Luuk. 4:16
Jeesus tuli Nasaretiin, missä hän oli kasvanut, ja meni sapattina tapansa mukaan synagogaan. Hän nousi lukemaan.
Helluntailailaiset kieltää Jeesuksen uskon:
Sapatin, Synagoogan ja sen mitä Jeesus luki, Mooseksen kirjat ja Tooran.
Ilm. 14:12
Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt
ja Jeesuksen uskon.
Helluntailaiset eivät ole Jeesuksen seuraajia
90
485
Vastaukset
- Anonyymi
Tämä onkin hyvin ikävää, kun Jumalan antama sapatti sysätään vain varjoon. Jumala ei tätä hyvällä katsele.
1234567---- Anonyymi
sinun raamattusi onkin tosi kevyt kantaa, kun siinä on vain kannet ja yksi lehti !
varo nyt ettei syystuulet sitä vie. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
sinun raamattusi onkin tosi kevyt kantaa, kun siinä on vain kannet ja yksi lehti !
varo nyt ettei syystuulet sitä vie.Ja se yksi lehti sitten onkin tosi tärkeä. Tärkempi kuin luuletkaan.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja se yksi lehti sitten onkin tosi tärkeä. Tärkempi kuin luuletkaan.
1234567---Kas kun tunnustit, että Raamatussasi on vain yksi lehti.
Näin tunnustat, että vain sapatti Raamatussa on tärkeä.
Tai että se on jopa ainoa asia, mikä siellä on luoettavissa.
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kas kun tunnustit, että Raamatussasi on vain yksi lehti.
Näin tunnustat, että vain sapatti Raamatussa on tärkeä.
Tai että se on jopa ainoa asia, mikä siellä on luoettavissa.
Mvh J - KMeinaatko, että en muuta Raamatusta lue. Luen toki koko Raamattua.
Sapatti on Jumalan merkki. 2.Moos. 31: 12. Ja Herra puhui Moosekselle sanoen: Puhu Israelilaisille ja sano: Pitäkää minun sapattini, sillä se on MERKKINÄ meidän välillämme, minun ja teidän, sukupolvesta sukupolveen, TIETÄÄKSENNE, ETTÄ MINÄ OLEN HERRA, JOKA PYHITÄN TEIDÄT.
1700-luvun Luterilaisen virren sanoin: Ken tahtoo olla kristitty, ja kristittynä kuolla, ei sille outo, PEITETTY saa HERRAN LAKI OLLA, JONK' ANTOI ITSE JUMALA.
Pidän sapattia esillä jatkuvasti, koska se jätetään varjoon
Katsoin TV seiskasta helluntailaisjulistajien keskustelua Paavo Järvisen johdolla. Heille tuli puheeksi sapatti. Martti Ahvenainen mainitsi: Uuden Liiton sapatti ei ole edes lauantai. He olivat saman henkisiä.
Niin älä ihmettele, että pidän sapattia jatkuvasti esillä, koska tallaista julistusta kuulee sananjulistajilta.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meinaatko, että en muuta Raamatusta lue. Luen toki koko Raamattua.
Sapatti on Jumalan merkki. 2.Moos. 31: 12. Ja Herra puhui Moosekselle sanoen: Puhu Israelilaisille ja sano: Pitäkää minun sapattini, sillä se on MERKKINÄ meidän välillämme, minun ja teidän, sukupolvesta sukupolveen, TIETÄÄKSENNE, ETTÄ MINÄ OLEN HERRA, JOKA PYHITÄN TEIDÄT.
1700-luvun Luterilaisen virren sanoin: Ken tahtoo olla kristitty, ja kristittynä kuolla, ei sille outo, PEITETTY saa HERRAN LAKI OLLA, JONK' ANTOI ITSE JUMALA.
Pidän sapattia esillä jatkuvasti, koska se jätetään varjoon
Katsoin TV seiskasta helluntailaisjulistajien keskustelua Paavo Järvisen johdolla. Heille tuli puheeksi sapatti. Martti Ahvenainen mainitsi: Uuden Liiton sapatti ei ole edes lauantai. He olivat saman henkisiä.
Niin älä ihmettele, että pidän sapattia jatkuvasti esillä, koska tallaista julistusta kuulee sananjulistajilta.
1234567---Sapatti on Jumalan merkki. 2.Moos. 31: 12. Ja Herra puhui Moosekselle sanoen: Puhu Israelilaisille ja sano: Pitäkää minun sapattini, sillä se on MERKKINÄ meidän välillämme, minun ja teidän, sukupolvesta sukupolveen, TIETÄÄKSENNE, ETTÄ MINÄ OLEN HERRA, JOKA PYHITÄN TEIDÄT.
Jaahas, 123456777777 kurkkii sapatti- ikkunastaan ja kehuu olevansa juutalainen, eli korvausopin adventisti- juutalainen.
Mitä luin linkistä? Herra puhui kelle???? Moosekselle, mitä ja kelle Mooseksen piti puhua?
Israelilaisille... ja nyt ollaan korvausopin ytimessä.
Otetaan juutallaisille puhutusta asiasta kiinni ja hylätään Herran kansan lupaus, sitten korvataan heidät adventisti- korvaajana ja aletaan sapattamaan, sapattamasta päästyä ja haetaan korvausopin keskustan kaupunkiin samalla sapattamalla puhuvia.
Eli kuin vauvakaste- hätäkaste - helvettijumalan lepittyminen ja me olemme se yksi kaste - jumalan perillemenijät, korvausopin päpättäjät.
Paljon välistetään sapatti- jumala pelastaa sapatistit- ja vauvakaste- hätäkaste- vesipelastaa puhujat keskenään.
Ei kannata sijoittaa kumpaakaan, kun ja koska ovat ottaneet jehovalaisten kanssa saman virren keskenään laulettavaksi. me pelastutaan tule meille asumaan, niin pelastut.
Sapatti- ikkunoista on turha hihkua ja sapattinanne orjuuttaa bussikuskit kuljettamaan orjana teidät synagoogaan, jossa olette punakkaana ja pönäkkäänä pyhiä, Ellen- kuolleen profeetan kanssa.
Ei kiitos sokeuteen ja pimeyteen. - Anonyymi
Et sinä, numerorivi ole Jeesuksen seuraaja , vaan sapatti eli saatana on herrasi, et pysty kieltämään!
- Anonyymi
toinen helluntai toi toisen hengen ja toiset vieraat opit ja uskomukset
- Anonyymi
Nämä onkin vieraita oppeja, kuten salaiset tempaamiset, ja Jumalan antaman sapatin varjoon laittaminen. Sitten vielä julistetaan, että sapatti ei kuulu enää Uuden Liiton kristityille.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nämä onkin vieraita oppeja, kuten salaiset tempaamiset, ja Jumalan antaman sapatin varjoon laittaminen. Sitten vielä julistetaan, että sapatti ei kuulu enää Uuden Liiton kristityille.
1234567---Salainen tempaaminen on Raamatussa.
Mutta sinun Raamatustasi se puuttuu
koska siinä on vain yksi sivu ja yksi
asia. Minun Raamatussa on 1552 sivua.
Siksi siinä on enemmän asiaa.
https://www.jumala-kanssamme.se/439641483/439646441
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Salainen tempaaminen on Raamatussa.
Mvh J - KMinun Raamatussa on kaikki sivut.
Ei tule salaista tempausta, ennen Jeesuksen toista tulemista se on 100% varmaa.
Armonaika päättyy. Kristus tulee. Elämän ylösnousemus. Vanhurskaat hallitsevat Kristuksen kanssa taivaassa Tuhannen vuotta. Tuomion ylösnousemus. Tuomio pannaan täytäntöön. Uusi maa.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mvh J - KHelluntailaisuus on noituutta ja okkultismia Jeesuksen nimen suojissa.
Helluntailaisuus on salaseura, jossa niitä salaisia oppeja ja tempauksia vouhotetaan ja puhutaan salakielillä.
Jeesus ei tee mitään salaisia paluita ja tempauksia, vaan tulee aikanaan rauhallisesti maan päälle Galilean vuorelle. Sitten häitä vietetään Jerusalemissa. Ei missään pilven reunalla. Ne on niitä illuusioita.
Ap. t. 1:11
Nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te siinä seisotte katselemassa taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teidän luotanne taivaaseen, tulee kerran takaisin, samalla tavoin kuin näitte hänen taivaaseen menevän. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minun Raamatussa on kaikki sivut.
Ei tule salaista tempausta, ennen Jeesuksen toista tulemista se on 100% varmaa.
Armonaika päättyy. Kristus tulee. Elämän ylösnousemus. Vanhurskaat hallitsevat Kristuksen kanssa taivaassa Tuhannen vuotta. Tuomion ylösnousemus. Tuomio pannaan täytäntöön. Uusi maa.
1234567---Olen Raamatulla osoittanut, että Jeesuksen tulemus on kaksi tapahtumaa.
Oikeastaan se on KOLME tapahtumaa. Mutta se ensimmäinen on jo tapahtunut
kun Sana tuli lihaksi ja asui keskellämme ihmisenä n. 33 vuotta. Mutta nyt puhumme tulevaisista.
Jeesus tulee siis kaksi kertaa:
1. Pilviin noutamaan omansa taivaaseen = Näkymätön paluu.
2. Öljymäelle tuhoamaan Israelin viholliset ja perustamaan tuhatvuotista valtkuntaa = näkyvä paluu.
Miten voit väittää vastaan ettei näin ole? En ainoa uskova, joka näkee tämän samalla tavalla Raamatussa.
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaisuus on noituutta ja okkultismia Jeesuksen nimen suojissa.
