Teslan menekki on romahtanut täysin Saksassa.

Anonyymi-ap

39

645

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Romahtaa pian kaikkialla kun ihmiset oppivat kuinka epäluotettava ja vaikeasti huollettava se on.

      • Anonyymi

        Mulle on ihan sama, koska käytän enää vain Uberia. Aika useinhan sieltä Tesla tulee, mutta ei ole mun huoli millaista sen huolto on. Mulla alkoi tää Uberin käyttö tarjouksesta, jolla sai 50 euroa säästöä 5 kertaa eri matkoista! Siis 50 ja viisi kertaa! Näin halpaa ei pirssillä ajelu ole ennen ollut. Pitää vain käyttää tätä linkkiä https://referrals.uber.com/refer?id=2kwv7enc47p1 . Tässä ei ole mitään koiraa haudattuna, jaan vain hyvän vinkin tänne ryhmään. :) Nettijuttuja tietävät huomaa että toi domain-nimi on uber.com, siis täysin aito uberin oma kotisivu, ei mitään kikkoja tai konsteja, uskomaton sisäänheittotarjous vain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulle on ihan sama, koska käytän enää vain Uberia. Aika useinhan sieltä Tesla tulee, mutta ei ole mun huoli millaista sen huolto on. Mulla alkoi tää Uberin käyttö tarjouksesta, jolla sai 50 euroa säästöä 5 kertaa eri matkoista! Siis 50 ja viisi kertaa! Näin halpaa ei pirssillä ajelu ole ennen ollut. Pitää vain käyttää tätä linkkiä https://referrals.uber.com/refer?id=2kwv7enc47p1 . Tässä ei ole mitään koiraa haudattuna, jaan vain hyvän vinkin tänne ryhmään. :) Nettijuttuja tietävät huomaa että toi domain-nimi on uber.com, siis täysin aito uberin oma kotisivu, ei mitään kikkoja tai konsteja, uskomaton sisäänheittotarjous vain.

        Kertoisitko miten uberia käytetään kun haetaan omasta metsästä puita peräkärryllä ja mennään raivaamaan metsää esim.
        Mulle ihan sama uber kun sillä ei tee mitään.Mulla on tärkeää auton varaosian saatavuus mutta eipä näin japsien omistajana ole useinkaan tarvinnut varaosia. Toimivia autoja tarpeeseen. Ja on yksi edustus LEXUS perheessä kun ollaan makeissa kledjuissa. Harvemmin LEXUS liikkuu vaan lepää hämärässä tallin osassa liina päällä.


      • Anonyymi

        😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋

        ❤️ ­­N­­y­­m­­­f­o­­m­­­a­­a­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#180461561

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Ymmärryksesi ja kirjoitustaitosi välillä on vahva korrelaatio.

      • Anonyymi

        Yksi kirjoitusvirhe ei ole tuon toteamuksen arvoinen. Mutta kyllähän se totuus teslasta Tesla-miestä vapisuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksi kirjoitusvirhe ei ole tuon toteamuksen arvoinen. Mutta kyllähän se totuus teslasta Tesla-miestä vapisuttaa.

        Kyllä se on, koska aloittaja ei ole ymmärtänyt edes laittamaansa linkkiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se on, koska aloittaja ei ole ymmärtänyt edes laittamaansa linkkiä.

        Tässä tarkka teksti:

        "YHDYSVALTALAINEN sähköautomerkki Tesla ei ole käynyt enää Saksan automarkkinoilla kaupaksi entiseen malliin. Asia selviää Saksan syyskuun ensirekisteröintitilastosta, jossa Tesla on peräti 69,3 prosenttia miinuksella."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä tarkka teksti:

        "YHDYSVALTALAINEN sähköautomerkki Tesla ei ole käynyt enää Saksan automarkkinoilla kaupaksi entiseen malliin. Asia selviää Saksan syyskuun ensirekisteröintitilastosta, jossa Tesla on peräti 69,3 prosenttia miinuksella."

        Ja missä mainitaan ”Syynä huono laatu ja luitettavuus”?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja missä mainitaan ”Syynä huono laatu ja luitettavuus”?

        Sattuuko pahasti? Koskeeko?


