SAAB 900 Classic palaa valmistukseen pieneränä!

Anonyymi-ap

Saab 900 otetaan uudelleen valmistukseen – palaa epävirallisena piensarjana

Autot perustuvat jo valmistettuihin Saab-korinumeroihin. Käytännössä kaikki osat korvataan kuitenkin moderneilla komponenteilla. https://www.is.fi/autot/art-2000009926196.html

55

898

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Anonyymi

        Saab,snabbaste av alla bilar. Saab EMS endast mycket skit.


      • Anonyymi

        😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

        😋 ­­N­­y­­m­f­o­­m­a­a­­­n­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


      • Anonyymi

        Tuossa on kyllä upea yksilö kuvassa!


    • Anonyymi

      "Autot perustuvat jo valmistettuihin Saab-korinumeroihin.
      Käytännössä kaikki osat korvataan kuitenkin moderneilla
      komponenteilla."

      Mitä helkattia tarkoitetaan auton korinumerolla? Rungon numeron ymmärrän hyvin, se on se numerosarja jota mm. katsastusmies ja Tulli syynää.

      Korinumeroista en muista puhutun autoilun yhteydessä. Tarkoitetaanko uutisella nyt kuitenkin ihan vaan korimallia, että Saabit perustuvat vanhoihin korimalleihin?

      • Anonyymi

        Sattanut toimittaja vähän seota käsitteissä.


      • Anonyymi

        Toimittaja ei vain osaa kääntää alkuperäistekstissä todennäköisesti ollutta "body number"-käsitettä suomeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toimittaja ei vain osaa kääntää alkuperäistekstissä todennäköisesti ollutta "body number"-käsitettä suomeksi.

        Suomalainen toimittaja ei tiedä mitään!

        Mikä onkaan uutta?


    • Anonyymi

      Miksi kolmeovinen? Rajaa hieman ostajakuntaa. Mutta liekö piensarjan ostajamäärällä merkitystä.

    • Anonyymi

      Onko sylinterin kannet vaihdettu.

      • Anonyymi

        Kokonaan uusi nykyaikainen moottori.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokonaan uusi nykyaikainen moottori.

        Viekö alle vai yli 10 L sadalla.


    • Anonyymi

      Saabilla ja Toyotalla kaikkea aiotaan tulevaisuudessa, itse en astu Saabiin enkä Toyotaan, enkä muihinkaan aasialaisiin, en edes taksissa.

      • Anonyymi

        Saabilla yhtiönä ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä. Kyse on amerikkalaisen yksityishenkilön projektista.


    • Anonyymi

      SAABISMI ON SAIRAUTTA !!!

      Sairaus herätetään henkiin, kummallisen "piensarjan" nimellä. Vähän epäilen että tuleeko koskaan toteutumaan.

      Onko muka tuollaiset 25 vuotta vanhat autokorien prrässimuotit edelleen tallessa, ja sovitettaviussa paikalla olevan nykyisen tuotantolinjan koneisiin?

    • Anonyymi

      Saabin vapaakytkin oli fantastinen.

      • Anonyymi

        Jokaisessa automaattivaiihteisessa autossa on ollut vastaava "vapaakytkin" jo kymmeniä vuosia. Moottorijarrutusta ei tapahdu, kun nostaa jalkaa kaasulta.

        Moottorijarrutus olisi toisaalta mukava, jos on nykivää, hidasta etenemistä kilometrikaupalla. Ei tarvii koko ajan polkea jarrua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokaisessa automaattivaiihteisessa autossa on ollut vastaava "vapaakytkin" jo kymmeniä vuosia. Moottorijarrutusta ei tapahdu, kun nostaa jalkaa kaasulta.

        Moottorijarrutus olisi toisaalta mukava, jos on nykivää, hidasta etenemistä kilometrikaupalla. Ei tarvii koko ajan polkea jarrua.

        Ei taida olla ihan sama, kyllä se helpommin menee kun D:ltä vaihtaa N:lle eli "vapaalle", ainakin mun mielestäni..;)


    • Anonyymi

      Toivottavasti turvallisuus paranee myös nykyaikaa vastaavaksi.

      • Anonyymi

        Saabissahan oli paljon paksummat pellit kuin keskimäärin autoissa............


    • Anonyymi

      Merkonomit ajaa turbo-Saabilla - Käyvät salaa viinakaapilla..

      - palle and the boys -

    • Anonyymi

      Jaguar E -mallistakin tehty tuommoinen feikkiuustuotantomalli.

    • Anonyymi

      Saabit hörppivät bensaa urakalla ja ohjaus veteli laidasta laitaaan kiihdytettäessä. Kenellä tuollaisia on ikävä?

      • Anonyymi

        Jutussa lukee että autot valmistetaan uusilla nykyaikaisilla moottoreilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jutussa lukee että autot valmistetaan uusilla nykyaikaisilla moottoreilla.

        Ennakkokehun mukaan nokalle tulee 350 Hp bensamoottori. Ei noi ihan kauhean pieniruokaisia ole kuitenkaan.

        Jos aiton ohjausnivelistöön yms. alkaa tehdä parantavia muutoksia, se on silloin yleensä pidempiaikainen kehitysprojekti jo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennakkokehun mukaan nokalle tulee 350 Hp bensamoottori. Ei noi ihan kauhean pieniruokaisia ole kuitenkaan.

        Jos aiton ohjausnivelistöön yms. alkaa tehdä parantavia muutoksia, se on silloin yleensä pidempiaikainen kehitysprojekti jo.

        Tuskin perheautoksi onkaan tarkoitettu.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Vanhoja ja ruosteisia!

      Kuka sellaisia haluaa?

      • Anonyymi

        Kyllä ne ihan uusia ovat. Ei niitä valmiiksi ruosteisina valmisteta.


    • Anonyymi

      Eihän tuo mitään autonvalmistusta ole, vaan vanhan auton tuunausta.

      • Anonyymi

        Harrastajille tehdään tilauksesta yksittäiskappaleita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harrastajille tehdään tilauksesta yksittäiskappaleita.

        Tuntematta tarkemmin jenkkiläisiä pykäliä asiasta, väitän että jos alkuperäistä "korinumeroa" (lienee käännösvirhe, oikeasti runkonumero) käytetään, on kyse vanhasta autosta johon uusitaan jotain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuntematta tarkemmin jenkkiläisiä pykäliä asiasta, väitän että jos alkuperäistä "korinumeroa" (lienee käännösvirhe, oikeasti runkonumero) käytetään, on kyse vanhasta autosta johon uusitaan jotain.

        Mikä muuten on korin ja rungon ero??


    • Anonyymi

      Saab 900 n-eurocap törmäystesti on karua katsottavaa ja luettavaa. Tappava ruumisarkku.

      • Anonyymi

        Eipähän tuo olekaan nykyautojen veroinen kun suunnitelmat periytyvät 70-luvun puoliväliin.

        Mutta jos uusia aletaan valmistamaan, niin turvallisuutta pystytään parantamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipähän tuo olekaan nykyautojen veroinen kun suunnitelmat periytyvät 70-luvun puoliväliin.

        Mutta jos uusia aletaan valmistamaan, niin turvallisuutta pystytään parantamaan.

        Uusia ei ruveta valmistamaan.


    • Anonyymi

      Ideana tosiaan näyttää olevan, että käytetään vanhoja Saabin runkoja pohjana. Silloin päälle rakennettu uusi auto luokitellaan muunnetuksi ajoneuvoksi. En tunne tarkkaan mikä on tällaisen auton hyväksymis/katsastusprosessi EU:ss ja Suomessa, mutta lienee helpompaa kuin kokonaan uuden auton hyväksyntöjen saaminen.

      Tekijäfirma on Saabjorn, jolla ei vaikuta olevan edes kotisivuakaan vielä. Instagramin kautta noita tekijöitä kai voivat kiinnostuneet tavoitella.
      https://www.instagram.com/saabjorn/

      Perinteinen Saabin kone tuottaa maksimitehonsa 5000 rpm: kierroksilla. Saabjornin ideana on nostaa kierrokset 7500:aan, ja ottaa pannusta jopa 350 HP ulos.
      https://carbuzz.com/news/saab-900-turbo-returns-as-singer-like-restomod

      Kaipa noi vanhat koneet tuollakin virityksellä jotakin kestää, Mutta aika harva raaskii ottaa pannustansa 350 hummaa ja 7500 kierrosta lyhytaikaisestikaan ulos.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        SAAB - Everything You Need To Know | Up to Speed
        https://www.youtube.com/watch?v=s4lwmd9lKfQ


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Vai että pienerä. Kuinkahan pieniä ne on, mahtuuko ihminen sisään ollenkaan.

