Pidin Satosta vain hiukan yksinkertaisena

Anonyymi-ap

Olin väärässä. Äijähän on aivan umpitollo.
Yhteiskunnan toiminnot muuttuvat nykyisin nopeasti ja siihen pitää reagoida nopeasti. Entiset ammatit eivät työllistä tai ihmiset eivät vain enää jaksa entisessä, fyysisesti kuormittavassa työssään.
Pitäisi siis kouluttautua uudelleen. Kouluttautuminen maksaa ja hyvin harvalla on käytössään sitä kokoomuslaista varallisuutta, johon nojata elämänsä opintojen aikana.
Nyt Satonen on leikkaamassa aikuiskoulutustukea. Tuo viittaa hyvin vahvasti siihen, että Satonen ei todellakaan elä tässä Suomessa, ei edes tässä maailmassa.
Miten on mahdollista, että Orpo on valinnnut tuollaisen umpitollon hallituksensa ministeriksi?
Ehkäpä Orpo ei ymmärrä? Tämä kertoo siitä, että Orpokaan ei ole ihan niitä penaalin terävimpiä. Se kyllä nähtiin jo Kokoomuksen oppositiokaudella.
Kansanedustajan valtuutus on äänestäjien antama ja Orpolla, kuten Satosellakin se on, koska maassamme on heitä äänestäneitä - umpitolloja.

146

1041

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Perintönä saatu varallisuus ei kysy viisautta.

      • Anonyymi

        Niin totta;-)


      • Anonyymi

        Arto Satonen on todellisuudessa huippuälykäs.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arto Satonen on todellisuudessa huippuälykäs.

        Mutta mikäs mies on tämä Marttinen? Nousukas ja liian innokas. Tekee itsestään naurettavan. Kyttääkö ministerin pestiä kun on aina suuna ja päänä. Samaa vikaa on miehessä kuin Purrassakin, että hän luulee olevansa korvaamaton. Tyhmä tosikko!


      • Anonyymi

        Totta on ja monenkin dillen kohdalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arto Satonen on todellisuudessa huippuälykäs.

        Tkolyn tetj.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arto Satonen on todellisuudessa huippuälykäs.

        Tekoäly kaa ei toiminut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arto Satonen on todellisuudessa huippuälykäs.

        Saattaa olla, mutta kun kokoomukseen liittyy, niin äly häviää jonnekin neljänteen ulottuvuuteen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arto Satonen on todellisuudessa huippuälykäs.

        Ai niinkö...? Miksi tämä herra ei sitten ole tehnyt jotakin todella merkittävää, eikä ole päässyt tuon pidemmälle?


      • Anonyymi

        Katsotaan 0a avarakaeuseti ääeioikeiston tavoitteita
        Nyt kun urpon natsi hallitus leikaa työttömältä noin 350 - 400 e kuukaudessa
        Ja työttömiä arviolta 250 000 kpl. Se olis 100 miljoonaa vähemmän kulutukseen .
        Se taas vähentää kauppojen myyntiä ja kauppakeskuksia suljetaan paljon huonosti kantavia paikkoja. Tämä taas vähentää työpaikkoja ja lisää työttömien määrää ja sen jälkeen kulutus vähenee taas entisestään . Lisäksi velan korkojen nousu ja ruuan korkea. hinta pienentää kulutusta koska rahat mene pakollisen maksuihin vuokriin ja pakollisiin ,kuluihin ei kulutukseen. Joulun myynti jää suppeaksi ja sen jälkeen alkaakin jyrkkä alamäki.

        Tietenkin jotkut on parempi osasia ja saavat taloutensa pidettyä kunnossa ja laittavat ylimääräisen rahan, säästöön ja kauppiaat ulkomaille veroparatiiseihin .

        Ei rikkaat kuluta ja ostele torimummoilta ja nappikauppiailta kuin köyhät


        Äänestä. SDP ja SAK


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arto Satonen on todellisuudessa huippuälykäs.

        Piilottaa sen kyllä erittäin hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arto Satonen on todellisuudessa huippuälykäs.

        Varmasti koko universumin älykkäin nakkikauppias.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arto Satonen on todellisuudessa huippuälykäs.

        Kerro ihmessä esimerkki


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arto Satonen on todellisuudessa huippuälykäs.

        Missä todellisuudessa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arto Satonen on todellisuudessa huippuälykäs.

        Näitä älykköjä on kok täynnään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saattaa olla, mutta kun kokoomukseen liittyy, niin äly häviää jonnekin neljänteen ulottuvuuteen

        Aina on tilaa vaihtoehtoiselle totuudelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arto Satonen on todellisuudessa huippuälykäs.

        Arto mene ulos raittiseen ilmaan, tee joka päivä 5km lenkki, muuten ei kohdallasi hyvä heilu olet vielä nuori.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arto Satonen on todellisuudessa huippuälykäs.

        Todellisuudessa?


      • Anonyymi

        Kehityskelpoinen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arto Satonen on todellisuudessa huippuälykäs.

        Juu, jopa niin huippuälykäs että elää asumistukien varassa kiinteistösijoittajana ja sahaa nyt omaa oksaansa.
        Ukko on tyhmä kuin saapas !


      • Anonyymi

        🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒

        ❤️ ­­N­­y­­­m­­­f­o­m­a­­a­­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#18045909v

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Onkohän fiksu puolueensa mies? Ainakin kokomuslaisen rikkaan mielikuvan hän täyttää ylensyönyt veltto olemus ja paha mielin köyhien "rikkauksista" kun mikään ei riitä kuvaa tyyppiä.

      • Anonyymi

        On hän, siitä on paljon näyttöä.


    • Aikuiskoulutus on hyväksi mutta järkevä aikuinen pitää ihan itse oman alansa kehitystä silmällä, eikä päästä niitä opiskeluvuosien oppeja vanhenemaan. Myös alan kehitystä pitää itse seurata, jotta ei jää jälkeen.

      Kun itse lopetin opiskelun ja siirryin työelämään alalla jolle olin kouluttautunut niin koko ajan opin lisää ja halusin oppia lisää. Työ opetti ja työn kohteisiin tutustuminen ihan omalla ajallakin. Siten opin varsin tunnetuksi alallani myös kilpailijoiden osalta. He jopa pyysivät töihin kun kuulivat kahnauksestani uuden päällikön kanssa ja suostuin. Kyllä järkevä työtekijä osaa pitää ammattitaitoaan yllä ilman mitään ylimääräisiä koulutuksia. Kävin tietysti eri valistajien järjestämillä kursseilla ympäri maailman tutustumassa heidän uusiin innovaatioihinsa, ne oivat viikosta kolmeen kestäviä, eivät siten paljoa haitanneet työntekoa!

      Ottakaa uusi asenne työhön, sillä se on se paras tapa pysyä ajan hermolla ammattialanne suhteen!

      • Anonyymi

        Kaikilla ei ole yhtä hyvin pullat uunissa heikoista lähtökohdista johtuen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikilla ei ole yhtä hyvin pullat uunissa heikoista lähtökohdista johtuen.

        Jos käyttää aikansa oikein, jos osaa käyttää rahansa oikein, jos tierää mitä tekee, niin lähtö on samalla viivalla kuin miltä itse lähdin!

        Alkuun oli 4 vuotta kansakoulua ja 5 vuotta keskikoulua joka oli maksullinen. Sen jälkeen armeijaa, työtä ja opiskelua säästöillä ja lainalla jotka sitten itse maksoin!

        Tänään on helpompaa edetä kunhan pitää päänsä selvänä!


      • Itse asiassa monta nollaa, jos ne tilin nollat lasketaan pilkun vasemmalta puolen!


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Jos käyttää aikansa oikein, jos osaa käyttää rahansa oikein, jos tierää mitä tekee, niin lähtö on samalla viivalla kuin miltä itse lähdin!

        Alkuun oli 4 vuotta kansakoulua ja 5 vuotta keskikoulua joka oli maksullinen. Sen jälkeen armeijaa, työtä ja opiskelua säästöillä ja lainalla jotka sitten itse maksoin!

        Tänään on helpompaa edetä kunhan pitää päänsä selvänä!

