Makaronipensaat paleltuneet?

Anonyymi-ap

Makaronilaatikko on hemmetin hyvää. Kysy vaikka lapsiltasi. Jos eivät tykkää, niin opettele tekemään itse oikeaa kunnon makaronilaatikkoa.

Tosiaan on kyllä ollut hieman vähänlaisesti makaronia kaupassa. Onkohan makaronipensaat kärsineet jostain vihulaisesta?

>simiti<

33

360

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Täytyy järsiä vaan juureksia. Eilenkin kaivoin niitä lumen alta. Juures on ovela. Se on sen verran maanpinnan alla, ettei se pikkupakkasesta heti palellu niin kuin nuo etelän vetelät makaronipensaat.

      -keinovaginamies-

      • Anonyymi

        Totta. Suomalaisuuden ydin tiivistyy nauriiseen. Perunakin on jotain ulkomaalaista hömpötystä.

        >simiti<


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Suomalaisuuden ydin tiivistyy nauriiseen. Perunakin on jotain ulkomaalaista hömpötystä.

        >simiti<

        Nimensä mukaisesti perulaista sellaista.

        Kirjautumaton palstalutka Kirjautumaton


    • Anonyymi

      On se ihan ok. Ei mikään kovin kummoinen ruoka, mutta ok. Tämä on siis lapseni mielipide ja sellaista makaroonilaatikkoa ei löydy, joka tuon mielipiteen muuttaisi. Hän nyt vain tykkää enemmän ihan toisenlaisista ruoista.

      • Anonyymi

        Hän nyt ei valitettavasti ole maistanut Timpan tekemää lootaa. Muistan kun olin vapaalla ja silloin tuleva vaimoni toi lapsuliinit hoitoon, koska olihan omakin samanikäinen tyttöliini luonani.

        Aikani tuumasin, että mitähän ruokaa noille tekisin? Sitten kekkasin HHH, eli Halvalla Hyvää Helposti. Siis makaronilaatikkoa.

        Hyvin maistui. Kun äiskäliini tuli pentujaan hakemaan, niin poika tuumasi ensimmäisenä isosti: "äiti äiti, Timo tekee paljon parempaa ruokaa, ku sää." Siis kirjaimellisesti sanoi noin ja ei liene epäselvää, että ku sää = kuin sinä.

        >simiti<


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän nyt ei valitettavasti ole maistanut Timpan tekemää lootaa. Muistan kun olin vapaalla ja silloin tuleva vaimoni toi lapsuliinit hoitoon, koska olihan omakin samanikäinen tyttöliini luonani.

        Aikani tuumasin, että mitähän ruokaa noille tekisin? Sitten kekkasin HHH, eli Halvalla Hyvää Helposti. Siis makaronilaatikkoa.

        Hyvin maistui. Kun äiskäliini tuli pentujaan hakemaan, niin poika tuumasi ensimmäisenä isosti: "äiti äiti, Timo tekee paljon parempaa ruokaa, ku sää." Siis kirjaimellisesti sanoi noin ja ei liene epäselvää, että ku sää = kuin sinä.

        >simiti<

        Eikä hänen tarvitsekaan maistaa tietääkseen, että makaroonilaatikko ei ole hänen mielestään sen kummoisempaa. Sinä itse tietenkin saat omaa makaroosilaatikkoasi rakastaa ja samoin sellaiset, jotka nyt ylipäänsä makaroonilaatikosta piittaavat. Kyllä sitäkin on parempaa ja huonompaa, mutta kaikki ne silti ovat makaroonilaatikkoa, joka ruokana ei vain ole kovin kummoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän nyt ei valitettavasti ole maistanut Timpan tekemää lootaa. Muistan kun olin vapaalla ja silloin tuleva vaimoni toi lapsuliinit hoitoon, koska olihan omakin samanikäinen tyttöliini luonani.

        Aikani tuumasin, että mitähän ruokaa noille tekisin? Sitten kekkasin HHH, eli Halvalla Hyvää Helposti. Siis makaronilaatikkoa.

        Hyvin maistui. Kun äiskäliini tuli pentujaan hakemaan, niin poika tuumasi ensimmäisenä isosti: "äiti äiti, Timo tekee paljon parempaa ruokaa, ku sää." Siis kirjaimellisesti sanoi noin ja ei liene epäselvää, että ku sää = kuin sinä.

