Kaikki viittaa siihen, että Paavalilla oli Korinton matkoilla jo mukana hänen kiusaksi annettu demonihenki.
Paavali rukoili, mutta demonia ei otettu hänestä pois.
2. Kor. 12:8
Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.
Paavalin ja Kuningas Saulin kohtalot olivat samanlaiset.
1. Sam. 16:14
Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.
Korintossa demoni mukana?
64
533
Vastaukset
- Anonyymi
Paavalin tiedetään kirjoittaneen juuri Korintossa tunnustuskirjettä kaukaiseen Roomaan. Mutta ei niitä kirjeitä siellä Korintossa luettu. Ne kirjeet on kerätty yhteen vasta paljon myöhemmin.
Tarkoitus pyhittää keinot!
Room. 3:7
"Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?
Totuuden Henki ei valehtele isoissa eikä pienissä asioissa.
Jumalan sanat ovat kirkasta ilman, että niitä valheilla pitäisi kirkastaa.
Ps. 12:7
"Herran sanat ovat selkeitä sanoja, hopeata, joka kirkkaana valuu sulattimesta maahan, seitsenkertaisesti puhdistettua. "- Anonyymi
Ei pidä keksittyä vain yhteen sanaan "valheeni", vaan ajatella miltä kokonaisuus kuulostaa.
Sillä jos JUMALAN TOTUUS tulee minun valheeni kautta SELVEMMIN julki hänen KIRKKAUDEKSEEN, niin miksi minutkin siten vielä syntisenä tuomitaan?
Kysymys ei ole siitä että Paavali tieten tahtoen valehtelisi, vaan vajavainen puhekin tuo esille Jumalan totuuden ja kirkkauden eikä siitä pidä ihmistä tuomita.
Harhaoppiset vain käyttävät tuota yhtä sanaa oljenkortena sille, että voivat mitätöidä kaikki Paavalin jutut ja pitää niitä valheina kun eivät käy omaan harhaoppiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pidä keksittyä vain yhteen sanaan "valheeni", vaan ajatella miltä kokonaisuus kuulostaa.
Sillä jos JUMALAN TOTUUS tulee minun valheeni kautta SELVEMMIN julki hänen KIRKKAUDEKSEEN, niin miksi minutkin siten vielä syntisenä tuomitaan?
Kysymys ei ole siitä että Paavali tieten tahtoen valehtelisi, vaan vajavainen puhekin tuo esille Jumalan totuuden ja kirkkauden eikä siitä pidä ihmistä tuomita.
Harhaoppiset vain käyttävät tuota yhtä sanaa oljenkortena sille, että voivat mitätöidä kaikki Paavalin jutut ja pitää niitä valheina kun eivät käy omaan harhaoppiin.KR 33/38
Paavali: "Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?
Svenska Bibeln ja -92 kännös sanoo suoraan, että Paavali oli luonteeltaan valheellinen eli epärehellinen (min lögnaktighet ) , eikä se ihmisen perusluonne sitä miksikään muutu, koska se tulee jo geeneissä perintönä. Paavalin isä rikastui veljeilemällä Rooman hirmuhallinnon kanssa ja sai Rooman kansalaisoikeudet, jotka Paavalikin sai.
Paavali oli kotoisin nykyisen Turkin puolelta ja siksi hänellä oli sen kulttuurin mukainen naisia alistava asenne Talibaanien tapaan.
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?
Svenska Bibeln 1917
Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
KR 33/38
Paavali: "Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?
Svenska Bibeln ja -92 kännös sanoo suoraan, että Paavali oli luonteeltaan valheellinen eli epärehellinen (min lögnaktighet ) , eikä se ihmisen perusluonne sitä miksikään muutu, koska se tulee jo geeneissä perintönä. Paavalin isä rikastui veljeilemällä Rooman hirmuhallinnon kanssa ja sai Rooman kansalaisoikeudet, jotka Paavalikin sai.
Paavali oli kotoisin nykyisen Turkin puolelta ja siksi hänellä oli sen kulttuurin mukainen naisia alistava asenne Talibaanien tapaan.
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?
