Miksi raahaat mukana valtavan painavaa täyssähköauton akkumassa kun ladattavalla hybridillä voit kuitenkin ajaa lähes kaikki ajot sähköllä.
Esim uusi 2023 Prius, sen kokonaismassa on vain 1995 kg ja sillä testien mukaan ajaa sähköllä lähes 100 km.
On paljon parempi, että se valtavaa akkumäärää kevyempi polttomoottori on siellä varalla pitkiä matkoja varten.
https://cdn.carbuzz.com/gallery-images/2023-toyota-prius-prime-front-angle-view-carbuzz-1124786-1600.jpg
Ladattavien hybridien kokonaismassa on paljon pienempi kuin täyssähköautojen
26
314
Vastaukset
- Anonyymi
"Esim uusi 2023 Prius, sen kokonaismassa on vain 1995 kg ja sillä testien mukaan ajaa sähköllä lähes 100 km."
Eli Tesla Model 3 on 200 kg kevyempi. Mikä olikaan pointtisi?- Anonyymi
Katso kokonaismassa, äläkä omamassa.
Google antaa tulokseksi haulla: Tesla model 3 "kokonaismassa"
Kokonaismassa 2232 kg
Tesla Model 3 Standard Range RWD . Kokonaismassa: 2 060 kg.
Priuksen omamassa on 1545-1605 kg, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katso kokonaismassa, äläkä omamassa.
Google antaa tulokseksi haulla: Tesla model 3 "kokonaismassa"
Kokonaismassa 2232 kg
Tesla Model 3 Standard Range RWD . Kokonaismassa: 2 060 kg.
Priuksen omamassa on 1545-1605 kg,Ihmeen pieni tuo Priuksen omamassa, vaikka siinä on 13.6 kWh:n akku.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmeen pieni tuo Priuksen omamassa, vaikka siinä on 13.6 kWh:n akku.
Kun oikein pihistelee, eikä yksikään sähkölaite ole käytössä ja olosuhteet ovat suotuisat niin ammattilainen pääsee tuohon, mutta oikeassa elämässä tavallinen autoilija jää tuosta oikeasti kauas.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun oikein pihistelee, eikä yksikään sähkölaite ole käytössä ja olosuhteet ovat suotuisat niin ammattilainen pääsee tuohon, mutta oikeassa elämässä tavallinen autoilija jää tuosta oikeasti kauas.
Se on aku bruttokoko. Ei siinä mitään tarvitse pihistellä.
- Anonyymi
1860kg Minkä laskuopin mukaa tulee 200kg eroksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on aku bruttokoko. Ei siinä mitään tarvitse pihistellä.
Netto onkin se mikä kuluttajaa kiinnostaa ja toiset pihistelee aina ajaessaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Netto onkin se mikä kuluttajaa kiinnostaa ja toiset pihistelee aina ajaessaan.
Priuksen akun netto on 11,2 kWh ja sillä pääsee lähes 100 km. Vain Toyota osaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on aku bruttokoko. Ei siinä mitään tarvitse pihistellä.
Ei plugari anna kuskin käyttää koko akun kapasiteettia. Se varaa itselleen noin 10% siitä. Sitä se käyttää tavalliseen hybridiajoon, lataa ja purkaa tarpeen mukaan.
Sähköautossa ei ole tuota turhaa polttomoottoria ja vaihteistoa. Painavat nekin muutamia kiloja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Priuksen akun netto on 11,2 kWh ja sillä pääsee lähes 100 km. Vain Toyota osaa.
Ei tuolla kapasiteetilla ajeta sataa kilometriä, kuin matelemalla hiljaa ja tasamaalla. Pysähtymättä ja kiihdyttelemättä. Tiukkaa tekee sittenkin, jos edes onnistuu. Pihit sähköautot ottavat noin 15 kWh tehoa satasella, BZ yli 20 kWh, joten siinä se Toyotan osaaminen. Yli 300 hv Tesla 3 kulkee noin 17kWh teholla keskimäärin normaalissa liikenteessä.
- Anonyymi
Sähköautolla ajetaan puhtaasti aina ja se on yksinkertaisempi kuin ladattava hybrid jossa tulee ongelmia jos ajelee pelkällä sähköllä, moottori ruostuu sisältäpäin.
Noita 100km ladattavia hybridejä on ollut muilla jo pitkää ja nyt jopa "hybridien kehittäjä ja markkinajohtaja" sai sellaisen lähes aikaan, hihii!- Anonyymi
.....mutta kilpailojoiden skkujen koot obat hirbeitä.
