Haluaisin kuulla köyhien sosiaaliturvan varassa elävien kokemuksia miten perinnön saaminen on vaikuttanut tilanteeseensi. Onko perinnöstä tullut hankaluuksia kun ei ole esimerkiksi varaa maksaa perintöveroa? Jos ei saa perintöä myydyksi miten olet toiminut? Tai onko perinnöstä jollakin muulla tavoin aiheutunut ongelmia?
Hallitus aikoo pidentää perintöveron maksuaikaa kymmeneen vuoteen mutta samalla vuosikorkoa perittäisiin jopa 11 prosenttia. Mikä on käytännössä vain kömpelö silmänkääntötemppu jota voi verrata koronkiskontaan. Juuri ne joilla on vaikeuksia selviytyä perintöverostaan nopeasti joutuvat korkojen takia suohon joka pitkittää entisestään kykyä maksaa perintövero pois madollisimman nopeasti. Lisäksi perinnöstä yleensä tulee jatkuvua lisäkustannuksia jossitä ei saa myytyä. Siinähän kärvistelee sitten köyhä kun luottotiedot menee ilman omaa syytä ja kustannuksia tulee loppuelämäksi vaikka et itse ole mitään tehnyt väärin.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/perintoverolle-esitetaan-pidempaa-maksuaikaa-mutta-korko-olisi-jopa-11-prosenttia-se-on-taysin-kohtuuton/8785854#gs.5n3829
Onko perintö aiheuttanut sinulle vaikeuksia? Kerro tarinasi!
25
465
Vastaukset
- Anonyymi
Minä sain niin mojovan perinnön vuosia siten, että meille se oli pelkkää ihanuutta. Velat masekttiin ja ostettiiin uusi asunto, ja lapsille autot ja asunnot. Paljon sijoitettiin ja käytetään osittain tuotto, ja loput säästöön... raha liikkumaan ei pankkitilille lojumaan. Sijoittakaa ja käyttäkää. Munkin perintö on kominkertaistunut k jos laskee kaikki sijoitukset ja säätöt ja ostamiset.
- Anonyymi
Mitä teet köyhyys- palstalla?
Lorvit täällä antamassa hyviä sijoitusvinkkejä köyhille vai onko äveriäs elämä niin tylsää ettet muuta sisältöä päiviisi keksi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä teet köyhyys- palstalla?
Lorvit täällä antamassa hyviä sijoitusvinkkejä köyhille vai onko äveriäs elämä niin tylsää ettet muuta sisältöä päiviisi keksi?Millekkäänpalstalle ei kielletä menemästä. Sinäkin käyt varmaan koirapalstalla vaikkei sulla oo koiraa, tai puutarha palstalla vaikkei olisi puutarhaa, käyt autopalstalla vaikke oo autoo.... miksi ei saa käydä sillä palstalla millä haluaa??????
Käyn kahvilassakin vaikken juo kahvia, hyvänen aika, älä ole niin ahdasmielinen, ettet olisi kiinnostunu vaan siitä mitä sinulla on!!!!
- Anonyymi
Perintöä ei ole pakko ottaa vastaan, joten ei perinnöstä pitäisi kenellekään ongelmia tulla. Jos tulee, niin itse aiheutettu ongelma.
- Anonyymi
Ei niin, vanhmpien tulee antaa rahat ja oamisuus pikkuhiljaa lapsilleen jos on niitä varoja. Ei pidä säästää pankkitilille, jolloin valtio vie yli puolet toisten rahoista, vaikkei ole mitään osaa ja arpaa niiden keräytymiseen. Valtio on ahne ottaa muei anna koskaan.
Isot raha jakoon vaan ennakkoon. - Anonyymi
Ei tainnut kukaan taas pyytää ohjeita. Kysyttiin kokemuksia perinnön vaikutuksesta tukiriippuvaisen köyhän elämään.
