Miten tunnistan feikin?

Anonyymi-ap

Facebookissa tai vastaavassa?

27

298

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Facebookissa tai Instagramissa viestit ovat esimerkiksi tällaisia:

      "Hei ystävä 👋 mitä kuuluu tänään on todella ilo tavata sinut täällä Nautin jokaisesta kommentistasi, jonka jaat tässä kommenttiosiossa ja ihanasta profiilistasi Yritin lähettää sinulle kaveripyynnön tai viestipyynnön, mutta se ei toiminut, lähetä minä ystäväpyyntö tai viestipyyntö kiitos"

      "Hyvää päivää, toivottavasti en häiritse sinua? Haluan pyytää anteeksi, että murtauduin kommenttiisi, mutta pidin profiilistasi todella paljon, joten otin vapauden kirjoittaa sinulle, jotta voisin keskustella kanssasi paremmin. Ja kun tarkistin profiiliasi ja näin, että sinulla on kaunis viesti, joka kiinnitti huomioni ja sinulla on myös hämmästyttävä hymy. Jos et haittaa, lähetä minulle ystäväpyyntö, jotta voimme olla ystäviä, muuten pahoittelen. Kiitos ja mukavaa päivää.🙌🙌🍀🍀🥂🥂"

      "Hei mitä kuuluu Katselin sivuasi jonkin aikaa katsellen kaunista valokuvaasi. Olin hämmästynyt siitä uskomattomasta kauneudesta, jolla Jumala loi sinut. Haluaisin pitää sinut ystävänä. Haluan todella tietää enemmän tästä kauniista enkelistä, jolla olen siunattu. Yritin lisätä sinut, mutta se ei riitä. Jos et välitä, haluan sinun lisäävän minut ystäväksi. Toivottavasti saan sinulta kutsun 😘😘🌹🌹"

      • Anonyymi

        Noita ne on kyllä mulle puhunu, myös englanniksi.


      • Täällä palstalla nyt ei olla välttämättä muutenkaan niin tosissaan omia itsejämme, mutta täälläkin toistuu samoja juttuja, kuten samantyyppinen kirjoitustyyli, samat vähän erikoiset fraasit tai sitten vaikka nimimerkki on muodostettu samantyyppisellä logiikalla kuin jokin aiempi, mitä ei pitkään aikaan käytä tai minkä on hylännyt. - Sitä ei pidä ottaa vakavasti, kunhan lakia ei rikota.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Noita ne on kyllä mulle puhunu, myös englanniksi.

        Englanniksi, viroksi, venäjäksi, ruotsiksi, saksan kielellä ja mitä näitä nyt onkaan osunut kohdalle. - Tyttäreni ohjeitten mukaan (😄) ilmiannan nuo, estän ja poistan. - Kaikkia en näköjään ollut taas poistanutkaan.


      • Xena-183 kirjoitti:

        Englanniksi, viroksi, venäjäksi, ruotsiksi, saksan kielellä ja mitä näitä nyt onkaan osunut kohdalle. - Tyttäreni ohjeitten mukaan (😄) ilmiannan nuo, estän ja poistan. - Kaikkia en näköjään ollut taas poistanutkaan.

        Niin ja aina kannattaa tarkistaa yksityisviestillä, jos saat uuden kaveripyynnön henkilöltä, joka on jo facebook-kaveri.


      • Anonyymi

        😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

        💋 ­­N­­­y­­m­f­­o­­­m­­a­­­a­­­n­­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


      • Anonyymi

        😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

        💋 ­­N­y­­­m­­­f­o­m­­­a­a­­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18078027I

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Yleensä ne on silmiinpistävän feikkejä kuviaan myöden. Minä en pyytele ketään kaveriksi facebookissa, joten jos minun nimissä jotain tulee, en oo mä. On feikki.

      Ne ketkä jo on kavereissa, on. Uudestaan en pyydä ketään. Enkä ota vastaan uusia pyyntöjäkään keltään.

    • Xenalla tossa olikin hyviä esimerkkejä. Aika hyvin feikin erottaa, jos viesti näyttää google-kääntäjällä tehdyltä ja sisältää ylenpalttisia kehusanoja 😏

      Instagramissa, jonkun verran facebookissakin riesana on "julkkis"-seuraajat. Jos Keanu Reeves, Johnny Depp tai vaikka joku suomalainenkin julkkis alkaa seuraajaksi/pyytää kaveriksi, voi hetken aikaa pohtia, että olikohan tämä nyt ihan aito profiili. Itsellä tuli seuraajaksi suomalainen julkkis, joka lähetti yksityisviestin. Tässä oli se hassu juttu, että olin kyseisen julkkiksen kanssa jutellut baarissa jokin aika sitten. Ensin siis olin epävarma, olisko tämä sittenkin aito seuraaja. Mutta sitten yksityisviesti oli niin imelä ja huonoa suomea, että tajusin, että feikki oli. Ja muutama muukin asia viestissä paljasti sen, ettei ollut oikeasti kyseinen henkilö. Seuraajaksi /kaveriksi pyytävällä "julkkiksella" on usein myös erikoinen seuraajaporukka. Usein jostain syystä pääasiassa afrikkalaistaustaisia seuraajia/kavereita, vaikka olisi kyse muka suomalaisesta julkkiksesta.

