Ovella käytiin

Anonyymi-ap

Pitkästä aikaa kaksi iäkkäämmän puoleista jehnua kävi ovella. He olisivat halunneet tulla keskustelemaan siitä, että mitä Raamattu kertoo ihmisille. Olin kohtelias ja sanoin, että ei kiinnosta. En viitsinyt sanoa, että Raamattu mm. käskee kivittämään homot hengiltä. En myöskään kertonut, että olen vuosikymmeniä sitten keskustellut tuntikausia jehnujen kanssa ja he tuolloin opettivat mm. että lopunaikojen tullessa on hengissä niitä ihmisiä, jotka ovat nähneet vuoden 1914. Toinen keskustelukumppaneistani oli vieläpä Tampereen jehnujen johtohenkilöltä ja varmistin häneltä, että noin se tosiaan on. Sittemmin he ovat joutuneet poistamaan tuon opetuksen kaiken varalta aivan ilmeisestä syystä...
He ovat siis Raamatun mukaan vääriä profeettoja, koska ovat ennustaneet asioita, jotka eivät toteudu.

14

378

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "He olisivat halunneet tulla keskustelemaan siitä, että mitä Raamattu kertoo ihmisille. "

      Oikeastaan todistajien tehtävä on kertoa ihmisille ensisijaisesti Jehovan todistajien järjestön opetuksia ja raamatuntulkintoja - ei keskustella Raamatusta jollain yleisellä tasolla. Tätä ei kuitenkaan tuoda avoimesti esille ensi alkuun. Ehkäpä todistajat ovat itsekin tietoisia siitä, ettei Jehovan todistajien / Vartiotorni-seuran brändi ole kovinkaan hyvässä maineessa.

      "Olin kohtelias ja sanoin, että ei kiinnosta."

      Ihan hyvä vastaus. Todistajien kanssa voi halutessaan keskustella, mutta ei se mihinkään johda kuitenkaan. Eivät he anna periksi tai ota vastaan mitään uusia näkemyksiä, vaan ovat saarnaamassa järjestönsä sanomaa.

      "En myöskään kertonut, että olen vuosikymmeniä sitten keskustellut tuntikausia jehnujen kanssa ja he tuolloin opettivat mm. että lopunaikojen tullessa on hengissä niitä ihmisiä, jotka ovat nähneet vuoden 1914. "

      Näin todellakin opetettiin ja järjestö oli niin varma asiasta, että vuosikausien ajan painoi Herätkää! -lehden julkaisutietoihin sanat:

      "tämä lehti rakentaa luottamusta siihen Luojan lupaukseen, että rauhaisa ja turvallinen uusi maailma tulee ennen kuin se sukupolvi, joka näki vuoden 1914 tapahtumat, katoaa."

      Kun oppi muuttui vuonna 1995, tuo "Luojan lupaus" vedettiin pois ja korvattiin toisenlaisella:

      "tämä lehti rakentaa luottamusta siihen Luojan lupaukseen, että rauhaisa ja turvallinen uusi maailma on korvaamaisillaan nykyisen pahan, laittoman asiainjärjestelmän"

      Aikanaan tämä 1914-sukupolvea koskeva opetus painunee unholaan todistajien keskuudessa, samaan "vanhan valon" Ö-mappiin kuten vaikkapa vuoteen 1975 kohdistuneet odotukset, joista nuorempi polvi on tuskin edes kuullut ja ne, jotka tietävät, eivät asiaa tuo esille tai esittävät sen väärin.

    • Anonyymi

      Olit ilkeä ja hiukan myös vähä viisas, koska et halunnut ottaa pelastus sanomaa nöyränä vastaa.

      • Anonyymi

        Kuten sanoi, olen keskustellut Jehovan todistajien kanssa tuntikausia. Olisin ollut ilkeä, jos olisin taas alkanut keskustella, koska lopputulos olisi ollut sama kuin silloin, jolloin he viimeisellä käynnillään sanoivat, että meidän ei kannata jatkaa näitä keskusteluja. Se olisi siis ollut kummankin osapuolen kannalta ajanhukkaa.

