Mitä on hurmahenki?

Minulle on jäänyt hieman epäselväksi, mitä se hurmahenki oikein on. Paljon siitä puhutaan tälläkin palstalla ja lyömäaseena käytetään uskovia vastaan, sitä pelätään, mutta miten se esiintyy, että sitä osaisi välttää?

12

358

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onhan siitä jotain tietoakin, "Lutherin kirjoittamassa Schmalkaldenin opinkohdissa opetetaankin selvästi, missä Jumalan Henki toimii: Suullista, ulkonaista sanaa koskevissa opinkohdissa on lujasti pidettävä kiinni siitä, että Jumala ei anna Henkeänsä tai armoansa kenellekään muuten kuin edeltävän sanan välityksellä ja myötä. Siten suojaudumme hurmahengiltä, jotka kerskuvat saaneensa Hengen ilman sanaa ja ennen sanaa ja jotka siksi mielensä mukaan arvostelevat, tulkitsevat ja venyttävät Raamattua ja suullista sanaa. (Schmal. III, kohta 8, 3)."

      • Anonyymi

        Siis Lutherin mukaan luterilaisilla on hurmahenget, luterilaiset saavat Jumalan Hengen kolmen vesitilkan pakanarituaalissa, ilman edeltävää Sanan välitystä ja myötä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis Lutherin mukaan luterilaisilla on hurmahenget, luterilaiset saavat Jumalan Hengen kolmen vesitilkan pakanarituaalissa, ilman edeltävää Sanan välitystä ja myötä.

        >>>"vesitilkan"<<<

        unohdat kokonaan , että kristillinen kaste annetaan
        Jumalan Sanalla JA vedellä , > "vedestä ja Hengestä"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>"vesitilkan"<<<

        unohdat kokonaan , että kristillinen kaste annetaan
        Jumalan Sanalla JA vedellä , > "vedestä ja Hengestä"

        En tiennytkään kraanasta tulevan Jumalan Sanaa. Outoa...


      • Anonyymi

        😍😋😍😋😍😋😍😋😍

        🍑 ­N­­y­­m­f­o­­­m­a­a­­n­­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi
    • Luin, että hurmahenget lähtee siitä, ettei ole vielä kuullut Jumalan sanaa, mutta on joku kokemus, jonka varaan uskotaan. Uskoo siis ennen ja ilman Jumalan Sanaa. Sellainen usko on henkistä, hengen hurmaa niinku sanotaan. " Tästä kokemuksesta lähtee se usko. Vaikka Sanassa sanotaan,"usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Jumalan Sanan kautta".
      Roomalaiskirje 10:17 FB38

    • Anonyymi

      Ateistit epäilevät että ne ovat satuolentoja.

      Sen mukaan armoton taistelu niitä vastaan näyttää enemmän kuin typerältä.

      Ja jos niin olisikaan, niin kovin järjellistä kuvaa niitä kauhukuvien luominen ei oikein ole jos tieto niistä on hakusessa ja on vain lyömäase.

    • Anonyymi

      Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.
      Katolisesta ja luterilaisista kirkoista löytyvät villisevät henget ja riivaajien opit!

    • Anonyymi

      Kyllä sitä sylipainia voi käydä hurmahenkien kanssa aivan vapaasti, mutta ei pidä välittää siitä jos se näyttää muista vähän naurettavalta.

      • Anonyymi

        Kumma ettei hurmaavat henget uskalla mennä kirkkoon, ei edes sivuovesta!
        Ei ole nähty kurkkimasta ikkunoista sisälle eikä käymästä avuttoman puuäijän kimppuun.

        Pelokkaita ovat hurmahtavat henget, naispappiako vierastavat vai mikä on!@


    • Anonyymi

      Mutta silti ettei hurmahengistä ole mitään tietoa eikä kukaan niitä ole nähnyt, on parempi varmuudeksi käydä niitä vastaan taistelua. Sylipaini ei tietenkään onnistu, koska ei olemattomasta saa otetta, mutta niitä voi ampua umpimähkään sinne tänne, niin on edes pieni mahdollisuus että voisi vaikka osua.

      Tietenkin se on ajan tuhlausta, mutta jos mitään tuottavampaa hommaa ei ole tiedossa, niin sekin käy.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      180
      1827
    2. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      270
      1344
    3. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1275
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      36
      1057
    5. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      61
      922
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      162
      914
    7. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      67
      908
    8. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      40
      808
    9. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      57
      762
    10. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      39
      725
    Aihe