Ihmettelen uskomista

Jumalan väitetään luoneen kaiken. Kuitenkaan hän ei pysty tekemään yhtään mitään. Kokeilkaas vaikka laulua: "Jos täytätte mun lasini, niin saatan kertoa..." Ei täyty lasi ei. Homman pitäisi olla helppo sellaiselle, joka on sentään luonut koko maailmankaikkeuden. Vai mitä uskovaiset täh?

Ns. Jumala on kyllä valmis järjestämään ihmisille kaikenlaisia vaikeuksia, mutta hänessä ei ole miestä parantaa niitä tai tulla ihan itse kärsimään. Ei näy sitä uskovaisten ilmoittamaa rakkautta tässä ns. Jumalassa. Hänestä ei näy muuta ainainen poissaolo. Ihmettelen kovin mokomaan uskovia.

134

759

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos kovin uskoo, sellainen syntyy ikään kuin tyhjästä. Minäkään en ennen uskonut, mutta sitten eteeni ilmestyi näky, joka puhui minulle. Se oli ilmielävä Jeesus, vaikka olin ihan selvinpäin. En voinut enää olla uskomatta.

      • Sano terkkuja Jeesukselle ja kerro, että olisi hyvä, jos hän tulisi auttamaan terveyskeskuksia ihmeparantelutaidoillaan, koska yhä edelleen ihmisillä on vaivoja, joiden paranteluun ei riitä aika tai osaaminen. Samalla Jeesukseen uskominen parantuu huimasti.


      • Anonyymi

        Minkä näköinen tämä Jeesus oli ja mitä kieltä ja murretta hän puhui ja millaisella äänellä?


      • Anonyymi

        Et sitten kysynyt siltä, miksi se jätti palaamatta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä näköinen tämä Jeesus oli ja mitä kieltä ja murretta hän puhui ja millaisella äänellä?

        Hän puhui Turun murretta: "Totisesti, totisesti mää sanon sul. Olen Jeesus ja haluan vakuuttaa olevani elos. Pelastan tarvittaes kui vaa. Mut kumminki"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sitten kysynyt siltä, miksi se jätti palaamatta?

        Kyl se sanosis tekevänsä kampäkin pikapuoliin. Ihan niinkö tolppiin liimatuissa julisteissa kerrotaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän puhui Turun murretta: "Totisesti, totisesti mää sanon sul. Olen Jeesus ja haluan vakuuttaa olevani elos. Pelastan tarvittaes kui vaa. Mut kumminki"

        Minä tapasin saman Jeesuksen, joka pyysi "Antasko mulkukka lasi viiniä ku nii janottaa ja taikavoimat iha lopus?"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä näköinen tämä Jeesus oli ja mitä kieltä ja murretta hän puhui ja millaisella äänellä?

        Et tule saamaan vastausta tähän koska monet uskovat väittävät nähneensä jeesuksen, mutta eivät osaa kertoa kuin omia kokemuksiaan ja tunteitaan.


    • Minulla alkoi viikon loma. Laitoin eilen illalla brisketin savustimeen. Olen valvonut sen kypsymistä. täytyy myöntää, että viskilasi on viipyillyt kädessäni eilen illalla ja viime yönä. En jättänyt lasin täyttymistä Jumalan varaan vaan ostin työmatkalta kuukausi sitten Hampurin lentokentän Tax Free -myymälästä pari viskipulloa lasin täytteeksi.

      Olisi siinä saanut laulella Jumalaa ja Jeesusta äänihuulet käheäksi ja siltikin katsella tyhjää lasia, jos ei olisi itse varautunut.

      • Hienosti ennakoitu. Jumalalta on tosiaan turha odottaa yhtään mitään. Pahan häneltä saa pyytämättä, mutta hyvää ei rukoilemallakaan. Hyvää lomaa!


      • siino kirjoitti:

        Hienosti ennakoitu. Jumalalta on tosiaan turha odottaa yhtään mitään. Pahan häneltä saa pyytämättä, mutta hyvää ei rukoilemallakaan. Hyvää lomaa!

        Kiitos, arvasin, että saan sinulta ateistilta posiviitisen kommentin ja hyvän loma toivotuksen. Kun katsoin muita tulleita viestejä niin niissä uskovaiset olivat taas aamupäivällä toivottaneet minulle hyvää matkaa helvettiin. No, minäpä jatkan matkaani sitten kohti helvettiä viskimuki kourassa ja muhkea pala briskettiä toisessa kourassa.


      • Humanist_atheist kirjoitti:

        Kiitos, arvasin, että saan sinulta ateistilta posiviitisen kommentin ja hyvän loma toivotuksen. Kun katsoin muita tulleita viestejä niin niissä uskovaiset olivat taas aamupäivällä toivottaneet minulle hyvää matkaa helvettiin. No, minäpä jatkan matkaani sitten kohti helvettiä viskimuki kourassa ja muhkea pala briskettiä toisessa kourassa.

        Onneksi et joudu helvettiin. Se on vain taikauskoisten himoitsema turistikohde.


    • Anonyymi

      Naiivi aloitus siinolta.
      Joko siinolta on ateistiset paukut lopussa.

      • Hassua, että näissä some yms. muissa keskusteluissa aina mennään henkilökohtaisuuksiin eikä siihen asiaan. Kyllä minulla paukkuja riittää. Äskenkin kajahti melkoinen peppupörriäinen jakkaraan.


      • Anonyymi
        siino kirjoitti:

        Hassua, että näissä some yms. muissa keskusteluissa aina mennään henkilökohtaisuuksiin eikä siihen asiaan. Kyllä minulla paukkuja riittää. Äskenkin kajahti melkoinen peppupörriäinen jakkaraan.

        Onko siinon pierupaukutkin ateistisia.
        Ne saattavat olla vaarallisen voimakkaita.

        Nyt Suomeen on rantautunut myrsky.
        Se on saattanut saada alkunsa siitä kun joku Amerikan rannikon ateisti on täyttänyt epätavallisen voimakkaan ja kierteisen ateistipierun. Atlantin yllä se on kumuloitunut muun ilmamassan kanssa ja saanut kierrettä lisää voimistuen hirmumyrskyksi.

        Varohhan siino vähän ....


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko siinon pierupaukutkin ateistisia.
        Ne saattavat olla vaarallisen voimakkaita.

        Nyt Suomeen on rantautunut myrsky.
        Se on saattanut saada alkunsa siitä kun joku Amerikan rannikon ateisti on täyttänyt epätavallisen voimakkaan ja kierteisen ateistipierun. Atlantin yllä se on kumuloitunut muun ilmamassan kanssa ja saanut kierrettä lisää voimistuen hirmumyrskyksi.

        Varohhan siino vähän ....

        Totta. Pieruni ovat kertoneet, etteivät ole leijuessaan saaneet mitään yhteyttä enkeleihin. Tästä olen päätellyt niidenkin olevan ateistisia.

        Varmasti Ameriikassa on paljon kovempia piereksijöitä kuin minä, koska siellä kaikki on niin suurta. Siitä ne sikäläiset pyörremyrskytkin varmasti johtuvat. Taloja hajoaa ja aitaa kaatuu. Minä en ole onnistunut muuta kuin tainnuttamaan muutaman tutun ja nekin lähinnä hajulla.

        Toivottavasti Ameriikan pierut eivät aiheuta tuhoja Suomessa.


      • Anonyymi

        Kysymyksiä, joiden edessä uskovaiset jäävät sanattomiksi.
        Mikähän niissä oli naiivia?


      • Anonyymi
        siino kirjoitti:

        Totta. Pieruni ovat kertoneet, etteivät ole leijuessaan saaneet mitään yhteyttä enkeleihin. Tästä olen päätellyt niidenkin olevan ateistisia.

        Varmasti Ameriikassa on paljon kovempia piereksijöitä kuin minä, koska siellä kaikki on niin suurta. Siitä ne sikäläiset pyörremyrskytkin varmasti johtuvat. Taloja hajoaa ja aitaa kaatuu. Minä en ole onnistunut muuta kuin tainnuttamaan muutaman tutun ja nekin lähinnä hajulla.

        Toivottavasti Ameriikan pierut eivät aiheuta tuhoja Suomessa.

        Ameriikan aivopierut aiheuttavat konkreettista tuhoa Suomessakin. Monenlaista huuhaata sieltä tuotetaan.