        Pelastussanoma on yhdyssana... Eikä minua mikään "henkilökohtainen pelastus" kiinnosta, koska muiden hyvinvointi menee omani edelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten sanoi, olen keskustellut Jehovan todistajien kanssa tuntikausia. Olisin ollut ilkeä, jos olisin taas alkanut keskustella, koska lopputulos olisi ollut sama kuin silloin, jolloin he viimeisellä käynnillään sanoivat, että meidän ei kannata jatkaa näitä keskusteluja. Se olisi siis ollut kummankin osapuolen kannalta ajanhukkaa.

        Pelastussanoma on yhdyssana... Eikä minua mikään "henkilökohtainen pelastus" kiinnosta, koska muiden hyvinvointi menee omani edelle.

        "lopputulos olisi ollut sama kuin silloin, jolloin he viimeisellä käynnillään sanoivat, että meidän ei kannata jatkaa näitä keskusteluja"

        Jehovan todistajan tapa lopettaa keskustelu on usein tuollainen, että vedotaan keskustelun hyödyttömyyteen. Siinä voi myös kuulla verhotun moitteen siitä, että keskustelukumppanilla on ollut jotenkin väärä asenne, josta keskustelun hyödyttömyys johtui.

        Todistajien maailmankuva on sen verran erikoinen (mm. Aatamin ja Eeva, syntiinlankeemus, Nooan ajan vedenpaisumus ja Israelin kansan erämaavaellus otetaan todellisena historiana), että sen puolustaminen on mahdotonta millään järkevällä ja kriittisen tarkastelun kestävällä tavalla. Käytännössä tuon maailmankuvan hyväksyäkseen pitää vain uskoa Raamattuun naiivisti ja nimenomaan siten kuin Jehovan todistajien järjestö sitä tulkitsee. Jos vastapuoli ei tähän ole valmis, tämä ei umpimieliselle todistajalle ole syy tarkastella omia näkemyksiään kriittisesti, vaan hän kuittaa sen yksinkertaisesti vastapuolen vikana ja haluttomuutena ottaa "totuutta" vastaan.


    • Anonyymi

      Olette ehkä itse kiinnostunut seuraamaan Karitsaa kun olette noin tiukkapipoinen totuuden suhteen.
      Jehovat ovat ikuisessa pois karsimisessa. Aikanaan he loukkasivat pahoin Pyhää Henkeä, joka oli maan päälle inkarnoitunut persoona. Myöhemmin he kyllä katuivat mutta joutuivat silti ikuiseen pois karsimiseen. Kuitenkin heillä on odotteena esim. 1000 vuotisessa valtakunnassa että he eivät eläkään siellä 1000 vuotta putkeen vaan kuolevat noin sadan vuoden välein nostetaan taivaaseen ja heitetään alas taivaasta jälleen maan päälle elämään 100 vuoden ajaksi. He ovat ikuisessa pois karsimisessa.

      Jo Buddhan Dhammapadda teos analysoi heitä ja totesi heidän valehtelevan. He vaihtavat oppinsa väitteet päinvastaisiksi tarpeen vaatiessa ja opettavat korvasyyhyyn sitä mikä kulloinkin menee kansaan. Mutta tavallaan se on sallittua ja Buddha itsekin alkoi käyttämään tuota metodia.

      Kuitenkin he ovat NELJÄS ELI TYATIRAN SEURAKUNTA JA VÄHÄN MUUTAKIN. Ja heidän seurassaan voi saada hyviä siunauksia Jehovalta. He ovat Jehovan järjestö ja kanava kohdata hänet. Itse olen saanut paljon siunauksia kun kävin 2003 vuoden ajan kokouksissa. Mm. Kolmas taivas ilmestyi ja Jehova alkoi siunaamaan: SINUN EI ENÄÄ KOSKAAN TARVITSE KUUNNELLA VALHEITA. Ja niin onkin paljastanut kaiken itseään koskevan arkaluontoisen tiedonkin minulle.

      Jehovan todistaja ovat apostoli Paavalin mainitsemia JUMALAN IHMISIÄ ja heillä on ihmisten vajavuuksia mm. lihavuutta, heikko ylistystaito ja itsekkyys sekä pihejäkin he ovat mutta kuitenkin he ovat eräitä parhaita IHMISIÄ, joita olen koskaan tavannut - parhaimmillaan.

      • Anonyymi

        Karitsan seuraaminen ja totuudessa pysyminen on o.k. kai??? Mutta perfektionismi totuuden ja muun suhteen on kyllä osittain myös tappiota ja heikko tekijä. Eräät psykologit luokittelekin perfektionismin mielen alueen ongelmaksi.

        Jeesus sanoikin: OLKAA OVELAT KUIN KÄÄRMEET MUTTA VIATTOMAT KUIN KYYHKYSET. Ja tuo käärme oli valehtelija joka lupasi Aadamille ikuista elämää Jumalan kaltaisuudessa. Usein kristitytkin lupaavat vaikka kuun taivaalta saadakseen Jeesuksen puolelle väkeä ja toisaalta pelottelevat helvetillä. Jeesus ei suositellut perfektionismiä totuuden suhteen.

        MUTTA SEURATKAA TE TOKI KARITSAA, JONKA SUUSTA EI OLE VALHEEN SANOJA YHTÄKÄÄN KUULTU. Toivotaan että se ei johda täysin juutalaisuuteen ja Mooseksen lain toteen laittamiseen sillä 144000 Karitsan seuraajaa olivat kaikki Israelin 12 heimon jäseniä. Ja epäilemättä noudattavat Mooseksen lakia mikäli totuutta tunnustavat??


      • Anonyymi

        Jaa taas mormooni sekundaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa taas mormooni sekundaa.

        Mormonit eivät ole käyneet ovellani, mutta muutamaan lähkäriin olen törmännyt. Emme keskustelleet uskonnosta, heidän onnekseen...


    • Olikohan samat jotka kävivät myös minun ovellani. Kerroin postiluukusta, että osaan jo laskea vähintäin jt lahkon normien ylittävästi Peräilmaa. He tiedustelivat voisinko antaa henkistyytyneen näytteen. Annoin normaalin perussuhnun seisonnasta. He kiittelivät kovasti, vastasivat kevyellä kenttälypierulla ja poistuivat. Samalla kuulin kuinka he ihastellen keskustelivat henkisttytyneestä Peräilmanäytteestäni.

      • Anonyymi

        Sinä se siis, ajattelimmekin niin, sillä veimme naapurin roskapussin ja huomasimme samalla roskalaatikossa peräilman tuoksuiset raappahousut, tuli siinä niin paratiisinen Eden euforinen olo, sinun kai nuo olivat entisesi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä se siis, ajattelimmekin niin, sillä veimme naapurin roskapussin ja huomasimme samalla roskalaatikossa peräilman tuoksuiset raappahousut, tuli siinä niin paratiisinen Eden euforinen olo, sinun kai nuo olivat entisesi?

        Olivat. Sain juuri suoraan taivaasta uudet Raappahousut., ja haikein mielin luovuin entisistä hyvin suhnatuista pöksyistä.


      • Anonyymi
        kookoo5 kirjoitti:

        Olivat. Sain juuri suoraan taivaasta uudet Raappahousut., ja haikein mielin luovuin entisistä hyvin suhnatuista pöksyistä.

        Suosittelen mormonien pyhiä alusasuja: https://www.mormonismi.net/temppeli/ihokas.shtml


    • Anonyymi

      Kun meikäläisen ovelle tuli vartiotorninippujen kantajia, pyysin heitä viemään poistuessaan roskapussini, koska he niissä vartiotorneissaan kehuvat itsensä kohteliaiksi.
      He olivat samaa mieltä ja tärkeinä roskapussi heiluen lähtivät poistumaan.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      283
      2968
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      215
      1890
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1562
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1330
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      77
      1208
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      261
      1152
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1042
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1011
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      951
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      142
      814
    Aihe