Tekotaiteellisuus ei kuulu hengelliseen musiikkiin.

Kaikki melodinen musiikki, myös hengellinen, menee sitä varmemmin pilalle, mitä taiteellisemmaksi sitä yrittää tehdä.

Oikea taiteilija ei käytä tehokeinoja. Hän ei pelehdi tarpeettomalla äänenvoimakkuuden muuntelulla, ei rytmin hidastelulla eikä nopeutuksella, ei jättäytymällä välillä soitannan tahdista, eikä muuntelemalla ääntänsä, eikä äänteiden normaalikielestä poikkeavalla 'taiteellisella' ja hienostelevalla ääntämisellä.

Hänen äänensä on kyllä harjoitettu, mutta harjoitus perustuu välttämättömästi synnynnäiseen kykyyn. Laulajaa ei voi tulla kenestä tahansa. Taito laulaa on LAHJA.

Taitavalla laulajalla on hyvä ääni. Hän etenee tasaisesti. Muuta hän ei tarvitse.

Pari parasta rohkenen mainita.

Marika Takalo, Uusi taivas, uusi maa https://www.youtube.com/watch?v=rujFuZuB7yc

Samuli Sirén. Yksin en kulje https://www.youtube.com/watch?v=1XD5OLNUdyA 🌹👀

14

189

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lopultakin kyseessä on samasta kuin meikkaamisessa. Vaikka meikkaaja pyrkii tekemään itsensä mahdollisimman viehättäväksi, hän saattaa taitamattomuuttaan erehtyä ja meikata väärin, rumistautuu.

      Samoin tekotaiteellinen karkottaa yleisöänsä. Kansa äänestää jaloillaan myös hengellisen musiikin kohdalla, koska on yllin kyllin saatavissa mieluista. 🌹👀

      • Anonyymi

        😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

        🍑 ­N­y­m­­­f­o­­m­­a­a­­n­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      En minäkään kaikentyyppisestä musiikista pidä, mutta makunsa kullakin.

    • Oletko selvittänyt, onko Jumalalla samanlainen vai erilainen musiikkimaku kuin sinulla?

      • Hengellisellä musiikilla ei pyritä miellyttämään Jumalaa, vaan välittämään ihmiselle voimaa voimattomuudessa. 🌹👀


      • ouro

        Oletko sinäkin sama väittelynhimoinen multinikki-kverulantti, joka palstalla liikkuu? Sinulla on ainakin nyt sama taktiikka kuin hänellä. Kun koetan kertoa ihmisten yleisestä musiikkimausta, ja erityisesti musiikin tuottajille, yrität siirtää keskustelun koskemaan minun musiikkimakuani.

        Kuten olen sanonut tekotaiteellisuus on samanlainen virhe, kuin virheellinen meikkaus. Se ajaa ihmisiä pois. Vain harvoja se kutsuu. 🌹👀


      • Anonyymi
        ouro kirjoitti:

        Oletko sinäkin sama väittelynhimoinen multinikki-kverulantti, joka palstalla liikkuu? Sinulla on ainakin nyt sama taktiikka kuin hänellä. Kun koetan kertoa ihmisten yleisestä musiikkimausta, ja erityisesti musiikin tuottajille, yrität siirtää keskustelun koskemaan minun musiikkimakuani.

        Kuten olen sanonut tekotaiteellisuus on samanlainen virhe, kuin virheellinen meikkaus. Se ajaa ihmisiä pois. Vain harvoja se kutsuu. 🌹👀

        Floorumilla on todella vähän kirjottelijoita jotka keskittyvät asiaan juurikaan.
        Painopistenäyttää olevan aina toisen mollaamisessa.


      • Anonyymi
        ouro kirjoitti:

        Oletko sinäkin sama väittelynhimoinen multinikki-kverulantti, joka palstalla liikkuu? Sinulla on ainakin nyt sama taktiikka kuin hänellä. Kun koetan kertoa ihmisten yleisestä musiikkimausta, ja erityisesti musiikin tuottajille, yrität siirtää keskustelun koskemaan minun musiikkimakuani.

