että ihan oikeasti rakastaa toista?
Missä kohtaa tajuaa
100
714
Vastaukset
- Anonyymi
Siis ettei se ole vain ihastusta tai vain ikävää? Tai muuta tyhjän tilan täyttöä?
- Anonyymi
🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑
❤️ Nymfomaani -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21
🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞
- Anonyymi
Kun nainen näkee miehen tilien saldon ja omaisuuden eli raha on rakkaus
- Anonyymi
Ai niinkö se on...
- Anonyymi
Ei kun oikeasti nyt.
- Anonyymi
Sanoitko tuon miehellesi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kun oikeasti nyt.
Kysys citrinellalta mutta nyt koisimaan moikka
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysys citrinellalta mutta nyt koisimaan moikka
Älä kokonaan putsaa miestäsi… :(
Yritä rakastaa oikeasti. Öitä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä kokonaan putsaa miestäsi… :(
Yritä rakastaa oikeasti. Öitä!Citrinella sanonut että miti rikkaampi mies niin sitä rakkaampi mies
Anonyymi kirjoitti:
Citrinella sanonut että miti rikkaampi mies niin sitä rakkaampi mies
Eikä ole, se olet sinä Välis kun sitä loitsua toistelet. Se on sinun oma ajatuksesi! Sen sijaan olen tunnustanut olevani sapioseksuaali.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai niinkö se on...
No niin tämä äijä haluaa ajatella kuten ilmeisesti sinäkin viehkeä kolmen pisteen vihjailija. Erityisesti tuo monetarismi tuntuu kiehtovan kaikissa muodoissaan esim erinäisten emävalheiden mitkä saattaa muhia stetsonin alla
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No niin tämä äijä haluaa ajatella kuten ilmeisesti sinäkin viehkeä kolmen pisteen vihjailija. Erityisesti tuo monetarismi tuntuu kiehtovan kaikissa muodoissaan esim erinäisten emävalheiden mitkä saattaa muhia stetsonin alla
Mutta Välis on nainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta Välis on nainen.
Nej bi inte!
Seuraan 🙂
- Anonyymi
Niinku varjostat sitä?
- Anonyymi
Rahan voimaan eli rahalla saa aidon rakkauden ainakin siihen asti kun nainen näkee vieläkin varakkaamman miehen sen kainalossa nainen on ja köyhempi jää yksin
Anonyymi kirjoitti:
Niinku varjostat sitä?
🤣😂🤣
Eikun odottelen tässä, että joku kertoisi sen minullekin.Anonyymi kirjoitti:
Rahan voimaan eli rahalla saa aidon rakkauden ainakin siihen asti kun nainen näkee vieläkin varakkaamman miehen sen kainalossa nainen on ja köyhempi jää yksin
Ja höpsis. Naisella on omat rahat. Vain rakkaus puuttuu.
- Anonyymi
Xena-183 kirjoitti:
🤣😂🤣
Eikun odottelen tässä, että joku kertoisi sen minullekin.Aijaa 😯
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinku varjostat sitä?
Ketä tää mielikuvitusmies nyt sun mielestä varjostaa tai tarkemmin kuka hän sun mielestä on ja mihin trollaukseen tuo mainittu tiedonjyvä liittyy? Kaikilla ei ole esim liisattua kiesiä millä päristellä työnantajan piikkiin har har har
Anonyymi kirjoitti:
Ketä tää mielikuvitusmies nyt sun mielestä varjostaa tai tarkemmin kuka hän sun mielestä on ja mihin trollaukseen tuo mainittu tiedonjyvä liittyy? Kaikilla ei ole esim liisattua kiesiä millä päristellä työnantajan piikkiin har har har
Teetkö palstalla jotakin Kuka Kukin On -listausta? 🙂 - Turhimmat Trollaajat, Kiinnostavimmat Kurpat, Älykkäimmät Ätmit jne. 😉
Xena-183 kirjoitti:
Teetkö palstalla jotakin Kuka Kukin On -listausta? 🙂 - Turhimmat Trollaajat, Kiinnostavimmat Kurpat, Älykkäimmät Ätmit jne. 😉
Ei se tunnu tekevän.😄.
Silloin kun toinen ei unohdu, vaikka ei näkisi ja kuulisi viikkoihin, kuukausiin tai vuosiin .
Silloin kun toinen koskettaa niin syvältä, että se sattuu ja kun tajuaa olevansa hyvin haavoittuvainen toisen edessä/rinnalla.
Silloin kun ei vaan voi päättää mennä eteenpäin, vaan jää pahimmillaan vuosiksi jumiin. Ihastukset voi ohittaa järjellä. Rakastumisenkin voi tavallaan, paitsi, että tunne ei silti haihdu kuten ihastuksen kanssa käy.
