Todistus: "Miksi tein uskonratkaisun Helluntaiseurakunnassa"

Anonyymi-ap

Kristityt todistavat mielellään uskonratkaisustaan.
Jopa pastorit kehoittavat todistamaan.

Miksi teit uskonratkaisun Helluntaiseurakunnassa ?
👍😁 Kiitos ja hallelujat

106

909

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

1Tim. 3:7

- Ja hänellä tulee myös olla hyvä todistus ulkopuolella olevilta, ettei hän joutuisi häväistyksen alaiseksi eikä perkeleen paulaan.

• Anonyymi

😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

💋 ­­­N­­y­m­­­f­­­o­­m­­a­­a­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#18054315t

🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞

• Anonyymi

No kun en tehnyt.

• Anonyymi

Helluntailaiset ovat kerskuneet että he rakastavat totuutta ja uskovansa Raamattuun Jumalan Sanana.

• Anonyymi

Silloinhan Pyhä Henki on saanut totuuden julistettua sydämeen. Usko tulee Jumalan Sanan kautta, sekä päivän opetuslapsina kilvoitellaan hyvän uskon kilvoitusta.
        Siten kerskauksen kohde on Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin.
        Jeesuksen sovintoveressä on syntien anteeksianto.

ts. hyvä on kerskauksen kohde, vai mitä?? Harmittaako sinua?

• Anonyymi

Helluntailaiste harhaoppisii lahkoihin ei pidä mennä tekemään mitään heidän oppinsa mukaisia uskonratkaisuja, joilla ihminen sidotaan lahkoon ja henkivaltoihin. Irti ei päästetä.

2. Piet. 2:19

He lupaavat teille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on.

• Anonyymi

ts. Kristuksen voittama- julistettu Raamatun pelastussanoma - saa aikaan uskonratkaisu, koska usko on sijaiseen, Häneen, joka julistaa Isän edessä tuntevansa omat ja Elämänkirja tuntee siten viimeisellä portilla! Eikös olekin oikea vapaus Hänessä?

Ainako se tuntuu teille vaikealta. Kastevauvavesikö se panee teidät jurppimaan, kun ei orjuuta itseä vesi pesee ja helvettivauvajumalan kidutusoppiinne usko!

Siinäkö se teitin oma heresia- hätäkasteissanne jurppii? Tietenkin yrittää ymmärtää, että onhan se vuosisatoja taaksepäin pelottelemalla äitejä sillä, että ottaa vauvat panttivangiksi ja sanoo, että JOS ME, emme saa kasteet tehdä - kirkon ihmistyön hartiavoimin ja hauiksin pesuvadissa, lapsenne kituu helvetissä. Näin sen ajan äidit tuli teitin heresian kahleisiin ja hapate on hapattanut taikinakirkkonne niin, että orjinahan te siinä hoette. Teillä on hätä, kun katoilta lopun ajassa julistetaan oppinne harha. Siinä kynsin ja hampain yritätte kidutusjumalaoppinne jumalista pitää kiinni ja siitä on tullut teille kultainen vasikka.

Koettakaa nyt ymmärtää - jos pelottelu kaste ei olisi vaarallinen, onhan se tapa pelastaa ihminen, mutta kun miettii mitä se aiheuttaa niille äideille, joiden lapset ovat, vaikka lestadiolaisperheessä- uskomassa olevina – isä ja äiti siittäneet Jumalan aivoituksen mukaan ja lapsi saanut siittämisestä kehon, se on Jumalantyö.
        Mutta, kun lapsen elämä oli niin lyhyt, ettei siihen oikein tullut puhalletun elämänhengen sielun ikää riittävästi, että edes ”normivauvakasteelle kerkesi, lapsi palasi Jumalan kämmenelle, elämänantajan käsiin.
        Nyt kirkon oppi toi heresia- ongelman äidille, minun isoäidilleni, äitini äidille.
        Kirkon toimenkuvassa lapsenpäästäjää ei ollut, eikä hätäkastetta tekevää, siksi isoäitini itki sen Jumalan pyhän lapsensa kuolemaa, kun syy oli kirkkonsa – heresiassa, sen opissa joka heitti kiduttavansa oppijumalan- helvettiin kastamattomuuden tähden.

Siinä se vauvakasteen ongelma on, kun kirkon oppi- heresia särkee äitien sydämiä, kun lapsenpäästäjä kastajaa Martti Lutherin opin mukaan ei ollut..... Te ette oikein tahdo käsitää omaa heresian hengellistä hapatetta, jota kylvätte. jos tätä hapatetta siinä ei olisi ja lapsi tavallaan kastetaan ja opettaisikin kasvava pitämään sovintoverestä ja anteeksiannostas kiinni. tilanne olisi hieman, siis hieman toisenlainen.
        [Katsotaan Herran kansaan sen pääsiäis- vapautuksen alkuhetkeen.. Egyptiin, siivoaminen, uhrilammas, Herrankansa, lukitut ovet, sekä kuoleman enkelin toimenkuvaan].
        Mutta, kuten Raamatusta luettuna Egyptissä piti ennen pääsiäistä siivota tupa kaikesta happamesta ja siinä syötiin Sanan mukaan uhrilammas, suljettujen ovien takana- niin kuoleman enkeli meni OHI.

Mutta teillä on tuvan ovi auki ja sinne on jäänyt heresia- hapatetta. --- avatkaa silmänne.
        Tänäänkin juutalaiset siivoavat kaiken happamen pois… esikuvat puhuvat.
        Miettikääs uudelleen mitä jumalaanne haluatte korottaa- jumalaksenne!

MUISTUTAN lupaukseni mukaan aina ja joka hetki heresiastanne, kun kannatte vierasta alttarikiviä, ihmisten työkaluilla rakennettua kastevatianne toisten tupiin ja yritätte heresoida hapatetta joka tupaan.

• Anonyymi

Helluntaiseurakunta on helluntailaisten kasvattaja.
      Pelastusvarmuuteen ?

• Anonyymi

Ei kaikkien kasvattaja !

• Anonyymi

"Älä siis häpeä todistusta uskonratkaisustasi."

• Anonyymi

Pastorit ovat laimilyöneet tehtävänsä sillä raha kiinnostaa enemmän.

"Sentähden nuhtele heitä ankarasti, että tulisivat uskossa terveiksi."

Uskovatko edes helluntaipastorit Raamattuun ?

• Anonyymi

Tunnen monia luterilaisia ja helluntailaisia pastoreita.
        Luterilaisissakin osa pastoreista on sydämessään uskossa .
        Mutta Helluntailaisuudessa kokosydäminen usko on on ehdoton vaatimus. Jos luopuu uskosta ei voi jatkaa pastorina helluntailaisuudessa. Helluntailaisuudessa toteutetaan alkuseurakunnan käytäntöä.

• Anonyymi

Jos on uudestisyntynyt niin todistaa ilolla ja Jumalan Hengessä uskonratkaisustaan.
      Miten helluntailaiset ?

• Anonyymi

kun kuulisi ensin adentistin ilolla, tai luterilaisen ilolla, jossa sijaisuhri- olisi esissä.
        Mutta, ei. Tätä ei kuule. Panettelua kyllä, eli he helluntailaiseten palstalla ovat suu korviamyöten auki ja ihmis- opin käärmevaltaistuinkieli laulaa, vauvakaste, sapatti- papatti- ihmisestä käsin, heidän valtaistuinmääreitten kautta.
        Luterilaisilla ei ole Jumalan kupeista lähtevää ihmisen merkitystä ja jakavat jehvovantodistajien kanssa saastuneen vauvan sielusta, sillä erotuksella, että luterilaiset ovat ottaneet lapsipesun.
        Adventisteilla on valtajakkara, jossa he ajavat sapattiputkeen ihmistä, muttei armolahjoista puhuta mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kun kuulisi ensin adentistin ilolla, tai luterilaisen ilolla, jossa sijaisuhri- olisi esissä.
        Mutta, ei. Tätä ei kuule. Panettelua kyllä, eli he helluntailaiseten palstalla ovat suu korviamyöten auki ja ihmis- opin käärmevaltaistuinkieli laulaa, vauvakaste, sapatti- papatti- ihmisestä käsin, heidän valtaistuinmääreitten kautta.
        Luterilaisilla ei ole Jumalan kupeista lähtevää ihmisen merkitystä ja jakavat jehvovantodistajien kanssa saastuneen vauvan sielusta, sillä erotuksella, että luterilaiset ovat ottaneet lapsipesun.
        Adventisteilla on valtajakkara, jossa he ajavat sapattiputkeen ihmistä, muttei armolahjoista puhuta mitään.

