Miksi kristityt eivät noudata Mooseksen lakia?

Anonyymi-ap

Onko Mooseksen laki kokonaisuudessaan ikuista hyvää ja täydellistä moraalilakia? Jos on, niin eikö sen käskyjä ja ohjeita tulisi noudattaa kaikkina aikoina? Miksi näin ei tehdä? Sapatin rikkojat tulisi kivittää, samoin poika, joka on juomari ja irstailija, isäänsä ja äitiään kiroava lapsi, Jumalan kiroaja ja epäjumalien palvoja.

Ja kihlaamattoman neitsyen raiskannutta ei saisi tuomita vankilaan vaan raiskattu nainen tulisi antaa hänelle vaimoksi. Miksi kristityt eivät edes tätä käskyä noudata: helppoahan se olisi, kun ei ilmiantaisi raiskaajaa poliisille vaan antaisi tyttären hänelle vaimoksi Jumalan lain käskyn mukaan!

5.Mooseksen kirja:
22:28 Jos joku tapaa neitsyen, joka ei ole kihlattu, ja ottaa hänet kiinni ja makaa hänen kanssaan ja heidät siitä tavataan,
22:29 niin mies, joka makasi hänen kanssaan, antakoon tytön isälle viisikymmentä hopeasekeliä, ja tyttö tulkoon hänen vaimokseen, koska hän raiskasi hänet; hän älköön hyljätkö häntä koko elinaikanansa.

125

753

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Miksi kaikki kristityt eivät noudata Jumalan antamaa kymmenenkäskyn lakia ?

1234567---

• Anonyymi

Työn tekeminen auttaa lähes aina lähimmäistä ja on siten sallittua kaikkina maailman aikoina. Sapatin käskyn pitäminen on rakkauden käskyn rikkomista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Työn tekeminen auttaa lähes aina lähimmäistä ja on siten sallittua kaikkina maailman aikoina. Sapatin käskyn pitäminen on rakkauden käskyn rikkomista.

Ei sapattia pidetä, ethän sinä paitaakaan pidä päällä, eikös se pysy pitämättäkin?
        Sapatti- on lepo Herrassa, Jumalantyö, hän katsoi kaikkea luomista, se oli ok. ja riittävä.
        Se on meidänkin huomioitava. Siksi käskyjen ja neuvojen suhteen myös syntyvä vauva- on Jumalantyö, luomistyön tulos, jonka elämä - saa aikaiseksi Elämänhenki- sieraimissa.
        Hän myös saa levätä - Jumalan kämmenellä.
        Lepopäiväkin, se kertoo valmiista luomistyöstä, ja se suodaan muukalaisille, sekä jo elukoillekin. Ja Adventisti varmaan ostaa kirkkopaitansa tekijältä, jossa hänellä on oikeus ja siunaus pitää lepopäivänsä, eikä tässä olla fariseuksia. kyse on kaikkien Luojan Pyhittämästä päivästä- Herran levon päivästä.

Luterilaisille ei kuulukaan sapattia, heillä on oma- perinneopin lepopäivä, ihmisoppi, auringonpalvonta SUN- sunnuntai. Sekin on valheellisesti- kuten perinneopin opit - opetettu nimityksellä "ylösnousemuspäivä", joka on pääsiäiseen liitettävä opetus, ylösnousemus, ei sunnuntaihin.

Pitkäperjantain sanoma. SE on täytetty"! riittää. Jeesus on Sapatin Herra!

• Anonyymi

Tuohan vähentäisi raiskauksia koska raiskaajilla oli useampi vaimo elätettävä. Nythän ne pääsee liian helpolla.

• Anonyymi

elätettävä = elätettävänä.

• Anonyymi

Raamatussa ei lue näin. Väärinkäsitys johtuu valitettavasta käännösvirheestä.

Kun luetaan ao. lainkohta alkutekstistä, se kertoo muusta. Jos kihlaamaton mies ja nainen yksissä tuumin harrastavat avioliiton ulkopuolista seksiä, miehen on velvollisuus ottaa tyttöystävänsä vaimoksi.

Jos mies raiskaa naisen, lain mukaan hän saa siitä kuolemantuomion.

• Anonyymi

Ongelma on siinä, että vatipäät ei ymmärrä, että on uusi liitto.

Se ei ole lakiliitto. Siinä ei eletä lain mukaan.

Minkä vatipää ymmärtää että kaikkea voi tehdä.
      Siinä hengen liitossa katsotaan myös tekojen taakse, sydämeen. Sitä mitä ihminen on, eikä mitä vaahtoaa uskosta.

• Anonyymi

SInä et ymmärrä, mikä on uusi liitto. Uudessa liitossa Mooseksen laki kirjoitetaan sydämeen, jotta sitä myös noudatettaisiin. Jos sinä et lakia noudata, et ole uudessa liitossa Herra Jeesuksen kanssa.

Jer 31:31 "Tulee aika", sanoo Herra, "jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa.
        32 Tämä liitto ei ole samanlainen kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sen liiton he rikkoivat, vaikka minä olin ottanut heidät omakseni, sanoo Herra.
        33 "Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.

Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
        19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
        20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

• Anonyymi

Minkälainen jumala sitten ylipäätään keksii noin älyvapaita lakeja olivatpa ne sitten uuteen tahi vanhaan liittoon säädettyjä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minkälainen jumala sitten ylipäätään keksii noin älyvapaita lakeja olivatpa ne sitten uuteen tahi vanhaan liittoon säädettyjä?

Se Jumala on kirjoittajiensa kuva Jumalasta, ei mikään todellinen elävä Jumala.