Helluntailaisuus on salaseura, jossa niitä salaisia oppeja ja tempauksia vouhotetaan ja puhutaan salakielillä.
Jeesus ei tee mitään salaisia paluita ja tempauksia, vaan tulee aikanaan rauhallisesti maan päälle Galilean vuorelle. Sitten häitä vietetään Jerusalemissa. Ei missään pilven reunalla. Ne on niitä illuusioita.
Nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te siinä seisotte katselemassa taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teidän luotanne taivaaseen, tulee kerran takaisin, samalla tavoin kuin näitte hänen taivaaseen menevän.>>>Ap. t. 1:11
Nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te siinä seisotte katselemassa taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teidän luotanne taivaaseen, tulee kerran takaisin, samalla tavoin kuin näitte hänen taivaaseen menevän.<<<
Tämä Sana viittaa Sakarjan Kirjan ilmoitukseen Jeesuksen paluusta Öljymäelle perustamaan tuhantvuotista valtakuntaa. Juuda kertoo, että Jeesus tulee tuhannen tuhansine pyhinensä. Ne pyhät ovat uskovat, jokta Hän oli aikaisemmin noutanut taivaaseen luokseen. Heidän kanssaan Jeesus tulee.
Alla oleva teksti lainattu
"Jeesus tulee takaisin kaksi kertaa. Edellä kerroin ensimmäisen tulemuksen, jossa Jeesus noutaa omansa taivaaseen Joh 14:1-6 Sanan lupauksensa mukaisesti. Tämä tapahtuma on maailmalle näkymätön tapahtuma. Jeesus ei tule tempauksessa näkyvällä tavalla ruumiillisesti vaan Hän tulee yläilmoihin ihmisten näkemättä Häntä.
Vihan ajan lopussa Jeesus tulee näiden taivaaseen hakemiensa uskovien pyhiensä kanssa Öljymäelle ruumiillisessa muodossa (Apt 1:11, Ilm 1:7-8). Tämä päivä on Raamatussa kerrottu Herran päivä. Silloin Jeesus tulee näkyvällä tavalla samanlaisena kuin Hän oli ylösnousemuksensa jälkeen ja söi opetuslastensa kanssa heidän nähtensä (Joh 21:4-15, Luuk 24:36-48). Silloin Jeesus tuomitsee jumalattoman maailman ja ottaa maailman herruuden ja perustaa tuhatvuotisen rauhanvaltakunnan. Tästä Jeesuksen toisesta tulemuksesta maan päälle Sakarja kirjoittaa luvuissa 12-14. Myös Juuda kertoo tästä tapahtumasta.
Juuda 1:14-15 "Heistäkin Eenok, Aadamista seitsemäs, on ennustanut, sanoen: "Katso, Herra tulee tuhannen tuhansine pyhinensä tuomitsemaan kaikkia ja rankaisemaan kaikkia jumalattomia kaikista heidän jumalattomista teoistansa, joita he jumalattomuudessaan ovat tehneet, ja kaikesta julkeasta, mitä nuo jumalattomat syntiset ovat häntä vastaan puhuneet.""
Sak 14:3-5 "Ja Herra on lähtevä liikkeelle ja sotiva näitä pakanoita vastaan, niin kuin sotimispäivänänsä, taistelun päivänä. Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin. Ja te pakenette minun mäkieni väliseen laaksoon, sillä mäkien välinen laakso on ulottuva Asaliin asti. Te pakenette, niinkuin pakenitte maanjäristystä Ussian, Juudan kuninkaan, päivinä. Ja Herra, minun Jumalani, tulee; kaikki pyhät sinun kanssasi."
Sak 12:9-10 "Mutta sinä päivänä minä tahdon hävittää kaikki pakanakansat, jotka hyökkäävät Jerusalemia vastaan. Ja minä vuodatan Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja rukouksen hengen. He katsovat minuun, jonka he ovat lävistäneet. Ja he valittavat häntä, niin kuin valitetaan ainokaista, murehtivat häntä katkerasti, niin kuin murehditaan katkerasti esikoista."" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen Raamatulla osoittanut, että Jeesuksen tulemus on kaksi tapahtumaa.
Oikeastaan se on KOLME tapahtumaa. Mutta se ensimmäinen on jo tapahtunut
kun Sana tuli lihaksi ja asui keskellämme ihmisenä n. 33 vuotta. Mutta nyt puhumme tulevaisista.
Jeesus tulee siis kaksi kertaa:
1. Pilviin noutamaan omansa taivaaseen = Näkymätön paluu.
2. Öljymäelle tuhoamaan Israelin viholliset ja perustamaan tuhatvuotista valtkuntaa = näkyvä paluu.
Miten voit väittää vastaan ettei näin ole? En ainoa uskova, joka näkee tämän samalla tavalla Raamatussa.
Mvh J - KEnnen Jeesuksen toista tulemista, on kaikki viimeiset vitsaukset, vihat, vaino, vaivat, sodat, ja pedon kumartamiset.
Viimeinen vaino koittaa kun peto saa vallan ja voiman yhdeksi hetkeksi, ennen Jeesuksen toista tulemista. Vaijoojina ovat peto ja pedon kumartajat. Näissä vainoissa tulevat viimeiset marttyyrit, ennen Jeesuksen toista tulemista. Vastakkain tulevat olemaan pedonmerkki sunnuntai, ja Jumalan merkki sapatti.
Jeesus toisessa tulemisessaan herättää pyhät kirkastetussa ruumiissa, elossa olevat pyhät muutetaan. Jeesus vie heidät 1000 vuodeksi taivaaseen.
KAIKKI, kaikkien kansojen jumalattomat saavat surmansa Jeesuksen toisessa tulemisessa Hänen ilmestyksestään, vuorten rotkotkaan ei anna heille suojaa. myöskin paholainen sidotaan.
1000 vuoden jälkeen on KAIKIEN kansojen jumalattomien herätys kuolleista, myöskin paholainen päästetään vankeudestaan vähäksi aikaa.
He nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin. Heille koittaa viimeinen tuomio. Tuli lankeaa alas taivaasta ja kuluttaa heidät. TÄMÄ ON TOINEN KUOLEMA HEILLE.
Tämän jälkeen Jumala luo uuden taivaan ja uuden maan omilleen Ilm.21 luku.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ennen Jeesuksen toista tulemista, on kaikki viimeiset vitsaukset, vihat, vaino, vaivat, sodat, ja pedon kumartamiset.
Viimeinen vaino koittaa kun peto saa vallan ja voiman yhdeksi hetkeksi, ennen Jeesuksen toista tulemista. Vaijoojina ovat peto ja pedon kumartajat. Näissä vainoissa tulevat viimeiset marttyyrit, ennen Jeesuksen toista tulemista. Vastakkain tulevat olemaan pedonmerkki sunnuntai, ja Jumalan merkki sapatti.
Jeesus toisessa tulemisessaan herättää pyhät kirkastetussa ruumiissa, elossa olevat pyhät muutetaan. Jeesus vie heidät 1000 vuodeksi taivaaseen.
KAIKKI, kaikkien kansojen jumalattomat saavat surmansa Jeesuksen toisessa tulemisessa Hänen ilmestyksestään, vuorten rotkotkaan ei anna heille suojaa. myöskin paholainen sidotaan.
1000 vuoden jälkeen on KAIKIEN kansojen jumalattomien herätys kuolleista, myöskin paholainen päästetään vankeudestaan vähäksi aikaa.
He nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin. Heille koittaa viimeinen tuomio. Tuli lankeaa alas taivaasta ja kuluttaa heidät. TÄMÄ ON TOINEN KUOLEMA HEILLE.
1234567---Ollen edellä Raamatulla osoittanut, että Jeesus ei jätä morsiantaan vihan aikaan, Jumalan vihaa. Jumalan viha ei kohtaa Kristuksen morsianta, seurakuntaa. Jumalan viha kohtaa jumalatonta maailmaa ja sen ihmisiä. Ei uskovia.
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ollen edellä Raamatulla osoittanut, että Jeesus ei jätä morsiantaan vihan aikaan, Jumalan vihaa. Jumalan viha ei kohtaa Kristuksen morsianta, seurakuntaa. Jumalan viha kohtaa jumalatonta maailmaa ja sen ihmisiä. Ei uskovia.
Mvh J - KTäältä ei lähde kukaan minnekään, ennen Jeesuksen toista tulemista. Viimeinen viha ennen Jeesuksen toista tulemista kohtaa niitä, jotka pitävät Jumalan käskyt, ja Jumalan antaman sapatin pyhänäpäivänä.
Pedostakin tulee saada voitto, jotta pääsee mukaan kun Jeesus tulee toisen kerran, ja vie omansa 1000 vuodeksi taivaaseen.
Vielä muistutukseksi: Pedonmerkki on sunnuntai, ja vastaavasti Jumalan merkki on sapatti.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>Ap. t. 1:11
Nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te siinä seisotte katselemassa taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teidän luotanne taivaaseen, tulee kerran takaisin, samalla tavoin kuin näitte hänen taivaaseen menevän.<<<
Tämä Sana viittaa Sakarjan Kirjan ilmoitukseen Jeesuksen paluusta Öljymäelle perustamaan tuhantvuotista valtakuntaa. Juuda kertoo, että Jeesus tulee tuhannen tuhansine pyhinensä. Ne pyhät ovat uskovat, jokta Hän oli aikaisemmin noutanut taivaaseen luokseen. Heidän kanssaan Jeesus tulee.
Alla oleva teksti lainattu
"Jeesus tulee takaisin kaksi kertaa. Edellä kerroin ensimmäisen tulemuksen, jossa Jeesus noutaa omansa taivaaseen Joh 14:1-6 Sanan lupauksensa mukaisesti. Tämä tapahtuma on maailmalle näkymätön tapahtuma. Jeesus ei tule tempauksessa näkyvällä tavalla ruumiillisesti vaan Hän tulee yläilmoihin ihmisten näkemättä Häntä.
Vihan ajan lopussa Jeesus tulee näiden taivaaseen hakemiensa uskovien pyhiensä kanssa Öljymäelle ruumiillisessa muodossa (Apt 1:11, Ilm 1:7-8). Tämä päivä on Raamatussa kerrottu Herran päivä. Silloin Jeesus tulee näkyvällä tavalla samanlaisena kuin Hän oli ylösnousemuksensa jälkeen ja söi opetuslastensa kanssa heidän nähtensä (Joh 21:4-15, Luuk 24:36-48). Silloin Jeesus tuomitsee jumalattoman maailman ja ottaa maailman herruuden ja perustaa tuhatvuotisen rauhanvaltakunnan. Tästä Jeesuksen toisesta tulemuksesta maan päälle Sakarja kirjoittaa luvuissa 12-14. Myös Juuda kertoo tästä tapahtumasta.
Juuda 1:14-15 "Heistäkin Eenok, Aadamista seitsemäs, on ennustanut, sanoen: "Katso, Herra tulee tuhannen tuhansine pyhinensä tuomitsemaan kaikkia ja rankaisemaan kaikkia jumalattomia kaikista heidän jumalattomista teoistansa, joita he jumalattomuudessaan ovat tehneet, ja kaikesta julkeasta, mitä nuo jumalattomat syntiset ovat häntä vastaan puhuneet.""
Sak 14:3-5 "Ja Herra on lähtevä liikkeelle ja sotiva näitä pakanoita vastaan, niin kuin sotimispäivänänsä, taistelun päivänä. Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin. Ja te pakenette minun mäkieni väliseen laaksoon, sillä mäkien välinen laakso on ulottuva Asaliin asti. Te pakenette, niinkuin pakenitte maanjäristystä Ussian, Juudan kuninkaan, päivinä. Ja Herra, minun Jumalani, tulee; kaikki pyhät sinun kanssasi."
Sak 12:9-10 "Mutta sinä päivänä minä tahdon hävittää kaikki pakanakansat, jotka hyökkäävät Jerusalemia vastaan. Ja minä vuodatan Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja rukouksen hengen. He katsovat minuun, jonka he ovat lävistäneet. Ja he valittavat häntä, niin kuin valitetaan ainokaista, murehtivat häntä katkerasti, niin kuin murehditaan katkerasti esikoista.""Jeesus kutsuu enkeleitä pyhiksi, joita hän tuo tullessaan taivaasta, johon nousi Galilean vuorelta.
Ei ihminen mene koskaan Jumalan taivaaaseen.
Joh.3:13 13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.
Raamatussa on paljon sellaista symboliikkaa, kuvakieltä, jopa runollista illuusioita ihmisen päästystä taivaaseen, jolla ruokitaan sitä taivaskaipuuta. Mutta se ei ole konkretiaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1234567--->>>Nämä onkin vieraita oppeja, kuten salaiset tempaamiset, ja Jumalan antaman sapatin varjoon laittaminen.<<<
Ymmärrän ettet ymmärrä ylöstempaamista koska et tunne Raamattua tältä alueelta vaikka sanotkin lukevasi koko Raamattua Jätät kuitenkin huomiotta tempauksesta kertovat jakeet. Miksi?
Oletko sinäkin UT:n kirjeiden mitätöijien joukossa kyseenalaistamassa Kristuksen apostolin, Paavalin, Sanoja, jotka hän on saanut suoraan Herralta Jeesukselta Kristukselta
meille välitettäväksi, jotta tietäisimme näistä asioista?
Gal 1: 11 "Teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmismielen mukaista. Enhän minä ole sitä keneltäkään ihmiseltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan sain sen ilmestyksessä Jeesukselta Kristukselta."
1 Kor 11:23 "Olen saanut Herralta sen, minkä olen myös ilmoittanut teille:"
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>Nämä onkin vieraita oppeja, kuten salaiset tempaamiset, ja Jumalan antaman sapatin varjoon laittaminen.<<<
Ymmärrän ettet ymmärrä ylöstempaamista koska et tunne Raamattua tältä alueelta vaikka sanotkin lukevasi koko Raamattua Jätät kuitenkin huomiotta tempauksesta kertovat jakeet. Miksi?
Oletko sinäkin UT:n kirjeiden mitätöijien joukossa kyseenalaistamassa Kristuksen apostolin, Paavalin, Sanoja, jotka hän on saanut suoraan Herralta Jeesukselta Kristukselta
meille välitettäväksi, jotta tietäisimme näistä asioista?
Gal 1: 11 "Teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmismielen mukaista. Enhän minä ole sitä keneltäkään ihmiseltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan sain sen ilmestyksessä Jeesukselta Kristukselta."
1 Kor 11:23 "Olen saanut Herralta sen, minkä olen myös ilmoittanut teille:"
Mvh J - KEn tule muuttamaan näkemyksiäni. Ymmärrän erittäin hyvin.
Kävin vuosikymmeniä sitten eri vapaiden suuntien kokouksissa, minulle ne näkemykset heidän julistuksistaan ei sovi. Adventistien näkemykset havaitsin järkevimmiksi.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tule muuttamaan näkemyksiäni. Ymmärrän erittäin hyvin.
Kävin vuosikymmeniä sitten eri vapaiden suuntien kokouksissa, minulle ne näkemykset heidän julistuksistaan ei sovi. Adventistien näkemykset havaitsin järkevimmiksi.
1234567--->>>Adventistien näkemykset havaitsin järkevimmiksi.<<<
No joo, kun aikansa suutaan aukoo, paljastaa itsensä.
Vai oli ne järkeviä näkemyksiä? Jehovan todistajatkin vetoavat
ihmisen järkeen ja käsittävät vain sen mitä järjellä voi ymmärtää.
Ja tietysti myös järkevät uskosta osattomat ihmiset vetoavat järkeen.
Eivätkä he voi ymmärtää enempää kuin järki antaa heille ymmärrystä.
Paavali vetosi Jumalan Sanaan ja Henkeen. Jumalan Henki antoi
Paavalille ymmärrystä hengellisistä asioista. Hän ymmärsi enemmän
kuin järkevä ihminen oman järkensä kautta käsitti ja käsittää.
1 Kor 2:1 "Niinpä, kun tulin luoksenne, veljet, en tullut julistamaan
teille Jumalan salaisuutta suurenmoisin puhein tai viisauden keinoin."
4 "Puheeni ja julistukseni ei ollut inhimillisen viisauden suostuttelevia
sanoja vaan Hengen ja voiman osoittamista, 5 jotta teidän uskonne ei
perustuisi ihmisviisauteen vaan Jumalan voimaan."
7 "Me puhumme Jumalan salattua, kätkettyä viisautta, jonka Jumala
on jo ennen maailmanaikoja määrännyt meidän kirkkaudeksemme."
"12 Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä vaan sen Hengen,
joka on Jumalasta, jotta tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut.
13 Siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamin
sanoin vaan Hengen opettamin, selittäen hengelliset asiat hengellisesti."
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1234567---Siittikö sinut jutalainen, kun olet omaksunut heille annetusta opista, et kykene 613- käskyä suhteuttamaan elämääsi, kun et edes Uudentestamenti yli 1000 käskyä ja kehotukseenkaan.
Miksi leikit jumalaa- omin lupinesi 123456777
Rukoilkaa profetoimisen armolahjaa, mutta älkää kaivako sitä ellenin haudasta esiin, vaan antakaa Pyhän Hengen itse - hoitaa armolahjojen jako.
Kun tulette sitten temppeliinne ja profetian henki alkaa puhua, se osoittaa teitin ongelmat toden totta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mvh J - KMvh J - K
Onko Jeesuksen tulo ----yllävää- - Raamatussa.
Jos on, niin olisiko se siten "salainen"- kun porukka ei hokaa tulevaa?
Jos he uskoisivat, eihän se silloin ole salainen!
Olisiko sinulla termien tulkinnassa hieman klappia, että et oikein ole sanoista jyvällä.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaisuus on noituutta ja okkultismia Jeesuksen nimen suojissa.
Nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te siinä seisotte katselemassa taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teidän luotanne taivaaseen, tulee kerran takaisin, samalla tavoin kuin näitte hänen taivaaseen menevän.sehän on vain sinun pääsi juttu, johon en viitti ottaa edes kantaa-
Eedenissä Aadamille Jumala esitti monenlaisia "syötäviä" puita...
eli luvallisia.
Katselen tavallani eri kirkkokuntia, tietenki siksi, kun tietomme on vajavaista, sinunkin tietosi on niin vajavainen, ettet voi olla Sanan opettaja.
Niin eri kirkkokunnissa on Jumalan antamia opetuksia näkyvissä, joita voi nauttia, hengellisesti.
Hyvän ja pahantidenpuun eväille ei pidä mennä, koska se on Jumalan aluetta, Mutta sinä se rämmit aina sen puun ääressä ja leikit jumalana- että tuomaroit luvattomasti ja kadotukseksesi- ja luet siksi tuomion yllesi- hokaatko?
Älä leiki jumalaa- äläkä ole liian tärkeä olevinasi, että sinun näkemyksiesi mukaan meidän pitäisi ajatella...
Luepa- sanon ei helluntalaisena- mikä on se salama- idästä- länteen jossa verrataan Jeesuksen paluuta..
Salama onko se ukonilmalla sinun maailmassa, että salamat niin rauhallisesti paukuttaa taivaalla.... onko sinun sapamat pommpivia pallo- salamoita?
Olen sellaisenkin nähnyt lapsuudessa. Tuli sähkö- töpselistä tupaan - pomppi hellalle ja katosi piippuun. Se ei ollut mikään normaali salama- joka välähtää ja jyrähtää.
Puhutko pallosalama- jeesuksesi paluusta - vai mitä haastelet? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ennen Jeesuksen toista tulemista, on kaikki viimeiset vitsaukset, vihat, vaino, vaivat, sodat, ja pedon kumartamiset.
1234567---Tämän jälkeen Jumala luo uuden taivaan ja uuden maan omilleen Ilm.21 luku.
1234567---
tuo on sinun porukkasi tulkinta, maistuu hyvälle ja kehut näkemystä.
Mutta, ei ole ainut näköala, ja jopa juutalaiset, jota haluat korvata seurakuntana- ja hyljätä heidät, ... puhuvat vastoin sinua.
puheesi ei ota tuulta- etten kumarra edessäsi ja palvo juttuasi.
- Anonyymi
Eikä Jeesus kaatunnu selälleen siellä Synagoogassa,
eikä puhunnu sekavia hurmoskieliä.
Jeesus on paras esikuva kaikista uskonasioista !
Jeesus: "Seuraa sinä minua!- Anonyymi
Niin Jeesus sanoikin seuraa minua. Suuri osa ei seuraa Jeesusta. Jeesushan meni tapansa mukaan sapattisin synagoogaan opettamaan ja samalla paransi sairaita.
Kun heillä nyt sapatti on varjossa, niin he suurelta osin pitävät sapattisin rukoushuoneidensa ovet suljettuina.
Sapatti on Jumalan merkki.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin Jeesus sanoikin seuraa minua. Suuri osa ei seuraa Jeesusta. Jeesushan meni tapansa mukaan sapattisin synagoogaan opettamaan ja samalla paransi sairaita.
Kun heillä nyt sapatti on varjossa, niin he suurelta osin pitävät sapattisin rukoushuoneidensa ovet suljettuina.
Sapatti on Jumalan merkki.
1234567---Kaikki mikä on Jumalasta, sitä pitää kunnioittaa ja noudattaa. Sitä ei saa pitää halpana.
Sapatti on Jumalasta. - Anonyymi
No, tee esikuvasi tekoja, herätä kuolleita, paranna sokeita ja anna kuuroille kuulo jne.
Siunaa leipä ja kalat, sekä ruoki porukkaa.... niin sanon, että puheesi on tosi, seuraat Jeesusta.
Nyt itselläsi taitaa olla hurmoskieli - mutta et ole lukenut korinntilaiskirjeestä armolahjoista pätkääkkään, Jos olisit lukenut, olisit hiljaa.
Kun armolahjona annetaan luterilaisuudessa- kielilläpuhumista- tai jo 1700- luvulla Suomessa kiellilläpuhumista oli- niin sinä olet pihalla, ja puheesi on itselläsi sekavaa- etkä ota selvää asioissa, Siis olet tuuleen puhuja. -----tapasi mukaan----
- Anonyymi
Luterilaisten herjaajien juopporinki ja adventistit ovat löytäneet toisensa.
Heillä on yhteinen vihollinen helluntailaiset.
Yhteistä näillä on, että he eivät hyväksy Pyhän Hengen toimintaa!- Anonyymi
Päinvastoin, helluntailaiset vihaavat uskovia ja väittävät että pyhä henki toimii vain heillä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Päinvastoin, helluntailaiset vihaavat uskovia ja väittävät että pyhä henki toimii vain heillä
Luterilaiset ja adventistit eivät hyväksy Paavalin opetuksia. Kielilläpuhumista vastaan he erityisesti taistelevat!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luterilaiset ja adventistit eivät hyväksy Paavalin opetuksia. Kielilläpuhumista vastaan he erityisesti taistelevat!
Kyllä hyväksyy, hellarit ei hyväksy Paavalin syntiopetusta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaisuus on paholaisesta peräisin ne heresiat ja opit, mitä ne levittää Parhamin ja Olsenin hengessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaisuus on paholaisesta peräisin ne heresiat ja opit, mitä ne levittää Parhamin ja Olsenin hengessä.
Sodoman ja Gomorran henki laskeutui Azusinkadulle eksyttämään mahdollisimman monta ihmistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sodoman ja Gomorran henki laskeutui Azusinkadulle eksyttämään mahdollisimman monta ihmistä.
Jeesus varoitti helluntailaissuuden kaltaisista hurmoslahkoista:
Matt.24:24
Sillä vääriä messiaita ja vääriä profeettoja ilmaantuu, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että he johtavat, jos mahdollista, valitutkin harhaan. [5. Moos. 13:2-4; 2. Tess. 2:9,10; Ilm. 13:13,14] - Anonyymi
Kyllä hyväksyvät Adventistit pyhän Hengen toimintaa.
Tämä on pahan hengen toimintaa, mitä julistajilta kuulee: Sapatti ei kuulu enää Uuden Liiton kristityille. He kuvittelevat, että se on Pyhän Hengen toimintaa, vaikka se henki on kaukana Pyhästä Hengestä.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Julistivatko nämä herrat kymmenenkäskyn Lakia ?
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on pahan hengen toimintaa, mitä julistajilta kuulee: Sapatti ei kuulu enää Uuden Liiton kristityille. He kuvittelevat, että se on Pyhän Hengen toimintaa, vaikka se henki on kaukana Pyhästä Hengestä.
1234567---Adventisteilla ja luterilaisilla on sama oppi kielilläpuhumisen ARMOLAHJASTA.
Kun lukee viisi vuotta kieltä osaa kielen ja saa armolahjan.😂😂😂😂 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
höpölöpö helluntalaiset vihaavat. on sinun mantrasi ja oman pääsi juttu, näin sivullisena, kerron.
Mitä mietit puheesi perään, kun näet helluntalaiset ja luterilaiset yhteisissä tilaisuuksissa ja toiminnassa herätyskentällä.
Otan nyt nämä kaksi- rinnan, katso vuosia vaikka kuoro- musiikki ym. toiminta, mikä kaunis yhteiselo veljien ja sisarten kesken ja kummassakin on myös veren- evankeliumi.
Mutta, teissä on vesitiskiporukkaa ilman veren evanekeliumin sijaisuhria ja teitä ojennetaan puhmaan Kristuksen sovitustyöstä - joka sovittaa verirusketa synnit villanvalkoiseksi.... Ongelma olette vain te itse- joku päpättäjä siellä riveissä.
Älkää yleistäkö omien juttuihinne uskovia eri surakunnista- että voisitte pilkata helluntalaisuutta.... .Teitä ravistellaan, kun liha teissä puhuu.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
se on vain sinun vihamustapääsi ajatuksia, älä yleistä omaa pahaa oloasi palstalla.
Tee parannus, sulla on omat lyhteet mitä aina heilutat.... Ota uhrikaritsan alttarisarvet lyhteittesi tilalle, sinä heresia- parham- papattaja---- Sen verran olen sivullisena lukenut linkki- ihmisistä, että sanon,, sinut valheen herraksi, puolueelliseksi juoruakaksi, jolla on oma hame krovissa- häpy rienaajalle avoinna. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
otahan lääkeet- vihasi kiehuu yli. onko ADHD - diaknisoitu- onko lapsuus aikasi ollut sinulla vaikea, jne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus varoitti helluntailaissuuden kaltaisista hurmoslahkoista:
Matt.24:24
Sillä vääriä messiaita ja vääriä profeettoja ilmaantuu, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että he johtavat, jos mahdollista, valitutkin harhaan. [5. Moos. 13:2-4; 2. Tess. 2:9,10; Ilm. 13:13,14]höpölöpö kehää kiertävälle trollille, joka toistaa vain itseään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1234567---vaatiiko 1234567 sitä, että sapattina minun pitää tulla töihin, että kuljettelen teikäläisiä kirkkoon ja jätätte minut autonrattiin.
Piti edellisenä päivänä jo tutkia aikatauluja, lukea säätiedotuksia, sapattina tarkistaa auto, että on kunnossa, sapatti 1234567 kuljettamaan- jne. jne. jne.
Orjuutatteko te minut, ,eikä mahdollisuutta sapattikirkkoon koska orjana pitää palvella sapatisteja.
- Anonyymi
Hellarit kieltää kokonaan ja/tai antaa väärän valheelisen merkityksen:
-Sapatti
-Perisynti
-Yksi kaste
-Herran Pyhä Ehtoollinen
-hurmoskielet
-jne. - Anonyymi
Helluntailaisuudessa hurmoshenkiset eksyttäjät antaa harhaanjohtavan kuvan, että kristinusko olisi täysin erillinen uusi uskonto siitä, mihin Juutalaisuudessa oli totuttu ja uskottu jo tuhansia vuosia.
- Anonyymi
Uudessa liitossa on "salattua Jumalan viisautta", jonka Jumala on ilmoittanut sen Henkensä kautta helluntailaisille!
1Kor2:7 vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,
2:8 sitä, jota ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut - sillä jos he olisivat sen tunteneet, eivät he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet - >
2:9 vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat".
2:10 Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uudessa liitossa on "salattua Jumalan viisautta", jonka Jumala on ilmoittanut sen Henkensä kautta helluntailaisille!
1Kor2:7 vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,
2:8 sitä, jota ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut - sillä jos he olisivat sen tunteneet, eivät he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet - >
2:9 vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat".
2:10 Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin.Paavali kirkasti valheilla sitä Jumalan sanan totuutta.
Kirkastettu totuus kihahtaa nopeasti päähän, jollei ole laajempaa ja parempaa Raamatun tuntemusta.
Room. 3:7
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?
Paavalin oppeja tarkasti seuraamalla kohtaa Paavalin kohtalon: Jumala heitti miehen Saatanan haltuun kuritettavaksi koko lopun elämän ajaksi.
Pelkkien Paavalin opeilla on eksytetty ihmisiä jo 2000 vuotta ja tehdään edelleenkin.
Ap. t. 19:13
Niin muutamat Juudalaiset, jotka olivat lumoojat, vaelsivat ympäri, ja kiusasivat mainita Herran Jesuksen nimeä niiden päälle, joilla pahat henget olivat, ja sanoivat: me vannotamme teitä Jesuksen puolesta, jota PAAVALI saarnaa.
Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille: "Jeesuksen minä tunnen ja PAAVALIN tiedän, mutta keitä te olette?" - Anonyymi
Tavoitelkaa rakkautta ja pyrkikää saamaan hengellisiä lahjoja, mutta varsinkin profetoimisen lahjaa. Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle; ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä. Mutta profetoiva puhuu ihmisille rakennukseksi ja kehoitukseksi ja lohdutukseksi. Kielillä puhuva rakentaa itseään, mutta profetoiva rakentaa seurakuntaa. Soisin teidän kaikkien puhuvan kielillä, mutta vielä mieluummin soisin teidän profetoivan; sillä profetoiva on suurempi kuin kielillä puhuva, ellei tämä samalla selitä, niin että seurakunta siitä rakentuu. Jos minä nyt, veljet, tulisin luoksenne kielillä puhuen, mitä minä teitä sillä hyödyttäisin, ellen puhuisi teille ilmestyksen tai tiedon tai profetian tai opetuksen sanoja? Niinhän on elottomain soittimienkin laita, huilujen tai kitarain: kuinka tiedetään, mitä huilulla tai kitaralla soitetaan, elleivät ne soi toisistaan erottuvin sävelin? Niinikään, jos pasuna antaa epäselvän äänen, kuka silloin valmistautuu taisteluun? Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen. Maailmassa on, kuka tietää, kuinka monta eri kieltä, mutta ei ainoatakaan, jonka äänet eivät ole ymmärrettävissä. Mutta jos en tiedä sanojen merkitystä, olen minä puhujalle muukalainen, ja puhuja on minulle muukalainen. Samoin tekin, koska tavoittelette henkilahjoja, niin pyrkikää seurakunnan rakennukseksi saamaan niitä runsaasti. Sentähden rukoilkoon se, joka kielillä puhuu, että hän taitaisi selittää. Sillä jos minä rukoilen kielillä puhuen, niin minun henkeni kyllä rukoilee, mutta ymmärrykseni on hedelmätön. Kuinka siis on? Minun on rukoiltava hengelläni, mutta minun on rukoiltava myöskin ymmärrykselläni; minun on veisattava kiitosta hengelläni, mutta minun on veisattava myöskin ymmärrykselläni. Sillä jos ylistät Jumalaa hengessä, kuinka oppimattoman paikalla istuva saattaa sanoa "amen" sinun kiitokseesi? Eihän hän ymmärrä, mitä sanot. Sinä kyllä kiität hyvin, mutta toinen ei siitä rakennu. Minä kiitän Jumalaa, että puhun kielillä enemmän kuin teistä kukaan; mutta seurakunnassa tahdon mieluummin puhua viisi sanaa ymmärrykselläni, opettaakseni muitakin, kuin kymmenentuhatta sanaa kielillä. Veljet, älkää olko lapsia ymmärrykseltänne, vaan pahuudessa olkaa lapsia; mutta ymmärrykseltä olkaa täysi-ikäisiä. Laissa on kirjoitettuna: "Vieraskielisten kautta ja muukalaisten huulilla minä olen puhuva tälle kansalle, eivätkä he sittenkään minua kuule, sanoo Herra". Kielet eivät siis ole merkiksi uskoville, vaan niille, jotka eivät usko; mutta profetoiminen ei ole merkiksi uskottomille, vaan uskoville. Jos nyt koko seurakunta kokoontuisi yhteen ja kaikki siellä puhuisivat kielillä ja sinne tulisi opetuksesta tai uskosta osattomia, eivätkö he sanoisi teidän olevan järjiltänne? Mutta jos kaikki profetoisivat ja joku uskosta tai opetuksesta osaton tulisi sisään, niin kaikki paljastaisivat hänet ja kaikki langettaisivat hänestä tuomion, hänen sydämensä salaisuudet tulisivat ilmi, ja niin hän kasvoilleen langeten rukoilisi Jumalaa ja julistaisi, että Jumala totisesti on teissä. Kuinka siis on, veljet? Kun tulette yhteen, on jokaisella jotakin annettavaa: millä on virsi, millä opetus, millä ilmestys, mikä puhuu kielillä, mikä selittää; kaikki tapahtukoon rakennukseksi. Jos kielillä puhutaan, niin puhukoon kullakin kertaa vain kaksi tai enintään kolme, ja yksi kerrallaan, ja yksi selittäköön; mutta jos ei ole selittäjää, niin olkoot vaiti seurakunnassa ja puhukoot itselleen ja Jumalalle. Profeetoista saakoon kaksi tai kolme puhua, ja muut arvostelkoot; mutta jos joku toinen siinä istuva saa ilmestyksen, vaietkoon ensimmäinen. Sillä te saatatte kaikki profetoida, toinen toisenne jälkeen, että kaikki saisivat opetusta ja kaikki kehoitusta. Ja profeettain henget ovat profeetoille alamaiset; sillä ei Jumala ole epäjärjestyksen, vaan rauhan Jumala. Niinkuin kaikissa pyhien seurakunnissa, olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo. Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan omilta miehiltään, sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa. Vai teistäkö Jumalan sana on lähtenyt? Vai ainoastaan teidänkö tykönne se on tullut? Jos joku luulee olevansa profeetta tai hengellinen, niin tietäköön, että mitä minä kirjoitan teille, se on Herran käsky. Mutta jos joku ei sitä ymmärrä, niin olkoon ymmärtämättä. Sentähden, veljeni, harrastakaa profetoimista älkääkä estäkö kielillä puhumasta. Mutta kaikki tapahtukoon säädyllisesti ja järjestyksessä.
(1Ko 14:1-40) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tavoitelkaa rakkautta ja pyrkikää saamaan hengellisiä lahjoja, mutta varsinkin profetoimisen lahjaa. Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle; ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä. Mutta profetoiva puhuu ihmisille rakennukseksi ja kehoitukseksi ja lohdutukseksi. Kielillä puhuva rakentaa itseään, mutta profetoiva rakentaa seurakuntaa. Soisin teidän kaikkien puhuvan kielillä, mutta vielä mieluummin soisin teidän profetoivan; sillä profetoiva on suurempi kuin kielillä puhuva, ellei tämä samalla selitä, niin että seurakunta siitä rakentuu. Jos minä nyt, veljet, tulisin luoksenne kielillä puhuen, mitä minä teitä sillä hyödyttäisin, ellen puhuisi teille ilmestyksen tai tiedon tai profetian tai opetuksen sanoja? Niinhän on elottomain soittimienkin laita, huilujen tai kitarain: kuinka tiedetään, mitä huilulla tai kitaralla soitetaan, elleivät ne soi toisistaan erottuvin sävelin? Niinikään, jos pasuna antaa epäselvän äänen, kuka silloin valmistautuu taisteluun? Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen. Maailmassa on, kuka tietää, kuinka monta eri kieltä, mutta ei ainoatakaan, jonka äänet eivät ole ymmärrettävissä. Mutta jos en tiedä sanojen merkitystä, olen minä puhujalle muukalainen, ja puhuja on minulle muukalainen. Samoin tekin, koska tavoittelette henkilahjoja, niin pyrkikää seurakunnan rakennukseksi saamaan niitä runsaasti. Sentähden rukoilkoon se, joka kielillä puhuu, että hän taitaisi selittää. Sillä jos minä rukoilen kielillä puhuen, niin minun henkeni kyllä rukoilee, mutta ymmärrykseni on hedelmätön. Kuinka siis on? Minun on rukoiltava hengelläni, mutta minun on rukoiltava myöskin ymmärrykselläni; minun on veisattava kiitosta hengelläni, mutta minun on veisattava myöskin ymmärrykselläni. Sillä jos ylistät Jumalaa hengessä, kuinka oppimattoman paikalla istuva saattaa sanoa "amen" sinun kiitokseesi? Eihän hän ymmärrä, mitä sanot. Sinä kyllä kiität hyvin, mutta toinen ei siitä rakennu. Minä kiitän Jumalaa, että puhun kielillä enemmän kuin teistä kukaan; mutta seurakunnassa tahdon mieluummin puhua viisi sanaa ymmärrykselläni, opettaakseni muitakin, kuin kymmenentuhatta sanaa kielillä. Veljet, älkää olko lapsia ymmärrykseltänne, vaan pahuudessa olkaa lapsia; mutta ymmärrykseltä olkaa täysi-ikäisiä. Laissa on kirjoitettuna: "Vieraskielisten kautta ja muukalaisten huulilla minä olen puhuva tälle kansalle, eivätkä he sittenkään minua kuule, sanoo Herra". Kielet eivät siis ole merkiksi uskoville, vaan niille, jotka eivät usko; mutta profetoiminen ei ole merkiksi uskottomille, vaan uskoville. Jos nyt koko seurakunta kokoontuisi yhteen ja kaikki siellä puhuisivat kielillä ja sinne tulisi opetuksesta tai uskosta osattomia, eivätkö he sanoisi teidän olevan järjiltänne? Mutta jos kaikki profetoisivat ja joku uskosta tai opetuksesta osaton tulisi sisään, niin kaikki paljastaisivat hänet ja kaikki langettaisivat hänestä tuomion, hänen sydämensä salaisuudet tulisivat ilmi, ja niin hän kasvoilleen langeten rukoilisi Jumalaa ja julistaisi, että Jumala totisesti on teissä. Kuinka siis on, veljet? Kun tulette yhteen, on jokaisella jotakin annettavaa: millä on virsi, millä opetus, millä ilmestys, mikä puhuu kielillä, mikä selittää; kaikki tapahtukoon rakennukseksi. Jos kielillä puhutaan, niin puhukoon kullakin kertaa vain kaksi tai enintään kolme, ja yksi kerrallaan, ja yksi selittäköön; mutta jos ei ole selittäjää, niin olkoot vaiti seurakunnassa ja puhukoot itselleen ja Jumalalle. Profeetoista saakoon kaksi tai kolme puhua, ja muut arvostelkoot; mutta jos joku toinen siinä istuva saa ilmestyksen, vaietkoon ensimmäinen. Sillä te saatatte kaikki profetoida, toinen toisenne jälkeen, että kaikki saisivat opetusta ja kaikki kehoitusta. Ja profeettain henget ovat profeetoille alamaiset; sillä ei Jumala ole epäjärjestyksen, vaan rauhan Jumala. Niinkuin kaikissa pyhien seurakunnissa, olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo. Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan omilta miehiltään, sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa. Vai teistäkö Jumalan sana on lähtenyt? Vai ainoastaan teidänkö tykönne se on tullut? Jos joku luulee olevansa profeetta tai hengellinen, niin tietäköön, että mitä minä kirjoitan teille, se on Herran käsky. Mutta jos joku ei sitä ymmärrä, niin olkoon ymmärtämättä. Sentähden, veljeni, harrastakaa profetoimista älkääkä estäkö kielillä puhumasta. Mutta kaikki tapahtukoon säädyllisesti ja järjestyksessä.
(1Ko 14:1-40)Ai siksikö Ellenin korvausopin kirkkotädin haudassa on Pyhän Hengen armolahjat, niinkö?
juutalaisuudessa on totuttu. ja siksi korvaus- adventismissa on totuttu läksykirjoihin, jota luetaan ja luetaan ja luetaan,
Eipä näy rukousjonoja kirkossanne, eikä alttaria, mihin polvistutaan.
Läksykirjassa puuttuu ohjeet, sekä armolahjoista.
luepa- ihan ite sapattina kirkoissanne, ilman selityksiä 1234567
tämä 1 kor 14 luku, se on valmiiksi tuossa näkyvissä
onko vaikeeta?
- Anonyymi
Helluntailaiset ovat juoppoja, jotka on päänsä sekoittanut ja pilannut, ettei järki enää luista. Harhoja näkevät kuulevat ääniä päästään.
- Anonyymi
Huumeglory hoki hurmotilassa Egyptin faaraoiden hautapaikan nimeä "Sakkaraa" kuin viimeistä päivää.
Henkiäkö sieltä nostatti, vai mitä.
- Anonyymi
Salaiset tempaamiset taivaaseen on pahimman luokan eksytystä.
Jeesus kutsuu enkeleitä pyhiksi, joita hän tuo tullessaan taivaasta, johon nousi Galilean vuorelta.
Ei ihminen mene koskaan Jumalan taivaaaseen.
Joh.3:13 13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.
Raamatussa on paljon sellaista symboliikkaa, kuvakieltä, jopa runollista illuusioita ihmisen päästystä taivaaseen, jolla ruokitaan sitä taivaskaipuuta. Mutta se ei ole konkretiaa.
Ihmisellä ei ole mitään asiaa Jumalan taivaaseen.
Ps. 115:16
Taivas on Herran taivas, mutta maan hän on antanut ihmisten lapsille.- Anonyymi
Pient lapsetkin joutui tuonelaan miesten pilkan vuoksi.
4.Ms.
26 Ja hän puhui seurakunnalle sanoen: "Siirtykää pois näiden jumalattomien miesten majoilta älkääkä koskeko mihinkään, mikä on heidän, ettette tuhoutuisi kaikkien heidän syntiensä tähden".
27 Niin he lähtivät pois Koorahin, Daatanin ja Abiramin asumuksen ympäriltä. Mutta Daatan ja Abiram olivat tulleet ulos ja asettuneet majojensa ovelle vaimoinensa ja suurine ja pienine lapsinensa.
28 Ja Mooses puhui: "Tästä te tietäkää, että Herra on minut lähettänyt tekemään kaikki nämä teot ja etteivät ne ole tapahtuneet minun omasta tahdostani:
29 jos nämä kuolevat samalla tavalla, kuin muut ihmiset kuolevat, ja heidän käy, niinkuin kaikkien muiden ihmisten käy, niin ei Herra ole minua lähettänyt.
30 Mutta jos Herra antaa jotakin erikoista tapahtua ja maa avaa kitansa ja nielaisee heidät kaikkinensa, niin että he elävältä suistuvat tuonelaan, niin siitä tietäkää, että nämä miehet ovat pilkanneet Herraa."
31 Tuskin oli hän saanut kaiken tämän sanotuksi, niin maa halkesi heidän altansa
32 ja maa avasi kitansa ja nielaisi heidät, heidän asuntonsa, kaiken Koorahin väen ja kaikki heidän tavaransa.
33 Ja he suistuivat kaikkinensa elävältä tuonelaan, ja maa peitti heidät; ja niin heidät hävitettiin seurakunnan keskeltä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
4.Ms.
26 Ja hän puhui seurakunnalle sanoen: "Siirtykää pois näiden jumalattomien miesten majoilta älkääkä koskeko mihinkään, mikä on heidän, ettette tuhoutuisi kaikkien heidän syntiensä tähden".
27 Niin he lähtivät pois Koorahin, Daatanin ja Abiramin asumuksen ympäriltä. Mutta Daatan ja Abiram olivat tulleet ulos ja asettuneet majojensa ovelle vaimoinensa ja suurine ja pienine lapsinensa.
28 Ja Mooses puhui: "Tästä te tietäkää, että Herra on minut lähettänyt tekemään kaikki nämä teot ja etteivät ne ole tapahtuneet minun omasta tahdostani:
29 jos nämä kuolevat samalla tavalla, kuin muut ihmiset kuolevat, ja heidän käy, niinkuin kaikkien muiden ihmisten käy, niin ei Herra ole minua lähettänyt.
30 Mutta jos Herra antaa jotakin erikoista tapahtua ja maa avaa kitansa ja nielaisee heidät kaikkinensa, niin että he elävältä suistuvat tuonelaan, niin siitä tietäkää, että nämä miehet ovat pilkanneet Herraa."
31 Tuskin oli hän saanut kaiken tämän sanotuksi, niin maa halkesi heidän altansa
32 ja maa avasi kitansa ja nielaisi heidät, heidän asuntonsa, kaiken Koorahin väen ja kaikki heidän tavaransa.
33 Ja he suistuivat kaikkinensa elävältä tuonelaan, ja maa peitti heidät; ja niin heidät hävitettiin seurakunnan keskeltä.Raamattu ei tunne mitään hellareiden keksimää lapsien viattomuusoppia. Perisynti on kollektiivinen koko ihmiskuntaa koskeva synti.
Hellarit keksivät harhaoppeja vetoamalla ihmisen tunteisiin ja mielentiloihin.
Jumalan sana yksin on totuus. Ei hellareiden sepitelmät.
32 ja maa avasi kitansa ja nielaisi heidät, heidän asuntonsa, kaiken Koorahin väen ja kaikki heidän tavaransa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu ei tunne mitään hellareiden keksimää lapsien viattomuusoppia. Perisynti on kollektiivinen koko ihmiskuntaa koskeva synti.
Hellarit keksivät harhaoppeja vetoamalla ihmisen tunteisiin ja mielentiloihin.
Jumalan sana yksin on totuus. Ei hellareiden sepitelmät.
32 ja maa avasi kitansa ja nielaisi heidät, heidän asuntonsa, kaiken Koorahin väen ja kaikki heidän tavaransa.Samoin kävi Sodomassa ja Gomorrassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
4.Ms.
33 Ja he suistuivat kaikkinensa elävältä tuonelaan, ja maa peitti heidät; ja niin heidät hävitettiin seurakunnan keskeltä.Ai, ajattelitko, että Jumalalla ei ole valtaa- ottaa pieniä lapsia pois, ja elämä päättää?
Olisiko lapset pitänyt jättää orvoiksi siinä hetkessä, niissä tilanteissa.
Älä ole yskisilmäinen ja oman tulkintasi äärellä
Tuomiossakin Jumala toimii oikein ja Hän elämänantajana on oikeus ottaa myös lapsen elämä- kuoleman ---uneen---
- Anonyymi
Helluntailaisuus on varoittava esimerkki Jumalan säätämästä oikeasta uskosta luopumisesta.
1. Tim. 4:1
Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.- Anonyymi
sinä olet se varoittava esimerkki hurmatuomiohenkisenä vouhkana palstalla. oman pääsi ja tulkintasi hurmoksissa. Pidä vain oma pallosi itselläsi, äläkä sekoittele, että kaikkien pitäisi kumarrella sinun muotuskonto perinneopin jumalaa- joka hätäkasteessakin pitää lepyttää, ettei vauva joutuis helvetin tuleen. Onko se harhasi oikeaa uskoa...
Älä minulle tyrkytä paskaa. En usko sinun kiduttavan jumalasi mittapaaluun.
- Anonyymi
Parhamissa ja Olsenissa oli Sodoman ja Gomorran henki.
- Anonyymi
Se on vain sinun päässäsi....
- Anonyymi
Jumala sana yksin on totuus.
Ei mitkään helluntalisten "hengen" uudet ilmoitukset ja päästä kuuluvat äänet.
Ps. 119:160
Totuus on sinun sanasi perusta, oikeat ja ikuiset ovat sinun päätöksesi.
Joh. 17:17
Pyhitä heidät totuudellasi. Sinun sanasi on totuus.- Anonyymi
Jeesus sanoi eläissään kaiken oleellisen.
Sen jälkeen puhuu vain Saatanan enkeli, joka esiintyy Jeesuksen nimeä hyväksi käyttäen.
Kannattaa varoa kaikkia, jotka kerskuvat, että heille on jokin henki uutta puhunut.
Joh.14:30 " En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään."
- Anonyymi
Pitää muistaa ja ymmärtää, että Jeesus on Sapatin Herra. (Luukas 6)!
Olisi Hyvä nöyrtyä kuuntelemaan oikeita, uskovia teologeja näissä asioissa ja mitä alkuseurakunta Jeesuksesta Kristuksesta uskoi eikä mitä seurakunta teki, HÖH!
Maailma muuttuu ja sen mukana ihminen, mutta Jumalan Sana ja Totuus pysyy ikuisesti. On ihan sairasta luulla pelastuvansa kun matkii vanhoja tapoja ja tekoja. Sytisiä olivat opetuslapset ja alkuseurakunta teki virheitä jne.
"... mutta saavat lahjaksi..."
Vasta sitten ihminen pystyy ahkeroimaan hyvissä teoissa, mutta ei koskaan tule ajassa täydelliseksi itsessään eikä synnittömäksi, mutta luetaan Jeesuksen tähden, uskon kautta, armosta vanhurskaaksi ja synnittömäksi, kun Jeesuksen uhrin läpi Jumala katsoo. - Anonyymi
Eikös ne fariseuksetkin menneet sapattina synagoogaan, vaikka eivät oleetkaan Jeesuksen seuraajia.
On myös sapattilain vastaista kulkea sapattina satoja kilometrejä mennäkseen synagoogaan.
Jeesus myös sanoo olleensa joka päivä pyhäkössä, joten oletko sinä aloittaja Jeesuksen seuraaja?
53 Minä olen joka päivä ollut teidän kanssanne pyhäkössä, ettekä ole ojentaneet käsiänne minua vastaan. Mutta tämä on teidän hetkenne ja pimeyden valta."
( Luuk 22)
Suomessa kansa ei mene kirkkoon, vain jokunen ihminen menee.
Suomihan on luopumuksen kärkimaita. Ts. Jeesuksen seuraajat ovat harvinaisia.
Suomen kansa on suurelta osin maailmassa, maallisia.
15 Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni.
16 Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
17 totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva. ( Joh 14)
Maailma ei voi ottaa vastaan Totuuden Henkeä.
Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen- Anonyymi
Helluntailaiset on luopunnu terveestä kristinuskosta ja menneet luopion tielle.
1. Tim. 4:1
Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.
- Anonyymi
Salaiset pilven päälle tempaamiset on niitä illuusioita mitä luotiin ihmisten mielien rauhoittelemiseksi ja taivaskaipuun säilyttämiseksi sen ajan kulttuurin mukaisesti käytettiin yleisesti kuvakieltä uskon asioissa.
Paavali ei edes siihen aikaan tiennyt, että ei sinne pilviin voi ketään nostaa, koska siellä on kova pakkanen ja happea vähän, siellä häissä pitäisi olla pilkkihaalarit päällä ja happilaitteet mukana.
Jeesus tulee maan päälle niitä häitä viettämään ihan rauhassa.
Ainoa mikä temmataan pois jaloista, on helluntailaisten kaltaiset jäkikäteen vihamiehen kylvämät uskonlahkot, joita Raamatussa kutsutaan vihamiehen kylvämäksi lusteeksi, joka kietoutuu ja menee kristillisten vanhojen kirkkojen sisällekin eksytyksiään tekemään.
Matt. 13:30
Antakaa molempain kasvaa yhdessä elonleikkuuseen asti; ja elonaikana minä sanon leikkuumiehille: Kootkaa ensin luste ja sitokaa se kimppuihin poltettavaksi, mutta nisu korjatkaa minun aittaani.'"- Anonyymi
Jeesuksen häitä vietetään täällä maan päällä, ei missään yläpilvissä.
Pakkokasteilla ihmisille puetaa hääpuku, joka kaikilla pitää olla häähuoneessa. Omat vaatteet eikä viattomuuden vaippa ei kelpaa hääpukeeksi.
Luuk. 14:23
Niin Herra sanoi palvelijalle: 'Mene teille ja aitovierille ja PAKOTA heitä tulemaan sisälle, että minun taloni täyttyisi" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pakkokasteilla ihmisille puetaa hääpuku, joka kaikilla pitää olla häähuoneessa. Omat vaatteet eikä viattomuuden vaippa ei kelpaa hääpukeeksi.
Niin Herra sanoi palvelijalle: 'Mene teille ja aitovierille ja PAKOTA heitä tulemaan sisälle, että minun taloni täyttyisi"Gal. 3:27
Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.
Hääpukuja löytyy kaikkia kokoja, myös pienille lapsille löytyy hääpuku Isännän varastosta.
Itämailla oli tapa, että kaikille häävieraille annettiin hääpuku talon puolesta. Omat hyvätkään vaatteet ei oikeuttanut menemään sisälle häähuoneeseen.
Jos meni sinne omilla uskonratkaisuillaan, niin tuli heitetyksi sieltä ulos pimeyteen.
Jes. 12:3
Te saatte ilolla ammentaa vettä pelastuksen lähteistä.
Ilm. 3:11
Minä tulen pian; pidä, mitä sinulla on, ettei kukaan ottaisi sinun kruunuasi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin Herra sanoi palvelijalle: 'Mene teille ja aitovierille ja PAKOTA heitä tulemaan sisälle, että minun taloni täyttyisi"Jeesus on omiensa kanssa 1000 vuotta taivaassa.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Gal. 3:27
Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.
Hääpukuja löytyy kaikkia kokoja, myös pienille lapsille löytyy hääpuku Isännän varastosta.
Itämailla oli tapa, että kaikille häävieraille annettiin hääpuku talon puolesta. Omat hyvätkään vaatteet ei oikeuttanut menemään sisälle häähuoneeseen.
Jos meni sinne omilla uskonratkaisuillaan, niin tuli heitetyksi sieltä ulos pimeyteen.
Jes. 12:3
Te saatte ilolla ammentaa vettä pelastuksen lähteistä.
Ilm. 3:11
Minä tulen pian; pidä, mitä sinulla on, ettei kukaan ottaisi sinun kruunuasi.Seurakunta kokoontui ihmisten kodeissa.
Kasteita tehtiin ihmisten kotona sillä vedellä, mitä oli saatavissa.
Kastetavat olivat veden valelu pään päälle ja koko perhe kastettiin vettä pirskoittamalla heidän päälleen.
Vanhoissa kirkoissa on vieläkin kiinteä kaste- eli pesoastia, jossa on pyhitettyä synnit pesevää kastevettä.
Suurin tiedetty perhekuntakaste käsitti 500 eri ikäistä ihmistä, jotka kaikki kastettiin heti perheenpään määräyksestä kristityksi hänen kanssaan.
Mitään sekauskoisia perheitä eikä perhekuntia ei siihen aikaan sallittu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus on omiensa kanssa 1000 vuotta taivaassa.
1234567---Meinaatko, että taivaassa on katuja ja toreja, joki ja hedelmäpuita?
Onko taivaassa eläimiä, koiria?
Ei Jeesus voi olla monessa paikassa yhtä aikaa. Asioita pitää tutkia kokonaisuuksina.
Ap. t. 1:11 ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."
Niin Herra sanoi palvelijalle: 'Mene teille ja aitovierille ja pakota heitä tulemaan sisälle, että minun taloni täyttyisi; sillä minä sanon teille, ettei yksikään niistä miehistä, jotka olivat kutsutut, ole maistava minun illallisiani'.
Hes. 47:12
Mutta virran varrella, sen molemmilla rannoilla, kasvaa kaikkinaisia hedelmäpuita. Niistä eivät lakastu lehdet eivätkä lopu hedelmät: joka kuukausi ne kantavat tuoreet hedelmät, sillä niitten vedet juoksevat pyhäköstä, ja niitten hedelmät ovat ravitsevaiset ja niitten lehdet parantavaiset.
Dan. 4:9
Sen lehvät olivat kauniit ja sen hedelmät suuret, ja siinä oli ravintoa kaikille. Sen alla etsivät varjoa kedon eläimet, ja sen oksilla asuivat taivaan linnut, ja kaikki liha sai siitä ravintonsa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meinaatko, että taivaassa on katuja ja toreja, joki ja hedelmäpuita?
Onko taivaassa eläimiä, koiria?
Ei Jeesus voi olla monessa paikassa yhtä aikaa. Asioita pitää tutkia kokonaisuuksina.
Ap. t. 1:11 ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."
Niin Herra sanoi palvelijalle: 'Mene teille ja aitovierille ja pakota heitä tulemaan sisälle, että minun taloni täyttyisi; sillä minä sanon teille, ettei yksikään niistä miehistä, jotka olivat kutsutut, ole maistava minun illallisiani'.
Hes. 47:12
Mutta virran varrella, sen molemmilla rannoilla, kasvaa kaikkinaisia hedelmäpuita. Niistä eivät lakastu lehdet eivätkä lopu hedelmät: joka kuukausi ne kantavat tuoreet hedelmät, sillä niitten vedet juoksevat pyhäköstä, ja niitten hedelmät ovat ravitsevaiset ja niitten lehdet parantavaiset.
Dan. 4:9
Sen lehvät olivat kauniit ja sen hedelmät suuret, ja siinä oli ravintoa kaikille. Sen alla etsivät varjoa kedon eläimet, ja sen oksilla asuivat taivaan linnut, ja kaikki liha sai siitä ravintonsa.Kuten olen kirjoittanut, niin ainakin pelastuneet Adventistit ovat 1000 vuotta taivaassa Sapatin Herran Jeesuksen kanssa.
Suotakoon rauha niille ketkä tuhoutuneen maanpäällä 1000 vuotiskautta viettävät. Kaikille tilaa riittää, kaikille paikkoja on.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuten olen kirjoittanut, niin ainakin pelastuneet Adventistit ovat 1000 vuotta taivaassa Sapatin Herran Jeesuksen kanssa.
Suotakoon rauha niille ketkä tuhoutuneen maanpäällä 1000 vuotiskautta viettävät. Kaikille tilaa riittää, kaikille paikkoja on.
1234567---Pahempi tuhoutuminen tapahtuu vasta maan päällä vietetyn 1000 v. valtakunnan jälkeen.
Matt. 5:18
Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuten olen kirjoittanut, niin ainakin pelastuneet Adventistit ovat 1000 vuotta taivaassa Sapatin Herran Jeesuksen kanssa.
1234567---Ellenin fantasioita sellaiset taivasmatkat.
Noidat pystyy irtaantumaan fyysisestä ruumiista ja tekemään henkiruumiina trippejä.
Ihminen on sidottu fyysiseen ruumiiseen.
Jeesuksellekin luotiin uusi fyysinen ruumis kasteessa, jossa hän nousi kuolleista ja tulee takaisin ihan samassa ihmisen muodossa ihmisten kuninkaaksi tänne maan päälle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ellenin fantasioita sellaiset taivasmatkat.
Noidat pystyy irtaantumaan fyysisestä ruumiista ja tekemään henkiruumiina trippejä.
Ihminen on sidottu fyysiseen ruumiiseen.
Jeesuksellekin luotiin uusi fyysinen ruumis kasteessa, jossa hän nousi kuolleista ja tulee takaisin ihan samassa ihmisen muodossa ihmisten kuninkaaksi tänne maan päälle.Tämä on enkelien ilmoitus Jeesuksen paluusta.
Raamatussa on satojen eri ihmisten kuvauksia ja illuusioita tapahtumista, siksi siellä on monenlaista erilaista kerrontaa samoistakin tapahtumista.
Kirjoittavat vaihtelee, mutta kirjeet on laitettu tunnettujen henkilöiden kirjeiksi sen ajan käytännön mukaisesti.
- Anonyymi
Fariseukset oli luonteeltaan sen ajan helluntailaisia eli lahkolaisia.
He pitävät itseään ainoina oikeina uskovaisina ja pilkkasivat ja herjasivat muita.
Fariseukset menivät Johanneksen luokse Jordanille saamaan sitä näyttävää uskovien upotuskastetta.
Johannes ei kastanut heitä ollenkaan, koska kaste on vain syntisille tarkoitettu, vain ne kastettiin jotka tunnustivat syntisyytensä ja sen vuoksi tulivat kasteelle.
Johannes kutsui lahkolaisia kyykäärmeitten sikiöiksi.- Anonyymi
Paratiisissa Käärme kielsi helluntailaisten tavoin perisynnin olemassaolon.
- Anonyymi
Ihmiskunnan kohtalon eri vaiheet ja aikakaudet tapahtuu koko ajan täällä maan päällä. Ei missään utopioissa taivaassa.
Miika 4:3
Hän, Herra, ratkaisee kansakuntien riidat, hän jakaa oikeutta väkeville kansoille lähellä ja kaukana. Niin taotaan miekat auran teriksi ja keihäät vesureiksi. Yksikään kansa ei enää kohota miekkaa toista vastaan eikä harjoittele sotataitoja. [Joel 4:10]- Anonyymi
Taivas on Jumalan taivas. Ei sinne ihmisiä päästetä.
Taivas on Herran, maan hän on antanut ihmisille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taivas on Herran, maan hän on antanut ihmisille.Kokonaisuuksien ymmärtäminen vaatii myös Vanhan Testamentin totuuksien huomioon ottamista.
Jumalan sana on kokonansa totuus. Eli kaikki asiaan liittyvät kohdat pitää tutkia, ennen johtopäätösten tekemistä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kokonaisuuksien ymmärtäminen vaatii myös Vanhan Testamentin totuuksien huomioon ottamista.
Jumalan sana on kokonansa totuus. Eli kaikki asiaan liittyvät kohdat pitää tutkia, ennen johtopäätösten tekemistä.Ap. t. 17:11
Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taivas on Herran, maan hän on antanut ihmisille.Täällä Pohjan tähden alla on nyt kotomaamme, mutta tähtein tuolla puolen toisen kodon saamme.
Sinne Jeesus jo valmistamaan mennyt on kodin kaunehimman.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täällä Pohjan tähden alla on nyt kotomaamme, mutta tähtein tuolla puolen toisen kodon saamme.
Sinne Jeesus jo valmistamaan mennyt on kodin kaunehimman.
1234567---Luehan tarkemmin. Kaikki mitä Jeesus on valmistanut, ne laskeutuu taivaasta alas tänne maan päälle, jossa ihmiset asuvat, elävät ja hengittävät ilmaa keuhkoillaan.
Ilm. 3:12
Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luehan tarkemmin. Kaikki mitä Jeesus on valmistanut, ne laskeutuu taivaasta alas tänne maan päälle, jossa ihmiset asuvat, elävät ja hengittävät ilmaa keuhkoillaan.
Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.Jeesuksen häät vieteään siellä taivaasta laskeutuvasta kaupungissa olevassa talossa ja häähuoneessa ja uudessa temppelissä käydään kirkossa ja luetaan Tooraa Jeesuksen kanssa maan päällä.
Sillä maan hän on antanut ihmisten lapsille.
1. Moos. 8:22
Niin kauan kuin maa pysyy, ei lakkaa kylväminen eikä leikkaaminen, ei vilu eikä helle, ei kesä eikä talvi, ei päivä eikä yö." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesuksen häät vieteään siellä taivaasta laskeutuvasta kaupungissa olevassa talossa ja häähuoneessa ja uudessa temppelissä käydään kirkossa ja luetaan Tooraa Jeesuksen kanssa maan päällä.
Niin kauan kuin maa pysyy, ei lakkaa kylväminen eikä leikkaaminen, ei vilu eikä helle, ei kesä eikä talvi, ei päivä eikä yö."1000 vuoden jälkeen Jumala luo uuden taivaan ja uuden maan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesuksen häät vieteään siellä taivaasta laskeutuvasta kaupungissa olevassa talossa ja häähuoneessa ja uudessa temppelissä käydään kirkossa ja luetaan Tooraa Jeesuksen kanssa maan päällä.
Niin kauan kuin maa pysyy, ei lakkaa kylväminen eikä leikkaaminen, ei vilu eikä helle, ei kesä eikä talvi, ei päivä eikä yö."Armonaika päättyy. Kristus tulee. Elämän ylösnousemus. Vanhurskaat hallitsevat Kristuksen kanssa taivaassa tuhannen vuotta. Tuomion ylösnousemus. Tuomio pannaan täytäntöön. Uusi maa.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Armonaika päättyy. Kristus tulee. Elämän ylösnousemus. Vanhurskaat hallitsevat Kristuksen kanssa taivaassa tuhannen vuotta. Tuomion ylösnousemus. Tuomio pannaan täytäntöön. Uusi maa.
1234567---"Vanhurskaat hallitsevat Kristuksen kanssa taivaassa tuhannen vuotta. "
MAAN PÄÄLLÄPÄS.
- Anonyymi
Kultaiset kadut ja helmiportit, kristallikruunut, ne liittyy kaikki siihen taivaasta tänne maan päälle laskettavaan uuteen Jerusalemiin.
- Anonyymi
Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, JOKA LASKEUTUU ALAS TAIVAASTA minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.
Ilm. 21:14
Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.
Paavali ei ole Karitsan apostoli, vaikka sellaisena esiintyy.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2103055
Tiedäthän että
Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il172751Suomella TUNTI ELIN AIKAA jos/ kun SOTA Syttyy NAAPURIN KANSSA!
Sitten kaikki tärkeät paikat, Komentokeskukset, poliittiset päätöksentekijät, Sotilastukikohdat, Varuskunnat, Liikentee3671459Klaukkalan onnettomuus
Kun kuulin onnettomuudesta,jossa auto oli suistunut sillalta jokeen,en kyllä missään vaiheessa uskonutkaan että kyseess211364- 901284
Sinulla on kauniit kasvot ja erityisesti kulmakarvat
Ne yhdistettynä luonteeseen, katseeseen ja ilmeisiin saa pääni pyörälle kyllä. En kestä. Usein päivisin nämä tulevat mie531209- 981190
Martinan uudet tuulet
Alkaa vahvasti vaikuttaa siltä, että ollaan tosiaan palattu sinkkumarkkinoille. Joulu ja uusivuosi ilman kihlattua, vaik1681041Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mielee
Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mieleen. Turku VOISI LO1621025- 131942