TÄMÄ SAPATTIVASTAISUUS, JOKA TEILLÄ USEILLA ON, EI JÄÄ JUMALALTA HUOMAAMATTA.

USEAT OVAT LAITTANEET SAPATIN VARJOON.

SAPATTI ON JUMALAN MERKKI.

1234567---

• Anonyymi

Helluntaiseurakuntaan pääsemisen ehtona on olla uskovainen. He itse todistavat omasta uskostaan.

• Anonyymi

Toivottavasti ensi sunnuntaina tulee hyvä todistuskokous.
      "Kenellä todistus se todistakoon".

• Anonyymi

Saako helluntaiseurakunnassa puhua totta ja todistaa ?

-"Miksi eroan Helluntaiseurakunnasta".
      - "Miksi en maksa kymmenyksiä".

Yleensä Helluntaiseurakunnasta eronneet tuntevat hyvin Raamatun.

• Anonyymi

Adventistin heresialamppu näkyy palavan ....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Adventistin heresialamppu näkyy palavan ....

Trolli puhuu heresiastaan.

• Anonyymi

Uskonratkaisuni.

Jeesus veti minua parannukseen. Kävin usean kerran helluntaiseurakunnan herätyskokouksissa. Eräässä kokouksessa joku profetoi minulle ja kun kokouksen lopussa kysyttiin kuka haluaa tulla uskoon nostin käteni ja kokouksen lopussa menin seurakunnan eteen rukoiltavaksi ja annoin elämäni Jeesukselle.
      Elämä muuttui täysin syntielämän tilalle tuli Raamatun luku. Televisiota ja radiotakin en paljon kuunnellut.
      Alkoholin suhteen minusta tuli absolutisti!

Muutaman kuukauden päästä menin uskovien upotuskasteelle ja liityin helluntaiseurakuntaan.
      Alle vuoden päästä sain Pyhän Hengen kasteen kättenpäälle panemisen kautta. Sain myös kielilläpuhumisen armolahjan.

• Anonyymi

Herjaatko vauvakastettuja ?

• Anonyymi

Mä tein uskonratkaisun kotona ja muutamien viikkojen kuluttua menin vapaakirkkoon ja helluntaiseurakuntaan ja käyn niissä molemmissa riippuen aikatauluista ja päivistä..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Herjaatko vauvakastettuja ?

Uskovat eivät herjaa vauvakastettuja.
        Mutta uskoviksi tekeytyvät vauvakastetut
        herjaavat täällä uskovia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskovat eivät herjaa vauvakastettuja.
        Mutta uskoviksi tekeytyvät vauvakastetut
        herjaavat täällä uskovia.

Uudestikastajat herjaavat uskovia vauvakastetuiksi

• Anonyymi

Minä sain Pyhän Hengen jo heti siinä kun otin Jeesuksen vastaan.

Mutta miten käydään kokouksissa (monikko) vain kerran?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uudestikastajat herjaavat uskovia vauvakastetuiksi

Mieti perustus- Lutherin vauva- hätäkasteeseen ja puhu senjälkeen, kun tarkastelit sitä rukouskammiossasi Ylipapin Jeesuksen edessä.
        Opit kasteen merkityksen.

• Anonyymi

"Tulla uskoon" löytyi Raamatusta 0 jaetta.

• Anonyymi

Minulla sattui käymään parempi "tuuri"

https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=laajahaku&kaikki=uskoon+tul&jokin=&eiole=&kirjat=ut&kaannos=fi-38

Mvh J - K

• Anonyymi

Löytäneeköhän Jeesus uskoa kun hän tulee noutamaan omiaan ?
      Raamatun mukaan usko on hakusassa.

Se on tosiasia että todella harvat antavat koko elämänsä (ajatukset, sanat ja teot) Jeesukselle.
      Jumalalle ei kannata valehdella mutta ihmisille voi ?

• Anonyymi

No, Jeesuksen mukaan lopun ajan pyhillä on Jeesuksen usko ja he pitävät Jumalan käskyt. Näin hän sanoo Ilmestyskirjassa. Jeesus ei löydäkään enää sellaista uskoa, joka hänellä oli, koska kirkot ovat niin pahasti vääristäneet alkuperäisen Jeesuksen uskon.

Jeesuksen usko oli juutalaisuus, eikä hän uskonut olevansa jumala, eikä kolmiyhteinen yhtään mikään. Hän ei uskonut päättymättömän ajan kestävään kidutushelvettiin, eikä hän edes tiennyt olevansa neitsyestä syntynyt. Näin hän uskoi.

Onko sinulla Jeesuksen usko?

Löytäneeköhän Jeesus uskoaan kun hän tulee noutamaan omiaan ?

• Anonyymi

Ihmisille voi valehdella, että Uuden Liiton sapatti ei ole edes lauantai.

Jumalalle ei valehteleminen onnistu. Jumala kirjoitti myöskin sapattikäskyn kahteen kivitauluun MUISTA !
        KYMMENENKÄSKYN LAKI ON IKUINEN JA MUUTTAMATON.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No, Jeesuksen mukaan lopun ajan pyhillä on Jeesuksen usko ja he pitävät Jumalan käskyt. Näin hän sanoo Ilmestyskirjassa. Jeesus ei löydäkään enää sellaista uskoa, joka hänellä oli, koska kirkot ovat niin pahasti vääristäneet alkuperäisen Jeesuksen uskon.

Jeesuksen usko oli juutalaisuus, eikä hän uskonut olevansa jumala, eikä kolmiyhteinen yhtään mikään. Hän ei uskonut päättymättömän ajan kestävään kidutushelvettiin, eikä hän edes tiennyt olevansa neitsyestä syntynyt. Näin hän uskoi.

Onko sinulla Jeesuksen usko?

Löytäneeköhän Jeesus uskoaan kun hän tulee noutamaan omiaan ?

Adventistilla on oma kipa nyt päässä. Ei tarvitse olla adventisti- jotta Pyhässä Hengessä ymmärtää käskyjen merkityksen Hengessä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmisille voi valehdella, että Uuden Liiton sapatti ei ole edes lauantai.

Jumalalle ei valehteleminen onnistu. Jumala kirjoitti myöskin sapattikäskyn kahteen kivitauluun MUISTA !
        KYMMENENKÄSKYN LAKI ON IKUINEN JA MUUTTAMATON.

1234567---

Kuinkas se 12345666777 rakkaudenlaki sydämessäsi pelaa?
        Onko tilaa sille, että Pyhä Henki onkin sanan opettaja?
        Pääset vapaaksi helluntalaipalstaltakin, ettei jatkuvaa Raamatulla päähänlyöntiä tarvitse tehdä, jossa Raamatustasi taitaa puuttua ne muut käskyt.
        Oletko tutkinut Uutta testamenttiakin, siellä on 1033- käskyä ja kehotusta.
        Nyt pääset rabbiiniseen koulutukseen rukouskammiossasi Ylimmäisen Papin eteen, että löytäisin evankelisen kielen julistustavan ja armolahjatkin olisivat edessäsi tosi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuinkas se 12345666777 rakkaudenlaki sydämessäsi pelaa?
        Onko tilaa sille, että Pyhä Henki onkin sanan opettaja?
        Pääset vapaaksi helluntalaipalstaltakin, ettei jatkuvaa Raamatulla päähänlyöntiä tarvitse tehdä, jossa Raamatustasi taitaa puuttua ne muut käskyt.
        Oletko tutkinut Uutta testamenttiakin, siellä on 1033- käskyä ja kehotusta.
        Nyt pääset rabbiiniseen koulutukseen rukouskammiossasi Ylimmäisen Papin eteen, että löytäisin evankelisen kielen julistustavan ja armolahjatkin olisivat edessäsi tosi.

