Olen huomannut oudon asian hampaiden paikkauksessa. Nykyään hampaiden paikat eivät kestä.
Ovatko hammaslääkärit nykyään huonompia kuin ennen? - vai -
Onko paikkausaine (tarkoituksella) huonompaa kuin ennen?
Minulla on suussani yli 30 vuotta vanhoja paikkoja. Vielä 2000-luvun alussa tehdyt paikat kestävät kohtuullisen hyvin, mutta viimeisen 10 vuoden sisällä tehdyt paikat eivät tahdo kestää kuin muutaman vuoden.
Sitä paitsi nykyään hammaslääkärit jättävät hampaisiin outoja pykäliä ja koloja ja hampaat aivan kuin sanovat: "Tule reikä tähän, tule..."
Ennen vanhaan paikat hiottiin todella tasaisiksi eikä paikkojen reunoja havainnut kielellä tunnustellen.
Ovatko muut huomanneet tällaista?
Miksi paikat eivät enää kestä?
4
410
Vastaukset
- Anonyymi
Etuhampaani lohkesi. Ja nyt se on "paikattu" kolmesti viiden vuoden sisällä. Onko kyseessä huonot hammaslääkärit vai huonot aineet? Kerran paikka taisi olla irti jo alunperin, ainakin hammashoitaja huomasi asian parin viikon päästä paikkauksesta.
- Anonyymi
🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒
😍 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#18053222l
🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞
- Anonyymi
Vanhat amalgaamipaikat kesti "ikuisuuden", eli sen aikaa mitä hammas oli suussa, koska paikka-aine pysyi tiiviinä ja kehitti pinnalleen oksidin joka suojasi syöpymiseltä.
Nykyiset muovipaikat kutistuu ja jossain vaiheessa se irtoaa joltain reunalta. Sen jälkeen saumata pääsee bakteerit sisään heikentämään pysyvyyttä.
Keraamiset paikat pysyvät paremmin, mutta ovat kalliita.- Anonyymi
Minulla on suussani vielä muutamia amalgaamipaikkoja, ne ovat varmaan yli 40 vuotta vanhoja.
Varmaan ne jotenkin kutistuu ja tulee rakoja paikan ja hampaan väliin, joihin sitten reikiä tulee. Ja lopulta hammas sitten lohkeaa...
Ja varmasti paikkausainetta on huononnettu, jotta hammaslääkäreille olisi enemmän töitä. Ilmeisesti myös julkisella puolella, vaikka hammaslääkäreille on pitkät jonot.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1811248
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän138883- 83809
- 51748
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?47664Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t243584Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä308578Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55569- 51539
Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,7530