    • Ei näy sitä uskovaisten ilmoittamaa rakkautta tässä ns. Jumalassa. Hänestä ei näy muuta ainainen poissaolo. Ihmettelen kovin mokomaan uskovia. < ====
      _________
      Olisiko alla olevat Raamatun kohdat ratkaisu ongelmaasi:

      "Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."
      Joh. 3:36

      "Herran kirous on jumalattoman huoneessa, mutta vanhurskasten asuinsijaa hän siunaa.
      Pilkkaajille hänkin on pilkallinen, mutta nöyrille hän antaa armon."
      Sananl. 3:33,34

      • Kyllä minä uskon Poikaan heti, jos syytä ilmenee. Omaan poikaani uskon aina, kun hänet tapaan. Myös tyttäreeni uskon.


      • Anonyymi

        Tuo Joh. 3:36 kiteyttää koko sadistin.

        Kerro, miksi luulet tämän Jumalan vihaavan ihmistä näin paljon? Eikö hän luonut ihmisen? Mitä tämän vihan päällä pysyminen tarkoittaa sinulle?

        Valitettavasti kristityillä heittää maalitolpat niin rajusti yksilötasolla, että tätä pitää ensin kysyä. Mutta jos tämä pistäisi edes jotain kristittyä miettimään mihin uskoo, niin sekin olisi jo jotain. Kun avaat meinaan tuon paketin, niin et voi saada irti mitään muuta kuin hirviön.


    • Anonyymi

      Tämän takia jotkut sanovat Jumalan olevan vain tunne, koska tuollaisen olennon aikaansaannoksia ei löydy.

      Jatkuvasti kuulen kuinka Jumala ei voi havaita, mutta se silti vaikuttaa kaikkeen. Tämä yhtälö on epälooginen. Totta kai jos joku vaikuttaa johonkin niin sen voi havaita ja alkaa mittaamaan.

      "Jumala on kyllä valmis järjestämään ihmisille kaikenlaisia vaikeuksia, mutta hänessä ei ole miestä parantaa niitä tai tulla ihan itse kärsimään."

      Kristinuskossa on Jeesus tuota varten. Tosin koko tuokin tarina on todistamaton. Ja Jeesus tuli alunperinkin pelastamaan Jahven vihalta. (Huom! 1. Käsky.)
      Raamattu tosin lupaa kuinka aidot uskovat voivat todistaa Jumalaa parantamalla tai olemalla immuuneja myrkkyyn. Näitä asioita jotkut kristinuskon piirit pyrkivät käyttämään huonolla todistusaineistolla.

      Kristinuskon rakkaus tuntuu olevan "Jos et usko kuten minä, niin menet helvettiin". Se on kuulemma sellaisen valinta, joka ei moiseen usko. Rikkoisi kuulemma vapaata tahtoa, jos se Jumala esittäytyisi. Koko tässä ajatusmaailmassa ei ole järjen häivääkään.

      • Anonyymi

        "Rikkoisi kuulemma vapaata tahtoa, jos se Jumala esittäytyisi. Koko tässä ajatusmaailmassa ei ole järjen häivääkään."

        Totta. Jos se pelastaminen on tälle Jumalalle niin perustavaa laatua oleva tärkeys, piileskelystä ei ole siihen hommaan vähääkään apua. Järjetön filosofia. Mutta eihän olematon muuhun pysty.


    • Anonyymi

      Kannattaa lopettaa kaman käyttö!

      • Anonyymi

        Lopeta sitten!


    • Anonyymi

      Uskovat selittävät ihan sattumaan ja luonnon lakeihin perustuvia tapahtumia Jumalan vaikutuksena. Pitävät johdatuksena esimerkiksi sitä, kun tapaa jonkun kadulla tai saa työpaikan jne. Tai kohtaa tulevan puolisonsa.

      Näissähän ei mitään yliluonnollista ole, mutta jos sellaiseen uskoo, niin millä saat uskomattomaksi?

      • Anonyymi

        Näinhän he tekevät. Usko pehmittää pään.


      • Anonyymi

        Minäkin löysin puolison baarista ja naimisissa 12v jo.. eli minun piti mennä baariin. Se oli Jumalan suunnitelma!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin löysin puolison baarista ja naimisissa 12v jo.. eli minun piti mennä baariin. Se oli Jumalan suunnitelma!

        Jumalakin kävisi baarissa, mutta hän on pa.


    • Anonyymi

      Vaatii uskoa Jumalaan ja vasta sen jälkeen voit kokea jotakin. No. Kuoleman jälkeen kaikki kumuloituu ja silloin tiedät paremmin. Näin nämä edesmenneet juttelevat ja varsinkin he jotka jäävät alemman tason vajakeiksi. Eivät saa viskiä tuskaansa vaan sama paatos jatkuu. Siksikin on parempi uskoa kuin wittuilla ja pilkata. Maalaisjärki ei vain pelaa ystävät kalliit. Ette asu kovin pitkään ennen muutosta ja kaikki lähtee mukana paitsi omaisuus ja sijoitukset.

      • Anonyymi

        Kuoltuaan jokainen on kuollut,
        vaik ois Herran persiitä nuollut.


    • Anonyymi

      Suurin osa ihmiskuntaa on vajaamielistä. 8 miljardia kun pakataan tiiviisti kylki kyljessä samaan kekoon. Niin tulos hämmästyttää. Alue ei voi olla niin pieni maantieteellisesti mutta se on maapallon kokoon nähden todellakin pieni. Tästä pirun kasasta vain murto osa on tervettä eli he jotka uskovat eli tietävät kaiken olevan sattumaa.

    • Anonyymi

      Jospa sinun kohtalostasi Allah on päättänyt että sinun lasiin ei kaadeta konjamiinia.
      Ei koskaan. Ja päätös on meedialaisten ja persialaisten lain mukaan peruuttamaton.

      Minkäs sille voit!
      Ei auta vaikka kuinka siivottomasti piereskelisit alapäästä ja laskettelisit aivopierujasi yläpäästä.

      Hyh, hyh, hyh......

      • Anonyymi

        Sinähän sen kokemuksestasi tiedät, vanha pieru.


    • Anonyymi

      Ateismi on pohjimmaltaan taikauskoa, koska siinä kielletään Jumalan olemassaolo.

      Loogisesti se tarkoittaa sitä, että koko maailmankaikkeus on syntynyt olemattomuudesta itsekseen; siis ensin on syntynyt tila, johon on syntynyt erittäin tiheä ja kuuma piste, joka kuitenkin on sisältänyt alkeishiukkaset, joista koko aineellinen maailmankaikkeus on syntynyt. Samoin se, että elämä olisi syntynyt itsestään kuolleiden atomien, joilla ei ole viisautta, ei älyä, toimesta; ne siis olisivat synnyttäneeet elämän DNA koodin, joka on niin mestarillinen elämän koodi, että vähäisillä muutoksilla siitä voi syntyä rajattomasti erilaisia elämän muotoja.

      Tuo on taikauskoa todella taikauskoa.

      Maailmankaikkeuden syntymiselle ei ole kuin kaksi vaihtoehtoa: Ateistinen taikauskoon perustuava vaihtoehto. TAI sitten se, että on Jumala, joka on pannut kaiken alulle, jopa ehkä tiedemiesten ajattelemalla tavalla ja synnyttänyt kuolleista aineista ELÄMÄN koodin, jossa ihmiselläkin on miljardeja tavuja tietoa, täsmällistä tietoa, miten ihminen rakentuu äitinsä kohdussa ja miten elämä toimii ihmisessä.

      Kolmatta vaihtoehtoa ei siis ole olemassa. Joko uskot ateistiseen taikauskoon tai että kaiken on pannut alulle persoona, jolla on viisautta enemmän kuin ihminen voi ymmärtää. Jolla on luomiseensa ollut tarkoitus ja päämäärä.

      Mistä Jumala on tullut, on turha kysymys, koska vaihtoehtoja ei ole muita. Vai keksitko enemmän maailmankaikkeuden synnyn ja elämän vaihtoehtoja?

      Tässä kohtaa ateistit yleensä väistävät tämän kysymyksen asettelun kohtaamisen kokonaan.

      • Anonyymi

        Kommenttisi tekee tyhjäksi se, että Jumalaa ei edelleenkään ole. Maailmankaikkeuden synnylle on jokin muu selitys kuin ihmisen keksimä Taika-Jim. Maailmankaikkeus on syntynyt miljardeja vuosia sitten ja ihminen paljon myöhemmin. Siksi salapoliisityö maailman synnystä on todella haasteellinen. Ihmisen keksimä mikkihiiri ei sitä kuitenkaan ole loihtinut tyhjästä. Tässä kohtaa uskovaiset sekoavat kokonaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kommenttisi tekee tyhjäksi se, että Jumalaa ei edelleenkään ole. Maailmankaikkeuden synnylle on jokin muu selitys kuin ihmisen keksimä Taika-Jim. Maailmankaikkeus on syntynyt miljardeja vuosia sitten ja ihminen paljon myöhemmin. Siksi salapoliisityö maailman synnystä on todella haasteellinen. Ihmisen keksimä mikkihiiri ei sitä kuitenkaan ole loihtinut tyhjästä. Tässä kohtaa uskovaiset sekoavat kokonaan.