Minkämoista rakkautta on niiden julistajien rakkaus, jotka pienille ja suurille julistavat, että sapatti ei kuulu enää Uuden Liito kristityille ?

Joka viettelee yhdenkin näistä pienimmistä, ja kuinkas se jatkuukaan ?

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minkämoista rakkautta on niiden julistajien rakkaus, jotka pienille ja suurille julistavat, että sapatti ei kuulu enää Uuden Liito kristityille ?

Joka viettelee yhdenkin näistä pienimmistä, ja kuinkas se jatkuukaan ?

1234567---

Jatkuuhan se. Matt. 18:6. Joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyksiin.

• Anonyymi

Miksikö tein uskonratkaisun helluntaiseurakunnassa?

Aluksi totean, että Jeesus sanoi, ettei kukaan voi tulla
      Hänen luokseen ellei Isä häntä vedä. Edelleen Jeesus
      sanoi, että jokainen, joka on kuunnellut Isää ja oppinut
      Häneltä, tulee Hänen, siis Jeesuksen, luokse. ja Jeesus
      lupasi, ja lupaa, ettei Hän heitä Hänen luokseen tulevaa
      ihmistä pois. Tämä koska Isä antaa hänet Jeesukselle.
      Jeesuksen luokse tullut ihminen saa siis jäädä Jeesuksen
      luokse.

Kaikki tämä on siis Jumalasta, joka tekee aloitteen jokaisen
      uskoontuloa harkitsevan ihmisen kohdalla. Siksi me voimme
      tulla uskoon Herraan Jeesukseen Kristukseen ja Jeesuksen
      luokse.

Tämä on siis perusta jokaisen ihmisen uskoontulolle,
      niin myös minun uskoontulolle. Jumala siis puhui minulle
      ja veti minua Jeesuksen Kristuksen luokse. Ja kun minä
      "löysäsin jarrut," en enää pannut vastaan, Jumalan tahto pääsi
      tapahtumaan minunkin kohdalla ja minä tulin uskoon.

Ja koska Jumala oli puhunut minulle uskoontulosta
      ja vetänyt minua Jeesuksen luokse, Hän puhui myös
      seurakunnasta ja veti minua helluntaiseurakuntaan.
      Hän tuntui suorastaan vaativan sitä minulta enkä päässyt
      tämän asian yli ennen kuin olin tehnyt tässäkin asiassa
      Jumalan tahdon ja mennyt helluntaiseurakuntaan
      jättäytymään. Ja kun jättäydyin Jeesukselle helluntaiseurakunnassa,
      minä koin pelastuksen, jonka Jeesus oli minullekin hankkinut
      Golgatan keskimmäisellä ristillä.

Mutta uskoontuloni ei ollut kovin helppo eikä yksinkertainen
      asia. Taistelin Jumalan tahtoa vastaan ehkä neljä vuotta.
      Kerron uskoontulostani tässä linkissä.

https://www.jumala-kanssamme.se/439624466/439625257

Mvh J - K

• Anonyymi

Helluntaiseurakunta kun vaan SATTUU OLEMAAN OikeaOppisin seurakunta maan päällä.. SIKSI oikeasti uskoontulleet menevät melkein aina niihin.. on myös baptisti ja vapaakirkkoja jissa on VAnhan Ajan Parannus-Saarna opetusta ja saattaa niihinkin tulla johdatetuksi

• Anonyymi

Onko Isä vähemmän Jumala kuin Jeesus?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko Isä vähemmän Jumala kuin Jeesus?

Isä on Pyhä Henki,
        Jeesus on Sana.
        Sana on Henki ja elämä.

Näin ollen Jeesus Kristus on Jumala, Henki ja Sana,
        ilmestynyt ja ilmoitettu lihassa ihmisenä.
        Ikuisuudessa Jeesus on siis Jumala.
        Ihmisenä Hän on Jumalan Poika.

https://www.jumala-kanssamme.se/439641483/440034901

Mvh J - K

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Isä on Pyhä Henki,
        Jeesus on Sana.
        Sana on Henki ja elämä.

Mvh J - K

Mitä tarkoitat uskonratkaisulla ?

Missä paikassa ?

Milloin ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä tarkoitat uskonratkaisulla ?

Missä paikassa ?

Milloin ?

Uskonratkaisu Raamatussa tarkoittaa samaa kuin minkä ratkaisun
        tuhlaajapoika teki. Hän oli jättänyt isän kodin ja lähtenyt maailmalle
        eläen paheellista synnillistä elämää. Hän tuli kuitenkin sydämessään
        kokemaan, että isän kodissa isän luona oli parempi elämä. Nyt hän
        katui syntejään.

Hän päätti palata isän luokse ja tunnustaa isälle erheensä ja syntinsä.
        Hän päätti pyytää isältä, että hän saisi olla hänen palvelijansa koska
        hän ei ENÄÄ katsonut olevansa arvollinen siihen, että häntä
        kutsuttaisiin ja kohdeltaisiin isän poikana.

Ja niin hänen sydämensä päätös palata isän luokse ja tunnustaa
        hänelle syntinsä ja pyytää ne anteeksi johtivat myös tekoihin.
        Hän NOUSI JA MENI ISÄN LUOKSE. Isä otti hänet vastaan
        rakkaudella ja armolla ja armahti häntä jo silloin kun isä näki,
        että poika oli tulossa kotiin.

Näin Jumala suhtautuu syntiseen, joka tulee Hänen luokseen.
        Tätä tarkoittaa uskon ratkaisu: Palata takaisin isän Jumalan luokse.
        Jumala kutsuu koko Raamatussa ihmislapsia palaamaan luokseen.
        Tästä uskoontulossa ja parannuksen teossa on kysymys.
        Luukaan evankeliumi 15. luku.

Mvh J - K

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi

"Tämä on siis perusta jokaisen ihmisen uskoontulolle,
        tapahtumaan minunkin kohdalla ja minä tulin uskoon. "

Niin minäkin tulin hetkellisesti kristinuskoon. Mutta onneksi löysin sen uskon, joka Jeesuksellakin oli.

Minun alitajuntani ei pakottanut minua mihinkään seurakuntaan. Menin sinne hauskan seuran vuoksi, eikä se ollut edes helluntaiseurakunta. Se oli silloin se. Nykyisin en käy seurakunnassa. Sellaista ei löytyisi edes täältä päin.

Golgatalla oli muuten parillinen määrä ristejä, joten mitään keskimmäistä ristiä siellä ei ollut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntaiseurakunta kun vaan SATTUU OLEMAAN OikeaOppisin seurakunta maan päällä.. SIKSI oikeasti uskoontulleet menevät melkein aina niihin.. on myös baptisti ja vapaakirkkoja jissa on VAnhan Ajan Parannus-Saarna opetusta ja saattaa niihinkin tulla johdatetuksi

Myös Adventtikirkko on vapaakirkko. Kaikki muut, paitsi luterilaiset ovat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Isä on Pyhä Henki,
        Jeesus on Sana.
        Sana on Henki ja elämä.

Mvh J - K

"Näin ollen Jeesus Kristus on Jumala, Henki ja Sana,"

Melko heppoiset perusteet. Ja vielä itse luulotellut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

jos helluntaiseurakunta olisi Oikea Oppisin seurakunta, niin siellä julistettaisiin kymmenenkäskyn lakia, sapatti mukaan lukien, mutta ei.

Vieläkin tänäaikana kuulee heiltä julistusta: Uuden Liiton sapatti ei ole edes lauantai.

Mistähän johtuu, että he ovat vetäneet paksun peitteen silmilleen ?