• Anonyymi kirjoitti:

SInä et ymmärrä, mikä on uusi liitto. Uudessa liitossa Mooseksen laki kirjoitetaan sydämeen, jotta sitä myös noudatettaisiin. Jos sinä et lakia noudata, et ole uudessa liitossa Herra Jeesuksen kanssa.

Jer 31:31 "Tulee aika", sanoo Herra, "jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa.
        32 Tämä liitto ei ole samanlainen kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sen liiton he rikkoivat, vaikka minä olin ottanut heidät omakseni, sanoo Herra.
        33 "Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.

Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
        19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
        20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

Ihminen täyttää lakia yhdessä käskysanassa ! >> Rakasta lähimmäinen.

• Anonyymi

>>>Ja kihlaamattoman neitsyen raiskannutta ei saisi tuomita vankilaan vaan raiskattu nainen tulisi antaa hänelle vaimoksi.<<<

Raamatussa ei lue näin. Väärinkäsktys johtuu valitettavasta käännösvirheestä.

Kun luetaan ao. lainkohta alkutekstistä, se kertoo muusta. Jos kihlaamaton mies ja nainen yksissä tuumin harrastavat avioliiton ulkopuolista seksiä, miehen on velvollisuus ottaa tyttöystävänsä vaimoksi.

Avioliiton ulkopuolinen seksi on häpeä ja siinä samalla nöyryyttää naista, mutta kyse ei ole kuitenkaan väkisinmakaamisesta, vaan kahden ihmisen keskenään harjoittamasta häpeällisestä teosta.

Jos mies raiskaa naisen, lain mukaan hän saa siitä kuolemantuomion.

• Anonyymi

Ei se mikään käännösvirhe ole.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei se mikään käännösvirhe ole.

No onhan. Sama verbi on jakeessa 24, jossa tapauksessa molemmat suostuivat yhdyntään eikä kyse ollut raiskaus.

https://www.blueletterbible.org/lexicon/h6031/kjv/wlc/0-1/

24 Then ye shall bring them both out unto the gate of that city, and ye shall stone them with stones that they die; the damsel, because she cried not, being in the city; and the man, because he hath humbled H6031 his neighbour's wife: so thou shalt put away evil from among you.

29 Then the man that lay with her shall give unto the damsel's father fifty shekels of silver, and she shall be his wife; because he hath humbled H6031 her, he may not put her away all his days.

• Anonyymi

Mooseksen laki ei anna oikeutta kivittää kuolleeksi verekseltään kiinni jäänyttä rikollista. Lain mukaan rikollinen tulee viedä esivallan asettaman tuomarin tutkittavaksi ja tuomittamaksi. Ketään ei saa tuomita kuolemaan ilman kahden todistajan lausuntoa ja todistajien tulee heittää ensimmäiset kivet. Kukaan maallikko ei saa kivittää ketään rikollista kuolleeksi omavaltaisesti.

• Anonyymi

Paavali hyväksyi sen, että esivalta kantaa lain miekkaa ja panee täytäntöön rikollisten rangaistukset. Paavalin opetus oli täysin Mooseksen lain mukaista.

Room 13:1 Jokaisen on suostuttava esivaltansa alaisuuteen. Eihän ole esivaltaa, joka ei olisi Jumalalta peräisin, häneltä ovat vallankäyttäjät saaneet valtuutensa.
        2 Joka vastustaa esivaltaa, nousee siis Jumalan säädöstä vastaan, ja ne, jotka näin tekevät, saavat rangaistuksensa.
        3 Ei sen, joka tekee oikein, tarvitse pelätä viranomaisia, vaan sen, joka tekee väärin. Jos siis tahdot elää pelkäämättä esivaltaa, tee oikein! Silloin saat siltä kiitosta.
        4 Se on Jumalan palvelija ja toimii sinun parhaaksesi. Mutta jos teet väärin, pelkää! Esivalta ei kanna miekkaa turhaan. Se on Jumalan palvelija ja panee täytäntöön väärintekijälle kuuluvan rangaistuksen.
        5 Siksi on suostuttava esivallan alaisuuteen, ei vain rangaistuksen pelosta vaan myös omantunnon vaatimuksesta.
        6 Sen vuoksi te verojakin maksatte, sillä viranomaiset ovat Jumalan palveluksessa, kun he hoitavat tehtäviään.
        7 Antakaa jokaiselle se, mikä hänelle kuuluu: kenelle vero, sille vero, kenelle tulli, sille tulli, kenelle pelko, sille pelko, kenelle kunnia, sille kunnia.

• Anonyymi

Kristityt noudattaa Jumalan lakeja, mutta helluntailaiset eivät noudata, koska helluntailaisuus on Amerikassa 1900-luvun alussa perustettu antikristillinen uskonlahko. Helluntailiikkeen perusti jumalattomat miehet, joiden tekoja ei voi lapsille kertoa.

• Anonyymi

Heillä vastahenki Jumalan antamaa sapattia kohtaan.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Heillä vastahenki Jumalan antamaa sapattia kohtaan.

1234567---

Sapattina on lupa tehdä hyvää ja lähes kaikki palkkatyö on hyvän tekemistä ja siten sallittua. Olisi rakkauden käskyn rikkomista olla tekemättä työtä sapattina.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sapattina on lupa tehdä hyvää ja lähes kaikki palkkatyö on hyvän tekemistä ja siten sallittua. Olisi rakkauden käskyn rikkomista olla tekemättä työtä sapattina.

Tämä oli sinun näkemyksesi.

