Tarinan mukaan Jeesus käveli vetten päällä, jolloin opetuslapset säkähtivät ja luulivat Jeesusta aaveeksi. Me jokainen tiedämme, ettei tämä tarina ole totta. Ei ollut Jeesusta, opetuslapsia, veden päällä kävelyä, säikähdystä ja aavetta. Mutta mitä tämä kertoo tarinan sepittäjästä? Tarinan sepittäjä uskoi itse aaveisiin koska hän kirjoitti sen tarinaan ja piti sitä ihan uskottavana ja todistusarvoltaan vakavasti otettavana. Onko tämä nykyajan mittapuun mukaan vakavasti otettava tarina? Mitä mieltä olet henkilöstä, joka kertoo pää märkänä kummitusjuttuja? Uskoisitko?
[26] Kun he näkivät hänen kävelevän järven aalloilla, he säikähtivät ja huusivat pelosta, sillä he luulivat näkevänsä aaveen.
Jeesustarinan kirjoittaja uskoi aaveisiin
5
153
Vastaukset
Lee Falk uskoi vaeltavaan aaveeseen, koska hän loi aiheesta Mustanaamion, joka hänkin on mies, joka ei kuole koskaan.
Mustanaamion koirakin on samantapainen ihme kuin Bileamin aasi. Se osaa puhua:
http://www.kolmaspiste.net/naamakirja/fingerpori/kbs/6.jpg- Anonyymi
Luukkaan evankeliumin kirjoittaja uskoi tosiaan aaveisiin eli kummituksiin ja tämä näkyy myös siinä kohtauksessa, jossa Jeesus ilmestyy opetuslapsille huoneessa kuolleista heräämisen jälkeen.
Luukkaan evankeliumi:
24:36 Mutta heidän tätä puhuessaan Jeesus itse seisoi heidän keskellään ja sanoi heille: "Rauha teille!"
24:37 Niin heidät valtasi säikähdys ja pelko, ja he luulivat näkevänsä hengen (pneuma, AAVEEN).
24:38 Mutta hän sanoi heille: "Miksi olette hämmästyneet, ja miksi nousee sellaisia ajatuksia teidän sydämeenne?
24:39 Katsokaa minun käsiäni ja jalkojani ja nähkää, että minä itse tässä olen. Kosketelkaa minua ja katsokaa, sillä ei hengellä ole lihaa eikä luita, niinkuin te näette minulla olevan."
24:40 Ja tämän sanottuaan hän näytti heille kätensä ja jalkansa.
Myös Matteus ja Markus uskoivat aaveisiin:
Matteuksen evankeliumi:
14:26 Kun opetuslapset näkivät hänen kävelevän järven päällä, peljästyivät he ja sanoivat: "Se on aave", (phantasma) ja huusivat pelosta.
Markuksen evankeliumi:
6:49 Mutta nähdessään hänen kävelevän järven päällä he luulivat häntä aaveeksi (phantasma) ja rupesivat huutamaan;
Uskovatko nykyisen ajan kristityt aaveisiin, koska evankeliumien kirjoittajat niihin uskoivat (eikä Jeesus heitä oikaissut sanomalla että "aaveita ei ole olemassa", joten kaipa se Jeesus niihin myös uskoi)? - Anonyymi
Olen minäkin kävellyt vetten päällä. Talvisin.
- Anonyymi
Se joka näkee aaveita näkee muitakin harhoja
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3768283Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1672627- 76948
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta60873- 12860
- 25836
- 55833
- 64812
- 46786
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss69725