Suussa hajoavien tablettien muodossa nautittavien D- ja B12-vitamiinien imeytymisestä ja myönteisistä vaikutuksista on paljon laadukasta tutkimustyötä. Esimerkkinä Kuopion Yliopiston laadukkaat ja laajasti julkaistut tutkimukset, joissa verrattiin eri D-vitamiinivalmisteitten sisältämiä vitamiinipitoisuuksia.
Saataville on tullut suusuihkeina annosteltavia valmisteita. Niistä olen huolestunut. Kokonaisvaikutukset keuhkojen ja hampaitten hyvinvointiin ovat kysymysmerkki. Paineannostelu suihkeena suuhun johtaa vääjäämättä apuaineitten ja vitamiinin suoriin keuhkovaikutuksiin. Ja niistä vaikutuksista ei tiedetä juuri mitään. Näin niistä ei tulisi esittää kestämättömiä markkinointiväittämiä. Itse on suostu suihkemuotoisten vitamiinien käyttöön. Pysyn turvallisten aivan hyvin ruoansulatuskanavasta imeytyvien tablettimuotoisten vitamiinien käyttäjänä. Työssäni en suosittele suihkeitten käyttöä kenellekään.
Suusuihkeina annosteltavat D- ja B-vitamiinit. Suihkemuodon haitat tutkimattomia
Anonyymi-ap
3
185
Vastaukset
- Anonyymi
hyvä näkökulma, en muutenka tykkää suihkeista, tablettina kaikki parempi
- Anonyymi
Käytän noita D ja B12 vitamiineja imeskelyversioina (tehokkaammin imeytyviä), mutta ei tulisi mieleenkään käyttää suihkeena (ei flunssalääkkeitäkään). Ainakin pitäisi osata pidättää hengitystä suihkauksen ajan ja sen jälkeen puhaltaa suussa leijuvat kantokaasut ulos.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.834283- 1623528
- 533139
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä1951930- 441756
- 271747
- 231744
- 571694
- 191597
- 181581