Lahkolaisuus ja eriseuraisuus määritetään synniksi Raamatun mukaan.
Niiden tarkoitus on eksyttää ihmisiä koska taustalla ovat henkivallat.
Lahkohenki voi olla suuri ja väkevä eksytys.
Se vaatii myös ihmiseltä uskoa ja sielullista innostuneisuutta että hurahtaa tälläiseen.
Miten sinä uskovana tunnistat lahkohengen ?
- mikä ihmeen lahkolaisuus -
52
747
Vastaukset
- Anonyymi
Lahkolaisuudessa on enemmän tai vähemmän tiettyä kiihkomielisyyttä.
Apo 5:17
Silloin nousi ylimmäinen pappi ja kaikki, jotka olivat hänen puolellansa, saddukeusten lahko, ja he tulivat kiihkoa täyteen.
Onko herätyksessä mukana myös lahkohenkeä ja villitseviä henkiä ?- Anonyymi
No tässä nyt oli kyseessä Jeesuksen todistajat vastaan muut ja Mooses toorat et älkää nyt 2000 vuotta vanhoja juttuja sentään nykyaikaan tuoko ne on historiaa. Lahko ERISEURAT on usein harhaoppiin menneet joko rahankerääjiä tai eksyttäjiä joko käännyttää pois Jeesuksesta tai kehittää erilaisen Jeesuksen ja keksii omia oppejaan sääntöjä. Myös usein käyttää väkivaltaa syyttömiin tai erottaa toisia vaikka Jeesus ei erota ketään hänestä !
- Anonyymi
😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋
🍑 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#18062151e
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
- Anonyymi
Tämän lopun ajan eriseurat ja lahkot on lihan himojen pohjalle perustettuja lahkojen uskonnollisia yhdistyksiä ja henkiliikeitä. Kuten helluntailaisuus.
Parhamin ja Olsenin seksiteot liittää ne täysin Paavalin lahkon määritelmään.
Gal.5...sillä lihan teot ovat ilmeiset..eriseurat, lahkot...eivät peri Jumalan valtakuntaa.- Anonyymi
Kristilliset kirkot on Kirkkoja ja lahkot on lahkoja.
Lahkot on kapinassa Kirkkoja ja Jumalaa vastaan.
Kyllä kansa tietää. - Anonyymi
Alttiit hengille ja lihan heikkoudelle
"Valvokaa ja rukoilkaa, ettette joutuisi kiusaukseen; henki tosin on altis, mutta liha on heikko." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kristilliset kirkot on Kirkkoja ja lahkot on lahkoja.
Lahkot on kapinassa Kirkkoja ja Jumalaa vastaan.
Kyllä kansa tietää.Kommenttisi on lahkohenkinen. Lahkohenki ei liity organisaatiomuotoon. Se on sydämen asenne. Esiintyy myös kristillisissä kirkoissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alttiit hengille ja lihan heikkoudelle
"Valvokaa ja rukoilkaa, ettette joutuisi kiusaukseen; henki tosin on altis, mutta liha on heikko."Paavali valittaa Korinttolaisille saamastaan demonista
2. Kor. 12:8
Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta. - Anonyymi
No oliko YLE areenassa dokumentti Manson juutalainen ryhmä esiintyi kuin olisi Jeesus ryhmää huumeissa ryhmäseksiä ammuskelua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kommenttisi on lahkohenkinen. Lahkohenki ei liity organisaatiomuotoon. Se on sydämen asenne. Esiintyy myös kristillisissä kirkoissa.
Sekin mistä erottaa oikean ja väärän ryhmän onko rakkaus toisiin nimittäin on ryhmiä joissa vihataan toisia ollaan ilkeitä julmia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali valittaa Korinttolaisille saamastaan demonista
2. Kor. 12:8
Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.No no no Paavalin kuritus tuli Jeesuksen kautta Jumalalta juutalainen ylpeili taas näyillään. Mitään tekemistä lahkon kanssa Paavali ei millään alkanut totella Jeesusta aluksi kunnes kääntyi viimein
- Anonyymi
Onko seurakunta "lahkossasi?" rukoiltu ja valvottu
"Valvokaa ja rukoilkaa, ettette joutuisi kiusaukseen" ?
Oman lihallisuuden puolesta kyllä rukoillaan ja innokkaasti mennään rukouspalveluun.- Anonyymi
Kaikki normi kristityt rukoilee perusrukoukset eikä välitä tämän maailman mielipiteistä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki normi kristityt rukoilee perusrukoukset eikä välitä tämän maailman mielipiteistä
Lahkoissa ei ole edes Jumalanpalveluksia eikä siellä rukoilla edes Jeesuksen opettamaa Isä Meidän Rukousta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minullekin ainoa kestävä rukous on Pater noster (Isä meidän)
- Anonyymi
Jaak. 1:14
Vaan JOKAISTA kiusaa hänen oma himonsa, joka häntä vetää ja houkuttelee;
Huom. Jokaista ! - Anonyymi
Lahkohenkinen mollaa muita kristittyjä. Hän toimii vastoin Jeesuksen rukousta "että he yhtä olisivat" Kaikesta ei tarvitse olla samaa mieltä. Silti voimme kunnioittaa toisiamme Kristuksen kanssaperillisinä.
- Anonyymi
Mitä yhteistä on Kristuksella ja Parhamilla+Olsenilla?
- Anonyymi
Erottelee ihmisiä kun Jeesukselle kelpaa kaikki
- Anonyymi
Lahkolaisuuteen kuuluu oppikiistat ja käännynnäisten tekeminen.
- Anonyymi
Suomeen kun tuli ensimmäisiä helluntailaisia niin täällä asuneet vakaat uskovaiset kristityt sanoivat heti, että helluntailaisissa on kristinuskolle vieras henki.
- Anonyymi
Rahan ansaitseminen, joko kymmenyksinä, keräyksillä tai testatamentteina on lahkojen päätoimialaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rahan ansaitseminen, joko kymmenyksinä, keräyksillä tai testatamentteina on lahkojen päätoimialaa.
Pelastusvarmuuden aikaasaaminen on yksi asiakastyytyväisyyden mittareista uskonlahkoissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pelastusvarmuuden aikaasaaminen on yksi asiakastyytyväisyyden mittareista uskonlahkoissa.
1. Tim. 4:1
Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja - Anonyymi
Väärät opetukset myös velluilla vapaakirkossa ja jehovissa niin myös lestoissa on kauhea ihmisten erottelu ja itsensä korottaminen on miljoonia henkiä joille annettu nimet ja haukutaan toisiaan päivittäin kaivellaan olemattomia muka syntejä kuten vaikka ooppera tai hellareissa rock
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syyttäminen koskaan ei anneta mitään anteeksi kuin ulkokultaisesti muka edessäpäin hirveää syyllistämistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kastetaan moneen kertaan eikä koskaan ole pelastunut aina lankeaa synteihin taas kastetaan HULLUJEN TOUHUA
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luther Säätiö lahko haluaa myös perintöjä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väärät opetukset myös velluilla vapaakirkossa ja jehovissa niin myös lestoissa on kauhea ihmisten erottelu ja itsensä korottaminen on miljoonia henkiä joille annettu nimet ja haukutaan toisiaan päivittäin kaivellaan olemattomia muka syntejä kuten vaikka ooppera tai hellareissa rock
Olenkin vakavissani alkanut harkitsemaan katoliseen kirkkoon liittymistä
- Anonyymi
Paavali ei käytä lahkolaisuus sanaa kokonaisista seurakunnista, vaan toiminnasta seurakunnan sisällä. Seurakunnan sisällä lahkoonnutaan, siten että yksi on Apollon puolta, yksi on Paavalin puolta kuten siitä kirjoittanut. Lahkolaisuus on sitä että seurakunassa on erimielisyyttä, erilaisia näkökantoja eikä Pyhä Henki ohjaa toimintaa, vaan ihmisten omat uskonnolliset pyrkimykset. Kysymys on lahkohengestä , maallisesta eripura hengestn ei siitä että joku seurakunta olisi lahko.
- Anonyymi
Lahkot on lahkoja vaikka voissa paistaisi.
Gal.5
19 Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, ERISEURAT, LAHKOT,
21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lahkot on lahkoja vaikka voissa paistaisi.
Gal.5
20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, ERISEURAT, LAHKOT,
21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.Meiltä varasti sormuksia koiran huonekaluja kasseja ihan takuuvarmasti Vapaakirkon venäläinen jäsen ja helluntaiseurakunnan vapauttaen lahkojen jäsenet cityseurakunta arkki ja elävä sanaa. Antimessiaiset varastaa toisiltaan ja köyhiltä. Vihaavat muita pilkkaavat. No Mooses koira koirasta laki. Sormus sormuksesta rannekoru rannekorusta stereot stereista Mooses silmä silmästä hammas hampaasta !!!
