Mikä sairaus, tunnistaako joku?

Anonyymi-ap

Tässä on luettelo oireistani. Tunnistaako joku tämän sairauden?

- jalkojen tunnottomuus/puutuminen varpaista ja päkiöistä lähtien nilkkoihin asti
- jokaisen varpaan ja jalkaterien ympärillä kuin kiristys/puristussiteet
- nilkoissa jäykkyyttä
- jaloissa heikentynyt kosketustunto, heikentynyt kylmän ja kuuman tunto,
- vasaravarpaita,
- jaloissa heikentynyt asentoaistimus
- ei refleksiä akillesjänteessä
- jalkojen kuiva iho, kantapäissä paksuuntunut iho, halkeilua
- “levottomat jalat”, iltaisin ja öisin varpaita ja jalkoja heiluteltava, jolloin jalkojen särky vähän helpottaa
- tasapainon, koordinaation ja refleksien heikkeneminen (tasapaino ja koordinaatio
- joudun usein keskittymään kävelyyn, muuten alkaa hoipertelu
- epätasaisella alustalla kävelyyn keskityttävä tarkasti
- portaiden nousu hankalaa ja raskasta, otettava kaiteesta tukea.

Onko kellään samoja vaivoja?

85

1069

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kysyn tätä siksi, kun lääkäreiden mukaan jaloissani ei muka ole mitään vikaa. Onko kellään samoja oireita?

• Anonyymi

😍😋😍😋😍😋😍😋😍

😋 ­­N­y­m­f­o­m­­a­­a­n­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞

• Anonyymi

Piilo "Koronan myöhempi/pitkitynyt jälkitauti.
      Kolme vuotta on vaivanut.Mene nyt sitten ottamaan siihen 4 piikki ja muut infulenssa
      rokoteet. Enpä taida mennä.kaveri otti neljännen piikin,kuukauden päästä oli vainaa.
      Ihmiskeho on sellainen,alkaa hylkimään sellaisia ruumiinosia joita ei tarvita. Pitää pyrkiä liikumaan,aktiivisemmin.

• Anonyymi

Johtuuko siis koronasta vai koronarokotteesta? Mutta mikä sairaus? Onko sinulla sama?

• Anonyymi

Eikö korona aiheuta hengityselinvaivoja? Samantapaisia kuin flunssa tai influenssa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikö korona aiheuta hengityselinvaivoja? Samantapaisia kuin flunssa tai influenssa?

Aiheuttaa myös paljon muita, mitä ihmeellisempiä oireita. Niillä peloteltiin ihmisiä ottamaan näitä kokeellisia rokotteita ja nyt kun ihmiset ovat sairastuneet joko koronasta tai piikistä, niin lääkärit leimaavat vuorotellen potilaat hulluiksi tai suhteutuvat oireisiin vähätellen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aiheuttaa myös paljon muita, mitä ihmeellisempiä oireita. Niillä peloteltiin ihmisiä ottamaan näitä kokeellisia rokotteita ja nyt kun ihmiset ovat sairastuneet joko koronasta tai piikistä, niin lääkärit leimaavat vuorotellen potilaat hulluiksi tai suhteutuvat oireisiin vähätellen.

Rokotteesta sairastuminen on melko epätodennäköistä. Jos ihmiset sairastuvat johonkin, on niin helppo sanoa, että koronapiikistähän se johtuu. Ja yleensäkin "piikistä" puhuvat juuri rokotevastaiset...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Johtuuko siis koronasta vai koronarokotteesta? Mutta mikä sairaus? Onko sinulla sama?

Nefropatia!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi vetelet koronaa tai rokotusta tähän asiaa. Siitä on niin paljon levitetty valheellisia kirjoituksia että ei niihin tarvitse uskoa .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lääkärit ovat tietoisia yleensä näistä asioista. Kun otin viimeksi rokotuksen niin kolme lääkäriä oli myös ottamassa niitä joten tuo paskan puhuminen saa joskus loppua.

Ihmiset ovat lietsoneet joidenkin amerikkaisten salaliitto teorioita luullen kiven kovaa että juuri he tietävät, vaan eivät tiedä.
        Ihmetellään jos joku kuolee , ihmisiä on aina kuollut nuoria ja vanhoja pitkältä ennen koronaa. Mutta silloin ei kukaan huudelkut mistään.

Menetin kaksi ystävää alle 60 vuotiasta puoli vuotta ennen koronaa ihan vaan yhtä äkkiä , joten jos olisivat kuolleet hieman myöhemmin niin jo oltais huudeltu piikki kuolemasta.

Urheilijoita siis nuoria myös kuoli aika monta ennen kun edes koronaa oli kukaan tiennyt olevan olemassa siis eivät kuolleet piikkeihin hekään, niin että kyllä lääkärit ilmoittavat jos jotain vaikutuksia on jotka eivät sovi ihmiselle.

Turha huudella salaliitto teorioita kun ei edes ole koulutusta lääketieteellisessä siksi ei ymmärretä , mutta paska teoriat kylä näyttää jäävän päähän ihme kyllä typerien ihmisten teorioita uskoo saman kaltaiset.
        Aika lopettaa edes kirjoittamasta noita naurettavia teorioitanne , jotka ovat lähtöisin lännestä , nillehän on maapallokin litteä kun pannukakku , uskovat omiin juttuihinsa ja suomi poika sitten yrittää linkitellä joka puolelle, hän voisi vaan olla ottamatta rokotetta se kun levittelee linkkejä konspiraatio teorioista . Aika kyllästyttävää tuo jauhaminen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rokotteesta sairastuminen on melko epätodennäköistä. Jos ihmiset sairastuvat johonkin, on niin helppo sanoa, että koronapiikistähän se johtuu. Ja yleensäkin "piikistä" puhuvat juuri rokotevastaiset...

Ihan niin ja syy siihen on iso pelko ,kun jauhavat piikkityksen oletetuista vaikutuksista äen pelkää rokotetta kuollakseen ja sen vuoksi etsivät vieraskielisiä salaliittonteorioita että muka joku professori on kirjoittanut
        , joku oli jopa laittanut oman sairaalassa nimenkin Amerikassa missä muka oli virologi, vaan kun otettiin selvää niin tämä mies oli ihan tavallinen maajussi joka levitti professorina väärää tietoa ja suomi poika uskoo kiven kovaan,
        joku vale juttu oli lontoostakin vaan sekään ei pitänyt paikkaansa . Ihmiset jotka eivät edes osaa käyttää kännykkää huutavat eniten , siis nämä omatekoiset professorit ovat aiheuttaneen monelle pelon
        ja yksikin ihminen joka tuotiin sairaalaan koronasta pyyteli piikkiä, mutta silloin se oli liian myöhäistä , potilas menehtyi alle 40 vuotias.
        Uskoi salaliitto teorioihin ja kaksi pientä ,lasta jäi ilman äitiä. Joten siksi on tärkeää että nämä piikkipelkääjät lopettavat kirjoittelemasta teorioitaan ,
        nyt on taas sairaaloissa paikat melkein täynnä korona potilaita joten jos ei ota piikkiä niin kukaan ei pakota mutta ei tartte levittää valheita joita ei kukaan ole pyydellyt , erityisesti USA linkit , ne ovat valeita
        Meidän kaupungissa rokotettiin jokinen vanhus ja kaikki elät vielä. Eikä mitään ongelmia ole terveyden kanssa. Siis viisaita ihmisiä nämä meidän kaupungin iäkkäät ihmiset.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No näillehän on kaikki koronaa oli mikä tauti tahansa niiden mielestä on syy aina covid 19 tai rokote. Jos joku kuolee sydänkohtaukseen nii heti huudetaan että korona ta rokote, vaikka ihminenkin olisi koriåonaa edes sairastanut, eikä edes rokotettu . Joten nyt on jalka voivatkin koronaa näille koskahan ylettyvät ymmärtämään asioit kuten ne ovat
        Tai eivät tietenkään koskaan, pinttynyt paska ei myöskään lähde vaatteista pesemälläkään

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No eipä ole kovinkaan epätodennäköistä. Ja jos rokotteen jälkeen alkaa voimakkaat oireet, niin silloin ne johtuvat mitä todennäköisemmin rokotteesta. Olen ottanut kaksi koronarokotetta ja voin ihan hyvin puhua piikistä huolimatta siitä kuka sellaista ilmaisua käyttää. Ei kiinnosta sanooko joku minua rokotevastaiseksi tai ei. Tuollaiset leimakirveet kertovat yleensä vain niiden käyttäjästä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lääkärit ovat tietoisia yleensä näistä asioista. Kun otin viimeksi rokotuksen niin kolme lääkäriä oli myös ottamassa niitä joten tuo paskan puhuminen saa joskus loppua.

