Pitääkö tunteet sammuttaa JT:ssa?

Anonyymi-ap

Miten on mahdollista, että esim.isä ja äiti voi yhtenä iltana, lapsensa erottamisen jälkeen sammuttaa tunteensa erotettuun tai eronneeseen lapseensa?
Onko se luonnollista?
Opettaako jehovantodistajuus kylmyyteen ja kovuuteen?

26

399

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      JT uskonto tekee ihmisestä tunnevammaisen robotin, jonka uskollisuus Vartiotorni-seuralle menee kaiken muun edelle.

      • Anonyymi

        Se menee jopa aviopuolison ohi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se menee jopa aviopuolison ohi.

        Uskoutuminen ei tapahdu lahkossa puolisoiden välillä, vaan kumpikin erikseen käy uskoutumassa lahkovanhimmalle. Erityisesti käräyttämällä kumppaninsa lahkorikoksista, joista törkein on vartiotornin epäileminen.
        Käräyttäminen on yksi lahkovelvollisuuksista. Jolla käräyttäjä voi päteä.

        Tanskassahan todistajaperheen lapsi oli verensiirron tarpeessa, jolloin vanhemmat lähtivät autolla lapsi mukanaan karkuun. Poliisiauto perässä.

        Juttu sai sen verran lehdistöjulkisuutta, että lahkon jäsenmäärä laski, jopa romahti.

        Asiallisesti ei tuostakaan keskustella, se on kielletty.
        Lahkoiskulauseet on varattu niille, jotka ovat tietämättömiä.

        1 kor. 10:25 Syökää kaikkea, mitä lihakaupassa myydään
        -siis myös veripalttua
        1 kor. 10:27 Jos pakana kutsuu teitä ja te tahdotte mennä hänen luokseen, niin syökää kaikkea, mitä eteenne pannaan
        -siis myös veripalttua


    • Anonyymi

      JT on järkiuskonto, jossa tunteilla ei ole sijaa. Tunteet omaisia ja vaikka sielunkumppania kohtaan täytyy kuolettaa.

      • Anonyymi

        Bilteman luettelo äänikirjana kuunneltavaksi,
        Ei turhia tunteita rakkautta tai muuta skeidaa,


      • Anonyymi

        Päivänkakkara uskonto rakastaa ei rakasta jne..


    • Anonyymi

      Jos oikein tunteet nousevat pintaan ahdistamaan, niin voi hakea salilta vanhemman yhteisestä lääkekaapista tarjoaman tunteita leikkaavan pillerin.
      Ja näin matka iloisena todistajana tunteja keräten voi jatkua.

    • Anonyymi

      Kyllä. Järjestön kirjallisuudessa ohjeistetaan jopa kuolettamaan luonnolliset tunteensa läheisiään kohtaan, jotta voi karttaa ja jatkaa sen harjoittamista.

      Karttajat maalataan uhreina, vaikka tilanne on tasan päinvastoin. Tietenkin molemmat kärsivät tuosta pakosta, niin karttajat kuin kartetutkin.

      Mitäs se Raamattu sanoikaan "lopunajan merkeistä" jolloin monien luonnollisen rakkauden kerrotaan kylmenevän.

      Tuo hengellisnarsistinen järjestö / sen hallintoelin menee vielä paljon pidemmälle.

      Karttamispakko ja ihmissuhteilla kiristäminen on puhdasveristä ja epäinhimillistä pahuutta.

      Lisäksi kaikki tämä ilman, että järjestön ristiriidoista ja hallintoelimen rooliväittämän kestämättömyydestä voisi edes keskustella, punnita puolesta ja vastaan todisteiden valossa, puhumattakaan vapaasti.

      "Disfellowshipping and Shunning "

      - https://www.jwfacts.com/watchtower/disfellowship-shunning.php

      Apostates: https://www.jwfacts.com/watchtower/quotes/apostates.php

      ps.

      Valtaisa vastakohta kun katsoo ja lukee uutisia Israelin nykytilanteesta, missä ihmiset ovat tuskissaan kadonneiden, kidnapattujen ja tapettujen läheistensä vuoksi. Sama Ukrainassa.

      Hengellisen Hamasin Vartiotorniseuran piirissä ex-jäsenestä tulee arvoltaan halveksittua ja pelkkää hylättyä tykinruokaa.

      Vain ehdotomalla, kritisoimattomalla ja sokealla alistumisella tuolle järjestölle ja sen kulloisellekin dogmiikalle vaatimuksineen on merkitystä.

      • Anonyymi

        Usko Jeesukseen, ei tule jonkun käskystä, vaan Jumalan valinnalla ja kutsulla.
        Se ei tule minkään kirkkokunnan kautta, ei ison taikka pienen.

        Usko vahvistuu lukemalla Raamattua ja rukoilemalla.
        "Siellä missä kaksi tahi kolme on kokoontuneena minun ninessäni, siellä minä olen läsnä", sanoi Jeesus.
        Mitenkä se on mahdollista? Pyhän Hengen avulla, sen Hengen, jonka Jeesus lupasi, Auttajan ja Totuuden Hengen.
        Siinä ei valtakunnansaleja tsrvita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usko Jeesukseen, ei tule jonkun käskystä, vaan Jumalan valinnalla ja kutsulla.
        Se ei tule minkään kirkkokunnan kautta, ei ison taikka pienen.

        Usko vahvistuu lukemalla Raamattua ja rukoilemalla.
        "Siellä missä kaksi tahi kolme on kokoontuneena minun ninessäni, siellä minä olen läsnä", sanoi Jeesus.
        Mitenkä se on mahdollista? Pyhän Hengen avulla, sen Hengen, jonka Jeesus lupasi, Auttajan ja Totuuden Hengen.
        Siinä ei valtakunnansaleja tsrvita.

        "Usko Jeesukseen, ei tule jonkun käskystä, vaan Jumalan valinnalla ja kutsulla."

        Jos näin on, niin sitten Raamattu on tässäkin itsensä kanssa ristiriidassa.

        "Herra Jeesus väkevien enkeleittensä kanssa ilmestyy taivaasta tulenlieskojen keskellä ja rankaisee niitä, jotka eivät tunne Jumalaa eivätkä suostu olemaan kuuliaisia Herramme Jeesuksen evankeliumille." (2. Tess. 1:7-8)

        Vai pitäisikö ajatella, että Jumala rankaisee joitakin ihmisiä siitä, että hän ei ole valinnut heitä saamaan uskoa evankeliumiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Usko Jeesukseen, ei tule jonkun käskystä, vaan Jumalan valinnalla ja kutsulla."

        Jos näin on, niin sitten Raamattu on tässäkin itsensä kanssa ristiriidassa.

        "Herra Jeesus väkevien enkeleittensä kanssa ilmestyy taivaasta tulenlieskojen keskellä ja rankaisee niitä, jotka eivät tunne Jumalaa eivätkä suostu olemaan kuuliaisia Herramme Jeesuksen evankeliumille." (2. Tess. 1:7-8)

        Vai pitäisikö ajatella, että Jumala rankaisee joitakin ihmisiä siitä, että hän ei ole valinnut heitä saamaan uskoa evankeliumiin?

        Kaikki ovat menossa sinne missä on itku ja hammasten kiristys.
        Jumalan armosta usko Jeesukseen estää sen.
        Se on Jumalan valinta. Hän näkee sisimpäämme ja tekee valinnan sen mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Usko Jeesukseen, ei tule jonkun käskystä, vaan Jumalan valinnalla ja kutsulla."

        Jos näin on, niin sitten Raamattu on tässäkin itsensä kanssa ristiriidassa.

        "Herra Jeesus väkevien enkeleittensä kanssa ilmestyy taivaasta tulenlieskojen keskellä ja rankaisee niitä, jotka eivät tunne Jumalaa eivätkä suostu olemaan kuuliaisia Herramme Jeesuksen evankeliumille." (2. Tess. 1:7-8)

        Vai pitäisikö ajatella, että Jumala rankaisee joitakin ihmisiä siitä, että hän ei ole valinnut heitä saamaan uskoa evankeliumiin?

        Meinaatko joulupukkia ja noitanokinenää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki ovat menossa sinne missä on itku ja hammasten kiristys.
        Jumalan armosta usko Jeesukseen estää sen.
        Se on Jumalan valinta. Hän näkee sisimpäämme ja tekee valinnan sen mukaan.

        Sekö on armoa, että oletusarvoisesti Jumala lähettää kaikki menemään sinne, missä on itku ja hammasten kiristys, mutta tästä voi pelastua, jos Jumala lahjoittaa uskon Jeesukseen? Aika erikoista armoa minun mielestäni. Jumalasi on pikemminkin hyvin julma, onneksi kyseessä on vain satuolento. Olisimme kaikki pahoissa ongelmissa - myös Jumalaa mielistelevät - jos kaikkeutta oikeasti pyörittäisi tuollainen psykopaatti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekö on armoa, että oletusarvoisesti Jumala lähettää kaikki menemään sinne, missä on itku ja hammasten kiristys, mutta tästä voi pelastua, jos Jumala lahjoittaa uskon Jeesukseen? Aika erikoista armoa minun mielestäni. Jumalasi on pikemminkin hyvin julma, onneksi kyseessä on vain satuolento. Olisimme kaikki pahoissa ongelmissa - myös Jumalaa mielistelevät - jos kaikkeutta oikeasti pyörittäisi tuollainen psykopaatti.

        Tee parannus ja luovu synninteoistasi.
        Tunnusta suullasi, että:"Jeesus on Herra", niin sinulla ei ole mitään hätää,
        Jumala vihaa kaikkea syntiä, mutta armosta sinäkin voit pelastua.
        Jumala suoritti suuren rakkauden teon antaessaan Jeesuksen kuolla ristillä kaikkien ihmisten puolesta.Nyt on vain niin että sinun kaltaisesi psykopaatit, jotka luulevat itsestään liikoja, ei ota tätää rakkauden tekoa vastaan.
        Sääli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tee parannus ja luovu synninteoistasi.
        Tunnusta suullasi, että:"Jeesus on Herra", niin sinulla ei ole mitään hätää,
        Jumala vihaa kaikkea syntiä, mutta armosta sinäkin voit pelastua.
        Jumala suoritti suuren rakkauden teon antaessaan Jeesuksen kuolla ristillä kaikkien ihmisten puolesta.Nyt on vain niin että sinun kaltaisesi psykopaatit, jotka luulevat itsestään liikoja, ei ota tätää rakkauden tekoa vastaan.
        Sääli.

        En usko, että tekisin "syntiä" sen enempää kuin sinäkään. Elän aivan ihmisiksi, vaikka jotain väärintekoja ja virheitä tietysti kaikki tekevät. Missään tapauksessa en ajattele, että väärintekoni oikeuttaisivat piinaamaan minua ikuisesti. Sellaista tekevä tai edes sellaisella uhkaava Jumala olisi sadisti ja psykopaatti. Jotain tietysti kertoo Jumalan kannattajista se, jos he väittävät Jumalan toimivan noin.

        Millä tavalla Jeesuksen kuolleena käväisy reilun vuorokauden ajan (jos tarina olisi totta) voisi hyödyttää minua? Jos olisin ansainnut vankeustuomion, eihän kenenkään oikeustaju hyväksyisi sitä, että joku toinen istuu tuomion minun puolestani. Sama asia kuolemantuomion kanssa. Ei rangaistuksen idea ole, että kunhan joku kärsii, vaan syyllisen itsensä on se kärsittävä tai sitten rangaistus pitää jättää toteuttamatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tee parannus ja luovu synninteoistasi.
        Tunnusta suullasi, että:"Jeesus on Herra", niin sinulla ei ole mitään hätää,
        Jumala vihaa kaikkea syntiä, mutta armosta sinäkin voit pelastua.
        Jumala suoritti suuren rakkauden teon antaessaan Jeesuksen kuolla ristillä kaikkien ihmisten puolesta.Nyt on vain niin että sinun kaltaisesi psykopaatit, jotka luulevat itsestään liikoja, ei ota tätää rakkauden tekoa vastaan.
        Sääli.

        Ei ole mitään isompaa hätää, kun käyt vain ajoissa vessassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En usko, että tekisin "syntiä" sen enempää kuin sinäkään. Elän aivan ihmisiksi, vaikka jotain väärintekoja ja virheitä tietysti kaikki tekevät. Missään tapauksessa en ajattele, että väärintekoni oikeuttaisivat piinaamaan minua ikuisesti. Sellaista tekevä tai edes sellaisella uhkaava Jumala olisi sadisti ja psykopaatti. Jotain tietysti kertoo Jumalan kannattajista se, jos he väittävät Jumalan toimivan noin.

        Millä tavalla Jeesuksen kuolleena käväisy reilun vuorokauden ajan (jos tarina olisi totta) voisi hyödyttää minua? Jos olisin ansainnut vankeustuomion, eihän kenenkään oikeustaju hyväksyisi sitä, että joku toinen istuu tuomion minun puolestani. Sama asia kuolemantuomion kanssa. Ei rangaistuksen idea ole, että kunhan joku kärsii, vaan syyllisen itsensä on se kärsittävä tai sitten rangaistus pitää jättää toteuttamatta.

        " Millä tavalla Jeesuksen kuolleena käväisy reilun vuorokauden ajan (jos tarina olisi totta) voisi hyödyttää minua? Jos olisin ansainnut vankeustuomion, eihän kenenkään oikeustaju hyväksyisi sitä, että joku toinen istuu tuomion minun puolestani "

        -Vartiotorniuskonto on oma lukunsa ja muuttuvainen

        2 Kor. 5:19 - Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa

        Vartiotorniuskonnossa lahkojehoova murhaa viattoman enkelin ristillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En usko, että tekisin "syntiä" sen enempää kuin sinäkään. Elän aivan ihmisiksi, vaikka jotain väärintekoja ja virheitä tietysti kaikki tekevät. Missään tapauksessa en ajattele, että väärintekoni oikeuttaisivat piinaamaan minua ikuisesti. Sellaista tekevä tai edes sellaisella uhkaava Jumala olisi sadisti ja psykopaatti. Jotain tietysti kertoo Jumalan kannattajista se, jos he väittävät Jumalan toimivan noin.

        Millä tavalla Jeesuksen kuolleena käväisy reilun vuorokauden ajan (jos tarina olisi totta) voisi hyödyttää minua? Jos olisin ansainnut vankeustuomion, eihän kenenkään oikeustaju hyväksyisi sitä, että joku toinen istuu tuomion minun puolestani. Sama asia kuolemantuomion kanssa. Ei rangaistuksen idea ole, että kunhan joku kärsii, vaan syyllisen itsensä on se kärsittävä tai sitten rangaistus pitää jättää toteuttamatta.

        Ero on siinä, että jos et tunnusta / usko, että Jeesus kuoli ristillä, syntiesi vuoksi, niin joudut jokaisesta synnistäsi tilille.
        Minä,vaikka tekisinkin syntiä yhtä paljon kuin sinä, omistan puolustajan Jumalan edessä, joka tunnustaa uskoni Häneen ja siksi saan syntini anteeksi.
        Sinun kohtalosi tulee taasen olemaan toinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Millä tavalla Jeesuksen kuolleena käväisy reilun vuorokauden ajan (jos tarina olisi totta) voisi hyödyttää minua? Jos olisin ansainnut vankeustuomion, eihän kenenkään oikeustaju hyväksyisi sitä, että joku toinen istuu tuomion minun puolestani "

        -Vartiotorniuskonto on oma lukunsa ja muuttuvainen

        2 Kor. 5:19 - Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa

        Vartiotorniuskonnossa lahkojehoova murhaa viattoman enkelin ristillä.

        Et vastaa kysymykseen, sen sijaan teet asiavirheen. Vartiotorniuskonnossa Jeesus on vapaaehtoinen tehtäväänsä, ei joudu Jehovan murhaamaksi.

        Mutta miten tämä sovitus tapahtuu? Minkä oikeudellisen periaatteen nojalla Jeesuksen kuolema hyödyttäisi ketään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ero on siinä, että jos et tunnusta / usko, että Jeesus kuoli ristillä, syntiesi vuoksi, niin joudut jokaisesta synnistäsi tilille.
        Minä,vaikka tekisinkin syntiä yhtä paljon kuin sinä, omistan puolustajan Jumalan edessä, joka tunnustaa uskoni Häneen ja siksi saan syntini anteeksi.
        Sinun kohtalosi tulee taasen olemaan toinen.

