Milloin on tullut tämä voimaan, oliko tämä tämän vuoden alusta, vai onko ollut jo aiemin. Kuka tietää!!!!???
Ajokilometrit autoverotuksessa
Verotus toimitetaan lähtökohtaisesti ajoneuvon todellisten ajokilometrien perusteella. Tulli kiinnittää jatkossa erityistä huomiota verotettavien ajoneuvojen ajokilometreihin. Matkamittarin lukemaa ei yksinään voida pitää riittävänä näyttönä todellisista ajokilometreistä, vaan niistä on esitettävä myös muuta selvitystä. Ajoneuvon kunto ja muut yksilölliset ominaisuudet yhdessä mittarilukeman kanssa voivat olla riittävä osoitus todellisten ajokilometrien määrästä.
Ajoneuvosta täytetään veroilmoituksen antamisen yhteydessä yksilöintilomake. Yksilöintilomakkeella on erilliset kentät matkamittarin lukemaa ja todellisia ajokilometrejä varten. Asiakkaan on jatkossa täytettävä myös kohta "Todelliset ajokilometrit" tai ilmoitettava, ettei hänellä ole niistä tietoa.
Ajoneuvon todellisista ajokilometreistä on varauduttava esittämään selvitystä. Ajokilometrejä koskevaa selvitystä on esimerkiksi:
ajoneuvon huoltokirjat
tiedot ajoneuvon edellisistä omistajista
katsastus- tai muiden viranomaisten todistukset
selvitys ajoneuvon mahdollisesta ammattimaisesta käytöstä
Jos verovelvollinen ei esitä riittävää selvitystä todellisista ajokilometreistä, Tulli arvioi ajokilometrit ajoneuvon ominaisuuksien perusteella. Arvioinnissa käytetään apuna keskimääräisiä ajosuoritteita:
henkilöautot 18 800 km / vuosi
pakettiautot 14 700 km / vuosi
moottoripyörät 7 300 km / vuosi.
AJOMÄÄRÄ VEROPÄÄTÖKSESSÄ!!
5
2890
Vastaukset
- Katsoin viime vuoden alussa
eli ei mitään uutta auringon alla. Eli mittariruuvaus ennen tullissa käyntiä kannattaa optimoida niin, että noin 19.000 km/vuosi on mittarissa, ei vähempää (jos huoltokirjaa ei ole)
- ruuvailemaan
Lipposlovakiaan EI KANNATA tuoda 18800 km/vuosi vähemmän ajettuja autoja. Kannattaa ruuvata - siis ylöspäin ennen tullia.
- Hermut
Minä toin keväällä vuoden 1990 bemarin jossa oli mittarissa 181000 kilsaa. Laitoin tullin papereihin todelliseksi ajmääräksi 15 * 18800 eli 281000 kilsaa. Tulliukko kyseli mistä kilometrit ja minä sanoin että teidän laskentakaavalla kun ei mitään dokumenttia ole kilometreistä.
Veropäätös tuli vajaan 3 kk kuluttua ja laskennassa käytetyt kilometrit olivat 279000 km joten varmasti alentavaa vaikutusta oli veropäätökseen. - idea
Hermut kirjoitti:
Minä toin keväällä vuoden 1990 bemarin jossa oli mittarissa 181000 kilsaa. Laitoin tullin papereihin todelliseksi ajmääräksi 15 * 18800 eli 281000 kilsaa. Tulliukko kyseli mistä kilometrit ja minä sanoin että teidän laskentakaavalla kun ei mitään dokumenttia ole kilometreistä.
Veropäätös tuli vajaan 3 kk kuluttua ja laskennassa käytetyt kilometrit olivat 279000 km joten varmasti alentavaa vaikutusta oli veropäätökseen.Minulla on vuosimalli 93 tuntimersu, jolla oli Mersuliikkeen huoltokirjan ja myyjän kauppakirjaan merkityn todistuksen mukaan ajettu ostohetkellä 120000. Auton kunto vastaa tätä.
Pitäisköhän hakea muutosta verotukseen esittämällä että huoltokirja sekä myyjän kirjallinen todistus ovat epäluotettavia ja että verotus pitää siksi suorittaa tuon tullin 18800-kertoimen mukaan? Mitäs veikkaatte, meniskö läpi? - tuontimersu
idea kirjoitti:
Minulla on vuosimalli 93 tuntimersu, jolla oli Mersuliikkeen huoltokirjan ja myyjän kauppakirjaan merkityn todistuksen mukaan ajettu ostohetkellä 120000. Auton kunto vastaa tätä.
Pitäisköhän hakea muutosta verotukseen esittämällä että huoltokirja sekä myyjän kirjallinen todistus ovat epäluotettavia ja että verotus pitää siksi suorittaa tuon tullin 18800-kertoimen mukaan? Mitäs veikkaatte, meniskö läpi?eikä tuntimersu :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362294Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381519
- 131309
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661275Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451265