        No ei taatusti ole tänä päivänä helpompi edetä kuin esim 60 ja 70 luvuilla. Pelkällä keskikoulu tai ylioppilaspapereilla saattoi firmassa edetä kohtuu hyvään asemaan. Miksi tämä extyökkäri jauhaa jatkuvasti paskaa vääristelemällä asioita


      • Anonyymi kirjoitti:

        No ei taatusti ole tänä päivänä helpompi edetä kuin esim 60 ja 70 luvuilla. Pelkällä keskikoulu tai ylioppilaspapereilla saattoi firmassa edetä kohtuu hyvään asemaan. Miksi tämä extyökkäri jauhaa jatkuvasti paskaa vääristelemällä asioita

        Kerroin faktat siitä miten olen itse asiani hoitanut. Minä en vääristele mutta teistä Lyyleistä en samaa sanoisi! Kyllä noilla vuosikymmenillä yhtälailla katsottiin mihin kaveri kykenee. Kyvykkyyshän se on pääasia ja sen perusteella palkkaakin pitäisi maksaa eikä minkään ay mafian listojen. Koulutus ja ammattitaito sekä kunnon hoksnokka olivat silloin perin tärkeitä jos aioit palkoille päästä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikilla ei ole yhtä hyvin pullat uunissa heikoista lähtökohdista johtuen.

        Satosella on pullat hyvin uunissa.


      • Anonyymi

        Minultapa katosi muutamassa vuosikymmenessä koko ammattiala. Sain pätevyyden 1981 ja - yllätys, yllätys - 2012 Suomessa ei ollut ainoatakaan sen alan työpaikkaa, eikä myöskään tekijöitä.
        Siinäpä ei auttanut paskanvertaa se taitojen ja tietojen päivittäminen, joten kouluttauduin täysin uudelle alalle.
        Nyt olen yrittäjä ja kohta tilalleni astuu toinen mies. Ensi keväänä jään eläkkeelle. Minulle ei tarvitse perseennuolijaduunarin tulla tuputtamaan asenteita.


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Jos käyttää aikansa oikein, jos osaa käyttää rahansa oikein, jos tierää mitä tekee, niin lähtö on samalla viivalla kuin miltä itse lähdin!

        Alkuun oli 4 vuotta kansakoulua ja 5 vuotta keskikoulua joka oli maksullinen. Sen jälkeen armeijaa, työtä ja opiskelua säästöillä ja lainalla jotka sitten itse maksoin!

        Tänään on helpompaa edetä kunhan pitää päänsä selvänä!

        Ehkä sinun olisi kannattanut suunnitella paremmin tuo satuilusi. Siinä on törkeä virhe.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä sinun olisi kannattanut suunnitella paremmin tuo satuilusi. Siinä on törkeä virhe.

        Mikä se virhe on? Miksi et heti kertonut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Satosella on pullat hyvin uunissa.

        Eduskunnan rikkain mies. Mutta yksi mikä.on totta, mitään ei saa mukaansa kun maallinen matka päättyy. Miksi viitsii vielä eduskunnassa olla sössöttämässä ja riitelemässä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eduskunnan rikkain mies. Mutta yksi mikä.on totta, mitään ei saa mukaansa kun maallinen matka päättyy. Miksi viitsii vielä eduskunnassa olla sössöttämässä ja riitelemässä.

        On todella hyvä kun niin eduskuntaan kuin hallitukseen saadaan porukkaa, joka osaa hoitaa talousasioita. Jos moisia olisi ollut jo pidempään niin emme olisi pulassa jossa tänään olemme valtion talouden kanssa.


      • Anonyymi

        Turha kirjoitus. Ei tule onnistumaan kaikilta. Näin kirjoittaa minä itse tyyppi. Mikä sinä olet täällä ketään neuvomaan. Jokainen tekee kuinka on itselle paras. Sitä ei Kokoomus määrää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikilla ei ole yhtä hyvin pullat uunissa heikoista lähtökohdista johtuen.

        Kokoomus/persut hajoittaa kansan kahtia ja niiden kahden pellen Orpon ja Purran yhteistyöllä. Kuinka kehtaavat vielä kumpikin istua ministeriaitiossa. Tämä hallitus ei elä velaksi. Omia palkkojaan nostetaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Turha kirjoitus. Ei tule onnistumaan kaikilta. Näin kirjoittaa minä itse tyyppi. Mikä sinä olet täällä ketään neuvomaan. Jokainen tekee kuinka on itselle paras. Sitä ei Kokoomus määrää.

        Ei vaan monikaan näytä tekevän mikä olisi parasta itselle ja sen vuoksi parkuvat ja kadehtivat niitä jotka ovat toimineet tuolla tavoin itsensä hyväksi. Onhan niin, että vapaassa yhteiskunnassa saa toimia vapaasti mutta ei sitten pidä vaatia muiden ansioista osaansa, vaan jokainen hoitaa asiansa kuten parhaaksi katsoo ja tyytyy siihen!

        Kun hoidatte asianne kuten parhaaksi näette, niin älkää sitten olko muiden kuormana!


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Kerroin faktat siitä miten olen itse asiani hoitanut. Minä en vääristele mutta teistä Lyyleistä en samaa sanoisi! Kyllä noilla vuosikymmenillä yhtälailla katsottiin mihin kaveri kykenee. Kyvykkyyshän se on pääasia ja sen perusteella palkkaakin pitäisi maksaa eikä minkään ay mafian listojen. Koulutus ja ammattitaito sekä kunnon hoksnokka olivat silloin perin tärkeitä jos aioit palkoille päästä!

        Extyökkärin asenne on puhtaasti omaan napaan tuijottamista. Jos sinä olet onnistunut, niin ei tarkoita että jokainen onnistuu. Eipä ihme että tämänkin maan asiat ovat perseellään, kun tällaisia ääliöitä maassa on liikaa. Narsistinen minä minä kokkarepelle olet


      • Anonyymi kirjoitti:

        Extyökkärin asenne on puhtaasti omaan napaan tuijottamista. Jos sinä olet onnistunut, niin ei tarkoita että jokainen onnistuu. Eipä ihme että tämänkin maan asiat ovat perseellään, kun tällaisia ääliöitä maassa on liikaa. Narsistinen minä minä kokkarepelle olet

        En tuijota napaani vaan kerron miten pääsee eteenpäin, jos siihen on halua sen verran, että siihen viitsii panostaa aikaansa. Ei se minultakaan onnistunut noin vaan vaan piti opiskella, piti harjoitella ja mikä tärkeintä niin piti käyttää omaa päätään jolla lopulta sitten yleensä hommat ratkesivat. Urani kulki sulakkeen vaihdosta lineaarikiihdyttimien kautta säätölaite elektroniikan piirien ja kytkentöjen suunnittelijaksi!

        Minä en ole maan asioita saanut huonoon jamaan vaan olen ja edelleen maksan varmuudella kuluttamani myös yhteiskunnan palveluiden suhteen.


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Kerroin faktat siitä miten olen itse asiani hoitanut. Minä en vääristele mutta teistä Lyyleistä en samaa sanoisi! Kyllä noilla vuosikymmenillä yhtälailla katsottiin mihin kaveri kykenee. Kyvykkyyshän se on pääasia ja sen perusteella palkkaakin pitäisi maksaa eikä minkään ay mafian listojen. Koulutus ja ammattitaito sekä kunnon hoksnokka olivat silloin perin tärkeitä jos aioit palkoille päästä!

        Jos sinä olet hoitanut jne. Älä yleistä. Kokoomuslainen minä minä tyyppi suoltaa just tuota sontaa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos sinä olet hoitanut jne. Älä yleistä. Kokoomuslainen minä minä tyyppi suoltaa just tuota sontaa

        Meillä oikealla siivellä ei harjoiteta pravdaa vaan tuomme asiat julki juuri kuten ne ovat!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Satosella on pullat hyvin uunissa.

        Osta satasella Arton pullia.
        Satosen pullat maistuu hyviltä!


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        On todella hyvä kun niin eduskuntaan kuin hallitukseen saadaan porukkaa, joka osaa hoitaa talousasioita. Jos moisia olisi ollut jo pidempään niin emme olisi pulassa jossa tänään olemme valtion talouden kanssa.

        Kauppiaan lihava rikaspoika on hyvä alku talousnerojen saamisexi maamme johtoon, k kauppiaat on useimmat neroja ne kykeneen nostamaan ja laskemaan hyviä tarjouksia, jolla saadaan hilloa pöytään kauppiaan, riski on olematon siksi turvana on kaksi jengiä K ja S liivijengi näillä on harvoin yhteenottoja ja markkinat pysyy vakaina. Kauppiaa poika on dynäämisen nakkisormen perikuva ja lutuinen mamsellkin;-D


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kauppiaan lihava rikaspoika on hyvä alku talousnerojen saamisexi maamme johtoon, k kauppiaat on useimmat neroja ne kykeneen nostamaan ja laskemaan hyviä tarjouksia, jolla saadaan hilloa pöytään kauppiaan, riski on olematon siksi turvana on kaksi jengiä K ja S liivijengi näillä on harvoin yhteenottoja ja markkinat pysyy vakaina. Kauppiaa poika on dynäämisen nakkisormen perikuva ja lutuinen mamsellkin;-D

        Esitit nyt sitten lisää perikuvia, Tomppelin perikuvan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minultapa katosi muutamassa vuosikymmenessä koko ammattiala. Sain pätevyyden 1981 ja - yllätys, yllätys - 2012 Suomessa ei ollut ainoatakaan sen alan työpaikkaa, eikä myöskään tekijöitä.
        Siinäpä ei auttanut paskanvertaa se taitojen ja tietojen päivittäminen, joten kouluttauduin täysin uudelle alalle.
        Nyt olen yrittäjä ja kohta tilalleni astuu toinen mies. Ensi keväänä jään eläkkeelle. Minulle ei tarvitse perseennuolijaduunarin tulla tuputtamaan asenteita.