Svenska Bibeln 1917
Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare?Kyse ei todellakaan ollut mistään yksittäisestä retorisesta valheen lipsahduksesta, kuten asioita yritetään kaunistella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harhaoppiset vain käyttävät tuota yhtä sanaa oljenkortena sille, että voivat mitätöidä kaikki Paavalin jutut ja pitää niitä valheina kun eivät käy omaan harhaoppiin.Paavalin tietoinen VALEHTELU on täysin eri asia kuin vajavainen puhe.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harhaoppiset vain käyttävät tuota yhtä sanaa oljenkortena sille, että voivat mitätöidä kaikki Paavalin jutut ja pitää niitä valheina kun eivät käy omaan harhaoppiin.On arvioitu, että Paavalin puheesta 80% on totta ja 20% valhetta.
- Anonyymi
Paavali oli ensimmäinen Jesuiitta. Tarkoitus pyhittää keinot.
"Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?
Paavali oli myös ensimmäinen Mormooni. Hän hyväksyi (Myös Korintossa) kuolleitten puolesta tehtävät ns. sijaiskasteet.
1. Kor. 15:29
Mitä muutoin ne, jotka kastattavat itsensä kuolleitten puolesta, sillä saavat aikaan? Jos kuolleet eivät heräjä, miksi nämä sitten kastattavat itsensä heidän puolestaan? - Anonyymi
Korintossa Paavali sanoo puhuvansa hurmoshenkien vallassa sekavilla hurmoskielillä "glossolaliaa", jossa ei ole mitään järkeä.
1. Kor. 14:19
Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja. - Anonyymi
Se Paavalin vale oli Jumalan totuutta.
Mitä Paavali harhaoppisten mielestä valehteli mitä ei pidä uskoa?- Anonyymi
Paavalin valheet onkin tarkoitus nielaista, koska ne ovat Jumalan suunnittelemaa lopun ajan rajua eksytystä.
Juudaksella oli erikoistehtävä.
Samoin Paavalilla oli erikoistehtävä. Kirjoittaa väkevän eksytyksen siemen sinne kirjoituksiin.
Eihän se lopun ajan eksytys mikään väkevä olisi, jos joku ei olisi saanut sitä ylös kirjoittaa.
Totuus on Raamatussa kuin peltoon kätketyn aarteen kaltainen. Harvat ja valitut sen pystyvät löytämään, ne joille Jumala on sen lahjan antanut. - Anonyymi
Valhe ei tule koskaan Jumalasta, vaan valheen isästä Perkeleestä.
- Anonyymi
Paavali oli rikkaan perheen poika, joka kävi varakkaiden tapaan Gamalielin ysityisoppilaana. Teltan tekemiset on peitetarinoita.
- Anonyymi
Paavali puhuu usein itsestään kolmannessa persoonassa tai passiivimuodossa, tarkoittaen itseään.
2. Tess. 2:11
Siksi Jumala lähettää rajun eksytyksen, jotta he uskoisivat valheeseen,- Anonyymi
Siksi Jumala lähettää rajun eksytyksen, jotta he uskoisivat valheeseen,
ja niin saavat tuomionsa kaikki ne, jotka eivät ole uskoneet totuuteen vaan ovat valinneet vääryyden.
Raamatussa ne molemmat vaihtoehdot on tarjolla.
Jotka uskovat Totuuteen. Jeesus on Tie, Totuus, Elämä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siksi Jumala lähettää rajun eksytyksen, jotta he uskoisivat valheeseen,
ja niin saavat tuomionsa kaikki ne, jotka eivät ole uskoneet totuuteen vaan ovat valinneet vääryyden.
Raamatussa ne molemmat vaihtoehdot on tarjolla.
Jotka uskovat Totuuteen. Jeesus on Tie, Totuus, Elämä.Perkele lähettää rajun eksytyksen Paavalin kautta, että uskovat valheeseen.
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perkele lähettää rajun eksytyksen Paavalin kautta, että uskovat valheeseen.
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?Paavali varoittaa Korinttolaisia, että hänessä on Saatanan enkeli, demoni.
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?
King James: "The messenger of Sathan " niminen demoni. Viestinnän ammattilainen.
And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, the messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali varoittaa Korinttolaisia, että hänessä on Saatanan enkeli, demoni.
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?
King James: "The messenger of Sathan " niminen demoni. Viestinnän ammattilainen.
And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, the messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.Paavali rukoili kolmasti, että demoni "hän" olisi otettu hänestä pois, mutta niin ei käynyt.