      • Anonyymi

        "Ymmärryksesi ja kirjoitustaitosi välillä on vahva korrelaatio."
        Olet surkea ja halveksuttava. Tiedätkö mitä kirjoituksesi sisällöstä OIKEASTI ajatellaan,mieti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja missä mainitaan ”Syynä huono laatu ja luitettavuus”?

        Saksa lopetti 6000€ tuen uuden sähköauton ostajille. Sillä lienee ollut jonkinlainen vaikutus myyntiin. Toisaalta, nythän niitä saa sitten Suomessakin nopeammin, maailman eniten myytyä automallia tänä vuonna.


    • Anonyymi

      Tesla on minusta kovin vastemielinen auto monessakin suhteessa.

      • Anonyymi

        Mitä? Eikö rahat riitä Teslaan? Onhan se vastenmielistä liikennevaloissa katsella Teslan takavaloja kateellisena.


    • Anonyymi

      Vetyautot alkavat ottamaan pikkuhiljaa jalansijaa ladattavilta sähköautoilta.
      Saksassa onkin jo melko kattava vetytankkausasemien verkosto ja lisää rakennetaan koko ajan.

      • Anonyymi

        Näin se menee 😊


      • Anonyymi

        Hihii, vety ei menesty henkilöautoissa missään, eikä koskaan.


    • Anonyymi

      Tässä tätä epäluotettavuutta lisää. Haluatko enemmän. Voi laitta sinulle.

      Tesla jäi jumboksi TM:n suuressa talviautovertailussa – Maantieajon arvosana 4 on vertailun historiassakin harvinainen

      https://tekniikanmaailma.fi/tesla-jai-jumboksi-tmn-suuressa-talviautovertailussa-maantieajon-arvosana-4-on-vertailun-historiassakin-harvinainen/

      Teslan laatuun tyytymättömät norjalaiset aikovat ryhtyä syömälakkoon.

      https://www.is.fi/autot/art-2000009036457.html

      Tesla model S kaikkein epäluotettavin.

      Amerikkalaismerkeille kylmää kyytiä autojen luotettavuustestissä – yksi merkki oli niistäkin pahnanpohjimmainen.

      https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/amerikkalaismerkeille-kylmaa-kyytia-autojen-luotettavuustestissa-yksi-merkki-oli-niistakin-pahnanpohjimmainen/bbc8c143-b716-3205-8db9-f126778dd4d3

      Epäluotettavin puolestaan Tesla Model X.

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kuluttajat-arvioivat-uusien-autojen-luotettavuutta-kia-paras-tesla-huonoin/6629714

      Kaikkien lastentautien äiti.

      https://www.kauppalehti.fi/uutiset/maailman-luotettavin-auto-ei-olekaan-luotettava-kaikkien-lastentautien-aiti/d51987ad-dc2e-3413-bd5e-f02c2a6f9c1d

      Tesla-syndrooma: laatu ontuu pahasti.

      https://www.kauppalehti.fi/uutiset/tesla-syndrooma-laatu-ontuu-pahasti-mutta-omistajat-antavat-kaiken-anteeksi/1e6cd596-ad4b-30be-953f-6e2fa171455d

      VÄHITEN luotettavaksi autoksi nousi puolestaan Tesla Model S

      https://www.is.fi/autot/art-2000009230630.html

      • Anonyymi

        Osa "uutisistasi" on vuodelta 2015 ja 2017 jne. Aivan ikivanhoja juttuja.
        Jokaisesta automerkistä löytyy vastaavat jos viitsii vähänkään etsiä.
        Mutta saathan noin uskoa jos haluat, ei uskosi asiasta totta tee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osa "uutisistasi" on vuodelta 2015 ja 2017 jne. Aivan ikivanhoja juttuja.
        Jokaisesta automerkistä löytyy vastaavat jos viitsii vähänkään etsiä.
        Mutta saathan noin uskoa jos haluat, ei uskosi asiasta totta tee.

        Ongelma vaan on, että lehdistöä ei kiinnosta muiden kuin teslojen ongelmat koska muilta merkeiltä saa mainosrahaa joten miksi arvostella lypsävää lehmää.
        Myös kaikissa autovertailuissa mitatut arvostelukohteet on teslassa parhaat koska väärentämisessä olisi riski kiinnijäämisestä, mutta mielipiteeseen perustuvat kohteet, yllätys yllätys, surkeimmat.