Ihmiset ovat lietsoneet joidenkin amerikkaisten salaliitto teorioita luullen kiven kovaa että juuri he tietävät, vaan eivät tiedä.
        Ihmetellään jos joku kuolee , ihmisiä on aina kuollut nuoria ja vanhoja pitkältä ennen koronaa. Mutta silloin ei kukaan huudelkut mistään.

Menetin kaksi ystävää alle 60 vuotiasta puoli vuotta ennen koronaa ihan vaan yhtä äkkiä , joten jos olisivat kuolleet hieman myöhemmin niin jo oltais huudeltu piikki kuolemasta.

Urheilijoita siis nuoria myös kuoli aika monta ennen kun edes koronaa oli kukaan tiennyt olevan olemassa siis eivät kuolleet piikkeihin hekään, niin että kyllä lääkärit ilmoittavat jos jotain vaikutuksia on jotka eivät sovi ihmiselle.

Turha huudella salaliitto teorioita kun ei edes ole koulutusta lääketieteellisessä siksi ei ymmärretä , mutta paska teoriat kylä näyttää jäävän päähän ihme kyllä typerien ihmisten teorioita uskoo saman kaltaiset.
        Aika lopettaa edes kirjoittamasta noita naurettavia teorioitanne , jotka ovat lähtöisin lännestä , nillehän on maapallokin litteä kun pannukakku , uskovat omiin juttuihinsa ja suomi poika sitten yrittää linkitellä joka puolelle, hän voisi vaan olla ottamatta rokotetta se kun levittelee linkkejä konspiraatio teorioista . Aika kyllästyttävää tuo jauhaminen

Kylläpä oli naiivi ja typerä kirjoitus, johon oli kaiken lisäksi sotkettu kaikki mahdollisen ulkoaopetellut fraasit litteästä maapallosta ja salaliittoteorioista.

Mene lukeaa Fimean sivuilta rokotteen pakkausseloste ja mieti hetki sen jälkeen miten tutkitusta ja turvallisesta tuotteesta lopulta on kyse. Vai onko Fimea mielestäsi joku salaliittosivusto?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan niin ja syy siihen on iso pelko ,kun jauhavat piikkityksen oletetuista vaikutuksista äen pelkää rokotetta kuollakseen ja sen vuoksi etsivät vieraskielisiä salaliittonteorioita että muka joku professori on kirjoittanut
        , joku oli jopa laittanut oman sairaalassa nimenkin Amerikassa missä muka oli virologi, vaan kun otettiin selvää niin tämä mies oli ihan tavallinen maajussi joka levitti professorina väärää tietoa ja suomi poika uskoo kiven kovaan,
        joku vale juttu oli lontoostakin vaan sekään ei pitänyt paikkaansa . Ihmiset jotka eivät edes osaa käyttää kännykkää huutavat eniten , siis nämä omatekoiset professorit ovat aiheuttaneen monelle pelon
        ja yksikin ihminen joka tuotiin sairaalaan koronasta pyyteli piikkiä, mutta silloin se oli liian myöhäistä , potilas menehtyi alle 40 vuotias.
        Uskoi salaliitto teorioihin ja kaksi pientä ,lasta jäi ilman äitiä. Joten siksi on tärkeää että nämä piikkipelkääjät lopettavat kirjoittelemasta teorioitaan ,
        nyt on taas sairaaloissa paikat melkein täynnä korona potilaita joten jos ei ota piikkiä niin kukaan ei pakota mutta ei tartte levittää valheita joita ei kukaan ole pyydellyt , erityisesti USA linkit , ne ovat valeita
        Meidän kaupungissa rokotettiin jokinen vanhus ja kaikki elät vielä. Eikä mitään ongelmia ole terveyden kanssa. Siis viisaita ihmisiä nämä meidän kaupungin iäkkäät ihmiset.

Kirjoitusasustasi ja turinoistasi päätellen sun kapasiteetti ei riitä mihinkään kovin rakentavaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirjoitusasustasi ja turinoistasi päätellen sun kapasiteetti ei riitä mihinkään kovin rakentavaan.

Se, riittääkö minun älykkyys mihinkään rakentavaan ei saa olla este sille, että saanko esimerkiksi osallistua keskusteluun ja puhua oman elämäni kokemuksista ja miten minä olen ne kokenut. Se, että ahdistun tai reagoin voimakkaasti usean pillerin yhdistelmiin ja / tai jos ajatus ei välttämättä ole aina koherentti ei ole syy, miksi voidaan ohittaa koko asia. Mielestäni minun asiallani on merkitystä, kun puhutaan esimerkiksi ihmisten suhtautumisesta mielenterveysongelmaisia kohtaan, tai osatyökykyisten asemasta työelämässä tai yleensäkin potilaan kohtelusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se, riittääkö minun älykkyys mihinkään rakentavaan ei saa olla este sille, että saanko esimerkiksi osallistua keskusteluun ja puhua oman elämäni kokemuksista ja miten minä olen ne kokenut. Se, että ahdistun tai reagoin voimakkaasti usean pillerin yhdistelmiin ja / tai jos ajatus ei välttämättä ole aina koherentti ei ole syy, miksi voidaan ohittaa koko asia. Mielestäni minun asiallani on merkitystä, kun puhutaan esimerkiksi ihmisten suhtautumisesta mielenterveysongelmaisia kohtaan, tai osatyökykyisten asemasta työelämässä tai yleensäkin potilaan kohtelusta.

No onko sinulla siis varaa haukkua ketään rokotevastaiseksi tai salaliittohörhöksi?

• Anonyymi

Aloittaja on luetellut ihan samoja oireita, joita minulla on jaloissa.
      Kahdeksan vuotta sitten minulla todettiin polyneuropatia, monihermosairaus. Eli oireiluni on kestänyt jo aika pitkään.
      Se selvisi tutkimuksella, jossa pisteltiin neuloilla jalkoihin, lihaksiin, hermoihin (?), olisikohan ollut ENMG-tutkimus nimeltään.

• Anonyymi

Omasta mielestäni minulla on selvästi neuropatia (ollut ainakin 4 vuotta), mutta lääkärit eivät sitä vain usko, koska tuossa mainitsemassasi mittauksessa tulokset ovat jotenkuten normaalin "rajoissa". Pitää ilmeisesti vain odottaa, että vaivat vielä tästä pahenevat. Vaikka kävely on jo aika vaivalloista.

Onko sinulla ollut suolistovaivoja? Luulin, että minulla olisi IBS mutta jos ovatkin somaattista neuropatiaa (ummetusta ja ripulia). Ja esim. lepopulssini on 85-115!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Omasta mielestäni minulla on selvästi neuropatia (ollut ainakin 4 vuotta), mutta lääkärit eivät sitä vain usko, koska tuossa mainitsemassasi mittauksessa tulokset ovat jotenkuten normaalin "rajoissa". Pitää ilmeisesti vain odottaa, että vaivat vielä tästä pahenevat. Vaikka kävely on jo aika vaivalloista.

Onko sinulla ollut suolistovaivoja? Luulin, että minulla olisi IBS mutta jos ovatkin somaattista neuropatiaa (ummetusta ja ripulia). Ja esim. lepopulssini on 85-115!