        >simiti<

        Hän kun siis ei makaroonista juuri piittaa. Syö mielummin vaikkapa perunaa. Siitä ei kannattaisi ottaa nokkiinsa, että valitsee aina ja missä tahansa vaikkapa pataruoan juureksista makaroonilaarikon ohitse. 🙂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän kun siis ei makaroonista juuri piittaa. Syö mielummin vaikkapa perunaa. Siitä ei kannattaisi ottaa nokkiinsa, että valitsee aina ja missä tahansa vaikkapa pataruoan juureksista makaroonilaarikon ohitse. 🙂

        Kuka tässä on nokkiinsa ottanut? Et siis käytä makaronilaatikkoa tehdessäsi muita kasviksia, kuin korkeintaan sipulia?

        Juustokuorrutuskin on sinulla halvinta Edamia? Makaronitkin halvimpia Torinoita tai muuta höttöä?

        Mites teet munamaidon ja minkälaisen? Noh joo. Ei kaikki tykkää. Kerron toisen esimerkin. Tällä kerta pizzasta.

        Kerran tein pizzan itse ihan pohjasta lähtien, jonka jopa minä osaan tehdä, vaikken leipoa osaa.

        Nooh kuitenkin hyvin maistui, kunnes lapsen äiti kysyi, mitä nuo ovat nekin on hyviä ja osoitti simpukkaa.

        Vastasin rehellisesti, että tölkkisimpukoita koska hyvin näytti maistuvan.

        Syöminen loppui siihen??? Ilmeisesti jotain naisen logiikkaa?

        >simiti<

        >simiti<


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka tässä on nokkiinsa ottanut? Et siis käytä makaronilaatikkoa tehdessäsi muita kasviksia, kuin korkeintaan sipulia?

        Juustokuorrutuskin on sinulla halvinta Edamia? Makaronitkin halvimpia Torinoita tai muuta höttöä?

        Mites teet munamaidon ja minkälaisen? Noh joo. Ei kaikki tykkää. Kerron toisen esimerkin. Tällä kerta pizzasta.

        Kerran tein pizzan itse ihan pohjasta lähtien, jonka jopa minä osaan tehdä, vaikken leipoa osaa.

        Nooh kuitenkin hyvin maistui, kunnes lapsen äiti kysyi, mitä nuo ovat nekin on hyviä ja osoitti simpukkaa.

        Vastasin rehellisesti, että tölkkisimpukoita koska hyvin näytti maistuvan.

        Syöminen loppui siihen??? Ilmeisesti jotain naisen logiikkaa?

        >simiti<

        >simiti<

        Mä en ylipäänsä ole tehnyt enää vuosikausiin makaroonilaatikkoa, siinä kun on makaroonia. Teen mielummin vaikkapa liha-juuressoselaatiokkoa tai liha-juureslaatikkoa, jos nyt jotain laatikkoruokaa teen. Lasagne meillä menee, koska siinä on se makaroonin määrä niin vähäinen. Eilen tien spagettibolognesea. Muksu otti pari hassua spagettia ja paljon kastiketta, johon sitten dippaili ruisleipää. Tänään syödän tuo loppu perunabolognesena, lapsen pyynnöstä. Itselläkin on likipitäen loppunut pastan syöminen tuon lapsen myötä ja riisikin on ihan minimissään. Ihan hyvä niin, sillä höttöhiilariahan valtaosa pastoista on.

        Mulla on muutenkin lapsi, joka kyllä syö likipitäen kaikkea. Ei tykkää kaikesta, mutta syö kyllä ja sanoo kohteliaasti, että hyvää oli. Tosi harvassa ovat asiat, joita hän ei suostuisi syömään ja oikeastaan kaikkea sellaista, josta ei pidä, hän silti aina kiltisti maistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä en ylipäänsä ole tehnyt enää vuosikausiin makaroonilaatikkoa, siinä kun on makaroonia. Teen mielummin vaikkapa liha-juuressoselaatiokkoa tai liha-juureslaatikkoa, jos nyt jotain laatikkoruokaa teen. Lasagne meillä menee, koska siinä on se makaroonin määrä niin vähäinen. Eilen tien spagettibolognesea. Muksu otti pari hassua spagettia ja paljon kastiketta, johon sitten dippaili ruisleipää. Tänään syödän tuo loppu perunabolognesena, lapsen pyynnöstä. Itselläkin on likipitäen loppunut pastan syöminen tuon lapsen myötä ja riisikin on ihan minimissään. Ihan hyvä niin, sillä höttöhiilariahan valtaosa pastoista on.

        Mulla on muutenkin lapsi, joka kyllä syö likipitäen kaikkea. Ei tykkää kaikesta, mutta syö kyllä ja sanoo kohteliaasti, että hyvää oli. Tosi harvassa ovat asiat, joita hän ei suostuisi syömään ja oikeastaan kaikkea sellaista, josta ei pidä, hän silti aina kiltisti maistaa.

        Mä syön nykyisin ennemmin riisiä kuin perunaa, olen käsittänyt että hiilareiden kannalta riisi olisi perunaa parempi vaihtoehto.

        Kirjautumaton palstalutka kirjautumaton


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä syön nykyisin ennemmin riisiä kuin perunaa, olen käsittänyt että hiilareiden kannalta riisi olisi perunaa parempi vaihtoehto.

        Kirjautumaton palstalutka kirjautumaton

        Riippuu lajikkeesta ja käsittelystä. Riippuu myös siitä mitä sillä paremmalla tarkoittaa.

        Keitetyssä tummassa riisissä on hiilihydraattia 21.5 g/100g.
        Keitetyssä perunassa on hiilihydraattia 15.5g/100g.

        Lajikkeiden välillä on taatusti isoja ero. Nuo ovat Finelin sivuilta nappaamani keskiarvot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä syön nykyisin ennemmin riisiä kuin perunaa, olen käsittänyt että hiilareiden kannalta riisi olisi perunaa parempi vaihtoehto.

        Kirjautumaton palstalutka kirjautumaton

        Jos menee hiilihydraattifraktioiden puolelle, niin sielläkin on pieniä eroja, mutta ne ovat gramman osia/100 g. Ainakaan itselleni noilla ei ole mitään väliä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu lajikkeesta ja käsittelystä. Riippuu myös siitä mitä sillä paremmalla tarkoittaa.

        Keitetyssä tummassa riisissä on hiilihydraattia 21.5 g/100g.
        Keitetyssä perunassa on hiilihydraattia 15.5g/100g.

        Lajikkeiden välillä on taatusti isoja ero. Nuo ovat Finelin sivuilta nappaamani keskiarvot.

        Okei, mulla on sitten ollut väärä mielikuva. Aasiassa syödään paljon riisiä ja täällä taas perunaa, ja useimmiten aasialaiset ovat meikäläisiä hoikempia. Noh, ehkä siihen vaikuttaa myös muut asiat mitä kuuluu kummankin kulttuurin ruokavalioon.


      • Anonyymi
        Kirjautumatonpalstalutka kirjoitti:

        Okei, mulla on sitten ollut väärä mielikuva. Aasiassa syödään paljon riisiä ja täällä taas perunaa, ja useimmiten aasialaiset ovat meikäläisiä hoikempia. Noh, ehkä siihen vaikuttaa myös muut asiat mitä kuuluu kummankin kulttuurin ruokavalioon.

        Tuokin on monin paikoin enemmän sellaista länsimaisten mielikuvaa, että sitä riisiä siellä kaikkialla niin hirvesäti mätettäisiin. Kyllähän sitä syödään ja köyhille se on välillä ainoaa ruokaa. mutta ei se useinkaan siellä oikeasti niin korostetussa asemassa ole, kuin meillä usein kuvitellaan. Ja jos jossakin se kulhollinen riisiä on se päivän ainoa ruoka, niin ei sillä lihomaan pääse.


      • Anonyymi
        Kirjautumatonpalstalutka kirjoitti:

        Okei, mulla on sitten ollut väärä mielikuva. Aasiassa syödään paljon riisiä ja täällä taas perunaa, ja useimmiten aasialaiset ovat meikäläisiä hoikempia. Noh, ehkä siihen vaikuttaa myös muut asiat mitä kuuluu kummankin kulttuurin ruokavalioon.

        Ja siis ei kukaan itseään perunalla saa lihotettua. Jos pelkkää perunaa mättäisi, niin aika hitokseen saisi syödä. Perunan ravintosisältö on muistaakseni jotain alle 80kcal/100g (en nyt jaksa tarkistaa). Jos syöt kilon perunaa päivässä, niin vielä olis aika rajusti kalorit miinuksella likipitäen jokaisella. Se on se mitä sen perunan kanssa syö, joka lihottaa, jos lihottaa.


    • Anonyymi

      Makaronitehtaista on supistettu väkeä. Ei ole tarpeeksi ihmisiä poraamaan niitä reikiä makaroneihin.