        No sinä, joka et usko Jumalaan, niin kerropa miten maailmankaikkeus on syntynyt?

        Niin, eteisteilla ei ole selitystä sille, koska ei ole olemassa muita vaihtoehtoja kuin nuo edellä olevat kaksi.

        Ateistit uskovat tieteeseen, niin uskomme mekin Jeesuksen seuraajat. Tiede ei osaa sanoa onko Jumalaa vai ei - tämän sinäkin tiesit!

        Sinulla ei ole Jumalan tilalle antaa mitään uskottavaa selitystä maailnakaikkeuden synnylle, joten sinun uskomuksesi on sitä taikauskoa itseään.

        Jumala tuli Jeesuksessa näkyväksi ihmisille, teki ihmeitä, paransi sairaita, herätti kuolleita, mutta moni ei sittenkään uskonut häneen, Jumalaan. Niinpä sinä et uskoisi, vaikka Jumala koskettaisi olkapäähäsi ja sanoisi, että tässä minä olen. Uskomaton pystyy selittämään kaiken tyhjäksi ja uskoo mieluummin taikauskoisesti, että maailmankaikkeus on itsekseen syntynyt ja elämän DNA tietokoodi on syntynyt myös itsekseen kuolleiden atomien toimesta, joilla ei ola älyä, ei viisautta luoda mitään miljardien tavujen elämän koodia. Ihmisellä on noin 20 000 geeniä ja mijardeja emäspareja täydellisessä järjestyksessä, jotta ihminen rakentuu äitinsä kohdussa ja elämän toiminnont toimivat.

        Ateistit mieluummin jättävät tämän maailmankaikkeuden syntymisen ja elämän syntymisen pohtimatta, koska he ovat sen kanssa umpikujassa. Siksi mieluummin ovat esittämättä mitään teoriaa siitä, koska kaikki heidän selitykset johtavat taikauskoiseen selitysmalliin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No sinä, joka et usko Jumalaan, niin kerropa miten maailmankaikkeus on syntynyt?

        Niin, eteisteilla ei ole selitystä sille, koska ei ole olemassa muita vaihtoehtoja kuin nuo edellä olevat kaksi.

        Ateistit uskovat tieteeseen, niin uskomme mekin Jeesuksen seuraajat. Tiede ei osaa sanoa onko Jumalaa vai ei - tämän sinäkin tiesit!

        Sinulla ei ole Jumalan tilalle antaa mitään uskottavaa selitystä maailnakaikkeuden synnylle, joten sinun uskomuksesi on sitä taikauskoa itseään.

        Jumala tuli Jeesuksessa näkyväksi ihmisille, teki ihmeitä, paransi sairaita, herätti kuolleita, mutta moni ei sittenkään uskonut häneen, Jumalaan. Niinpä sinä et uskoisi, vaikka Jumala koskettaisi olkapäähäsi ja sanoisi, että tässä minä olen. Uskomaton pystyy selittämään kaiken tyhjäksi ja uskoo mieluummin taikauskoisesti, että maailmankaikkeus on itsekseen syntynyt ja elämän DNA tietokoodi on syntynyt myös itsekseen kuolleiden atomien toimesta, joilla ei ola älyä, ei viisautta luoda mitään miljardien tavujen elämän koodia. Ihmisellä on noin 20 000 geeniä ja mijardeja emäspareja täydellisessä järjestyksessä, jotta ihminen rakentuu äitinsä kohdussa ja elämän toiminnont toimivat.

        Ateistit mieluummin jättävät tämän maailmankaikkeuden syntymisen ja elämän syntymisen pohtimatta, koska he ovat sen kanssa umpikujassa. Siksi mieluummin ovat esittämättä mitään teoriaa siitä, koska kaikki heidän selitykset johtavat taikauskoiseen selitysmalliin.

        Jos Jumala olisi oikeasti olemassa, hän olisi oikeasti olemassa.
        Ihmisten keksimä satuhahmo ei edelleenkään luo yhtään mitään tyhjästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kommenttisi tekee tyhjäksi se, että Jumalaa ei edelleenkään ole. Maailmankaikkeuden synnylle on jokin muu selitys kuin ihmisen keksimä Taika-Jim. Maailmankaikkeus on syntynyt miljardeja vuosia sitten ja ihminen paljon myöhemmin. Siksi salapoliisityö maailman synnystä on todella haasteellinen. Ihmisen keksimä mikkihiiri ei sitä kuitenkaan ole loihtinut tyhjästä. Tässä kohtaa uskovaiset sekoavat kokonaan.

        Maailmankaikkeus on ollut aina jota ihminen ei pysty käsittämään. Niinkuin avaruuden äärettömyys..


    • Anonyymi

      Vuosituhanten aikana ihmiset ovat etsineet Jumalaa jopa luonnosta, luonnonilmiöistä, eläimistäkin, koska ihmisen sisimmässä on tietoisuus Luojansa etsimisestä. Maailman pallomme ja sen ihmiset hallitsijoineen ovat saaneet vuosituhanten aikana mahdollisuuden kokeilla kaikkia oivaltamiaan hallitsemismuotoja. Tänä päivänä vieläkin temppuillaan kaikilla mahdollisilla keinoin itsekkäästi omaa etua tavoitellen, lähimmäisen rakkaus muutettu tappamiseksi.

      Sanotaan ettei ole JUMALAA tai hän nukkuu, joku taas väittää hänen aiheuttavan kaiken pahuuden.
      Luojamme on antanut luomakunnalleen aikaa ja osoittaakseen ensimmäiselle ihmisparille, ylpistyneen enkelin esittämän väitteen, että ihminen itse tietää* MIKÄ ON HÄNELLE HYVÄ TAI PAHAA*, kunhan hylkää Luojan antamat ohjeet elinpiirimme ja muiden ihmisten tasapainoisesta hyvinvoinnista.
      Universumissa pyörivän pallomme elinolosuhteet on saatu todella monien uhkakuvien temmellyskentäksi. Jokainen nk. hallitsija näkee vain oman kulmakuntansa tärkeyden, muista päästävä eroon. Sama jatkuu, häiritsevien kulmien ja naapurien eliminoiminen lisääntyy julmien valtaapitävien, enintään 50 vuoden elinkaaren ajan, kunnes uusi hallitsija, uusine näkemyksineen, *me ensin, tapetaan vastaan hangoittelevat*.
      Ajatuksia *Hylätään kaikki uskonnot, Luojamme menköön hävitettävien uskontojen mukana*, siis vieläkään ei anneta kunniaa Universumin Ylimmälle Voimalle, eikä nöyrrytä, vaan asetetaan ihmisen ajatuksineen pystyvän hallitsemaan ja tuomaan takaisin maapallon ja ihmiskunnan hyvinvoinnin. Nöyrtymisen puuttuminen saa pahuuden lisääntymään, koko pallomme kiehuu itsekkyyttä.
      Unversumin voimallinen Luojamme , katselee luotujaan surullisena, toivoen kaikkien huutavan häntä avukseen, kuten 2000v. sitten maapallolla elänyt Jeesus opetti rukouksessa : *Isä meidän, joka olet taivaissa, pyhitetty olkoon sinun nimesi, tulkoon sinun valtakuntasi, tapatukoon sinun tahtosi maanpäällä, niinkuin taivaassa*, jne
      Universumin hallitsija odottanut luotujensa kuuntelevan ja vastaavan kutsuunsa, vaikka on todistettu jo kauan aikaa, etteivät kaikki halua häntä ihmiskunnan hallitsijaksi. Kauanko Suvereeni antaa aikaa, sitä emme tiedä, vain sen, että pahuus lisääntyy ja maapallon hävitys, myrkyttäminen, tuhoaminen lisääntyy voimalla. Luoja haluaa kauniiksi suunnittelemansa maapallon ja monin nautinnollisin aistein varustetun ihmisen elävän tasapainossa, luonto, eläimet ja ihmiset. Nöyrät huutavat Jumalaa avukseen, pahan voimassa ylpeilevillä on vielä mahdollisuus, ymmärtää olevansa pian vain tomuhiukkanen.
      Pahuus lisääntyy

      • Anonyymi

        Se sinun luojasi on edelleen ihmisten keksimä mikkihiiri. Maapallolla elämä jatkuu niin pitkään kuin aurinko antaa siihen mahdollisuuden.


    • Anonyymi

      > " Ei täyty lasi ei...

