Onko dpf poistettu vai ei?

Anonyymi-ap

Olen ostamassa käytettyä diesel-henkilöautoa. MIstä tiedän onko pakokaasuvermeet laillisessa kunnossa vai ei? Kertooko katsastaja sen sitten seuraavassa katsastuksessa? Olenko minä maksumies, jos löytyy jotain peukaloitua?

11

1089

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Juu, helppo homma. Viet auton merkkihuoltoon ja ne avaavat pakokaasujärjestelmät. Siinäänä se sitten selviää. Pikkuautoissa 1000 euron työ, mutta isommissa premiumeissa helposti useamman tonnin paukku.
      Tuo tarkastuttaminen on syytä tehdä, sillä katsastuksessa kiinni jääminen alkaa ensi vuonna maksamaan ja paljon.

      • Anonyymi

        Tämä tarkastuttaminen on oikeastaan jokaisen diesel-autolla ajavan syytä teettää. Laittomuuksia saattaa olla tehty autoon edellisen omistajan toimesta jo vuosia sitten. Nyt ensi vuonna kun laittomuuksista jää kiinni, katsurin määräämä lasku voi olla surullinen yllätys vanhan dieselin omistajalle.


      • Anonyymi

        Kuntotarkastus maksanee muutamia kymppejä. Siinä tuokin selviää.

        Tavallisen dieselauton huolto maksaa pari kolme sataa riippuen vähän huollon sisällöstä. Premiumdieseleissä varmaan vähän enemmän niinkuin premiumeissa yleensäkin. Ehkä joku kattavin määräaikaishuolto jossain parinsadantuhannen ajokilometrin nurkilla saattaa maksaa merkkihuollossa jotain tonnin nurkilla.

        Hiukkasloukun uusiminen maksaa muutamista satasista ylöspäin, automerkistä riipouen. Premiumeissa varmaan vähän enemmän. Uusiminen tulee eteen todennäköisesti joskus muutaman sadantuhannen kilometrin jälkeen, jos ajot ovat olleet lähinnä vain lähiajoa.
        Sitä en osaa sanoa onko bensa-auton hiukkasloukun uusiminen kalliimpaa kuin dieselauton.

        Em tiedot perustuvat omaa henkilökohtaiseen kokemukseeni n 30 vuoden dieselautokokemuksella. Niistä tavallisista dieseleistä ja keskikokoisista ja pienemmistä cittareista. Premiumeista, mitä niillä nyt tarkoitetaankaan, ei minulla ole kokemusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä tarkastuttaminen on oikeastaan jokaisen diesel-autolla ajavan syytä teettää. Laittomuuksia saattaa olla tehty autoon edellisen omistajan toimesta jo vuosia sitten. Nyt ensi vuonna kun laittomuuksista jää kiinni, katsurin määräämä lasku voi olla surullinen yllätys vanhan dieselin omistajalle.

        Ei ole katsastusmiehellä sakotus oikeutta , vielä . Vain poliisilla ja oikeudella .


    • Anonyymi

      Eihän auton ostajaa voi syyttää edellisen omistajan tekemistä laittomuuksista, vai ollaanko me Venäjällä jo?

      • Anonyymi

        Lastuttamalla voidaan peukaloida varsin pitkälle OBD:n näkymät, eikä sokeointeja tai filterin poistoja näe mistään purkamatta rakenteita. Arpapeliksi taitaa mennä.


    • Anonyymi

      Jos joku on aikeissa ostaa käytetyn diesel-auton, niin ennen kauppaa kannattaa myyjältä vaatia merkkiliikkeen todistus suoritetusta päästölaitteiden peukaloimattomuudesta ja toimivuuden tarkastuksesta!

      Ja kauppakirjan ehto, että kauppa purkautuu, jos käy ilmi, että päästölaitteita olikin tuosta huolimatta manipuloitu.

    • Anonyymi

      Pakoputkiston lisälaitteiden ideana on pienentää pakokaasujen arvoja. Vie auto pakokaasutestiin täysin lämpimällä koneella (ja pakoputkistolla), niin pakokaasutesti kertoo pakokaasujen savun koostumuksen ja vertaat sitä auton valmistajan ilmoitettuihin arvoihin.

      Jos ei adblue järjestelmä todellisuudessa ruiskuta adblueta pakokaasujen joukkoon, niin kyllähän savutestissä pitäisi näkyä korkeampia arvoja. Tai vastaavasti jos ei hiukkasloukku toimi (ei ole).

      • Anonyymi

        Ad ei vaikuta savutukseen . Hiukkaspönttö vaikuttaa . Ad vaikuttaa nox päästöihin .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ad ei vaikuta savutukseen . Hiukkaspönttö vaikuttaa . Ad vaikuttaa nox päästöihin .

        NOx päästöihin vaikuttaa myös toinen vakiosuoritus eli EGR tulppaus (fyysinen tulppaus ja/tai softaus) niissä autoissa, joissa ei ole AdBlue -järjestelmää

        Varmaakin kuuluu katsastuksessa tarkistaa myös, ettei ole näitä ohjelmallisia muutoksia = päästömanipulointeja tehty? On kai teillä kaikilla "lisää voimasavua" yli päästöt 1000-kertaisksi softaalilla myös ne alkup. softat tallessa?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et siis vieläkään

      Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      51
      2274
    2. Hyvä että lähdit siitä

      Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      26
      1117
    3. Aavistatko että moni tietää

      Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut
      Ikävä
      83
      998
    4. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

      Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      55
      922
    5. Yritin saada

      Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      11
      914
    6. Onko vielä

      mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      883
    7. Olisitko mies valmis?

      Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      127
      867
    8. Kronikat..

      Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      10
      783
    9. vieläkin sanoa voin...

      💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      22
      783
    10. Täällä istun ja mietin

      Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu
      Ikävä
      49
      769
    Aihe