    • Anonyymi

      Tuossa artikkelissa ei ole yhtään viittausta huonoon laatuun.
      Valehtelit siis tarkoituksella.

      • Anonyymi

        Miksi se sitten on romahtanut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi se sitten on romahtanut?

        Lue ja ymmärrä...

        "Saksalaislehtien mukaan syyksi arvellaan ainakin osittain paikallisten sähköautotukien poistamista, mistä Tesla olisi kärsinyt kilpailijoitaan huomattavasti kovemmin."

        "Tilastosta myös selviää, että Saksassa sähköautot eivät ole suhteessa yhtä suosittuja kuin meillä, eli sähkön osuus oli viime kuussa enää vain 14,1 prosenttia. Suosion suunta on myös ollut viime aikoina selkeästi alavireinen."


    • Anonyymi

      Tässä Teslan ostamisessa on myös osittain mukana hurmosta. Muutoin noin epäluotettavaa autoa ei myytäisi niin paljon.

      • Anonyymi

        Epäluotettavaa? Ei taida olla kokemuspohjainen kommentti.
        Model 3 LR. 4 vuotta ja 128tkm mittarissa kaksi kertaa huollossa vaihdettu raitisilmasuodatin ja tarkastettu jarrut, lisäksi jarrunesteet vaihdettu toisella kerralla. Huoltoihin mennyt yhteensä 470€. Pyyhkijän sulat olen vaihtanut itse muutaman kerran.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Epäluotettavaa? Ei taida olla kokemuspohjainen kommentti.
        Model 3 LR. 4 vuotta ja 128tkm mittarissa kaksi kertaa huollossa vaihdettu raitisilmasuodatin ja tarkastettu jarrut, lisäksi jarrunesteet vaihdettu toisella kerralla. Huoltoihin mennyt yhteensä 470€. Pyyhkijän sulat olen vaihtanut itse muutaman kerran.

        Pistätkö talos pantiksi että jos minä osta nyt tuollaisen 3v vanhan teslan että sen kanssa ei tule ongelmia seuraavan 4v aikana?

        Tämä on se Teslan ongelma. Yksilölaatuerot on suuria eikä kunnon huolto-organisaatiota ole. Lisäksi monimerkkikorjaamoille ei anneta tietoa korjaamisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pistätkö talos pantiksi että jos minä osta nyt tuollaisen 3v vanhan teslan että sen kanssa ei tule ongelmia seuraavan 4v aikana?

        Tämä on se Teslan ongelma. Yksilölaatuerot on suuria eikä kunnon huolto-organisaatiota ole. Lisäksi monimerkkikorjaamoille ei anneta tietoa korjaamisesta.

        Minkä auton kanssa mitään ongelmia ei voi tulla? Kerro toki ja perustele.
        Huolto löytyy Vantaalta, Turusta, Tampereelta ja Oulusta. Rangeri tulee pihallesi korjaamaan autosi jos sen alle ei tarvitse päästä. Millä muulla automerkillä tuollainen palvelu löytyy?
        Monimerkkikorjaamot esim. Atoy, korjaavat tesloja siinä kuin muitakin merkkejä. Jopa yksityisiä korjaamoja on, jotka korjaavat niiden suurjänniteakkuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pistätkö talos pantiksi että jos minä osta nyt tuollaisen 3v vanhan teslan että sen kanssa ei tule ongelmia seuraavan 4v aikana?

        Tämä on se Teslan ongelma. Yksilölaatuerot on suuria eikä kunnon huolto-organisaatiota ole. Lisäksi monimerkkikorjaamoille ei anneta tietoa korjaamisesta.

        Et saa kolme vuotta vanhaan Toyotaankaan takuuta, ettei siinä ole ongelmia seuraavan neljän vuoden aikana. Voi mennä lämmönvaihdin, iskarit tai jarrupalat yms.


    • Anonyymi

      Artikkelista:

      "Kiintoisana ilmiönä kiinalaiset autot eivät ole ottaneet Saksassa myyntituulta alleen, toisin kuin esimerkiksi Ruotsissa. Parhaiten pärjänneistä kiinalaismerkeistä BYD rekisteröi vain 196 ja Nio 80 autoa."

