Nyt menee jo liian pitkälle. Latvialainen autopesulaketju Puto rantaui suomeen.
Oikeesti hei, eikö me uusavuttomat osata edes autoja enää pestä itse?
Listatkaas piruuttaan kaikki hommat mitkä voidaan ulkoistaa.
- suomen oppositio
- autojen pesu
- pitsan paisto
- siivous
- lukkoseppä palvelut
Autonpesijät Latviasta
32
380
Vastaukset
- Anonyymi
Armeija voidaan ulkoistaa, tosimiehet afrikasta!
- Anonyymi
🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑
❤️ Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#18090940v
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞
- Anonyymi
Täystavalliset Digestive -keksit rekoilla rahdataan Hollannista.
Kun joku ostaisi oikean koneen, voisi tuottaa Suomessakin.
Kaikille kauppaketjuille, kullekin omaan pakkaukseensa käärittynä - Anonyymi
Orpon hallitus.
Kyllähän neljän euron liksalla auton pesu on kannattavampaa, mutta ei sillä täällä elä! - Anonyymi
Prismassa ruotsalainen näkkäri halvempaa kuin "kaupan merkki" -tuote
- Anonyymi
Halpahallissa brittiläinen Ryvita-näkkileipä, jota ostan, on n. 30 snt. halvempi kuin Osuuskaupassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Halpahallissa brittiläinen Ryvita-näkkileipä, jota ostan, on n. 30 snt. halvempi kuin Osuuskaupassa.
Kepulaisesta Osuuskaupasta ei normaalijärkinen ihminen mitään ostiskele.
- Anonyymi
Ulkomaiset firmat eivät noudata mitään pykäliä eikä lakeja, siksi ne menestyvät. Jätteet kuskaavat metsiin, eivätkä maksa palkkoja ehtojen mukaan.
- Anonyymi
Eikä aika usein maksa sitä palkkaakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä aika usein maksa sitä palkkaakaan.
Koskeeko tuo Purran määräämä minimipalkka 1600 € puolalaisia autonpesijöitä. Pitäähän heillä olla työluvat. Verokortit ja työturvallisuuslain mukaiset olot.
- Anonyymi
"Amerikka" on ratnautunut kaikkialle. Markkinarako on huomattu..siinä vähän laittomia aineita pimeää työvoimaa rinnalla niin kannattaa. 1600 luvulla jo Kiinalaiset pesi ameriikkalaistan vaatteet....
- Anonyymi
"Autopesulaketjun rantautuminen Suomeen viivästyi traagisissa merkeissä, kun yksi sen porilaisista avainhenkilöistä menehtyi viime kesänä. Nyt itsepalvelupesula on kuitenkin täydessä toiminnassa Porissa."
"Nyt itsepalvelupesula on"
Sä oot ymmärtäny väärin. Suomalaiset kyllä edelleen pesee itse mutta maksaa Putolle kun saa itse pestä autonsa.... Siis nuo Puton pesupaikathan nimenomaan kannustavat auton itse pesuun, nuohan ovat miehittämättömia pesupaikkoja joissa ihmiset pesevät omat autonsa minuutti hinnoitellulla painepesureilla omatoimisesti (siis vastaavalla tavalla kuin vaikka omakotiasujat tekevät omalla pihallaan).
Vastaavia auton omatoimi pesuun tarkoitettuja painepesureita on yksittäisinä kappaleine esimerkiksi eri huoltamoiden pihoilla, nyt erona se että samassa paikassa on useita pesupisteitä katoksen alla väliseinillä eroitettuona.- Anonyymi
Virossa tuo on yleinen tapa pestä auto. Hinta on alhaisempi kuin konepesussa.
Kuinkahan tuo toimii talvella? Ei ole kuivausta. - Anonyymi
"siis vastaavalla tavalla kuin vaikka omakotiasujat tekevät omalla pihallaan"
Tuokin varmaan supisuomalaista ajattelua ettei kerrostaloissa ole omia autonpesupaikkoja. Ihmiset sitten maksaa reilua ylihintaa ULKOMAALAISELLE yritykselle tuosta oman auton pesemisestäkin. Anonyymi kirjoitti:
"siis vastaavalla tavalla kuin vaikka omakotiasujat tekevät omalla pihallaan"
Tuokin varmaan supisuomalaista ajattelua ettei kerrostaloissa ole omia autonpesupaikkoja. Ihmiset sitten maksaa reilua ylihintaa ULKOMAALAISELLE yritykselle tuosta oman auton pesemisestäkin.Itse en ole nähnyt taloyhtiöiden pihoilla autonpesupaikkoja, ei siis tarkoita etteikö niitä olisi, mutta itselleni ei niitä ole tullut vastaan, auton pesuun kun liittyy hieman erinäisiä asioita:
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/201804162200880974
https://www.espoo.fi/fi/uutiset/2023/05/auton-pesussa-omalla-pihalla-on-oltava-tarkkana-siita-mihin-vedet-valuvat
Ja kuten jo sanoin, kyllä noita yksittäisiä itsetoimi pesupisteitä on lisäpalveluna saatavilla useiden huoltoasemien pihoilla.
Tuollaisen pesuketjun pystyy kuka tahansa perustamaan (hankkii paikan, sopivat rakennelmat ja välineet sekä rakentaa vesien puhdistuksen määräysten mukaiseksi) jolla on tarpeelinen pääoma olemassa mikäli katsoo että se olisi liiketoiminnallisesti kannattavaa.
Tuo Putohan on rakentanut Balttiaan kohtuullisen määrän noita itsepesu pisteitä ja nyt sitten laajentanut myös Suomeen, en näe mikä tässä on tuo ongelma.- Anonyymi
santtu_1975X kirjoitti:
Itse en ole nähnyt taloyhtiöiden pihoilla autonpesupaikkoja, ei siis tarkoita etteikö niitä olisi, mutta itselleni ei niitä ole tullut vastaan, auton pesuun kun liittyy hieman erinäisiä asioita:
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/201804162200880974
https://www.espoo.fi/fi/uutiset/2023/05/auton-pesussa-omalla-pihalla-on-oltava-tarkkana-siita-mihin-vedet-valuvat
Ja kuten jo sanoin, kyllä noita yksittäisiä itsetoimi pesupisteitä on lisäpalveluna saatavilla useiden huoltoasemien pihoilla.
Tuollaisen pesuketjun pystyy kuka tahansa perustamaan (hankkii paikan, sopivat rakennelmat ja välineet sekä rakentaa vesien puhdistuksen määräysten mukaiseksi) jolla on tarpeelinen pääoma olemassa mikäli katsoo että se olisi liiketoiminnallisesti kannattavaa.
Tuo Putohan on rakentanut Balttiaan kohtuullisen määrän noita itsepesu pisteitä ja nyt sitten laajentanut myös Suomeen, en näe mikä tässä on tuo ongelma.Kuka helevetti omalla pihalla ottaa vakavasti noita sääntökokoelmia? Minulla ainakin (vähät) liuotinvedet valuu hiekkatielle...mistä niille erotuskaivon keksisi. Tosin harvoin pesen.
- Anonyymi
pesun jälkeen kannattaa rikkoa painepesurit ja harjat. ei saatana ulkomaalaiset yrittäjäretkut saa centtiäkään katetta toiminnalleen täällä suomessa.
riko ulkomaalaisten yritysten paikat on isänmaallinen teko. - Anonyymi
Osataan kyllä mutta enää ei oikein ole paikkoja missä itse pestä. Edes omassa pihassa ei saa pestä. Joskus kävin tee-itse -hallissa pesemässä kunnes nostivat taksat sellaisiksi että samaan hintaan pesettää liikkeessä kahdesti kuin pesee hallissa kerran itse.
- Anonyymi
"Edes omassa pihassa ei saa pestä."
Kuka perkkeleen bä-ää-ä-lammas tottelee tuota?? - se on oma asia ..eihän autoakaan "voi" käytättää minuuttia pidempään, jos alkaa kaikkea totella!
Haistakoot long shit - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka perkkeleen bä-ää-ä-lammas tottelee tuota?? - se on oma asia ..eihän autoakaan "voi" käytättää minuuttia pidempään, jos alkaa kaikkea totella!
Haistakoot long shitSe on sillä lailla että kirjaamme ympäristörikosilmoituksen välittömästi jos huomaamme että naapurustossa pihoilla pestään autoja. Ne on pesuaineiden liuottimet lähiseudun kaivoissa ellemme puutu rikoksiin jämerästi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haistakoot long shitSamaa mieltä. Kyllä rakennettu tontti on jo sinäänsä niin "saastunut" ettei sillä mitään luontoarvoa enää ole. Ja näyttää noi autoilijat ihan julkisilla teilläkin ruiskuttelevan pesuaineita pissapojista autojensa tuulilaseihin. Joten ei nuo pesuaineet voi kovin myrkyllisiä olla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samaa mieltä. Kyllä rakennettu tontti on jo sinäänsä niin "saastunut" ettei sillä mitään luontoarvoa enää ole. Ja näyttää noi autoilijat ihan julkisilla teilläkin ruiskuttelevan pesuaineita pissapojista autojensa tuulilaseihin. Joten ei nuo pesuaineet voi kovin myrkyllisiä olla.
Julkisten teiden penkoilla ei ole kenenkään juomavesikaivoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haistakoot long shitYlimielistä löpinää. Toivottavasti joku keksii että sinun pihalla saa käydä pesemässä....
- Anonyymi
Me ollaan niin surkeita.
- Anonyymi
Remonttireiskakin lähti politiikkaan kun virolaiset vei työt rakemnuksilta.
- Anonyymi
Kohta thaimaa työntekijöitä pesee autoja
- Anonyymi
Ei kuule kaikilla uusavuttomilla ole mahdollisuutta pestä autoaan itse. Ymmärtätkö tollo, miksei?
- Anonyymi
Työvoimansa tuovat tullessaan
- Anonyymi
Miks pitäisi edes pestä autoa itse? Koneetkin on keksitty.
- Anonyymi
Persut vois ulkoistaa vaikka etelänavalle.
- Anonyymi
Olisi hyvä jos viimeinkin tulisi kilpailua auton pesujen hinnoissa!
Nyt on ollut kilpailua vain siitä kuka nostaa eniten auton pesun hintaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 175420
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2232787- 412405
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella432141Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon332076Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731727Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme131480- 381330
- 1641292
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o651257