Tupakka ja keukonahtauma

Anonyymi-ap

Eikö keukonahtauma ole sairaus? Naapurin setä tupakoi muutaman tunnin välein ja kerrostalon ovella missä muut talon asukkaat altistuvat savulle.
Kotihoidon työntekijät tuo hänelle tupakkaa ja sanovat asukkaille, että ei saa häiritä hänen tupakointiaan?
Onko Pohjois-Savossa erilaiset säännöt kunnallisella tasolla ja miksi tupakoimattomat saa kärsiä?
Kuka tietäisi ?

6

237

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Et sinä sitä ahtaumaa saa, anna sedän polttaa rauhassa.

• Anonyymi

Ja sinäkö pelkäät, että saat hajusta/savusta keuhkoahtaumataudin? Uskotko joulupukkiinkin? Anna ukon polttaa, et sinä siihen kuole ja ukkokin todennäköisesti kuolee johonkin muuhun kuin tupakkaan, jos hänellä on avustaja.

• Anonyymi

Naapurin tädin koira haukkuu ja se ottaa minua hermoon. Mitä voin tehdä?

• Anonyymi

Ota naapurin täti vaimoksesi, koirasta tulee yhteinen, se voisi auttaa. Oman koiran haukunta harvemmin ottaa ihmistä hermoon.

• Anonyymi

On ikävää haistella tupakansavua, varsinkin noin usein, mutta jos taloyhtiö ei ole hakenut tupakointikieltoa, niin tuskin sille mitään saa. Meillä on niin kohteliaat tupakoitsijat että menevät tosi kauaksi tupakalle, eivätkä häiritse yhtään. Ei ole kieltoa meillä. Kannattaisiko ystävällisesti sanoa, jos hän pääsisi itse avutta kaemmaksi. Minä yrittäisin.
      Jos vanhuksella on jo hoitaja, saattaa loppu olla lähellä. Silloin ei enää ole väliä tupakasta, tietenkin se yleensä pidemmän päälle aiheuttaa keuhkoahtaumaa. Lähisukulainen kuoli siihen yli 50 v polttaneena tukehtumalla. Mutta siihen annetaan tainnuttavat lääkkeet, tuskin tämänkään papparaisen tarvii selvänä tukehtua, ei omaisenikaan kai tiennyt mitään tukehtumisestaan.
      Itse hoidin vanhusta, vein hänelle tupakat ja vielä pidin kun oma käsi vapisi. Poltti vain käydessäni, se oli hänen juhlahetkensä, ei kuollut tupakkaan ja kauaksi mentiin hoitokodin pihasta. Hoitajat eivät joutaneet viedä pyörätuolipotilasta ulos.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      202
      6963
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4612
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      35
      4105
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      70
      3209
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1945
    6. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      27
      1686
    7. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      17
      1660
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      40
      1563
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      34
      1439
    10. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      143
      1227
    Aihe