Mtv3 norjalainen tutkimus.
Korkea kolestoli onkin hyvästä
24
276
Vastaukset
- Anonyymi
Elävät pidempään.
- Anonyymi
😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋
❤️ Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#18069600Q
🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞
- Anonyymi
Linkki uutiseen. https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/yllattava-tutkimustulos-korkea-kolesteroli-onkin-hyvaksi/3202984
- Anonyymi
Miten niin yllättävä. Tuohan on tiedetty niin kauan kun asiaa on tutkittu.
Aliravitut ja alipainoiset samoin kuin ne, joilla on hyvin alhainen kolesteroli kuolevat ensimmäisenä. Sen jälkeen kuolevat reilusti ylipainoiset ja ne, joilla on erittäin korkea kolesteroli. Ihmiset, joiden kolesteroliarvo on 5 elävät yleensä pisimpään ja ne joilla se on siitä koholla elävät lähes yhtä pitkään, ainakin selvästi pidempään ja ennen kaikkea terveempinä kuin ne, joilla kolesteroliarvon on hyvin matala.
Eihän suositusarvo 5 mmol/l ole tyhjästä tempaistu vaan on aina perustunut tutkimustietoon. Jolloin on tietysti tiedetty myös mitä seuraa, jos arvo poikkeaa siitä.
- Anonyymi
Mulle tulee ainakin aina paha olo ja kaikenlaista sivuvaikutusvaivaa, kun lääkkeillä yritän kolesteroliarvoja laskea. Mitähän tästä pitäisi päätellä?
- Anonyymi
Sama täällä, minulle nämä sienimyrkyt ei sovi. Ruokavalio ja kovat rasvat pois.
- Anonyymi
Ja mä justihin viikko sitten aloitin rosuvastatiinin käytön, 10 mg/pv,
Kol. 6,3 . - Anonyymi
Mä siirryin lääkkeistä alentaviin levitteisiin yms. Ku lääkkeet huononsi vointia.
Verikokeet nyt kunnossa, eikä lääkäri motokottanut.
- Anonyymi
Ollaanpas tarkkoja. Norjalaisen tutkimuksen mukaan kokonaiskolestrolitaso 5.0-7.0 ei lisännyt kuolleisuutta. Eli jos kokonaiskolestroli menee yli 7.0, niin se on huono, kuolleisuutta lisäävä indikaattori. Myös aivan liian matala kolestroli on huono juttu. Tutkimus herättää kysymyksen, ovatko nykyiset valvontatasot liian tiukkoja.
Mielenkiintoista olisi tutkia hyvän ja huonon kolestrolin suhdetta. Yleensähän katsotaan, että korkea hyvä kolestroli on hyvä juttu. Joidenkin muiden tutkimusten mukaan tämäkään ei ole koko totuus. Pelkkä hyvän kolestrolin korkea määrä ei auta - oleellista on miten hyvin tämä toimii huonon kolestrolin sitomisessa.
Eräs kokenut lääkäri sanoin minulle aikoinaan, että jokaisen kolestroliarvoja pitäisi verrata omiin kolestroliarvoihin silloin kun olit nuori ja elit ja söit terveellisesti. - Anonyymi
Nämä totuudet muuttuvat aina, kun tehdään uusia tutkimuksia.
Nyt hyvä kolesteroli onkin paha kolesteroli.
Ja huomenna taas totuudet uusiksi.- Anonyymi
Kolesteroliarvo 5 raja on päätetty USA,ssa aikonaan pyöreän pöydän keskustelussa. Ei ole mitään tieteellistä tutkimusta miksi se on 5.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kolesteroliarvo 5 raja on päätetty USA,ssa aikonaan pyöreän pöydän keskustelussa. Ei ole mitään tieteellistä tutkimusta miksi se on 5.