      • Anonyymi

        Niin ja hirmu tarkkaa hommaa muutenkin porata sillä kierolla terällä. Niistä paloista, jotka jää makaronin porauksesta tulee rakettispagettia.

        >simiti<


    • Venäläiset päättivät juuri kieltää sieltä durum-vehnän viennin (se makaronilaatu).
      Väittävät, että kaupunkiensa vanhukset näkisivät muuten nälkää.
      Epäilen, että päätarkoituksena on kuitenkin oikeasti saada aikaan ruokapulaa arabimaissa ja siten aloittaa siellä levottomuuksia.
      Meillä toidennäköisesti näkyy makaronin kallistumisena.

      (tosin en ole tarkistanut uutista alkuperäisestä lähteestä, mutta pitänee paikkaansa)

    • Anonyymi

      Niissä oli mustapää toisessa reiässä. Spaghetissa ei ole reikiä mennä lainkaan.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ei taida Italiassa olla vielä pakkasia. Minä ostan vain Torino-lajiketta.

    • Anonyymi

      4.10. "Kauppojen hyllyt ovat edelleen tyhjinä Myllyn Parhaan makaroneista, vaikka jo elokuussa lupailtiin muutosta.

      Hyvinkään makaronitehtaan koneet on saatu ongelmien jälkeen käyttöön ja toimimaan, mutta silti ruokakauppojen makaronitilanne ympäri Suomea on huono."

    • Anonyymi

      Missä päin maailmaa noita pensaita kasvaa? Tuskin ainakaan Suomessa? Toivottavasti ei Venäjä toiminnallaan noita pensaita tuhoa maailmalta? Pinaattipastan ystävä.

      • Anonyymi

        Siellä Italiassahan noita on pellot täynnä.

        Kirjautumaton palstalutka kirjautumaton


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä Italiassahan noita on pellot täynnä.

        Kirjautumaton palstalutka kirjautumaton

        Totta. Tahallaan pihistelevät, jotta saisivat korkeamman hinnan!

        >simiti<


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä Italiassahan noita on pellot täynnä.

        Kirjautumaton palstalutka kirjautumaton

        Onko ne niiden pizzapeltojen vieressä vai samassa? Nekin taitaa tulla sieltä Italiasta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko ne niiden pizzapeltojen vieressä vai samassa? Nekin taitaa tulla sieltä Italiasta?

        Italiaanot tuppaavat erottelemaan nuo eri lajit, niin ovat hieman erillään toisistaan. Ovat kyllä upea näky, ja kannattaa käydä katsomassa jos siellä päin tulee vierailleeksi.


    • Anonyymi

      Makaronien vika on se ylimääräinen ilma siinä keskellä. Suurin osa makaronista on ilmaa.

      Savustetut simpukat ovat hyviä kun huuhtelee ne siivilässä ennen syömistä, koska niissä voi olla hiekan muruja seassa jotka sitten narskuvat hampioissa.

      • Anonyymi

        Tuntuu joo harmilliselta, kun se reikäinen on punnittuna siinä pussissa makarooneja? Maksaa tavallaan siitä reijästä, joka monesti vielä pierettää, koska jotain kautta sen ilmankin on poistuttava kropasta.


    • Äitini teki hyvää lihamakaronilaatikkoa. Hän tekis sitä myös aina ison annoksen, jotta kylässä käydessämme saimme viedä sitä myös tuliaisena kotiin.

      Lapset tiedustelivatkin aina ennen maistamista, onko se mummun vai äidin tekemää.. 😄

      Nyt he tekevät jo itse makaronilaatikkonsa, jos sitä haluavat.

    • Mulla oli aikanaan sellainen harhaluulo, että kaikki lapset rakastavat makaronilaatikkoa, olihan se oma lemppari -70 ja -80-luvulla. No mitä vielä. Kumpikaan 2000-luvun alussa syntyneestä lapsesta ei ole erityisemmin siitä tykännyt. Ei mun tekemänä, ei kaupan valmiista, ei mummin tekemästä tai koulun makaronilaatikosta. Ei ole ajat entisensä 👵

      • Anonyymi

        Ei se tosiaan ole enää nykyään mikään lasten iso lemppari. Olen todennut saman.


    • Anonyymi

      lihamakaronilaatikon ja makaronilaatikon ero on se että tavallisessa makaronilaatikossa ei ole muuta kuin makaronia, ei lihaa ollenkaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2603
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2400
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2071
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1727
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      14
      1470
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      16
      1423
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe