Tankkerin suunnittelusta

Anonyymi-ap

Suuret tankkerit tehdään 30mm kuperaksi vähentääkseen veden vastusta, koska maa/meri kaareutuu 80mm/km.

Tuo tankkerin kuperuus on fakta. Millä littapäät selittävät tämän?

38

380

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuohan on metallin luontaisaa taipumista. Koska maanvetovoimaa ei ole, laivan päät voivat taipua ylöspäin jotta syntyy kupera muoto.

      Next!

      • Anonyymi

        Et tainut ymmärtää että laiva saa tuon muodon telakalla. Vai ei painovoimaa ole.😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et tainut ymmärtää että laiva saa tuon muodon telakalla. Vai ei painovoimaa ole.😂

        Ei ole painovoimaa, silti Viki ottaa selkään laskuvarjon hypätessään koneesta.

        Outo mies-oletettu.


      • Anonyymi

        🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

        🔞 ­­­N­­­y­­­m­­f­­o­­­m­­­a­­­a­­n­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


      • Anonyymi

        🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒

        🔞 ­N­y­­­m­­­f­­o­­­m­a­a­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18034212Q

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Tuskinpa olet suunnitellut yhtäkään tankkeria, joten tuon faktan kanssa taitaa olla niin ja näin.
      Pystyyköhan satoja metriä pitkää laivaa mitoittamaan 30mm tarkkuudella?

      • Anonyymi

        Ei venäjällä varmaan.

        Et taida olla perillä mihin tarkuuteen pystytään metallurgissa? Onko lasermittaus tuttua?

        Jo roomalaiset osasivat tehdä kiveenkin tarkkoja taittoja. Pont du gardessa (akveduktin osuus) kallistus oli 25mm/275m.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei venäjällä varmaan.

        Et taida olla perillä mihin tarkuuteen pystytään metallurgissa? Onko lasermittaus tuttua?

        Jo roomalaiset osasivat tehdä kiveenkin tarkkoja taittoja. Pont du gardessa (akveduktin osuus) kallistus oli 25mm/275m.

        Ymmärräthän, että tuollainen pitkä laiva joka on tehty metallista, elää lastin ja lämmönvaihtelujen mukaan, joten nuo 30mm tarkkudet lienevät toiveajattelua?
        Montako tankkeria olet suunnitellut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärräthän, että tuollainen pitkä laiva joka on tehty metallista, elää lastin ja lämmönvaihtelujen mukaan, joten nuo 30mm tarkkudet lienevät toiveajattelua?
        Montako tankkeria olet suunnitellut?

        Kyllä ne aika tarkkaan pitää suunnitella. Runko kootaan yhteen hitsattavista lohkoista ja jos niiden reunoissa on 30 mm heittoja niin ei niistä kestävää laivaa pysty kasaamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ne aika tarkkaan pitää suunnitella. Runko kootaan yhteen hitsattavista lohkoista ja jos niiden reunoissa on 30 mm heittoja niin ei niistä kestävää laivaa pysty kasaamaan.

        Olen täysin samaa mieltä, että laivat pitää suunnitella tosi tarkkaan, mutta et vastannut kysymykseen, montako tankkeria olet suunnitellut?
        Olen edelleenkin sitä mieltä, että tuollaiset 30mm jutut valmiissa laivan rungossa häviävät lastin ja lämpötilojen aiheuttamiin muodonmuutoksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärräthän, että tuollainen pitkä laiva joka on tehty metallista, elää lastin ja lämmönvaihtelujen mukaan, joten nuo 30mm tarkkudet lienevät toiveajattelua?
        Montako tankkeria olet suunnitellut?

        Pituus elää, ei muoto. Tosin meriveden lämmönvaihtelu on pientä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärräthän, että tuollainen pitkä laiva joka on tehty metallista, elää lastin ja lämmönvaihtelujen mukaan, joten nuo 30mm tarkkudet lienevät toiveajattelua?
        Montako tankkeria olet suunnitellut?

        Kaarevuudesta tulee monta asiaa mitä pitää huomoida laivan pitkä lain suunnittelussa. Tuossa yksi:


        Chat GPT:

        ChatGPT
        Yes, large ships are slightly curved due to the Earth's curvature. This is known as the "Hull Form" of a ship. The hull of a ship is designed to be curved to better navigate the oceans, as the Earth is not a flat surface but rather a sphere, and the curvature needs to be taken into account when designing ships. This is especially important for large ships that travel long distances, as their hulls need to be able to withstand the forces generated by traveling on the curved surface of the Earth.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen täysin samaa mieltä, että laivat pitää suunnitella tosi tarkkaan, mutta et vastannut kysymykseen, montako tankkeria olet suunnitellut?
        Olen edelleenkin sitä mieltä, että tuollaiset 30mm jutut valmiissa laivan rungossa häviävät lastin ja lämpötilojen aiheuttamiin muodonmuutoksiin.

