Mikähän siinä on ettei Huoltokirjoista laiteta kuvia ilmoituksiin!

Anonyymi-ap

Yhä harvemman liikkeen ja yksityisen myynti-ilmoituksissa näkyy huoltotietoja/huoltokirjaa, sen sijaan 5 kuvaa samasta penkistä 3 kuvaa peräkontista. Nämä tiedot löytyy kyllä ihan googlellakin ja yksin kuva kertoo jo paljon...
Käytettyä auto ostettaessa Hultohirtoria on se kaikkein tärkein seikka, ei se miltä penkki ja vanteet näyttää.

19

270

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Alalla toimineena tiivistän asian näin.

      - Täysijärkinen ostaja kiertää kaukaa autot joissa huollot tehty pitkällä huoltovälillä, suurinosa autoista.

      Tyypilliset ostajaprofiilit joille ilmoitukset on suunattu.

      - Kelan täti Marjatta: "Oi miten kiva väri ja siisti sisusta"
      - Seppo Samettihousu / Lauri Lippalakki: " Autossa on vetokoukku!"
      - Pikkukylän Tero Tuning/ Muodikas Peter Pääkaupunkiseutu: "Upeet alumiinivanteet Bemarissa/Audissa"

      Näin tämä homma yksinkertaistettuna menee.

      • Anonyymi

        "Täysijärkinen ostaja kiertää kaukaa autot joissa huollot tehty pitkällä huoltovälillä, suurinosa autoista."

        Miksi pitäisi kiertää. Jos hinta on "oikea" niin kyllä pienet huoltojen laiminlyönnit voi anteeksi antaa.

        Ei se raitisilmasuodattimen vaihtamatta jättäminen tai ovien saranoiden rasvaamisen jättäminen, sittenkään niin vakavaa ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Täysijärkinen ostaja kiertää kaukaa autot joissa huollot tehty pitkällä huoltovälillä, suurinosa autoista."

        Miksi pitäisi kiertää. Jos hinta on "oikea" niin kyllä pienet huoltojen laiminlyönnit voi anteeksi antaa.

        Ei se raitisilmasuodattimen vaihtamatta jättäminen tai ovien saranoiden rasvaamisen jättäminen, sittenkään niin vakavaa ole.

        Olisikin vain raitisilmasuodatin tai ilmansuodatin.
        Lienet kuullut paljon viimeaikoina venyvistä jakoketjuista, karstoittuvista venttiileistä(Suorasuihkutus moottorit) ja hojoavista turboista?
        Näiden syy on liian pitkät öljynvaihtovälit, joista autonvalmistajat eivät joudu liiemmin vastaaman koska ongelmat ilmenevät yleensä vasta takuun umpeuduttua ja siellä +100.000Km tienoilla.
        Ongelma realisoituu yleensä toiselle tai kolmannelle omistajalle, ei sille joka ostaa laitteen uutena ja vaihtaa kolmen vuoden välein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisikin vain raitisilmasuodatin tai ilmansuodatin.
        Lienet kuullut paljon viimeaikoina venyvistä jakoketjuista, karstoittuvista venttiileistä(Suorasuihkutus moottorit) ja hojoavista turboista?
        Näiden syy on liian pitkät öljynvaihtovälit, joista autonvalmistajat eivät joudu liiemmin vastaaman koska ongelmat ilmenevät yleensä vasta takuun umpeuduttua ja siellä 100.000Km tienoilla.
        Ongelma realisoituu yleensä toiselle tai kolmannelle omistajalle, ei sille joka ostaa laitteen uutena ja vaihtaa kolmen vuoden välein.

        Jos ongelma realisoituu vasta kolmannelle omistajalle, on siinä vaiheessa autolla takana jo 150tkm ja ikää kymmenen vuotta.

        Puhutaan muutaman tuhannen euron autoista.

        Jos huoltokirjaa ei löydy ja se on huomioitu hinnassa niin miksei tuollaista voisi ostaa. Ei niistä jokainen räjähdä silmille sittenkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ongelma realisoituu vasta kolmannelle omistajalle, on siinä vaiheessa autolla takana jo 150tkm ja ikää kymmenen vuotta.

        Puhutaan muutaman tuhannen euron autoista.

        Jos huoltokirjaa ei löydy ja se on huomioitu hinnassa niin miksei tuollaista voisi ostaa. Ei niistä jokainen räjähdä silmille sittenkään.