No, perifeerisella neuropatialla sattuu olemaan linkki covidrokotteeseen...

https://www.medicalnewstoday.com/articles/peripheral-neuropathy-and-covid-vaccine

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja tässä, neuropaattisia oireita rokotuksen jalkeen, mahdollisesti immuunivälitteistä joillain.
        https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC9128783/

Mutta ei minulla... :) Minun jalkavaivani ei johdu koronasta eikä koronarokotteista.

Miksi joillakuilla on niin hirveä vimma jauhaa koronarokotteista? Miksi rokotteita pitää niin hirveästi vastustaa? Onko kyse jostain periaatteesta, viranomaisten vastustamisesta, yleisestä auktoriteettivastaisuudesta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta ei minulla... :) Minun jalkavaivani ei johdu koronasta eikä koronarokotteista.

Miksi joillakuilla on niin hirveä vimma jauhaa koronarokotteista? Miksi rokotteita pitää niin hirveästi vastustaa? Onko kyse jostain periaatteesta, viranomaisten vastustamisesta, yleisestä auktoriteettivastaisuudesta?

No yksi poissuljettava tekijä nyt kuitenkin lisää. Ja huomioiden paljonko on rokotettu, noita oletettavasti on, vaatinee omanlaisensa hoidon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No yksi poissuljettava tekijä nyt kuitenkin lisää. Ja huomioiden paljonko on rokotettu, noita oletettavasti on, vaatinee omanlaisensa hoidon.

Mutta kun minulla ei ole ollut koronaa eikä koronarokotusta.

Minulla oli eräässä vaiheessa tarkoitus ottaa, mutta silloin puhuttiin, että korona on ohi, Palasi muutama kuukauden päästä uudelleen. Ja en taas pystynyt ottamaan. En saanut tartuntaa, koska käytin maskia ja "koronahanskoja" enkä käpälöinyt ripoja ja kaiteita (kuten jotkut näyttivät koko ajan tekevän). Eipä kyllä ollut flunssakaan pariin vuoteen... :)

• Anonyymi

Ajattelin juuri samaa, polyneuropatiaa , minun isälläni se kehittyi Quillane - barren sairaudeksi ja silloin on kiire sairaalaan , niin että mielestäni tämän ihmisen pitäisi mennä lääkäriin ja vaatia selitys. Vai onko hän osannut kuvaa lääkärissä kunnolla miten on jalkojen laita , niille on selitettävä kuten hän alussa selitti täällä .moni vaan sanoo että jalkoja särkee ja puutuu.
        Jos minä olisin omainen tälle ihmiselle niin veisin akuutti vastaanotolle ja liioittelun oikein kovasti että tekisivät kaikki kokeen. Se on mennyt siihen nykyisin ettei edes riitä kun sanoo miten on, vaan on pakko laittaa reilusti palon lisää että,otetaan vakavasti ja otetaan tarvittavat kokeet , aina pistää viaåhaksi jos jollain on oireita ja sanotaan ettei muka ole mitään vikaa.äkuten minun isänikin tapauksessa kun jalat lopulta menivät niin ettei jaksanut kävellä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos joku sattuu kuolemaan niin syyttelevät joko koronaa tai Piikkiä lukevat ukålkomaalaisia sivuja joita ei koskaan tiedä mistä ne ovat lähtöisin . Onhan Suomessa omatkin Kansanterveyslaitoksen sivut lukisivat niitä Amerikkalaiset ovat mestareita tuottamaan salaliittonteorioita aina kun jotain on liikkeellä ja suomipoika uskoo kaiken ja levittää eteenpäin luullen että nyt on löytänyt syyt jonkun kuolemaan , ja vetelee esimerkkejä jostain nuoresta ihmisestä .maailmassa on aina kuollut ihmisiä niin nuoria kun vanhojakin joten se ei ole mitään uutta. Mutta koronaan on kuollut paljon ihmisiä joilla on ollut jokin pohjasairaus
        Ja sinulle, mene lääkäriin tuosta ongelmastasi jaloissa , ja vaadi hoitoa kyllä kai niiden on otettava selväksi mistä se johtuu. Lupaa se

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla oli eräässä vaiheessa tarkoitus ottaa, mutta silloin puhuttiin, että korona on ohi, Palasi muutama kuukauden päästä uudelleen. Ja en taas pystynyt ottamaan. En saanut tartuntaa, koska käytin maskia ja "koronahanskoja" enkä käpälöinyt ripoja ja kaiteita (kuten jotkut näyttivät koko ajan tekevän). Eipä kyllä ollut flunssakaan pariin vuoteen... :)

Maskit ei nyt suojannut ketään. Taidat nyt provota.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Maskit ei nyt suojannut ketään. Taidat nyt provota.

Tuo on taas niitä rokotesalaliittohörhöjen kuvitelmia...

Kyllä vaan suojasi hyvin. Koronamaskien aikana minulla ei ollut edes flunssaa, kun ei kaikki ihmisten pärskeet päässeet suoraan limakalvoille. Kannattaisi varmaan käyttää nyt, kun on talvi ja flunssat tulossa. Suojasi myös kasvoja viimalta. Huono puoli on se, että silmälasit huurtuu...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo on taas niitä rokotesalaliittohörhöjen kuvitelmia...

Kyllä vaan suojasi hyvin. Koronamaskien aikana minulla ei ollut edes flunssaa, kun ei kaikki ihmisten pärskeet päässeet suoraan limakalvoille. Kannattaisi varmaan käyttää nyt, kun on talvi ja flunssat tulossa. Suojasi myös kasvoja viimalta. Huono puoli on se, että silmälasit huurtuu...

Vaikka sinä et sattunut saamaan koronaa, niin se ei ole todiste mistään muusta kuin sinun omasta kokemuksesta/mutusta. Voin ihan hyvin heittää myös, että tunnen useita rokotteista sekä koronasta pitkäaikaishaittoja saaneita. Mutta näin väittäessäni minähän olenkin automaattisesti salaliittoteoreettikko, foliohattu tai muuten vain sekaisin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaikka sinä et sattunut saamaan koronaa, niin se ei ole todiste mistään muusta kuin sinun omasta kokemuksesta/mutusta. Voin ihan hyvin heittää myös, että tunnen useita rokotteista sekä koronasta pitkäaikaishaittoja saaneita. Mutta näin väittäessäni minähän olenkin automaattisesti salaliittoteoreettikko, foliohattu tai muuten vain sekaisin.

Eihän rokotevastaisillakaan ole mitään muuta kuin mutua. Eikä edes lääketieteellistä koulutusta. Heidän juttunsa perustuvat yleensä vain heidän luulotteluunsa.

Minäkin voin kertoa, että tunnen monia rokotettuja eikä heille ole tullut mitään ongelmia rokotteen takia. Sitä paitsi mistä tahansa rokotuksista voi tulla vähän kuumetta rokotetuille ja yleensä se on vain hyvä asia, sillä se kertoo, että rokote tehoaa.

Rokotehörhöillä on jutuissaan aina sama kaava. Yleensä jutut perustuvat (amerikkalaisiin) rokotehörhöjen sivustoihin.

Olen aloittaja ja minun oireeni ovat alkaneet ennen kuin koronasta tiedettiin mitään tai ennen kuin rokotteitakaan oli. Toiseksi olen jo monta kertaa kertonut, että minua ei ole rokotettu eikä vaivani voi johtua rokotteesta. Silti rokotevastaisia juttuja tungetaan tähänkin keskusteluun, kuten melkein kaikkiin, oli kyse mistä tahansa vaivasta tai sairaudesta. Se panee kovasti epäilemään "hörhöyttä"...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän rokotevastaisillakaan ole mitään muuta kuin mutua. Eikä edes lääketieteellistä koulutusta. Heidän juttunsa perustuvat yleensä vain heidän luulotteluunsa.

Minäkin voin kertoa, että tunnen monia rokotettuja eikä heille ole tullut mitään ongelmia rokotteen takia. Sitä paitsi mistä tahansa rokotuksista voi tulla vähän kuumetta rokotetuille ja yleensä se on vain hyvä asia, sillä se kertoo, että rokote tehoaa.