• Anonyymi

Jeesuksen Uudessa Liitossa on mukana koko Jumalan Laki luomisineen kaikkineen ja Jeesuksen sovitus puolestamme, koska emme pysty täyttämään lakia Jumalan tahdon mukaan, vaan nyttemmin todellakin Laki on heikoksi tullut eikä voi pelastaa ketään ja Laki annettiin väliin, että synti suureksi tulisi. Elämme todellakin armon ajassa, joka sen kiistää ei voi pelastua, koska halveksii Jeesuksen Ristiä.
      Ohjeina ja asetuksina Mooseksen moraalilaki on aina voimassa, mutta emmehän me sitä täytä parhaalla tahdollammekaan. 10-käskyä on Mooseksen moraalilain ydin, mitä voi selittää ja laajentaa yhteiskunnassa eläessä.
      Jeesuksen Vuorisaarna on myös äärimmäistä lakia, vaikka siinä on kätkettynä myös Evankeliumi. Jeesus kiteyttää lain Rakkauden kaksoiskäskyssä, emmekä me sitäkään täytä, vaikka aluksi näyttää, että helppoa kuin heinän teko, mutta totuus hoi!

"Käsky esitetään Raamatussa Jumalan lain tiivistelmäksi: ”Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistäsi niin kuin itseäsi”. Kymmenen käskyn kolme ensimmäistä käskyä liittyvät Jumalan rakastamiseen yli kaiken muun, loput seitsemän käskyä ohjaavat rakastamaan lähimmäistä niin kuin omaa itseä, omaa persoonaa ja omia oikeuksia rakastetaan ja kunnioitetaan. Rakkauden kaksoiskäsky Matteuksen evankeliumissa http://www.evl.fi/raamattu/1992/Matt.22.html#37 Rakkauden kaksoiskäsky Luukkaan evankeliumissa http://www.evl.fi/raamattu/1992/Luuk.10.html#25"

• Anonyymi

Sapattia ei kyllä moni vietä.
      Israel kyllä, mutta nyt viettää sitä sotimalla.

• Anonyymi

Sapatti annettiin paratiisissa 2000 vuotta ennenkuin juutalaisia oli edes olemassa. Jeesus sanoikin: Sapatti on asetettu ihmistä varten.

1234567---

• Anonyymi

Näillä mennään kun vanhan liiton lakien perään huudellaan.

• Anonyymi

Kymmenen käskyä on hakattu kiveen. Kaikki muut lait voi sisällyttää jonkun kymmenen käskyn alaisuuteen. Jumala moitti jatkuvasti epäjumaliin lankeilevia juutalaisia, Hes. 20: 25 eteenpäin. Mutta Jumala oli kansalleen armollinen, kerta toisensa jälkeen. Jeesus kruunasi Jumalan armon kertasuorituksena Golgatalla ja kuolleista nousullaan. Hän toi armon lain päälle, sovittaessaan synnin rangaistuksen, kuoleman. Nyt voimme pyytää lankeamuksiamme anteeksi vilpittömästi katuessamme.

• Anonyymi

Minkä käskyn alaisuuteen sisällytät lain, jonka mukaan kuukautisten aikana yhdyntää harjoittanut pariskunta tulee tappaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minkä käskyn alaisuuteen sisällytät lain, jonka mukaan kuukautisten aikana yhdyntää harjoittanut pariskunta tulee tappaa?

Voi itse sovitella lakeja mihin haluat. Tai Hes. 20: 25

• Adventikirkossa ei ole Herran Pyhää Henkeä - toisin kuin Helluntaiseurakunnassa jossa Raamattua osataan tulkita TÄSMÄLLEEN OIKEIN! adventismissa vaikuttaa ELLENKEEEWHITE henki ja YENKIT ovat aina halunneet omia kristilisyyden itselleen.. Sen sijaan Helluntaiseurakunta perustettiin Ensimmäisenä Helluntaina Jedrusalemissa..

• Anonyymi

Adventisti ylifariseus_1:sen todistus uskoon tulosta hänen kirjoituksessaan.

Olin noin kolmivuotias kaivaissani lusikalla kuoppaa tien vieressä, kuten sen ikäisillä on tapana leikkiessään. Olin ajatuksiini uppoutuneena, kun kuulen selvän äänen, joka keskeyttää työni. Merkillinen ilmoitus, MINÄ OLEN, tulvii tietoisuuteeni niin voimakkaana, että juoksen lusikka kourassani äidin luo kysymään, Äiti mitä MINÄ OLEN merkitsee, johon äiti ei osaa vastata.

Menikin lähes kymmenen kertaa kolme vuotta ennen kuin tämä sanoma selveni minulle täysin. Seinällämme on vaimoni tekemä käsityö, jossa pieni Samuel rukoilee kädet yhteen liitettyinä ja PYHÄ HENKI laskeutuu hänen päällensä.
        Varmaan pieni Samuel kuuli samanlaisen äänen, Jumalan kutsuessa häntä, kuin minäkin tuntematta Jumalaa.
        MINÄ OLEN se, joka MINÄ OLEN, vastasi Jumala Moosekselle.
        On vaikea soveltaa sitä itseemme ja olemukseemme, vaikka Hänessä me olemme ja liikumme. Tämä aihe oli vaivannut minua vuosikymmenet kehitysopillisine selityksineen.