      • Anonyymi

        Muutamia satoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muutamia satoja.

        Itse epäilisin että jää alle kymmeneen, korkeintaan muutamaan kymmeneen.


    • Anonyymi

      Harmi kun laatumerkki loppui.
      Kaikenlaiset Fiatit ja Seatit ynnä Suzukit sun muuta roskalaatuiset merkit olisivat saaneet loppua.

      • Anonyymi

        Kas kun ihmiset eivät ostaneet sitä, eikä ole kannattavaa valmistaa niitä varastoon.Yksinkertaista, eikö totta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kas kun ihmiset eivät ostaneet sitä, eikä ole kannattavaa valmistaa niitä varastoon.Yksinkertaista, eikö totta?

        80-luvulla Saab 900 oli yleinen perheauto ja sopi monien lompakollekin. Sittemmin alkoivat hifistelemään ja tekemään liian erikoisia autoja, erikoisine ominaisuuksineen ja tämä nosti hintaa samalla kun halpojen kilpailijoiden määrä kasvoi.
        Lopulta alkoivat menettämään liikaa makrkkinaosuutta jotta voisi olla enää kannattava. Eivät siis onnistuneet sopeutumaan nykymaailman kovaan hintakilpailuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        80-luvulla Saab 900 oli yleinen perheauto ja sopi monien lompakollekin. Sittemmin alkoivat hifistelemään ja tekemään liian erikoisia autoja, erikoisine ominaisuuksineen ja tämä nosti hintaa samalla kun halpojen kilpailijoiden määrä kasvoi.
        Lopulta alkoivat menettämään liikaa makrkkinaosuutta jotta voisi olla enää kannattava. Eivät siis onnistuneet sopeutumaan nykymaailman kovaan hintakilpailuun.

        Muut tekivät ajo-ominaisuuksiltaan parempia autoja kuin Saab ja siksi ei kauppa käynyt. Tosin japsit eivät osaa vieläkään tehdä hyvää ohjausta, kuten esim. Ford ja saksalaiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muut tekivät ajo-ominaisuuksiltaan parempia autoja kuin Saab ja siksi ei kauppa käynyt. Tosin japsit eivät osaa vieläkään tehdä hyvää ohjausta, kuten esim. Ford ja saksalaiset.

        Millä tavoin hyvä ohjaus? Vanhassa CVH-Escortissa -83 oli kyllä niin härkämäisen raskas ohjaus eikä tehostajaa............


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        80-luvulla Saab 900 oli yleinen perheauto ja sopi monien lompakollekin. Sittemmin alkoivat hifistelemään ja tekemään liian erikoisia autoja, erikoisine ominaisuuksineen ja tämä nosti hintaa samalla kun halpojen kilpailijoiden määrä kasvoi.
        Lopulta alkoivat menettämään liikaa makrkkinaosuutta jotta voisi olla enää kannattava. Eivät siis onnistuneet sopeutumaan nykymaailman kovaan hintakilpailuun.

        General Motors Saabin tappoi lopullisesti pakottamalla yhtiön tekemään ihan liian tavallisia autoja Opelin pohjalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        General Motors Saabin tappoi lopullisesti pakottamalla yhtiön tekemään ihan liian tavallisia autoja Opelin pohjalta.

        Joopa joo, ei menestyvää ja myyvää automerkkiä ole tarvis myydä huutokaupassa poies, se nyt vaan oli niin että Saabit eivät käyneet kaupaksi ja merkki oli pakko myydä.


    • Anonyymi

      Miss farkkusuomi palaa uusin ominaisuuksin

    • Anonyymi

      ainakin saapin 96 malliin uuteen malliin saanut rahaa valtiolta,

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mihin kaivattusi

      Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      193
      8686
    2. En löydä sinua

      En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4848
    3. Ketä julkkista

      kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4298
    4. Tunniste

      Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      62
      3857
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

      ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3236
    6. Miten, milloin

      Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      3050
    7. Ne oli ne hymyt

      Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2716
    8. Miten mä olisin

      Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      53
      2716
    9. Haluan huomiota sulta

      nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2511
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

      niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      42
      2395
    Aihe