Silloin kun sen vaan tietää, eikä itse voi muuta kuin tulla tunteen kanssa toimeen.- Anonyymi
Hyviä tuumailuja.
Novaya kirjoitti:
Eikös tuo voi olla myös syvän uurtavaa katkeruutta ja jopa vihaa?
En kyllä koe vihaa tai katkeruutta kun rakastun tai olen rakastumassa. Ehkä nuorena vielä suhtautui asiaan mustavalkoisesti, mutta vahvassa keski-iässä jo ymmärtää ettei rakkautta aina saa elää todeksi eikä sille aina voi itse mitään. Yksinkertaisin sellainen tilanne on yksipuoliset tunteet. Ei yksipuolisuus tee tunteista pahoja, noloja tai huonoja, eikä kumpikaan yleensä voi tilanteelle mitään.. Silloin ei voi kuin hyväksyä tunne ja yrittää selvitä sen kanssa, ja mennä eteenpäin kun siihen on joskus valmis.
Viha liittyy useimmiten eroon parisuhteesta siis vasta rakastumisen ja rakastaminen jälkeen. Rakkaus muuttuu yleensä vihan kautta neutraaliksi välittämiseksi. En ainakaan itse koe enää keski-ikäisenä vihaa siitä, jos treffit ei jatku syvempään tutustumiseen ja tutustuminen seurusteluun. Alku on aina ”vain” molemminpuolinen tunnusteluvaihe.Citrinella kirjoitti:
En kyllä koe vihaa tai katkeruutta kun rakastun tai olen rakastumassa. Ehkä nuorena vielä suhtautui asiaan mustavalkoisesti, mutta vahvassa keski-iässä jo ymmärtää ettei rakkautta aina saa elää todeksi eikä sille aina voi itse mitään. Yksinkertaisin sellainen tilanne on yksipuoliset tunteet. Ei yksipuolisuus tee tunteista pahoja, noloja tai huonoja, eikä kumpikaan yleensä voi tilanteelle mitään.. Silloin ei voi kuin hyväksyä tunne ja yrittää selvitä sen kanssa, ja mennä eteenpäin kun siihen on joskus valmis.
Viha liittyy useimmiten eroon parisuhteesta siis vasta rakastumisen ja rakastaminen jälkeen. Rakkaus muuttuu yleensä vihan kautta neutraaliksi välittämiseksi. En ainakaan itse koe enää keski-ikäisenä vihaa siitä, jos treffit ei jatku syvempään tutustumiseen ja tutustuminen seurusteluun. Alku on aina ”vain” molemminpuolinen tunnusteluvaihe.Viisaita sanoja pakko myöntää. Empaattinen ja todella ymmärtäväinen. Minä vaan pohdiskelin, että joskus vahvat lämpimät tunteet muuttuvat kylmiksi viiltäviksi tikariniskuiksi, jolloin siitä seuraava pahaolo voi vuosikausia jättää toisen mielenpäälle. Ihan kuin pitäisi vähintään tasata puntit, mutta syystä tai toisesta valitsee väkevimmän toimen, eli katkaisee kaiken ulkoisen vihan kierteen. Toki sitä sisällään kantaa omasta tahdostaan pahaa oloa sen takia, mutta se on onnellisuuden hinta sille, jota joskus ainakin luuli rakastavansa.
Novaya kirjoitti:
Viisaita sanoja pakko myöntää. Empaattinen ja todella ymmärtäväinen. Minä vaan pohdiskelin, että joskus vahvat lämpimät tunteet muuttuvat kylmiksi viiltäviksi tikariniskuiksi, jolloin siitä seuraava pahaolo voi vuosikausia jättää toisen mielenpäälle. Ihan kuin pitäisi vähintään tasata puntit, mutta syystä tai toisesta valitsee väkevimmän toimen, eli katkaisee kaiken ulkoisen vihan kierteen. Toki sitä sisällään kantaa omasta tahdostaan pahaa oloa sen takia, mutta se on onnellisuuden hinta sille, jota joskus ainakin luuli rakastavansa.
Jos rakastaa (=rakastumisen jälkeinen pidempi tila), se harvoin loppuu ilman vihaa. Se viha voi mennä ohi erokeskusteluissa kiukutellessa tai kestää kuukausia. Se on prosessi, jota ei voi olla kohtaamatta, jos haluaa päästä irti. Se viha ei ole henkilökohtaista, vaikka on henkilökohtaista tavallaan. Ei vihattuna eikä vihaajana. Se menee ohi, kun tunteet käsitelty ja jäljelle jää välittäminen ihmisenä tai välinpitämättömyys.
