Ei Jumala ole kuollut eikä mitään testamenttejä tehnyt. Jeesuskin on vain perillinen, ei testamentin tekijä.
Alkuperäinen sana Liitto on käännetty väärin testamentiksi.
Jumala on tehnyt erilaisia Liittoja, joita voi olla voimassa useita ja ne täydentää toisiaan, ei kumoa toisiaan.
Testamentti on väärä käännös
46
417
Vastaukset
- Anonyymi
Luuk. 18:19
Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ainoastaan Jumala on hyvä, ei kukaan muu." - Anonyymi
Jumalan Pojan kuollessa Isä-Jumala peri tietenkin oman poikansa.
- Anonyymi
Joo, näinhän se perimyskaari menee.
- Anonyymi
Hihhulit yrittää senkin selvän asian vääristellä, väittämällä ettei tämä poika olisi muka kuollutkaan.
- Anonyymi
Oikeita termejä onkin: Liitto, Lahjalupaus, Lahja ja Ennakkoperintö.
Tuhlaajapoikakin sai ennakoperinnön/lahjan, mutta oli edelleen isänsä oikea perillinen ja perii lisää siinä vaiheessa kun tämä aikanaan kuolee.
Perintö oli vain kasvanut hänen reissunsa aikana. Sekös kotona ollutta vanhempaa velipoikaa harmitti.
Jumala on kuolematon, elää ikuisesti, samoin Jeesus on kuolematon ja elää ikuisesti.
Turha mitään perintöjä on odottaa...- Anonyymi
Room. 9:8
"Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset vaan että jälkeläisiksi luetaan LUPAUKSEN voimasta syntyneet lapset."
Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin KASTE Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. Sillä teille ja teidän lapsille tämä LUPAUS on annettu."
Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse sisälle Jumalan valtakuntaan."
- Anonyymi
Liitto on Jumalan yksipuolinen varma lupaus. Hengellinen varma asia, jolla ei ole maanpäällistä vastinetta.
Ihminen ei ole tasaveroinen osapuoli tekemään Jumalan kanssa mitään sopimuksia tai kauppoja.
Raamattu puhuu Jumalan ja Jeesuksen antamista käskyistä, joita ihmisen tulee totella, että pysyy liitossa.
Uskon kuuliaisuus sisältää tottelemisen Jumalan tahdolle. Siitä seuraa siunaus. - Anonyymi
Jumala yksin on Kuolematon.
1. Tim. 6:16
Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen. [2. Moos. 33:20; Ps. 102:28, 104:2; Joh. 1:18]
Ei ihminen voi koskaan mennä Jumalan taivaaseen. Ne ajatukset on illuusioita.
Aabrahamkin oli Tuonelassa. Mutta ei Jumalan taivaassa.
Joh.3: 13 "Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa."
Ps. 115:16
Taivas on Herran taivas, mutta maan hän on antanut ihmisten lapsille.
Jes. 66:1
Näin sanoo Herra: Taivas on minun valtaistuimeni,
ja maa on minun jalkojeni astinlauta.- Anonyymi
Amen.
- Anonyymi
Ompa nykytietämyksen valossa aika polleasti esitetty.
Ettei vain nousuhumalan piru olisi kirjoittajaa innoittanut?
- Anonyymi
Totta. Mitenkä olematon taruhahmo voi testamentata mitään jälkeen jääville?
Lakituvassa asiaa ei käsiteltäisi, koska se olisi käsittämätön juttu.- Anonyymi
Jumala ja Jeesus ovat eri Persoonia.
Paavali sanoo, että me olemme Jeesuksen kanssaperillisiä.
Jumala ei ole kuollut, joten ei vielä mitään peritä. Jeesuskin sai henkensä takaisin ja hänet palautettiinn taivaaseen entistä paremmassa kunnossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala ja Jeesus ovat eri Persoonia.
Paavali sanoo, että me olemme Jeesuksen kanssaperillisiä.
