Onko Orpon hallituksen linja oikeudenmukainen?

Tunnen mielenkiintoa seurata politiikkaa ikäänkuin sivusta. Minun tutkinnossani on osana Yhteiskuntapolitiikan a . Minusta näyttää siltä, että tämä Orpon hallitus on kovin vanhanaikainen. Se elää ikäänkuin sitä aikaa, jolloin oli selvästi varakkaat ja sitten palvelusväki ja muut "tavalliset" ihmiset. Nyt meillä on hyvä malli "Pohjoismainen hyvinvointivaltio". Aikoinaan tuo oli hyvä malli yhteiskunnalle. Siinä oli tärkeää, että ainakin se herrasväki tuli hyvin toimeen, mutta oli sitten sitä tavallista rupusakkia, josta ei niin paljon välitetty. Siihen oltiin tyytyväisiä. Nyt pyritään siihen, että kaikilla menee hyvin. Se on selvää, että ei mene kaikilla hyvin. Orpon hallitus ei oikein välitäkään siitä. Meillä pohjoismaissa pyritään siihen, että kaikilla menee hyvin ja kaikki elävät kohtuullisen hyvää elämää. Niitä pyritään auttamaan ja tukemaan, jotka eivät pärjää aina hyvin tässä elämäntaistelussa. Sitä vanhoillista näkemystä on vielä paljon olemassa. Perustellaan, että kaikilla on mahdollisuus menestyä. Mietitään, mitä tarkoittaa "normaalijakauma". Se tarkoittaa sitä, että, kun on kysymyksessä suuri joukko ihmisiä, niin osa selviää elämässä loistavasti, toiset kohtuullisesti ja osa aina pyrkii tippumaan kelkasta. Vanha näkemys on, että niin sen pitääkin olla, "kaikilla on mahdollisuus". Tämä "Pohjoismainen hyvinvointivaltio"" taas pyrkii siihen että kaikilla menee hyvin tai ainakin kohtuullisen hyvin. Kaveria ei jätetä, vaan autetaan. Se on paljon ylevämpi periaate, kuin se , että joka ei pysy mukana, tippukoon pois, jokaisella on oma oikeus valita hyvä elämä tai jotain muuta, mutta ei se toimi niin. Heikompia pitää auttaa ainakin tiettyyn rajaan saakka. Jos ajatellaan vaikka kristinuskoa, niin tämä jälkimmäinen. siis heikkojen auttaminen, on lähempänä kristinuskoa. Näin minä sen arvelen. Joka puhuu myrtyneellä äänellä "vihervassareista" ei ole hyvä malli-ihminen. Sellaisen mielestä lähes kaikki muut ovat niitä vihervassareita, paitsi itse ja s amoin ajattelevat hänen mukanaan. Se on sellainen itsekäs vähemmistö, joka ei ole sitä yhteiskunnan tervettä selkärankaa, vaan aivan muuta. Tällaisia vivahteita on tässä meidän uudessa Orpon hallituksessa. Toivon hyvää, mutta pelkään, että asiat eivät luista hyvin tällä nykymallilla. Totean, että en edusta mitään puoluetta. Äänestän tilanteen ja harkinnan mukaan eri puolueita, joissa vain on kunnon kansalaisia ehdokkaina. Nämä myrtyneellä äänellä vihervassareista puhuvat eivät kuulu niihin niihin ehdokkaisiin.

2

118

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Orpo ei edes häpeä

      • Anonyymi

        🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

        🔞 ­N­­y­m­f­­­o­­­m­­­a­­­a­­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18051723G

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      414
      8662
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      239
      6320
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      334
      2295
    4. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      12
      1816
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1657
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1623
    7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      187
      1263
    8. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      183
      1255
    9. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      979
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      48
      944
    Aihe