      • Samoja Instagramtyyppejä minullakin on seuraajissani. Joskus otan asiakseni niitä poistellakin, mutta niitä alkaa olla turhan paljon jo.. - Ja ihan sama yksityisviestijuttukin kahdeltakin suomalaiselta artistilta. Olikohan TuureKilpeläinen ja MikkoAlatalo. Lähettivät ensin jonkun viestin kysyen ihan vaan ystävällisesti mitä kuuluu ja sitten, että mitä tapahtui, kun en ole vastannut, eihän hän vaan loukannut..

        Usein nimet ovat ulkomaalaisia. Kuvissa miehillä on lääkäritakkeja, sotilasasuja tai ainakin harmaa parta. 😄 Joskus vähäpukeisia naisiakin tai niin, että miehen nimi, mutta naisen kuva tai päinvastoin.

        Usein profiilinimissä on jotain numeroita tai alaviivoja julkkiksen nimen lisäksi (paidatonriehuja122, maijavilkkumaa_77, mikkoalatalo5488, bradpittpro_17, kyosti_makimattila2, _lauri__tahka__, lauri.tahka__1__, Sebastian_Ildivo) tai se nimi on vain hieman väärin kirjoitettu (nimi: Mikko Kuustonen, mutta profiili: kuustinenmikko).

        Esim. Keanu Reevesistä on useita versioita. 😂

        - Niin, eikä siinä "julkkisseuraajassa" ole sitä vahvistetun nimimerkin merkkiä (sinisessä harkkoreunaisessa ympyrässä valkoinen V-"pukki")


      • Xena-183 kirjoitti:

        Samoja Instagramtyyppejä minullakin on seuraajissani. Joskus otan asiakseni niitä poistellakin, mutta niitä alkaa olla turhan paljon jo.. - Ja ihan sama yksityisviestijuttukin kahdeltakin suomalaiselta artistilta. Olikohan TuureKilpeläinen ja MikkoAlatalo. Lähettivät ensin jonkun viestin kysyen ihan vaan ystävällisesti mitä kuuluu ja sitten, että mitä tapahtui, kun en ole vastannut, eihän hän vaan loukannut..

        Usein nimet ovat ulkomaalaisia. Kuvissa miehillä on lääkäritakkeja, sotilasasuja tai ainakin harmaa parta. 😄 Joskus vähäpukeisia naisiakin tai niin, että miehen nimi, mutta naisen kuva tai päinvastoin.

        Usein profiilinimissä on jotain numeroita tai alaviivoja julkkiksen nimen lisäksi (paidatonriehuja122, maijavilkkumaa_77, mikkoalatalo5488, bradpittpro_17, kyosti_makimattila2, _lauri__tahka__, lauri.tahka__1__, Sebastian_Ildivo) tai se nimi on vain hieman väärin kirjoitettu (nimi: Mikko Kuustonen, mutta profiili: kuustinenmikko).

        Esim. Keanu Reevesistä on useita versioita. 😂

        - Niin, eikä siinä "julkkisseuraajassa" ole sitä vahvistetun nimimerkin merkkiä (sinisessä harkkoreunaisessa ympyrässä valkoinen V-"pukki")

        Joo, muakin seurasi jossain vaiheessa parikin Keanua☺️ Joo, sitten tosiaan nää kirurgit ja upseerit ( aina leskiä) harmaine hapsineen. Joskus poistelen niitä ryppäinä, mutta ainakin sitten jos alkavat lähetellä viestejä.

        Kaikilla tunnetuilla ei ole väkästä merkkinä virallisesta profiilista ja senkin voi hankkia kuka vaan, jos haluaa esiintyä omalla nimellään julkkiksena. Se ei takaa silti sitä, että hahmo olisi välttämättä luotettava, vaikka omalla nimellään onkin ja väkänen löytyy. Mullekin meta on sitä ehdottanut, mutta en kehtaa esittää julkkista 😄


      • yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Joo, muakin seurasi jossain vaiheessa parikin Keanua☺️ Joo, sitten tosiaan nää kirurgit ja upseerit ( aina leskiä) harmaine hapsineen. Joskus poistelen niitä ryppäinä, mutta ainakin sitten jos alkavat lähetellä viestejä.