        Montako munuaisensiirtoleikkausta pitää tehdä että voi sanoa, että näitä tehdään? Kysymyksesi on typerä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Montako munuaisensiirtoleikkausta pitää tehdä että voi sanoa, että näitä tehdään? Kysymyksesi on typerä.

        Nyt hyppäsit tosi kauaksi asiasta, lääketiede ei kuulu millään muotoa laivojensuunnitteluun. Vastauksesi oli vieläkin typerämpi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pituus elää, ei muoto. Tosin meriveden lämmönvaihtelu on pientä.

        Totta kai muoto muuttuu, ei tietenkään pituus, ja nyt puhutaan millimetreistä.
        Kyllähän meriveden lämpötilalla ja suolapitoisuudella on merkitystä, jos olet huomannut esim. noissa rahtilaivojen keuloissa noita lastiviivoja, siinä on eri viivat Atlantille ja Itämerelle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ne aika tarkkaan pitää suunnitella. Runko kootaan yhteen hitsattavista lohkoista ja jos niiden reunoissa on 30 mm heittoja niin ei niistä kestävää laivaa pysty kasaamaan.

        Väitit laivan pituussuuntaista mitoitusta, sitten käänsit takkisi ja aloit puhua lohkojen reunoista?
        Olisitko hyvä ja kertoisit , mitä aikuisten oikeesti tarkoitit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt hyppäsit tosi kauaksi asiasta, lääketiede ei kuulu millään muotoa laivojensuunnitteluun. Vastauksesi oli vieläkin typerämpi

        Niin, se oli vain esimerkki siitä miten väitteesi nauretttava. Sinähän sanoi ettei mitään todistettua voi väittää todeksi ellei itse ollut tekemässä sitä.

        Elikkä: fakta on että pitkissä laivoissa huomioidaan maapallon kaartuvuus per kilometri.

        Ymmärrän toki että käytät vain yhtä monesta trollaustekniikasta .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, se oli vain esimerkki siitä miten väitteesi nauretttava. Sinähän sanoi ettei mitään todistettua voi väittää todeksi ellei itse ollut tekemässä sitä.

        Elikkä: fakta on että pitkissä laivoissa huomioidaan maapallon kaartuvuus per kilometri.

        Ymmärrän toki että käytät vain yhtä monesta trollaustekniikasta .

        Ite oot trolli, tajuat kai, että laivan pituus on liian vähän, että siitä tarvitsisi välittää suunnittelussa tai rakentamisessa? Kilometrien pituisia laivoja ei ole vielä olemassakaan.
        Ihan varmasti et ole suunnitellut yhtäkään tankkeria


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta kai muoto muuttuu, ei tietenkään pituus, ja nyt puhutaan millimetreistä.
        Kyllähän meriveden lämpötilalla ja suolapitoisuudella on merkitystä, jos olet huomannut esim. noissa rahtilaivojen keuloissa noita lastiviivoja, siinä on eri viivat Atlantille ja Itämerelle?

        Lämpösupistuminen/laajentuminen tapahtuu kaikkiin suuntiin. Itä-meri ei ole niin suolainen, laiva kelluu huonommin.

        Pitkissä lavoissa huomioidaan maan kaareutuvuus. Sille et voi mitään vaikka kuinka intät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen täysin samaa mieltä, että laivat pitää suunnitella tosi tarkkaan, mutta et vastannut kysymykseen, montako tankkeria olet suunnitellut?
        Olen edelleenkin sitä mieltä, että tuollaiset 30mm jutut valmiissa laivan rungossa häviävät lastin ja lämpötilojen aiheuttamiin muodonmuutoksiin.

        Välihuutajana kysyisin että montakos sitten SINÄ olet suunnitellut kun noin penäät tuon toisen suunnittelu-kredittejä?

        Totuushan on ettei teistä KUMPIKAAN ole suunnitellut edes kaarnavenettä.

        Jotenka samalla "kompetenssilla" molemmat päristää partaansa.


    • Anonyymi

      Tarkoitako koveraksi? Tankkeri on kuin banaani kärjillään, koska meren pinta kaareutuu sen pituuden matkalla?

      • Anonyymi

        Se on pallopäiden toiveajattelua. Todellisuudessa maa on litteä eikä kaareudu yhtään mihinkään.

        Myöskään Litteämaan meriveden kaarevuudessa ei ole minkäänlaista havaittavissa olevaa kaarevuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on pallopäiden toiveajattelua. Todellisuudessa maa on litteä eikä kaareudu yhtään mihinkään.

        Myöskään Litteämaan meriveden kaarevuudessa ei ole minkäänlaista havaittavissa olevaa kaarevuutta.

        Lässynlässyn, te littu-uskovaiset jaksatte aina vaan hämmästyttää tietämättömyydellänne.


    • Anonyymi

      Miksi jotkut uskovaiset levittävät litteän maan teoriaa?
      Siksi, että ateistit ja pakanauskovaiset voisivat pitää kristittyjä hulluina.
      Jumala on sallinut lopun aikana sellaisenkin eksytyksen.

      Minä en pidä ateistejä enkä pakanauskovaisia hulluina, vaa ne on he...tin tyhmiä.

      • Anonyymi

        Sören Kiergegaard sanoi että usko vaatii hypyn missä järki pitää heittää pois. Eli pidät omaa järjettömyyttä älyykkyytenä?

        Sörkkä oli oikeassa, jo 1800-luvun näkökulmasta munaisen antiikin ihmisen tekemän uskon omaksuminen vaatii järjen poisheittoa, jolloin uskon opit muutuvat "kausaalisiksi" ja "loogisiksi".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sören Kiergegaard sanoi että usko vaatii hypyn missä järki pitää heittää pois. Eli pidät omaa järjettömyyttä älyykkyytenä?

        Sörkkä oli oikeassa, jo 1800-luvun näkökulmasta munaisen antiikin ihmisen tekemän uskon omaksuminen vaatii järjen poisheittoa, jolloin uskon opit muutuvat "kausaalisiksi" ja "loogisiksi".

        Herra pelaa 10d shakkia ja Usko avaa sen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sören Kiergegaard sanoi että usko vaatii hypyn missä järki pitää heittää pois. Eli pidät omaa järjettömyyttä älyykkyytenä?

        Sörkkä oli oikeassa, jo 1800-luvun näkökulmasta munaisen antiikin ihmisen tekemän uskon omaksuminen vaatii järjen poisheittoa, jolloin uskon opit muutuvat "kausaalisiksi" ja "loogisiksi".

        Tämä oli hyvä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sören Kiergegaard sanoi että usko vaatii hypyn missä järki pitää heittää pois. Eli pidät omaa järjettömyyttä älyykkyytenä?

        Sörkkä oli oikeassa, jo 1800-luvun näkökulmasta munaisen antiikin ihmisen tekemän uskon omaksuminen vaatii järjen poisheittoa, jolloin uskon opit muutuvat "kausaalisiksi" ja "loogisiksi".

        Sano. Kaveri sanoi että loogisen teologian kurssi oli vaikea. Sanoin, niin varmaan. On vaikeaa tehdä teologista loogista.


      • Anonyymi

        Hyvä. Vanha sananlaskukin sanoo, että "hullu saa olla mutta ei tyhmä"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä. Vanha sananlaskukin sanoo, että "hullu saa olla mutta ei tyhmä"

        Järjen korvaa uskolla. Saa olla tyhmäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Järjen korvaa uskolla. Saa olla tyhmäkin.

        Järki ja kokemus sanoo, että ei kannata luottaa sellaiseen hallintoon eikä sellaiseen tieteeseen mikä ei tunnusta Kristuksen sovitustyötä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Järki ja kokemus sanoo, että ei kannata luottaa sellaiseen hallintoon eikä sellaiseen tieteeseen mikä ei tunnusta Kristuksen sovitustyötä.

        Historiassa kirkko on siunannut kaikenlaiset itsevaltiuden ja sorron muodot vähemmistöjen vainosta, kolonialismiin ja noitavainoihin. Valtio on taas luottanut näin oivaan kirkkoon.

        Kirkon ja valtiollisen vallan historia on erottamaton 300-luvulta aina 1900-luvulle asti kaikkine rikkomuksineen ihmisyyttä vastaan - historiassa tosin ovat uskoneet tekevänsä ”raamatun mukaan”.

        Kun tavallinen uskovainen katsoo historiaan, se näkee nykyisyydestä käsin vapauksien kasvun kristillisenä narratiivina. Näin se ei todellakaan ole ollut.


        Venäjä tosin edellleen käy ”pyhää sotaa”.


        Nyt kun modernit yhteiskunnat liberaaleja, ovat uskovaiset aloittaneet uudelleen vähemmistöjen vainot ja kaipaavat teokratiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Historiassa kirkko on siunannut kaikenlaiset itsevaltiuden ja sorron muodot vähemmistöjen vainosta, kolonialismiin ja noitavainoihin. Valtio on taas luottanut näin oivaan kirkkoon.

        Kirkon ja valtiollisen vallan historia on erottamaton 300-luvulta aina 1900-luvulle asti kaikkine rikkomuksineen ihmisyyttä vastaan - historiassa tosin ovat uskoneet tekevänsä ”raamatun mukaan”.

        Kun tavallinen uskovainen katsoo historiaan, se näkee nykyisyydestä käsin vapauksien kasvun kristillisenä narratiivina. Näin se ei todellakaan ole ollut.


        Venäjä tosin edellleen käy ”pyhää sotaa”.


        Nyt kun modernit yhteiskunnat liberaaleja, ovat uskovaiset aloittaneet uudelleen vähemmistöjen vainot ja kaipaavat teokratiaa.

        Moderneja yhteiskuntia ovat kommunistiset ja fasistiset yhteiskunnat, niissä ei uskovaiset vainoa ketään. :))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moderneja yhteiskuntia ovat kommunistiset ja fasistiset yhteiskunnat, niissä ei uskovaiset vainoa ketään. :))

        Unohdit mainita modernit islaminuskoiset ja hindu-uskoiset maat, islamilaiset homot saa ilmaiseksi lennon opetusta.


    • Anonyymi

      Laiva kaareutuu ihan itsellään. Pitkä laiva "elää" huomattavasti enemmänkin lähinnä aallokon vaikutuksesta. 30mm 300 metrin matkalla ei tunnu missään. Jos suhteutat laivan teräsrakenteiden mitoitusta tekemällä 300 metriä pitkän laivan pienoimallin metrin mittaiseksi, niin pienoismallisi on tehty lähes tinapaperin vahvuisesta materiaalista.

      • Anonyymi

        Yrittää yrittää 😂😂😂

        Laivat suunnitellaan de facto sitä vasten että maa kaareutuu. Googleta tai kysy chatgpt:ltä jos uskallat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yrittää yrittää 😂😂😂

        Laivat suunnitellaan de facto sitä vasten että maa kaareutuu. Googleta tai kysy chatgpt:ltä jos uskallat.

        ChatGPT on tässä yhteydessä huono perustelu.

        Se ei tiedä mitään sanan varsinaisessa merkityksessä, ainoastaan referoi lukemiaan tekstejä. Jos sille antaa luettavaksi vain Litteää Maata käsittäviä juttuja (käytän tätä esimerkkinä) se vastaisi että Maa on litteä.


    • Anonyymi

      Jo Nooa aikanaan tiesi miten laivoja suunnitellaan (vai olikohan itse iso herra joka sen suunnitteli)?

      Niin tai näin, mutta laivakin vain teräsrakenne. Tosin iso sellainen, ja sen suunnittelussa pitää huomioida paljon erilaisia rakenteeseen kohdistuvia voimia. Käyttötarkoitus on yksi merkittävä tekijä, ja se missä ja millaisissa olosuhteissa laivaa käytetään. Laivan käyttöiäksi lasketaan esim 50 vuotta, ja sen jälkeen se romutetaan juurikin rungon väsymisen aiheuttaman riskin vuoksi. Tuulivoimalan rungoissa on sama juttu. Ammattilaisten hommia tuollaiset laskutoimitukset. Se paljonko pitkä laiva taipuu suuntaan tai toiseen on pahimmillaan metriluokkaa. Aallokossa ja sivutuulessa laiva kiertyy lisäksi korkkiruuville.

      Alan oppilaitoksissa kerrottiin aikoinaan ison tankkilaivan kestävän seitsemän metrin taivutuksen. Sen jälkeen se napsahtaa poikki. Surkea miehistö saa laivan kuin laivan palasiksi jo pienemmässäkin myrskyssä. Väärin lastaamallakin saa laivan pilalle tai upoksiin.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

      Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      309
      7062
    2. Viiimeinen viesti

      Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2106
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

      Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1807
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

      onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1317
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

      vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1267
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

      - Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1190
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

      Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1186
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

      Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      54
      1106
    9. Kirjoitin sinulle koska

      tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1051
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

      Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      992
    Aihe