En ole itse koskaan jäänyt jumiin vihaan ja katkeruuteen. Sillä vain pilaisi oman elämänsä, eikä sillä saa toista takaisin/omakseen. Ei suuretkaan rakkaudet johda aina lopun elämän parisuhteisiin ja se on vain ihan tavallista elämää. Eikä pakit tai ero tarkoita, että olisi jotenkin huono ihmisenä.Citrinella kirjoitti:
Jos rakastaa (=rakastumisen jälkeinen pidempi tila), se harvoin loppuu ilman vihaa. Se viha voi mennä ohi erokeskusteluissa kiukutellessa tai kestää kuukausia. Se on prosessi, jota ei voi olla kohtaamatta, jos haluaa päästä irti. Se viha ei ole henkilökohtaista, vaikka on henkilökohtaista tavallaan. Ei vihattuna eikä vihaajana. Se menee ohi, kun tunteet käsitelty ja jäljelle jää välittäminen ihmisenä tai välinpitämättömyys.
En ole itse koskaan jäänyt jumiin vihaan ja katkeruuteen. Sillä vain pilaisi oman elämänsä, eikä sillä saa toista takaisin/omakseen. Ei suuretkaan rakkaudet johda aina lopun elämän parisuhteisiin ja se on vain ihan tavallista elämää. Eikä pakit tai ero tarkoita, että olisi jotenkin huono ihmisenä.Niin, mutta tiedäthän että rakkaus on asia mitä ihminen tuntee vain sisällään. Vain kaksi ihmistä jotka rakastavat ensin itseään, voivat rakastaa myös toisiaan. Minulle tuollainen rakkauden loppuminen on vain tekosyy, kun toisesta ihmisestä ei enää irtoa dopamiinia tai kortisolia tarpeen mukaan. Ei silloin rakkautta edes ollut olemassa, sillä se jos jokin kestää aivan kaiken.
Arvostan kuinka laupeasti pystyt asiat käsittelemään ja anteeksi antamaan. Kuinka inhimillinen olet kaikessa ihmisen vajavuudessakin ja virheissä. Siitä olen vähän katkerakin tai paremminkin kateellinen, sillä minä en sellaisiin yletä.
Onnekkaita he jotka ovat sinun kanssasi eläneet.- Anonyymi
Citrinella kirjoitti:
En ole itse koskaan jäänyt jumiin vihaan ja katkeruuteen. Sillä vain pilaisi oman elämänsä, eikä sillä saa toista takaisin/omakseen. Ei suuretkaan rakkaudet johda aina lopun elämän parisuhteisiin ja se on vain ihan tavallista elämää. Eikä pakit tai ero tarkoita, että olisi jotenkin huono ihmisenä.”Suuri rakkaushan” just pitäisi olla se lopun elämän parisuhde. Jos se ei ole, niin mikä sitten? Puolitierakkaus? Sehän olisi tyytymistä toiseen sijaan, johonkin mikä tulee siihen, korvikkeeksi. Tai tyytymistä olla sitten yksin jos se suuri rakkaus ei ollutkaan se pitävin.
Ei tietenkään tarkoita; toinen on voinut yhtäkkiä tehdä petoksen ja juosta vieraissa jonkun 30 vuoden jälkeen. Ei se siitä jätetystä ja petetystä kyllä huonoa tee vaan siitä joka rötöksen teille läksi. - Anonyymi
Novaya kirjoitti:
Niin, mutta tiedäthän että rakkaus on asia mitä ihminen tuntee vain sisällään. Vain kaksi ihmistä jotka rakastavat ensin itseään, voivat rakastaa myös toisiaan. Minulle tuollainen rakkauden loppuminen on vain tekosyy, kun toisesta ihmisestä ei enää irtoa dopamiinia tai kortisolia tarpeen mukaan. Ei silloin rakkautta edes ollut olemassa, sillä se jos jokin kestää aivan kaiken.
Arvostan kuinka laupeasti pystyt asiat käsittelemään ja anteeksi antamaan. Kuinka inhimillinen olet kaikessa ihmisen vajavuudessakin ja virheissä. Siitä olen vähän katkerakin tai paremminkin kateellinen, sillä minä en sellaisiin yletä.
Onnekkaita he jotka ovat sinun kanssasi eläneet.Olen samaa mieltä siitä, että oikea rakkaus kestää kaiken. Muutoin se on ollut teatteria.
Novaya kirjoitti:
Niin, mutta tiedäthän että rakkaus on asia mitä ihminen tuntee vain sisällään. Vain kaksi ihmistä jotka rakastavat ensin itseään, voivat rakastaa myös toisiaan. Minulle tuollainen rakkauden loppuminen on vain tekosyy, kun toisesta ihmisestä ei enää irtoa dopamiinia tai kortisolia tarpeen mukaan. Ei silloin rakkautta edes ollut olemassa, sillä se jos jokin kestää aivan kaiken.