- Anonyymi
Tuollaisilla tulkinnoista Raamatusta saa aivan näköisensä. Muistuttaa hyvin ateistien tulkintoja kun etsivät ristiriitaisuuksia Raamatusta. Raamattu, varsinkin UT on hengellinen kirja, josta etsitään Pyhän Hengen työtä ihmisessä, sitä miten ihminen kohtaa sen, eikä mitään salaliittoteorioita.
- Anonyymi
Kuinka monta kertaa pitää samaa valhetta levittää, ennenkuin kaikille selviää, että aloituksen tekijä puhuu itsestään! "Sillä jos minun valheeni...."
Joten lopeta valehtelusi! Mikä demoni sinua vaivaa? Onko kyseessä pahuuden lähettiläs, joka on juuttunut näihin keskusteluihin?- Anonyymi
Matt. 16:23
Mutta hän kääntyi pois ja sanoi Pietarille: "Väisty tieltäni, Saatana! Sinä tahdot saada minut lankeamaan. Sinun ajatuksesi eivät ole Jumalasta, vaan ihmisestä!"
Eipä sen Pietarinkaan uskon varaan mitään seurakuntia voitu perustaa. - Anonyymi
Paavalissa oli demonihenki "hän" koko lopun elämän ajan.
King James käännöksen mukaan "The messenger of Satan".
- Anonyymi
Paavalin kertomukset taivaassa käymisestä ovat ristiriitaisia muun ilmoituksen kanssa.
Joh.3: 13 "Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa."- Anonyymi
1. Joh. 4:12
Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt.
Ps. 115:16
Taivas on Herran taivas, mutta maan hän on antanut ihmisten lapsille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1. Joh. 4:12
Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt.
Ps. 115:16
Taivas on Herran taivas, mutta maan hän on antanut ihmisten lapsille.1. Tim. 6:16 jolla ainoalla on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä-hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1. Tim. 6:16 jolla ainoalla on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä-hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen.
Aabrahamkin oli Tuonelassa, mutta ei Jumalan taivaassa.
- Anonyymi
Paavali ei kuulu Jeesuksen eläissä maan päällä valitsemien oikeiden apostolien joukkoon, jotka kaikki olivat myös pakanoiden apostoleita. Jeesus käski heitä kastamaan kaikki kaikki kansat, myös pakanakansat omikseen ja opettamaan sitten kastetuille käskyt. (Matt.28:18-20)
Paavali ei ole Karitsan apostoli.
Ilm. 21:14
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet.- Anonyymi
Valejeesus taisi napata Paavalin Damaskon tiellä palvelukseensa?
Mark. 13:6
Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä se olen', ja eksyttävät monta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valejeesus taisi napata Paavalin Damaskon tiellä palvelukseensa?
Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä se olen', ja eksyttävät monta.Jeesuksen kuoltua Saatana meni temppelin kaikkein pyhimpään osaan ja julisti itsensä Jumalaksi ja esiintyy Jeesuksena. Teki identiteettivarkauden.
Jeesus ei enää ole Jeesus niminen taivaassa, vaan hänellä on uusi nimi.
Ilm. 3:12
Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota, JA OMAN UUDEN NIMENI.
Siksi Jeesus pyysi rukoilemaan, ei itseään, vaan suoraan Isäänsä "Isä meidän, joka olet taivaassa"...
Samoin Jeesus käski kastamaan kaikki kansat ja ihmiset kuolemansa jälkeen: "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen" -nimeen.
Matt.28:18-20
- Anonyymi
Paavalin puheet ja kirjeet kannattaa jakaa aikaan ennen ja jälkeen demonin "hänen" saamiseen.
Korintto vaikuttaa jo olevan demonin aikakautta.
Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta. - Anonyymi
On vaikea käsittää mistä nämä herjaajat ovat näille sivuille päässeet!
Mistä heidän vaikuttimensa ovat?
Miksi Paavali ei olisi voinut näyssä tulla temmatuksi kolmanteen taivaaseen? Olivathan sekä Jesaja, että Hesekiel myöskin nähneet jotain Jumalan valtaistuimesta, samoin Johannes!
Ja jos jokin rusikoi Paavalin ruumista, se ei merkinnyt sitä, että hänen sieluansa runneltiin. Ruumiilliset vaivat ovat eri asia. Muistaakseni Josefus taisi mainita, että Paavali oli aika huonokuntoinen olemukseltaan.
