Helmikuussa 2023 nähty uni

Anonyymi-ap

Olin unessa jossain opiskelijakampusalueella. Kampuksen kenttä oli täynnä ihmisiä - enimmäkseen nuoria - ja siellä oli ilmeiseti herätystä. Ylistysmusiikkia soitettiin. Olin laittanut jatkuvasti soivan musiikin vastapainoksi Raamatun opetusta. Opetus kuului kaiuttimista. Se oli Jukka Norvanto: "Raamattu kannesta kanteen". Olin menossa ottamaan puhetta pois paikkaan, jossa äänite oli. Matkalla huomasin nuoren miehen kitara kädessä mikin edessä odottamassa malttamattomana, milloin saarna loppuisi. Kädet olivat jo valmiiksi kitaran kielillä ottamassa ensimmäisiä sointuja. Heti puheen loputtua musiikki alkoi. Musiikki tuntui olevan pääasia. Hain Norvannon puheen pois. Huomasin, että äänite oli kasettimuotoisena ja se oli otettu jo pois kasettinauhurista ja siihen oli laitettu uusi kasetti valmiiksi. Katsoin, mikä kasetti se oli ja huomasin, että se oli Raimo Rahnaston saarnakasetti.

Herättyäni arvelin kasetin kuvaavan sitä, että saarnoja ja Raamattutunteja pidettään jo vähän vanhanaikaisina. Ylistys on toki soveliasta ja onkin tärkeää viettää Herran kanssaan aikaa myös ylistäen - Raamatukin kehottaa siihen - mutta Sana on jäänyt lähes olemattomiin. Kuuntelin unen jälkeen erään Raimo Rahnaston puheen, jossa hän totesikin seuraavanlaista: "Ennen Raamattunnit kestivät tunnin ja musiikki varttitunnin - nykyisin on toisinpäin."

Mietin, miksi Raimo Rahnaston puhe oli siinä kasettinauhurissa ja nousi mieleen ajatus, että haluaako Herra tuoda esiin sanomaa, jonka Hän on uskonut palvelijallensa, Raimo Rahnastolle?

0

333

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
        Maailman menoa
        23
        3123
      2. Hei! Halusin vain kertoa.

En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso
        Tunteet
        3
        743
      3. Kirjoittaisit edes jotain josta tiedän

Varmasti oletko se oikeasti sinä. Tänään tälläinen olo. 🫩
        Ikävä
        68
        740
      4. Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?

Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani
        Rakkaus ja rakastaminen
        3
        660
      5. Mistä tietää, onko hän se oikea?

Siitä, kun sitä ei tarvitse miettiä. Siitä, kun hänen olemassa oleminen ja ajatteleminen saa hymyilemään. Siitä, kun ha
        Ikävä
        35
        597
      6. Miten voitkin olla aina niin fiksu

...aina niin huomaavainen, kärryillä ja kartalla. Yritän etsimällä etsiä sinusta jotain vikaa, että saisin pidettyä sydä
        Ikävä
        32
        591
      7. Oletko varma

Ettei meistä tule mitään?
        Ikävä
        40
        521
      8. Tiesitkö? Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi seksuaalirikollinen

Järkyttävää… Motin mukaan Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi yksityiselämässään syyllistynyt es
        Maailman menoa
        19
        520
      9. Sofia Zida puhuu rehellisesti suhteesta Andy McCoyhin: "Se on ollut mulle tavallaan..."

Sofia ja Andy, aika hellyttävä parivaljakko. Sofia Zida on mukana Petolliset-sarjassa. Hänet nähtiin Yökylässä Maria Ve
        Suomalaiset julkkikset
        3
        519
      10. Mitä ajattelet

Meistä nykyään.
        Ikävä
        36
        505
      Aihe