Jumala ei ole kuollut, joten ei vielä mitään peritä. Jeesuskin sai henkensä takaisin ja hänet palautettiinn taivaaseen entistä paremmassa kunnossa.Room. 8:17
Mutta jos olemme lapsia, niin olemme myöskin perillisiä, JUMALAN perillisiä ja Kristuksen kanssaperillisiä, jos kerran yhdessä hänen kanssaan kärsimme, että me yhdessä myös kirkastuisimme. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Room. 8:17
Mutta jos olemme lapsia, niin olemme myöskin perillisiä, JUMALAN perillisiä ja Kristuksen kanssaperillisiä, jos kerran yhdessä hänen kanssaan kärsimme, että me yhdessä myös kirkastuisimme.Juu kirkastuu kirkastumistaan niin poika nimittäin meille
- Anonyymi
Uusi liitto; ei testamentti.
Luuk. 22:20
Samoin myös maljan, aterian jälkeen, ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni, joka teidän edestänne vuodatettu."
Uuden Liiton vakuus on "resurrection" Kristuksen kuolema, sovintoveri ja ylösnousemus.
Room.6:3 "Tiedättehän, että meidät kaikki Kristukseen Jeesukseen kastetut on kastettu hänen kuolemaansa."
Raamatun mukaan ihminen pääsee uuden liiton jäseneksi kasteessa.
1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt KASTE ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon LIITON. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus. "resurrection"
Uusi liitto alkaa kasteesta. Jeesus on syntiuhri.
Vanha liitto alkoi: pojat ympräileikattiin 8pv. ikäisenä,
tytöistä piti uhrata kaksi kyyhkysen poikasta syntiuhriksi.
Ilman verenvuodatusta ei ole sovitusta eikä liittoa.- Anonyymi
1. Moos. 17:13 "Ympärileikattakoon sekä kotonasi syntynyt että rahalla ostamasi; JA NIIN MINUN LIITTONI on oleva merkitty teidän lihaanne IANKAIKKISEKSI LIITOKSI.
Ei se 8 pv. ikäinen lapsi tee mitään sopimuksia. Liiton jäseneksi pääseminen edellytti vanhempien toimenpidettä.
Mooses vitkutteli poikansa ympärileikkausta liiton jäseneksi. Enkeli oli jo valmis tappamaan Mooseksen sen takia. Vaimo Sippora oli viisaampi ja hoiti asian kuntoon. Enkeli jätti Mooseksen rauhaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1. Moos. 17:13 "Ympärileikattakoon sekä kotonasi syntynyt että rahalla ostamasi; JA NIIN MINUN LIITTONI on oleva merkitty teidän lihaanne IANKAIKKISEKSI LIITOKSI.
Ei se 8 pv. ikäinen lapsi tee mitään sopimuksia. Liiton jäseneksi pääseminen edellytti vanhempien toimenpidettä.
Mooses vitkutteli poikansa ympärileikkausta liiton jäseneksi. Enkeli oli jo valmis tappamaan Mooseksen sen takia. Vaimo Sippora oli viisaampi ja hoiti asian kuntoon. Enkeli jätti Mooseksen rauhaan.2.Ms.4
24 Ja matkan varrella yöpaikassa tapahtui, että Herra kävi hänen kimppuunsa ja tahtoi surmata hänet.
25 Silloin Sippora otti terävän kiven ja leikkasi pois poikansa esinahan, kosketti sillä Moosesta alhaalta ja sanoi: "Sinä olet minun veriylkäni".
26 Niin hän jätti hänet rauhaan. Silloin Sippora sanoi: "Veriylkä ympärileikkauksen kautta".
Raamatussa uuden liiton yhtä kastetta kutsutaan Kristuksen ympärileikkaukseksi. - Anonyymi
Ohoh!
Aina pitää hurmeen pulputa. Muuten mistään ei tule mitään.
Raamatun tarinat ovat niin veren maksoittamia että ällöttää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
2.Ms.4
24 Ja matkan varrella yöpaikassa tapahtui, että Herra kävi hänen kimppuunsa ja tahtoi surmata hänet.
25 Silloin Sippora otti terävän kiven ja leikkasi pois poikansa esinahan, kosketti sillä Moosesta alhaalta ja sanoi: "Sinä olet minun veriylkäni".
26 Niin hän jätti hänet rauhaan. Silloin Sippora sanoi: "Veriylkä ympärileikkauksen kautta".
Raamatussa uuden liiton yhtä kastetta kutsutaan Kristuksen ympärileikkaukseksi.Enää ei kuulla huutoa yljälle ja morsiamelle
- Anonyymi
"Veriylkä ympärileikkauksen kautta."