Pastori Onni Peltonen saarnasi Adventtikirkossa samasta aiheesta JUMALA ON----Jyrisee Onni Peltonen , pysäyttäen minut sanojen alkuun.
        Sinä yönä kokouksen jälkeen herään, ja tietoisuus JUMALA ON, valtaa mieleni, ja käyn kuin tulimeren läpi siinä humauksessa, jonka koin ja luulin kuolevani, mutta heräsin uuteen elämään.
        Sen jälkeen Jumalan Pyhän Hengen säteily tuli yö, yön jälkeen niin voimakkaana, että rukoilin, ettei Jumala niin suuresti antaisi Henkeänsä ja rakkauttaan minun koettavaksi, sillä en sitä kestäisi.
        Näkyni alkoivat Pyhän Hengen laskeutuessa päälleni yöllä ja heräsin valveille, jonka jälkeen temmattiin näkyjen maailmaan, jossa valoitettiin hengellistä vaellustani, ja opillisia opetuksia.
        Näkyjen ja opettavien unien jälkeen Pyhän Hengen sinetti laskeutui päälleni, ja jäin miettimään näkyjen merkitystä, niin kuin vieläkin.
        Mietin usein, mihin minun pitäisi kiinnittää huomioni seuratessani hengellistä elämääni.

Yöllä kohtasin Jeesuksen, joka näkytilani aikana katsoi minua totisin silmin, ja sanoi: Se on sinun luonteesi. Mieleeni nousi herätessäni, Hän on uskollinen ja totinen.
        Koskaan ei Pyhä Henki ole minulle sanonut, että olet riittävän vanhurskas, vaan päinvastoin.

Eräänä yönä näin näyssäsi suuren ja kauniin huoneen, jonka yksi seinä oli puhtaan valkoinen ja sillä seinällä oli suuri taulu, johon oli kuvattu hyvin vääristyneet Jeesuksen kasvot. Kysyin enkeliltä, kuinka kukaan on voinut panna niin vääristyneen Jeesuksen kuvan parhaalle paikalle seinässään. Enkeli kysyy minulta: Kenenkä seinällä olet sen nähnyt ? Omaltani.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Adventisti ylifariseus_1:sen todistus uskoon tulosta hänen kirjoituksessaan.

Olin noin kolmivuotias kaivaissani lusikalla kuoppaa tien vieressä, kuten sen ikäisillä on tapana leikkiessään. Olin ajatuksiini uppoutuneena, kun kuulen selvän äänen, joka keskeyttää työni. Merkillinen ilmoitus, MINÄ OLEN, tulvii tietoisuuteeni niin voimakkaana, että juoksen lusikka kourassani äidin luo kysymään, Äiti mitä MINÄ OLEN merkitsee, johon äiti ei osaa vastata.

Menikin lähes kymmenen kertaa kolme vuotta ennen kuin tämä sanoma selveni minulle täysin. Seinällämme on vaimoni tekemä käsityö, jossa pieni Samuel rukoilee kädet yhteen liitettyinä ja PYHÄ HENKI laskeutuu hänen päällensä.
        Varmaan pieni Samuel kuuli samanlaisen äänen, Jumalan kutsuessa häntä, kuin minäkin tuntematta Jumalaa.
        MINÄ OLEN se, joka MINÄ OLEN, vastasi Jumala Moosekselle.
        On vaikea soveltaa sitä itseemme ja olemukseemme, vaikka Hänessä me olemme ja liikumme. Tämä aihe oli vaivannut minua vuosikymmenet kehitysopillisine selityksineen.

Pastori Onni Peltonen saarnasi Adventtikirkossa samasta aiheesta JUMALA ON----Jyrisee Onni Peltonen , pysäyttäen minut sanojen alkuun.
        Sinä yönä kokouksen jälkeen herään, ja tietoisuus JUMALA ON, valtaa mieleni, ja käyn kuin tulimeren läpi siinä humauksessa, jonka koin ja luulin kuolevani, mutta heräsin uuteen elämään.
        Sen jälkeen Jumalan Pyhän Hengen säteily tuli yö, yön jälkeen niin voimakkaana, että rukoilin, ettei Jumala niin suuresti antaisi Henkeänsä ja rakkauttaan minun koettavaksi, sillä en sitä kestäisi.
        Näkyni alkoivat Pyhän Hengen laskeutuessa päälleni yöllä ja heräsin valveille, jonka jälkeen temmattiin näkyjen maailmaan, jossa valoitettiin hengellistä vaellustani, ja opillisia opetuksia.
        Näkyjen ja opettavien unien jälkeen Pyhän Hengen sinetti laskeutui päälleni, ja jäin miettimään näkyjen merkitystä, niin kuin vieläkin.
        Mietin usein, mihin minun pitäisi kiinnittää huomioni seuratessani hengellistä elämääni.

Yöllä kohtasin Jeesuksen, joka näkytilani aikana katsoi minua totisin silmin, ja sanoi: Se on sinun luonteesi. Mieleeni nousi herätessäni, Hän on uskollinen ja totinen.
        Koskaan ei Pyhä Henki ole minulle sanonut, että olet riittävän vanhurskas, vaan päinvastoin.

Eräänä yönä näin näyssäsi suuren ja kauniin huoneen, jonka yksi seinä oli puhtaan valkoinen ja sillä seinällä oli suuri taulu, johon oli kuvattu hyvin vääristyneet Jeesuksen kasvot. Kysyin enkeliltä, kuinka kukaan on voinut panna niin vääristyneen Jeesuksen kuvan parhaalle paikalle seinässään. Enkeli kysyy minulta: Kenenkä seinällä olet sen nähnyt ? Omaltani.

1234567---

Miltä Jeesus näytti? Millaiset olivat hänen kasvonsa? Millaiset vaatteet hänellä oli? Kuinka suuri Jeesus oli?

