Muistelen, että sienten ja marjojen poiminnasta on tehty tukimuksia, joiden mukaan korkeasti koulutetut poimivat sieniä ja matalasti koulutetut marjoja. Tämä on ihan ymmärrettävää. Marjanpoimintaan riittää, että erottaa punaisen vihreästä. Sienten poiminnassa pitää tuntea hyvät ruokasienet ja myös niitä muistuttavat myrkkysienet. Erot herkkuaterian ja kuoleman välillä voi olla äärimmäisen pienet yksityiskohdat sienissä kuten esimerkiksi kavalakärpässieniä on monesti sekoitettu herkkusieniin.
Toinen jakolinja menee idän ja lännen välillä. Itäsuomalaiset poimivat enemmän sieniä ja länsisuomalaiset marjoja. Itäsuomalaiset ovat sairaampia ja huonommin menestyviä kuin länsisuomalaiset eli tämä tulos on päinvastainen kuin edellä viitattu koulutustaso.
Itse rohkenisin esittää, että ateistit älykkäinä, koulutettuina ja oman tiensä kulkijoina voisivat olla ehkä enemmän sienenpoimijoita? Miten teillä? Onko sienet vai marjat poimittu talveksi vai onko molempia?
Itse kävin vaimoni kanssa juuri äsken poimimassa ämpärillisen kangasrouskuja, jotka ryöpätään ja suolataan. Mielestäni kangasrousku on paras salaattisieni ja sienisalaatissa toimii parhaiten suolasieni. Muuten olemme poimineet kantarelleja, suppilovahveroita ja mustatorvisieniä, jotka kuivataan. Toki marjojakin on poimittu tänä syksynä. Pari ämpäriä puolukkaa, jotka on survottu ilman sokeria niin säilyy ilman jääkaappia syksyllä ja talvella eteisessä, jossa on vähän viileämpää.
Oletko sienen vai marjanpoimija?
28
395
Vastaukset
- Anonyymi
Tätini oli koulun keittäjä ja poimi marjoja sekä sieniä. Ja söi paljon kalaa, jonka olivat miehensä kanssa yhdessä pyytäneet. Ja minä kesäisin apupoikana siellä.
Vaikuttaa hyvältä elämäntavalta. Tätä minnäkin yritän mahdollisimman paljon kun maalla asun. Marjat kannattaa kerätä talteen ja sienet ovat hyvä makulisä ruokiin. Itse pyydetty kala lähijärvestä on erinomaista lähiruokaa.
- Anonyymi
😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍
🍒 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#18034488t
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
- Anonyymi
Kaikille atesitille Sieni on tunnettu/tunnustettu,koska Profeettojen ohjeet eivät heitä,miellytä!
Saadaksesi parhaan/turvallisen elintavan ohjelman,pitää sinun Herran oma oleman!!
SITENkiertää sieni sinut kaukaa,ja tuttuapteekkari hoitaakin loput!! Vaimoni poimi puoli ämpäriä kantarelleja mäntymetsästä, jossa niitä ei tavallisesti ole lainkaan. Nyt on niin kostea ja lämmin syksy, ettei tarvitse kuin pieni koivu mäntymetsässä niin sen lähellä on rengas kantarelleja.
Tuoreissa kantarelleissa on kyllä hieno ja herkkä aromi. Tein pastakastikkeen niistä eli kantarellit paistetaan voissa paistinpannussa, seuraksi hienoksi silputtua sipulia, kana- tai kasvislientä, kermaa, rakuunaa, suolaa ja ripaus valkopippuria. On muuten täydellinen sienikastike. Vain todellä tietämätön sotkee kantarelleihin muita voimakkaita raaka-aineita kuten esimerkiksi tryffeliä.- Anonyymi
Sopiiko juustokumina kantarelleihin vähäisinä määrinä?
Anonyymi kirjoitti:
Sopiiko juustokumina kantarelleihin vähäisinä määrinä?
Saattaisi se sopia, onhan nuo minun käyttämät rakuuna ja valkopippurikin aika voimakkaita.
- Anonyymi
Humanist_atheist kirjoitti:
Saattaisi se sopia, onhan nuo minun käyttämät rakuuna ja valkopippurikin aika voimakkaita.
Pannulliseen tatteja tai vahveroita lisään ruokalusikallisen (valmista) kahvia. Varsinkin kermakastikkeessa se syventää makua ihanasti.
- Anonyymi
Minulla on ristiriitaiset tunteet.
Sienten hajut oksettavat ja kieltäydyn syömästä niitä.
Kanttarelleissa on kuulemma hyvä tuoksu, pitäis kokeilla.
Olen käsittänyt että ne ovat eläinten ja kasvien välimuoto?
Pidän kyllä bi-miehistä ja naisista, mutta sieniä kohtaan on epäluuloja.- Anonyymi
Sinulle voisi sopia jalkasienimuhennos ja päälle ripaus terskattua murskaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulle voisi sopia jalkasienimuhennos ja päälle ripaus terskattua murskaa.
Olet siis maistanut miehen terskaa.
Ogei - Anonyymi
Ateismin järjetttömään pimeyteen ei luulisi luonnossa näkyvään hienoon suunnitteluun uskovan koskaan retkahtavan.
Dunning-Kruger -ilmiön seurauksena ateistiuskovaiset ovat keksineet pitää itseään älykkäinä.
Tolkuton, absurdi evoluutiosatu selittää heille kaiken eläväisen....surkuteltavaa porukkaa.
Todellisuudessa tyhmä ihminen on suurissa luuloissa itsestään, ja kuvittelee, ettei luomakunta Luojaa tarvitse..huoh.
- Anonyymi
Riemuidiootti
- Anonyymi
Minä olen onnistunut poimimaan jaloillani jalkasienen. Sekin on varmasti hyväntahtoisen Jumalan luoma kiva vitsonen. Jouduin syömään vaivaani oikein kuuden viikon tablettikuurin. Voin vakuuttaa, että se sienimuhennos ei maistunut hyvältä.
- Anonyymi
Olen akateemisen koulutuksen saanut,poimin molempia!!!
- Anonyymi
Sekä myrkky että ruokasieniä. koulutuksenaikana opetettiin ettei ketään masssamme, saa syrjiä
Ateistina kannattaa varoa, että ei vahingoissa poimi psykedeelisiä sieniä, koska monet ateistit ovat psykedeelisen kokemuksen seurauksena kääntyneet pois ateismista ja alkaneet uskomaan Jumalaan ja universumin ykseyteen.
- Anonyymi
Olen huomannut että palstoilla uskovaiset mainostavat, ett että heille käy päihteeksi jopa oman hien nuuskiminen!!!
- Anonyymi
Siis Jumalaan uskominen johtuu psykedeelistä! Lopultakin joku uskova hörhö asian tunnustaa.
- Anonyymi
Maaseudulla lantamadonlakit ovat junttien juhlamatkoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maaseudulla lantamadonlakit ovat junttien juhlamatkoja.
Avaruuteen ja ties minne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen huomannut että palstoilla uskovaiset mainostavat, ett että heille käy päihteeksi jopa oman hien nuuskiminen!!!
Minäkin tykkään omasta hiestä,
koska se jos mikä pukee miestä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minäkin tykkään omasta hiestä,
koska se jos mikä pukee miestä.Pari kolme tuntia mutta sitten kainalot alkavat haista kristityille.
- Anonyymi
Kreationistina keräilen mielelläni käpyjä koska ne on helppo tunnistaa. Sienien keräily on vaarallista ja Raamatun vastaista. Puolukat puolestaan jättävät helposti raitoja alushousuihin.
- Anonyymi
Olet siis uskovainen orava.
- Anonyymi
# Itse rohkenisin esittää, että ateistit älykkäinä, koulutettuina ja oman tiensä kulkijoina voisivat olla ehkä enemmän sienenpoimijoita? #
Joo, minä poimin mielellään marjoja pitkin kesää: mansikat, mustikat, lakat, vadelmat, puolukat, karpalot.......sienet jätän sovinnolla ateistien pössyteltäviksi......
🍄😵💫 - Anonyymi
Onko vastaavaa tutkimusta tehty kalastuksesta.
Syövätkö ateistit mieluummin lohta kuin haukea?
Osaavatko ateistit paremmin kalastaa kuin teistit?
Kun ateisti saa kiisken pilkillä, niin ajatteleeko hän että tuoko se on se kala, josta ateisti on evolutzioitunut?- Anonyymi
Hetero ateistit nuuhkivat myös kaloja, mikä ettei? 😉
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192460- 1482214
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292132Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522109Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti201674Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871583Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961506- 2771388
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131369- 1301346