Ok, jos joku lääketieteellinen tms. asia on kerran Jenkeissä päätetty, tarkoittaa se Suomessa ns. jumalan sanaa eli täydellistä totuutta. Viime aikoina on tullut paljonkin tutkimuksia, että juuri vanhempien naisten korkeampi kole vähentää naisten kuolleisuutta mutta Suomen lääkärimafia ei viitearvoja suostu muuttamaan, koska lääkebisnes kärsii.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työterveyslääkäri sanoi, että vanha raja oli 6, mutta se alennettiin 5:teen, jotta ongelmatapaukset havaittaisiin ajoissa, ja ihmisillä olisi mahdollisuus parantaa elintapoja ennen kuin lääkkeet lyödään päälle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työterveyslääkäri sanoi, että vanha raja oli 6, mutta se alennettiin 5:teen, jotta ongelmatapaukset havaittaisiin ajoissa, ja ihmisillä olisi mahdollisuus parantaa elintapoja ennen kuin lääkkeet lyödään päälle.
Eituossakaan kovin logiikkaa ole. Miten se 5:n tasolla oleva kolesteroli onkin sitten jo yhtäkkiä "ongelmatapaus"? Sittenhän pitäisi laskea raja oikeastaan 4:ään, jotta nuo viitoset tiedettäisiin ennakoida.
Tuntuu aika kaukaa haetulta...:)
Mutta kuten se Kuopion dosentti totesi , kolesteroliarvon pudottaminen yhdellä pykälällä toi puoli miljoonaa sairasta lisää..:) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ok, jos joku lääketieteellinen tms. asia on kerran Jenkeissä päätetty, tarkoittaa se Suomessa ns. jumalan sanaa eli täydellistä totuutta. Viime aikoina on tullut paljonkin tutkimuksia, että juuri vanhempien naisten korkeampi kole vähentää naisten kuolleisuutta mutta Suomen lääkärimafia ei viitearvoja suostu muuttamaan, koska lääkebisnes kärsii.
Tuokin. Monilla hiukan koholla= lääkitysmäärätään= bisnestä🤑
- Anonyymi
Lääket. tri Matti Tolonen kertoi kerran luennollaan, että ei se voi teidän verisuonianne ahtauta vaan hapettunut, härskiintynyt kolesteroli.
- Anonyymi
Joo, jonkun näkemyksen mukaan pieni jatkuva tulehdus yhdessä korkean kolesterolin kanssa on huono yhdistelmä.
- Anonyymi
Mutta jotain olemme kuitenkin tehneet oikein pitkässä juoksussa koska vielä 1800 ja 1900 lukujen vaihteessa eliniän odote oli about 60 vuotta max. 45 vuotta oli jo varsin tavallinen ikä kuolla. Tämän päivän ihmiset elävät helposti 90-95 vuotiaiksi jopa pidempäänkin.
- Anonyymi
Maailma on siitä muuttunut. Elämä on helpottunut ja terveydenhoito kehittynyt.
- Anonyymi
Alle puolet elää "helposti" yli 90 vuoden....miehet päässevät töin tuskin 80v. yli.
- Anonyymi
On varmaan jotain tehty oikeinkin mutta kolesterolin kohdalla on menty pahasti harhaan.
- Anonyymi
Kolesteroli on elimistölle välttämätöntä. Sitä tarvitaan esimerkiksi tiettyjen hormonien ja D-vitamiinin valmistamiseen.
Liiallinen määrä kolesterolia on kuitenkin riski terveydelle. - Anonyymi
Vanha juttu, liekö ajantasalla😅
- Anonyymi
Taas yksi esimerkki lisää, kuinka tulokset ja suositukset menevät ihan päälaelleen määrätyin väliajoin.
Ehkä suosituksiin ei kannata luottaa. Itse juon alkoholia päivittäin suositusten vastaisesti, mutta maksa ym. arvot erinomaiset siitä huolimatta
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997893- 1075627
- 2754891
- 494863
- 763637
- 512869
- 632615
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222478Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292412- 412294