Miltä Jeesuksen ääni kuulosti? Mitä kieltä ja murretta hän puhui?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miltä Jeesus näytti? Millaiset olivat hänen kasvonsa? Millaiset vaatteet hänellä oli? Kuinka suuri Jeesus oli?

Ymmärtäväiset ymmärtävät tämänkin näyn.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Adventisteilla on muitakin näkyjä, mitä olen heitä kuunnellut, kaikki eivät ole kirjoitettuna paperille, mutta kyllä niitä on tutuillanikin.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Adventisteilla on muitakin näkyjä, mitä olen heitä kuunnellut, kaikki eivät ole kirjoitettuna paperille, mutta kyllä niitä on tutuillanikin.

1234567---

Adventtikirjoissa majailevat riivaajat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ymmärtäväiset ymmärtävät tämänkin näyn.

1234567---

Höpön löpön. Näyn näkijä ei pysty kuvailemaan Jeesuksen ulkonäköä ja olemusta, joten päästä keksitty koko juttu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höpön löpön. Näyn näkijä ei pysty kuvailemaan Jeesuksen ulkonäköä ja olemusta, joten päästä keksitty koko juttu.

Ne ketkä eivät näkyjä ymmärrä, niin he luulevat keksityksi jutuksi näkyjä.

1234567---

• Anonyymi

yppy.productions Väärä arviosi ! Adventisteilla on Pyhä Henki, ja toimii.

• Anonyymi

Pyhän Hengen lisäksi järki olisi enemmän kuin suotavaa.

• Anonyymi

Suomessa noudatetaan Suomen lakeja. Mooseksen laki ei ole koskaan ollut voimassa Suomessa. Jeesuksen seuraajat toimivat, kuten Sana opettaa: jokainen olkoon alamainen sille esivallalle, jonka vallan alla hän on.

• Anonyymi

Mutta jos Mooseksen laki olisi kokonaisuudessaan ikuinen moraalilaki, niin eikö sitä tulisi noudattaa sen sijaan, että noudatettaisiin Suomen lakia ja asetuksia, jotka ovat vain ihmisten käskyjä?

Enemmän tulee totella Jumalaa kuin ihmisiä!

Joten mitä lakia tulee noudattaa?

P.S. Suomen laki ja asetukset voivat olla ristiriidassa Jumalan lain kanssa (esimerkiksi seksuaalista tasa-arvoa koskevat lait), joten kumpaa tulee noudattaa: Jumalan lakia (ei vihitä homoja, ei adoptio-oikeutta homoille ja transseksuaaleille) vai Suomen lakia ja asetuksia?

• Anonyymi

Ei raamatussa ole mitään vihkimissääntöä. Ei ainakaan uudessa liitossa.

Se ei tarkoita sitä että voi vihkiä itsensä vaikka poron kanssa, vaan sitä, että uudessa liitossa ihminen saa hengessä ohjuksen eikä lakihenkiset käräjillä ratkaise missä mennään.

• Anonyymi

10 Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee."
      11 Ja selvää on, ettei kukaan tule vanhurskaaksi Jumalan edessä lain kautta, koska "vanhurskas on elävä uskosta."
      12 Mutta laki ei perustaudu uskoon, vaan: "Joka ne täyttää, on niistä elävä."
      ( Gal. 3)

Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.
      Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta."
      ( Room. 1:16-17)

s-seutulainen

• Anonyymi

1 Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
        2 Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
        3 Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa,
        4 että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen.
        5 Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.
        6 Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha;
        7 sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.
        8 Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset.
        9 Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.
        10 Mutta jos Kristus on teissä, niin ruumis tosin on kuollut synnin tähden, mutta henki on elämä vanhurskauden tähden.
        11 Jos nyt hänen Henkensä, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, asuu teissä, niin hän, joka herätti kuolleista Kristuksen Jeesuksen, on eläväksitekevä myös teidän kuolevaiset ruumiinne Henkensä kautta, joka teissä asuu.
        ( Room. 8)

s-seutulainen

• Anonyymi

Toisekseen olisi aika vaikea elää jos jokatilanteeseen elämässä pitäisi etsiä mitä Mooseksen laki sanoo. Vaikka naisten kuukautiskierrosta. Jumala on rakkaus että meitä sitoo vapauden laki eikä se saa olla yllykkeenä lihalle. Esim. ei pidä herjata ja halventaa lähimmäisiä vaikka se ei ole laissa kielletty. Se olisi vapauden lain väärinkäyttöä.

• Anonyymi

>>>meitä sitoo vapauden laki<<<

Vapauden laki on Mooseksen lain ne säädökset, joissa käsketään yleinen velkojen vapautus sapattivuotena ja pitämään köyhistä huolta eli vapauttamaan köyhät ahdingosta. Tästä vapauden laista Jaakob puhui kirjeensä toisessa luvussa, hän siis saarnasi Mooseksen lakia.

• Anonyymi

Kukaan ei pyty noudattamaa Mooseksen lakia. Jos vähäkin on ymmärrystä, sen on täyttänyt vain Jeesus meidän puolestamme, ja uskossa saamme ottaa vastaan vanhurskauden Jeesuksen ristin työn tähden omaksemme.

Se muuttaa koko elämän, muuten Raamattu ja armo raukeaa tyhjiin.
      Samanaikaisesti armahdettu syntinen. Uskossa vanhurskas mutta käytännössä syntinen, näin saa uskoa Jeesuksen sovitustyön tähden.

• Anonyymi

>>>Kukaan ei pyty noudattamaa Mooseksen lakia.<<<

Tämä on paksu valhe.

Raamatun sanojen mukaan lain pystyy täyttämään ja vain lain täyttäneet kristityt pelastuvat.

Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.

5 Moos 30:11 Sillä tämä käsky, jonka minä tänä päivänä sinulle annan, ei ole sinulle vaikea täyttää eikä liian kaukana.
        ---
        14 Vaan sana on sinua aivan lähellä, sinun suussasi ja sydämessäsi, niin että voit sen täyttää.

1 Joh 5:3 Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa.

• Anonyymi

Aloittajalle. Vanhantestamentissa on juutalaisille, kymmenkäskyn laki ja 613 käskyä, sekä kehotusta.
      Seremonia laki on kumottu. Kertakaikkinen uhri korvasi seremonialain.

Uusitestamentti ja kymmenenkäskyn laki, rakkaudenlakina on voimassa, ja Uusitestamentti sisältää lisäksi yli 1000 käskyä ja kehtousta. Toivottavasti 1234567- ottaa tämän huomioon. Laki on Hengellinen.

• Anonyymi

Uudessa testamentissa ei kumota yhtäkään lain käskyä ei edes seremonialakia. Jeesus sanoi, että kaikki käskyt Mooseksen laista ja profeetoista ovat voimassa koko uuden liiton ajan. Joka opettaa, ettei lakia tarvitse noudattaa, hän menettää pelastuksensa.

• Anonyymi

Paavali siitä vapauden laista mainitsi. Eläkää niin kuin ne, jotka vapauden laki on tuomitseva.

Älkää antako vapauden olla yllykkeenä lihalle.

Ovat tulleet vakoilemaan mikä vapaus meillä on Kristuksessa.

Ei vaikuta Mooseksen lailta.

• Anonyymi

Kun Paavali puhui vapaudesta, hän tarkoitta vapautta synnin orjuudesta, jota ei voi saavuttaa, jos ei ala noudattaa lakia, sillä lain rikkominen vie aina synnin orjaksi.

Vapauden laki on Mooseksen lain ne säädökset, joissa käsketään yleinen velkojen vapautus sapattivuotena ja pitämään köyhistä huolta eli vapauttamaan köyhät ahdingosta. Tästä vapauden laista Jaakob puhui kirjeensä toisessa luvussa, hän siis saarnasi Mooseksen lakia.

5 Moos 15:1 "Joka seitsemäs vuosi pane toimeen vapautus.
        2 Ja näin on vapautuksesta määrätty: jokainen saamamies luopukoon siitä, minkä hän on lähimmäiselleen lainannut, älköönkä velkoko lähimmäistänsä ja veljeänsä, sillä silloin on Herran kunniaksi vapautus julistettu.
        3 Vierasta saat velkoa, mutta luovu siitä, mitä sinulla on saamista veljeltäsi.
        4 Tosin ei köyhää sinun keskuudessasi tulisi ollakaan, sillä Herra on runsaasti siunaava sinua siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, antaa sinulle perintöosaksi ja jonka saat ottaa omaksesi,
        5 jos vain kuulet Herran, sinun Jumalasi, ääntä ja tarkoin noudatat kaikkia näitä käskyjä, jotka minä tänä päivänä sinulle annan.
        6 Sillä Herra, sinun Jumalasi, on siunaava sinua, niinkuin hän on sinulle puhunut; ja sinä lainaat monelle kansalle, mutta sinun ei tarvitse lainaa ottaa, ja sinä vallitset monia kansoja, mutta he eivät vallitse sinua.
        7 Jos sinun keskuudessasi on joku köyhä, joku veljesi jossakin porttiesi sisäpuolella siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa, niin älä kovenna sydäntäsi äläkä sulje kättäsi köyhältä veljeltäsi,
        8 vaan avaa auliisti kätesi hänelle ja lainaa mielelläsi, mitä hän puutteessansa tarvitsee.
        9 Varo, ettei sydämessäsi synny tämä paha ajatus: 'Seitsemäs vuosi, vapautusvuosi, on lähellä', ja ettet sen tähden katso karsaasti köyhää veljeäsi etkä anna hänelle mitään. Jos hän silloin huutaa sinun tähtesi Herran puoleen, niin sinä joudut syyhyn.
        10 Anna mielelläsi hänelle, älköönkä sydämesi olko vastahakoinen antaessasi, sillä lahjasi tähden on Herra, sinun Jumalasi, siunaava sinua kaikissa töissäsi, kaikessa, mihin ryhdyt.
        11 Koska köyhiä ei koskaan puutu maasta, sentähden käsken minä sinua näin: Avaa auliisti kätesi veljellesi, kurjalle ja köyhälle, joita sinun maassasi on.
        12 Jos joku veljesi, hebrealainen mies tai nainen, on myynyt itsensä sinulle ja palvellut sinua kuusi vuotta, niin päästä hänet seitsemäntenä vuotena luotasi vapaaksi,
        13 ja kun päästät hänet luotasi vapaaksi, niin älä lähetä häntä tyhjin käsin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun Paavali puhui vapaudesta, hän tarkoitta vapautta synnin orjuudesta, jota ei voi saavuttaa, jos ei ala noudattaa lakia, sillä lain rikkominen vie aina synnin orjaksi.