Onnekkaita he jotka ovat sinun kanssasi eläneet.Rakkaus voi kestää koko elämän, vaikka parisuhde ei. Rakkaus voi olla myös ihan todellinen tunne, vaikka se olisi yksipuolista, tai vaikka sen torjuisi siitä syystä että vaikka on varattu tai ei sillä hetkellä pysty/jaksa tai vaikka toisen kanssa ei pysty enää jatkamaan suhteessa vastapuolen ongelmien ja niistä johtuvien lieveongelmien takia. Tälläisiä ongemia voi olla päihdeongelmat, psykoosi, henkinen ja psyykkinen väkivalt tai/ja koska suhde kuluttaa liikaa esim. narsismi, persoonallisuushäiriöt, kun ei saa tilaa olla oma itsensä, jatkuva torjunta yms.
Sellaista rakkautta EI ole olemassa mikä kestää kaiken muuta kuin vuorisaarnassa. Se on puhdasta ideologiaa. Suhteessa olevan ihmisen pitää antaa itsekin suhteelle, pitää kunnioittaa ja kohdella toista hyvin (pitkä aika jänne, hetkelliset haasteet harvoin haittaa). Jos vaikka valitsee päihteet puolison edelle tai hakkaa puolisoa, onnellinen jatkuva parisuhde on käytännössä mahdottomuus.
Ihminen voi päättää jäädä, vaikka ongelmat olisi kuinka pahoja. Pahimmillaan se maksaa hengen tai elämän ilon. Kohtuus ja mustavalkoisuuden vaihtaminen väreihin, on kohtuullisen hyvä keino löytää onnellinen elämä. Jos elämästä tulee kohtuuttoman vaikeaa, on parempi pelastaa edes itsensä (ja mahdollisesti lapsensa) kuin havaita kaksi hukkunutta. Toista EI pysty pelastamaan, hän voi tehdä sen itse, ja puoliso pystyy vain tukemaan prosessia.Anonyymi kirjoitti:
”Suuri rakkaushan” just pitäisi olla se lopun elämän parisuhde. Jos se ei ole, niin mikä sitten? Puolitierakkaus? Sehän olisi tyytymistä toiseen sijaan, johonkin mikä tulee siihen, korvikkeeksi. Tai tyytymistä olla sitten yksin jos se suuri rakkaus ei ollutkaan se pitävin.
Ei tietenkään tarkoita; toinen on voinut yhtäkkiä tehdä petoksen ja juosta vieraissa jonkun 30 vuoden jälkeen. Ei se siitä jätetystä ja petetystä kyllä huonoa tee vaan siitä joka rötöksen teille läksi.Se oikea rakkaus kestää, jos kumpikin pitää siitä huolen ja antaa vaikka yksittäisen pettämisen anteeksi. Kuitenkin yleensä rakkauden loppumiseen on syynsä. Harva edes pettää, jos kaikki on edes tyydyttävästi kunnossa (pl. maaniset ja vielä kokemattonat nuoret).
Citrinella kirjoitti:
Rakkaus voi kestää koko elämän, vaikka parisuhde ei. Rakkaus voi olla myös ihan todellinen tunne, vaikka se olisi yksipuolista, tai vaikka sen torjuisi siitä syystä että vaikka on varattu tai ei sillä hetkellä pysty/jaksa tai vaikka toisen kanssa ei pysty enää jatkamaan suhteessa vastapuolen ongelmien ja niistä johtuvien lieveongelmien takia. Tälläisiä ongemia voi olla päihdeongelmat, psykoosi, henkinen ja psyykkinen väkivalt tai/ja koska suhde kuluttaa liikaa esim. narsismi, persoonallisuushäiriöt, kun ei saa tilaa olla oma itsensä, jatkuva torjunta yms.
Sellaista rakkautta EI ole olemassa mikä kestää kaiken muuta kuin vuorisaarnassa. Se on puhdasta ideologiaa. Suhteessa olevan ihmisen pitää antaa itsekin suhteelle, pitää kunnioittaa ja kohdella toista hyvin (pitkä aika jänne, hetkelliset haasteet harvoin haittaa). Jos vaikka valitsee päihteet puolison edelle tai hakkaa puolisoa, onnellinen jatkuva parisuhde on käytännössä mahdottomuus.