Tapasin taannoin vanhan tutun helluntailaisen, tuli mieleeni kysyä: Jokos teillä seurakunnassa pidetään Jumalan antama sapatti pyhänäpäivänä. Hän vastasi, teillä Adventisteilla lauantai, meillä sunnuntai.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

jos helluntaiseurakunta olisi Oikea Oppisin seurakunta, niin siellä julistettaisiin kymmenenkäskyn lakia, sapatti mukaan lukien, mutta ei.

Vieläkin tänäaikana kuulee heiltä julistusta: Uuden Liiton sapatti ei ole edes lauantai.

Tapasin taannoin vanhan tutun helluntailaisen, tuli mieleeni kysyä: Jokos teillä seurakunnassa pidetään Jumalan antama sapatti pyhänäpäivänä. Hän vastasi, teillä Adventisteilla lauantai, meillä sunnuntai.

1234567---

Vielä kuuluu sinun valhettasi, numerosaasta!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vielä kuuluu sinun valhettasi, numerosaasta!

Ei ole mitään valetta, mitä kirjoitin.

Raamatusta luemme: Valehtelijat eivät peri taivastenvaltakuntaa.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

1234567---

Jospa Jumala on lähettänyt väkevän eksytylsen hengen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt taisi vauvakastettu laittaa susiturkin päälle ja puhua omaa heresiaansa.
        Ei helluntaissa opeteta, että he olisivat oikea opissa - maan päällä.
        Se on susiturkki vauvapesuvadin pilkkahengellä kirjoitettu väite.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

1234567---

" Uuden Liiton sapatti ei ole edes lauantai."

Tuo on sikäli totta, että Uudessa liitossa EI OLE m itään sapattikäskyä, joten ei lauantai tai sunnuntai ole mitään sapattipäiväivä. Alkuseurakunta tosin kokoontui aluksi joka päivä, mutta myöhemmin viikon ensimmäisenä päivänä, Ap 20
        Jumalan edessä kaikki päivät ovat yhtä arvokkaita:

Ainoat käyttäytymisohjeet, mitä UT tuntee on Ap 15
        " Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät: että kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta. Jos te näitä vältätte, niin teidän käy hyvin. Jääkää hyvästi!"

Sapatista ei ole mitään käskyä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

1234567---

Ajattelitko 12345666677777 edelleen istua tuomarin valtaistuimella ja tuomita - tapasi mukaan.

Mikä on Pyhän Hengen osuus - pelastushistoriassa?

eikös ihmisillä- uskovaisuudessakin ole ---tietämättömyyden aikoja--- jota sinullakin on.

Tullaanko takomaan raamatulla sinun päähäsi, vaikka Pyhän Hengen armolahjoista opetusta.
        Takomalla taotaan, tapasi mukaan. Ei me tulla, me annamme Pyhälle Hengelle tämän Sanan opetuksen vuoron, koska Hän tuntee sinunkin 1234566777 sydämen ja kohdan koska sapatistasi alat näkemään kirjoituksiin ja Pyhän Hengen armolahjojenkin puoleen, että seurakunnan elämä olisi täydellisempi -
        Nyt teilläkin tarvitsee sapatteihin kirjoittaa ohjelmanumero- alkusoitto, aloittaja, virsi, puhetta - se ja se, virsi, kolehti, kirkkorahastoon, rakennusrahastoon, puhetta lapsille, sitten tämä ja tuo saarnaaja- valottamaan tuvassa olevan kattovalaisimen valon alla - uskoa.
        loppurukous, virsi ja kotiin. Missä se Pyhän Hengen mukainen palvelu meni?
        Joku aloittaa- seurakunta voi sanoa virren, sitten kukin vuorollaan jne. esimerkiksi.
        Tämä on Uudessatestamentissa - kirjoitettu tapa.
        Onko armolahjojen kohdalla tuvassanne rukousta, että Pyhä Henki täyttäisi teitä itse kutakin sopivalla armolahjalla. Siinä on tämä Raamatullinen PH- armolahja - opetus.
        Rukoiletteko te sapattisin näin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ajattelitko 12345666677777 edelleen istua tuomarin valtaistuimella ja tuomita - tapasi mukaan.

eikös ihmisillä- uskovaisuudessakin ole ---tietämättömyyden aikoja--- jota sinullakin on.

Tullaanko takomaan raamatulla sinun päähäsi, vaikka Pyhän Hengen armolahjoista opetusta.
        Takomalla taotaan, tapasi mukaan. Ei me tulla, me annamme Pyhälle Hengelle tämän Sanan opetuksen vuoron, koska Hän tuntee sinunkin 1234566777 sydämen ja kohdan koska sapatistasi alat näkemään kirjoituksiin ja Pyhän Hengen armolahjojenkin puoleen, että seurakunnan elämä olisi täydellisempi -
        Nyt teilläkin tarvitsee sapatteihin kirjoittaa ohjelmanumero- alkusoitto, aloittaja, virsi, puhetta - se ja se, virsi, kolehti, kirkkorahastoon, rakennusrahastoon, puhetta lapsille, sitten tämä ja tuo saarnaaja- valottamaan tuvassa olevan kattovalaisimen valon alla - uskoa.
        Joku aloittaa- seurakunta voi sanoa virren, sitten kukin vuorollaan jne. esimerkiksi.
        Onko armolahjojen kohdalla tuvassanne rukousta, että Pyhä Henki täyttäisi teitä itse kutakin sopivalla armolahjalla. Siinä on tämä Raamatullinen PH- armolahja - opetus.

Tavoitelkaa rakkautta ja pyrkikää saamaan hengellisiä lahjoja, mutta varsinkin profetoimisen lahjaa. Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle; ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä. Mutta profetoiva puhuu ihmisille rakennukseksi ja kehoitukseksi ja lohdutukseksi.

Kielillä puhuva rakentaa itseään, mutta profetoiva rakentaa seurakuntaa. Soisin teidän kaikkien puhuvan kielillä, mutta vielä mieluummin soisin teidän profetoivan; sillä profetoiva on suurempi kuin kielillä puhuva, ellei tämä samalla selitä, niin että seurakunta siitä rakentuu. Jos minä nyt, veljet, tulisin luoksenne kielillä puhuen, mitä minä teitä sillä hyödyttäisin, ellen puhuisi teille ilmestyksen tai tiedon tai profetian tai opetuksen sanoja?

Niinhän on elottomain soittimienkin laita, huilujen tai kitarain: kuinka tiedetään, mitä huilulla tai kitaralla soitetaan, elleivät ne soi toisistaan erottuvin sävelin? Niinikään, jos pasuna antaa epäselvän äänen, kuka silloin valmistautuu taisteluun? Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen. Maailmassa on, kuka tietää, kuinka monta eri kieltä, mutta ei ainoatakaan, jonka äänet eivät ole ymmärrettävissä. Mutta jos en tiedä sanojen merkitystä, olen minä puhujalle muukalainen, ja puhuja on minulle muukalainen.

Samoin tekin, koska tavoittelette henkilahjoja, niin pyrkikää seurakunnan rakennukseksi saamaan niitä runsaasti. Sentähden rukoilkoon se, joka kielillä puhuu, että hän taitaisi selittää. Sillä jos minä rukoilen kielillä puhuen, niin minun henkeni kyllä rukoilee, mutta ymmärrykseni on hedelmätön. Kuinka siis on? Minun on rukoiltava hengelläni, mutta minun on rukoiltava myöskin ymmärrykselläni; minun on veisattava kiitosta hengelläni, mutta minun on veisattava myöskin ymmärrykselläni. Sillä jos ylistät Jumalaa hengessä, kuinka oppimattoman paikalla istuva saattaa sanoa "amen" sinun kiitokseesi? Eihän hän ymmärrä, mitä sanot. Sinä kyllä kiität hyvin, mutta toinen ei siitä rakennu. Minä kiitän Jumalaa, että puhun kielillä enemmän kuin teistä kukaan; mutta seurakunnassa tahdon mieluummin puhua viisi sanaa ymmärrykselläni, opettaakseni muitakin, kuin kymmenentuhatta sanaa kielillä. Veljet, älkää olko lapsia ymmärrykseltänne, vaan pahuudessa olkaa lapsia; mutta ymmärrykseltä olkaa täysi-ikäisiä. Laissa on kirjoitettuna: "Vieraskielisten kautta ja muukalaisten huulilla minä olen puhuva tälle kansalle, eivätkä he sittenkään minua kuule, sanoo Herra".

Kielet eivät siis ole merkiksi uskoville, vaan niille, jotka eivät usko; mutta profetoiminen ei ole merkiksi uskottomille, vaan uskoville. Jos nyt koko seurakunta kokoontuisi yhteen ja kaikki siellä puhuisivat kielillä ja sinne tulisi opetuksesta tai uskosta osattomia, eivätkö he sanoisi teidän olevan järjiltänne? Mutta jos kaikki profetoisivat ja joku uskosta tai opetuksesta osaton tulisi sisään, niin kaikki paljastaisivat hänet ja kaikki langettaisivat hänestä tuomion, hänen sydämensä salaisuudet tulisivat ilmi, ja niin hän kasvoilleen langeten rukoilisi Jumalaa ja julistaisi, että Jumala totisesti on teissä.

Kuinka siis on, veljet?

Kun tulette yhteen, on jokaisella jotakin annettavaa: millä on virsi, millä opetus, millä ilmestys, mikä puhuu kielillä, mikä selittää; kaikki tapahtukoon rakennukseksi. Jos kielillä puhutaan, niin puhukoon kullakin kertaa vain kaksi tai enintään kolme, ja yksi kerrallaan, ja yksi selittäköön; mutta jos ei ole selittäjää, niin olkoot vaiti seurakunnassa ja puhukoot itselleen ja Jumalalle.

Profeetoista saakoon kaksi tai kolme puhua, ja muut arvostelkoot; mutta jos joku toinen siinä istuva saa ilmestyksen, vaietkoon ensimmäinen. Sillä te saatatte kaikki profetoida, toinen toisenne jälkeen, että kaikki saisivat opetusta ja kaikki kehoitusta. Ja profeettain henget ovat profeetoille alamaiset; sillä ei Jumala ole epäjärjestyksen, vaan rauhan Jumala. Niinkuin kaikissa pyhien seurakunnissa, (1Ko 14:1-33)

Siinäpä on neuvoja ja ohjetta 123456667777 seurakunnallee toimenkuva- ja odotan, koska tämä sapatti- kirkossaan näkee Hengen toimintaa.

ei tarvita ohjelmaa- aloittaja kertoo tervetuloa - seurakuntaan - lopuista ei tarvitsekaan tietää, koska Pyhä Henki vie kokousta eteenpäin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

" Uuden Liiton sapatti ei ole edes lauantai."

Tuo on sikäli totta, että Uudessa liitossa EI OLE m itään sapattikäskyä, joten ei lauantai tai sunnuntai ole mitään sapattipäiväivä. Alkuseurakunta tosin kokoontui aluksi joka päivä, mutta myöhemmin viikon ensimmäisenä päivänä, Ap 20
        Jumalan edessä kaikki päivät ovat yhtä arvokkaita:

Ainoat käyttäytymisohjeet, mitä UT tuntee on Ap 15
        " Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät: että kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta. Jos te näitä vältätte, niin teidän käy hyvin. Jääkää hyvästi!"

Sapatista ei ole mitään käskyä.

Uuden Liiton sapatti ei ole edes lauantai: Näin lausui helluntalaisjulistaja Martti Ahvenainen TV seiskassa. Heitä oli neljä koolla, heille tuli sapatti puheeksi, he olivat saman henkisiä.

1700-luvun Luterilaiset virret kertovat: Nää käskysanaa kymmenen, ne meille kautta Mooseksen Jumala itse ilmoitti, ja Siinailla kirjoitti. Ah Herra armahda.
        Ken tahtoo olla kristitty ja kristittynä kuolla, ei sille outo, PEITETTY , SAA HERRAN LAKI OLLA, JONK' ANTOI ITSE JUMALA.

Adventistien Adventtilauluja 80. On Herra kaikki käskysi, Vakaat ja oikeat. ON TÄYDELLINEN LAKISI, SANASI VANHURSKAAT.

lLM. 14: 12. Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

Heittäkää pois peite silmiltänne, että näette ja ymmärrätte. Jumalan käskyt. Sapattihan kuuluu itsestään selvyytenä Jumalan kymmenenkäskyn lakiin.

Sunnuntai on keksitty pyhäksi !

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tietämättömyyden aikoja Jumala ei siedä enää. Nyt Hän on tehnyt tiettäväksi, että parannus on tehtävä, ja opeteltava taivaan tavoille. Ehdottomasti pidettävä Jumalan antama sapatti pyhänäpäivänä.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tietämättömyyden aikoja Jumala ei siedä enää. Nyt Hän on tehnyt tiettäväksi, että parannus on tehtävä, ja opeteltava taivaan tavoille. Ehdottomasti pidettävä Jumalan antama sapatti pyhänäpäivänä.

1234567---

Eipä ollut ihme, että Jeesukselta meni hermot sapattivouhkaajien kanssa!
        Jeesus katsoi vihoissaan heitä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eipä ollut ihme, että Jeesukselta meni hermot sapattivouhkaajien kanssa!
        Jeesus katsoi vihoissaan heitä!

Ei Jeesukselta mennyt hermot.

Jeesus meni tapansa mukaan synagoogaan opettamaan ja samalla paransi sairaita. Juutalaisilta meni hermot, he syyttivät Jeesusta sapatin kumoajaksi, syystä kun Jeesus sapattina paransi sairaita.
        Ei Jeesus sapattia kumonnut. Jeesus teki sapatista ihmisläheisemmän parantaen sapattisin synagoogassa sairaita.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Adventisteilla on armolahjoja. He julistavat sapatin pyhyyttä eri maissa eri kielillä. Monta muuta armolahjaa on.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei Jeesukselta mennyt hermot.

Jeesus meni tapansa mukaan synagoogaan opettamaan ja samalla paransi sairaita. Juutalaisilta meni hermot, he syyttivät Jeesusta sapatin kumoajaksi, syystä kun Jeesus sapattina paransi sairaita.
        Ei Jeesus sapattia kumonnut. Jeesus teki sapatista ihmisläheisemmän parantaen sapattisin synagoogassa sairaita.

1234567---

Luuletko sinä, että sinunlainen jankkaaminen sapatista ei ala ärsyttää.
        Sapatti on sinun pakkomielteesi mene hoitoon!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luuletko sinä, että sinunlainen jankkaaminen sapatista ei ala ärsyttää.
        Sapatti on sinun pakkomielteesi mene hoitoon!

Niinkauan jankkaan kunnes nämä julistajat peruvat sanansa. Nämä sanat tulee perua, että Uuden Liiton sapatti ei ole edes lauantai. Odotan heiltä perumista sanoista.

Älä lue minun jankkaamisiani. OHITA !

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Tämä on siis perusta jokaisen ihmisen uskoontulolle,
        tapahtumaan minunkin kohdalla ja minä tulin uskoon. "

Niin minäkin tulin hetkellisesti kristinuskoon. Mutta onneksi löysin sen uskon, joka Jeesuksellakin oli.

Minun alitajuntani ei pakottanut minua mihinkään seurakuntaan. Menin sinne hauskan seuran vuoksi, eikä se ollut edes helluntaiseurakunta. Se oli silloin se. Nykyisin en käy seurakunnassa. Sellaista ei löytyisi edes täältä päin.

Golgatalla oli muuten parillinen määrä ristejä, joten mitään keskimmäistä ristiä siellä ei ollut.