Ja jos ei vielä joku tajua, että Paavali ei valehdellut, vaan hän viittasi niihin jotka väittivät hänen valehtelevan, katsokoon näitä repliikkejä: Täälläkin pannaan Paavalin suuhun väitteitä jotka eivät pidä paikkaansa.
Kaikilla ei tietenkään ole edes halua ymmärtää, vaan he kääntävät kirjoituksia kieroon omaksi vahingokseen.
Jos lainaatte Paavalin sanoja, älkää ottako niitä irti asiayhteydestään. Muutoin saa vaikka tällaisen yhdistelmän: "Juudas meni ja hirtti itsensä" "Mene ja tee sinäkin samoin"- Anonyymi
Jumalan taivaaseen ei ole kukaan ihminen noussut eikä ole mennyt eikä Jumalaa ja sitä valtaistuinta siellä nähnyt.
Unia on voinut nähdä, mutta se on täysin eri asia.
1. Tim. 6:16
Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen. [2. Moos. 33:20; Ps. 102:28, 104:2; Joh. 1:18]
Joh.3: 13 "Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalan taivaaseen ei ole kukaan ihminen noussut eikä ole mennyt eikä Jumalaa ja sitä valtaistuinta siellä nähnyt.
Unia on voinut nähdä, mutta se on täysin eri asia.
Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen. [2. Moos. 33:20; Ps. 102:28, 104:2; Joh. 1:18]
Joh.3: 13 "Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.Ihminen voi kokea myös ns. unihalvauksen, jota monet luulee taivasmatkaksi tai ruumiista irtaantumiseksi. Niitä on kautta aikain pidetty taivaassa käymisenä, mutta nykyisin niiden mekanismi aivoissa tunnetaan.
- Anonyymi
Paavalin saama Saatanan enkeli on henkiolento eli demoni, mikä tulee ihmisen mieleen ja sieluun asumaan. Ei se elä missään ihossa tai lihaksessa. Lihan himot ja ylpeys on mielen asioita.
Matt. 12:44
Silloin se sanoo: 'Minä palaan huoneeseeni, josta lähdin'. Ja kun se tulee, tapaa se huoneen tyhjänä ja lakaistuna ja kaunistettu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavalin saama Saatanan enkeli on henkiolento eli demoni, mikä tulee ihmisen mieleen ja sieluun asumaan. Ei se elä missään ihossa tai lihaksessa. Lihan himot ja ylpeys on mielen asioita.
Silloin se sanoo: 'Minä palaan huoneeseeni, josta lähdin'. Ja kun se tulee, tapaa se huoneen tyhjänä ja lakaistuna ja kaunistettuPaavalille ja kunigas Saulille kävi ihan samalla tavalla. Jumala veti oman Henkensä pois ja lähetti tilalle pahan hengen koko lopun elämän ajaksi.
Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.
Paavali rukoili, mutta demonia ei otettu hänestä pois.
- Anonyymi
Pahat eksyttäväiset hurmoshenget voi antaa vaikka minkälaisia ihmestyksiä ja näkyjä ihmiselle.
- Anonyymi
Jer. 14:15
Ja Herra sanoi minulle: prophetat ennustavat valhetta minun nimeeni, en ole minä heitä lähettänyt enkä käskenyt, elikkä puhunut heidän kanssansa; he saarnaavat teille vääriä näkyjä, noituutta, turhuutta ja sydämensä petosta.
- Anonyymi
Oli miten pahoja ne hurmoshenget tahansa ja saivat aikaan mitä näkyjä tahansa, niin siten pahoja ne eivät ole että vain herjaisivat muita uskovia samoilla jankuttavilla jutuilla ja päättömillä johtopäätöksillään. Niin pahoja ja näikyviä ne eivät kuitenkaan ole eikä sillä tavalla synnillisiä.
- Anonyymi
Raamatussa on totuus ja valhe sekaisin, koska siellä saa puheenvuoron kaikki osapuolet. Paratiisin käärme julisti omaa evankeliumiaan kieltämällä koko perisynnin. Jobin väärämieliset ystävät saavat palstatilaa sivukaupalla. Saatana puhui Jeesukselle ihan kirjoituksien mukaan tarkoituksena eksyttää hänet syntiin.
Raamatussa se totuus on kuin peltoon kätketyn aarteen kaltainen. Se pitää sieltä tutkia ja kaivaa esiin. Kirjoituksia ja väitteitä pitää verrata keskenään, jos jokin väite ei sovi kokonaiskuvaan, niin se pitää laittaa hyllylle.