5 Moos 15:1 "Joka seitsemäs vuosi pane toimeen vapautus.
        2 Ja näin on vapautuksesta määrätty: jokainen saamamies luopukoon siitä, minkä hän on lähimmäiselleen lainannut, älköönkä velkoko lähimmäistänsä ja veljeänsä, sillä silloin on Herran kunniaksi vapautus julistettu.
        3 Vierasta saat velkoa, mutta luovu siitä, mitä sinulla on saamista veljeltäsi.
        4 Tosin ei köyhää sinun keskuudessasi tulisi ollakaan, sillä Herra on runsaasti siunaava sinua siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, antaa sinulle perintöosaksi ja jonka saat ottaa omaksesi,
        5 jos vain kuulet Herran, sinun Jumalasi, ääntä ja tarkoin noudatat kaikkia näitä käskyjä, jotka minä tänä päivänä sinulle annan.
        6 Sillä Herra, sinun Jumalasi, on siunaava sinua, niinkuin hän on sinulle puhunut; ja sinä lainaat monelle kansalle, mutta sinun ei tarvitse lainaa ottaa, ja sinä vallitset monia kansoja, mutta he eivät vallitse sinua.
        7 Jos sinun keskuudessasi on joku köyhä, joku veljesi jossakin porttiesi sisäpuolella siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa, niin älä kovenna sydäntäsi äläkä sulje kättäsi köyhältä veljeltäsi,
        8 vaan avaa auliisti kätesi hänelle ja lainaa mielelläsi, mitä hän puutteessansa tarvitsee.
        9 Varo, ettei sydämessäsi synny tämä paha ajatus: 'Seitsemäs vuosi, vapautusvuosi, on lähellä', ja ettet sen tähden katso karsaasti köyhää veljeäsi etkä anna hänelle mitään. Jos hän silloin huutaa sinun tähtesi Herran puoleen, niin sinä joudut syyhyn.
        10 Anna mielelläsi hänelle, älköönkä sydämesi olko vastahakoinen antaessasi, sillä lahjasi tähden on Herra, sinun Jumalasi, siunaava sinua kaikissa töissäsi, kaikessa, mihin ryhdyt.
        11 Koska köyhiä ei koskaan puutu maasta, sentähden käsken minä sinua näin: Avaa auliisti kätesi veljellesi, kurjalle ja köyhälle, joita sinun maassasi on.
        12 Jos joku veljesi, hebrealainen mies tai nainen, on myynyt itsensä sinulle ja palvellut sinua kuusi vuotta, niin päästä hänet seitsemäntenä vuotena luotasi vapaaksi,
        13 ja kun päästät hänet luotasi vapaaksi, niin älä lähetä häntä tyhjin käsin.

Vapauden laki on rakkauden käsky ja sitä kutsutaan myös Kristuksen laiksi ja kuninkaalliseksi laiksi/ käskyksi. Uudessa liitossa noudatetaan rakkauden käskyä ja sen vuoksi ei voida noudattaa Mooseksen lakia, se kun on rakkauden käskyä vastaan tappotuomioineen ja syrjintään kehottamisineen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vapauden laki on rakkauden käsky ja sitä kutsutaan myös Kristuksen laiksi ja kuninkaalliseksi laiksi/ käskyksi. Uudessa liitossa noudatetaan rakkauden käskyä ja sen vuoksi ei voida noudattaa Mooseksen lakia, se kun on rakkauden käskyä vastaan tappotuomioineen ja syrjintään kehottamisineen.

Kymmenenkäskyn laissa on myös käsky: Älä tapa.

Kymmenenkäskyn laki on voimassa myöskin Uudessa Liitossa.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

1234567---

Käsky "Älä tapa!" sisältyy kymmeneen käskyyn, sillä jos tapat, niin rikot rakkauden käskyä vastaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Käsky "Älä tapa!" sisältyy kymmeneen käskyyn, sillä jos tapat, niin rikot rakkauden käskyä vastaan.

Käsky "Älä tapa!" sisältyy RAKKAUDEN KÄSKYYN, sillä jos tapat, niin rikot rakkauden käskyä vastaan. (KORJAUS)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

1234567---

Jos kieltäydyt tekemästä työtä sapattina, niin kieltäydyt auttamasta lähimmäistä, ja rikot silloin rakkauden käskyä vastaan. Sapatin käsky ei sisälly rakkauden käskyyn, mutta yhdeksän muuta käskyä kymmenen joukosta sisältyvät siihen. :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Käsky "Älä tapa!" sisältyy RAKKAUDEN KÄSKYYN, sillä jos tapat, niin rikot rakkauden käskyä vastaan. (KORJAUS)

Mooseksen lain käskyt eivät sisälly uuden liiton käskyihin. Katekismus on hevonkukkua ja suurta eksytystä.
        Älä tapa-käsky kielsi ainoastaan rauhan aikana viattoman surmaamisen. Laki salli verenkoston ja vaati kivitystuomioiden täytäänpanot sekä laissa oli suoria käskyjä tappaa jopa paras ystävä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

1234567---

Adventistien lain noudattaminen on vain huulten liikettä: Yksikän adventisti ei noudata edes sapattikäskyä: Sapatinrikkojat pitää muistaa kivittää: Kuusi päivää tehtäköön työtä, mutta seitsemäs päivä olkoon teille pyhä sapatti, levon päivä, Herralle pyhitetty. Kuka ikinä silloin työtä tekee, se surmattakoon.
        Arkiaskareet ovat kiellettyjä: seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita,
        Myös työn teettäminen toisella on kiellettyä: silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi, sinun härkäsi, aasisi tai muu juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on, että palvelijasi ja palvelijattaresi saisivat levätä niinkuin sinäkin.
        Sapattina on myös tulentekokielto: Älkää sytyttäkö tulta sapatin päivänä, missä asuttekin.
        Kantamukset ovat kiellettyjä: Älkää viekö sapatinpäivänä mitään kantamusta taloistanne älkääkä tehkö mitään työtä, Kun menette pyhyyden sädekehä päänne päällä kirkkoihinne lauantaisin, muistakaa jättää avaimet ja kännykät kotiin.
        Ostaminen ja myyminen on myös kielletty:
        Me emme osta sapattina tai pyhäpäivänä maan kansoilta, jos ne tuovat kauppatavaraa tai viljaa mitä tahansa kaupaksi sapattina. Me jätämme joka seitsemäntenä vuotena maan lepäämään ja kaikki saatavat velkomatta.
        Sapatinrikkomista seuraa kuolemantuomio: Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>Uudessa liitossa noudatetaan rakkauden käskyä ja sen vuoksi ei voida noudattaa Mooseksen lakia<<<