      Oletko miettinyt voisiko syy olla tässä:

      "Jumalattomista on Herra kaukana, mutta vanhurskasten rukouksen hän kuulee."
      San. 15:29

      • "...vanhurskasten rukouksen hän kuulee."

        Minua ja yhteisöäni vanhurskaampaa joukkoa saa etsiä maan päältä, mutta silti me ortodoksijuutalaiset kaadamme itsellemme viiniä lasiin. Ei sitä lasia täytä Herra.


      • Anonyymi

        Herra on todella kaukana uskovaisistakin. En ole ikinä nähnyt Herraa heidän seurassaan.


      • Anonyymi
        Aliyah_Bet kirjoitti:

        "...vanhurskasten rukouksen hän kuulee."

        Minua ja yhteisöäni vanhurskaampaa joukkoa saa etsiä maan päältä, mutta silti me ortodoksijuutalaiset kaadamme itsellemme viiniä lasiin. Ei sitä lasia täytä Herra.

        > Ei sitä lasia täytä Herra.

        väittäisin, ettei teillä olisi edes laseja, jos Jumala ei sitä mahdollistaisi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        > Ei sitä lasia täytä Herra.

        väittäisin, ettei teillä olisi edes laseja, jos Jumala ei sitä mahdollistaisi.

        Ihmisten keksimä satuhamo ei ole luonut lasin lasia. Iittalan lasitehdaskin on tehnyt enemmän laseja kuin yksikään jumala.


    • Anonyymi

      Jumala on tunne. Pelkkä tunne ei kykene tekemään mitään. Tunne on kaiken toiminnan alullepanija. Masentuneella tunteet ovat kuolleet siksi hän ei pääse edes sängystä ylös.

      Ihminen tämän jumalatunteen tai muun avulla toimii.
      Varma Tieto
      Toisenpolven ateisti

      • Anonyymi

        Missä se tuntuu? Peräsuolessako? Onko se kakan tunne?
        En tiedä, koska minulla Jumala ei ole tuntunut ikinä missään.
        En ole ikinä myöskään haistanut tai maistanut Jumalaa.
        Eikö masennus muka ole tunne?
        Toisessa polvessani oli kerran patti. Se tuntui.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä se tuntuu? Peräsuolessako? Onko se kakan tunne?
        En tiedä, koska minulla Jumala ei ole tuntunut ikinä missään.
        En ole ikinä myöskään haistanut tai maistanut Jumalaa.
        Eikö masennus muka ole tunne?
        Toisessa polvessani oli kerran patti. Se tuntui.

        Masennus ei ole tunne. Se on tila jossa tunteet ovat kuolleet. Merkkejä paranemisesta ovat tunteiden herääminen. Masentunut alkaa yleensä tuntea vihaa. Se on merkki paranemisen alkamisesta.

        Varma Tieto


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä se tuntuu? Peräsuolessako? Onko se kakan tunne?
        En tiedä, koska minulla Jumala ei ole tuntunut ikinä missään.
        En ole ikinä myöskään haistanut tai maistanut Jumalaa.
        Eikö masennus muka ole tunne?
        Toisessa polvessani oli kerran patti. Se tuntui.

        Voit pattiesi ja peräsuolesi kanssa mennä lääkäriin. Jos patti on peräsuolessa niin heti lääkäriin, se voi olla suolistosyöpä.

        Onko suolistosyöpä vaarallinen?
        Suolistosyöpä on yleisin molemmilla sukupuolilla esiintyvä syöpä, jonka ilmaantuvuus on kaksinkertaistunut 50 viime vuoden aikana. Vaikka hoitotulokset ovat parantuneet, edelleen 40 % sairastuneista kuolee tautiin.

        Varma Tieto
        Toisenpolven ateisti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voit pattiesi ja peräsuolesi kanssa mennä lääkäriin. Jos patti on peräsuolessa niin heti lääkäriin, se voi olla suolistosyöpä.

        Onko suolistosyöpä vaarallinen?
        Suolistosyöpä on yleisin molemmilla sukupuolilla esiintyvä syöpä, jonka ilmaantuvuus on kaksinkertaistunut 50 viime vuoden aikana. Vaikka hoitotulokset ovat parantuneet, edelleen 40 % sairastuneista kuolee tautiin.

        Varma Tieto
        Toisenpolven ateisti

        Luetun ymmärtämisesi on surkeaa, mikä johtuu aivottomuudestasi. Valitettavasti siihen ei lääkärilläkään ole reseptiä antaa. Vaikka sinulla onkin patti prrrseessäsi jo toisessa polvessa, se ei tarkoita, että myös minulla olisi niin. Mutta älä suotta masennu (joka ei siis muka ole tunne) vaan vedä naru kaulaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luetun ymmärtämisesi on surkeaa, mikä johtuu aivottomuudestasi. Valitettavasti siihen ei lääkärilläkään ole reseptiä antaa. Vaikka sinulla onkin patti prrrseessäsi jo toisessa polvessa, se ei tarkoita, että myös minulla olisi niin. Mutta älä suotta masennu (joka ei siis muka ole tunne) vaan vedä naru kaulaan.

        Jos kuitenkin kävisit lääkärissä

        Varma Tieto


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kuitenkin kävisit lääkärissä

        Varma Tieto

        Terveyskeskus lääkäri voi auttaa sinua noissa vaivoissasi.

        Varma Tieto


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kuitenkin kävisit lääkärissä

        Varma Tieto

        Mene sentään ihan itse lääkäriin, pattiperse.


      • Anonyymi

        Äläpäs innostu potilas! Juuri sinä tarvitset lääkäriä kipeästi! Kyllä sinä niin pipipää olet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äläpäs innostu potilas! Juuri sinä tarvitset lääkäriä kipeästi! Kyllä sinä niin pipipää olet.

        Olet täysin väärässä.

        Varma Tieto


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet täysin väärässä.

        Varma Tieto

        Olen ihan suorassa. Olet Varma Pipipää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ihan suorassa. Olet Varma Pipipää

        Poikkeat nyt aiheesta joka on ateismi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poikkeat nyt aiheesta joka on ateismi.

        Ei se mitään, sillä olethan sinäkin poikkeava.


    • Anonyymi

      /Hänestä ei näy muuta ainainen poissaolo. Ihmettelen kovin mokomaan uskovia./

      Tarvitseeko sinun miettiä poissaolevia jumalia.

      Sinähän voit kehitellä oman epäjumalasi, joka kirjaimellisesti "ilmaisee" itsensä.
      Epäjumalasi nimi voisi olla vaikka:
      PIERUJUMALA RIKKIVETY S2H.
      Se ainakin kuuluu ja haisee.

      • Anonyymi

        Siinä on taas tollo, joka ei ymmärrä lukemaansa. Sanoin ihmetteleväni niitä, jotka uskovat olemattomiin. Sulla on kuule liikaa rikkivetyä kaalissasi. Olet ilmeisesti haistellut kaasujasi liikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä on taas tollo, joka ei ymmärrä lukemaansa. Sanoin ihmetteleväni niitä, jotka uskovat olemattomiin. Sulla on kuule liikaa rikkivetyä kaalissasi. Olet ilmeisesti haistellut kaasujasi liikaa.

        Luehan ateisti-pössy uudelleen.

        Kirjoitit:
        "Hänestä ei näy muuta ainainen poissaolo."

        Ja vastasin:
        "Tarvitseeko sinun miettiä poissaolevia jumalia....."

        Taidat elää jatkuvasti ateistisissa pieruissa ja huuruissasi.........pidä nyt jo vähän breikkiä !

        Ateismi ankeuttaa ja aivopierettää uhriansa.............
        ............hyh, hyh, hyh.




        .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luehan ateisti-pössy uudelleen.

        Kirjoitit:
        "Hänestä ei näy muuta ainainen poissaolo."

        Ja vastasin:
        "Tarvitseeko sinun miettiä poissaolevia jumalia....."

        Taidat elää jatkuvasti ateistisissa pieruissa ja huuruissasi.........pidä nyt jo vähän breikkiä !

        Ateismi ankeuttaa ja aivopierettää uhriansa.............
        ............hyh, hyh, hyh.




        .

        Ihmettelen edelleen olemattomiin uskovia. Heiltä on kuuluisa rakkaususkonnon rakkaus yhtä kadoksissa kuin se kuuluisa Jumala. Teismi pehmittää pään ja aivokääpiyttää uhrinsa.

        Hyi pyhä yrjö kun etoo yäk


    • Anonyymi

      Kyllähän se niin menee, et bökyjä ei kaikki näe. Vaan tulee pimeyteen valo ja tajuu,et nyt mennään ilon siivillä .vastoin käymisen eivät vaikuta. Vaan näet asioilla hyvänkin puolen.

      • Anonyymi

        Onneks sentään pöksyjä näkee joskus uskovaisten jaloissa.


    • Anonyymi

      Maailmankaikkeuden synnylle ei ole kuin kaksi teoriaa.

      Toinen on se, että itsekseen olemattomuudesta syntyi ensin tila, johon tuli kuuma erittäin tiheä piste, joka kuitenkin sisälsi alkeishiukkaset, joista atomit ja kaikki planeetat ja galaksit muotoituivat. tämä on se taikauskoinen selitys ja me kaikki tiedämme, että itsestään ei olemattomuudesta syntyä mitään - ei yhtään mitään. Tämän tietävät kaikki ateistitkin, koska he itse tässä ketjussa todistavat juuri siitä, että itsestään ei lasi täyty.

      Toinen on se, että on Jumala, ylivertainen persoona, joka loi tilan, johon hän asetti tuon kuuman tiheän pisteen, joka sisälsi alkeishiukkaset ja pani alulle tuon alkulaajenemisen, jotta aineiden atomit syntyivät ja siitä syntyivät auringot, planeetat, galaksit ja jotka toimivat säädettyjen maailmankaikkeuden lakien mukaan ja joka asetti maan oikealle kohdalle suhteessa aurinkoon, jotta elämä mahdollistui ja sitten rakensi kuolleista atomeista elämän tietokoodin DNA: n, joka ihmisellä sisältää noin 20 000 geeniä, joissa on miljardeja emäspareja erittäin täsmällisesti järjestettynä, jotta ihminen saa muotonsa äidin kohdussa ja jotta ihmiselämän kaikki toiminnot toimivat, että ihminen voi elää. Tämä kaikki vei aikaa tuon 13,7 miljardia vuotta, vai mikä se luku oli, johon tiedemiehet ovat nyt päätyneet ja myös maapallon asuttaminen täyteen kasveja, eläimiä ja kaikkea elollista vei aikaa miljoonia vuosia ja niinpä ihminenkin on tällä planeetalla tallustellut vaikka kuinka kauan. Tässä ei ole ristiriitaa Raamatun kanssa, koska Raamattu on kirja pelastuksesta Aadamista Jeesukseen, jotta ihminen, joka on kadottanut yhteyden Jumalaan löytäisi sen uudelleen ja saisi Jeesuksen uhrin kautta syntinsä anteeksi ja iankaikkisen elämän.

      Muita vaihtoehtoja ei ole kukaan esittänyt, joten näistä kahdesta voi ihminen valita.

      Tiedosta ja valinnasta ei ole vielä mitään hyötyä, koska Jumalaa ei voi ihminen itse löytää, eikä päästä iankaikkiseen elämään, vaan ihmisen täytyy tulla Jeesuksen tykö ja pyytää, että saisi tulla Jeesuksen omaksi ja uudestisyntyä Jumalan lapseksi. Uudestisyntyminen eli todellinen usko on Jumalan teko, sitä ei voi ihminen itse tehdä. Voi vain rukoillen pyytää päästä osalliseksi iankaikkisesta elämästä, jonka Jeesus = Herra ja Jumala on valmistanut ihmiselle.

    • Anonyymi

      Jospa sinun lasiasi ei mikään epäjumalasi suostu
      enää täyttämään, koska viinansietokykysi voi järkkyä ja rupeat riehumaan, jolloin muidenkin laseja särkyy...

      • Anonyymi

        Tuo viesti lasin täyttämisestä oli tarkoitettu ateisteille, jotka odottavat että itsekseen tapahtuu vaikka mitä, jos syntyy kokonainen maailmankaikkeus, niin kaikkea muutakin voi tapahtua ihan itsekseen taikauskon voimasta.

        Ateistit joutuvat tietysti aina pettymään, kun niitä miljoonia ei tule pankkitilille, ei tule omakotitaloa, ei loistohuvilaa, ei loistoautoa, ei luksusvenettä, ei omaa lentokonetta eikä muutakaan. He odottavat odottamistaan lasin ääressä ja odottavat ja odottavat ja syyttävät muita, kun ei sitä hyvää tulekaan.

        Jumala sen sijaan antaa yritteliäisyyttä, ahkeruutta, intoa kouluttautua hyvään ammattiin, etsiä hyvän työpaikan ja säästää ja silloin alkaa asioita tapahtumaan ja elämä alkaa tuntua elämältä. Jumala antaa siis tarkoituksen elämään, olen täällä ja minulla on tarkoitus ja ianakaikkinen päämäärä, en ole täällä kuin ajopuu, joka lopulta lahoaa maaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo viesti lasin täyttämisestä oli tarkoitettu ateisteille, jotka odottavat että itsekseen tapahtuu vaikka mitä, jos syntyy kokonainen maailmankaikkeus, niin kaikkea muutakin voi tapahtua ihan itsekseen taikauskon voimasta.

        Ateistit joutuvat tietysti aina pettymään, kun niitä miljoonia ei tule pankkitilille, ei tule omakotitaloa, ei loistohuvilaa, ei loistoautoa, ei luksusvenettä, ei omaa lentokonetta eikä muutakaan. He odottavat odottamistaan lasin ääressä ja odottavat ja odottavat ja syyttävät muita, kun ei sitä hyvää tulekaan.

        Jumala sen sijaan antaa yritteliäisyyttä, ahkeruutta, intoa kouluttautua hyvään ammattiin, etsiä hyvän työpaikan ja säästää ja silloin alkaa asioita tapahtumaan ja elämä alkaa tuntua elämältä. Jumala antaa siis tarkoituksen elämään, olen täällä ja minulla on tarkoitus ja ianakaikkinen päämäärä, en ole täällä kuin ajopuu, joka lopulta lahoaa maaksi.

        Hyvin sanottu !

        Jumala antaa elämälle tarkoituksen !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin sanottu !

        Jumala antaa elämälle tarkoituksen !

        Jos olematon antaa elämälle tarkoituksen, onpas tyhjää touhua!!!


      • Anonyymi

        Taas väärä todistus.
        Jumala ei täytä kenenkään lasia.
        Se on taatusti varma asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas väärä todistus.
        Jumala ei täytä kenenkään lasia.
        Se on taatusti varma asia.

        Ilman Jumalaa ei olisi laseja


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ilman Jumalaa ei olisi laseja

        Hyvin näyttää kuitenkin olevan.
        Laita vaikka lasit päähän, jos et näe.


    • Anonyymi

      Ateistille ei elämällä ole mitään tarkoitusta, se vain on ja päättyy ja siinä kaikki.

      • Anonyymi

        Sama homma sinulla.


    • Anonyymi

      Maksuvaikeuksia varmasti vielä.

      • Anonyymi

        Onneksi ei maksa vaivaa.


    • Anonyymi

      Ihmettelynlahja on yleinen ihmettelyn aihe. Lahjoja ei voi olla huomioimatta ihmettelemättä. Toinen tärkeä on mielen pahoittaminen.

      • Anonyymi

        Uskovaisia seuratessa saa jokainen ihmettelyn lahjan. Ja pahoittaa vielä mielensäkin.


      • Eräissä ampumahiihtokisoissa oli metsään ladun viereen viety penkki jolla mielensäpahoittajat saivat istua. He eivät istuneet ah-stadionilla, jolloin eivät nähneet jos heidän suosikkiurheilijansa ampui ohilaukauksia.

        ⚫⚫⚪⚪⚫


      • Anonyymi
        Peksujeff kirjoitti:

        Eräissä ampumahiihtokisoissa oli metsään ladun viereen viety penkki jolla mielensäpahoittajat saivat istua. He eivät istuneet ah-stadionilla, jolloin eivät nähneet jos heidän suosikkiurheilijansa ampui ohilaukauksia.

        ⚫⚫⚪⚪⚫

        Ammatti mielensäpahoittaja tietää että se on kuntoilulaji.
        Raahessa on opettaja joka on vienyt mmmmmuuassa.
        pahoittamisen ihan eri levelille.
        https://www.tiktok.com/@ikontinaho?lang=fi-FI


      • Anonyymi
        Peksujeff kirjoitti:

        Eräissä ampumahiihtokisoissa oli metsään ladun viereen viety penkki jolla mielensäpahoittajat saivat istua. He eivät istuneet ah-stadionilla, jolloin eivät nähneet jos heidän suosikkiurheilijansa ampui ohilaukauksia.

        ⚫⚫⚪⚪⚫

        Tarpeeksi lähellä kun istuu ampumararataa, voi saada hutiluodin otsaana kuka tahansa. Silloin omaiset saattavat pahoittaa mielensä.


    • Anonyymi

      ateisteilta ei löytynyt ainoatakaan uskottavaa teoriaa siitä, miten maailmankaikkeus on saanut alkunsa.

      heillä ei ole sitä, vaikka sanovat olevansa viisaita ja kaiken tietäviä.

      • Anonyymi

        Tietenkin maailmankaikkeuden on saanut alkunsa ihmisen keksimän satuhahmon luomana tyhjästä. Se on tosi viisas teoria.


    • Anonyymi

      "Jos täytätte mun lasini, niin saatan kertoa..."

      Vääräoppinen rienaaja. Sanat kuuluvat: "Jos täytätte mun lasini, niin TAHDON kertoa..."

      • Anonyymi

        Minä en TAHDO kuunnella hönöistä sössötystäsi, vaikka saatat siltikin sössöttää!!!


    • Anonyymi

      ^^^^Kokeilkaas vaikka laulua: "Jos täytätte mun lasini, niin saatan kertoa..."

      Jos täytätte mun lasini.......
      Ketkä te?

      ...niin saatan kertoa...
      Siinon jutut ovat sitä tasoa ettei niiden vuoksi kannata täyttää lasia viinalla.

      Kaveri aivopieree tällä palstalla jo niin vinkeitä pieruja, että siinon kannattaisi ottaa tältä ateistipalstalta toipumislomaa.

      • Anonyymi

        No eipä kerro kommenttisi aivotoiminnastasi muuta kuin että sitä ei ole. On viina vienyt sulta senkin vähän, mitä ehkä joskus on saattanut ilmetä. Ota oikein pitkä loma viinasta ja palstasta. Katoa vaikka iäksi. Ei kukaan kaipaa.


    • Anonyymi

      "Jos täytätte mun lasini, niin saatan kertoa..."

      Ei täyty lasi ei.

      Laulu voisi päättyä:

      "Yks nappi oli irti, siino ompeli sen kiin
      ja samalla hän ompeli myös alushousut kiin"

      • Anonyymi

        Sulle vois laulaa:
        "Nyt huudetaan huraa huraa huraa!
        Kalsaris on täynnä kuraa, kuraa, kuraa"


    • Anonyymi

      Onkos sulla nyt kaikki kotona...?

      Etkös sinä voi vain mennä viinakauppaan, ostaa
      perjantaipullon, mennä kotiisi ja hoilata:

      "Kun täytän itse lasini, ja.....
      HELLUREI, HELLUREI...!!!!
      HEI, HEI, HEI.....TE NUORET MERIPOIIJJAAT...!!!!!"

      Ei sen vaikeampaa.
      Koeta.

      • Tietenkin voin mennä viinakauppaan, mutta nythän kysymys onkin siitä, pystyykö Jumala mukamas kaiken luoneena loihtimaan edes lasini täyteen. Eikä pysty! Jumalasta ei ole vaatimattoman pikku jutun toteuttajaksi ja sellaista sanotaan kaikkivoivaksi. Jumalasta ei yhtään mihinkään. Täysin turha keksintö!!!

        Lakatkaa jo uskovaiset sönköttämästä siitä Jumalasta! Ja sulkekaa TV7! Ns. jumalanpalveluksia ei tarvitse näyttää televisiossa!


      • Anonyymi
        siino kirjoitti:

        Tietenkin voin mennä viinakauppaan, mutta nythän kysymys onkin siitä, pystyykö Jumala mukamas kaiken luoneena loihtimaan edes lasini täyteen. Eikä pysty! Jumalasta ei ole vaatimattoman pikku jutun toteuttajaksi ja sellaista sanotaan kaikkivoivaksi. Jumalasta ei yhtään mihinkään. Täysin turha keksintö!!!

        Lakatkaa jo uskovaiset sönköttämästä siitä Jumalasta! Ja sulkekaa TV7! Ns. jumalanpalveluksia ei tarvitse näyttää televisiossa!

        Jumala on tunne. Siinolla ja minulla ei ole tuota tunnetta. Minua ei häiritse jos muilla on tuo tunne. Siinoa häiritsee ja ahdistaa kun muut uskovat Jumalaan. Minulle yhdentekevää jos joku uskoo.

        Varma Tieto
        Toisenpolven ateisti


      • Anonyymi
        siino kirjoitti:

        Tietenkin voin mennä viinakauppaan, mutta nythän kysymys onkin siitä, pystyykö Jumala mukamas kaiken luoneena loihtimaan edes lasini täyteen. Eikä pysty! Jumalasta ei ole vaatimattoman pikku jutun toteuttajaksi ja sellaista sanotaan kaikkivoivaksi. Jumalasta ei yhtään mihinkään. Täysin turha keksintö!!!

        Lakatkaa jo uskovaiset sönköttämästä siitä Jumalasta! Ja sulkekaa TV7! Ns. jumalanpalveluksia ei tarvitse näyttää televisiossa!

        TV7 on maksuton kanava, jonka tuotannon uskovaiset maksavat omasta pussistaan. Ei sitä kanavaa tarvitse ateistien katsoa. Antaa uskovien katsoa ja ollaan me ateistit hiljaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        TV7 on maksuton kanava, jonka tuotannon uskovaiset maksavat omasta pussistaan. Ei sitä kanavaa tarvitse ateistien katsoa. Antaa uskovien katsoa ja ollaan me ateistit hiljaa.

        No hitto! Kun avaan radion tai teeveen, niin eikun sieltä tahtomattakin joku solkottaa jotain jeesuksesta (radiodei, tv7). Eikö näistä prrrrkeleistä pääse eroon millään!!!!!!!!


      • Anonyymi
        siino kirjoitti:

        No hitto! Kun avaan radion tai teeveen, niin eikun sieltä tahtomattakin joku solkottaa jotain jeesuksesta (radiodei, tv7). Eikö näistä prrrrkeleistä pääse eroon millään!!!!!!!!

        Siino voi kysyä apua kuinka viritetään kanavat television ja radioon


      • Anonyymi
        siino kirjoitti:

        No hitto! Kun avaan radion tai teeveen, niin eikun sieltä tahtomattakin joku solkottaa jotain jeesuksesta (radiodei, tv7). Eikö näistä prrrrkeleistä pääse eroon millään!!!!!!!!

        Me myytiin telkkarit piu Pai pois. Oli jokaisessa huoneessa pait ei vessassa. Aina kun avattiin teevee niin tuli Jeesusta hirveällä forcella yltäkylläisyys oli 100%. Nyt asutaan yhteisössä avohoidossa ja täällä ei jyllää TV. Me syljeskellään kuorossa ja myös muut asukkaat tykkää on kiva olla taas ateistina. Siino asuu seinän takana ja myös pataljoonan komentaja hakkaa oveen kun ei saa seuraa. Mutta sepä siitä. Tarjous kahvia haemme. On kuljetus markettiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siino voi kysyä apua kuinka viritetään kanavat television ja radioon

        Autoradioni menee automaattisesti päälle, kun moottorin käynnistää. Arvatkaas minkä kanavan toosa valitsee automaattisesti: no radio dein. Saanhan minä sen siitä nopeasti toiselle kanavalle, mutta pari Jeesusta ehtii siltikin kuulua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Me myytiin telkkarit piu Pai pois. Oli jokaisessa huoneessa pait ei vessassa. Aina kun avattiin teevee niin tuli Jeesusta hirveällä forcella yltäkylläisyys oli 100%. Nyt asutaan yhteisössä avohoidossa ja täällä ei jyllää TV. Me syljeskellään kuorossa ja myös muut asukkaat tykkää on kiva olla taas ateistina. Siino asuu seinän takana ja myös pataljoonan komentaja hakkaa oveen kun ei saa seuraa. Mutta sepä siitä. Tarjous kahvia haemme. On kuljetus markettiin.

        Asun hienosti omakotitalossa, joten kertomuksesi on sitä tavanomaista uskovaisen tuottamaa väärää todistusta. Uskovaisillehan on tyypillistä, että etenkin toisista kerrotut valheet uskotaan empimättä, koska samaan huiputukseenhan heidän uskontonsakin perustuu. Uskovaiset ovat nenästä vedettäviä typeryksiä. Hullua sakkia siis.


      • Anonyymi
        siino kirjoitti:

        Tietenkin voin mennä viinakauppaan, mutta nythän kysymys onkin siitä, pystyykö Jumala mukamas kaiken luoneena loihtimaan edes lasini täyteen. Eikä pysty! Jumalasta ei ole vaatimattoman pikku jutun toteuttajaksi ja sellaista sanotaan kaikkivoivaksi. Jumalasta ei yhtään mihinkään. Täysin turha keksintö!!!

        Lakatkaa jo uskovaiset sönköttämästä siitä Jumalasta! Ja sulkekaa TV7! Ns. jumalanpalveluksia ei tarvitse näyttää televisiossa!

        Se telkkari näyttää vain yhtä kanavaa. Siino päästä älykkyys.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se telkkari näyttää vain yhtä kanavaa. Siino päästä älykkyys.

        Etenkään sitä yhtä kanavaa ei tarvitse edes näkyä, typerys.


    • Anonyymi

      Siino on kovaa poikaa sanomaan ettei Jumalaa ole.
      Mutta jos siinolle sanotaan että todista tämä väite, niin silloin siinolla lyö tyhjää.

      • "Mutta jos siinolle sanotaan että todista tämä väite, niin silloin siinolla lyö tyhjää."

        Positiivisen väitteen esittäjän pitää todistaa väitteensä. Kristityillä on lyönyt tyhjää jo 2000 vuotta. Eivät ole kyenneet todistamaan Jumalaansa.


      • Uskon Jumalaan heti, kun kutsut kylään minut ja Jumalan samaan aikaan kaffeelle. Voin tuoda tarjoamiset mukanani. Vai rupesiko lyömään tyhjää :O


    • Anonyymi

      Kylmällä raakapihvillä saa silmien paineet alas.

      • Joskus minulla on ollut nakit silmillä, kun olen ottanut naamat.


    • Anonyymi

      Varmaan jotkut ateistit ovat saaneet väärän kuvan Jumalasta. Jumala koetaan vain lainsäätäjänä, ankarana tutkintotuomarina, oikein vanhan ajan kaupungin toripoliisina, joka oikein kyttää ihmisten tekemisiä.
      Tällainen väärä jumalakuva saattaa johtua ankarasta isä-suhteesta. Jumala koetaan samanlaiseksi kuin kotona kovaa komentoa pitänyt isä.

      Jumala on syntiselle ihmiselle armollinen Jumala Jeesuksessa Kristuksessa. Jeesus on meidän syntiemme sovitus. Pyhän Hengen kautta Jumala puhuu ihmisen hengelle.

      Roomalaiskirje:
      8:16 Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia.

      • "Jumala on syntiselle ihmiselle armollinen Jumala Jeesuksessa Kristuksessa."

        Voihan sodoma ja gomorra soikoon! Vedenpaisumuskin on niin hyvä esimerkki Jumalan armollisesta luonteesta. Oman pojan kiduttaminen kuoliaaksi itseään tyydyttääkseen ja miekalla piti iskeä raskaana olevien naisten vatsat halki. Ja sitten se harmageddonin uhkailu. On siinä mahtava isä. Ei ihme, ettei kehtaa naamaansa näyttää.


      • Anonyymi
        siino kirjoitti:

        "Jumala on syntiselle ihmiselle armollinen Jumala Jeesuksessa Kristuksessa."

        Voihan sodoma ja gomorra soikoon! Vedenpaisumuskin on niin hyvä esimerkki Jumalan armollisesta luonteesta. Oman pojan kiduttaminen kuoliaaksi itseään tyydyttääkseen ja miekalla piti iskeä raskaana olevien naisten vatsat halki. Ja sitten se harmageddonin uhkailu. On siinä mahtava isä. Ei ihme, ettei kehtaa naamaansa näyttää.

        Me ateistisissa perheessä kasvaneet emme ole noista Siinon jutuista kuulleet koskaan lapsuudessa. Siino näyttää kasvaneen hihhuli perheessä ja nyt purkaa traumojaan täällä.

        Varma Tieto
        Toisenpolven ateisti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me ateistisissa perheessä kasvaneet emme ole noista Siinon jutuista kuulleet koskaan lapsuudessa. Siino näyttää kasvaneen hihhuli perheessä ja nyt purkaa traumojaan täällä.

        Varma Tieto
        Toisenpolven ateisti

        Ehkä on uskovaisen kodin kasvatti, mutta kyllä ateistikin huomaa Jumalan pahuuden lukiessaan Raamattua ja usko tai älä, niin jotkut ateistit sitä lukevat ainakin kerran elämässään. Ateistikaverini luki sen kokonaan läpi teini-iässä ja naureskeli sitten sen jutuille vielä vanhuuden päivinä. Itse en sitä lainkaan lukenut, kun ateistiperheessä kasvoin. En tiedä tämän kaverini vanhemmista liekö olleet luterilaisia teistejä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä on uskovaisen kodin kasvatti, mutta kyllä ateistikin huomaa Jumalan pahuuden lukiessaan Raamattua ja usko tai älä, niin jotkut ateistit sitä lukevat ainakin kerran elämässään. Ateistikaverini luki sen kokonaan läpi teini-iässä ja naureskeli sitten sen jutuille vielä vanhuuden päivinä. Itse en sitä lainkaan lukenut, kun ateistiperheessä kasvoin. En tiedä tämän kaverini vanhemmista liekö olleet luterilaisia teistejä...

        Aikuisena myös ateistin on syytä lukea raamattua aivan yleissivistyksen vuoksi. Hyvin pian huomaa raamatun kokoelmaksi kansantaruja kuten meille tutumpi Kalevala.

        Varma Tieto


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikuisena myös ateistin on syytä lukea raamattua aivan yleissivistyksen vuoksi. Hyvin pian huomaa raamatun kokoelmaksi kansantaruja kuten meille tutumpi Kalevala.

        Varma Tieto

        Olen sitä aikuisena toki lukenut ja tiedän, mitä se pitää sisällään. Jos jokin jumala olisi todellinen, niin ei ainakaan Raamatun Jumala. Sen voin sanoa tutkittuani Raamattua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä on uskovaisen kodin kasvatti, mutta kyllä ateistikin huomaa Jumalan pahuuden lukiessaan Raamattua ja usko tai älä, niin jotkut ateistit sitä lukevat ainakin kerran elämässään. Ateistikaverini luki sen kokonaan läpi teini-iässä ja naureskeli sitten sen jutuille vielä vanhuuden päivinä. Itse en sitä lainkaan lukenut, kun ateistiperheessä kasvoin. En tiedä tämän kaverini vanhemmista liekö olleet luterilaisia teistejä...

        Tottakai ateisti on lukenut Raamatun ja sen jälkeen höpöttää saunatontuista eli pönttö kaikuu tälkaistaa

        Totuutta. Tämä on viihdettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai ateisti on lukenut Raamatun ja sen jälkeen höpöttää saunatontuista eli pönttö kaikuu tälkaistaa

        Totuutta. Tämä on viihdettä.

        Mitkään taruolennot eivät kelpaa todisteiksi eivät saunatontut eivätkä jumalat.

        Varma Tieto


      • Anonyymi kirjoitti:

        Me ateistisissa perheessä kasvaneet emme ole noista Siinon jutuista kuulleet koskaan lapsuudessa. Siino näyttää kasvaneen hihhuli perheessä ja nyt purkaa traumojaan täällä.

        Varma Tieto
        Toisenpolven ateisti

        " Siino näyttää kasvaneen hihhuli perheessä ja nyt purkaa traumojaan täällä."

        Taas sitä väärän todistuksen antamista toisesta. Isäni ja äitini eivät olleet hihhuleita, mutta koulussa toki opetettiin uskontoa niin prrrrkeleesti ja iänikuiset aamuhartaudet päivän alkajaisiksi saivat päivän pilalle heti kättelyssä. Traumoja minulla ei ole, mutta hauskaahan se on vitsailla niinkin joviaalista asiasta kuin uskovaisuus.

        Jos siis aikoinaan koulun vakavalla uskovaisuusasenteella oli tarkoitus muokata oppilaista Jeesus-faneja, minut se kasvatti mokoman huiputuksen pilkkaajaksi. Ja mitä enemmän olen tavannut uskovaisia, olen havainnut, että heidän Jumalansa lisäksi heiltä oikeasti puuttuu se lähimmäisrakkaus, vaikka he niin vahvasti mainostavat olevansa muka rakkaususkonnon asialla. Ainoa minkä he osaavat on tuomitseminen. Perustuslaillisen sananvapauden nimissä minullakin on vapaus sanoa siihen jotain, jos kerran Varma Paskiaisellakin on lupa soittaa traumaattista turpaansa täällä.


      • Anonyymi
        siino kirjoitti:

        " Siino näyttää kasvaneen hihhuli perheessä ja nyt purkaa traumojaan täällä."

        Taas sitä väärän todistuksen antamista toisesta. Isäni ja äitini eivät olleet hihhuleita, mutta koulussa toki opetettiin uskontoa niin prrrrkeleesti ja iänikuiset aamuhartaudet päivän alkajaisiksi saivat päivän pilalle heti kättelyssä. Traumoja minulla ei ole, mutta hauskaahan se on vitsailla niinkin joviaalista asiasta kuin uskovaisuus.

        Jos siis aikoinaan koulun vakavalla uskovaisuusasenteella oli tarkoitus muokata oppilaista Jeesus-faneja, minut se kasvatti mokoman huiputuksen pilkkaajaksi. Ja mitä enemmän olen tavannut uskovaisia, olen havainnut, että heidän Jumalansa lisäksi heiltä oikeasti puuttuu se lähimmäisrakkaus, vaikka he niin vahvasti mainostavat olevansa muka rakkaususkonnon asialla. Ainoa minkä he osaavat on tuomitseminen. Perustuslaillisen sananvapauden nimissä minullakin on vapaus sanoa siihen jotain, jos kerran Varma Paskiaisellakin on lupa soittaa traumaattista turpaansa täällä.

        "hauskaahan se on vitsailla niinkin joviaalista asiasta kuin uskovaisuus."

        Mikset sitten pilkkaa ateismia? Sekin on uskonto.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "hauskaahan se on vitsailla niinkin joviaalista asiasta kuin uskovaisuus."

        Mikset sitten pilkkaa ateismia? Sekin on uskonto.

        Ateismi ei ole uskonto. Niin uskomatonta kuin onkin, se on uskomattomuutta. Usko tämä hyvällä. Koska en usko muinaisten juutalaisten höpinöihin, en kertakaikkiaan usko niihin.


      • Anonyymi
        siino kirjoitti:

        " Siino näyttää kasvaneen hihhuli perheessä ja nyt purkaa traumojaan täällä."

        Taas sitä väärän todistuksen antamista toisesta. Isäni ja äitini eivät olleet hihhuleita, mutta koulussa toki opetettiin uskontoa niin prrrrkeleesti ja iänikuiset aamuhartaudet päivän alkajaisiksi saivat päivän pilalle heti kättelyssä. Traumoja minulla ei ole, mutta hauskaahan se on vitsailla niinkin joviaalista asiasta kuin uskovaisuus.

        Jos siis aikoinaan koulun vakavalla uskovaisuusasenteella oli tarkoitus muokata oppilaista Jeesus-faneja, minut se kasvatti mokoman huiputuksen pilkkaajaksi. Ja mitä enemmän olen tavannut uskovaisia, olen havainnut, että heidän Jumalansa lisäksi heiltä oikeasti puuttuu se lähimmäisrakkaus, vaikka he niin vahvasti mainostavat olevansa muka rakkaususkonnon asialla. Ainoa minkä he osaavat on tuomitseminen. Perustuslaillisen sananvapauden nimissä minullakin on vapaus sanoa siihen jotain, jos kerran Varma Paskiaisellakin on lupa soittaa traumaattista turpaansa täällä.

        Minulle koulun uskonnon opetukseen kuuluvat Raamatun tarinat olivat mielenkiintoisia satuja. Sainkin aina hyviä numeroita uskonnosta, olin kiinnostunut tarinoista joissa ihmeitä tapahtui, noustiin kuolleista, taisteltiin ja tapettiin ihmisiä. Nykyään telkkarin rikossarjoissa vähän samaa touhua.

        Ateistissa perheessä kasvaneena en oikein tiennyt mikä se sellainen Jumala on. Rukoillut en koskaan enkä olisi edes osannut. Tavallista elämää elimme ilman taruolentoja. Oikea ja väärä oli luonnollista ei huonoa käytöstä suvaittu ilman että Jumalaa sääntöihin oli tarpeen sotkea.

        Varma Tieto
        Toisenpolven ateisti


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minulle koulun uskonnon opetukseen kuuluvat Raamatun tarinat olivat mielenkiintoisia satuja. Sainkin aina hyviä numeroita uskonnosta, olin kiinnostunut tarinoista joissa ihmeitä tapahtui, noustiin kuolleista, taisteltiin ja tapettiin ihmisiä. Nykyään telkkarin rikossarjoissa vähän samaa touhua.

        Ateistissa perheessä kasvaneena en oikein tiennyt mikä se sellainen Jumala on. Rukoillut en koskaan enkä olisi edes osannut. Tavallista elämää elimme ilman taruolentoja. Oikea ja väärä oli luonnollista ei huonoa käytöstä suvaittu ilman että Jumalaa sääntöihin oli tarpeen sotkea.

        Varma Tieto
        Toisenpolven ateisti

        Minustakin Jeesuksen tappaminen on tosi hauska kertomus.
        Harmi, ettei hän sitten oikeasti kuollutkaan. Näytteli vaan.
        Jäi uskovaisilta synnit saamatta anteeksi.


    • Anonyymi

      Se, että eri nimmareilla esiintyy mukamas ateisti, joka valittaa jatkuvasti raamatun jumalasta todistaa sen, ettei hän ole ateisti, vaan omaa vain onnettoman "elämän".
      Todellinen ateisti tuo muutakin esille, kuin kaikkien tietämän raamatun.

    • Anonyymi

      Kuolemasi jälkeen sinulle näytetään Jumalan tekoja.

      • Kuolema tappaa. Sen jälkeen ei enää eletä.


      • Anonyymi
        siino kirjoitti:

        Kuolema tappaa. Sen jälkeen ei enää eletä.

        Siinolla huterat tiedot kuolemasta.

        Uskovaiselle kuolema on voitto !

        Filippiläiskirje:
        1:21 Sillä elämä on minulle Kristus, ja kuolema on voitto.


      • Anonyymi
        siino kirjoitti:

        Kuolema tappaa. Sen jälkeen ei enää eletä.

        Siinolla huterat tiedot kuolemasta.

        Uskovaiselle kuolema on voitto !

        Filippiläiskirje:
        1:21 Sillä elämä on minulle Kristus, ja kuolema on voitto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinolla huterat tiedot kuolemasta.

        Uskovaiselle kuolema on voitto !

        Filippiläiskirje:
        1:21 Sillä elämä on minulle Kristus, ja kuolema on voitto.

        Uskovaiselle huterat tiedot kuolemasta.

        Uskovaiselle kuolema on !

        Nuuskitaan viinaa ja juodaan PH:ta Palli Hikeä peloissaan
        ja elämä menee Luterilaiseksi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        lippiläiskirje:22.12.21

        KÄÄJK!


      • Anonyymi
        siino kirjoitti:

        Kuolema tappaa. Sen jälkeen ei enää eletä.

        Jumalan Kuoleman jälkeen sille näytetään; Itsensä tekoja.
        (sotia sallit, irrotetaax sun pallit)
        ----

        -Uskovaiset iskee kahvelin Jahveliin ja syö lihat. Siksi Jumala ei tule
        koska joutuu pelkäävänsä joutuvansa saperpatiiveksi
        lisään edelliseeni!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siinolla huterat tiedot kuolemasta.

        Uskovaiselle kuolema on voitto !

        Filippiläiskirje:
        1:21 Sillä elämä on minulle Kristus, ja kuolema on voitto.

        Kaikki tuntemani edesmenneet uskovaiset ovat kuolleet, joten minulla on oikein vankat tiedot kuoleman tappavuudesta. Kaikilta kuolleilta ovat loppuneet Raamatun luvut.


      • Anonyymi
        siino kirjoitti:

        Kaikki tuntemani edesmenneet uskovaiset ovat kuolleet, joten minulla on oikein vankat tiedot kuoleman tappavuudesta. Kaikilta kuolleilta ovat loppuneet Raamatun luvut.

        Uskomatonta tietysti kaikki on ateismissa kun on näitä tietoja ja tietäjiä niin paljon ja perustelut hyviä


    • Anonyymi

      Tottakai teisti on "lukenut Raamatunsa" ja sen jälkeen höpöttää eli pönttö kaikuu tälkaistaa - omiaa minäänsä, omia uskomuksiaan, omaa sanaansa

      MUIDEN palstoilla, kylillä, jne.
      - Ei huomaa jos muita EI KIINNOSta tuon Luterlaisen täin mimätykset
      Lisään selvennöksen

      Totuutta. Tämä on viihdettä. Luterilaisen jutut , muttei hänelle
      kun perhe oli huono lapsena hänelle :(

    • Anonyymi

      Onhan Jumala pystynyt luomaan sinutkin !
      Et sinä tyhjästä ole tullut.
      Järki vain panee sulla hanttiin uskoa sitä.

      • Anonyymi

        Onhan Jumala pystynyt luomaan sinutkin !
        tosin:
        Et sinä Jumalani tyhjästä ole tullut.

        Järkeni vain panee hanttiin uskoa sitä. Kuka loi Jumalan?
        - Lisään edelliseeni.


      • Jumalaa ei ole missään.
        Mutta minä olen.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      79
      1573
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      69
      1263
    3. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      106
      1198
    4. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      178
      998
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      148
      988
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      984
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      862
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      834
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      806
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      94
      764
    Aihe