Ap. t. 17:11
Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatussa on totuus ja valhe sekaisin, koska siellä saa puheenvuoron kaikki osapuolet. Paratiisin käärme julisti omaa evankeliumiaan kieltämällä koko perisynnin. Jobin väärämieliset ystävät saavat palstatilaa sivukaupalla. Saatana puhui Jeesukselle ihan kirjoituksien mukaan tarkoituksena eksyttää hänet syntiin.
Raamatussa se totuus on kuin peltoon kätketyn aarteen kaltainen. Se pitää sieltä tutkia ja kaivaa esiin. Kirjoituksia ja väitteitä pitää verrata keskenään, jos jokin väite ei sovi kokonaiskuvaan, niin se pitää laittaa hyllylle.
Ap. t. 17:11
Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.1. Joh. 4:1
Te rakkaimmat! älkäät jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaat henget, josko he Jumalasta ovat; sillä monta väärää prophetaa ovat tulleet maailmaan.
- Anonyymi
Tietenkin Henget pitää koetella. Mutta jos ihmisellä ei ole kokemusta Jumalan Hengestä ei hän voi niitä koetella. Hän voi vain olla silloin pahanilkinen ymmärtämättä koko asiasta yhtään mitään. Silloin hän voi vain pilkata Henkeä, jota ei usko olevan olemassakaan eikä tavallaan usko myöskään Jumalaan.
- Anonyymi
Juuri pelottelemalla Pyhän Hengen pilkalla ihmisiä estetään tutkimasta Raamattua perusteellisesti.
Hoetaan vaan, että kaikki on Jumalan sanaa, vaikka kyse on paratiisin käärmeen puheesta, joka kielsi koko perisynnin Jenkkilahkojen tapaan.
- Anonyymi
Paavali kirkasti totuuutta valheilla..
Siksi se kirkastettu totuus kihahtaa nopeasti päähän, jos siihen hurahtaa, eikä lue muuta kuin niitä Korinton erikoisia armolahjoja ja hurmoskohtauksia, kun Paavali puhui Delfoin oraakkelin kanssa kilpaa sitä glossolaliaa.
Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja. - Anonyymi
Oliks tää se paha demonihenki? https://www.youtube.com/watch?v=fOoWKNOXcBs&t=13s
- Anonyymi
Demonihenki voi esiintyä hyväntekijänä, matkii Pyhää Henkeä ja esiintyy Jeesuksena.
Matt. 7:15
"Varokaa vääriä profeettoja. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia. [Matt. 12:33; Luuk. 6:43-45 : Miika 3:5; Matt. 24:11,24; Ap. t. 20:29; 2. Piet. 2:1,2]
2. Kor. 11:14
Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Demonihenki voi esiintyä hyväntekijänä, matkii Pyhää Henkeä ja esiintyy Jeesuksena.
"Varokaa vääriä profeettoja. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia. [Matt. 12:33; Luuk. 6:43-45 : Miika 3:5; Matt. 24:11,24; Ap. t. 20:29; 2. Piet. 2:1,2]
Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.Mark. 13:6
Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta.
Matt. 24:5
Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
Matt. 24:11
Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.Aika hyvin toi henki matkii Pyhää Henkeä paitsi haisee todella pahalle!
- Anonyymi
Paavali puhui usein itsestään käyttäen kolmatta persoonaa ja passiivia. Paavali oli se väkevä ase väkevän eksytyksen kirjoittajaksi sinne kirjoituksiin mukaan. Eihän se eksytys väkevä olisikaan, jos joku ei olisi saanut tehtäväkseen sitä totuuden sekaan kirjoittaa. Paavalille se tehtävä lankesi.
- Anonyymi
Jeesus yksin on Tie, Totuus ja Elämä.
Paavali kylvi sinne Jeesuksen puhuman totuuden sekaan vaihtoehdon. Näin ihmisiä koetellaan. Kaikki joutuu seulottavaksi, uskovatko totuuteen vai mielistyvätkö he valheeseen.
Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.
Därför sänder ock Gud över dem villfarelsens makt, så att de sätta tro till lögnen,
för att de skola bliva dömda, alla dessa som icke hava satt tro till sanningen, utan funnit behag i orättfärdigheten.
Samalla tekniikalla Jumala on testannut ihmisiä jo aikaisemminkin.