Suomi liene ainoa valtio maailmassa jossa perinnöstä luopuminen on parempi vaihtoehto kuin perinnön vastaanottaminen. Mahtaa koko muun maailman ihmiskunta hyperventiloida aika pahasti kun tällaisesta kuulee. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei niin, vanhmpien tulee antaa rahat ja oamisuus pikkuhiljaa lapsilleen jos on niitä varoja. Ei pidä säästää pankkitilille, jolloin valtio vie yli puolet toisten rahoista, vaikkei ole mitään osaa ja arpaa niiden keräytymiseen. Valtio on ahne ottaa muei anna koskaan.
Isot raha jakoon vaan ennakkoon.Kaikilla ei ole vanhempia jotka ajattelevat lastensa parasta ja tekevät eläessään ennaltaehkäiseviä toimenpiteitä helpottaakseen lastensa tulevaisuutta. Suomi on täynnä vanhempia jotka tekevät hiki päässä töitä hankaloittaakseen lastensa elämää kaikki tavoin.
- Anonyymi
Perinnöstä luopuminenkaan ei ole ollenkaan noin yksinkertaista. Joillakin on katsos sellainen ihmeellinen asia kuin moraali. Jos luopuu omasta perinnöstään ongelma siirtyy sitten seuraaville perijöille jotka voivat olla esimerkiksi vielä alaikäisiä. Se on ongelman siirtämistä viattomille elämänsä alussa oleville eikä kaikkien pirtaan sovi ajatus niin itsekkäästi toiminnasta että olisi motivaatiota siirtää talouskatastrofi nuorempien niskaan ja pilata heidän elämänsä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Isot raha jakoon vaan ennakkoon.Tässä puhutaan tietenkin perinnöstä joka ei ole niin pieni ettei perintöveroa edes makseta, mutta ei tarpeeksi suuri että sitten eletään kuin kroisos ilman murheita ja peruntöverotkin kuitataan nimenomaan perintörahoista.
Dorka.
Luuletko että jos köyhä saa miljoonaperinnönnsiitä aiheutuu ongelmia? 🤦 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perinnöstä luopuminenkaan ei ole ollenkaan noin yksinkertaista. Joillakin on katsos sellainen ihmeellinen asia kuin moraali. Jos luopuu omasta perinnöstään ongelma siirtyy sitten seuraaville perijöille jotka voivat olla esimerkiksi vielä alaikäisiä. Se on ongelman siirtämistä viattomille elämänsä alussa oleville eikä kaikkien pirtaan sovi ajatus niin itsekkäästi toiminnasta että olisi motivaatiota siirtää talouskatastrofi nuorempien niskaan ja pilata heidän elämänsä.
Eli perintöongelma on itse aiheutettu ongelma.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli perintöongelma on itse aiheutettu ongelma.
8- vuotias tai 16- vuotias saa perinnön josta aiheutuu pitkiä seurannaisvaikutuksia elämään koska on ollut niin tyhmä ettei ole itse tajunnut luopua perinnöstään? Siinä sitten pähkäillään pesänhoitajan kanssa miten tästä eteenpäin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
8- vuotias tai 16- vuotias saa perinnön josta aiheutuu pitkiä seurannaisvaikutuksia elämään koska on ollut niin tyhmä ettei ole itse tajunnut luopua perinnöstään? Siinä sitten pähkäillään pesänhoitajan kanssa miten tästä eteenpäin.
Pitääkö se kuolinpesä mennä edes jakamaan, jos siitä aiheutuu ongelmia?
- Anonyymi
Kömpelöä on tiedustella saadakseen kenenkään loputkin perinnöt.
- Anonyymi
Kiitos tästä selkokielellä hyvin pureskellusta tyhjentävästä älyllisestä kommentista.
- Anonyymi
Aloittajan aloitus oli väärä! Siis hän tarkoittaa veronmaksajien, eli työssäkäyvien rahoilla elävien loisien kokemuksia!!!! Ulosotto hoitaa viime kädessä velat, jos on jotakin otettavaa!