Rokotehörhöillä on jutuissaan aina sama kaava. Yleensä jutut perustuvat (amerikkalaisiin) rokotehörhöjen sivustoihin.

Olen aloittaja ja minun oireeni ovat alkaneet ennen kuin koronasta tiedettiin mitään tai ennen kuin rokotteitakaan oli. Toiseksi olen jo monta kertaa kertonut, että minua ei ole rokotettu eikä vaivani voi johtua rokotteesta. Silti rokotevastaisia juttuja tungetaan tähänkin keskusteluun, kuten melkein kaikkiin, oli kyse mistä tahansa vaivasta tai sairaudesta. Se panee kovasti epäilemään "hörhöyttä"...

Jos sanoo yhtä ainoaa rokotetta ihmisille haitalliseksi, se ei ole merkki rokotevastaisuudesta. Tuo mRNA-rokote on aiheuttanut huomattavan paljon haittoja esim. Pandemrixiin verrattuna ja se on edelleen markkinoilla. Ei tämän faktan toteamiseksi tarvitse mitään erikoista koulutusta kun siihen riittää arkijärkikin. Jopa HUS:in Asko Järvinen on myöntänyt sen, että tuon rokotteen kampanjointiin on liittynyt ihan selkeää politisointia. Onko esim. Krista Kiuru mielestäsi rokoteasiantuntija?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli olet itse rokotehörhö, joka haukkuu rokotehörhöjä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli olet itse rokotehörhö, joka haukkuu rokotehörhöjä.

En ole rokotehörhö, koska tiedän, että en ole. Jotkut vain aina luulevat tietävänsä toisten asiat paremmin kuin nämä itse...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole rokotehörhö, koska tiedän, että en ole. Jotkut vain aina luulevat tietävänsä toisten asiat paremmin kuin nämä itse...

Onkin parasta, kun tietää omat asiansa ja omat mielipiteensä, ja antaa ihmisten ihan itse päättää, mitä tekevät rokotteiden kanssa.
        Naurettava haloo nousi koko asiasta, haukutaan puolin ja toisin, näköjään jatkuu edelleen.
        Onneksi ei tarvitse välittää, mielestäni toiset saavat itse päättää asioistaan, ei kuulu minulle alkaa arvostella muita toimintatavoistaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onkin parasta, kun tietää omat asiansa ja omat mielipiteensä, ja antaa ihmisten ihan itse päättää, mitä tekevät rokotteiden kanssa.
        Naurettava haloo nousi koko asiasta, haukutaan puolin ja toisin, näköjään jatkuu edelleen.
        Onneksi ei tarvitse välittää, mielestäni toiset saavat itse päättää asioistaan, ei kuulu minulle alkaa arvostella muita toimintatavoistaan.

Niin, ihmiset päättävät yleensä itse asioistaan ja mielellään "oikean" tiedon perusteella eikä joidenkuiden kuvitelmien ja luulottelujen perusteella. Tälläkin palstalla tekee sitten aloituksen mistä tahansa, heti rokotehörhöt tulevat sönköttämään, että rokotteesta se johtuu, tai sitten joku valittaa, mitä vaivoja psyykenlääkkeet ovat hänelle aiheuttaneet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä sitten oli, että ei rokote kelvannut?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä olisi kelvannut, mutta siihen oli silloin syynsä. Mutta minulla ei ole mitään velvollisuutta tai tarvetta selitellä omia asioitani sinulle.

Oletko itse rokotettu?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä samaa löpinää.
        Ei se kuulu kenellekään, miksi joku ei ottanut rokotetta, tai miksi joku otti.
        Miksi toisten asiat kiinnostavat niin paljon ?

• Anonyymi

- jalkojen tunnottomuus/puutuminen varpaista ja päkiöistä lähtien nilkkoihin asti
      Kyllä.
      - jokaisen varpaan ja jalkaterien ympärillä kuin kiristys/puristussiteet
      Kyllä.
      - nilkoissa jäykkyyttä
      Jonkin verran.

- jaloissa heikentynyt kosketustunto, heikentynyt kylmän ja kuuman tunto,
      Kyllä.

- vasaravarpaita,
      Ei.

- jaloissa heikentynyt asentoaistimus
      Ei.

- ei refleksiä akillesjänteessä
      Ei.

- jalkojen kuiva iho, kantapäissä paksuuntunut iho, halkeilua
      Ei. Käsissä kylläkin liiallista kuivumista.

- “levottomat jalat”, iltaisin ja öisin varpaita ja jalkoja heiluteltava, jolloin jalkojen särky
      vähän helpottaa
      Kyllä. Tämä kiusallinen vaiva alkanut vasta joku viikko sitten.

- tasapainon, koordinaation ja refleksien heikkeneminen (tasapaino ja koordinaatio
      Kyllä.

- joudun usein keskittymään kävelyyn, muuten alkaa hoipertelu
      Jossain vaiheessa kun oli huimausta mukana, niin oli välillä juuri tämmöistä.

- epätasaisella alustalla kävelyyn keskityttävä tarkasti
      Tavallista enemmän joudun keskittymään.

- portaiden nousu hankalaa ja raskasta, otettava kaiteesta tukea.
      Kunto on vielä ihan hyvä ja pitkät kävelyt onnistuu. Portaa eivät aiheuta liikaa päänvaivaa.

Tämmöiset minulla. Millään ei voi mitään todistaa ja asiasta puhuminen saa lääkärit hyppimään seinille, mutta itse olen alkanut epäilemään ns. long covidia TAI long vaxia. Eli tää on tavalla tai toisella yhteydessä koronaan tai rokotteeseen.

• Anonyymi

Minulla on jonkinlaista lihasheikkoutta. Aluksi ei ollut ongelmia voimissa vaan koordinaatiossa, en esim. uskaltanut nousta lumipenkalle, kun ei ollut tukea. Jos nousin, saatoin kaatua pitkin pituuttani penkan päällä. Enkä sitten oikein päässyt ylös...

Ja kävelykin onnistuu (tai onnistui) tasaisella ja alamäkeen, mutta ylämäet ongelma ja samoin ne portaat. Mutta minulla ollut vaivoja jo vuosia, ainakin 4-5 vuotta.

En usko tuohon koronaan. Minulla ei ole ollut koronaa eikä eräästä syystä rokotettakaan. Ja vaivat tosiaan alkaneet jo vuosia sitten. Korona voi tietysti pahentaa entisiä vaivoja, mutta diabetes todennäköisin ja yleisin syy. Minullakin voi olla alkava diabetes, mutta ei tietysti tutkita, ei lääkäreitä paljon kiinnosta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla on jonkinlaista lihasheikkoutta. Aluksi ei ollut ongelmia voimissa vaan koordinaatiossa, en esim. uskaltanut nousta lumipenkalle, kun ei ollut tukea. Jos nousin, saatoin kaatua pitkin pituuttani penkan päällä. Enkä sitten oikein päässyt ylös...

Ja kävelykin onnistuu (tai onnistui) tasaisella ja alamäkeen, mutta ylämäet ongelma ja samoin ne portaat. Mutta minulla ollut vaivoja jo vuosia, ainakin 4-5 vuotta.

En usko tuohon koronaan. Minulla ei ole ollut koronaa eikä eräästä syystä rokotettakaan. Ja vaivat tosiaan alkaneet jo vuosia sitten. Korona voi tietysti pahentaa entisiä vaivoja, mutta diabetes todennäköisin ja yleisin syy. Minullakin voi olla alkava diabetes, mutta ei tietysti tutkita, ei lääkäreitä paljon kiinnosta.

Ihan suoraan en voi tosiaan itsekään laittaa oireita täysin koronan tai rokotteen syyksi, koska onhan mulla tiettyjä terveydellisiä ongelmia, ykköstyypin diabeteksen lisäksi, jotka voisivat aiheuttaa ongelmia. Mutta jotenkin hassusti vointini meni itselläni huonompaan suuntaan toisen rokotteen ja sen jälkeen sairastetun koronataudin jälkeen.