        Kuten olen sanonut tekotaiteellisuus on samanlainen virhe, kuin virheellinen meikkaus. Se ajaa ihmisiä pois. Vain harvoja se kutsuu. 🌹👀

        Tipale ei ole mainitsemasi multinikki-kverulantti. Itse asiassa multinikki-kverulantti vinoilee ja väittelee myös Tipalalle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tipale ei ole mainitsemasi multinikki-kverulantti. Itse asiassa multinikki-kverulantti vinoilee ja väittelee myös Tipalalle.

        Kiitos tiedosta! 🌹👀


    • Anonyymi

      Apostolien aikana lajlut ja musiikit eivät näyttele minkäänlaista osaa, eikä jumalan kohtaamiseen edelleenkään tarvita autokuormaa soittovälineitä ja voimavirtaliittymää.

      Tehokeinot tuottaa sielullista satoa, se on yhtä varmaa kuin eilinen aamu.

      • Anonyymi

        Klimenko sanoi aikanaan ettei luota soittoon ln eikä lauluun, koska niissä on liian paljon ihmistä, eli olusko se sata prosenttia sopiva luku.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Klimenko sanoi aikanaan ettei luota soittoon ln eikä lauluun, koska niissä on liian paljon ihmistä, eli olusko se sata prosenttia sopiva luku.

        En malta olla mainitsematta, että kerroit kommentissasi yhden syvimmälle tekotaiteellisuuteen uponneen artistin nimen. Saattaa olla, että hänellä oli vahva henkilökohtainen kokemus. 🌹👀


    • Anonyymi

      Minusta tällainen mm. tämän alla olevan linkin mukainen musiikki on parasta hengellistä musiikkia, koska se resonoi paitsi kauniin sävellyksen, niin ennen kaikkea osuvan sanoituksensa kautta omaan hengelliseen näkemykseeni maailmanlaajuisen Kristuksen morsiamen l. siis seurakunnan nykytilanteesta ja todellisuudesta.

      Tyylilajilla ei mielestäni ole niin väliä, mutta juuri perinteinen "hengellinen" musiikki on omasta mielestäni aika paljolti olemassaolevasta seurakuntien ja kirkkojen hengellisen luopumuksen nykytodellisuudesta vieraantunutta ylisokeroitua ja jopa teeskentelevää tunnelmointimössöä.

      https://www.youtube.com/watch?v=NMd4w2m13y8

      • Anonyymi

        Tässä taas seurakuntien vertauskuvana ovat yön tummentamat vihreät niityt.

        Vie sävel muiston, niittyjen luo,
        niin palaa mieleen taas onnen aika tuo.
        Taas puron muistan ja loisteen auringon,
        taas niitty vihrein mun mielessäni on.
        Vei sinun luokses tie niin huoleton.

        Pois on jo niityn vihreys kai,
        ei puro virtaa, pois päivänvalo sai.
        En enää koskaan kai löytää häntä voi,
        ken mulle kerran niin suuren ilon soi.
        Yö niityt vihreimmät mustiksi loi.

        On sadepilvet yllä niittyjen,
        ystävääni mistään kai löydä minä en.
        Yön usvaan pois jo kaikki häviää,
        sydämeni lämmön pois talvi hyydyttää.

        Jos on sydän lämmin rinnassa sun,
        niin ehkä se kertoo myös toiveistani mun.
        Jos vielä muistaa voit niityn entisen,
        niin saavut jälleen kuin uni suloinen.
        Taas kanssasi alkaa... saan rakkauden.

        https://www.youtube.com/watch?v=hc1Yh90LcU4


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      57
      4270
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2911
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      132
      2185
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      105
      1896
    5. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      68
      1410
    6. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1177
    7. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      173
      1066
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      188
      1062
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      87
      1048
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1022
    Aihe