        Kuitenkin olisit voinut laajentaa näkökulmaa jotta olisit menestymisen lisäksi kehittänyt itseäsi!


      • Anonyymi

        Onko yökkärillä puhtaat vaipat ?


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Jos käyttää aikansa oikein, jos osaa käyttää rahansa oikein, jos tierää mitä tekee, niin lähtö on samalla viivalla kuin miltä itse lähdin!

        Alkuun oli 4 vuotta kansakoulua ja 5 vuotta keskikoulua joka oli maksullinen. Sen jälkeen armeijaa, työtä ja opiskelua säästöillä ja lainalla jotka sitten itse maksoin!

        Tänään on helpompaa edetä kunhan pitää päänsä selvänä!

        Miltä se muuten tuntuu kun on kusta pää täynnä ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miltä se muuten tuntuu kun on kusta pää täynnä ?

        Verbaali ulosteestasi päätellen olet kysymyksesi vastauksen jo monesti kokenut!


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Itse asiassa monta nollaa, jos ne tilin nollat lasketaan pilkun vasemmalta puolen!

        Edustatkin todellista nollaa ja todistat sen jokaisella postauksellasi.


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        On todella hyvä kun niin eduskuntaan kuin hallitukseen saadaan porukkaa, joka osaa hoitaa talousasioita. Jos moisia olisi ollut jo pidempään niin emme olisi pulassa jossa tänään olemme valtion talouden kanssa.

        Juu !
        Kokoomus on aina tarjonnut talousosaamista.
        Heti kun pääsivät valtaan 1987 Holkerin hallitus alkoi jakaa sitä runsain mitoin !
        Heti oli puoli miljoonaa työtöntä !
        Terveet yritykset nurin !

        Missäs extyökkäri silloin oli ?

        Kansakunnan historiasta nämä talousosaamiset löytyvät ja Orpo kirjoittaa
        uutta lukua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juu !
        Kokoomus on aina tarjonnut talousosaamista.
        Heti kun pääsivät valtaan 1987 Holkerin hallitus alkoi jakaa sitä runsain mitoin !
        Heti oli puoli miljoonaa työtöntä !
        Terveet yritykset nurin !

        Missäs extyökkäri silloin oli ?

        Kansakunnan historiasta nämä talousosaamiset löytyvät ja Orpo kirjoittaa
        uutta lukua.

        Missäkö olin? Töissä ja opiskelemassa sitten koulun jälkeen 1960 kesäkuun!

        Silloin ilman Kokoomusta oplisimme saaneet enemmän työttömiä tai huisin velkavuoren kuten nyt SS viisikon toimesta!


    • Anonyymi

      Ahneus on hyve

      • Anonyymi

        Satosen pullaa kelpaa maistella!


    • Anonyymi

      Hyvin ilmaaiistu

    • Anonyymi

      Satonen täys juntti. Kyselytunnilla hoki vai häntä heiluttaa koiraa useamman kerran.

      Oppositio nauroi päin näköä.

      Läski itse tienaa kiinteistö ja asuntoneinottelulla.

      • Jos hoitaa talousasiansa hyvin niin se ei ole keinottelua vaan talouden hoitoa. Katsoin YLE:n tiedoista usien ministerien taloustilannetta ja huomasin jottei monellakaan vielä ole yli sen mihin itse olen kivunnut talouden suhteen!

        Työ ja hyvät keinot talouden hoidossa ovat se mitä jokainen tarvitsee jos haluaa oma kustanteista hyvinvointia!


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Jos hoitaa talousasiansa hyvin niin se ei ole keinottelua vaan talouden hoitoa. Katsoin YLE:n tiedoista usien ministerien taloustilannetta ja huomasin jottei monellakaan vielä ole yli sen mihin itse olen kivunnut talouden suhteen!

        Työ ja hyvät keinot talouden hoidossa ovat se mitä jokainen tarvitsee jos haluaa oma kustanteista hyvinvointia!

        Niin että asuntobisnes on Satosen kohdalla hyvää taloudenpitoa, mutta esim. Teollisuusliitolla Kojamo-omistuksensa kautta huonoa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin että asuntobisnes on Satosen kohdalla hyvää taloudenpitoa, mutta esim. Teollisuusliitolla Kojamo-omistuksensa kautta huonoa?

        Satonen varmuudella maksaa verot saamastaan asuntojen vuokra tulosta muitta paljonko maksavat ay Kojamon vuokranantajat! Et nyt miettinyt ihan tasapuolisesti!


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Satonen varmuudella maksaa verot saamastaan asuntojen vuokra tulosta muitta paljonko maksavat ay Kojamon vuokranantajat! Et nyt miettinyt ihan tasapuolisesti!

        Tuota, ay-Kojamosta on vähän huono puhua, kun kolme suurinta omistajaa ovat sijoitus- sekä työeläkeyhtiöitä. No entäs jos verrataan Satosen omistusta verovapaista tuotoista nauttivien työnantajajärjestöjen omistuksiin? Samalla viivalla?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuota, ay-Kojamosta on vähän huono puhua, kun kolme suurinta omistajaa ovat sijoitus- sekä työeläkeyhtiöitä. No entäs jos verrataan Satosen omistusta verovapaista tuotoista nauttivien työnantajajärjestöjen omistuksiin? Samalla viivalla?

        Mutta maksaako ay mafiosot Kojamo tuloistaan veroa ja kuinka paljon? Satonen maksaa! Jopa eläkeläiset maksavat mahdollisista vuokratuloistaan vähintään 30% veroa, kuitenkin se omaisuus josta tulot saadaan on hankittu verotetulla tulolla joten siinäkin on moninkertaista veroa! Kaikki vaan samaan asemaan!

        Kaikkia tuloja voi verrata tasapuolisesti! Ay mafian yleishyödyllisyyskään ei ole minulle valjennut. Eihän siellä tehdä mitään yleishyödyllistä vaan mieluummin yleisvahingollista!

        Kansantalous kun ei hyödy lakoista tipan tippaa!


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Mutta maksaako ay mafiosot Kojamo tuloistaan veroa ja kuinka paljon? Satonen maksaa! Jopa eläkeläiset maksavat mahdollisista vuokratuloistaan vähintään 30% veroa, kuitenkin se omaisuus josta tulot saadaan on hankittu verotetulla tulolla joten siinäkin on moninkertaista veroa! Kaikki vaan samaan asemaan!

        Kaikkia tuloja voi verrata tasapuolisesti! Ay mafian yleishyödyllisyyskään ei ole minulle valjennut. Eihän siellä tehdä mitään yleishyödyllistä vaan mieluummin yleisvahingollista!

        Kansantalous kun ei hyödy lakoista tipan tippaa!

        Miten oli pääministeri Sipilän kohdalla tuo veronmaksu??

        "Kaikkia tuloja voi verrata tasapuolisesti! Ay mafian yleishyödyllisyyskään ei ole minulle valjennut. Eihän siellä tehdä mitään yleishyödyllistä vaan mieluummin yleisvahingollista!"

        Luulen ymmärtäväni mitä tarkoitat vaikka nuo mafia puheet hiukan saa pohtimaan. Mutta jos olen jäljillä sinun hiukan omituisesta ajatusmaailmasta, niin kehottaisin tutustumaan Suomen historiaan ja millä porukoilla Suomen hyvinvointia rakennettiin.

        Kokoomus ei siis ollut siinä mukana ja siksi se siis onnistui. Onko tuo sinulle yllätys vai ei?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten oli pääministeri Sipilän kohdalla tuo veronmaksu??

        "Kaikkia tuloja voi verrata tasapuolisesti! Ay mafian yleishyödyllisyyskään ei ole minulle valjennut. Eihän siellä tehdä mitään yleishyödyllistä vaan mieluummin yleisvahingollista!"

        Luulen ymmärtäväni mitä tarkoitat vaikka nuo mafia puheet hiukan saa pohtimaan. Mutta jos olen jäljillä sinun hiukan omituisesta ajatusmaailmasta, niin kehottaisin tutustumaan Suomen historiaan ja millä porukoilla Suomen hyvinvointia rakennettiin.

        Kokoomus ei siis ollut siinä mukana ja siksi se siis onnistui. Onko tuo sinulle yllätys vai ei?

        Kyllä Sipilä maksoi veronsa jotka laki vaati! En usko muuta tapahtuneen!

        Suomen hyvinvointi rahoitettiin eli rakennettiin yritysten tuloksilla! Muualta ei rahaa herunut isommin, vai onko sinulla tiedossa muita lähteitä?


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Kyllä Sipilä maksoi veronsa jotka laki vaati! En usko muuta tapahtuneen!

        Suomen hyvinvointi rahoitettiin eli rakennettiin yritysten tuloksilla! Muualta ei rahaa herunut isommin, vai onko sinulla tiedossa muita lähteitä?

        Sipilän bisneksien tuotot perustuivat puhtaasti valtion subventioihin. Silloin on helppo maksella myös veroja. Kepulikaverit avustivat Sipilän bisneksiä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sipilän bisneksien tuotot perustuivat puhtaasti valtion subventioihin. Silloin on helppo maksella myös veroja. Kepulikaverit avustivat Sipilän bisneksiä

        Kerro nyt sitten mitkä bisnekset ja miten ne liittyivät hänen toimiinsa pääministerinä?


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Kerro nyt sitten mitkä bisnekset ja miten ne liittyivät hänen toimiinsa pääministerinä?

        Sipilän ja sukunsa bisneksistä uutisoitu paljonkin kun oli pääministerinä ja miten liittyi. Yle;llä oli ohjelmakin tuosta valmiina mutta diktaattori Sipilä esti sen esittämisen. Jos et tuosta ole selvillä, niin et sitten näköjään mistään.


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Kyllä Sipilä maksoi veronsa jotka laki vaati! En usko muuta tapahtuneen!

        Suomen hyvinvointi rahoitettiin eli rakennettiin yritysten tuloksilla! Muualta ei rahaa herunut isommin, vai onko sinulla tiedossa muita lähteitä?

        Sipilä ollessaan pääministerinä itse kertoi eduskunnassa että hänen systeeminsä antaa mahdollisuuden ettei maksa veroja tuloistaan kuten hän vaati muilta. Oletko noin huono seuraamaan asioita???? Eihän tuo ole tietysti normaalille kansalle ja tuloksien tekijöille mahdollista ja ei tietysti Suomen kannalta hyväkään.

        Toki saat olla hullu, mutta silti tarvitse olla tyhmä. Et ole ihan terävintä kärkeä ymmärtämään ja seuraaman asioita. Ei puutu enää kun kerrot että äänestät Kokoomusta.

        "Suomen hyvinvointi rahoitettiin eli rakennettiin yritysten tuloksilla!"

        Rakennettiin yritysten ja niiden tuloksentekijöiden tuloksilla. Ja että Kokoomus pidettiin poissa päätöksenteosta. Kai sinäkin myönnät että hyvinvoinnin perusta saatiin juuri siksi aikaan ettei Kokoomus saanut päättä asioista? Vai oletko toista mieltä???

        Kokoomuksesta ja sen taipaleesta Suomen hallituksista löytyy historia. siitä ei löydy mitään hyvää. Siis työttömyys, valtionvelka ja kurjuus ei ole hyvää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin että asuntobisnes on Satosen kohdalla hyvää taloudenpitoa, mutta esim. Teollisuusliitolla Kojamo-omistuksensa kautta huonoa?

        En ymmärrä, miksi suht' nuori ihminen ei tee vaikka muutamaa 2-4 kävely/sauvakävelylenkkiä viikossa, pääkaupunkiseudulla on loistavat liikuntaolosuhteet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sipilän ja sukunsa bisneksistä uutisoitu paljonkin kun oli pääministerinä ja miten liittyi. Yle;llä oli ohjelmakin tuosta valmiina mutta diktaattori Sipilä esti sen esittämisen. Jos et tuosta ole selvillä, niin et sitten näköjään mistään.

        Mikä Sipilän pääministeri hommissa oli lainvastaista? Miten hän oli ennen sitä toiminut lain vastaisesti? Miksi muita olisi pitänyt sotkea asiaan? Taisi olla sosialismin idea taas pyrkimässä esille vasurien taholta, siinähän kaikki ovat aina syyllisiä elleivät kykene todistamaan omaa ja sukulaistensa syyllisyyttä. Meillä demokratiassa asia on päinvastoin syyllisyys pitää osoittaa, ei syyttömyyttä!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sipilä ollessaan pääministerinä itse kertoi eduskunnassa että hänen systeeminsä antaa mahdollisuuden ettei maksa veroja tuloistaan kuten hän vaati muilta. Oletko noin huono seuraamaan asioita???? Eihän tuo ole tietysti normaalille kansalle ja tuloksien tekijöille mahdollista ja ei tietysti Suomen kannalta hyväkään.

        Toki saat olla hullu, mutta silti tarvitse olla tyhmä. Et ole ihan terävintä kärkeä ymmärtämään ja seuraaman asioita. Ei puutu enää kun kerrot että äänestät Kokoomusta.

        "Suomen hyvinvointi rahoitettiin eli rakennettiin yritysten tuloksilla!"

        Rakennettiin yritysten ja niiden tuloksentekijöiden tuloksilla. Ja että Kokoomus pidettiin poissa päätöksenteosta. Kai sinäkin myönnät että hyvinvoinnin perusta saatiin juuri siksi aikaan ettei Kokoomus saanut päättä asioista? Vai oletko toista mieltä???

        Kokoomuksesta ja sen taipaleesta Suomen hallituksista löytyy historia. siitä ei löydy mitään hyvää. Siis työttömyys, valtionvelka ja kurjuus ei ole hyvää.

        Ensinnäkin, työläinen ei ole tuloksentekijä muutoin kuin yrittäjänä. Muutoinhan hän on vain yrityksen työläinen joka toivon mukaan ansaitsee palkkansa oikeasti! Yritykset siis tekevät sen tuloksen.

        Jos olisi kuten esität niin miksi työttömät eivät tee tulosta vaan elävät muiden laskuun? Miksi tuloksen teko loppuu heiltä kun yritys ei enää työllistä? Vastaapa tuohon perustellen?

        Työttömyys johtuu kilpailukyvyn puutteesta ja siihen on ay mafia pääsyyllinen!


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Mikä Sipilän pääministeri hommissa oli lainvastaista? Miten hän oli ennen sitä toiminut lain vastaisesti? Miksi muita olisi pitänyt sotkea asiaan? Taisi olla sosialismin idea taas pyrkimässä esille vasurien taholta, siinähän kaikki ovat aina syyllisiä elleivät kykene todistamaan omaa ja sukulaistensa syyllisyyttä. Meillä demokratiassa asia on päinvastoin syyllisyys pitää osoittaa, ei syyttömyyttä!

        Lainvastaisuudesta ei kannata sun puhua, kun päättäjät rakentavat lakiin ( eduskunta hyväksyy) porsaanreikiä eliitin veronkierrolle. Puhutaan moraalista, mutta kokoomuksen ymmärrykseen tai haluun ei moraali kuulu. Lisäksi kun Suomeen hyvinvointia aikoinaan rakennettiin, sitä rakennettiin valtio-omisteisilla yrityksillä ja subventioilla. Enimmäkseen. Mikä ihmeen pönttöpää tämä ex-työkkäri oikein on. Aki Kangasharju 2.0?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lainvastaisuudesta ei kannata sun puhua, kun päättäjät rakentavat lakiin ( eduskunta hyväksyy) porsaanreikiä eliitin veronkierrolle. Puhutaan moraalista, mutta kokoomuksen ymmärrykseen tai haluun ei moraali kuulu. Lisäksi kun Suomeen hyvinvointia aikoinaan rakennettiin, sitä rakennettiin valtio-omisteisilla yrityksillä ja subventioilla. Enimmäkseen. Mikä ihmeen pönttöpää tämä ex-työkkäri oikein on. Aki Kangasharju 2.0?

        Kyllä moraali kuuluu juuri Kokoomuksen toimintamalliin. Siellä vaaditaan jokaiselle oikeus ansaita oma hyvinvointinsa ja se on se tärkein moraalin perusta. Hyvinvointi ilman omaa ansiota kuuluu sairaille ja kyvyttömille, ehkä mielestänne vasemmistollekin mutta kyvyttömiähän te olettekin!

        Veronmaksu ei ole eikä sen pidä olla kenenkään pääelinkeino. Veronmaksia pitää olla mutta vain perin kohtuudella jotta yhteiskunta toimii, ei jotta suuret joukot alkavat lusimaan muiden laskuun!

        Kaikki valtion omistamahan on noiden tuottavien yritysten rahoittamaa, sillä mitään yrityksiä ei sada taivaalta öisin, vaan ne pitää perustaa, niihin pitää investoida, niillä pitää olla hyvä yritysidea jolla tuotanto saadaan käymään ja markkinat syömään niitä tuotteita.


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Mutta maksaako ay mafiosot Kojamo tuloistaan veroa ja kuinka paljon? Satonen maksaa! Jopa eläkeläiset maksavat mahdollisista vuokratuloistaan vähintään 30% veroa, kuitenkin se omaisuus josta tulot saadaan on hankittu verotetulla tulolla joten siinäkin on moninkertaista veroa! Kaikki vaan samaan asemaan!

        Kaikkia tuloja voi verrata tasapuolisesti! Ay mafian yleishyödyllisyyskään ei ole minulle valjennut. Eihän siellä tehdä mitään yleishyödyllistä vaan mieluummin yleisvahingollista!

        Kansantalous kun ei hyödy lakoista tipan tippaa!

        No nythän kysyttiin Satosen ja työnantajajärjestöjen välistä suhdetta eikä ay-liikkeen? Työnantajajärjestöillä kun on näitä samoja verovapaita tuottoja kuten ay-liikkeelläkin. Et vastannut siihen.


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Ensinnäkin, työläinen ei ole tuloksentekijä muutoin kuin yrittäjänä. Muutoinhan hän on vain yrityksen työläinen joka toivon mukaan ansaitsee palkkansa oikeasti! Yritykset siis tekevät sen tuloksen.

        Jos olisi kuten esität niin miksi työttömät eivät tee tulosta vaan elävät muiden laskuun? Miksi tuloksen teko loppuu heiltä kun yritys ei enää työllistä? Vastaapa tuohon perustellen?

        Työttömyys johtuu kilpailukyvyn puutteesta ja siihen on ay mafia pääsyyllinen!

        "Ensinnäkin, työläinen ei ole tuloksentekijä muutoin kuin yrittäjänä. Muutoinhan hän on vain yrityksen työläinen joka toivon mukaan ansaitsee palkkansa oikeasti! Yritykset siis tekevät sen tuloksen."

        Tässä kiteytyykin oma ylimielinen asenteesi työntekijää kohtaan. Työntekijällä moppen osa, joka saa olla tyytyväinen siihen, minkä yrittäjä hänelle hennoo antaa katsottuaan ensin, että oma etunsa on täyttynyt. Tyypillistä taksanpolkijan puhetta. Hintaa voi polkea, kun työntekijän liksa on se joustoelementti. Ja siksi sinä syytät ay-liikettä kilpailukykysi viemisestä vaikka itse omaa ahneuttasi möit työn ja tuotteen alihintaan. Piittaamatta piiruakaan siitä, että kustannuslaskennassa olisit ottanut tessiä edes huomioon.

        Eli itse omatoimisesti halpuutit työntekijäsi oman etusi nimissä? Oliko se oikein työntekijöitä kohtaan, jotka ovat työssä ansaitakseen elantonsa? Sanoitko työntekijöillesi, että "syökää tässä kuussa hernerokkaa", kun ei ole "varaa" maksaa enempää"? Ja itse vedit chateaubriandia eliittiryhmässäsi henkseleitä paukutellen? En yhtään ihmettele, jos työntekijöillä ei motiivi ollut kovin korkealla ja ay-liikkeen edustaja joutui tekemään vierailuja yritykseesi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Ensinnäkin, työläinen ei ole tuloksentekijä muutoin kuin yrittäjänä. Muutoinhan hän on vain yrityksen työläinen joka toivon mukaan ansaitsee palkkansa oikeasti! Yritykset siis tekevät sen tuloksen."

        Tässä kiteytyykin oma ylimielinen asenteesi työntekijää kohtaan. Työntekijällä moppen osa, joka saa olla tyytyväinen siihen, minkä yrittäjä hänelle hennoo antaa katsottuaan ensin, että oma etunsa on täyttynyt. Tyypillistä taksanpolkijan puhetta. Hintaa voi polkea, kun työntekijän liksa on se joustoelementti. Ja siksi sinä syytät ay-liikettä kilpailukykysi viemisestä vaikka itse omaa ahneuttasi möit työn ja tuotteen alihintaan. Piittaamatta piiruakaan siitä, että kustannuslaskennassa olisit ottanut tessiä edes huomioon.

        Eli itse omatoimisesti halpuutit työntekijäsi oman etusi nimissä? Oliko se oikein työntekijöitä kohtaan, jotka ovat työssä ansaitakseen elantonsa? Sanoitko työntekijöillesi, että "syökää tässä kuussa hernerokkaa", kun ei ole "varaa" maksaa enempää"? Ja itse vedit chateaubriandia eliittiryhmässäsi henkseleitä paukutellen? En yhtään ihmettele, jos työntekijöillä ei motiivi ollut kovin korkealla ja ay-liikkeen edustaja joutui tekemään vierailuja yritykseesi.

        Et siis ymmärtänyt kommentistani lainaamasi osaa! Ymmärtämättömyys kuulunee Lyyli tyyliin, sen olen havainnut!

        Niin yrittäjän kuin hänen työntekijänsäkin pitää ansaita palkkansa reaalisti. Siinä ei ay mafian mahdolliset sopimukset merkitse mitään!

        Mikä on se taksa jota olen polkenut? En tunnusta mitään ay mafian ylivaltaa koska se ei vastaa niistä tuloksista joita sen vaatimusten täyttäminen aiheuttaa. Yrittäjähän joutuu vastaamaan siitä mitä päätöksiä tekee tai yritys lakkaa olemasta!

        Yrityksessäni porukkaa oli vuosia ja vuosikymmeniä joten en usko sinun teoriasi olevan kohdallaan. Porukka viihtyi hyvin ja hoiti hommansa, jäi sinne vielä kun myimme yrityksen uudelle omistajalle.

        Meillä ei vuosikymmenien aikana käynyt yhtäkään ay mafiosoa, meillä ei otettu ay mafiaa huomioon eikä välitetty jäsenmaksuja, joten jos joku halusi niin sai itse hoitaa asiansa. Asiaa ei kysytty mutta en usko monenkaan sortuneen ay orjuuteen! Meillä työntekijä oli vapaa, ei ay orjuutettu!


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Et siis ymmärtänyt kommentistani lainaamasi osaa! Ymmärtämättömyys kuulunee Lyyli tyyliin, sen olen havainnut!

        Niin yrittäjän kuin hänen työntekijänsäkin pitää ansaita palkkansa reaalisti. Siinä ei ay mafian mahdolliset sopimukset merkitse mitään!

        Mikä on se taksa jota olen polkenut? En tunnusta mitään ay mafian ylivaltaa koska se ei vastaa niistä tuloksista joita sen vaatimusten täyttäminen aiheuttaa. Yrittäjähän joutuu vastaamaan siitä mitä päätöksiä tekee tai yritys lakkaa olemasta!

        Yrityksessäni porukkaa oli vuosia ja vuosikymmeniä joten en usko sinun teoriasi olevan kohdallaan. Porukka viihtyi hyvin ja hoiti hommansa, jäi sinne vielä kun myimme yrityksen uudelle omistajalle.

        Meillä ei vuosikymmenien aikana käynyt yhtäkään ay mafiosoa, meillä ei otettu ay mafiaa huomioon eikä välitetty jäsenmaksuja, joten jos joku halusi niin sai itse hoitaa asiansa. Asiaa ei kysytty mutta en usko monenkaan sortuneen ay orjuuteen! Meillä työntekijä oli vapaa, ei ay orjuutettu!

        Väitteeseesi työntekijöidesi vapaudesta, niin kumpiko siitä työntekijöidesi ammattiliittoon kuulumisesta tai kuulumattomuudesta päätti, sinä vaiko työntekijä(t)?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Väitteeseesi työntekijöidesi vapaudesta, niin kumpiko siitä työntekijöidesi ammattiliittoon kuulumisesta tai kuulumattomuudesta päätti, sinä vaiko työntekijä(t)?

        Ay orjuus oli heidän asiansa mutta sitä ei huomioitu yrityksen toiminnassa. Yli 30 vuotta, ei yhtäkään lakkoa ja silti porukka pysyi tyytyväisenä. Ay mafia on turhan pantti!


      • Anonyymi

        Itse olet täysin juntti.
        Satonen tienaa säkkikaupalla rahhoo!
        Käykö kateeksi??


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Mikä Sipilän pääministeri hommissa oli lainvastaista? Miten hän oli ennen sitä toiminut lain vastaisesti? Miksi muita olisi pitänyt sotkea asiaan? Taisi olla sosialismin idea taas pyrkimässä esille vasurien taholta, siinähän kaikki ovat aina syyllisiä elleivät kykene todistamaan omaa ja sukulaistensa syyllisyyttä. Meillä demokratiassa asia on päinvastoin syyllisyys pitää osoittaa, ei syyttömyyttä!

        Sipilä oli rahoittamassa sukulaisensa omistaman firman toimintaa Talvivaarassa. Törkeää mafiatoimintaa vaikka lakia ei rikottukaan. Tämä on kaverikapitalismia parhaimmillaan ja sitä sinistä sosialismia. Äijä on täys lestaroisto


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sipilä oli rahoittamassa sukulaisensa omistaman firman toimintaa Talvivaarassa. Törkeää mafiatoimintaa vaikka lakia ei rikottukaan. Tämä on kaverikapitalismia parhaimmillaan ja sitä sinistä sosialismia. Äijä on täys lestaroisto

        Miksi ei saisi rahoittaa sukulaistensa yritystä? Kuitenkin tuo rahoitus on yleistä kaikkialla mutta yleensä sitä kutsutaan osakemarkkinoiksi Suosittelen sinunkin osallistumaan sillä moni saa sieltä mukavasti tuottoa pääomalleen.

        Miksi ei kaverin firmaa saisi avittaa jos sillä on ongelmia ja sinulla on siihen mahdollisuus? samallahan siinä tuetaan niitä työpaikkoja jotka saattavat olla vaarassa. Vaikutat kateelliselta hölmöltä!


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Miksi ei saisi rahoittaa sukulaistensa yritystä? Kuitenkin tuo rahoitus on yleistä kaikkialla mutta yleensä sitä kutsutaan osakemarkkinoiksi Suosittelen sinunkin osallistumaan sillä moni saa sieltä mukavasti tuottoa pääomalleen.

        Miksi ei kaverin firmaa saisi avittaa jos sillä on ongelmia ja sinulla on siihen mahdollisuus? samallahan siinä tuetaan niitä työpaikkoja jotka saattavat olla vaarassa. Vaikutat kateelliselta hölmöltä!

        Ai että miksi pääministeri ei saisi rahoittaa sukulaistensa bisneksiä valtion varoista? Sinä joka huutelet alituiseen ay-mafiasta, sorruit nyt melkoiseen omaan maaliisi sutimiseen!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ai että miksi pääministeri ei saisi rahoittaa sukulaistensa bisneksiä valtion varoista? Sinä joka huutelet alituiseen ay-mafiasta, sorruit nyt melkoiseen omaan maaliisi sutimiseen!

        Rahoittiko valtion varoista? Menikö homma lakien ja asetusten mukaan? Ei se voi olla este rahoitukselle jos sukua on päättäjien joukossa mutta silloin pitää olla entistä tarkempi siitä miten asia hoidetaan, jottei tule jälkipuheita. Tuonet nyt sitten esiin sen tapahtumasarjan kaikkine yksityiskohtineen, jotta voimme porukalla arvioida miten homma meni!


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Rahoittiko valtion varoista? Menikö homma lakien ja asetusten mukaan? Ei se voi olla este rahoitukselle jos sukua on päättäjien joukossa mutta silloin pitää olla entistä tarkempi siitä miten asia hoidetaan, jottei tule jälkipuheita. Tuonet nyt sitten esiin sen tapahtumasarjan kaikkine yksityiskohtineen, jotta voimme porukalla arvioida miten homma meni!

        "Yle: Sipilän sukulaisten firma sai tilauksen Terrafamelta – kaivos sai hiljattain valtion rahaa"

        "Yle kertoo, että Sipilän enojen, serkkujen ja lapsien omistama yritys sai Terrafamelta tilauksen."

        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000004881723.html

        Entäs Sipilän Chempolis-temppu, jossa Fortum joutui taipumaan Vake Oy:n "tahtotilaan" vastentahtoisesti ja ostamaan ylihinnalla konkurssikypsän Chempolis Oy:n osakekantaa? Näin ollen Chempolis sai tilitettyä itselleen Sipilälle tämän myöntämän 750 000:n euron henkilökohtaisen lainan takaisin, tosin kylläkin Sipilän itse lapsilleen siirtämälle Fortel Oy:lle. Vake Oy:hän oli suoraan pääministeri Sipilän oman peukalon alla ja eduskunnan päätösvallan ulkopuolella, koska Sipilä itse oli keksinyt tämän Vake-himmelin.

        https://www.talouselama.fi/uutiset/kokoomuksen-vartiainen-avautui-ylella-2-3-miljardin-euron-siirto-vakeen-oli-hamara-hallituskumppaneillekin-se-oli-paaministeri-sipilan-oma-hanke-lisasi-omaa-valtaansa/a62f41ae-f735-4cff-acc6-5a648d77cde5


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Jos hoitaa talousasiansa hyvin niin se ei ole keinottelua vaan talouden hoitoa. Katsoin YLE:n tiedoista usien ministerien taloustilannetta ja huomasin jottei monellakaan vielä ole yli sen mihin itse olen kivunnut talouden suhteen!

        Työ ja hyvät keinot talouden hoidossa ovat se mitä jokainen tarvitsee jos haluaa oma kustanteista hyvinvointia!

        Höpöhöpö. Siellä YLE:n tiedoissa ei näy yhdenkään ministerin varallisuus.
        Sun jutuistas ulee mieleen megalomania ja Dunning-Kruger😉😉😂🤣🤣🤣


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Yle: Sipilän sukulaisten firma sai tilauksen Terrafamelta – kaivos sai hiljattain valtion rahaa"

        "Yle kertoo, että Sipilän enojen, serkkujen ja lapsien omistama yritys sai Terrafamelta tilauksen."

        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000004881723.html

        Entäs Sipilän Chempolis-temppu, jossa Fortum joutui taipumaan Vake Oy:n "tahtotilaan" vastentahtoisesti ja ostamaan ylihinnalla konkurssikypsän Chempolis Oy:n osakekantaa? Näin ollen Chempolis sai tilitettyä itselleen Sipilälle tämän myöntämän 750 000:n euron henkilökohtaisen lainan takaisin, tosin kylläkin Sipilän itse lapsilleen siirtämälle Fortel Oy:lle. Vake Oy:hän oli suoraan pääministeri Sipilän oman peukalon alla ja eduskunnan päätösvallan ulkopuolella, koska Sipilä itse oli keksinyt tämän Vake-himmelin.

        https://www.talouselama.fi/uutiset/kokoomuksen-vartiainen-avautui-ylella-2-3-miljardin-euron-siirto-vakeen-oli-hamara-hallituskumppaneillekin-se-oli-paaministeri-sipilan-oma-hanke-lisasi-omaa-valtaansa/a62f41ae-f735-4cff-acc6-5a648d77cde5

        Entä sitten? Missä se rikos piilee?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Höpöhöpö. Siellä YLE:n tiedoissa ei näy yhdenkään ministerin varallisuus.
        Sun jutuistas ulee mieleen megalomania ja Dunning-Kruger😉😉😂🤣🤣🤣

        Tuoltakin löytyy rutkasti tietoa joskaan en täältä katsonut alkuun:

        https://yle.fi/a/3-9901371


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Tuoltakin löytyy rutkasti tietoa joskaan en täältä katsonut alkuun:

        https://yle.fi/a/3-9901371

        Mikä vimma sinulla on puolustaa entistä pääministeri Juha Sipilää ja hänen tunnettuja tekojaan??? Sipilä itse kielsi niiden esittämisen julkisesti. Toki täytyy ihmetellä miten noin Suomessa on mahdollista tehdä, mutta sai jotenkin diktaattorin aseman kun annettiin vapaat kädet toimia. Sai vapaasti näyttää miten aktiivimalli ja kiky toimii. Ja niidenkin tuhot nähty. Nyt ei siis enää kannata antaa sinimustalle samoja oikeuksia että Suomi on Suomi tulevaisuudessakin.


      • Anonyymi

        Toivottavasti itse huomasi edes kuinka hänelle naurettiin. Onhan se vähän fiksumpi kuin persujen Antikainen. Puhe kyllä samanlaista takeltelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin että asuntobisnes on Satosen kohdalla hyvää taloudenpitoa, mutta esim. Teollisuusliitolla Kojamo-omistuksensa kautta huonoa?

        Minkälaista vuokraa Satonen kehtaa ottaa vuokralaisiltaan. Eikö niitä ole kymmeniä vuokrattavia ja ulkomaillakin osa.
        Saako hänen vuokralaisistaa kukaan Kelan tukea?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä vimma sinulla on puolustaa entistä pääministeri Juha Sipilää ja hänen tunnettuja tekojaan??? Sipilä itse kielsi niiden esittämisen julkisesti. Toki täytyy ihmetellä miten noin Suomessa on mahdollista tehdä, mutta sai jotenkin diktaattorin aseman kun annettiin vapaat kädet toimia. Sai vapaasti näyttää miten aktiivimalli ja kiky toimii. Ja niidenkin tuhot nähty. Nyt ei siis enää kannata antaa sinimustalle samoja oikeuksia että Suomi on Suomi tulevaisuudessakin.

        Sipilä toimi viisaammin talouden suhteen kuin Rinne/SS parivaljakko jotka vain kiskoivat meitä suohon syvemmälle. Tuolla parivaljakolla ei ollut pientäkään käsitystä eikä ideaa siitä miten saamme yritysmaailman tuottamaan lisää verorahoja. Parivaljakko ainoastaan pyrki nyysimään loputkin ja tekemään yrittämisestä tuottamatonta kateuksissaan kuten sosialistit yleensäkin!

        Onneksi pääsimme eroon tuosta sinimustasta porukasta ja saimme taas sinivalkoisen hallituksen! Sosialistihan on natsien veli unohtamatta fasisteja!


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Sipilä toimi viisaammin talouden suhteen kuin Rinne/SS parivaljakko jotka vain kiskoivat meitä suohon syvemmälle. Tuolla parivaljakolla ei ollut pientäkään käsitystä eikä ideaa siitä miten saamme yritysmaailman tuottamaan lisää verorahoja. Parivaljakko ainoastaan pyrki nyysimään loputkin ja tekemään yrittämisestä tuottamatonta kateuksissaan kuten sosialistit yleensäkin!

        Onneksi pääsimme eroon tuosta sinimustasta porukasta ja saimme taas sinivalkoisen hallituksen! Sosialistihan on natsien veli unohtamatta fasisteja!

        "Sipilä toimi viisaammin talouden suhteen"

        Niin toimi, kuten eduskunnassa pakotetusti myönsi. Häneltä itseltä ei löytynyt yhteiskunta kuten ei muutakaan vastuuta. Myönsi ettei maksaa veroja kuten normaali kansa maksaa.

        Miksi sinulla on tapana kiertää asiat ja mistä kysymys? Tai sitten härskisti keksit jotain ihme tarinoita mitkä ei täsmää historian ja faktojen kanssa. Ilmeisesti olet muutenkin elämässäsi erittäin epäluotettava luikuri. Ainakin tarinasi ei täsmää mitenkään oikean elämän kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ymmärrä, miksi suht' nuori ihminen ei tee vaikka muutamaa 2-4 kävely/sauvakävelylenkkiä viikossa, pääkaupunkiseudulla on loistavat liikuntaolosuhteet.

        Neljän vuoden kuluttua on aikaa. Nyt ei ehdi, sillä auto odottaa kotiportilla joka aamu 07.00 ja palauttaa klo 22.00.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Sipilä toimi viisaammin talouden suhteen"

        Niin toimi, kuten eduskunnassa pakotetusti myönsi. Häneltä itseltä ei löytynyt yhteiskunta kuten ei muutakaan vastuuta. Myönsi ettei maksaa veroja kuten normaali kansa maksaa.

        Miksi sinulla on tapana kiertää asiat ja mistä kysymys? Tai sitten härskisti keksit jotain ihme tarinoita mitkä ei täsmää historian ja faktojen kanssa. Ilmeisesti olet muutenkin elämässäsi erittäin epäluotettava luikuri. Ainakin tarinasi ei täsmää mitenkään oikean elämän kanssa.

        Jos Sipilä ei olisi maksanut veroja kuten lait määräävät niin rapsuthan siitä olisivat tipahtaneet. Veikkaan hänen toimineen lain mukaan ja vain osanneen sitä käyttää paremmin kuin sinä!

        Ettepä te Lyylit ole koskaan kyenneet osoittamaan faktojani muuksi kuin faktoiksi millään muulla kuin omilla näkemyksillänne. näkemyksenne taas eivät vastaa faktoja vaan ovat vain mielikuvituksenne tuotteita!

        Sipilä toimi viisaammin myös valtion talouden suhteen mutta ei oikein uskaltanut riittävää kovuutta pitää yllä kun diktatorinen ay mafia alkoi uhkailemaan. Hän antoi periksi liian helposti!


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Miksi ei saisi rahoittaa sukulaistensa yritystä? Kuitenkin tuo rahoitus on yleistä kaikkialla mutta yleensä sitä kutsutaan osakemarkkinoiksi Suosittelen sinunkin osallistumaan sillä moni saa sieltä mukavasti tuottoa pääomalleen.

        Miksi ei kaverin firmaa saisi avittaa jos sillä on ongelmia ja sinulla on siihen mahdollisuus? samallahan siinä tuetaan niitä työpaikkoja jotka saattavat olla vaarassa. Vaikutat kateelliselta hölmöltä!

        "Vaikutat kateelliselta hölmöltä". Tyypillinen kokoomuslainen kommentti kun äly ei riitä parempaan. Hyvä-veliverkostolla vaurastuneet puolirikolliset kylvävät juuri tällaista jargoniaa mahtavalla ylimielisyydellään


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Vaikutat kateelliselta hölmöltä". Tyypillinen kokoomuslainen kommentti kun äly ei riitä parempaan. Hyvä-veliverkostolla vaurastuneet puolirikolliset kylvävät juuri tällaista jargoniaa mahtavalla ylimielisyydellään

        Hyväveliverkosto on yhteiskunnan kannalta parempi kuin ay mafia. Hyväveliverkostohan vain pyrkii viemään maata ja taloutta eteenpäin jota taas ei voi sanoa ay mafian touhuista.

        Mitä ovat puolirikolliset? Voisitko ihan lakien puitteissa, määrittää moisen konnuuden ominaisuudet?


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Rahoittiko valtion varoista? Menikö homma lakien ja asetusten mukaan? Ei se voi olla este rahoitukselle jos sukua on päättäjien joukossa mutta silloin pitää olla entistä tarkempi siitä miten asia hoidetaan, jottei tule jälkipuheita. Tuonet nyt sitten esiin sen tapahtumasarjan kaikkine yksityiskohtineen, jotta voimme porukalla arvioida miten homma meni!

        Tapahtumasarjan yksityiskohtia ei tiedä kuin Sipilän mulkero, ei edes rahoituksen saaja. Ymmärrät kait pösilö sen verran, että asia ei päivänvaloa kestä. Tuskin Sipilä on omia rahojaan sukulaisten firmoihin laittanut euroakaan, vaan valtion varoista jollakin suhmurointikuviolla


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tapahtumasarjan yksityiskohtia ei tiedä kuin Sipilän mulkero, ei edes rahoituksen saaja. Ymmärrät kait pösilö sen verran, että asia ei päivänvaloa kestä. Tuskin Sipilä on omia rahojaan sukulaisten firmoihin laittanut euroakaan, vaan valtion varoista jollakin suhmurointikuviolla

        Sipilä oli aika fiksu ja on pärjännyt hyvin niin yksityiselämässään kuin politiikassakin.

        Suurin moka hänellä oli lannistua, kun ay mafia häntä pompotti. Olisi pitänyt ottaa ovat otteet ja siirtää koko ay mafia kellarin hyllylle jäähtymään! Kyllä demokratioan pitää moinen diktaattorijärjestö saada kuriin!


    • Anonyymi

      Orpon kömmähdykset johtui siitä ettei itse ollut kuulemassa paikanpäällä kun aiemmin sama asiaa oli käsitelty eduskunnassa.

      Se taas paljasti kysymyksen laatineen joko avustaja tai puoluetoimisto😀

    • Anonyymi

      Satonen näyttää esiintyessään ihan jälkeenjääneeltä.

      • Anonyymi

        Satosella järki leikkaa todellisuudessa valonnopeudella. Yrittää vaan vaikuttaa tavikselta, vaikka on huippuälykäs.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Satosella järki leikkaa todellisuudessa valonnopeudella. Yrittää vaan vaikuttaa tavikselta, vaikka on huippuälykäs.

        Saapas nähdä, löytyykö Satoselta sitä huippuälyä enemmän kuin ay-liikkeen soppatykiltä....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saapas nähdä, löytyykö Satoselta sitä huippuälyä enemmän kuin ay-liikkeen soppatykiltä....

        Satoselta löytyy vaikka mitä!


    • Anonyymi

      No nuorien koulutus on ok
      Ei setien jä tätien
      Ei se vaan kannata

      • Anonyymi

        Kuules, ammatinvaihto voi tulla eteen milloin vaan. Ja silloin tarvitaan koulutusta. Hylkyynkö nämä "sedät ja tädit" sitten pitää laittaa?

        Satonen on ihan helvetin tyhmä tämän asian tiimoilta.


    • Anonyymi

      Kokoomus pitää työntekijöitä halpana makkarana, kun kaikki työelämätoimet sysätään taas työntekijöiden kontolle ja yrittäjäpuolelle ei tule mitään velvoitteita, kuten ei tullut Sipilän kikyssäkään?

      Voinen ennustaa, että työn tuottavuus ottaa aika lujaa takkiinsa kokoomuslaisen nöyryytyspolitiikan seurauksena.

    • Anonyymi

      Satonen on kykynsä näyttänyt ja köykäiseksi havaittu (ei painonsa puolesta).
      K..i noussut hattuun kuten kaikilla kakon ministereillä.

      • Anonyymi

        Satosella on monia piileviä kykyjä vaikka muille jakaa!
        Oottakaas vaan, kun super-Arto näyttää kyntensä!!


      • Anonyymi

        Arto on sopivasti raamikas mies, jolla on lihaksia!


      • Anonyymi

        Satosen kyvyt riittää kaikkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Satosella on monia piileviä kykyjä vaikka muille jakaa!
        Oottakaas vaan, kun super-Arto näyttää kyntensä!!

        Yläpuoli atleettii, alapuoli kotlettii.


    • Anonyymi

      Nakkikiosliyrittäjä Satoselle tulossa vielä todellisia ONKELMIA!

      • Anonyymi

        Sulle niitä tulee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulle niitä tulee.

        Yläpuoli atleettii, alapuoli kotlettii.


    • Anonyymi

      Itse tiesin mitä halusin tehdä tehtaassa ja teinkin työni hyvin. Mutta johto halusi työnkiertoa ja se ei minua kiinnostanut niin minut luokiteltiin yhteistyöhaluttomaksi.
      Jouduin vielä ollessani muissa "kierto"hommissa käymään paikkaamassa toisten tekemättä jättämiä töitä.
      Tämä oli sellainen "sisäsiittofirma" jollaiseen en toivoisi kenenkään Ihmisen joutuvan.

    • Anonyymi

      Arto Satonen valitaan seuraavaksi mr Finlandiksi!
      Satonen on upean lihaksikas, raamikas, jäyhän jämäkkä lihaskimppu ja oikea suomalaisen miehen perikuva!
      Kannustamme Artoa!!

      • Anonyymi

        Kannatetaan!
        Arto Satonen on mr Finland!


    • Anonyymi

      Koko hallitus on umpi tollo

      • Anonyymi

        Urpo jallitus.


    • Anonyymi

      "...työministeri satonen etsii totuutta, mutta väärästä paikasta näkö paranee kirkossa, mutta aikuiskoulutusuki täytyy olla tietenkin tunteella, koska se on huomattu edellisten hallitusten kautta sopivan suuruiseksi muttabetsijä parantaa näön kirkossa

    • Anonyymi

      Satonen on paras!
      Siis vaan selvästi paraas!!

      • Anonyymi

        Paras tollo?


    • Anonyymi

      Tämä on eksytys monelle eille. Väkevästi.

    • Anonyymi

      Fläppitaulu vanki.

    • Anonyymi

      Porukan huippua silti ?

    • Anonyymi

      Muppet

    • Anonyymi

      Mainio otsake kertakaikkisestikin luettuna.

    • Anonyymi

      Isomahaiset osaamattomat ohjaavat kyvyttömiä tekemään päätöksiä.
      Se on nimeltään Orpon Hallitus.

    • Anonyymi

      Satonen on lähes yhtä kujalla kuin kassa-sanna.

    • Anonyymi

      Hiukan?

    • Anonyymi

      Kokoomus antaa muille satosen verran tasoitusta.

      • Anonyymi

        Wappu vai Joulu Satonen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Wappu vai Joulu Satonen?

        Satonen ei todellakaan elä tässä Suomessa, ei edes tässä maailmassa.


      • Anonyymi

        Satonen ei edes halua ymmärtää että Ruotsissa neuvottelukulttuuri työntekijöiden ja työnantajien välillä on ihan toisesta maailmasta kuin täällä tuhnu- ja kyykytysSuomessa kokoomus ja ek tyyliin


    • Anonyymi

      Osaisiko joku etsiä videon viime hallituskaudelta kun Orpo oli äänessä ja tämä Satonen vieressä istuen riehui kun tuuliviiri kannustaen Orpoa hänen hyökätessään silloista hallitusta vastaan. Riehui penkillä kädet heiluen kun olisi ollut lutikoita pöksyissä.

    • Anonyymi

      Satonen pääsi taas loistamaan ruotsinmalleillaan illan A-studiossa!

      • Anonyymi

        Kun ruotsalaiset itse kertoivat mallistaan HS:lle se oli aika erilainen
        kuin Satonen kertoo.


      • Anonyymi

        Satonen loistaa!


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Joskus.

    • Anonyymi

      Pidin Satosta alussa liian lepsuna. Olin väärässä, todella älykäs ja johtaa asioita kuten on hallitusohjelmassa sovittu.

    • Anonyymi

      Aikuiskoulutusta voi lakkauttaa vain jos osaamista on riittämiin. Tarpeettoman koulutuksen voi hyvin lopettaa. Meillä on kuitenkin pulaa juuri ammattitaitoisista työnhakijoista. Ehdotan perustuloa ja täsmäkoulutusta. Sillä saadaan suurempi osa työttömistä samalle puolelle kuin osaavat työntekijät ja yrittäjät. Työttömien kurjuuttaminen tekee juuri päinvastoin eli luo yhä enemmän vihamielisyyttä ja suurentaa sitä joukkoa joka ei kykene työhön.

    • Anonyymi

      Satonen on viimeisiä sitä sukupolvea edustavaa (ehkä viimeinen) että on töissä vain alkuperäisessä koulutusta vastaavassa sellainen alkaa olla harvinaisempi ilmiö

      • Anonyymi

        Hyväkroppainen kaveri, taitaa käydä salilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyväkroppainen kaveri, taitaa käydä salilla.

        Taitaa olla psyykkinen tila hoitoa vailla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa olla psyykkinen tila hoitoa vailla.

        Nämä maakuntasarjan kokkarit viettää kaiken aikansa palavereissa pitämässä kontakteja yllä, piirit on pienet ja suhteilla hoidetaan asiat.
        Valtion tasolla alkaa näkyä ulospäin, että laajempaa käsitystä ja näkemystä puuttuu.

        Maakuntatasoa oli näiden persu-kepu-kokkareiden vaali- ja sittemmin hallitusohjelmatyöryhmätkin.


    • Anonyymi

      "Kovimmat sanat hallitusta kohtaan lataa vanhempi herrasmies, Reijo Kairimo.

      – Eivätkös persut luvanneet, että bensan hinta laskee. No, bensa maksaa, minkä maksaa, Kairimo aloittaa.

      Kairimo muistuttaa, että hallitus olisi voinut toimia myös toisin. Alvin noston sijaan taloutta olisi voinut paikata vaikkapa listaamattomien yritysten verotuksella.

      – Olisi paljon, mitä pystyisi tekemään. Mutta he ovat valinneet systeemin, mikä rokottaa vähätuloisia. Ihan p-stä!

      Bergbomista Kairimolla on selkeä näkemys.

      – Ei osaa puhua asiaa vaan latoo hänelle annettuja ohjeita siitä, mitä pitää sanoa. Hän on täysin ulkona politiikasta ja taloudesta.

      Hän ei siis herätä luottamusta?

      – Ei pätkääkään, Kairimo sanoo.

      Sastamalan toinenkin kansanedustaja saa sapiskaa. Kairimo kertoo työministeri Satosen asuvan naapurissa.

      – Hän ei ole tehnyt ikinä töitä eikä tiedä työelämästä mitään. Mutta niin vaan hän yrittää rakentaa suuria juttuja, jotka sorsivat työntekijöitä."

      https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2000010366384.html

      Satonen on siis pelkkä helppoheikki pyrkyri, joka sattuu elämässään saaneen itselleen rahaa ja omaisuutta, vailla hikeä?

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      79
      1947
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      19
      1733
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1594
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1336
    5. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1252
    6. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1244
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1226
    8. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      45
      1203
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1202
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1181
    Aihe