- Anonyymi
Sain perinnön mutta minulla oli säästöjä joten maksoin verot helposti. 15 vuotiaasta saakka olin säästänyt.
Ja kun sain perinnön niin juhlin kyllä olan takaa koko kesän lähes. Minulla on perintöä vieläkin jäljellä mutta samalla olen säästänyt rahaa ja tienannut rahaa.
Ostin isomman veneen perintörahoillani, vaatteita, ison telkkarin, fillarin kaikenlaista.
Minulla on myös veli. Se hassasi perinnön aika nopiaa koska sillä oli velkoja mutta muutenkin. Se ei osaa säästää edes euroa viikkoa kauempaa. - Anonyymi
Perintö on aiheuttanut minulle ongelmia. Perin aikoinaan 80-luvun lopulla kummisetäni pistoolin Mauser 6,35 ja halusin sen säilyttää periaatteessa itselläni ampumakuntoisena, mutta toisin kävi.
Kummisetäni oli käyttänyt tuota pistoolia sodan aikana ollessaan majurin arvoisena komennettuna todella erikoiseen tehtävään, josta seurasi sodan jälkeen valvontakomission ja Valpon ongelmia. Joten ihan tunnesyistä halusin pitää sen aseen itselläni, enkä antaa sitä valtiolle romutettavaksi.
Seurasi sitten varsin erikoinen episodi tämän perintöaseen kanssa, joita kaikkia kuvioita en käy tässä selvittämään, mutta rahaa paloi ja lopulta tuo pistooli oli pakko kuitenkin viedä asesepälle, että se tehtiin ampumakunnottomaksi ja se on nyt minulla kassakaapissa muistona koko perinnöstä ja tapahtumaketjusta.
Toinen ongelma tuli minulle myöskin aseesta, kun isäni kuoli 5 vuotta sitten ja häneltä jäi Neuvostoliitossa valmistettu Baikal haulikko. Sisareni ei tuota haulikkoa halunnut ja minä olisin mieluusti luovuttanut tuon aseen sisareni pojalle, mutta erilaisten yhteensattumien vuoksi sitä ei myöskään hän voinut ottaa. Joten minä ihan periaatteen vuoksi päätin ottaa tuon isäni haulikon laillisesti omistukseeni perikunnalta. Eipä ollut ihan helppo rasti ja nyt rahaakin meni sen vanhan haulikon kanssa peräti 800€, että se on nyt luvallisena minun asekaapissa!
Muuten minulla ei ole ollut perintöjen kanssa ongelmia, isäni perinnöt eivät aiheuttaneet sitä haulikkoa lukuun ottamatta ongelmia, koska olen ollut vuosia Veronmaksajain keskusliiton jäsen ja sain sieltä hyvät lainopilliset ohjeet, joiden mukaan toimin. Perunkirjoituksen pidin itse ja uskotut henkilöt sain naapurustosta perunkirjoitukseen. Järjestin hautajaiset kaikkineen itse, halvimman arkun hankin Virosta jne. Kaikkineen perintövero tuli näiden verojuristien ohjeita noudattaen n. 700€, jonka maksoimme sisareni kanssa. Eli varsinaisesta perinnöstä tuli vähempi maksettavaa, mitä siitä haulikosta tuli maksettavaa!
Isältäni jäi perinnöksi 1990-luvulla rakennettu omakotitalo, vanha museoauto, sekä osakkeita ja pankkitalletuksia. Omaisuus on nyt edelleen perikunnan nimissä, ainoastaan rahavarat jaoimme sisareni kanssa, osakkeet tuottavat osinkoa vuosittain sen verran, että meidän ei tarvitse sisareni kanssa itse maksella mitään talosta aiheutuvia kuluja ja rahaa jää vielä hieman meillekin vuosittain. Vertailun vuoksi eräs kaverini peri myös vastaavalla lailla, hän ei osannut käyttää verojuristien apuja ja joutui maksamaan vastaavasta perinnöstä 18000€ ja ei tajunnut säästää perinnöstä siihen rahaa ja oli aivan liemessä. - Anonyymi
Ei mittää ongelmaa ollut. Isältä sain käteistä joka kuukausi paljon ja maksoin perintöverot helposti kun äiti kuoli. Kun isä kuolee niin voin maksaa perintöverot myös.