>>>Minun alitajuntani ei pakottanut minua mihinkään seurakuntaan.
        Menin sinne hauskan seuran vuoksi<<<

Minun alitajuntani ei pakottanut minua mihinkään.
        Jumala puhui minulle mikä on Hänen tahtonsa minua
        kohtaan. Hänen tahtonsa oli, että minä menen
        paikalliseen helluntaiseurakuntaan. Ja Hänellä oli
        tietenkin siihen hyvät syyt. Sain kasvaa seurakunnassa
        Jumalan Sanan ja Pyhän Hengen läsnäolossa ja opetuksessa.

Se oli ja on Jumalan suunnitelma jokaiselle uskoontulleelle
        ihmiselle. Jumala tahtoo viedä uskovansa seurakuntaan.
        Minä menin seurakuntaan koska tahdoin totella Jumalaa.

Minä en siis mennyt seurakuntaan hauskan seuran vuoksi
        enkä kenenkään ihmisen vuoksi tai ihmisen perässä. Meni
        sinne Jeesuksen vuoksi Hänen kutsumanaan.

Mvh J - K

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinkauan jankkaan kunnes nämä julistajat peruvat sanansa. Nämä sanat tulee perua, että Uuden Liiton sapatti ei ole edes lauantai. Odotan heiltä perumista sanoista.

1234567---

Adventisti pelastuu, kun alkaa viettää sapattia.

Luterilainen pelastuu, kun on vauvana kastettu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

1234567---

Saat odottaa perumista loppu elämäsi.
        Siinä se sinun elämäsi menee hukkaan!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Adventisti pelastuu, kun alkaa viettää sapattia.

Luterilainen pelastuu, kun on vauvana kastettu.

Taas väärä todistus!
        Helluntailainen kai pelastuu, kun valehtelee

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis en lopeta kirjoittelua sapatista. Haluan olla Jumalan antaman sapatin puolella.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei mene kirjoittelu hukkaan. Sapatti tulee suurelle osalle todistukseksi.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Isä on Pyhä Henki,
        Jeesus on Sana.
        Sana on Henki ja elämä.

Mvh J - K

No onko Pyhä Henki vähemmän Jumala kuin Jeesus?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No onko Pyhä Henki vähemmän Jumala kuin Jeesus?

Pyhä Henki ei voi olla vähemmän Jumala kuin Jeesus.
        Pyhä Henki on Jeesuksen Henki, Kristus, ilmestynyt
        ja ilmoitettu ihmisen lihassa.

Jeesus ei voi olla vähemmän Jumala kuin Pyhä Henki
        koska Jeesus on Jumala, Henki ja Sana, ilmestynyt ja
        ilmoitettu lihassa.

Isä ja Poika ovat YKSI Jumala, ilmestynyt ja ilmoitettu lihassa.

Mvh J - K

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pyhä Henki ei voi olla vähemmän Jumala kuin Jeesus.
        Pyhä Henki on Jeesuksen Henki, Kristus, ilmestynyt
        ja ilmoitettu ihmisen lihassa.

Jeesus ei voi olla vähemmän Jumala kuin Pyhä Henki
        koska Jeesus on Jumala, Henki ja Sana, ilmestynyt ja
        ilmoitettu lihassa.

Isä ja Poika ovat YKSI Jumala, ilmestynyt ja ilmoitettu lihassa.

Mvh J - K

Henki siis on sama asia kuin Pyhä Henki? Eikö Kristus ollutkaan ihminen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Adventisteilla on armolahjoja. He julistavat sapatin pyhyyttä eri maissa eri kielillä. Monta muuta armolahjaa on.

1234567---

Mitähän ne ovat? Raamatulla sapattiosalla päähänlyönti armotonlahja - mitä ne muut ovat?
        Ethän vain väittele, että vain ellenissäsi oli profetoimisen armolahja se päättyi siihen.

• Anonyymi

Ilm.19:11-14 Ja minä näin taivaan auenneena, ja katso; valkoinen hevonen, ja sillä istuvan kutsutaan Uskolliseksi ja Totuudelliseksi ja hän tuomitsee ja käy sotaa vanhurskaudessa. Hänen silmänsä ovat tulinen liekki, ja hänen päässään on monta otsaripaa. Hänellä on kirjoitettuna nimi, jota ei tiedä kukaan muu kuim hän itse, ja hänet on pujettu, verellä vihmottuun päällysvaippaan, ja nimi, jolla hä'ntä kutsutaan, on Jumalan Sana.

• Anonyymi

Miksi "tein uskonratkaisun helluntaiseurakunnassa"?

Koska vanhempani olivat helluntailaisia, kasvoin tuolloin tuohon helluntailaiseen ajatustapaan. Sittemmin olen kasvanut ulos noista kepeistä ja pinnallisista Raamatun tulkinnoista ja tunnustan Jeesuksen Herruutta, en omaani. Minusta ei ole omaksi herrattarekseni. Omat lihan ratkaisuni ovat monesti olleet todistetusti väärät. Parempi kun en kovin pyrkisi ratkomaan, vaan rukoilisin Jeesuksen itsensä pyhiä ratkaisuja elämääni.

Helluntailaisuus on aina korostanut tuota "Jeesuksen seuraamiseen lähtemistä" ja periaatteessa, tuotahan UT:kin opettaa.

Helluntailainen termi "tehdä uskonratkaisu" ei kuitenkaan tarkoita yksin tuota Raamatun UT:n puhdasta evankeliumia, vaan helluntai-opillisesti perustuu useisiin, etenkin harhaoppeihin nimeltä pelagiolaisuus ja areiolaisuus. Se korottaa ihmisen herruutta.

Raamatun evankeliumissa ei tuollaista termiä ole.

Mutta: Raamatun evankeliumeissa Jeesus Itse valitsee omansa, Hän tekee ratkaisun ja sanoo, kenelle sanoo: "Tule ja seuraa minua". Ihminen itse päättää, tekeekö hän näin, vai ei.

Kyseessä ei ole mikään ihmisen "uskonratkaisu", ei ihmineen tuossa vaiheessa ymmärrä uskosta mitään, eikä ratkaise sen kysymyksiä. Hän kuulee kutsun ja... mitä?

Kun Pyhä Henki, Jeesuksen sanoin kutsuu, sen ihminen voi päättää, että vastaako hän kutsuun, vai ei.

• Anonyymi

Korvastako se jeesuksesi ottaa ihmistä ja vie- ??
        Kyllä Yljän ja morsiamen ratkaisu on häihin niin yhteinen. Ei ole kyse pakkoliitosta, ymmärrä se.

Sitähän se Jeesuksen seuraaminen ON. Katso- Jumalan Karitsa, joka ottaa maailman synnin.
        Jos Jeesusta ei pidä seurata, niin ketä sitten?
        Etkö näe edessäsi Jumalan sijaisuhria- sovittajaa- anteeksiantajaa, armoistuimella istujaa?
        Ketä seuraa? Missä on katse - kenen askeleissa haluaa kulkea.

Kyllä uskonnollisuus seurauttaa perinneoppien askelmerkkeihin. Siellä on kirkkorakennukset- jäsenrekisterit, uskonsodat, jossa mennään toisen kirkkoon tuomaan ihmiskäsin lohkaistuja alttarikiviä, johon on asetettu - vaikka se kastemalja - että kumarretaan sen kautta - määrätynäköistä jumalaa. jne. jne. jne. ... sekä siihen sopivaa sanoitusta.

On käsitettävä se sana "seuraaminen"!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Korvastako se jeesuksesi ottaa ihmistä ja vie- ??
        Kyllä Yljän ja morsiamen ratkaisu on häihin niin yhteinen. Ei ole kyse pakkoliitosta, ymmärrä se.

Sitähän se Jeesuksen seuraaminen ON. Katso- Jumalan Karitsa, joka ottaa maailman synnin.
        Jos Jeesusta ei pidä seurata, niin ketä sitten?
        Etkö näe edessäsi Jumalan sijaisuhria- sovittajaa- anteeksiantajaa, armoistuimella istujaa?
        Ketä seuraa? Missä on katse - kenen askeleissa haluaa kulkea.

Kyllä uskonnollisuus seurauttaa perinneoppien askelmerkkeihin. Siellä on kirkkorakennukset- jäsenrekisterit, uskonsodat, jossa mennään toisen kirkkoon tuomaan ihmiskäsin lohkaistuja alttarikiviä, johon on asetettu - vaikka se kastemalja - että kumarretaan sen kautta - määrätynäköistä jumalaa. jne. jne. jne. ... sekä siihen sopivaa sanoitusta.

On käsitettävä se sana "seuraaminen"!

Toinen huomoitava- Jumala armolahjojen kautta, mitä jakaa Pyhän Hengen kautta seurakunnalle, rakentaa seurakuntaa.
        Katsoo, toimiiko seurakunnassa armolahjat, vai pitääko papin seurata vuosikiertosaarnakirjaa, ettei uskoa tarita ollenkaan.

Kouvolan sanomat ja naapurikylän kirkkoherra. "Me emme tarvitse Raamattua, meille riittää kirkkokäsikirjat" - kertoo jo paljon.

Siinä puhuu LIHA, eli pappi ei tarvitse olla uskossa, ottaa läksykirjansa avoimeksi ja alkaa kirjalukunsa - saarnapöntöstä ja seurakunta taas toistelee kirjaopista samaa mantraa sunnuntaista toiseen. Mitä siinä on uutta ja missä on Pyhä Henki?

Siinä tyhjässä kirkkorakennuksessa, missä on vain joku vanha mummo- vaari, tai kuolleen sukulaisensa tähden kuulija - matkassa varmistamassa, luettiinko vainajan nimi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toinen huomoitava- Jumala armolahjojen kautta, mitä jakaa Pyhän Hengen kautta seurakunnalle, rakentaa seurakuntaa.
        Katsoo, toimiiko seurakunnassa armolahjat, vai pitääko papin seurata vuosikiertosaarnakirjaa, ettei uskoa tarita ollenkaan.

Kouvolan sanomat ja naapurikylän kirkkoherra. "Me emme tarvitse Raamattua, meille riittää kirkkokäsikirjat" - kertoo jo paljon.

Siinä puhuu LIHA, eli pappi ei tarvitse olla uskossa, ottaa läksykirjansa avoimeksi ja alkaa kirjalukunsa - saarnapöntöstä ja seurakunta taas toistelee kirjaopista samaa mantraa sunnuntaista toiseen. Mitä siinä on uutta ja missä on Pyhä Henki?

Siinä tyhjässä kirkkorakennuksessa, missä on vain joku vanha mummo- vaari, tai kuolleen sukulaisensa tähden kuulija - matkassa varmistamassa, luettiinko vainajan nimi.

>>>>"alkaa kirjalukunsa"<<<<

"Jeesus tuli Nasaretiin , jossa hän oli kasvanut ja meni ja meni sapatinpäivänä tapansa
        mukaan synagogaan ja nousi LUKEMAAN." Luuk: 4: 16

Jeesus sanoo: "Seuraa sinä minua" Joh: 21: 22

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>"alkaa kirjalukunsa"<<<

"Jeesus tuli Nasaretiin missä hän oli kasvanut , ja meni sapattina tapansa mukaan
        synagogaan ja nousi LUKEMAAN." Luuk: 4: 16

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>"alkaa kirjalukunsa"<<<

"Jeesus tuli Nasaretiin missä hän oli kasvanut , ja meni sapattina tapansa mukaan
        synagogaan ja nousi LUKEMAAN." Luuk: 4: 16

Kaikilla ei ole halua seurata Jeesusta.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

1234567---

Totta.
        Eikä kaikilla ole halu seurata Jeesuksen opetuksia, vaan luulevat olevansa juutalaisia ja yrittävät pyhittää sapattia, mutta eivät muita Vanhan liiton kirjoituksia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

1234567---

Totta, eikä kaikilla ole halu seurata Jeesuksen opetuksia, vaan kuvittelevat olevansa juutalaisia ja yrittävä matkia juutalaisia tapoja, mutta eivät noudata muita Vanhan liiton käskyä kuin sapattia.
        Paavali sanoo sellaisia kirotuiksi:
        "Gal 3
        "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta, eikä kaikilla ole halu seurata Jeesuksen opetuksia, vaan kuvittelevat olevansa juutalaisia ja yrittävä matkia juutalaisia tapoja, mutta eivät noudata muita Vanhan liiton käskyä kuin sapattia.
        Paavali sanoo sellaisia kirotuiksi:
        "Gal 3
        "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee".

Jeesus sanoi: Sapatti on asetettu ihmistä varten. Ei juutalaista, vaan ihmistä - kaikkia ihmisiä varten. Annettiin 2000 vuotta ennen kuin juutalaisia oli edes olemassa.

1234567--

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta.
        Eikä kaikilla ole halu seurata Jeesuksen opetuksia, vaan luulevat olevansa juutalaisia ja yrittävät pyhittää sapattia, mutta eivät muita Vanhan liiton kirjoituksia.

Sapatti annettiin ihmistä varten 2000 vuotta ennen kuin juutalaisia oli edes olemassa.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta.

1700 luvun Luterilainen virsi kertoo: Ken tahtoo olla kristitty, ja kristittynä kuolla, ei sille outo, PEITETTY, saa Herran laki olla, jonk' antoi itse Jumala.

1234567---

• Anonyymi

Uhrit kertovat painostuksesta ja aivopesusta!

Uhrit kertovat - ne jotka uskaltaa millainen vyörytys ja päällekäyminen ja eristäminen ja syrjiminen oli enne uudelleen Jumalan työn uusimista!

Kuten Uusi Testamentti kuvaa ja varoittaa, että nuo hirviöt haluavat ottaa kunnian teidän uskoontulosta!
      Uskoontulo on kuitenkin Jumalan lahja,
      Jeesus sanoi: Ei kukaan voi tulla minun tyköni ellei Isä häntä vedä!

• Anonyymi

Tajusin, että mitään jumalaa ei ole. Silkkaa kusetusta koko saaga.
      Sen siksi tein, sen siksi tein....

• Anonyymi

Kaikki kertovat suuresta henkisestä painostamiseta kokoustilassa ja soittoja kotiin ja soittoja työpaikalle joissa on vaadittu rahaa Helluntai Lahkolle ja tunnustamista Helluntailaisten uskoon!

Useat Helluntai Lahkon jäsenet ovat soittaneet henkilöille jotka ovat olleet masentuneita ja tulleet asunnon ovelle vaatimaan rahaa Helluntai Lahkolle ja julkista tunnistautumista Helluntai Lahkon oppiin!

• Anonyymi

mina en tehnyt uskon ratkaisua vaan kuuntelin papin saarnaa ,...ja sitten se yht akkia tuli ........yleensa apostolit kehoiitivat pelastakaa itsenne ...tehkaa parannus.......,,,pla pla se miten ihmiset kaantyvat kristukseen .....raamatussa ..kotiopetus ...laita paperille miten ihmiset raamatussa tulivat ,,uskoon ..ja mita se ,,,merkitsi heille ,,,,,,,..paavalin kaantymys raamatussa oli kanssa aika erikoinen ja yksilollinen ///HERRA ei ruvennut kyselemaan hanen tahtoansakaan vissiin oikein olleenkaan.......se miten sina ,,.kaannyt ,,,kristukseen ja saat luottamuksen ja uskon ...on .......sinun ja jumalan valinen asia .....kristukseen kaantyminen voi varmaan tapahtua pitkan alyllisen ..jarkeilynkin.......johdosta ..........ja ....uskon ilamaiseminen ..ja asioiden tekeminen uskossa ,,,,,voi olla eri tie ,,,islamin uskoisille ........joillekin ...kuin suomalaisille...........kaikki raamatussa olevat kaantymiset kristukseen ,,,,,,,,,,ota esille .....ja ......tutkikaan ,.,,,,mita heille tapahtui,.....ennen ja jalkeen ,,,,,,,,,,,,ihmiset KUULIVAT ehka ensi kertaa etta nyt PUHUTAAN JUMALAN eika ihmisten sanaa,.,.,,,,,,ja ottivat sanat vastaan on eras kaantymisen muoto./......tassapa nama teologiset ,,,,,,,,,kirjaimen ,,,,,,,.....sanat .,.....JUMALA on kylla persoona ,,,ja HENKI.....

• Anonyymi

oon uusi luomus kristuksessa,,,,,olen loytanyt luottamuksen ja uskon ja uskon vaikka en nae ,,viela ,,,,,mitaon raamatullinen kristukseen kaantyminen ,.,.,,,

• Anonyymi

voiko alyllisen ,,,ja ymmarretyn JUMALAN sanan ...ja paattaa nyt mina tunnustan ,,,uskoani ....ja JEESUS on luvannut tunnustaa minut .....maaritteletko sina miten joku ...paasee alkuun ,,,,,,,,uskossa ///////

• Anonyymi

mina taas tulin uskoon ihan eri teita ...eika minulta kysyyty yhtaan mitaan ,,,,,,melkein kuolin ...apostoli paavali,....pyhat kirjoitukset .......raamattu.......apostoline teoissa on eri kaantymis muotoja ja mita heille puhuttiin etsi raamatustasi kaikki kirstukseen kaantymiset ,,,,,,,,kotitehtava ////////ksi ....maan alainen pastori

• Anonyymi

olin paattanyt etta ,,,2 viikon kuluttua mina ...menen sinne seurakuntaan ,,ja aloitan uskossa elamisen ......tasta ,...miten luottamus kristukseen ja hanen evankeliumiinsa syntyy eri ihisilla niin sinahan sen maarittelet ja tiedat parhaiten koska olet hengellisesti niin rikas etka tarvitse edes jumalaa ,,,,opettaaksesi tasta aiheesta enemman ......koska pidat itseasi niin rikkaana hengellisesti ..........ja tallaiset asiat ....ja opetus tasta aiheesta on etta tuosta vaan ,,,,,,,,,,opiskelujen tuloksena syntyy kirja mita on raamatullinen usko ja kirstukseen kaantyminen ,,,kaikkine ,,,,,,kirjain ..ja pisteineen kotiopetus matteus 5 miksi ihmiset jotka ovat hengessaan koyhia ovat autuaita ,,siis pastoritkin etta nyt on niin vaikea tilanne etta ..mikaan muu ei auta kuin etta mina saan jumalan sanan ...kun saarnaan niin menemaan kuulijoihini eika ,,,,takavuosien opinnot auta tanaan yhtaan .....onko tallainen hengelline rikkaus sitten oikeaa ,,,mikali pastorit rupeavat tarvitsemaan ........jumalaa tyossaan ,,,,,

• Anonyymi

voiko asemastaan olen uusi luomus kristuksessa ......langeta ,,,takaisin mina ,,teen sen itse ,,,,,,,ja osaan nama asiat ,,,,,,,

• Anonyymi

siis puhuuko teissa kristuksen henki.....voiko asemastaan olen uusi luomus kristuksessa ,,,,,,luopua ,,,,,ja ruveta toimimaan mina ,,mina ,,,,,,,,,,,tulla takaisin ,,,,kristukseen ,,,

• Anonyymi

muista siis mista olet langennut ja tee parannus ...

• Anonyymi

julistaa meille kristus sanassaan ilmestys kirjassa.....onko sinulla korva ,,....kulla pyhan hengen opetusta ..........vai oletko jo langennut niin syvalle etta ,.,,,,JEESUKSEN aani on sammunut ,,tuhansien muoden saarnaajien ......puheisiin ...........enka ...kuule enaa ,.,.,.mita HAN ITSE MINULLE haluaisi puhua ...raamaattu ei enaa puhu minulle j aole nelavaa sanaa ollenkaan vaan ,,,,tylsaa kirjainta eika ollenkaan jumalan persoonan ,,,valittamaa jumalan sanaa ,,,,ja minun korvani ei vaan kuule ...voiko tallaisesta tilanteesat syttya uudelleen usko etta kyllapa .........valheit aolen kuunellut taas vuosia ja menettanmaisiilaan kaiken luottamusen muiden aanien ja saarnojen ,,takia ..kuin ..oman paimeneni ....

• Anonyymi

yritätkö jotain pistekirjoitusta harrastaa vai mitä tuo tipottelu tarkoittaa !?

• Anonyymi

Osa ratkaisuun pakotetuista on tappanut itsensä,.
      Osa on päässyt Mielisairaalaan hoitoon/turvaan!

Osa on mielisairaalasta lomalla tai sieltä juuri päässyt ja tulee kertomaan Hulluntaikokoukseen hänelle ulkoa opetetut jutut!

Hulluntailaiset osaaat nämä manipuloinnin kostit jotka lainattu natsi saksalta ja kommunisteilta!

Rickhard Wundram kertoi miten hänet manipuloitiin ja pakotettiin kertomaan manipuloijien pakottamat jutut!

• Anonyymi

"Osa ratkaisuun pakotetuista on tappanut itsensä,.
        Osa on päässyt Mielisairaalaan hoitoon/turvaan!"????

Sinä tunnut kuuluvan jälkimmäisiin. Oletko nyt päässyt lomalle kun postaat noin ahkerasti?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Osa ratkaisuun pakotetuista on tappanut itsensä,.
        Osa on päässyt Mielisairaalaan hoitoon/turvaan!"????

Sinä tunnut kuuluvan jälkimmäisiin. Oletko nyt päässyt lomalle kun postaat noin ahkerasti?

Sinä myös. Tunnut kirjoittavat joka palstallle. Oletkos ajatellutn edes piilottaa ip:täsi?

• Anonyymi

"Hulluntailaiset osaaat nämä manipuloinnin kostit jotka lainattu natsi saksalta ja kommunisteilta!"

Vauvakastettu Hitler toteutti Lutherin manipulointia!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Hulluntailaiset osaaat nämä manipuloinnin kostit jotka lainattu natsi saksalta ja kommunisteilta!"

Vauvakastettu Hitler toteutti Lutherin manipulointia!

Useamman kerran kylvetetty on taas vauvojensa lumoissa

Hän ihannoi Hitleriä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Useamman kerran kylvetetty on taas vauvojensa lumoissa

Hän ihannoi Hitleriä

Koitappas jonglööri jo rauhoittua.
        Nuo jutut on nähty jo monta kertaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatusa ei rauhouitu.
        Se haluaa edelleen jonglööriä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uudestikastajien Hirler-jutut on todella nähty monta kertaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatusa ei rauhouitu.
        Se haluaa edelleen jonglööriä

Tuossa jonglööri on oikeassa!
        Miksihän jonglööri ei anna minulle vauvojaan?

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Missä kokoomuksen naiset?

Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa
      Maailman menoa
      4
      3118
    2. Finland is now Petter place

Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.
      Maailman menoa
      9
      2148
    3. Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita

HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.
      Maailman menoa
      115
      1766
    4. Huomasitko? Tidjan Ban tyttöystävä paljastui - Tuttu kohutusta rakkausrealitystä

Ban tyttöystävä on Kolmiodraama-realityn Heidi Kytö. Ba ja Kytö kertoivat maaliskuussa 2026 somessa, että he ovat seurus
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1096
    5. Vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden kasteesta.

Nykyaikana on niin paljon tietoa saatavilla että vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden myös kristillisestä kasteesta. R
      Kaste
      450
      992
    6. Alkuperäinen Jeesuksen antama kastekäsky on Matteuksen evankeliumissa

Matt.28:16-20 16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän menn
      Kaste
      129
      986
    7. Pistä joku tunniste vuosien takaa

Meidän välillä. Naiselta pyydän.
      Ikävä
      35
      774
    8. Pidätkö vielä elämäsi

Rakkautena minua
      Ikävä
      53
      733
    9. Mietin tässä yhtä kysymystä

Pysyisitkö minun kävelytahdissa mukana?
      Ikävä
      67
      701
    10. Toivon että kuulut elämääni

Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.
      Ikävä
      30
      665
    Aihe