      Toivottavsti tuon takana on epälojaalin kilpailun, geopolitiikan ja autojan tietoturvaongelmien tiedostaminen, sekä toivoen että trendi jatkuu ja laajenee muuallekin Euroopassa.

    • Anonyymi

      Kiva, kiva. Nyt voikin sitten odotella kevääksi Model Y:n hinnan laskua, kun myyntiä pitää kasvattaa, VW ja korealaiset ovat saaneet tuotantoaan lisätyksi ja kiinalaiset rantautuvat Eurooppaan. Siihen saakka ajelen tuolla 5-vuotiaalla plugarilla.

      • Anonyymi

        Minulle on tulossa uusi pitkän sähkömatkan plugari. Pian tulevat oikeat sähköautot ja silloin vaihdan niihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle on tulossa uusi pitkän sähkömatkan plugari. Pian tulevat oikeat sähköautot ja silloin vaihdan niihin.

        "Pian tulevat oikeat sähköautot ja silloin vaihdan niihin."

        Tesla on tullut jo kauan sitten. Uusissa on jo laatukin kohdallaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Pian tulevat oikeat sähköautot ja silloin vaihdan niihin."

        Tesla on tullut jo kauan sitten. Uusissa on jo laatukin kohdallaan.

        Se laatu ei vaan innosta eikä onneton ergonomia ja tietysti ne cruisen haamujarrutukset mitkä aiheuttaa talvella ojaan ajoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se laatu ei vaan innosta eikä onneton ergonomia ja tietysti ne cruisen haamujarrutukset mitkä aiheuttaa talvella ojaan ajoja.

        Teslan laadusta kuulostaa yleisesti parhaiten tietävän hän, jolla ko. autosta ole minkäänlaista kokemusta. Samoin kuin ergonomiastakin.
        Yhdestäkään ojaanajosta haamujarrutusten takia ei ole kukaan tesla-autoilija kertonut Tesla foorumilla jossa on tuhansia käyttäjiä, ihan hatusta voi kaikkea näköjään keksiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Pian tulevat oikeat sähköautot ja silloin vaihdan niihin."

        Tesla on tullut jo kauan sitten. Uusissa on jo laatukin kohdallaan.

        "Minulle on tulossa uusi pitkän sähkömatkan plugari."
        Kalliin pommin siis tilasit.
        -Huollot kalliit kahden auton tekniikan takia.
        -Kone hajoaa ruosteen kertymisen takia jos pitkään ajat (kesöllä) sähköllä.
        -Talvella jatkuvasti kylmäkäynnistyksiä lähdössä lämmityksen takia ja ajossa kiihdytyksissä, rasittaa moottoria.
        -Lämmitys talvella yhtä hidasta kuin polttiksessa.
        -Ei esilämmitystä kuin vebastolla.

        Blugarit on mielestäni onnettomin vaihtoehto autoa valitessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Minulle on tulossa uusi pitkän sähkömatkan plugari."
        Kalliin pommin siis tilasit.
        -Huollot kalliit kahden auton tekniikan takia.
        -Kone hajoaa ruosteen kertymisen takia jos pitkään ajat (kesöllä) sähköllä.
        -Talvella jatkuvasti kylmäkäynnistyksiä lähdössä lämmityksen takia ja ajossa kiihdytyksissä, rasittaa moottoria.
        -Lämmitys talvella yhtä hidasta kuin polttiksessa.
        -Ei esilämmitystä kuin vebastolla.

        Blugarit on mielestäni onnettomin vaihtoehto autoa valitessa.

        Vähän meni arvaukset pieleen. Ilmeisesti itselläsi ei ole plugareista kokemusta. Itse asiassa plugarin saa lämmitettyä nopeammin lähtökuntoon, kuin Webastolla. Voit ajastaa sen, tai pistää kännykästä lämpenemään. Lämpeneekin ajossakin paljon polttista nopeammin, sillä niissä on tehokas sähkövastus. Moottorin lämpenemistä ei tarvitse odottaa, kun auto on jo lämmin sähköllä. Kuskin ei tarvitse kylmäkäynnistyksistä huolehtia, auto pitää huolen itse moottorin tarpeellisesta lämmityksestä tarpeen mukaan. Eikä huollotkaan ole sen kalliimpia. Moottorinkin huoltoväli lasketaan ainakin omassani sen todellisen käytön mukaan. Kaksi vuotta tulee ennen täyteen, kuin kilometrit. Ihan päteviä autoja, mutta alkaa aika jo ajaa ohi, kun sähkikset ovat myös kehittyneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähän meni arvaukset pieleen. Ilmeisesti itselläsi ei ole plugareista kokemusta. Itse asiassa plugarin saa lämmitettyä nopeammin lähtökuntoon, kuin Webastolla. Voit ajastaa sen, tai pistää kännykästä lämpenemään. Lämpeneekin ajossakin paljon polttista nopeammin, sillä niissä on tehokas sähkövastus. Moottorin lämpenemistä ei tarvitse odottaa, kun auto on jo lämmin sähköllä. Kuskin ei tarvitse kylmäkäynnistyksistä huolehtia, auto pitää huolen itse moottorin tarpeellisesta lämmityksestä tarpeen mukaan. Eikä huollotkaan ole sen kalliimpia. Moottorinkin huoltoväli lasketaan ainakin omassani sen todellisen käytön mukaan. Kaksi vuotta tulee ennen täyteen, kuin kilometrit. Ihan päteviä autoja, mutta alkaa aika jo ajaa ohi, kun sähkikset ovat myös kehittyneet.

        Ei ole arvailua. Oli blukari ennen sähköautoa kolme vuotta.
        Eipä siinä sitten ajoa varten virtaa paljoa jää jos lämmität auton ennen lähtöä akulla, ja vielä ajossakin. sähköauto ei tarvitse olla töpselinpäässä lämmetäkseen ja sähköä kuluu vain noin prosentti akusta, blukarilla helposti jopa 50% autosta riippuen.
        Toki auto käynnistelee moottoria silloin tällöin ajossa, mutta se ei ole koskaan pakkasella optimilämmin pienimmän mahdollisen kulutuksen toteutumiseksi.
        Minun blukarin huollot oli noin 30% korkeammat kuin edellisen peruspolttiksen. Nykyistä sähköautoani en ole huollattanut vielä kertaakaan kohta kolmeen vuoteen ja 50 tkm.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole arvailua. Oli blukari ennen sähköautoa kolme vuotta.
        Eipä siinä sitten ajoa varten virtaa paljoa jää jos lämmität auton ennen lähtöä akulla, ja vielä ajossakin. sähköauto ei tarvitse olla töpselinpäässä lämmetäkseen ja sähköä kuluu vain noin prosentti akusta, blukarilla helposti jopa 50% autosta riippuen.
        Toki auto käynnistelee moottoria silloin tällöin ajossa, mutta se ei ole koskaan pakkasella optimilämmin pienimmän mahdollisen kulutuksen toteutumiseksi.
        Minun blukarin huollot oli noin 30% korkeammat kuin edellisen peruspolttiksen. Nykyistä sähköautoani en ole huollattanut vielä kertaakaan kohta kolmeen vuoteen ja 50 tkm.

        Kyllä minun plugari lämpiää lämpöpumpulla ottamalla sähkö suoraan verkosta.

        Toki sähköauto isommalla akullaan on vielä parempi asia. Verkksähköllä sekin lämpiää ja kannattaa lämmittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minun plugari lämpiää lämpöpumpulla ottamalla sähkö suoraan verkosta.

        Toki sähköauto isommalla akullaan on vielä parempi asia. Verkksähköllä sekin lämpiää ja kannattaa lämmittää.

        Entä kun olet verkkosähkön ulottumattomissa? Sähköauton akulla voi huolettomasti esilämmittää auton, sen kuluttama sähkö on päivittäisessä ajossa merkityksetön, blukarissa tuntuva.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

      Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6975
    2. Pakko tulla tänne

      jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      42
      1249
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

      Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1052
    4. Yksi kysymys

      Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

      Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      48
      845
    6. Katseestasi näin

      Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      837
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

      Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      794
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

      tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      791
    9. Tietenkin täällä

      Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      756
    10. Jäähalli myynnissä!

      Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      733
    Aihe