        Kaikilla tunnetuilla ei ole väkästä merkkinä virallisesta profiilista ja senkin voi hankkia kuka vaan, jos haluaa esiintyä omalla nimellään julkkiksena. Se ei takaa silti sitä, että hahmo olisi välttämättä luotettava, vaikka omalla nimellään onkin ja väkänen löytyy. Mullekin meta on sitä ehdottanut, mutta en kehtaa esittää julkkista 😄

        Totta. Onhan siinä aina tuo huijaamisen mahdollisuus, mutta harvempi noista näkee niin paljon vaivaa. 😄

        Niin, onhan vaikka näitä erilaisia profiileja itsekin mahdollista käyttää; yksi virallinen ja toinen yksityinen. Yksityisessä on se hyvä, kun sen voi tosiaan myös suojata ei_toivotuilta seuraajilta.👍


      • Xena-183 kirjoitti:

        Totta. Onhan siinä aina tuo huijaamisen mahdollisuus, mutta harvempi noista näkee niin paljon vaivaa. 😄

        Niin, onhan vaikka näitä erilaisia profiileja itsekin mahdollista käyttää; yksi virallinen ja toinen yksityinen. Yksityisessä on se hyvä, kun sen voi tosiaan myös suojata ei_toivotuilta seuraajilta.👍

        Joo, itsellä Facebookissa se toimii. Mutta instagramissa ei oikein jaksa kikkailla monella tilillä. Yksikin tili uuvuuttaa välillä😄 Pitäisi ottaa mallia omista nuorista, kun ovat hylänneet somen lähes kokonaan. Turhaa stressiä vaan.


      • yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Joo, itsellä Facebookissa se toimii. Mutta instagramissa ei oikein jaksa kikkailla monella tilillä. Yksikin tili uuvuuttaa välillä😄 Pitäisi ottaa mallia omista nuorista, kun ovat hylänneet somen lähes kokonaan. Turhaa stressiä vaan.

        Yllättävän monet nuoret ovat tosiaan vanhempiaan viisaampia ja eivät ole somessa lainkaan. 😄


      • Xena-183 kirjoitti:

        Yllättävän monet nuoret ovat tosiaan vanhempiaan viisaampia ja eivät ole somessa lainkaan. 😄

        Eivät ainakaan missään antiikkisessa facebookissa/ instagramissa😋


      • yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Eivät ainakaan missään antiikkisessa facebookissa/ instagramissa😋

        Juu ei.. En tiedä varmaan kaikkia sovelluksia edes nimeltä. 😄 Joskus lapset kyllä latasivat kännykkääni Snapchatin, jota ilmeisesti suht aktiivisesti käyttävät edelleen, mutta en oikein päässyt sen makuun ja se taisi viimeisimmässä kännykän päivityksessä jäädä lataamattakin.


      • Xena-183 kirjoitti:

        Juu ei.. En tiedä varmaan kaikkia sovelluksia edes nimeltä. 😄 Joskus lapset kyllä latasivat kännykkääni Snapchatin, jota ilmeisesti suht aktiivisesti käyttävät edelleen, mutta en oikein päässyt sen makuun ja se taisi viimeisimmässä kännykän päivityksessä jäädä lataamattakin.

        Sc on joo vähän itselle outo, wanha ei ummarra sen ideaa👵


      • yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Sc on joo vähän itselle outo, wanha ei ummarra sen ideaa👵

        Mutta on se kyllä kiva, kun joskus olen vaikka tyttären kanssa reissussa ja poika laittaa jonkun snapin tekemisistään ja sitten tytär näyttää sen minullekin. 🤗 Pääsen mukaan tunnelmaan 🥰


      • Xena-183 kirjoitti:

        Mutta on se kyllä kiva, kun joskus olen vaikka tyttären kanssa reissussa ja poika laittaa jonkun snapin tekemisistään ja sitten tytär näyttää sen minullekin. 🤗 Pääsen mukaan tunnelmaan 🥰

        Ok, mua taas kiellettiin ehdottomasti lataamasta snappia😅 Ei oo kuulemma mun ikäisille.


      • yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Ok, mua taas kiellettiin ehdottomasti lataamasta snappia😅 Ei oo kuulemma mun ikäisille.

        Minua pidäteltiin aikanaan liittymästä Twitteriin ja kun sen tein, minut on ymmärtääkseni siellä jotenkin estetty, vai oliko niin, että en vain saa seurata häntä. Jommin kummin 😅


    • Palstafeikit tunnistaa väliviivasta 😁

      • Minä en tunnusta mitään, mutta puhuitkin varmaan vain omasta puolestasi 😉


      • Xena-183 kirjoitti:

        Minä en tunnusta mitään, mutta puhuitkin varmaan vain omasta puolestasi 😉

        Toki, toimin kuitenkin lähes puhtaalla omallatunnolla yleisen edun nimissä 😁


      • E-Lukka kirjoitti:

        Toki, toimin kuitenkin lähes puhtaalla omallatunnolla yleisen edun nimissä 😁

        Nimenomaan 👍
        Mitäpä sitä ei tekisi, jotta meillä kaikilla olisi niin mukavaa. - Onhan sitä tässä jo hetki taas odotettukin. 😄


    • Anonyymi

      Ihan vaan siitä ettei ole oikea 🤷‍♀️ Tähän asti kaikki ovat olleet oikeita, feikit tietävät ettei kannata yrittää turhaan mitään. Tai no on tullut kaveripyyntöjä muka amerikkaisilta sotilailta yms. Feikkejä tai ei, en hyväksy kaveriksi.

      - Sheena

    • Anonyymi

      Katso peiliin.

      • Anonyymi

        Miks mun pitäis kattoa peiliin?


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      246
      2369
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      166
      1494
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      58
      1366
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1085
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1079
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      970
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      218
      967
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      865
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      699
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      690
    Aihe