Ajonesto tee-se-itse

Mielestäni kaikissa autoissa pitäisi olla
jonkinlainen ajonestolaite. Erityisesti
vanhemmat automerkit ovat varkaiden suosiossa,
koska niissä ei ole ajonestoa valmiina tai
jälkiasennettuna.
Myös itse tehty rattilukko, tai moottorin käynnis-
tyksen esto ainakin hidastaa liikkeellelähtöä.

Itse tehty viritys on myös siitä hyvä, ettei
sitä pysty opiskelemaan ennakkoon.
Laita autoosi salakytkin, joka estää sytytyksen
tai startin toiminnan. Ruiskukoneissa poltto-
aineen syötön esto on parempi ratkaisu.
Tällöin palamatonta polttoainetta ei joudu
katalysaattoriin.
Kun autoni oli uusi, niin otin erään releen
pois kytkentärasiasta taskuun yöksi.
Myöhemmin rakensin saman releen liittimiin
käynnistyksen eston. Hyvin on toiminut 12v.
Ei käynnisty ilman lupaa, luvalla taas käynnistyy
heti. Laitetta ei tosin ole koeteltu tosi-
tilanteessa, luojalle kiitos.
Ilmoita


On tullut ajateltua kun maaseudulta kaupunkiin muutti. Päävirtakytkin olisi varmaan aivan
turhan järeä varkaanpysäytin, vaan tosiaan joku
salakytkin olisi paikallaan. Sen sijainti voisi
olla sellainen että, sitä ei voisi vahingossakaan saada kytkettyä ajossa päälle (millään kehon
osalla :D )...
5 VASTAUSTA:
Eihän tuossa hommassa ole minkäänlaista järkeä. Joka helevetin kerta kun autoon menet, avaat ovet avaimella lukosta ja sitten vääntelet ja kääntelet omia nappuloitasi, jotta saat auton käyntiin.

Keskuslukituksen kauko-ohjausboksi jossa on samassa myös AJONESTO maksa 89 euroa!!! löytyy nimellä Viper 210HV.

Täysin typerää tommonen, minä en ainakaan pysty käsittämään.
Ajoneston ja keskuslukon ka... kirjoitti:
Eihän tuossa hommassa ole minkäänlaista järkeä. Joka helevetin kerta kun autoon menet, avaat ovet avaimella lukosta ja sitten vääntelet ja kääntelet omia nappuloitasi, jotta saat auton käyntiin.

Keskuslukituksen kauko-ohjausboksi jossa on samassa myös AJONESTO maksa 89 euroa!!! löytyy nimellä Viper 210HV.

Täysin typerää tommonen, minä en ainakaan pysty käsittämään.
Ihan miten sinä En-Ole-Pihi asian haluat nähdä... Mulla tarpeeks vanha (-77) arvoauto johon en tod aio hälyjä tai estoja laittaa. Aika vtun sama sun mielipiteet pihiydestä. Minä henkkoht mieluummin repäsen pyörijän irti yöks kun laitan vanhaan uusia vehkeitä. Ja tarkkakorvanen sakemanni kyllä kertoo ajoissa jos joku pihalle hiipii. Uudemmassa kyllä Hälyt ja estot. Ei siks että olis tärkeempi,vaan koska ei haittaa 'lookia'.
Ajoneston ja keskuslukon ka... kirjoitti:
Eihän tuossa hommassa ole minkäänlaista järkeä. Joka helevetin kerta kun autoon menet, avaat ovet avaimella lukosta ja sitten vääntelet ja kääntelet omia nappuloitasi, jotta saat auton käyntiin.

Keskuslukituksen kauko-ohjausboksi jossa on samassa myös AJONESTO maksa 89 euroa!!! löytyy nimellä Viper 210HV.

Täysin typerää tommonen, minä en ainakaan pysty käsittämään.
taas joku ylioppilas larvanto täälä laukoo teorioitaan.käynnistyksen esto omalla katkaisijalla on ihan jees.
Ajoneston ja keskuslukon ka... kirjoitti:
Eihän tuossa hommassa ole minkäänlaista järkeä. Joka helevetin kerta kun autoon menet, avaat ovet avaimella lukosta ja sitten vääntelet ja kääntelet omia nappuloitasi, jotta saat auton käyntiin.

Keskuslukituksen kauko-ohjausboksi jossa on samassa myös AJONESTO maksa 89 euroa!!! löytyy nimellä Viper 210HV.

Täysin typerää tommonen, minä en ainakaan pysty käsittämään.
Mulla on -88 Accord enkä ole koskaan edes miettinyt ostaa siihen mitään vitun ajonestoja.Paljon helpompaa on puolalta lähtevän johdon väliin laittaa katkaisija ja se piiloon kojelaudan alle,maksaa n.3 euroa eikä asennuskaan kestä kuin n.5min.Vikoja ei tule kuten noihin halpamalli ajonestoihin jotka estää ajon niin tehokkaasti ettei pääse itsekkään liikkeelle.Että asentele sinä vaan niitä helvetin Vipereitäs niin osaavat tekee halvalla toimivaa.
Ajoneston ja keskuslukon ka... kirjoitti:
Eihän tuossa hommassa ole minkäänlaista järkeä. Joka helevetin kerta kun autoon menet, avaat ovet avaimella lukosta ja sitten vääntelet ja kääntelet omia nappuloitasi, jotta saat auton käyntiin.

Keskuslukituksen kauko-ohjausboksi jossa on samassa myös AJONESTO maksa 89 euroa!!! löytyy nimellä Viper 210HV.

Täysin typerää tommonen, minä en ainakaan pysty käsittämään.
Aloitusehdotus oli aivan hyvä.

On näet nähty useita tapauksia kun "kaupasta ostettu ja jonkun asentajan" ajonestolaitteeseen on tullut vika.
Ollaan oltu kaukana kotiseudulta ja on kulunut jo vuosi asennuksesta, kukaan ei ole edes kuullut ko. ajonestolaitteesta, eikä tietenkään osaa sitä poistaa järjästelmästä.
Vai osaatko sinä, vaimosi ja lapsesi sen poistaa, joskus pimeässä ja pakkasessa asumattomalla seudulla.

Eli olet sitä mieltä että ajonestolaitteesen ei tule mitään vikaa koskaan.
Olet sitä mieltä että heti löytyy paikalline asentaja joka osaa sen korjata.

Kyllä jokin "salakatkaisija" on parempi, eikä sitä tarvitse käyttää joka päivä.
Olen havainnut että harvoin auto viedään ensimmäisenä yönä, usein se huomataan vasta kun se seisoo yli 3 yötä samassa paikassa.

Ja lisäisin vielä.
Jos järjästelmäasi huutaa, kun sen joku keksii niin sitä huudatetaan öisin ja seuraavaksi joku hermostuu yölliseen huutoon ja lyö ikkunat sisään.
Siis sellaosia voi olla ne kaupasta ostetut.
+Lisää kommentti
Minun vanhassa koslassa on ollut jo vuosia omavalmisteinen ajonesto, joka toimii, eikä maksa paljon.
Startin herättivirta releistetään tyytille, se on siinä.
Nyt, kun varas yrittää startata, niin vain tyytti pelaa, eikä auto yritäkkään käynnistyä.

Osat noin 10 euroa.

Teollisesti valmistetut ajonestot on rikollisten hyvin tuntemia ja ne on suht helppo ohittaa.
Minun estolaitetta he ei tunne, eikä näin ollen osaa ohittaa. Eikä sen olemassaolo näy ulos.
3 VASTAUSTA:
Just näin. Helvatin hieno häly! Wau. Saan kai ottaa käyttöön? Kato Larvanto,ei nää jutut oo mitään kovin vaikeita virityksiä jos yhtään tahtoo yrittääkään ymmärtää. Sun kohdalla tietty on parempi painella vehoon vaan laittaan se piipaapiipaa. Ethän itke täällä kun sun hienot uudet ohitettiin..
Idahan on hyvä saat vielä äänimerkin yrityksestä =)
No nyt täytyy kylläkin hattua nostaa äijälle, ajattelin jo aikani mites vois vanhaan 80 luvun autooni toteuttaa jonkinlaisen hienon Tee-se-itse-mies ajonestolaitteen ja tuossa vois ollakkin muuten ideaa Virtalukolta ja Releen kautta Tyytille, mut sit se pitäis saada tehtyä taas niin että se menee startille omassa käytössä, mutta sitten kun jättää auton parkkiin niin sen sitten kytkee sen sillai, että vain tyytti rupee huutamaan, jos sitä yritetään käynnistää luvattomalla asialla.
+Lisää kommentti
Miten lähtisitte piilokatkaisijalla
toteuttamaan varkaiden kiusausta 80-luvun
diisselimaasturissa? Eli siis mihin piuhaan
laittaisitte katkon?

