Kukaan ei koskaan kertonut tarkemmin, mitä sillä tarkoitettiin, kun pitää ”edistyä”. Minulle pidettiin monien toimesta tutkisteluja. Kuitenkaan en koskaan ”edistynyt” mitenkään. Nyt vasta vuosien jälkeen ymmärrän, että olisi pitänyt edistyä ovityöhön. Se oli kuitenkin mahdotonta, koska olin vakavasti sairas pitkäaikaisesti. En myöskään ala pitämään kenellekään tutkistelua, olin terve tai sairas. En myöskään tule kenenkään toisen tutkisteluun mukaan. Ja, vaikka kuinka paljon ja kuinka monia kirjoja joku toinen tulisi tutkimaan kanssani, niin se ei saa minua ”edistymään”. Sillä ei ole mitään vaiktusta, turkipa kanssani kuka tahansa. Ainoa tie on oma lukeminen itsenäisesti. Ja ovityössä ainoastaan myynnkirjallisuutta. En muuta.
Täytyy edistyä
51
463
Vastaukset
- AnonyymiMinun piti "edistyä" olemaan mukana komitea istunnossa. Vanhin kun olin. Niinpä sitten kerran kun sain siihen kutsun, menin. 
 Mutta se oli sitten ensimmäinen ja viimeinen kerta.
 Häpesin moista inkvisiittiotoimintaa vuosia.- AnonyymiHyviä on saddukeuksien ja fariseusten keskellä, 
 Olisitko ilmoittanut nämä traagiset josefiina luokan tapaukset ensin järjestön käskyjen mukaan järjestön edustajalle?
 Vai ensin poliisille?
- AnonyymiTodella monta kertaa inkvisition uhriksi annettu.. 
 Vielä hengissä ja ehkä selviän näin 25 v terapialla.
 Saiskohan sieltä korvauksia Amerikassa ainakin maksavat todella hyvin, rikas järjestö kuitenkin kysymyksessä kerännyt valtavan miljardi omaisuuden..
 Amerikan mallia, made in USA
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Todella monta kertaa inkvisition uhriksi annettu.. 
 Vielä hengissä ja ehkä selviän näin 25 v terapialla.
 Saiskohan sieltä korvauksia Amerikassa ainakin maksavat todella hyvin, rikas järjestö kuitenkin kysymyksessä kerännyt valtavan miljardi omaisuuden..
 Amerikan mallia, made in USAOttakaa oikein 1948 kartta mitä tutkitte sieltä goog magog karmel fenesaret alueelta ja jos ette älyä diaspora päättyi 
- AnonyymiOVI TYÖSSÄ KÄYVÄT VARASTELIVAT JOPA TV JA samaa tekivät vapareiden venäjä ryhmä hellarit 
- AnonyymiBabylon on eufratilla 

- AnonyymiMinä edistyin liian nopeasti, 
 Kun kävin sitten kysymään miten raamatussa on asioita mitkä ovat ristiriidassa järkestön ja. Jopa lain kanssa,
 Lisäksi pidin ns raamatun kurssia pelkästään Raamatusta,
 No suurin osa tietää mitä siitä seuraa..- AnonyymiSamoin minä. Pitäisi tutkia kunnolla ennen kuin ryhtyy johonkin. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Samoin minä. Pitäisi tutkia kunnolla ennen kuin ryhtyy johonkin. Jos minulle olisi kerrottu tarkalleen, mitä karttaminen on pahimmillaan, olisin ollut vain iki-kiinnostunut. 
 Mutta eihän 13 vuotias vielä tuollaista ymmärrä.
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Jos minulle olisi kerrottu tarkalleen, mitä karttaminen on pahimmillaan, olisin ollut vain iki-kiinnostunut. 
 Mutta eihän 13 vuotias vielä tuollaista ymmärrä.Minäkin menin kasteelle täysin keskeneräisenä pikaistuksissa Harmagedonin läheisyydellä pelottelun takia. Olisin halunnut olla ikikiinnostunut. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Minäkin menin kasteelle täysin keskeneräisenä pikaistuksissa Harmagedonin läheisyydellä pelottelun takia. Olisin halunnut olla ikikiinnostunut. Voi helvetti mikä harha oppi hyvin lypsää rahat teiltä kyllä synagogat 😃😃😃😃 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Voi helvetti mikä harha oppi hyvin lypsää rahat teiltä kyllä synagogat 😃😃😃😃 Jehovat luulee ovansa neitsyitä myös hellarit luulee 💩💩💩🤡🤡🤡🪔🪔🪔 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Jehovat luulee ovansa neitsyitä myös hellarit luulee 💩💩💩🤡🤡🤡🪔🪔🪔 Myös lestat luulee olevansa neitsyitä 👿 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Myös lestat luulee olevansa neitsyitä 👿 Hae mageddon on luvatussa maassa oikein kartalla 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Hae mageddon on luvatussa maassa oikein kartalla Goog syna GOOOOG 
- AnonyymiDiaspora päättyi 1948 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Minäkin menin kasteelle täysin keskeneräisenä pikaistuksissa Harmagedonin läheisyydellä pelottelun takia. Olisin halunnut olla ikikiinnostunut. Mitäs lähellä LOPUNAJAN SODOMAN ON TÄÄLLÄ ILMESTYSKIRJASSA LUKU 11 JA HA RMAGEDDON MYÖS 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Jos minulle olisi kerrottu tarkalleen, mitä karttaminen on pahimmillaan, olisin ollut vain iki-kiinnostunut. 
 Mutta eihän 13 vuotias vielä tuollaista ymmärrä.Niin väittävät että heillä ei ole lapsikastetta vielä.. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Niin väittävät että heillä ei ole lapsikastetta vielä.. Ei niitä kerrota, tiesitkö näistä salaisista sääntö ja laki kirjoista? 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Diaspora päättyi 1948 Juutalaisten diaspora päättyi silloin 1948. Mutta JT uskovaisten järjestelmä loppuu Harmagedonissa, jonka jälkeen alkaa uusi järjestelmä. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Minäkin menin kasteelle täysin keskeneräisenä pikaistuksissa Harmagedonin läheisyydellä pelottelun takia. Olisin halunnut olla ikikiinnostunut. Ikikiinnostuneita arvostetaan yleensä enemmän kuin huonosti mukana olevia. Kerran tosin eräs JT haukkui julkisesti salilla erään ikikiinnostuneen. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Ikikiinnostuneita arvostetaan yleensä enemmän kuin huonosti mukana olevia. Kerran tosin eräs JT haukkui julkisesti salilla erään ikikiinnostuneen. Ikikiinnostuneen kanssa hengailusta voi saada kenttätunteja, jos kehtaa niitä laskea. Viettää aikaa yhdessä ja heittelee välillä jotain "totuudesta", niin raportoitavaa aikaahan siitä kertyy eikä tarvitse edes suoranaisesti rikkoa mitään sääntöjä, ehkä käytännössä venyttää niitä vähän. Huonosti mukana olevan seurakuntalaisen kanssa tällaista mahdollisuutta ei ole. 

- Anonyymituli pissat housuun 
- AnonyymiSulla on välinpitämätön ja itsekäs asenne totuutta kohtaan. Tällöin mikään apu ei auta. 
 Vakavastikin sairas voi järjestää lyhyitä tutkiskeluja ja voimaantua samalla itsekin hengellisesti tai vain tarjota materiaalia ja herättää lyhyitä keskusteluja.
 Etkö ole lukenut Vartiotornista rohkaisevia esimerkkejä kuinka jossain Afrikassa ihmiset ovat kävelleet kainalokeppien kanssa tyyliin puoli vuorokautta päästäkseen Jehovan todistajien kokoukseen?- AnonyymiTutkisteluja en tule koskasn pitämään kenellekään. Aikanaan tutkin itse, enkä voi sietää ryhmätutkisteluja. Jokainen saa tutkia itse. Jos osaa lukea, osaa myös itse tutkis. En ole ipettajatyyppi. 
- AnonyymiKun et tunne minua, niin älä lähde arvioimaan minua, olenno itsekäs vai jotakin muuta. JT luulevat, että he vain pyörittävät, vetelevät ja ohjailevat ihmisiä sinne tänne, minne haluavat. Voivathan he saada jonkun piiritetyn ihmisen nurkkaan, ja raahautumaan salille. Mutta JT osoittavat suoraan sanoen tyhmyyttä tuollaisella toiminnalla. Ei tyollainen perässä vetäminen ja pyöritys mitään oman uskon mukaan toimimista ole. Siinä on vain pyörittäjän usko kyseessä. Sitten sanotaan, että kun sitäkin on yritetty vetää perässä. Mitä ihmettä vetämään perässä? Älä syyllistä ihmisiä, jos he eivät sinun vetoapusi ja pyörityksen tahdissa toimi. Uskon asiat ovat henkilökohtaisia, ja liikkeelle ihmisen saa vain ihminen itse. Kun ei toimi, siellä on taustalla ongelmia, jotka koskevat yleensä JT uskontoa. Ehkä on menty liian aikaisin kasteelle, ja ehkä on asioita, joista ei pidä jne. En tiedä typerämpää toimintaa, kuin työnnellä ja vetää ihmistä uskonasioissa eteenpäin. Kun käännät selkäsi ja pästät irti, vedettävä palaa takaisin toimettomaksi. Tiedätkö? Mistä se johtuu? Ei Vartiotornin tutkimisen puutteesta, vaan syitä voi olla monia. Ja ennen kaikkea motivaatio puuttuu. Et voi kaataa toisen ihmisen suuhun motivaatiota. Kaikki lähtee ihmisesyä itsestään. Sinä et voi tehdä yhtään mitään. Eikä kaikki ihmiset halua kertoa syitään sinulle tai kenellekään. JT uskonnossa on paljon aivan älyttömiä tapoja. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Kun et tunne minua, niin älä lähde arvioimaan minua, olenno itsekäs vai jotakin muuta. JT luulevat, että he vain pyörittävät, vetelevät ja ohjailevat ihmisiä sinne tänne, minne haluavat. Voivathan he saada jonkun piiritetyn ihmisen nurkkaan, ja raahautumaan salille. Mutta JT osoittavat suoraan sanoen tyhmyyttä tuollaisella toiminnalla. Ei tyollainen perässä vetäminen ja pyöritys mitään oman uskon mukaan toimimista ole. Siinä on vain pyörittäjän usko kyseessä. Sitten sanotaan, että kun sitäkin on yritetty vetää perässä. Mitä ihmettä vetämään perässä? Älä syyllistä ihmisiä, jos he eivät sinun vetoapusi ja pyörityksen tahdissa toimi. Uskon asiat ovat henkilökohtaisia, ja liikkeelle ihmisen saa vain ihminen itse. Kun ei toimi, siellä on taustalla ongelmia, jotka koskevat yleensä JT uskontoa. Ehkä on menty liian aikaisin kasteelle, ja ehkä on asioita, joista ei pidä jne. En tiedä typerämpää toimintaa, kuin työnnellä ja vetää ihmistä uskonasioissa eteenpäin. Kun käännät selkäsi ja pästät irti, vedettävä palaa takaisin toimettomaksi. Tiedätkö? Mistä se johtuu? Ei Vartiotornin tutkimisen puutteesta, vaan syitä voi olla monia. Ja ennen kaikkea motivaatio puuttuu. Et voi kaataa toisen ihmisen suuhun motivaatiota. Kaikki lähtee ihmisesyä itsestään. Sinä et voi tehdä yhtään mitään. Eikä kaikki ihmiset halua kertoa syitään sinulle tai kenellekään. JT uskonnossa on paljon aivan älyttömiä tapoja. "Välinpitämätön ja itsekäs asenne totuutta kohtaan"? 
 Ensinnäkään JT opetukset ei ole mitään totuutta vaan petosta ja valehtelua.
 Ja se että haluaa tietää muutakin kun mitä jw orgissa ja vartiotornissa kirjoitetaan ei ole mitään väli pitämättömyyttä vaan tervettä ajatuksenkulkua.
- AnonyymiMinä en todellakaan tutki kenenkään kanssa mitään. En voi sietää yhteistutkistelujs. Kun itse aikoinaan kiinnostuin, tutkin itsenäisesti Raamatun kanssa. Kävin perusaspisen läpi ja tarkistin Raamatunkohdat Raamatusta. Aikaa meni noin 2-3 päivää. Silloin kaikki oli hyvinnalkeellista. Kyllä nykyisin ihmisten täytyy itse oodaya turkia. Se ei paljon vaadi. Ja kun et tiedä, miten sairas olen ollut ja olen, niin älä jakele asiantuntemattomia neuvojasi. Niitä voi antaa vain se, joka tietää, mistä on kyse. Seurakunnasta en myöskään todellakaan ota mitään tehtäviä vastaan. Hyvä jos sivussa pystyin istumaan. Nykyisin en ky edes kokouksissa. Seiellä on juuri niitä esiintymisvsstimukdia ja esilläolojs, jotka ovat kauhistus minulle. Ja kokoukset ovat tylsiä pitkäveteisiä tilaisuuksia, joissa ei jaksa seurata eikä kuunnella mitään. On sivan kauheaa, jos niissä pitäisi ikuisesti käydä. Se on kaukana mistään paratiisista. Olen inhonnut kokouksia lapsesta asti. 

- AnonyymiEdistyminen tarkoittaa sitä että saat lisää tietoa Vartiotornin opeista ja samalla muokkaat elämääsi niitä vastaavaksi. Uskot sinulle kerrotut asiat ja pyrit aktiivisesti tietämään lisää. Tutkit ja käyt kokouksissa ja olet seurakunnan yhteydessä. Lopulta haluat kertoa asioista myös toisille ja edistyt kastamattomaksi julistajaksi ja lopulta kasteelle. Sen jälkeen otat tehtäviä seurakunnassa. Aikanaan pääset paratiisiin ja jatkat siellä opettamista ja teet työtä järjestön hyväksi. Tämä on täydellinen elämäntapa joka kantaa ikuisuuteen saakka. - AnonyymiNuo kirjoituksesi ovat puppua. Toisten asia ei ole pyöriä kenenkään ympärillä yrittämässä saada tekemään asioita. Siinä on vain ympärillä pyörijän motiivi. Kaikki teot lähtevät ihmisestä itsestään. Etkö ole kuullut, ja etkö osaa käyttää järkeäsi, että ei kannettu vesi kauan kaivossa pysy? Se on totuus. JT kuvittelevat oman veto ja työntöapunsa suureksi editymistä tuottavaksi asiaksi. Mutta se ei ole totta. On typerää tuollainen vetoapu. Minua eikä monia muitakaan tuollainen saa liikkeelle tekemään mitään. Olen itsenäinen ihminen, ja lähden liikkeelle vain omasta halusta. Olenhan aikoinaan itse turkinut asian. En tarvinnut kuilustelijaa. Tuossa ihan kuin syyllistät ihmisiä, kun eivät sinun tai muiden toimesta ala toimia. Eivät he ala. Koska haly tehdä asioita lähtee ihmisestä itsestään, ei toisten vetoavusta. Tapa on aivan väärä. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Nuo kirjoituksesi ovat puppua. Toisten asia ei ole pyöriä kenenkään ympärillä yrittämässä saada tekemään asioita. Siinä on vain ympärillä pyörijän motiivi. Kaikki teot lähtevät ihmisestä itsestään. Etkö ole kuullut, ja etkö osaa käyttää järkeäsi, että ei kannettu vesi kauan kaivossa pysy? Se on totuus. JT kuvittelevat oman veto ja työntöapunsa suureksi editymistä tuottavaksi asiaksi. Mutta se ei ole totta. On typerää tuollainen vetoapu. Minua eikä monia muitakaan tuollainen saa liikkeelle tekemään mitään. Olen itsenäinen ihminen, ja lähden liikkeelle vain omasta halusta. Olenhan aikoinaan itse turkinut asian. En tarvinnut kuilustelijaa. Tuossa ihan kuin syyllistät ihmisiä, kun eivät sinun tai muiden toimesta ala toimia. Eivät he ala. Koska haly tehdä asioita lähtee ihmisestä itsestään, ei toisten vetoavusta. Tapa on aivan väärä. Eikä sitä sla tekemään yleensäkään mitään, jos ei kaikesta pidä, mitä JT uskontoon kuuluu. Ei se mikään onnela ole. 
- AnonyymiMitään tehtäviä en ota seurakunnassa, vasn pysyttelen sivussa. 
- AnonyymiDiis Vartiotornin opeista pitäisi saada lisää tietoa? Eikö Raamattu olekaan se, josta pitäisi tietoa saada? Vartiotorni on yleensäkin sellainen lehti, että kaikki eivät sitä jaksa lukea. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Diis Vartiotornin opeista pitäisi saada lisää tietoa? Eikö Raamattu olekaan se, josta pitäisi tietoa saada? Vartiotorni on yleensäkin sellainen lehti, että kaikki eivät sitä jaksa lukea. Vartiotorni on liian raskas lehti monille luettavaksi. Minä sain jo kauan sitten vapautuksen Vartiotornin lukemisesta esivalvojalta. Hän suositteli vain Herätkään lukemista. Kuulostaa varmaan oudolta monista JT. Mutta kyllä siihen pätevät syyt olivat. Ihan turhaa on lähteä vaatimaan kaikkia tutkimaan VT. Sanoihan Jeesuskin opetuslapsilleen, että hänellä on heille paljon muutakin kerrottavaa, mutta te ette nyt pysty niitä kantamaan. Tai käsittelemään. On turha luulla, että kaikki kasvavat hengellisesti hallintoelimen hengellisyyden tasolle, kunhan vain tutkivst VT. Eivät kasva. Ne asiat ovat niin raskaita, että niitä ei pysty käsittelemään, ei ehkä koskaan. Monille ihmisille ei voi antaa kuin Herätkää lehtiä. 
- AnonyymiVartiotorni on sellainen lehti, että sitä en lue. Se vaatii vahvaa ihmistö, joka noin raskasta tekstiä jaksaa tutkia. En edes käy VT tutkisteluissa. En nyt enkä koskaan. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Vartiotorni on sellainen lehti, että sitä en lue. Se vaatii vahvaa ihmistö, joka noin raskasta tekstiä jaksaa tutkia. En edes käy VT tutkisteluissa. En nyt enkä koskaan. Luen vain Raamattua. Rasmattu on ykkönen. Mitä Raamatussa ei lue, sitä ei tarvitse uskoa. JT menevät usein yli sen, mitä kirjoitettu on. Lösch sanoi ja myönsi suoraan Youtube videolla toissakesänä vuodesta 1975, että on menty yli sen, mitä kirjoitettu on. Eikä se ole ensimmäinen kerta. Uskon ensisijaisesti Raamattuun. Lösch sanoi myös suoraan sillä videolla, että me emme tiedä, milloin loppu tulee. Luotan vain Raamattuun. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Vartiotorni on sellainen lehti, että sitä en lue. Se vaatii vahvaa ihmistö, joka noin raskasta tekstiä jaksaa tutkia. En edes käy VT tutkisteluissa. En nyt enkä koskaan. Ei se ole raskasta tekstiä ollenkaan ja ihan selkeästi asiat kerrottu ja helposti ymmärrettävästi. Monet esimerkiksi henkiset kirjat ovat todella vaikeita. Niitä ei meinaa ymmärtää vaikka kuinka yrittäisi ja paljon vierasperäisiä sanoja usein lisäksi. 
 Ainahan uskonnollinen pohdinta ja teologia on jossain määrin paneutumista vaativaa. Vartiotorni on minusta aika helppo tasoista kuitenkin.
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Ei se ole raskasta tekstiä ollenkaan ja ihan selkeästi asiat kerrottu ja helposti ymmärrettävästi. Monet esimerkiksi henkiset kirjat ovat todella vaikeita. Niitä ei meinaa ymmärtää vaikka kuinka yrittäisi ja paljon vierasperäisiä sanoja usein lisäksi. 
 Ainahan uskonnollinen pohdinta ja teologia on jossain määrin paneutumista vaativaa. Vartiotorni on minusta aika helppo tasoista kuitenkin.Vartiotorni on erityäin raskas kehti monille. Jos sinä podät sitä helppona luettavana, se ei tarkoita, että muillekin se on helppoa luettavaa. Kaikki eivät ole niin uskonnollisia, eivätkä sellaisia asioita pysty käsittelemään kuin Vartiotornissa on. 
- AnonyymiTai irtisanot itsesi niistä kahleista joissa ei ole muuta kun ihmisen vallassa pito pääasia. 
 Ei tuollaisia kukaan nykyajan ihminen enää usko.
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Luen vain Raamattua. Rasmattu on ykkönen. Mitä Raamatussa ei lue, sitä ei tarvitse uskoa. JT menevät usein yli sen, mitä kirjoitettu on. Lösch sanoi ja myönsi suoraan Youtube videolla toissakesänä vuodesta 1975, että on menty yli sen, mitä kirjoitettu on. Eikä se ole ensimmäinen kerta. Uskon ensisijaisesti Raamattuun. Lösch sanoi myös suoraan sillä videolla, että me emme tiedä, milloin loppu tulee. Luotan vain Raamattuun. Ei voi olla totta että aina vaan on ihmisiä jotka pitävät raamattua jonain oppikirjana. 
 Raamattu on historiallinen kirja entisajan luuloista ja olettamuksesta sillä tasolla kun sen ajan ymmärrys oli asioista.
 Nyt eletään hieman toisia aikoja, ihminen on kehittynyt ja on tietoinen asioista . Mutta JT polveen paikallaan.tietäväköitsekkään mitä haluavat.
 Ja kun näin ruotsalaisen dokumentin pojasta joka oli syntynyt toisella seksuaaliselta siintauksella niin hänen vanhempansa j sisaret hylkäsivät hänet, siis sä ja äiti joiden geeneillä lapsi tuli maailmaan hylkäsiväthänet.
 Jossain on jo pahasti vikaa kun uskonto kieltää erilaisuudet ja laittaa perheiden elämät sekaisin.
 Kuka rakastava vanhempi kaittaa uskon vatårjolla välit poikki omaan lapseensa. Äse in vaan todiste ettei jehovilla ole edes lapsiinsa ehdotonta rakkautta .
 Surullista että ihmisiä narutetaan uskon voimalla
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Ei voi olla totta että aina vaan on ihmisiä jotka pitävät raamattua jonain oppikirjana. 
 Raamattu on historiallinen kirja entisajan luuloista ja olettamuksesta sillä tasolla kun sen ajan ymmärrys oli asioista.
 Nyt eletään hieman toisia aikoja, ihminen on kehittynyt ja on tietoinen asioista . Mutta JT polveen paikallaan.tietäväköitsekkään mitä haluavat.
 Ja kun näin ruotsalaisen dokumentin pojasta joka oli syntynyt toisella seksuaaliselta siintauksella niin hänen vanhempansa j sisaret hylkäsivät hänet, siis sä ja äiti joiden geeneillä lapsi tuli maailmaan hylkäsiväthänet.
 Jossain on jo pahasti vikaa kun uskonto kieltää erilaisuudet ja laittaa perheiden elämät sekaisin.
 Kuka rakastava vanhempi kaittaa uskon vatårjolla välit poikki omaan lapseensa. Äse in vaan todiste ettei jehovilla ole edes lapsiinsa ehdotonta rakkautta .
 Surullista että ihmisiä narutetaan uskon voimallaPapistolla on sitten näitä uhkailijoita, jotka toimivat monen kohdalla taitaa olla entisiä ja nykyisiä järjestön kriminaaleja pelottavia uhkauksia pitävät huolen että kukaan ei nuku hyvin.. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Papistolla on sitten näitä uhkailijoita, jotka toimivat monen kohdalla taitaa olla entisiä ja nykyisiä järjestön kriminaaleja pelottavia uhkauksia pitävät huolen että kukaan ei nuku hyvin.. Näkyy hyvin täällä saiteillakin.. 
 No onneksi narsistit on laitettu oikeus komitea papeiksi.
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Ei voi olla totta että aina vaan on ihmisiä jotka pitävät raamattua jonain oppikirjana. 
 Surullista että ihmisiä narutetaan uskon voimallaPäivänkakkara rakkautta, rakastaa, ei rakasta, rakastaa jne.. 
- AnonyymiMoni ei pysty käymään missään tilaisuuksissa, missä on paljon ihmisiä. Siksi he eivät käy ollenkaan kokouksissa. Vielä tehtäviä pitäisi ottaa vastaan seurakunnassa. Hyvä jos pystyvät juuri ja juuri ohjelman alettua istumaan eteisessä nurkassa. 
- Anonyymi”Vartiotornin opeista”. Niinpä niin. Olen kiinnostuneempi Raamatusta. 

- AnonyymiAnonyymi 2023-10-01 10:02:12 
 " Vartiotorni on sellainen lehti, että sitä en lue. ...
 ... raskasta tekstiä "
 -Lievästi ilmaistu.
 Entä lahkojohto itse ?
 "Osa Jehovan todistajien kirjallisuudesta on nyt vaarassa. Ne on määrätty hävitettäväksi.
 Tuhottavista kirjoista, lehdistä ja muusta materiaalista on laadittu 2-sivuinen dokumentti. Sen voi lukea tämän sivun lopusta.
 Miksi hallintoelin haluaa päästä eroon vanhasta kirjallisuudesta? Vastaus on ilmeinen: oppi on niin paljon muuttunut, että hallintoelin ei halua nykyisten nuoren polven Jehovan todistajien tietävän vanhoista oppiseikkailuista. Oma historia halutaan piilottaa."
 https://johanneksenpoika.fi/uutiset/juttu_w817.html- AnonyymiNe on sitä pyhän Hengen vanhaa valoa. 

- Edistyä? No herranen aika, tietysti Peräilman päästämisessä. 
- AnonyymiEdistyä pitää Ilmestyskirjan neljännen ratsastajan tähden. Tuhkanharmaa hevonen. 
 Sen kintereillä seuraa Tuonela eli Babylonin portto eli kirkko.
 Kuolemaan menee ne jotka eivät ole ketään tappaneet. He lepäävät haudoissa odottaen ylösnousua tai ylöstempausta.
 Mutta tuonelaan menee joka on tappanut, mutta ei itse tullut vielä tapetuksi. Sillä joka ihmisen tappaa hänet toinen ihminen on tappava. Siksi on olemassa Tuonela jotta voisi tapahtua jälleensyntyminen. Tuonelasta nostetaan elämään takaisin henkilöitä jotta he tulisivat tapetuiksi. Tämä on eräänlainen ikuinen pois karsiminen.
 JT ei tahdo kenenkään menevän tuonelaan ja siksi pitävät kiirettä jotta haudan lepoon ylösnousemusta odottamaan saisi koottua väkeä ennen kuin nämä ajautuvat tielle tuonelaan.
 Missä vietät iäisyytesi? Tämän kysymyksen tähden on kiire.- AnonyymiJT:t julistavat väärää evankeliumia. Gal.1:7-9. 
- AnonyymiLaitanpa tähän jotain Raamatustakin. 
 Eikös vartiotorni joskus viittaa siihenkin ?
 Matt. 16:18 "olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni "
 16:19 "Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet"
 Efes. 4:4 " te olette kutsututkin yhteen ja samaan toivoon "
 ------------------
 Ihmisille on määrätty, että heidän kerran on kuoleminen, mutta senjälkeen
 tulee tuomio... Heb 9:27
 Hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä ja tulevat esiin...jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen Joh 5:28,29
 Herra...tuomion päivään säilyttää rangaistuksen alaisina väärät 2 Piet 2:9
 Jumalattomina kuolleiden sielut joutuvat kärsimään
 häpeää, iankaikkista kauhistusta ja vaivaa (Dan 12:2; Ilm 20:10),
 tuskaa ja ahdistusta (Room 2:5-11; 2 Tess 1:6-9),
 itkua ja hammasten kiristystä (Matt 8:12)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliinYli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset738064
- Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti895717
- Enää viisi yötä Sannan kirjaanIhan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut413862
- Pikkupersu osoitti olevansa hieman yksinkertainen"Heikosti älykkyystesteissä pärjänneistä lapsista tulee muita todennäköisemmin ennakkoluuloisia ja konservatiivisia", uu903614
- Sanna-kulttilaiset hehkuttaa edelleen Marinia, vaikka esim. Sote oli susi jo syntyessäänmutta kulttilaiset eivät ole järjen jättiläisiä, ja sanoihin Lasse Lehtinenkin, että Suomessa on pohjoismaiden tyhmimmät333284
- Kannattaako suomalaisen duunarin enää äänestää vasemmistopuolueitasillä eivät ne tunnu kovasti ajavan suomi-duunarin etuja. Jos katsotaan Vasemmistoliittoa, niin sehän on ihan feministi523223
- Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L1112965
- Jos on heikkolahjainen ja laiska koulupudokas, niin silloin äänestää vasemmistopuolueitanäin tämä on käytännössä aina mennyt. Jos ei älyä ole paljon suotu, niin ei silloin inssiksi opiskella, vaan päädytään212930
- SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensaSDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral962815
- IL - 100 000 potentiaalista sotilasta pakeni Ukrainasta!"Ukrainasta nuorten miesten joukkopako Liki 100 000 asevelvollisuusikäistä miestä on poistunut Ukrainasta parin viime k432815