        Ei mitään merkitystä miten auto on ennen huollettu, nyt on nyt ja tutki auton kunto mikä se on nyt eikä murehdita menneitä. Kuka kuvaa huoltokirjan, ei kukaan autoa kait ostat etkä kirjaa, kyllä on älyvapaat taas liikkeellä. Puahhhhh. Tommoisille ei autoa myydä vaan pistetään heti pihalle naukumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mitään merkitystä miten auto on ennen huollettu, nyt on nyt ja tutki auton kunto mikä se on nyt eikä murehdita menneitä. Kuka kuvaa huoltokirjan, ei kukaan autoa kait ostat etkä kirjaa, kyllä on älyvapaat taas liikkeellä. Puahhhhh. Tommoisille ei autoa myydä vaan pistetään heti pihalle naukumaan.

        Noi huoltokirjan kyttääjät taitaa ostaa 15t euron autoja ja kalliimpia.

        Me, joilla huoltokirjalla ei ole merkitystä ostellaan alle 5t euron autoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noi huoltokirjan kyttääjät taitaa ostaa 15t euron autoja ja kalliimpia.

        Me, joilla huoltokirjalla ei ole merkitystä ostellaan alle 5t euron autoja.

        Kyllä nyky ihmiset eivät voisi ostaa autoa jos elettäis aikaa, kun autot myytiin keltasessa pörssissä tekstien varassa. Tuskin edes tietävät aikaa kultaista. Ei naristu eikä pelätty ostaa kaupat vedettiin puhelimessa kiinni ja haettiin auto pois. Ei jälki narinoita, voi sitä 90 lukua kun kauppa oli vielä mukavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä nyky ihmiset eivät voisi ostaa autoa jos elettäis aikaa, kun autot myytiin keltasessa pörssissä tekstien varassa. Tuskin edes tietävät aikaa kultaista. Ei naristu eikä pelätty ostaa kaupat vedettiin puhelimessa kiinni ja haettiin auto pois. Ei jälki narinoita, voi sitä 90 lukua kun kauppa oli vielä mukavaa.

        Ja höpö höpö. Kun autoa myytiin vain parin rivin tekstillä niin kyllä siellä osa myyjistä kusetti niin paljon kun vain ehti, pahimmat 80-90 -luvun koijarit ovat onneksi jo hävinneet alalta pois.


      • Anonyymi

        Autojen huollot tehdään yleensä huolto-ohjelman mukaisilla väleillä ja se toimii.
        Tottahan ostaja katsoo itselleen mieleiset ja tärkeät asiat.
        Taidat olla se köyhä poika joka selittelee itselleen ja muille tekevänsä niitä ns. "järki valintoja"?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisikin vain raitisilmasuodatin tai ilmansuodatin.
        Lienet kuullut paljon viimeaikoina venyvistä jakoketjuista, karstoittuvista venttiileistä(Suorasuihkutus moottorit) ja hojoavista turboista?
        Näiden syy on liian pitkät öljynvaihtovälit, joista autonvalmistajat eivät joudu liiemmin vastaaman koska ongelmat ilmenevät yleensä vasta takuun umpeuduttua ja siellä 100.000Km tienoilla.
        Ongelma realisoituu yleensä toiselle tai kolmannelle omistajalle, ei sille joka ostaa laitteen uutena ja vaihtaa kolmen vuoden välein.

        Tyhmä poika. Ylivoimaisesti suuriosa huollattaa autonsa ihan huolto-ohjelman mukaisesti jo senkin takia, että takuu säilyy. Vanhemmissa huoltoja sitten aletaan laiminlyödä ja vaihdellaan vain öljyjä ja korjataan vikoja jossain pärnäsellä ja sellaiset autot ovat mahdollisia pommeja. Merkkihuollettu auto on vanhanakin luotettava ja suurella todennäköisyydellä kunnossa ja vielä tulevaisuudessakin. Taidat olla niitä öljynvaihto uskovaisia joidenka mielestä niitä pitää vaihtaa yhtenään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mitään merkitystä miten auto on ennen huollettu, nyt on nyt ja tutki auton kunto mikä se on nyt eikä murehdita menneitä. Kuka kuvaa huoltokirjan, ei kukaan autoa kait ostat etkä kirjaa, kyllä on älyvapaat taas liikkeellä. Puahhhhh. Tommoisille ei autoa myydä vaan pistetään heti pihalle naukumaan.

        Tottahan huollot on tärkeitä ja et voi mitenkään tutkia onko kone kulunut ja koska hihnat ja ketjut on vaihdettu jne.... Niitä on jopa sellaisiakin omistajia jotka eivät juurikaan vaihda öljyjä tai jakopään hihnaa jne.... ne on sitten kivoja pommeja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottahan huollot on tärkeitä ja et voi mitenkään tutkia onko kone kulunut ja koska hihnat ja ketjut on vaihdettu jne.... Niitä on jopa sellaisiakin omistajia jotka eivät juurikaan vaihda öljyjä tai jakopään hihnaa jne.... ne on sitten kivoja pommeja.

        Joku ymmärtää mistä on kyse!
        Lukiessa näitä muiden kommentteja ei voi muutakun ihmetellä tätä aasien määrää mitä täällä/ostajakunnassa liikkuu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmä poika. Ylivoimaisesti suuriosa huollattaa autonsa ihan huolto-ohjelman mukaisesti jo senkin takia, että takuu säilyy. Vanhemmissa huoltoja sitten aletaan laiminlyödä ja vaihdellaan vain öljyjä ja korjataan vikoja jossain pärnäsellä ja sellaiset autot ovat mahdollisia pommeja. Merkkihuollettu auto on vanhanakin luotettava ja suurella todennäköisyydellä kunnossa ja vielä tulevaisuudessakin. Taidat olla niitä öljynvaihto uskovaisia joidenka mielestä niitä pitää vaihtaa yhtenään?

        Vain tyhmä ajaa valmistajan huolto-ohjelmaa noudattaen jos aikoo autoaan pitää pitkään ja kunnossa. Pidennetyt huoltovälit ovat markkinointikikka, ei auton elinkaaren kannalta hyvä sellainen.
        Minulla on 2000km ajettuna ostettu auto joka on ollut minulla jo useamman vuoden ja toiminut erittäin luotettavasti, öljy ja suodatin vaihtuvat max. 12tkm välein. Samasta automallista on kuulunut porua jakoketjun ennenaikaisesta kulumisesta, yksilöt joissa ongelma on ilmennyt ovat järjestään olleet autoja joissa öljyhuollot/määräaikaishuollot on tehty valmistajan suosituksen mukaisesti, 30tkm välein. Minun yksilössä tuo keskimääräinen "ketjun porimis Km. lukema" n.80tkm on ylittynyt jo reilusti eikä ketju rallattele tai kilise, kaikki toimii edelleen moitteitta. Mitähän minä olen tehnyt erilailla kun nämä ketjunsa venyttäneet omistajat? Olen puolittanut virallisen valmistajan huolto-ohjelman.
        Ihmesten on näemmä ilmeisen vaikea uskoa yksinkertaisia asioita


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mitään merkitystä miten auto on ennen huollettu, nyt on nyt ja tutki auton kunto mikä se on nyt eikä murehdita menneitä. Kuka kuvaa huoltokirjan, ei kukaan autoa kait ostat etkä kirjaa, kyllä on älyvapaat taas liikkeellä. Puahhhhh. Tommoisille ei autoa myydä vaan pistetään heti pihalle naukumaan.

        Kyllä sillä vaan on merkitystä, paitsi ehkä joissain niissä 20 -vuotiaissa tuontilintoissa, missä muutenkaan sitä huoltokirjaa ei sattuneesta syystä ole...

        Säännölliset huollot on kuitenkin yksi suurimmista auton kestävyyteen vaikuttavista tekijöistä, ja jos esim. alle 100 tkm ajetun auton huoltohistoriassa on 60 tkm:n aukko (äskettäin tuli tällainen vastaan) ei tuollaista ole mitään syytä ostaa ellei sitten hinta ole oikeasti puoli-ilmainen.


    • No mikä sotki asian?
      Saanko arvata?
      Se, että yhtäkkiä myyjän pitikin kuluttajan kanssa käymästään irtaimen kaupasta määrättyjen tunnusmerkkien täyttyessä vastata kaupan kohteesta vielä kaupan jälkeenkin.

      • Anonyymi

        Hyvin sanottu, ei tullut itsellä mieleen.


    • Anonyymi

      Sähköistä huoltokirjaa on hankalampi kuvata. Sen kyllä näkee sitten, kun on autoon tutustumassa.

    • Anonyymi

      "Jos huoltokirjaa ei löydy ja se on huomioitu hinnassa niin miksei tuollaista voisi ostaa."

      Ei ole mitään syytä ostaa huonosti pidettyä autoa kun tarjolla on runsaasti autoja joita on pidetty hyvin ja siitä löytyy dokumentit. turha alkaa kaivamaan verta nenästään kun vaihtoehtojakin on.

    • Anonyymi

      Et sinä löydä netistä kuvia siitä kyseisestä yksilöstä. Autoahan siinä ollaan ostamassa, eikä huoltokirjaa. Mistä kuvien perusteella tiedät, että kyse on siitä autosta josta on muut kuvat? Auton tiedot ja huoltoleimat kun ovat eri sivuilla ja vähänkin uudemmissa autoissa on usein vain sähköinen huoltokirja.
      Huoltotiedot kannattaa tarkastaa jos auto oikeasti kiinnostaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      324
      3016
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      106
      2243
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      86
      1674
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      193
      1583
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      67
      1375
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      55
      1273
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      12
      1104
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      21
      1098
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      2
      1049
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      931
    Aihe