Feikkivilkkuvaroitusled on virallisessa
lootassaan kojelaudan päällä, mutta sen
piilokytkin (vaikka ei näykään) voi jossain
tapauksessa vahingossa mennä ajon aikana
päälle jos räplää...
1 VASTAUS:
Jos vaikka polttoaineensyötön katkaisevan magneettiventtiilin kytkisi kiinni piilokatkaisimen taakse?
+Lisää kommentti
Joskus olen ajellut Venäjällä vanhalla Mazdalla. Yöpymisen ajaksi olen ottanut pois esimerkiksi "pyörijän" virranjakajasta tai ottanut pois puolan johdon.
On siinä vähäksi aikaa ihmettelemistä, kun kosla ei käynnisty mitenkään. Ei siinä voro kehtaa ruveta "vieraan autoa korjaamaan".
Varkaudesta ei sinällään suurta vahinkoa olisi koitunut, mutta matkanteko olisi loppunut hankalaan tilanteeseen.
Ilmoita
1.Ratti irti!
2.Renkaat irti!
3.Kone irti!
4.Pistä emäntä autoon yöksi!
5.Auto olohuoneeseen!
6.ikkunaan auton hinnaksi 5€!
7.Paskanna kuskinpenkille!
3 VASTAUSTA:
lopeta ittes jos ei ole järkevää keskusteltavaa
säästämiskeino kirjoitti:
lopeta ittes jos ei ole järkevää keskusteltavaa
Mä hakkaa aina auton jättäessäni jakopään lekalla paskaksi niin ei pääse rosmo ajeleen.
Helpommalla pääsette, kun laitatte pastorin taskuun.
+Lisää kommentti
Onhan noita hyväksi koettuja konsteja. Teidän erään, jonka auto yritettiin viedä, mutta bensa loppui 200 metrin päähän - eivät olleet vorot löytäneen penkin alle kätkettyä bensapumpun katkaisijaa. Toinen hyvä konsti on vastus, jonka resistanssi kasvaa virran mennessä siitä läpi. Sellaisen kun laittaa sytytysjohtoon, niin auto käy hetken ja sitten sammuu. Siinä kannattaa luonnollisestikin olla ohitusjohto katkaisijoineen omaa käyttöä varten. Miksi sitten moinen vastus? Silloin auton sammuminen vaikuttaa konevialta. Jollei auto käynnisty lainkaan, voi ovelampi varas alkaa etsimään käytönestokatkaisijaa. Sitä paitsi, kun auto on kerran ollut käynnissä, on varkaalla yleensä kohtalainen kiire poistua paikalta.
Hyvin näkyvä rattilukko on tehokas jo ennalta ehkäisemään varkauksia, eipä tarvitse hankkia uutta lukkopesää/ikkunaa.
0 VASTAUS:

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Ajonesto tee-se-itse

Mielestäni kaikissa autoissa pitäisi olla
jonkinlainen ajonestolaite. Erityisesti
vanhemmat automerkit ovat varkaiden suosiossa,
koska niissä ei ole ajonestoa valmiina tai
jälkiasennettuna.
Myös itse tehty rattilukko, tai moottorin käynnis-
tyksen esto ainakin hidastaa liikkeellelähtöä.

Itse tehty viritys on myös siitä hyvä, ettei
sitä pysty opiskelemaan ennakkoon.
Laita autoosi salakytkin, joka estää sytytyksen
tai startin toiminnan. Ruiskukoneissa poltto-
aineen syötön esto on parempi ratkaisu.
Tällöin palamatonta polttoainetta ei joudu
katalysaattoriin.
Kun autoni oli uusi, niin otin erään releen
pois kytkentärasiasta taskuun yöksi.
Myöhemmin rakensin saman releen liittimiin
käynnistyksen eston. Hyvin on toiminut 12v.
Ei käynnisty ilman lupaa, luvalla taas käynnistyy
heti. Laitetta ei tosin ole koeteltu tosi-
tilanteessa, luojalle kiitos.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta