https://yle.fi/a/74-20044434
Pakko kysyä, minkä takia esim. jos B-ajokortilla painoraja ylittyy vaikkapa perävaunuyhdistelmän kanssa, rangaistus on kovat sakot ja ajokortin menetys, eikö tämä ole kohtuuttoman kova rangaistus, ja minkä takia, puhtaan v1ttuilun vuoksiko?
Turha selittää mistään turvallisuudesta, kyseessähän ei ole mikään täysi ajotaidottomuus jos on esim. B-kortti olemassa.
EU vielä pyrkii pudottamaan B-kortin painorajaa, vaikka autojen paino on pikemminkin kasvussa ja yrittää kaupata B+ korttia, jolla saisi ajaa painavampia autoja kuin 1800kg.
Tässä on kyse suoraan sanottuna pelkästä rahastuksesta, mutta sellaista ei saa olla, että ruetaan suoraansanoen kiristämään ihmisiä, että jos et maksa, menetät olemassaolevia oikeuksiasi. Jo nyt on menetetty ajokorttioikeuksia useampaan kertaan ilman mitään korvauksia. Ensin lähti henkilöautokortista moottoripyörän ao-oikeus, sitten 90-luvulla veivät asuntovaunun veto-oikeuden kauppaamalla sitä "pikku-e" korttia, sitten vietiin ajokorttien voimassaoloaika päättymään jokatapauksessa viimeistään 2033 ja uusittamaan niitä viiden vuoden välein rahastusmielessä, nyt pyritään kaventamaan B-ajokortin painorajaakin kauppaamalla B+ korttia, jolla saisi pitää aiemman painorajan, jälleen vain rahastusmielessä!
Miksei ihmisoikeusjärjestöt puutu tällaiseen ihmisten oikeuksien karsimiseen rahastusmielessä, joka on suoranaista rikollista kiristystä!!
Onko rangaistus ajokortin painorajan ylityksestä kohtuullinen?
Anonyymi-ap
1
163
Vastaukset
- Anonyymi
🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒
🔞 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#18030867M
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723043
- 552685
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322295- 792178
- 951976
- 361803
- 121566
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171527Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301360Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291329