- Anonyymi
Enpä ole tota kuullut, että moottorit ruostuu sisältä päin Suomessa. Yleensä täällä ruostuu auton pohja ja alumiini hapettuu puhki maantiesuolasta, jos sähköauton akusta on kyse auton pohjassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enpä ole tota kuullut, että moottorit ruostuu sisältä päin Suomessa. Yleensä täällä ruostuu auton pohja ja alumiini hapettuu puhki maantiesuolasta, jos sähköauton akusta on kyse auton pohjassa.
Sun kannattaa seurata paremmin asioita. Kun aina ajaa vain sähköllä, niin ei tarvitse kuin kurkata öljyntäyttö aukosta ja näkee ruosteen, näin on kerrottu lehdistössä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sun kannattaa seurata paremmin asioita. Kun aina ajaa vain sähköllä, niin ei tarvitse kuin kurkata öljyntäyttö aukosta ja näkee ruosteen, näin on kerrottu lehdistössä.
Etkö osaa olla mediakriittinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sun kannattaa seurata paremmin asioita. Kun aina ajaa vain sähköllä, niin ei tarvitse kuin kurkata öljyntäyttö aukosta ja näkee ruosteen, näin on kerrottu lehdistössä.
Minä kurkkasin Bemarin öljyntäyttöaukkoon. Ei näkynyt ruostetta, vaan hyvin öljytty kiiltävä koneisto. Kuukaudessa tulee ladattua noin 100-150kWh halpaa sähköä.
- Anonyymi
Samalla rahalla saa Tesla Model Y:n, joka vie vähemmän sähköä, jolla on pienemmät huoltokulut, kulkee 4-5x pidemmälle sähköisesti, paljon enemmän tavaratilaa, yli 20 kertaa pienempi paloriski (hybridien paloriski täyssähköautoihin verrattuna lähteestä riippuen 20-60x), paremman näköinen, kaikki "lisävarusteet" vakiona.
- Anonyymi
.... saa täysin ilan varusteita, jotka Priuksessa on vakiona.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
.... saa täysin ilan varusteita, jotka Priuksessa on vakiona.
Tesla Model Y:ssä aivan kaikki on vakiona. (Paitsi FSD/EAP ja valkoiset penkit, mutta esim. FSD ja EAP ei Toyotaan saa vaikka maksaisi miten paljon.)
- Anonyymi
Voihan näitä avauksia.
Mikä ongelma auton massa todellisuudessa on? Hyviä puolia on vakaus, parempi liikkeellelähtö liukkaalla ja sähköautossa todella alhaalla oleva painopiste. - Anonyymi
Vielä vähemmän järkeä on raahata mukana bensamoottoria kaikkine tarpeineen. Edelliset hybridini kävivät huolloissa ja korjauksissa paljon. Vuodessa sähköauto vietti huollossa yhden aamupäivän, ja rahaa huoltoihin meni 400€. Pelkät oljyt vuodessa hybridiin teki enemmän. Rahaa ja aikaa meni moninkertainen määrä. Hybridi ei ole energiatehokas nurkka-ajossa, eikä pitkillä matkoilla. Paikalliset piene ajot menee periaatteessa sähköllä, paitsi: jos kiihdyttää liikaa, jos on pakkasta, jos ei ole tankannut pitkään aikaan jne... Hybridi tyhjentää tankin joka tapauksessa, kun tankkausväli pitenee, koska pottoaine ei nimittäin säily pitkän. Ja taas päästää vaihtamaan öljyt, tulpat, hihnat, jäähdydysnesteet ja mitä niitä nyt on...
- Anonyymi
Bensiinimoottorin ja päivittäiset ajot kattavan akun yhteispaino on pienempi kuin täyssähköauto ja sen akkuarsenaali.. Perehdy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Bensiinimoottorin ja päivittäiset ajot kattavan akun yhteispaino on pienempi kuin täyssähköauto ja sen akkuarsenaali.. Perehdy.
Olkoon vaan kevyempi, järkeä siinä ei ole silti.
- Anonyymi
Ehdottomasti tarkennan hybridin olleen VW tuote, joka selittää korjaamisen tarpeen.
- Anonyymi
Olen ajanut ladattavalla Priuksella kuusi ja puoli vuotta ja 110.000 km ilman mitään ongelmia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen ajanut ladattavalla Priuksella kuusi ja puoli vuotta ja 110.000 km ilman mitään ongelmia.
Sillä ansaitsee jo taivaspaikan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?486258Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki694165- 393366
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t213186- 1982949
- 402612
mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k132489törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/202462- 1501499
Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3251488