Ihminen voi päättää jäädä, vaikka ongelmat olisi kuinka pahoja. Pahimmillaan se maksaa hengen tai elämän ilon. Kohtuus ja mustavalkoisuuden vaihtaminen väreihin, on kohtuullisen hyvä keino löytää onnellinen elämä. Jos elämästä tulee kohtuuttoman vaikeaa, on parempi pelastaa edes itsensä (ja mahdollisesti lapsensa) kuin havaita kaksi hukkunutta. Toista EI pysty pelastamaan, hän voi tehdä sen itse, ja puoliso pystyy vain tukemaan prosessia.Niin no, meidän elämme muovautuu juuri sellaiseksi kun me uskomme sen olevan ja tulevan. Ei rakkaudettomuudessa mikään elä ja kovasydämisyyksien takia ihmiset sokaistuvat, jopa valheellisesti kutsuvat rakkaudeksi ihan tavallisia asioita, kuten läheisriippuvuutta tai himojen tyydyttämistä.
Oikea rakkaus on paljon suurempaa ja jalompaa, jossa ei moni asia ole juuri mitään sen rinnalla. Päihteet ja väkivalta ovat kaikkea muuta kuin sitä aitoa kaunista tunnetta. Sellaiseen sortuu kehonsa vankina olevat hormonien tavoittelijat, olipa se sitten dopamiinia tai kortisolia.Novaya kirjoitti:
Niin no, meidän elämme muovautuu juuri sellaiseksi kun me uskomme sen olevan ja tulevan. Ei rakkaudettomuudessa mikään elä ja kovasydämisyyksien takia ihmiset sokaistuvat, jopa valheellisesti kutsuvat rakkaudeksi ihan tavallisia asioita, kuten läheisriippuvuutta tai himojen tyydyttämistä.
Oikea rakkaus on paljon suurempaa ja jalompaa, jossa ei moni asia ole juuri mitään sen rinnalla. Päihteet ja väkivalta ovat kaikkea muuta kuin sitä aitoa kaunista tunnetta. Sellaiseen sortuu kehonsa vankina olevat hormonien tavoittelijat, olipa se sitten dopamiinia tai kortisolia.Nuorena uskoin tuohon vuorisaarnan rakkauteen, en enää. Se on ihanne, toki, muttei kovin realistinen ihanne. Tai uskon kyllä jaloon rakkauteen, mutta vain äidinrakkaudessa. Siis vähän eri yhteydessä ja silloin rakkaus ei ole samalla tavalla tasavertainen kuin kahden aikuisen liitossa.
Uskon suureen rakkauteen, uskon samoin asioihin mitkä on sinun jalon rakkautesi taustalla. Ainoa mihin en usko, että sekään kestää ilman, että kumpikin on valmis antamaan toisilleen aikaa, läsnäoloa, kosketusta, kunnioittamaan toista ja huolehtimaan toistensa perustarpeista (kuulluksi, nähdyksi, arvostetuksi tuleminen esimerkiksi) tyydyttävästi, Jos puoliso toistuvasti ja säännöllisesti laiminlyö tai kohtelee toista jatkuvasti huonosti, ihminen ei ole enää onnellinen, vaikka kuinka rakastaisi. On henkilökohtaista kuinka kauan ihminen jaksaa elää huonossa liitossa onnettomana ja jolloin rakkaus alkaa rapautua. Tietysti, jos kumpikin sitoutuu pitämään toisistaan ja suhteesta edes jollain tavalla huolta, ja myös sen tekevät, ei rakkauden rapautumista tapahdu. Siis uskon samaan kuin sinäkin, mutta en itsestäänselvyytenä vaan vain, jos kumpikin haluaa pitää rakkauden hengissä.
Suuri rakkaus on vähän sama kuin rakkausvauva. Syntynyt rakkaudesta. Vaatii paljon hoivaa ja huolenpitoa. Pysyy hengissä yhdelläkin hoitajalla, mutta on tyytyväisin kun saa kaksi vastuuta ottavaa ja proaktiivista hoitajaa. Vauva itkee vain kun on paha olla, on nälkä, on halipula, on väsymys, on kipua tai tarvitsee varhaista vuorovaikutusta. Hyvällä hoidolla vauva voi hyvin, kasvaa taaperosta lapseksi ja teiniksi. Iän myötä tapahtuu itsenäistymistä, mutta silti vanhempien huoltoa ja hoivaa tarvitaan pitkään ja vuorovaikutus kehittyy kasvun myötä. Jos vauvaa ei ruoki tai hoida, käy hyvin huonosti.
