Lapsi putosi ikkunasta

Anonyymi-ap

Lapsen putoamisesta kerrotaan IS:ssa: "MIEHET kertovat, että asunnon tuuletusikkuna aukeaa kokonaan ammolleen saranoita nostaessa. Heidän mielestään olisi tärkeää, että vastaavanlaisissa ikkunoissa olisi esimerkiksi suojaverkko tai muu este."
Rakennusmääräyksissä on, että tuuletusikkuna ei saa avautua 10 cm enempää. Ajatus on yhdeltä osalta juuri ollut että pienenkään lapsen pään ei pitäisi aukosta mahtua, sama koskee kaiteiden pinnaväliä, tai lastensängyn. Tein suuren osan työnjohtotehtävissä rakennusalalla, enkä ymmärrä termiä "saranoita nostettaessa", sellaista ikkunaa en ole nähnyt missä voidaan saranoita nostaa (ilman työkaluja), ehkä sitten on, mutta mitä tuo tarkoittaneekaan, määräykset yksinkertaisesti on että aukko ei saa tullu 10 cm suuremmaksi. Ei epäillä rikosta, se ei pidä paikkaansa, on rikos rakentaa niin että lapsi mahtuu putoamaan.
Toisaalta, minulla on viisi lasta, ja on jouduttu pitämään huolta ettei lapset ole esim parvekkeella voineet kiivetä tuolin tai muun päälle yltääkseen kaiteen yli.
Turun tapaus on hyvin kyseenalainen ja tuo selitys saranoista järkeen sopimaton, toimittajallakin pitäisi olla hieman järkeä, kysyisi vaikka lisätietoja. Sen lopun, mitä en töitä tehnyt rakentamisen parissa, olin lehtiyhtiössä.
On järkyttävää millaiseksi on rakennusalakin mennyt, ihmisiä tippuu kokoajan parvekkeilta, tuuletusikkunoista, mistä seuraavaksi.

3

535

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Osuin vasta nyt sivulle missä on ilmeisesti kuva talosta josta lapsi on pudonnut, nähtävästi ikkunasta jossa vaaka tuuletusikkuna. Siinä on topparit jotka estävät ikkunan avautumisen liikaa, pudota siitä voi vain jos joku säätää väärin topparisalvat. Vahingossa ne ei niin mene, eikä asialla ole mitään tekemistä saranoiden kanssa. Toppareita on vuosien mittaan ollut erilaisia, mutta kaikki estävät ikkunaa avautumasta liikaa, jos joku ei käsittele toppareita väärin.

• Anonyymi

Miten voi olla mahdollista, että lapsen sänky laitetaan ikkunan alle / viereen?

• Anonyymi

Tuuletusikkuna sijaitsi ylhäällä lähellä kattoa ja kerrossänky oli ikkunan edessä. Kuka tahansa joka tämän näkisi sanoisi että tahallee tehty. Poliisihan oli syyttänyt äitiä huolimattomuudesta tapahtumapaikalla.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi teki aloitteen?

😃 häh
      Ikävä
      69
      3093
    2. Onko kaivattusi ulkoisesti

paremman vai huonomman näköinen kuin exäsi? 🪤
      Ikävä
      55
      2735
    3. Kela kelaa toimeentulotukia takaisin

Ylen sivulla juttu, kun vähäisen omaisuuden takia peritään tukia takaisin ja uhataan ulosotolla. Jutussa yksi mielenkii
      Maailman menoa
      190
      2411
    4. Oletko koskaan stalkannut kaivattuasi?

Jos olet, miten olet stalkannut? Jäitkö kiinni? Onko hän stalkannut sinua? Jos on, miten suhtauduit?
      Ikävä
      41
      2395
    5. Kyllä sut varmaan

Aika moni haluaisi, miks sä et halua niitä jotka varmaan purkkiin sut pistäis ettet pääse karkuun
      Ikävä
      36
      1592
    6. Rakastan sua

Johonkin tämä piti saada purkautumaan, ehkä se jollain ihmeellä välittyy samalla sinun suuntaan ❤️
      Ikävä
      15
      1476
    7. Just alkoi ottamaan päähän

Miten voikin mennä näin, että koko päivän haluaa vain nähdä toisen ja lähelle. Sitten aivan salamana mieleen tulee kaikk
      Ikävä
      19
      1460
    8. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      30
      1335
    9. Työnsin sut aikoinani pois nainen, koska en ollut varma hyväksikäyttäisinkö sinua

Olin varma, että hyväksikäyttäisin sinua, tai että et olisi tarpeeksi kaunis tai kiva minulle, sen takia työnsin sinut p
      Ikävä
      65
      1286
    10. iltaa häelle

Hyvää iltaa hänelle naiselle ❤ mieheltä Harmittaa yksi asia
      Ikävä
      17
      1276
    Aihe