Miten muuten; kuinka paljon sulla menee tai on mennyt alkoholia tai oletko syönyt esim. rauhoittavia lääkeaineita pitkään?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan suoraan en voi tosiaan itsekään laittaa oireita täysin koronan tai rokotteen syyksi, koska onhan mulla tiettyjä terveydellisiä ongelmia, ykköstyypin diabeteksen lisäksi, jotka voisivat aiheuttaa ongelmia. Mutta jotenkin hassusti vointini meni itselläni huonompaan suuntaan toisen rokotteen ja sen jälkeen sairastetun koronataudin jälkeen.

Miten muuten; kuinka paljon sulla menee tai on mennyt alkoholia tai oletko syönyt esim. rauhoittavia lääkeaineita pitkään?

Aikaisemmin käytin alkoholia kohtuullisen paljon, mutta alkoholin käyttö on myöhemmin vähentynyt. Ja sitten tuli tämä korona-aika ja työnkään takia en pystynyt ravintoloissa juuri käymään. Lopulta kantapubini lopetettiin ja en ole käynyt vuosiin ravintoloissa, viime kesänä kävin pari kertaa.

Nämä vaivat voivat juontua alkoholista. Toisaalta voi olla alkavaa/alkanutta diabetesta, koska painoni on noussut vanhemmiten. Olen epäillyt IBS:ää, koska on ollut vatsa- ja suolistovaivoja jotain 10 vuotta. IBS:n syitä ei yleensä tiedetä, mutta epäilen, että voi johtua särkylääkkeistä, joita olen joutunut syömään usein aika paljon selkäkipujen takia. Selkäni on jo kertaalleen leikattu. Tai sitten se johtuu somaattisesta neuropatiasta...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Diabetes selviää yhdellä verikokeella! Voit mittauttaa verensokerin myös yksityisessä laboratoriossa. Tai voit ostaa oman verensokerimittarin, maksaa kaksi tai kolme kymppiä.

Diabetes todella on tavallisin syy ketjussa kuvattuihin oireisiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Diabetes selviää yhdellä verikokeella! Voit mittauttaa verensokerin myös yksityisessä laboratoriossa. Tai voit ostaa oman verensokerimittarin, maksaa kaksi tai kolme kymppiä.

Diabetes todella on tavallisin syy ketjussa kuvattuihin oireisiin.

Näkyykö se aina verikokeessa, otettiinpa milloin tahansa? Yleensä verikokeet otetaan "paaston" jälkeen. Olen kuullut myös sokerirasituskokeesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näkyykö se aina verikokeessa, otettiinpa milloin tahansa? Yleensä verikokeet otetaan "paaston" jälkeen. Olen kuullut myös sokerirasituskokeesta.

Jos diabetestä epäillään, niin kyllä ne tutkivat tarkemmin kuin pelkän paastosokerin.
        Juurikin esim. tuo sokerirasituskoe yleensä tehdään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos diabetestä epäillään, niin kyllä ne tutkivat tarkemmin kuin pelkän paastosokerin.
        Juurikin esim. tuo sokerirasituskoe yleensä tehdään.

Luulisi, että jos neuropatiaa epäillään, tutkittaisiin diabeteksen mahdollisuus, mutta asiaa ei edes harkittu tai otettu puheeksi. Esim. kuitenkin ruokailun yhteydessä tai jälkeen pään hikoilua on usein esiintynyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luulisi, että jos neuropatiaa epäillään, tutkittaisiin diabeteksen mahdollisuus, mutta asiaa ei edes harkittu tai otettu puheeksi. Esim. kuitenkin ruokailun yhteydessä tai jälkeen pään hikoilua on usein esiintynyt.

Jos lääkäri ei ota puheeksi jotain, niin häneltä voi itse kysyä asioista.
        Olisit voinut vaikka kysyä, olisiko veren sokereilla asian kanssa mahdollisesti jotain yhteyttä vaivoihisi.
        Oma-aloitteinen saa olla, ja usein pitääkin. Lääkärit eivät ole ajatustenlukijoita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos lääkäri ei ota puheeksi jotain, niin häneltä voi itse kysyä asioista.
        Olisit voinut vaikka kysyä, olisiko veren sokereilla asian kanssa mahdollisesti jotain yhteyttä vaivoihisi.
        Oma-aloitteinen saa olla, ja usein pitääkin. Lääkärit eivät ole ajatustenlukijoita.

Mutta kun näyttää siltä, että potilaan pitää itse arvata sairautensakin ja ehdotella niitä. Luulisi, että lääkäreiden pitäisi kysellä oireita ja tarkentaa siten syntyneitä epäilyjään uusilla kysymyksillä. Potilas ei ole lääketieteen asiantuntija, lääkärit ovat (ainakin olevinaan).

Minä itse epäilin neuropatiaa, mutta lääkärit suhtautuivat siihen hyvin nihkeästi. Verikokeet otettiin ja myös verensokeri, eikä näkynyt ongelmia. Olisivat lääkäritkin silloin voineet ehdottaa sokerirasituskoetta, mutta ei. Yksi lääkäri selvästi ärsyyntyi, kun ei saanut akillesjänteestä refleksejä ilmaantumaan, mikä on selvä neuropatian oire. Koko ajan oli tunne, että lääkärit eivät edes olleet halukkaita löytämään mitään sairautta, vaikka oli aika pahoja oireita. 90 % oireista viittasi neuropatiaan!

Minä en enää luota lääkäreiden rehellisyyteen...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta kun näyttää siltä, että potilaan pitää itse arvata sairautensakin ja ehdotella niitä. Luulisi, että lääkäreiden pitäisi kysellä oireita ja tarkentaa siten syntyneitä epäilyjään uusilla kysymyksillä. Potilas ei ole lääketieteen asiantuntija, lääkärit ovat (ainakin olevinaan).

Minä itse epäilin neuropatiaa, mutta lääkärit suhtautuivat siihen hyvin nihkeästi. Verikokeet otettiin ja myös verensokeri, eikä näkynyt ongelmia. Olisivat lääkäritkin silloin voineet ehdottaa sokerirasituskoetta, mutta ei. Yksi lääkäri selvästi ärsyyntyi, kun ei saanut akillesjänteestä refleksejä ilmaantumaan, mikä on selvä neuropatian oire. Koko ajan oli tunne, että lääkärit eivät edes olleet halukkaita löytämään mitään sairautta, vaikka oli aika pahoja oireita. 90 % oireista viittasi neuropatiaan!

Minä en enää luota lääkäreiden rehellisyyteen...

Kirjoitat, että oli oireita.
        Eikö niitä enää sitten ole ?
        Neuropatiaa ei voi todeta verikokeilla, eikä edes sokeriarvojen perusteella.
        Diabeetikot kyllä saattavat saada neuropatian vaivakseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirjoitat, että oli oireita.
        Eikö niitä enää sitten ole ?
        Neuropatiaa ei voi todeta verikokeilla, eikä edes sokeriarvojen perusteella.
        Diabeetikot kyllä saattavat saada neuropatian vaivakseen.

Oli oireita silloin kun kävin lääkäreillä tutkimuksissa ja on edelleen.

Ei tietenkään neuropatiaa todeta verikokeilla, mutta diabetes todetaan. Ihmisellä voi olla diabetes piilevänä, vaikka mitään oireita ei vielä edes huomaisi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oli oireita silloin kun kävin lääkäreillä tutkimuksissa ja on edelleen.

Ei tietenkään neuropatiaa todeta verikokeilla, mutta diabetes todetaan. Ihmisellä voi olla diabetes piilevänä, vaikka mitään oireita ei vielä edes huomaisi.

Se on kyllä täysin totta.
        Taitaa monillakin suomalaisilla olla piilevänä sokeriarvoissa heittoja.
        Monet eivät vain käy lääkärin luona, niin ei tule mentyä kokeisiin, jossa ne voitaisiin nähdä.

• Anonyymi

Vasemmassa jalassa samat oireet kuin aloittajalla. Satunnaista huimausta ja pahaa oloa. Iltapäivisin alkaa ns. k uumeinen olo, vaikka mittari näyttää korkeintaan 36.5 astetta. Oikeapuoleinen korva kuuroutunut 90%:sti, päänsärkyjä ja näköhäiriöitä. (migreeni?) Iho alkanut kuivumaan noin kuukausi sitten jaloista ja käsivarsista. Samoin päänahka kutiaa voimakkaasti.
      Jalkojen oireisiin auttaa hiukan kävely, jota teenkin vähintään 10km päivässä. Oireet pysyy jaloista pois pari kolme tuntia. Kävellessä lisäksi olo muutenkin paljon parempi.

Lääkärissä käynyt muutaman kerran eri tohtoreilla. Kaikilta suunilleen samat lääkkeet. liikuntaa lisää ja muista terveellinen ruoka.(paljon kasviksia, vähän lihaa) Olen yrittänyt kertoa, että liikun mielestäni tarpeesi eli parituntia/päivä. Ruokatottumukset kohdillaan mielestäni. Pitäisi siis vaan liikkua entistä enemmän ja elää "porkkanoilla"?
      Perussairauksia on kilpirauhasen vajaatoiminta. Sairastanut jo yli kaksikymmentä vuotta, arvot mitattu vuosittain ja kohdillaan. Kaksi vuotta verenpainelääkitys, mielestäni tabletti päivässä liikaa, koska liikunta alentaa painetta. Lääkäri ei noihin kommentoi mitään, kertoo minun itse tietävän tarpeellisen annostuksen. Thyroxin osalta toki tiedänkin, varmaan sitten Losertaninkin?
      Vitamiinit C, D ja seleeni otan päivittäin. Sinkki jokatoinen päivä.
      Että sellaista "tautia" täällä.

• Anonyymi

Onko vain vasemmassa jalassa? Se tuo uusia vaihtoehtoja hermopinteestä lähtien...

Kilpirauhasen vajaatoimintakin voi ilmeisesti aiheuttaa neuropaattisia oireita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko vain vasemmassa jalassa? Se tuo uusia vaihtoehtoja hermopinteestä lähtien...

Kilpirauhasen vajaatoimintakin voi ilmeisesti aiheuttaa neuropaattisia oireita.

Vain vasemmassa pohkeessa, mutta joskus oikeakin jalka oireilee, tosin aika harvoin. Tuo vasemman pohkeen kipuilu joskus siirtyy saman jalan nilkkaan etupuolelle. Aivan, siis vaihtaa paikkaa, mutta samassa jalassa kuitenkn.
        Olen tuon kilpirauhasen vajaatoiminnan vuoksi alkanut laittamaan kaikki vaivat sen syyksi, pääsee niin helpommalla. Kyllähän näiden vaivojen kanssa toimeen tulee, mutta aika ihmeellisiä on oireilut välillä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vain vasemmassa pohkeessa, mutta joskus oikeakin jalka oireilee, tosin aika harvoin. Tuo vasemman pohkeen kipuilu joskus siirtyy saman jalan nilkkaan etupuolelle. Aivan, siis vaihtaa paikkaa, mutta samassa jalassa kuitenkn.
        Olen tuon kilpirauhasen vajaatoiminnan vuoksi alkanut laittamaan kaikki vaivat sen syyksi, pääsee niin helpommalla. Kyllähän näiden vaivojen kanssa toimeen tulee, mutta aika ihmeellisiä on oireilut välillä.

Eikä tunnu suonenvedolta pohkeessa?

Googleta hakusanoilla: kilpirauhasen vajaatoiminta neuropatia.

Diabetes-lehti:
        "Lisäksi neuropatia voi johtua muustakin syystä kuin diabeteksesta. Alkoholin liiallinen käyttö, kilpirauhasen vajaatoiminta ja B12-vitamiinin imeytymishäiriö saattavat nekin vaikuttaa hermoston toimintaan."

Ja ilmeisesti myös B12-vitamiinin puute yleensä...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikä tunnu suonenvedolta pohkeessa?

Googleta hakusanoilla: kilpirauhasen vajaatoiminta neuropatia.

Diabetes-lehti:
        "Lisäksi neuropatia voi johtua muustakin syystä kuin diabeteksesta. Alkoholin liiallinen käyttö, kilpirauhasen vajaatoiminta ja B12-vitamiinin imeytymishäiriö saattavat nekin vaikuttaa hermoston toimintaan."

Ja ilmeisesti myös B12-vitamiinin puute yleensä...

Alkoholia en käytä, tervetuliaisdrinkin kyllä join vuonna 2003 tyttäreni mennessä naimisiin. En myöskään tupakoi. Tuota B12 vitamiinia olen kyllä ajatellut hankkia, täytyykin mennä huomenna apteekkiin.
        Suonenvetoa se ei ole, tunnistan kyllä sellaisen. Vietän kyllä mielestäni ihan normaalia elämää, ilman näitä oireiluita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Alkoholia en käytä, tervetuliaisdrinkin kyllä join vuonna 2003 tyttäreni mennessä naimisiin. En myöskään tupakoi. Tuota B12 vitamiinia olen kyllä ajatellut hankkia, täytyykin mennä huomenna apteekkiin.
        Suonenvetoa se ei ole, tunnistan kyllä sellaisen. Vietän kyllä mielestäni ihan normaalia elämää, ilman näitä oireiluita.

B12-vitamiinia tai yleensäkään B-vitamiineja ei varmaan voi saada liikaa.

Mutta tuo, että on vasemmassa jalassa, mietityttää. Yleensä "tavallinen" neuropatia on molemmissa jaloissa. Onko jalkaan sattunut mitään viime aikoina, nyrjähdystä? Huom. en siis ole lääkäri... :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta tuo, että on vasemmassa jalassa, mietityttää. Yleensä "tavallinen" neuropatia on molemmissa jaloissa. Onko jalkaan sattunut mitään viime aikoina, nyrjähdystä? Huom. en siis ole lääkäri... :)

Viimeaikoina ei, mutta reiteen on puukotettu 70-luvun lopussa. Suureen valtimoon osunut, verta tuli aivan mielettömästi. Olen joskus miettinyt, olisiko joku arpeuma tai sellainen estämässä verenkertoa Toisaalta olisihan se vaivannut ehkä aiemminkin vai vanhenemisenko mukanaan tuomaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Viimeaikoina ei, mutta reiteen on puukotettu 70-luvun lopussa. Suureen valtimoon osunut, verta tuli aivan mielettömästi. Olen joskus miettinyt, olisiko joku arpeuma tai sellainen estämässä verenkertoa Toisaalta olisihan se vaivannut ehkä aiemminkin vai vanhenemisenko mukanaan tuomaa.

Jos on jo pitkä aika kulunut, ei välttämättä enää aiheuta mitään, mutta kaikkihan on aina mahdollista. Luulisi, että olisi ollut aikaisemminkin ongelmia. Ja vanhemmiten voi tulla kaikenlaista uutta.

Minulla pari viikkoa sitten poksahti vasen jalka turvoksiin ja nilkka jäykistyi. Liikkeellelähtö vaikeaa kivun takia, mutta "vertyy" vähän kävellessä. Tuntuu kuin olisi nilkka nyrjähtänyt, mutta kun ei ole. Kävi mielessä veritulppakin.

Vuosia sitten oikeassa jalassa paha ihottuma ja ihonalainen tulehdus. Jalka turposi polven alapuolelta suorastaan valtavaksi, pohje oli niin paksu, ettei housut meinanneet mahtua jalkaan, eikä kengätkään mahtuneet. Vasen jalka oli vähemmän turvonnut.

Mietin sitä, olisiko hiussuonet rikkoutuneet ja jalkojen verenkierto heikentynyt ja siksi hermojen toiminta häiriintynyt. Kasvaako hiussuonet sitten kokonaan takaisin, jos ovat hajonneet.

