Onko kenelläkään kokemusta b12 vitamiineista? Onko kuvittelua kun aloin syömään ko vitamiinia niin hiki alkoi haisemaan pistävältä. B12 on vesiliukoinen niin pohdin voiko siitä erittyä haju hikeen?
B-vitamiini
13
1202
Vastaukset
- Anonyymi
Syön B 12 vitamiinia. Olen 70-vuotias, kuiva iho. Pitää käyttää erikois-voiteita.Olet varmaan nuori ihminen. En ole kiinnittänyt hienhajun oistävyyteen huomiota. B-12 vitamiini piristi huomattavasti olotilaa kun aloin syödä sitä-
- Anonyymi
Olen 63 vuotias "nuori" :) Käytin aikaisemmin B-12 vitamiinia, silloin kiinnitin huomion hikeen. Jätin pitkäksi aikaa vahvan vitamiinin pois ja nyt kun aloin käyttään uudestaan niin hajuongelma palasi.
Siis olen keskustelun aloittaja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen 63 vuotias "nuori" :) Käytin aikaisemmin B-12 vitamiinia, silloin kiinnitin huomion hikeen. Jätin pitkäksi aikaa vahvan vitamiinin pois ja nyt kun aloin käyttään uudestaan niin hajuongelma palasi.
Siis olen keskustelun aloittaja.Minäkin olen käyttänyt B12-vitamiinia, mutta en ole huomannut mitään erikoista hienhajussa. B2-vitamiini voi aiheuttaa hajua hikeen, mutta ei merkittävästi. Virtsan kyllä tekee keltaiseksi... :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minäkin olen käyttänyt B12-vitamiinia, mutta en ole huomannut mitään erikoista hienhajussa. B2-vitamiini voi aiheuttaa hajua hikeen, mutta ei merkittävästi. Virtsan kyllä tekee keltaiseksi... :)
Ei sitä itse välttämättä huomaa mutta ulkopuoliset voi haistaa. Kyselkää joltain kun tunnette olonne hikiseksi. Hikihän ei itsessään varsinaisesti haise kun on vettä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sitä itse välttämättä huomaa mutta ulkopuoliset voi haistaa. Kyselkää joltain kun tunnette olonne hikiseksi. Hikihän ei itsessään varsinaisesti haise kun on vettä.
Ihan niin hiki ei haise puhtaalla iholla , koska se on hajuton neste kehossa mutta jos iho ei ole puhdas nii aika pian tuntee hajun jos hikoilee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis olen keskustelun aloittaja.Minulla oli B vitamiinit kauan sitten käytössä vaan en muista olisko itselläni haisevaa hikeä . Mutta aina kannattaa soitta hoitavalle lääkärille tai sairaanhoitajalle.
- Anonyymi
Voihan se haju kai tulla hikeenkin koska se muuttaa hieman virtsankin hajua.
Mutta B 12 en ole koskaan kuullut että jollain olisi ollut jotain sivuhaittoja , hikoiluhan voi johtua niin monista muistakin syistä .- Anonyymi
Luulisin, että sipuli tai valkosipuli aiheuttaisi ennemmin "hajuahaittoja" hikeen.
Voisi johtua jostain uudesta lääkkeestä tai muutoksesta ruokavaliossa.
- Anonyymi
Hikoilu niin yksilöllistä. Eikö toisaalta kun kyseessä vesiliukoinen ravintolisä voi liueta hikeen? Puraiskaapa b12 vitamiini tabletti, ei mikään miellyttävä makuelämys :)
- Anonyymi
Minun B12-vitamiinitablettini eivät kyllä maistu yhtään miltään, piti ihan kokeeksi pureksia ja maistaa. Maistui lähinnä kuivalta murealta pahvilta...
Voisiko haju johtua jostain tableteissa käytetystä maku- tai täyteaineesta? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minun B12-vitamiinitablettini eivät kyllä maistu yhtään miltään, piti ihan kokeeksi pureksia ja maistaa. Maistui lähinnä kuivalta murealta pahvilta...
Voisiko haju johtua jostain tableteissa käytetystä maku- tai täyteaineesta?Voihan olla myös yksilöllistä, toinen voi haista jostain aineesta toinen ei.
- Anonyymi
Hei.
Olen kyllä havainnut samaa. Tuntuu että B-vitamiini vaikuttaa hien hajuun. Olen käyttänyt vahvaa B-vitamiinia kuukauden. - Anonyymi
Olen nähnyt muuallakin että juuri tätä asiaa kysyvät , soita terveysaisarelle ja kysy
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931702
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2291420- 871321
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!65995Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46921- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9864- 46832
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35809