1. Kun. 22:22
Hän vastasi: 'Minä menen valheen hengeksi kaikkien hänen profeettainsa suuhun'. Silloin Herra sanoi: 'Saat viekoitella, siihen sinä pystyt; mene ja tee niin'. - Anonyymi
Eksytystä olet itse. Paavalin puhe on raikasta opetusta. Hänessä on Herramme Jeesuksen Henki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eksytystä olet itse. Paavalin puhe on raikasta opetusta. Hänessä on Herramme Jeesuksen Henki.
Tarkoitus pyhittää keinot.
Paavali kirkasti sanan totuutta tujauttamalla valhetta sekaan, niin johon kihahtaa nopeasti päähän.
Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare?
For if the truth of God hath more abounded through my lie unto his glory; why yet am I also judged as a sinner? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavalille ja kuningas Saulille kävi ihan samalla tavalla.
Jumala ei ottanut demonia "hän" pois Paavalista, vaikka sitä rukoili.
Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavalissa oli saatanan enkeli, mikä on henki, joka tulee ihmisen sydämeen kun ensin Pyhä Henki poistuu alta pois. Ei ne ole yhtä aikaa samassa ihmisessä.
Luuk. 11:24
Kun saastainen henki lähtee ihmisestä, kuljeksii se autioita paikkoja ja etsii lepoa; ja kun ei löydä, sanoo se: 'Minä palaan huoneeseeni, josta lähdin'.
Silloin se sanoo: 'Minä palaan huoneeseeni, josta lähdin'. Ja kun se tulee, tapaa se huoneen tyhjänä ja lakaistuna ja kaunistettuna.
Ja sen ihmisen viimeiset tulevat pahemmiksi kuin ensimmäiset."
- Anonyymi
Jo on kummallista!
Ihan on vaikea uskoa.
Liekö tottakaan? - Anonyymi
Paavalihan sekoili siellä Korintonssa ihan perusteellisesti.
Puhui ihan sekavia hurmoskieliä demonihengen voimasta.
Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.
1. Kor. 14:9
Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen. - Anonyymi
Tuskin se Paavalin saama Saatanan enkeli mikään mykkä henki oli.
King James käännöksen mukaan oikein viestintäalan ammattilainen: "The messenger on Satan" -niminen demoni.- Anonyymi
Paha henki on viisas henki. Se tuntee Jeesuksen ja Paavalin kirjoitukset.
Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille: "Jeesuksen minä tunnen ja Paavalin tiedän, mutta keitä te olette?" - Anonyymi
Mesettäminen=viestittää
- Anonyymi
Teuvo se vaan jaksaa morkata Paavalia!
- Anonyymi
Teuvo tarkoittaa suomeksi viisasta Jumalan miestä.
- Anonyymi
Paavalin tarinat taivaassa käymisestä on hyvin ristiriitaisia muiden kirjoituksien kanssa.
Joh.3:13 "Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa."
Eikä ihminen voi Jumalaa kohdata.
Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen.
Eikä Jeesus tule tänne ennen aikojaan. Eikä hiippaile täällä henkijeesuksena.
Ap. t. 1:11 ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."
Jeesus varoitti hänen jälkeensä tulevista uusista tyypeistä.
Matt.24:24 " Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."
Matt. 24:5
Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
Matt. 24:11
Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
Matt. 24:24
Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta.
1. Joh. 2:26
Tämän minä olen kirjoittanut teille niistä, jotka teitä eksyttävät. - Anonyymi
Paavali ei ollut oikeiden apostolien joukossa, jotka Jeesus delegoi omalla vallallaan kastamaan kaikki maailman ihmiset omikseen ja kastetuille piti opettaa Jumalan käskyt, koska ei Jeesus käskyjä kumonnut.
Matt.28
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Paavali ei ole Karitsan apostoli.
Ilm. 21:14
Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.
Luuk. 16:17
Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää. - Anonyymi
Factat, oli ne mitä tahansa, on luotettavampia kuin tunteisiin perustuvat uskomukset.
- Anonyymi
Raamatun factat ja konkreettiset asiat kannattaa erottaa vertauskuvista, symbooleista ja tulkinnan varaisista asioista, joille voidaan keksiä erilaisia selityksiä ja merkityksiä ihan mitä tahansa.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121421
Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin881287Palsta kysely..
Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott1341028- 68964
- 39887
- 71863
- 97857
- 75836
Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa
Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.53807Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun
Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että39764