- Anonyymi
Varma ei-kristillisen lahkon tunnusmerkki, ne eivät kasta lapsiaaan kristiyiksi sisälle Jumalan valtakuntaan, vaan jättävät heidät tämän maailman ruhtinaan valtakuntaan Ambomaan pakanalapsiksi.
- Anonyymi
Mene ympärileikkauttamaan itsesi.
Kaataminen ja hurmoskielet kielii lahkolaisuudesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mene ympärileikkauttamaan itsesi.
Kaataminen ja hurmoskielet kielii lahkolaisuudesta.Ympärileikattu Ahmed jäi kiinni miehen raiskaamisesta juuri oli uutisissa.
- Anonyymi
Aloittaja: voisitko laittaa linkit tai raamatunkohdat väitteeseesi, että
a) lahkolaisuus
b) eriseuraisuus
- määritellään synniksi!- Anonyymi
Etsinkin itse ja tällainen raamatunkohta löytyi:
Gal. 5: 19-21
20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,
21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.
Hmmm. No, mitäpä tuosta enempää.
Toisaalta myös kristityistä käytettiin nimitystä "nasaretilaisten lahko".
On siis lahkoja, ja lahkoja.
Apt. 24: 1-16 📖
1 Viiden päivän kuluttua ylimmäinen pappi Ananias meni sinne alas muutamien vanhinten ja erään asianajajan, Tertulluksen, kanssa, ja he ilmoittivat maaherralle syyttävänsä Paavalia.
2 Ja kun Paavali oli kutsuttu esille, rupesi Tertullus syyttämään ja sanoi:
3 "Runsasta rauhaa me olemme sinun kauttasi, korkea-arvoinen Feeliks, saaneet nauttia, ja sinun huolenpidostasi on parannuksia aikaansaatu tämän kansan hyväksi, sen me kaikin puolin ja kaikkialla ja kaikella kiitollisuudella tunnustamme.
4 Mutta etten aivan kauan sinua viivyttäisi, pyydän sinua hetkisen meitä suosiollisesti kuulemaan.
5 Me olemme havainneet, että tämä mies on ruttotauti ja metelinnostaja kaikkien koko maailman juutalaisten keskuudessa ja nasaretilaisten lahkon päämies, 🫠
6 ja hän on koettanut pyhäkönkin saastuttaa. Sentähden me otimme hänet kiinni.
8 Voit itse häntä tutkimalla saada tietää kaiken, mistä me häntä syytämme."
9 Ja myös juutalaiset yhtyivät syyttämään häntä ja väittivät asian niin olevan.
10 Paavali vastasi, kun maaherra oli viitannut, että hän sai puhua: "Koska tiedän sinun monta vuotta olleen tämän kansan tuomarina, puhun luottamuksella asiani puolesta.
11 Niinkuin voit saada tietää, ei ole kuin kaksitoista päivää siitä, kun menin Jerusalemiin rukoilemaan.
12 Eivät he ole tavanneet minua kenenkään kanssa väittelemästä eikä väentungoksia aikaansaamasta, ei pyhäkössä, ei synagoogissa eikä kaupungilla,
13 eivätkä myöskään voi näyttää sinulle toteen sitä, mistä he nyt minua syyttävät.
14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että minä sitä tietä vaeltaen, jota he lahkoksi sanovat, niin palvelen isieni Jumalaa, että minä uskon kaiken, mitä on kirjoitettuna laissa ja profeetoissa, 🫠
15 ja pidän sen toivon Jumalaan, että on oleva ylösnousemus, jota nämä itsekin odottavat, sekä vanhurskasten että vääräin.
16 Sentähden minä myös ahkeroitsen, että minulla aina olisi loukkaamaton omatunto Jumalan ja ihmisten edessä.
Lahkolaisuudella ja eriseuraisuudella Paavali galatalaiskirjeessään viittasi noiden muiden epäpuhtaiden hengentuotosten kanssa myös riitaisuuksia itse Jumalan seurakunnassa levittäviin tekouskovaisiin.
Lahkolaisuuden voi siis nähdä joko Jumalan seurakuntana, tai sitten sitä vastaan toimimisena. Ensin olisikin määriteltävä, mikä on se todellinen Jumalan seurakunta, Kristuksen ruumis.
- Anonyymi
Helluntailailaiset luulee olevansa pelastuneita.
Totuus selviää heille vasta taivaanportilla.
Matt.7
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.- Anonyymi
Ei kyllä noidat kleptomaanit vakoojat väärentäjät ei vaan pelastu Ilmestyskirjan mukaan maansa pettäneet ei pelastu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kyllä noidat kleptomaanit vakoojat väärentäjät ei vaan pelastu Ilmestyskirjan mukaan maansa pettäneet ei pelastu.
Jos varastelee täällä sinun maasi on Arabiassa Venäjällä voisit poistua
- Anonyymi
Kyllä nämä eri lahkot kovasti ennustelee Jeesuksen Herran nimessä Matteus 7:22
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varkaat ei pääse taivaaseen Ilmestyskirja eikä ne kun erottaa Jeesuksesta.
- Anonyymi
Jeesus nuhteli lahkoajattelevia opetuslapsiaan.
38 Johannes sanoi hänelle: "Opettaja, me näimme erään, joka ei seuraa meitä, sinun nimessäsi ajavan ulos riivaajia; ja me kielsimme häntä, koska hän ei seurannut meitä".
39 Mutta Jeesus sanoi: "Älkää häntä kieltäkö; sillä ei kukaan, joka tekee voimallisen teon minun nimeeni, voi kohta sen jälkeen puhua minusta pahaa.
40 Sillä joka ei ole meitä vastaan, se on meidän puolellamme.
41 Sillä joka antaa teille juodaksenne maljallisen vettä siinä nimessä, että te olette Kristuksen omia, totisesti minä sanon teille: se ei jää palkkaansa vaille.
( Mark 9)
Varmaankin Jeesuksen määritys lahkolaisuudesta ei osu useinkaan ihmisten tapaan määritellä lahkolaisuus.
Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen - Anonyymi
Paavalin tekstin mukaan riita on aivan yhtä paha asia kuin lahkolaisuus. Siis jos meillä on riitaa ja kiistaa keskenään, niin olemme yhtä pahoja kuin lahkolaiset. Emme huomaa malkaa omassa silmässä kuten yleensä syyttelijöiden asianlaita on. Heissä itsessään on yhtä paljon tai jopa enemmän vikaa kuin niissä joita syyttelevät.
- Anonyymi
Lopun ajan hurmoslahkot on vihamiehen lusteen kylvön tulosta.
kuten helluntailaisuus on ihan selkeä lusteen kylvön tulos, parhami oli asialla- Anonyymi
Pentecostalismin perustaja Parhami oli vapaamuurari ja kuului eri veljeskuntiin, kuten KuKluxKlaaniin. Siksi hän pääsi nopeasti pois vankilasta.
Miten sitten kävi hänen ystävälleen J.J.Jourdanille?
- Anonyymi
On maailman suurimpia ihmeitä, jos uskova tai sellaiseksi tekeytyvä joskus huomaisi Raamatusta jotain omalle kohdalle osuvaa. Huomaisi vaikka että riitely on aivan yhtä paha asia kuin lahkolaisuus ja alkaisikin itse tehdä parannusta sen sijaan että näkee aina muissa vikaa ja herjaa heitä.
Vaikka paljon maailmassa tapahtuu ihmeitä ja suurtekoja, niin sellaista ihmettä emme koskaan pääse todistamaan. - Anonyymi
Toinen helluntai - toinen jeesus - toinen henki.
- Anonyymi
Niin ei ne Raamatun sanat koskaan satu omalle kohdalle eikä joidenkin mielestä ole edes tarkoitettu luettavaksi muuta varten kuin muiden syyllistämiseen. Mutta niillä mennään eteenpäin eikä muutos edes ole mahdollinen.
- Anonyymi
On synti kuulua luterilaiseen sateekaariuskontoon!
- Anonyymi
Sääntöjenvastaista on näköjään sanoa mitä lahkolaisuus raamatun mukaan on. Sääliksi käy.
- Anonyymi
"Lahkolaisuus ja eriseuraisuus määritetään synniksi Raamatun mukaan."
Todistapa väitteesi Raamatulla. Et pysty!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244666- 883724
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483105- 542667
- 2062621
- 512599
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322400- 1522328
- 311955
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1081539