Löytyy tästä "debatista":
https://www.youtube.com/watch?v=ZzHHJX0Rbb4
Aron Ra:n avauspuheenvuorossa hyvä tiivistys Smithin sekopäisyydestä :D
Erinomainen kertaus mormonsmin historiasta
5
149
Vastaukset
- Anonyymi
"sekopäisyydestä..."
Niin no Joseph Smith oli hyvinkin saattanut kärsiä vaikkapa skitsofreniasta ja hänen saamansa "näyt" johtuivat sitten siitä. Tai saattoi metsässä ollessaan maistaa vähän vääränlaista sientä.- Anonyymi
Tai sitten hän yksinkertaisesti valehteli
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai sitten hän yksinkertaisesti valehteli
Tämä on uskovaisuuden ydin: valehdellaan ensin itselleen ja kun on vakuuttunut näistä valheista aletaan levittämään valetta muuallekin.
- Anonyymi
luen vähän kirjaston historiaa ja näen mielenkiintoista, että kirkon sisällä on aika yliopistomaista tutkimusta ja debattia, joka jopa horjuttaa uskoakin ja lähtökohtia...aika älykästä ja modernia kyllä, mitä hakea voi tavallisissa uskonnoissa
mielenkiintoinen juttu on mormonien suomalaiseta historiasta
saapuivat suomeen jo joskus 1800 luvulla ruotsista
mutta käännynnäisiä tuli myöhään uudella ajalla pohjanmaalle
siellä oli pariskunta joka kääntyi ja perustivat seurakunnan
nyt seuraajaa on ympäri suomea
ei ihme toi espoon kirkkokin, vaikka tuli yllätyksenä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984