P.s. En kaipa parisuhteelta kortisolia… Liika kortisoli saa olon ikäväksi. Pidän enemmän vaikka oksitosiinista.Citrinella kirjoitti:
Nuorena uskoin tuohon vuorisaarnan rakkauteen, en enää. Se on ihanne, toki, muttei kovin realistinen ihanne. Tai uskon kyllä jaloon rakkauteen, mutta vain äidinrakkaudessa. Siis vähän eri yhteydessä ja silloin rakkaus ei ole samalla tavalla tasavertainen kuin kahden aikuisen liitossa.
Uskon suureen rakkauteen, uskon samoin asioihin mitkä on sinun jalon rakkautesi taustalla. Ainoa mihin en usko, että sekään kestää ilman, että kumpikin on valmis antamaan toisilleen aikaa, läsnäoloa, kosketusta, kunnioittamaan toista ja huolehtimaan toistensa perustarpeista (kuulluksi, nähdyksi, arvostetuksi tuleminen esimerkiksi) tyydyttävästi, Jos puoliso toistuvasti ja säännöllisesti laiminlyö tai kohtelee toista jatkuvasti huonosti, ihminen ei ole enää onnellinen, vaikka kuinka rakastaisi. On henkilökohtaista kuinka kauan ihminen jaksaa elää huonossa liitossa onnettomana ja jolloin rakkaus alkaa rapautua. Tietysti, jos kumpikin sitoutuu pitämään toisistaan ja suhteesta edes jollain tavalla huolta, ja myös sen tekevät, ei rakkauden rapautumista tapahdu. Siis uskon samaan kuin sinäkin, mutta en itsestäänselvyytenä vaan vain, jos kumpikin haluaa pitää rakkauden hengissä.
Suuri rakkaus on vähän sama kuin rakkausvauva. Syntynyt rakkaudesta. Vaatii paljon hoivaa ja huolenpitoa. Pysyy hengissä yhdelläkin hoitajalla, mutta on tyytyväisin kun saa kaksi vastuuta ottavaa ja proaktiivista hoitajaa. Vauva itkee vain kun on paha olla, on nälkä, on halipula, on väsymys, on kipua tai tarvitsee varhaista vuorovaikutusta. Hyvällä hoidolla vauva voi hyvin, kasvaa taaperosta lapseksi ja teiniksi. Iän myötä tapahtuu itsenäistymistä, mutta silti vanhempien huoltoa ja hoivaa tarvitaan pitkään ja vuorovaikutus kehittyy kasvun myötä. Jos vauvaa ei ruoki tai hoida, käy hyvin huonosti.
P.s. En kaipa parisuhteelta kortisolia… Liika kortisoli saa olon ikäväksi. Pidän enemmän vaikka oksitosiinista.Sitä ei valitettavasti ihmiset päätä mitä hormonia havittelevat, sillä tärkeintä on että se tuo olon mahdollisimman "normaaliiksi". Eli sitä kaivataan mihin ollaan totuttu.
Parisuhteessa ei tapahdu laiminlyöntejä jos aito rakkaus on siinä läsnä. Ei ole tarvetta yhtään mihinkään ylimääräiseen, koska rakkaus on suurin ja tyydyttää aivan jokaisen sydämen. Se ei myöskään ala tai lopu, ei kulu tai lisäänny. Se on läsnä vain jos sen sallii ja ymmärtää sen valtavan ylivoimaisuuden ihmisten edessä.
Ja äiti hoitaa vauvaansa koska se tuo tälle mielihyvää, tottakai. Eihän muuten yksikään lapsi olisi selvinnyt, ellei lapsen hoitaminen toisi naiselle oksitosiinia valtavia määriä. Äidistä tulee riippuvainen lapsesta ja se on luonnon tahto. Suuri rakkaus taas yläpuolellamme ja sen valta täytyy hyväksyä, jotta voisimme olla osa sitä ja kokea sen mahti yli maiden.
- Anonyymi
Silloin kun ei osaisi kuvitella elämäänsä ilman häntä.
- Anonyymi
Isosti sanottu ja ajateltu.
- Anonyymi
Silloin kun toisen on menettämässä.
Heh, noihan se kohtuullisen usein oikeassa elämässä menee… Ja vielä useamman kun on jo menettänyt.
- Anonyymi
Tuosta voi olla eri mieltä. Se voi olla läheisriippuvuutta, ei raukkautta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis rakkautta.
Anonyymi kirjoitti:
En usko olleeni vain "läheisriippuvainen" pitäessäni mieheni kädestä lujasti kiinni, kun hengityskone sammutettiin. - Tunsin menettäväni rakkaan ihmisen.
- Anonyymi
Xena-183 kirjoitti:
En usko olleeni vain "läheisriippuvainen" pitäessäni mieheni kädestä lujasti kiinni, kun hengityskone sammutettiin. - Tunsin menettäväni rakkaan ihmisen.
