Myös Vanhassa Liitossa tuhansia vuosia sitten tavoiteltiin "taivaita" hurmahenkien avulla.
"Puolenpäivän jälkeen he tulivat hurmoksiin ja olivat siinä tilassa ruokauhrin aikaan saakka. Mutta ei kuulunut ääntä, ei tullut vastausta, mitään ei tapahtunut."
EGW ja hurmahenget ?
Sapattihenget saavat jotkut adventistit hurmoksiin ja fanaattisiksi.
EGW ja hurmahenget
11
211
Vastaukset
- Anonyymi
Adventtikirkossa sentään hurmostellaan hillitysti, mutta mites siellä teidän lahkossa...kaatuillaan, konttaillaan ja sätkitään lattialla...
- Anonyymi
Ja sönkötetään siansaksaa, jota kukaan ei ymmärrä, ei edes itse...noloa...
- Anonyymi
Aloittajan pilkkapuheet voi suosiolla unohtaa.
- Anonyymi
Ellensapatin harjoittamisessa pyritään syvempään ulkokultaisuuteen, jossa esitetään vain ylen pyhää, vaikka ollaan mieleltään aivopestyjä.
- Anonyymi
Ellen White näki yli 2100 profetaallista näkyä hurmoksessa.
Enemmän kuin Raamatussa yhteensä.- Anonyymi
Osa on ollut varmaan aivoverenkierron häiriöitä. Siis näyt.
Onhan niistä jotkut olleet myös keksittyjä näkyjä. Vähän on haluttu pelotella lajitovereita.
Sitten on huonon näön vuoksi nähty omituisuuksia.
- Anonyymi
Tietääkseni adventismissa tavoitellaan Taivasta mutta minkä profeetan hengessä ?
- Anonyymi
Täytyy ymmärtää, että Ellen White oli narkomaani.
Hän oli sekaisin kuin käkikello. Hän hoki: "minulle näytettiin".
Ihan samaa hokevat narkkarit hiki päässä. - Anonyymi
Adventistipastorit kieltävät että EGW näki hurmoksessa
näkynsä.
Siten hänen täytyi olla huumsusaineiden vaikutuksessa näkyjä nähdessään. - Anonyymi
Ellen tunsi sienet ja sienet tunsivat Ellenin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1492852Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3652030- 401757
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii351698Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321401Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941213- 541173
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327949Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110938Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53782