Eikä tulehduksen ja turpoamisen lopullinen syykään koskaan selvinnyt...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kannattaa niiden b-vitamiinienkin kanssa olla tarkkana, koska ainakin synteettinen b6 saattaa aiheuttaa neuropatiaa jopa suht. maltillisillakin annoksilla. Kannattaa ainakin olla tarkka, että ei syö kovin pitkiä kuureja b-vitamiinivalmisteita ja kattelee vähän, että tuota vitamiinia ei tule vahingossa esim. muiden vitamiini- ja hivenainevalmisteiden mukana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kannattaa niiden b-vitamiinienkin kanssa olla tarkkana, koska ainakin synteettinen b6 saattaa aiheuttaa neuropatiaa jopa suht. maltillisillakin annoksilla. Kannattaa ainakin olla tarkka, että ei syö kovin pitkiä kuureja b-vitamiinivalmisteita ja kattelee vähän, että tuota vitamiinia ei tule vahingossa esim. muiden vitamiini- ja hivenainevalmisteiden mukana.

Mutta eiköhän sitä B-vitamiinia kuitenkin pitäisi syödä aika monta tablettia päivässä ennen kuin saisi liikaa B6-vitamiinia...

B6-vitamiinin päivittäisannoksen "yläraja" on 25 mg eli toista kymmentä tablettia esim. Pirkka B-vitamiinia (2,2 mg/tabl). Ei kai kukaan syö sellaisia määriä, jos ei ihan sekaisin ole... :)

Jollekin naiselle oli tullut neuropatia, kun oli syönyt yli 50 mg B6-vitamiinia vuosikausia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta eiköhän sitä B-vitamiinia kuitenkin pitäisi syödä aika monta tablettia päivässä ennen kuin saisi liikaa B6-vitamiinia...

B6-vitamiinin päivittäisannoksen "yläraja" on 25 mg eli toista kymmentä tablettia esim. Pirkka B-vitamiinia (2,2 mg/tabl). Ei kai kukaan syö sellaisia määriä, jos ei ihan sekaisin ole... :)

Jollekin naiselle oli tullut neuropatia, kun oli syönyt yli 50 mg B6-vitamiinia vuosikausia.

B6-vitamiinissa on se inhottava homma, että se varastoituu elimistöön ja sen jatkuva saaminen esim. lisäravinteena alkaa hiljalleen nostamaan sen pitoisuuksia elimistössä turhan korkealle. Saahan sitä tietenkin syödä melko kauan, ennen kuin alkaa ongelmia aiheuttamaan, mutta kyllä ton käyttämiseen tietyt riskit aina liittyy ja jotkut ovat nimenomaan tuolle synteettiselle muodolle herkempiä saamaan siitä ikäviä hermostollisia haittavaikutuksia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

B6-vitamiinissa on se inhottava homma, että se varastoituu elimistöön ja sen jatkuva saaminen esim. lisäravinteena alkaa hiljalleen nostamaan sen pitoisuuksia elimistössä turhan korkealle. Saahan sitä tietenkin syödä melko kauan, ennen kuin alkaa ongelmia aiheuttamaan, mutta kyllä ton käyttämiseen tietyt riskit aina liittyy ja jotkut ovat nimenomaan tuolle synteettiselle muodolle herkempiä saamaan siitä ikäviä hermostollisia haittavaikutuksia.

Mutta eikös se B6-vitamiinikin kulu sieltä "varastoista" ajan kanssa?

Ja eikö varastoitumista tapahdu lähinnä silloin, jos käyttää todella isoja annoksia?

Satuin katsomaan netistä näitä B6-vitamiinivalmisteita ja yllätyin, miten "vahvoja" tabletteja on myynnissä ilman reseptiä (jos ymmärsin oikein). Siellä oli tabletteja, joissa oli jopa 100-300 mg/päivässä! Eikö noin vahvat tabletit pitäisi olla reseptituotteita todella pahoihin puutostiloihin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta eikös se B6-vitamiinikin kulu sieltä "varastoista" ajan kanssa?

Ja eikö varastoitumista tapahdu lähinnä silloin, jos käyttää todella isoja annoksia?

Satuin katsomaan netistä näitä B6-vitamiinivalmisteita ja yllätyin, miten "vahvoja" tabletteja on myynnissä ilman reseptiä (jos ymmärsin oikein). Siellä oli tabletteja, joissa oli jopa 100-300 mg/päivässä! Eikö noin vahvat tabletit pitäisi olla reseptituotteita todella pahoihin puutostiloihin?

Joo, kyllä se tietenkin kuluu hiljalleen pois. Saattaa kuitenkin pysyä elimistössä lähes toista kuukautta.

Ainahan tuota jonkin verran varastoituu, koska kuuluu vitamiinin luonteeseen; sama juttu b12 kohdalla. Isompia annoksia ottaessa riskit ovat tietenkin aina suuremmat.

En tiedä Suomen markkinoista, mutta ainakin jollain jenkkibrändeillä noi b-vitamiinivalmisteet saattaa omata ihan helkkarinmoisia pitoisuuksia. Vaikka kyseessä olisikin vesiliukoisia vitamiineja, niin noilla annoksilla päivittäiskäytössä saattaa tulla ongelmia ja pitäisi määrätä ainoastaan tyyliin syömishäiriöistä kärsiville tai alkoholisteille.

• Anonyymi

Ei kai sitä niin striiman päälle etenkään maallikko osaa sanoo, mut kaikkihan tämän tietää; vaikkapa vain kilometrin verran kävelee päivässä, riesoja on vähemmän.

Kyllä niin toenperrään tänään kyllöitti kävellä muutama satameetteriä. Kun vielä olutta tarttuu pyörän sarviin, niin se polkumaratas vähentää riiputtamisen sijasta etes hartioita.
      Huimauksen pelossa ei enää ikätyypin kannata ajamaan lähtä. Ens kerta kun pelkkä kävely tuntui huimaavan.

• Anonyymi

Voisi kyse olla myös selkärangan hermopinteestä johtuvaa oireilua tai selkäydinkanavan tukkeutumisesta.
        Tasapainohäiriöt taas voivat viitata sisäkorva- ongelmiin, plyneuropatia tietysti yhtenä vaihtoehtona.
        Alkava, oirehtiva MS - tauti, aivokasvain...
        Suosittelen pään ja koko selkärangan , niskanikamat mukaan lukien magneettikuvausta
        Toisaalta mitä hyötyä on kun mihinkään ei pääse, ei lääkäriin eikä tutkimuksiin ellei ole rahaa tukuttain vaikka leikkauksiin yksityissairaaloissa?
        Toki on yrityksiä jotka kohtuu edullisesti tekevät mangneettikuvauksia ilman lääkärin lähetettäkin, ainakin isoimmissa kaupungeissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voisi kyse olla myös selkärangan hermopinteestä johtuvaa oireilua tai selkäydinkanavan tukkeutumisesta.
        Tasapainohäiriöt taas voivat viitata sisäkorva- ongelmiin, plyneuropatia tietysti yhtenä vaihtoehtona.
        Alkava, oirehtiva MS - tauti, aivokasvain...
        Suosittelen pään ja koko selkärangan , niskanikamat mukaan lukien magneettikuvausta
        Toisaalta mitä hyötyä on kun mihinkään ei pääse, ei lääkäriin eikä tutkimuksiin ellei ole rahaa tukuttain vaikka leikkauksiin yksityissairaaloissa?
        Toki on yrityksiä jotka kohtuu edullisesti tekevät mangneettikuvauksia ilman lääkärin lähetettäkin, ainakin isoimmissa kaupungeissa.

Vastasit ilmeisesti edelliseen viestiin, mutta vastaan silti, olen AP.

Ei ole hermopinnettä selkärangassa, röntgen ja ultra otettu eikä mitään löytynyt, paitsi jälkiä vanhasta leikatusta välilevystä.

Tasapaino-ongelmat johtunevat jalkojen hallinnan heikentymisestä ja myös refleksien heikentymisestä.

MS-tautia olen joskus miettinyt, mutta ei taida olla kovin todennäköinen.

Neuropatialta lähinnä vaikuttaa, lähes kaikki oireet täsmää, mutta sekään ei vakuuta lääkäreitä, jotka eivät halua, että minulla olisi mitään vaivaa. Eivätkä halunneet edes tutkia muita vaihtoehtoja...

Olen todella pettynyt lääkäreihin, turhauttavaa...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole hermopinnettä selkärangassa, röntgen ja ultra otettu eikä mitään löytynyt, paitsi jälkiä vanhasta leikatusta välilevystä.

Tasapaino-ongelmat johtunevat jalkojen hallinnan heikentymisestä ja myös refleksien heikentymisestä.

Neuropatialta lähinnä vaikuttaa, lähes kaikki oireet täsmää, mutta sekään ei vakuuta lääkäreitä, jotka eivät halua, että minulla olisi mitään vaivaa. Eivätkä halunneet edes tutkia muita vaihtoehtoja...

Et ole todellakaan ainoa. Ja meitä on varmaan paljon.
        Viitaten viimeiseen lauseeseesi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meitä "omituisista" neurologisista oireista kärsiviä on terveyskeskuksissa jonoiksi asti. Tuntuu, että läärit aistivat jotain, josta haluavat pestä kätensä. Niin hirveää kohtelua olen terveydenhuollosta saanut, että vakavaksi vetää.

Elämä muuttui kuin taikaiskusta päivittäiseksi oirehelvetiksi ja kukaan ei auta.

• Anonyymi

On, lähes tulkoon.

• Anonyymi

Aloittaja, oireet voi olla jalkojen verenkiertohäiriöitä, joista seuraa myöhemmin suonikohjuja.
      Liikunta auttaa mutta 10 km lenkki on varmaan liian pitkä, puolet siitä riittää, varsinkin jos liikut joka päivä.
      Auttaako kipuihin yhtään, jos nostat jalat ylös noin 15 minuutiksi?

• Anonyymi

Onko sokeri arvot ja kilpirauhanen tutkittu.

Sokeritauti aiheuttaa pahimmillaan jalkojen verenkierron heikkenemisen ja voi jopa kuolion.

• Anonyymi

Kyllä minulta verikokeita on otettu, mutta niissä ei ole kai sitten mitään erikoista ilmennyt.
        Sokeritautia vähän epäilen, mutta eipä tuo mahdollisuus lääkäreitä paljon kiinnostanut. Lääkärit vain sanovat, että tässä vaiheessa ei nyt mitään kannata tehdä, vaikka puolitoista vuotta tutkittiin...

• Anonyymi

Onko ollut kuumetta ?
      Kyllä mielestäni pitäisi mennä uudestaan lääkärin puheille , ei terveet jalat oireile suolla tavalla.
      Levottomiin jalkoihin on lääkkeet mutta että tunto menee niin silloin on mielestäni lääkärin katsottava vielä kerran .

• Anonyymi

Ei se paljon auta uudestaan, tai TAAS lääkäriin mennä...

Minua tutkittiin puolitoista vuotta, kolme lääkäriä tutki, samat kokeet ja testit tehtiin, sama tulokset saatiin. Mutta ei muka ole mitään vikaa. Ei muka ole neuropatiaa, vaivat on mutta muutakaan syytä niihin ei haluttu etsiä. Viimeinen lääkäri vaikutti kyllä muutenkin kusipäältä.

Koska olen työtön, mitään sairautta EI SAA löytyä, minähän voisin vaikka joutua/päästä eläkkeelle.

• Anonyymi

" Onko ollut kuumetta ? "
        Noin ne hoitajat ja lääkäritkin aina kysyvät, ja kun kyseessä on ihminen, jolle ei kuume nouse, niin ilmeisesti silloin ei voi olla sairas, kun ei ole kuumetta.....

• Anonyymi

Edellä jo ehdotettiin perifeeristä neuropatiaa, siltä tuo kuulostaa. Ja vaikken osaa koronarokotteiden osuudesta sanoa, itsellä tuo mainitsemani ja muiden ehdottama tuli kesyrotan puremisen jälkeen, kun kävin hakemassa sen takia itselleni tetanusrokotteen kymmeniä vuosia sitten. Olin onnekas, minulla kesti pahat oireet pari vuotta, nyt enää lievänä, osalla ne katoavat kuulemma kokonaan nopeasti. En ole ottanut koronarokotteita enkä aiokaan, mutten ole niiden vastainen vaan vain jäänyt kammo noista rokotteista jo kausi-influenssarokotteiden takia, kun ne eivät edes tehoa ja sivuoireita saan, ja silti sairaana niitä yritin suositellusti vuosia ottaa, jäänyt kuitenkin jo vuosia väliin, ja terveempänä olen pysynyt.

• Anonyymi

B1, B3 ja B6 -vitamiinit: lähteet ja puutosoireet.

B1-vitamiini (Tiamiini)

Puutosoireet:
      Väsymys ja heikkous
      Muistin heikkeneminen ja keskittymisvaikeudet
      Hermoston häiriöt, kuten pistely tai tunnottomuus
      Lihasheikkous ja kouristukset
      Sydämen vajaatoiminta vakavissa puutostapauksissa

B3-vitamiini (Niasiini)

Puutosoireet:
      Iho-oireet, kuten ihottuma, kuivuminen ja punoitus
      Suun ja nielun tulehdus ja haavaumat
      Pahoinvointi ja ruokahaluttomuus
      Masennus ja ärtyneisyys
      Vatsavaivat, kuten ripuli ja vatsakipu

B6-vitamiini (Pyridoksiini)

Puutosoireet:
      Huulet halkeilevat, erityisesti suupielissä
      Väsymys ja masennus
      Ihottumat, erityisesti kasvoissa
      Tunne- ja lihasheikkoudet
      Muistiongelmat ja keskittymisvaikeudet

https://www.sairaudet.net/b1-b3-ja-b6-vitamiinit-lahteet-ja-puutosoireet

• Anonyymi

Ei voi olla B-vitamiinipuutosta, syön jatkuvasti vitamiinilisiä, erityisesti B-vitamiineja.

• Anonyymi

Ei nuo b-vitamiinien puutosoireet ole lähelläkään perifeeristä neuropatiaa tai edes sellaisia jalkaoireita, mistä olen ite kärsinyt, tosin noita vitamiinejakin lääkäri laittoi kokeilemaan ennen oikeaa diagnoosia, vaikkei verikokeissa ollut edes puutoksia noihin suuntiin. Myös jalkojen puutuminen/levottomat jalat tai magnesiumin/kaliumin puutos oireet ovat aivan eri asia kuin neuropatiasta johtuvat, mutta ymmärrän, että jos ei niitä itse ole kaikkia kokenut, sekoittuvat hetkessä ainakin selitteissä toisiinsa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei nuo b-vitamiinien puutosoireet ole lähelläkään perifeeristä neuropatiaa tai edes sellaisia jalkaoireita, mistä olen ite kärsinyt, tosin noita vitamiinejakin lääkäri laittoi kokeilemaan ennen oikeaa diagnoosia, vaikkei verikokeissa ollut edes puutoksia noihin suuntiin. Myös jalkojen puutuminen/levottomat jalat tai magnesiumin/kaliumin puutos oireet ovat aivan eri asia kuin neuropatiasta johtuvat, mutta ymmärrän, että jos ei niitä itse ole kaikkia kokenut, sekoittuvat hetkessä ainakin selitteissä toisiinsa.

(T. se perifeerisen neuropatian diagnoosina saanut parikymmentä vuotta sitten, ettei sekaisin mene kommentit)

• Anonyymi

Montako piikkiä. Epäilen vahvasti rokotehaittaa.

• Anonyymi

Ei ole yhtään piikkiä. Miksi kaiken pitäisi aina johtua rokotteista? Minulla oli nämä vaivat ennen kuin koronasta tiedettiin mitään...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      115
      5289
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5064
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      91
      4134
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3620
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3228
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2811
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2307
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      54
      1939
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      40
      1810
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      38
      1663
    Aihe