Älkää nyt ainakaan lapsille tätä kertoko. On niin tautista tekstiä.- Anonyymi
Job 22:22
Ota opetusta hänen suustaan ja kätke hänen sanansa sydämeesi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ota opetusta hänen suustaan ja kätke hänen sanansa sydämeesi.Ja kikkuli takapuoleen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ota opetusta hänen suustaan ja kätke hänen sanansa sydämeesi.Jeesuksessa pelastuu eikä Jobin paiseissa
- Anonyymi
Ei ihmisillä ole mitään Jumalan valtaa, vaikka Jeesus kuoli.
Eikä se pelkkä uskominen ja hurmoshenkien voimasta hilluminen lahkoissa sitä viimeistä tuomiota poista. Kuten usein annetaan ymmärtää. Sillä usko ilman tekoja on kuollut, sanoo Raamattu.
Ilm. 20:12
Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan. [Dan. 7:10; Luuk. 10:20+ | Matt. 16:27+]
Jaak. 2:20
Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?- Anonyymi
Jenkkilästä tuodut uskon huutokauppakeisarit myy irtouskoa kuin mitäkin irtotavaraa.
Väittävät että Jumalan lait on kumottu. Riittää kun vaan hurmostellaan ja hillutaan ja kaatuillaan hurmospäissään lahkoissa selälleen lattialle, niin kaikki on ok.
Matt. 5:18
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
Jeesuksen lähettämät uuden liiton profeetat ovat lainopettajia. Ei mitään hurmostilaan johdattelevia kaatajapastoreita ja jalanvenyttäjiä.
Matt. 23:34
"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä LAINOPETTAJIA. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jenkkilästä tuodut uskon huutokauppakeisarit myy irtouskoa kuin mitäkin irtotavaraa.
Väittävät että Jumalan lait on kumottu. Riittää kun vaan hurmostellaan ja hillutaan ja kaatuillaan hurmospäissään lahkoissa selälleen lattialle, niin kaikki on ok.
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
Jeesuksen lähettämät uuden liiton profeetat ovat lainopettajia. Ei mitään hurmostilaan johdattelevia kaatajapastoreita ja jalanvenyttäjiä.
Matt. 23:34
"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä LAINOPETTAJIA. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen."LUETAANKO UUDESTAAN ÄÄNEEN TOSTA TOI MATEUS 23 SANA SYNAGOGA GOOG GOOGISSA SYN A GOOGISSANNE TEIDÄN SYNAGOGISSANNE kenen synagogat on .
- Anonyymi
Miten katoaa taivas? Siis ääretön avaruus sekä Maa-planeetta? Ei takuulla mitenkään.
Raamattu hupattaa omiaan.- Anonyymi
Pietari tunsi jo atomit, jotka hajoaa, niin kaikki materiaali häviää...Pietari käyttää sanaa "atomos"...hajoaa
2.Pietari 3
10 Herran päivä tulee kuin varas. Sinä päivänä taivaat katoavat jylisten, taivaankappaleet palavat ja hajoavat. Silloin paljastuu maa ja kaikki, mitä ihminen on maan päällä saanut aikaan. [Mark. 13:29; Ilm. 20:11]
11 Koska tämä kaikki näin hajoaa, millaisia onkaan pyhässä elämässä ja hurskaissa teoissa oltava niiden, [Luuk. 21:36]
12 jotka odottavat Jumalan päivää ja jouduttavat sen tuloa -- tuon päivän, joka saa taivaat liekehtien hajoamaan ja taivaankappaleet sulamaan kuumuudesta. [Luuk. 12:36; Tit. 2:13] - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pietari tunsi jo atomit, jotka hajoaa, niin kaikki materiaali häviää...Pietari käyttää sanaa "atomos"...hajoaa
2.Pietari 3
10 Herran päivä tulee kuin varas. Sinä päivänä taivaat katoavat jylisten, taivaankappaleet palavat ja hajoavat. Silloin paljastuu maa ja kaikki, mitä ihminen on maan päällä saanut aikaan. [Mark. 13:29; Ilm. 20:11]
11 Koska tämä kaikki näin hajoaa, millaisia onkaan pyhässä elämässä ja hurskaissa teoissa oltava niiden, [Luuk. 21:36]
12 jotka odottavat Jumalan päivää ja jouduttavat sen tuloa -- tuon päivän, joka saa taivaat liekehtien hajoamaan ja taivaankappaleet sulamaan kuumuudesta. [Luuk. 12:36; Tit. 2:13]Tuo atomien hajoaminen tapahtuu kuitenkin vasta tuhatvuostisen valtakunnan jälkeen, ihmiset asuu täällä maan päällä kun se tapahtuu. Siihen asti kaikki Jumalan säätämät kymmenen käskyn lait ovat voimassa, kuten Jeesus sanoo.
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]
Paavali puhui omiaan kun väitti, että lait kumoutui Jeesuksen kuolemassa.
Room. 3:7
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
2.Pietari 3
12 jotka odottavat Jumalan päivää ja jouduttavat sen tuloa -- tuon päivän, joka saa taivaat liekehtien hajoamaan ja taivaankappaleet sulamaan kuumuudesta. [Luuk. 12:36; Tit. 2:13]Alkuaineet sulaa kun ihminen kuolee myös tulee lautumia veri ei kierrä paskat tulee alle mikään ei liiku alkaa mädäntyä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo atomien hajoaminen tapahtuu kuitenkin vasta tuhatvuostisen valtakunnan jälkeen, ihmiset asuu täällä maan päällä kun se tapahtuu. Siihen asti kaikki Jumalan säätämät kymmenen käskyn lait ovat voimassa, kuten Jeesus sanoo.
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]
Paavali puhui omiaan kun väitti, että lait kumoutui Jeesuksen kuolemassa.
Room. 3:7
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?Jeesus täytti kaiken lain ja antoi uuden elämän häneen uskoville
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus täytti kaiken lain ja antoi uuden elämän häneen uskoville
Ei pelkkä uskominen ketään pelasta yhtään mistään. Tuomio tulee aina tekojen mukaan.
Mitäs muitakaan nämä on kuin helluntailaisia, jotka luottaa uskonratkaisuihinsa ja epäpyhien hurmoshenkien voimavaikutuskiin.
Matt.7
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
- Anonyymi
Paavali venytti totuutta valehtelemalla.
Lahkolaiset eksyttää venyttämällä tyhmien ja herkkäuskoisten ihmisten jalkoja.- Anonyymi
Juu näytä ympärileikattu MULKKUSI Jumalalle ja hän kertoo sulle sun syntisi mitä sillä teit
- Anonyymi
Paavali oli kapinassa Jumalaa ja Jeesusta vastaan kumoamalla lait ja Jeesuksen puheet.
Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
Luuk. 16:17
Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää. - Anonyymi
Paavalilla ei ole mitään valtuuksia Jumalan säätämiä lakeja kumota.
Jumala heitti Paavalin Saatanan kuritettavaksi, eikä ottanut demonia pois, vaikka Paavali sitä kuinka rukoili.
2. Kor. 12:8
Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.- Anonyymi
Matt. 5:17
"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan."
Lakien voimassaolo on se peruskivi, joka murskaa monet viimeisellä tuomiolla, kun ihmiset tuomitaan kukin tekojensa mukaan. Synti on lain vastainen teko, joita kertyy kun rikkoo Jumalan säätämiä lakeja, jotka Jumala sormella kirjoitti laintauluihin, jotka tuodaan uuteen Jerusalemin temppeliin, mikä laskeutuu taivaasta maan päälle tuhatvuostiseen valtakuntaan.
1. Joh. 3:4
Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Matt. 5:17
"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan."
Lakien voimassaolo on se peruskivi, joka murskaa monet viimeisellä tuomiolla, kun ihmiset tuomitaan kukin tekojensa mukaan. Synti on lain vastainen teko, joita kertyy kun rikkoo Jumalan säätämiä lakeja, jotka Jumala sormella kirjoitti laintauluihin, jotka tuodaan uuteen Jerusalemin temppeliin, mikä laskeutuu taivaasta maan päälle tuhatvuostiseen valtakuntaan.
1. Joh. 3:4
Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus."laittomuude tekijät" on Jumalan lakien rikkojia väittäen, että lait on kumottu, eikä ole enää voimassa, se on paha erehdys ja harhaoppi, heresia
Jeesus puhuu hurmoslahkolaisille sanoen heitä lakien rikkojiks, koska ovat "laittomuuden tekijät"
Hurmoslahkoissa otetaan hurmoshenkiä sisälle tekemään niitä ihmeitä ja tunnustekoja.
Matt.7
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
- Anonyymi
Et ole uskossa ja haluat selitellä ettei tarvitsisi uskoa Jeesukseen Kristukseen Jumalan ainosyntyiseen Poikaan
- Anonyymi
Kuollut päänusko tulee kuulemisesta ja muiden aistien kautta.
Vain Pyhän Hengen kasteessa saaneitä voidaan kutsua oikeiksi uskovaisiksi.
Kristukseen Kastettuja alettiin kutsua uskoviksi, kreikaksi "pistis".
Helluntailaisilla ei ole ollenkaan synnit pois pesevätä kastetta, koska se on harhaoppinen lahkouskonto. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuollut päänusko tulee kuulemisesta ja muiden aistien kautta.
Vain Pyhän Hengen kasteessa saaneitä voidaan kutsua oikeiksi uskovaisiksi.
Kristukseen Kastettuja alettiin kutsua uskoviksi, kreikaksi "pistis".
Helluntailaisilla ei ole ollenkaan synnit pois pesevätä kastetta, koska se on harhaoppinen lahkouskonto.Jaak. 2:20
Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?
- Anonyymi
Oikea usko on Hengen yhteys Jumalan kanssa. Jumala on Henki.
Gal. 5:22
Mutta Hengen hedelmä on: rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävyys, hyvyys, usko, hiljaisuus, puhtaus.
Oikea Pyhä Henki vuodatetaan yhdessä kristillisessä kasteessa kaikesta synneistä puhdistettuun sydämeen lahjaksi.
1. Joh. 5:8
Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.- Anonyymi
Kannattaa varoa uskolahkojen irtohenkien, kuten hurmoshenkien kosketuksia ja voimavaikutuksia. Eivät ne ole mikään kristillinen kaste. Ef.4:5 Yksi kaste, hen baptisma..
1. Joh. 5:8
Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
- Anonyymi
Mormonit puhuu "Opin ja Liittojen kirjasta", mutta ei testamenteista. Ne taitaa olla paremmin perillä tässä asiassa.
Vaikka monessa muussa asiassa ovat harhaoppinen uskonlahko. Samoin kuten muutki jenkkilahkot: Jehovantodistajat ja Helluntailaiset.
Kaikkien jenkkilahkojen yhteinen syntytarina on, että ne ovat Amerikkaan palautettuja alkuseurakuntia.- Anonyymi
Alkuseurakunnan taru päättyi jo n. 70jKr. kun rahanahneet apostolit alkoivat siellä tappamaan pariskuntia rahojen saamiseksi.
Kristilliset vanhat kirkkokunnat on hoitaneet Kristinuskon ja sakramenttien hoidon siitä lähtien.
Johannes karkotettiin alkuseurakunnasta Patmos-nimiselle saarelle.
Hän varoitti seurakunnassa olevista antikristuksista.
1. Joh. 2:18
Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alkuseurakunnan taru päättyi jo n. 70jKr. kun rahanahneet apostolit alkoivat siellä tappamaan pariskuntia rahojen saamiseksi.
Kristilliset vanhat kirkkokunnat on hoitaneet Kristinuskon ja sakramenttien hoidon siitä lähtien.
Johannes karkotettiin alkuseurakunnasta Patmos-nimiselle saarelle.
Hän varoitti seurakunnassa olevista antikristuksista.
1. Joh. 2:18
Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.Jeesuksen paluuta odotettiin alkuseurakunnan aikana.
Apostolien ja Jeesuksen sanomaksi on laitettu kaikenlaista kirjoituksien uskottavuuden parantamiseksi. Kirjoittaja on voinut olla kuka tahansa, mutta kirjoittajaksi laitettiin joku kuuluisa henkilö. Jeesuksenkin väitetään sanoneen, että tässä seisovien joukossa on muutamia jotka näkevät Jeesuksen paluun heidän elinaikana. Ne on pelkkiä illuusioita.
Esim. koko Markuksen evankeliumi on tuntemattoman henilön jälkikäteen tekemä lisäys, joka on laitettu Jeesuksen puheeksi. Käärmeiden pistämiset, myrkynjuonti, uskotaan ja kastetaan, sairaat paranee jne. kohta.
Asiasta on huomautus ja varoitus -92 painoksessa, Mark.16:9 kohdalla
Jeesus ilmestyy lähimmilleen
9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8.Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3026907Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652079- 1751807
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151297- 1121257
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691190Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71166RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541076Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411041Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288982