        Raamattu kyllä sanoo, että jokaiselle maksetaan tekojensa mukaan, joten uskosi Jeesukseen ei poista sinultakaan vastuuta teoistasi. Lisäksi sinä et ole mikään tuomari.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usko Jeesukseen, ei tule jonkun käskystä, vaan Jumalan valinnalla ja kutsulla.
        Se ei tule minkään kirkkokunnan kautta, ei ison taikka pienen.

        Usko vahvistuu lukemalla Raamattua ja rukoilemalla.
        "Siellä missä kaksi tahi kolme on kokoontuneena minun ninessäni, siellä minä olen läsnä", sanoi Jeesus.
        Mitenkä se on mahdollista? Pyhän Hengen avulla, sen Hengen, jonka Jeesus lupasi, Auttajan ja Totuuden Hengen.
        Siinä ei valtakunnansaleja tsrvita.

        "Usko Jeesukseen, ei tule jonkun käskystä, vaan Jumalan valinnalla ja kutsulla.
        Se ei tule minkään kirkkokunnan kautta, ei ison taikka pienen."

        Kyllä maar.

        Uskokutsuun vip-kortin Jumalaltasi saavia on aina vain vähemmä, sillä Islamin arvioidaan olevan maailman suurin uskonto vuoteen 2070 mennessä ja siihen päälle kaikki lukemattomat muut ei-kristilliset uskonnot.

        Ristiriitaisen paimentolaiskirja Raamatun mukaan "niitä päiviä on pidennetty jotta mahdollismman moni pelastuisi" ... mutta tuokin vakuuttelu menee täysin vastakkaiseen suuntaa, eli "jotta mahdollisimman moni tuhoutuisi."

        ps.

        Koko lunastusoppi on perusteiltaan älyllisesti ja moraalisesti täysin kestämätön tarina.

        On myöskin hyvä olla unohtamatta sitä "pikaisen paluun" jullikkaa, lupauksensa pettämistä, eli nyttemmin noin 2000-vuotista "pikaisen paluun" näkevää sukupolvea ... pitkä vedätys.

        ps2.

        Raamatun keskeiset teesit ovat lainakamaa vanhemmista perinteistä, kulttuureista ja uskomuksista.

        "Mesopotamialainen vaikutus Raamatussa"

        "Mesopotamian muinaisusko vaikutti vahvasti Raamatun syntyyn ja erityisesti ensimmäisen Mooseksen kirjan 11 ensimmäisessä luvussa kerrottuihin alkuperämyytteihin."

        - https://fi.wikipedia.org/wiki/Mesopotamialainen_vaikutus_Raamatussa


    • Anonyymi

      Anonyymi 2023-10-10 16:25:29

      "Järjestön kirjallisuudessa ohjeistetaan jopa kuolettamaan luonnolliset tunteensa läheisiään kohtaan "

      -Totta.
      Aikoinaan lahkon jättänyt kertoi lähtöperusteista, tapahtumista, myös että perheenjäsenensä hautajaisissa häntä moitittiin itkemisestä.
      Ja itkukielto oli vartiotornista
      Mutta siihen tuli muutos. Jehovakanava kertoi vartiotornissa löytäneensä Raamatusta, että Jeesuskin itki Lasarusta, jatkaen, että saatte nyt tekin sitten itkeä hautajaisissa.

    • Anonyymi

      Se on käytäntö vaikka itse en sitä hyväksy. Pitkä kokemus.

    • Anonyymi

      Pitää. Vaikka sukulainen olisi itsemurhan partaalla, unohda hänet, älä auta.
      Sen olen nähnyt omin silmin ja pitkällä kokemuksella.
      Se sotii Jeesuksen opetuksia vastaan.

      • Anonyymi

        Ja tämän tosiasian vuoksi mainosvaltuutettu ja hänen järjestönsä pyrkii estämään näiden totuuksien lukemisen täällä.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1295
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1217
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1135
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      53
      828
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      75
      741
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      682
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      671
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      659
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      646
    Aihe