No tuossa tapauksessa ovat pelissä jo ihan kaikki tunteet; rakkaus ja siinä samassa yksin jääminen ja menetys ikävä pelko raastavuus, lopullisuus, muistot…
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taas kaikki hahmot saman itäätmin!
- Anonyymi
Uskon että rakkaus on periaatteessa harhaa. Siinä vaiheessa tajuaa rakastavansa, kun kaipaa hänen panssaroimatonta sieluaan, eikä sen saavuttaminen ole koskaan mahdollista.
- Anonyymi
Kyllä ihmisen tunteet ovat totta. Ihminen on kooste tunteistaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ihmisen tunteet ovat totta. Ihminen on kooste tunteistaan.
Omat tunteet kyllä. Toisen tunteet onkin sitten ihan eri juttu, vaikka niitä kaipaisi koskettaa.
Se ei ole harhaa. Huomaat kyllä, kun sen ensimmäisen kerran koet niin, että tuntuu syvällä.
- Anonyymi
Citrinella kirjoitti:
Se ei ole harhaa. Huomaat kyllä, kun sen ensimmäisen kerran koet niin, että tuntuu syvällä.
No kyllä on. Joka kerta olen huomannut, että niistä ei hyvä heilu.
- Anonyymi
Monesti sen huomaa vasta silloin, kun se on jo liian myöhäistä. Mut voi myös erehtyä pahemman kerran toisesta, silloin myöhästyminen olikin hyvästä.
- Anonyymi
Silloin kun se piilotetuin ydin/sisin on esillä. Tiedätte kumpikin toisistanne sen, mitä toiset eivät.
- Anonyymi
Jos sitä pitää kysyä, siitä tietää ettei rakasta.
- Anonyymi
Jos sitä joutuu miettimään, siitä tietää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos sitä joutuu miettimään, siitä tietää.
Rakkaus on kuin päänsärky. Ei tarvitse miettiä, että särkeekö päätä tai ei.
Se niin riippuu miten tunteet kasvaa ja yhteys syntyy ihmisen kanssa. Jonkun kanssa rakkaus ei syty koskaan, jää ihastukseen ja siitä totuuden toisesta oppimisen myötä hiipuu sekin.
Johkun sitten rakastuu ihan silmittömästi hullunaan piankin, kun huomaa paljon rakastettavia ominaisuuksia toisessa. Ei sitä milloin se tapahtuu voi sanoa, mutta sen kyllä tuntee sydänalassaan ja aivoissaan, että tää on menoa nyt.- Anonyymi
Eli vastaus on: Tunteet kasvaa.
Hyvä vastaus ja kiteytys. Ja itelläni se, kun rakastan aiheuttaa tunnetta etten halua olla ilman rakastani, en menettää, en kadottaa. Haluan hänet elämääni ja pysymään siinä, siksi mä niin sitkeen periksiantamaton sitten rakastavana olenkin, että moni pitää hölmönäkin.
- Anonyymi
Yksinkö mies taas juttelee hahmoilleen? Ei tervettä!
- Anonyymi
En usko että sen tajuaminen olisi kaikkien kohdalla lainkaan mahdollista.
-keinovaginamies-- Anonyymi
Toivottavasti et puhu itsestäsi 🧐
- Anonyymi
Radikaali ajatus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toivottavasti et puhu itsestäsi 🧐
Mitäs siinä mulkoilet. Totta kai ihminen kirjoittaa siitä mistä tietää.
-keinovaginamies- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-keinovaginamies-Sika! 🤣 Tekisi mieli ravistella sinua niskasta melko rajusti
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sika! 🤣 Tekisi mieli ravistella sinua niskasta melko rajusti
Se on vähän niinku muori aikoinaan sanoi: Anna sinä hyvää soiroa, niin minä annan hyvää vakoa ja käydään kimppaan :)))
Anonyymi kirjoitti:
Se on vähän niinku muori aikoinaan sanoi: Anna sinä hyvää soiroa, niin minä annan hyvää vakoa ja käydään kimppaan :)))
-keinovaginamies-Oletko ystävällinen ja jätät tällaiset ällötykset tästä ketjusta ulos, kiitos?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko ystävällinen ja jätät tällaiset ällötykset tästä ketjusta ulos, kiitos?
Ääh, Täällähän keskusteltiin rakastamisen tunnistamisesta. Vapaa maa, vapaa sana. Kyllä minun näkemys tästä aiheesta on aivan yhtä arvokas kuin teidän ikuisten romantikkojenkin.
Tuossa kyllä joku alkoi minua sioittelemaan, mutta todennäköisesti se oli leikkimielistä. Sinä olit ensimmäinen tosikko.
Anonyymi kirjoitti:
-keinovaginamies-Näinhän se meni. Totta.
- Anonyymi
Alttarilla juu.
- Anonyymi
En rakastu keneenkään, koska minulla ei tunnu olevan tarvetta sellaiseen, eikä parisuhteeseen, koska en tarvitse seksiä.
- Anonyymi
Ei sitä ennen tiedä kun kokeilee :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sitä ennen tiedä kun kokeilee :)
On sitä tullut kokeiltua melkein kolmekymmentä vuotta. Eron jälkeen yli kymmenen vuotta yksin ja se on tuntunut hyvältä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On sitä tullut kokeiltua melkein kolmekymmentä vuotta. Eron jälkeen yli kymmenen vuotta yksin ja se on tuntunut hyvältä.
Et silloinkaan alunperin rakastunut?
- Anonyymi
Viimeistään silloin tajuaa, kun kaipaa rakastetun kosketusta ja läheisyyttä ja tuntuu ettei voi elää ilman häntä.
Rakkaus ei ole läheisriippuvuutta vaan jos rakastat, se on rakkautta.
Ei tarvitse koko ajan olla samassa tilassa eikä mitenkään se ole edes mahdollista töiden, harrastusten ym. takia. Eikä edes asua yhdessä.
Molemmat ovat vapaita mutta rakkaus vain on olemassa kahden ihmisen välillä.- Anonyymi
Uaaa, kaunis vastaus eli kosketuksen odotus.
- Anonyymi
"ettei voi elää ilman häntä"
Rakkaus tuntuu vielä rakkaan kuolemankin jälkeen.
- Sheena
- Anonyymi
Näkee sen ihmisen omassa tulevaisuudessaan eli näkee yhteistä elämää, on suunnitelmia jne. Jos ei ole raukkautta, ei ajattele toista osana omaa arkea.
- Anonyymi
Rakkautta voi olla ilman yhteistä arkea ja parisuhdetta.
- Sheena
- Anonyymi
Kun pyörtyy.
- Anonyymi
Voi johtua myös alhaisesta verenpaineesta ja heikosta sydämestä.
"EI NYT ! Mä olen muuttamassa."
- Anonyymi
Silloin, kun ette ole yhdessä ja todella kaipaat toisen läsnäoloa, seuraa, ääntäsi. Tajuat, että vaan hän on se oikea sinulle. Ikävöit. Silloin se on rakkaus.
Kun hengitys tuntuu samalta kun mynthoni pakkasella keuhkoissa, kun miettii toista. :oD
- Anonyymi
Aika hyvä. Eli todella tuntuu!
Huitale kirjoitti:
Astmaatikolle tuttu tila. 😜
Voi olla...en ole tietääkseni astmaatikko, mutta ehkä se enempi viittaa hyperventilaation puolelle...vetää kyllä henkeä, mutta ei saa silti mitään ja sit huippasee. :oD
Disseisback kirjoitti:
Voi olla...en ole tietääkseni astmaatikko, mutta ehkä se enempi viittaa hyperventilaation puolelle...vetää kyllä henkeä, mutta ei saa silti mitään ja sit huippasee. :oD
Siltä se astmakohtauskin tuntuu. 😄
Nojoo, kunhan veistelen. Taidan painua pehkuihin, niin pääsen veistelemään kouluun käsityötunneille. 💤☺️Huitale kirjoitti:
Siltä se astmakohtauskin tuntuu. 😄
Nojoo, kunhan veistelen. Taidan painua pehkuihin, niin pääsen veistelemään kouluun käsityötunneille. 💤☺️No sit... :oD
Joo, mäkin oon veistelytuulella...sen verta v.tuttanut tänään heti aamu-unioen jälkeen, että nyt pitää vähän luikutellakin. :o)
Niin ja öitä. :o)
Täällä on moni niin hyviä ja hienoja vastauksia ettei niihin ole oikeastaan lisättävää. Ehkä se on silloin kun ymmärtää että tuo toinen ei ole erillinen olento vaan että se toinen on osa mua, sielun ja sydämmen toinen puolisko ja että vain yhdessä toisen kanssa voit tuntea itsesi kokonaiseksi.🙂.
- Anonyymi
Nin oli ja tuli. Kiitän teitä kaikkia ihanista ja ajatuksella kirjailluista lauseista ja mietteistä.
Tällaisia me ihmiset olemme.
- Anonyymi
Entä missä kohtaa tajuaa ettei rakastakkaan?
- Anonyymi
Ihan missä kohdassa vaan, riippumatta siitäkin alkaako parisuhde.
- Sheena Kun nai sitä puhki😅
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1848495
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264608- 504158
- 583679
- 513166
- 502930
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262636- 382404
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382093- 292076