Yksityisleasing kannattavuus vs oma auto

Anonyymi-ap

Olen harkinnut oman auton myymistä ja ykstyisleasingin ottamista 16-24kk sopparilla.
Verkkopankista kun tutkin rullaavaa 12 kuukauden jaksoa, niin auto maksaa keskimäärin 430€/kk minulle. Tuo koostuu seuraavasti; vakuutukset ja verot 130€/kk, diesel 170€/kk sekä huollot ja rengasvaihdot(autossa vain yhdet vanteet joihin kumit vaihdetaan) 130€/kk.
Sitten jos arvonalentumaa miettii lisättynä sillä, että autoliike ottaa välistä katteensa, niin alentuma noin 250€/kk. Itse myytynä summa pienempi.

Tekisi siis 680€/kk mitä auto maksaa.
Koska liki kaikissa yksityisleasing soppareissa pitää itse maksaa vakuutukset ja verot sekä polttoaine, niin 500€/kk olisi hyvä taso leasingmaksuille. Kun nuo muut tulevat päälle, niin pysytään samassa tasossa kuin oman kustannukset. Tässä vähän vaihtelua onko hybridi vai sähkö, mutta dieseliä tai bensaa en ota.

Toisaalta vanhasta autosta saadut rahat kun sijoittaa varovaisesti 5% tuotolla vuodessa, niin se tekee 100€/kk hyvää. Tuon rahan verran periaatteessa voisi hyvästä yksilöstä enemmän maksaa ja kustannusvaikutus säilyy samana.

Mitenhän muut ovat laskeneet vastaavia? Toisaalta ahdistaa että suoraan menee noin 650€/kk, vaikka menee se nytkin, mutta osin huomaamatta arvonalentumana. Mutta idea että saa rahat pois autosta muuhun käyttöön polttelee pahasti 😊

3

195

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Autoliike ei tee tappiota leasingilla. Maksu on sovitettu siten että autosta saadaan hyvä kate kun vielä huomioidaan sopimuskauden jälkeen saatava myyntivoitto.

• Anonyymi

😍😋😍😋😍😋😍😋😍

🍑 ­­N­­y­­­m­­f­­­o­­m­a­a­­n­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      63
      15770
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      28
      3849
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      296
      2505
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      129
      1794
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      131
      1493
    6. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      384
      1454
    7. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1233
    8. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      13
      1203
    9. Onko PS kaaoksessa?

Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P
      Perussuomalaiset
      76
      962
    10. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      115
      925
    Aihe