JT:löa on tapana mennä kutsumatta toistennJT kotiin. Se on minusta outoa. Minunkaan muiden JT mukana vierailuista ei ole aina pidetty. Minä en enää kutsumatta kenenkään kotiin mene.
JT vierailutavat
10
206
Vastaukset
- Anonyymi
Kutsumattomat vierailut, kontrollikäynnit, ovat eräs tapa alistaa.
- Anonyymi
Minä menin ihanntavallisena rivijäsenenä toisen rivijäsenen mukana joskus jonkun kotiin kutsumatta, kun toinen sanoi, että mennään käymään. Minä tulin perässä sinne sitten, minne hän meni. Nyt vasta ymmärrän, että kaikki eivät pidä yllätysvieraista, eivätkä varsinkaan sellaisista, jota eivät edes tunne. Joten jos ei ole kutsuttu, minnekään ei mennä. Se ei ole sopivaa. Minäkään en avaa ovea, jos ovikello soi yllättäen. Täytyy olla sopimus, että tullaan.
- Anonyymi
Tapahtuuko yllätysvierailuja nykyisin edes pöndellä, sitten 60-luvun jälkeen !!! ???
Kannattaa alkaa lotota, taitaa olla suurempi mahdollisuus voittaa päävoitto, kuin saada yllätysvierailu, ainakin Stadin vaikutusalueella, niin harvinaisia ne ovat.
Sitten ne harvat tai liki olemattomat, hengellisesti heikoiksi luokiteltujen luoksi tehtävät paimennuskäynnit ovat eri juttu ... - Anonyymi
Kutsumaton vierailu on hyvä idea. Jokuhan voi jäädä kiinni jopa vakavasta synnistä tai ainakin pikkurikkeistä. Se myös toimii hyvänä pelotteena että ystävät saattavat tulla milloin vain.
- Anonyymi
"Se myös toimii hyvänä pelotteena että ystävät saattavat tulla milloin vain."
Sulla on hieman pervoja pelkoystäviä, kannattaiskohan laittaa ihmissuhteensa terveempään kuosiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Se myös toimii hyvänä pelotteena että ystävät saattavat tulla milloin vain."
Sulla on hieman pervoja pelkoystäviä, kannattaiskohan laittaa ihmissuhteensa terveempään kuosiin.Voihan olla että joku ns hyvämaineinen ei kuitenkaan rakasta totuutta tarpeeksi. Yllätysvierailu sopivalla hetkellä voi antaa osviittaa asiasta.
Ei kannata hermostua, sillä on varsin riemukasta, kun jt tulevat laskemaan Peräilmaa ihan kotiin asti. Siinä sitä henkisttytnyttä iltapuhdetta kerrakseen. Ei tarvitse töllöttää TV turakais-viihdettä, kuten esmes potkupalloa tai jääkiekkoa.
- Anonyymi
No, ensin voi kuunnella, mitä niillä on asiaa. Sitten voi kertoa omista mielenkiinnon kohteistaan. Yhden tuttuni isä piti luennon purjelennosta ja kysyi sitten, haluavatko kahvia. Eivät halunneet.
Itse tiefdän että niillä on semmoinen käännytyskiintiö. Kerran loskaisessa huhtikuussa kutsuin sisälle ja keskustelin ja tarjosin kahvia ja pullaa. Siten saivat käännytyskiintiötään täyteen. Vähän niinkuin hyväntekeväisyyttä pienessä mitassa.- Anonyymi
Nyt sekoitat saarnaamiset / kenttäilyt vs. vapaa-ajan spontaanit visiitit todistajakavereiden ja tuttujen toisten todistajien luokse, ihan vain moikkausmielessä.
ps. Purjelento on muuten hieno harrastus.
- Anonyymi
Korona-ajan jälkeen innostus ei ole ollut entistä luokkaa. Yllätysvierailujen avulla voidaan osaltaa tarkastella väen hengellistä tilaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?133708Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja272900Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2682709Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin51885- 2191418
- 751241
Martinan mies on Suomessa.
Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...1561037Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk2977Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?
Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi31974Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee
Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä90927