Saab 900 otetaan uudelleen valmistukseen – palaa epävirallisena piensarjana
Autot perustuvat jo valmistettuihin Saab-korinumeroihin. Käytännössä kaikki osat korvataan kuitenkin moderneilla komponenteilla. https://www.is.fi/autot/art-2000009926196.html
SAAB 900 Classic palaa valmistukseen pieneränä!
55
898
Vastaukset
- Anonyymi
Hienoa!
Ehdottomasti 80-luvun paras ja tyylikkäin auto!
https://collectingcars.imgix.net/005451/15-07-2021-JBB-02.jpg?w=1263&fit=fillmax&crop=edges&auto=format,compress&cs=srgb&q=85
http://www.turbotsd.com/classic_900/specials/carly.range.jpg
https://live.staticflickr.com/2029/1773561421_e47bcae760_b.jpg
https://hips.hearstapps.com/hmg-prod/images/saab-900-batscreen-shot-2022-05-14-at-8-16-36-am-1652530731.png?crop=0.6371463714637147xw:1xh;center,top&resize=640:*
https://bringatrailer.com/wp-content/uploads/2019/05/1991_saab_900_convertible_155749471591e309fe6115f3IMG_3027-e1562963605430.jpg?fit=940,673- Anonyymi
Saab,snabbaste av alla bilar. Saab EMS endast mycket skit.
- Anonyymi
9000 ;ssa oli parempi perä...ja V8! https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/koeajo-saab-9000-v8-auton-moottorin-suunnittelija-palaa-kuskin-paikalle-30-vuoden-jalkeen/
- Anonyymi
😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋
😋 Nymfomaani -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21
🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞
- Anonyymi
Ostaisin heti jos tulisi suuremmissa määrissä markkinoille!
https://www.saabplanet.com/wp-content/uploads/Saab-900S-2.jpg
https://www.saabplanet.com/wp-content/uploads/900s.jpg
https://i.ytimg.com/vi/UGT0Zh_D3xQ/maxresdefault.jpg
The Extraordinary Low-Mileage Saab 900S Turbo
https://www.saabplanet.com/saab-900s-turbo/- Anonyymi
Tuossa on kyllä upea yksilö kuvassa!
- Anonyymi
"Autot perustuvat jo valmistettuihin Saab-korinumeroihin.
Käytännössä kaikki osat korvataan kuitenkin moderneilla
komponenteilla."
Mitä helkattia tarkoitetaan auton korinumerolla? Rungon numeron ymmärrän hyvin, se on se numerosarja jota mm. katsastusmies ja Tulli syynää.
Korinumeroista en muista puhutun autoilun yhteydessä. Tarkoitetaanko uutisella nyt kuitenkin ihan vaan korimallia, että Saabit perustuvat vanhoihin korimalleihin?- Anonyymi
Sattanut toimittaja vähän seota käsitteissä.
- Anonyymi
Toimittaja ei vain osaa kääntää alkuperäistekstissä todennäköisesti ollutta "body number"-käsitettä suomeksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toimittaja ei vain osaa kääntää alkuperäistekstissä todennäköisesti ollutta "body number"-käsitettä suomeksi.
Suomalainen toimittaja ei tiedä mitään!
Mikä onkaan uutta?
- Anonyymi
Miksi kolmeovinen? Rajaa hieman ostajakuntaa. Mutta liekö piensarjan ostajamäärällä merkitystä.
- Anonyymi
Onko sylinterin kannet vaihdettu.
- Anonyymi
Kokonaan uusi nykyaikainen moottori.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kokonaan uusi nykyaikainen moottori.
Viekö alle vai yli 10 L sadalla.
- Anonyymi
Saabilla ja Toyotalla kaikkea aiotaan tulevaisuudessa, itse en astu Saabiin enkä Toyotaan, enkä muihinkaan aasialaisiin, en edes taksissa.
- Anonyymi
Saabilla yhtiönä ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä. Kyse on amerikkalaisen yksityishenkilön projektista.
- Anonyymi
SAABISMI ON SAIRAUTTA !!!
Sairaus herätetään henkiin, kummallisen "piensarjan" nimellä. Vähän epäilen että tuleeko koskaan toteutumaan.
Onko muka tuollaiset 25 vuotta vanhat autokorien prrässimuotit edelleen tallessa, ja sovitettaviussa paikalla olevan nykyisen tuotantolinjan koneisiin? - Anonyymi
Saabin vapaakytkin oli fantastinen.
- Anonyymi
Jokaisessa automaattivaiihteisessa autossa on ollut vastaava "vapaakytkin" jo kymmeniä vuosia. Moottorijarrutusta ei tapahdu, kun nostaa jalkaa kaasulta.
Moottorijarrutus olisi toisaalta mukava, jos on nykivää, hidasta etenemistä kilometrikaupalla. Ei tarvii koko ajan polkea jarrua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokaisessa automaattivaiihteisessa autossa on ollut vastaava "vapaakytkin" jo kymmeniä vuosia. Moottorijarrutusta ei tapahdu, kun nostaa jalkaa kaasulta.
Moottorijarrutus olisi toisaalta mukava, jos on nykivää, hidasta etenemistä kilometrikaupalla. Ei tarvii koko ajan polkea jarrua.Ei taida olla ihan sama, kyllä se helpommin menee kun D:ltä vaihtaa N:lle eli "vapaalle", ainakin mun mielestäni..;)
- Anonyymi
Toivottavasti turvallisuus paranee myös nykyaikaa vastaavaksi.
- Anonyymi
Saabissahan oli paljon paksummat pellit kuin keskimäärin autoissa............
- Anonyymi
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla - Käyvät salaa viinakaapilla..
- palle and the boys - - Anonyymi
Jaguar E -mallistakin tehty tuommoinen feikkiuustuotantomalli.
- Anonyymi
Saabit hörppivät bensaa urakalla ja ohjaus veteli laidasta laitaaan kiihdytettäessä. Kenellä tuollaisia on ikävä?
- Anonyymi
Jutussa lukee että autot valmistetaan uusilla nykyaikaisilla moottoreilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jutussa lukee että autot valmistetaan uusilla nykyaikaisilla moottoreilla.
Ennakkokehun mukaan nokalle tulee 350 Hp bensamoottori. Ei noi ihan kauhean pieniruokaisia ole kuitenkaan.
Jos aiton ohjausnivelistöön yms. alkaa tehdä parantavia muutoksia, se on silloin yleensä pidempiaikainen kehitysprojekti jo. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ennakkokehun mukaan nokalle tulee 350 Hp bensamoottori. Ei noi ihan kauhean pieniruokaisia ole kuitenkaan.
Jos aiton ohjausnivelistöön yms. alkaa tehdä parantavia muutoksia, se on silloin yleensä pidempiaikainen kehitysprojekti jo.Tuskin perheautoksi onkaan tarkoitettu.
- Anonyymi
This Saab 900 Was Built to Last
https://www.youtube.com/watch?v=ptU8SM6hqSc - Anonyymi
Vanhoja ja ruosteisia!
Kuka sellaisia haluaa?- Anonyymi
Kyllä ne ihan uusia ovat. Ei niitä valmiiksi ruosteisina valmisteta.
- Anonyymi
Eihän tuo mitään autonvalmistusta ole, vaan vanhan auton tuunausta.
- Anonyymi
Harrastajille tehdään tilauksesta yksittäiskappaleita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harrastajille tehdään tilauksesta yksittäiskappaleita.
Tuntematta tarkemmin jenkkiläisiä pykäliä asiasta, väitän että jos alkuperäistä "korinumeroa" (lienee käännösvirhe, oikeasti runkonumero) käytetään, on kyse vanhasta autosta johon uusitaan jotain.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuntematta tarkemmin jenkkiläisiä pykäliä asiasta, väitän että jos alkuperäistä "korinumeroa" (lienee käännösvirhe, oikeasti runkonumero) käytetään, on kyse vanhasta autosta johon uusitaan jotain.
Mikä muuten on korin ja rungon ero??
- Anonyymi
Saab 900 n-eurocap törmäystesti on karua katsottavaa ja luettavaa. Tappava ruumisarkku.
- Anonyymi
Eipähän tuo olekaan nykyautojen veroinen kun suunnitelmat periytyvät 70-luvun puoliväliin.
Mutta jos uusia aletaan valmistamaan, niin turvallisuutta pystytään parantamaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipähän tuo olekaan nykyautojen veroinen kun suunnitelmat periytyvät 70-luvun puoliväliin.
Mutta jos uusia aletaan valmistamaan, niin turvallisuutta pystytään parantamaan.Uusia ei ruveta valmistamaan.
- Anonyymi
Ideana tosiaan näyttää olevan, että käytetään vanhoja Saabin runkoja pohjana. Silloin päälle rakennettu uusi auto luokitellaan muunnetuksi ajoneuvoksi. En tunne tarkkaan mikä on tällaisen auton hyväksymis/katsastusprosessi EU:ss ja Suomessa, mutta lienee helpompaa kuin kokonaan uuden auton hyväksyntöjen saaminen.
Tekijäfirma on Saabjorn, jolla ei vaikuta olevan edes kotisivuakaan vielä. Instagramin kautta noita tekijöitä kai voivat kiinnostuneet tavoitella.
https://www.instagram.com/saabjorn/
Perinteinen Saabin kone tuottaa maksimitehonsa 5000 rpm: kierroksilla. Saabjornin ideana on nostaa kierrokset 7500:aan, ja ottaa pannusta jopa 350 HP ulos.
https://carbuzz.com/news/saab-900-turbo-returns-as-singer-like-restomod
Kaipa noi vanhat koneet tuollakin virityksellä jotakin kestää, Mutta aika harva raaskii ottaa pannustansa 350 hummaa ja 7500 kierrosta lyhytaikaisestikaan ulos. - Anonyymi
Why did the Saab 900 use an old Triumph engine, and what amazing things did it do with it? https://www.youtube.com/watch?v=QiX9MLp3TxE
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
SAAB - Everything You Need To Know | Up to Speed
https://www.youtube.com/watch?v=s4lwmd9lKfQUpea kappale myynnissä Australiassa.
1988 Saab 900 Aero Manual
https://www.carsales.com.au/cars/details/1988-saab-900-aero-manual/SSE-AD-15858815/?Cr=0
- Anonyymi
Vai että pienerä. Kuinkahan pieniä ne on, mahtuuko ihminen sisään ollenkaan.
- Anonyymi
Muutamia satoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muutamia satoja.
Itse epäilisin että jää alle kymmeneen, korkeintaan muutamaan kymmeneen.
- Anonyymi
Harmi kun laatumerkki loppui.
Kaikenlaiset Fiatit ja Seatit ynnä Suzukit sun muuta roskalaatuiset merkit olisivat saaneet loppua.- Anonyymi
Kas kun ihmiset eivät ostaneet sitä, eikä ole kannattavaa valmistaa niitä varastoon.Yksinkertaista, eikö totta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kas kun ihmiset eivät ostaneet sitä, eikä ole kannattavaa valmistaa niitä varastoon.Yksinkertaista, eikö totta?
80-luvulla Saab 900 oli yleinen perheauto ja sopi monien lompakollekin. Sittemmin alkoivat hifistelemään ja tekemään liian erikoisia autoja, erikoisine ominaisuuksineen ja tämä nosti hintaa samalla kun halpojen kilpailijoiden määrä kasvoi.
Lopulta alkoivat menettämään liikaa makrkkinaosuutta jotta voisi olla enää kannattava. Eivät siis onnistuneet sopeutumaan nykymaailman kovaan hintakilpailuun. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
80-luvulla Saab 900 oli yleinen perheauto ja sopi monien lompakollekin. Sittemmin alkoivat hifistelemään ja tekemään liian erikoisia autoja, erikoisine ominaisuuksineen ja tämä nosti hintaa samalla kun halpojen kilpailijoiden määrä kasvoi.
Lopulta alkoivat menettämään liikaa makrkkinaosuutta jotta voisi olla enää kannattava. Eivät siis onnistuneet sopeutumaan nykymaailman kovaan hintakilpailuun.Muut tekivät ajo-ominaisuuksiltaan parempia autoja kuin Saab ja siksi ei kauppa käynyt. Tosin japsit eivät osaa vieläkään tehdä hyvää ohjausta, kuten esim. Ford ja saksalaiset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muut tekivät ajo-ominaisuuksiltaan parempia autoja kuin Saab ja siksi ei kauppa käynyt. Tosin japsit eivät osaa vieläkään tehdä hyvää ohjausta, kuten esim. Ford ja saksalaiset.
Millä tavoin hyvä ohjaus? Vanhassa CVH-Escortissa -83 oli kyllä niin härkämäisen raskas ohjaus eikä tehostajaa............
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
80-luvulla Saab 900 oli yleinen perheauto ja sopi monien lompakollekin. Sittemmin alkoivat hifistelemään ja tekemään liian erikoisia autoja, erikoisine ominaisuuksineen ja tämä nosti hintaa samalla kun halpojen kilpailijoiden määrä kasvoi.
Lopulta alkoivat menettämään liikaa makrkkinaosuutta jotta voisi olla enää kannattava. Eivät siis onnistuneet sopeutumaan nykymaailman kovaan hintakilpailuun.General Motors Saabin tappoi lopullisesti pakottamalla yhtiön tekemään ihan liian tavallisia autoja Opelin pohjalta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
General Motors Saabin tappoi lopullisesti pakottamalla yhtiön tekemään ihan liian tavallisia autoja Opelin pohjalta.
Joopa joo, ei menestyvää ja myyvää automerkkiä ole tarvis myydä huutokaupassa poies, se nyt vaan oli niin että Saabit eivät käyneet kaupaksi ja merkki oli pakko myydä.
- Anonyymi
Miss farkkusuomi palaa uusin ominaisuuksin
- Anonyymi
ainakin saapin 96 malliin uuteen malliin saanut rahaa valtiolta,
- Anonyymi
Saab moottori hehkumassa punaisena.
https://thumbsnap.com/sc/8hfvfNS9.jpg
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1938686
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264848- 504298
- 623857
- 513236
- 503050
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262716Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.532716- 432511
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv422395