- Anonyymi
Ei kysytty oletko saanut perinnön josta ei ole tullut ongelmia.
Kysymys kuului onko perintö aiheuttanut sinulle ongelmia.
- Anonyymi
Joo nähtävästi saivartelu on ainoa tapa miten tyhmä suomalainen rahvas osaa kommunikoida. Ei ainuttakaan aloitukseen liittyvää kommenttia.
- Anonyymi
Lue tarkkaan tämä viestiketju, kyllä ainakin yhdessä on selkeästi vastattu, että perintö toi ongelmia aseiden muodossa.
- Anonyymi
Perintöveron voisi teknisesti joissakin tapauksessa maksaa sillä samalla oamisuudella mistä verot on määrätty. Ainakin rakentamattomalla metsämaalla se olisi mahdollista. Luovuttamalla sopivankokoinen metsätila valtiolle, vero tulsi maksettua ja perintöverokin oikein laskettua. Monet perivät hyvin pieniin osiin pilkottuja metsäalueita. Niiden yhdistäminen uudestaa yhdelle omistajalle, kuten valtiolle, helpottaisi niiden osalta metsänhoitoa. Vaitio eli Metsähallitus voisi tietysti myös myydä ne edelleen.
Perintöveron ongelma on juuri se, ettei omaisuutta voi reaalisoida eikä perinnönsaajalla ole mahdollisuutta veroa maksaa. Luonnollinen ratkaisu olisi kyseisen omaisuuden reaalisointi tai luovutus sillä arvolla mistä perintöverokin on laskettu. Jos niin ei käy, on verokin määrätty väärin perustein.
Toinen luonnolinen vaihtioehto on perintöveron maksuajan pidentäminen, mutta korko olisi määriteltävä lopullisen myyntihinnan perusteella. 11% on oikein jos pitkittynyt veron maksamattomuus on osoittaunut kannattavaksi. Niin ei varattoman kohfdalla tule käymään ellei perittävän kohteen myymisestä synny voittoa.- Anonyymi
Kyllä ei ole perintövero mikään ongelma, kun pyytää verojuristilta ohjeet verosuunnitteluun. Perintövero on varsin pieni, kun tekee verojuristin ohjeiden mukaan. Ja omaisuutta ei kannata heti realisoida, vaan maksaa perintövero verotusarvojen mukaan, joka on huomattavasti pienempi.
Omalla kohdallani verojuristin neuvoja noudattamalla perintövero 700€ ja vastaavassa perinnössä kaverini joutui maksamaan 18000€ perintöveroa. Kaveri vain meni tuhlaamaan perintönsä tyhmillä kaupoilla ja sai vielä muutakin maksettavaa verojen muodossa, rahat oli tuhlattu ja veroja olisi pitänyt maksella, niin meni loputkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ei ole perintövero mikään ongelma, kun pyytää verojuristilta ohjeet verosuunnitteluun. Perintövero on varsin pieni, kun tekee verojuristin ohjeiden mukaan. Ja omaisuutta ei kannata heti realisoida, vaan maksaa perintövero verotusarvojen mukaan, joka on huomattavasti pienempi.
Omalla kohdallani verojuristin neuvoja noudattamalla perintövero 700€ ja vastaavassa perinnössä kaverini joutui maksamaan 18000€ perintöveroa. Kaveri vain meni tuhlaamaan perintönsä tyhmillä kaupoilla ja sai vielä muutakin maksettavaa verojen muodossa, rahat oli tuhlattu ja veroja olisi pitänyt maksella, niin meni loputkin.Paljonko verojuristin palvelut maksaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 844562
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺854411Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433759Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli163483Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402977Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102764En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä212701IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392083Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581748Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1031291