Olet todella väärässä. Uudessa liitossa koko Mooseksen laki kirjoitetaan sydämeen, jotta sitä noudatettaisiin. Rakkauden kaksoiskäsky löytyy myös Mooseksen laista, minkä takia Jeesus siitä opetti. Mitä tulee vapauden lakiin, se on juuri sitä, mitä edellä on kirjoitettu eli Mooseksen laissa olevat säädökset velkojen vapautuksesta ja laupeudesta köyhiä kohtaan.

• Anonyymi

Helluntailaiset ei Raamatusta ymmärrä yhtään mitään.

Monella on jäänyt peruskoulukin kesken. Viina ja huumeet on sotkenut monen pään sekaisin.

• Anonyymi

<<< Tämä on paksu valhe. Raamatun sanojen mukaan lain pystyy täyttämään ja vain lain täyttäneet kristityt pelastuvat.<<<

Roomalaiskirje: 3:23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
      Siksi tarvitaan Jeesuksen armo. Se on ainoa pelastuksen tie.
      Omavanhurskaus , lakihenkisyys on teeskentelyä, itsensä korottamista ja valhetta Jumalan silmissä.
      Keinottelijat ei tarvitse Jeesuksen sovitustyötä.

Heb: 10:29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!

pilkkaa armon Henkeä!

• Anonyymi

Laissa on säädökset siitä kuinka yksittäisen synnin saa anteeksi. Ei koko lakia tarvitse sen takia kumota, eikä ole kumottu missään vaiheessa.

Paavali ei ole Karitsan apostoli

Ilm. 21:14

Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.

Jeesusta meidän on seurattava ja uskottava.

Luuk. 16:17

Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviä.

Ei Pyhä Henki sivuuta Jeesuksen opetusta.
        Isä, Poika ja Pyhä Henki, yksi ovat.

• Anonyymi

Helluntailaiset pilkkaa armon Henkeä kristittyjen uudestikasteilla ja herjaamalla Kristittyjen lapsien saamaa Pyhää Kastetta Jeesuksen veren suojaan.

Jaak. 2:7

Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Laissa on säädökset siitä kuinka yksittäisen synnin saa anteeksi. Ei koko lakia tarvitse sen takia kumota, eikä ole kumottu missään vaiheessa.

Paavali ei ole Karitsan apostoli

Ilm. 21:14

Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.

Jeesusta meidän on seurattava ja uskottava.

Luuk. 16:17

Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviä.

Ei Pyhä Henki sivuuta Jeesuksen opetusta.
        Isä, Poika ja Pyhä Henki, yksi ovat.

Gal: 1:10 Ihmistenkö suosiota minä nyt etsin vai Jumalan? Tai ihmisillekö pyydän olla mieliksi? Jos minä vielä tahtoisin olla ihmisille mieliksi, en olisi Kristuksen palvelija.
        1:11 Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista;
        1:12 enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut.

1:11 Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista;
        ei asioilla vaan armosta,; armon evankeliumi, silloin ei Jeesuksen ristin työ mene hukkaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailaiset pilkkaa armon Henkeä kristittyjen uudestikasteilla ja herjaamalla Kristittyjen lapsien saamaa Pyhää Kastetta Jeesuksen veren suojaan.

Jaak. 2:7

Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]

Suomi24 on osallinen ja suomi24 harjoittaa järjestelmällistä kiihottamista kansanryhmää vastaan. Suomi24 on laittomien hallussa ja alusta laittomuuksiin. Helluntaipalstalla rikotaan avoimesti Suomen lakeja ja pilkataan Jumalaa ja vainotaan helluntailaisia ja levitetään valheita anabaptisteista, joita helluntailaiset ovat.

Joutilaat luterilaiset ovat palstalla pastoriensa kehoituksesta sekä ylemmän tahon käskystä työkseen vainoamassa Jeesuksen seuraajia ja kirjoittamassa valheita helluntailaisista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Gal: 1:10 Ihmistenkö suosiota minä nyt etsin vai Jumalan? Tai ihmisillekö pyydän olla mieliksi? Jos minä vielä tahtoisin olla ihmisille mieliksi, en olisi Kristuksen palvelija.
        1:12 enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut.

ei asioilla vaan armosta,; armon evankeliumi, silloin ei Jeesuksen ristin työ mene hukkaan.

Paavali pisti sinne omaan evankeliumiinsa valhetta sekaan kirkastamaan sitä totuutta.

7 Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

7 Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

7 Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare?

• Anonyymi

Silloin kun ihminen alkaa kuulla päästään henkien puhetta, mitkä poikkeaa Jeesuksen sanoista, niin kiireesti terveyskeskukseen.

• Anonyymi

Uskontojen Uhrien palvelevat puhelimet käy kuumana. Helluntailaisuus työllistää heitä eniten.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskontojen Uhrien palvelevat puhelimet käy kuumana. Helluntailaisuus työllistää heitä eniten.

Ei tietenkään ihme jos uhreja tule kovalla herjaamisella ja parjaamisella.

Pitäisi uskoa sitä että rakkaus peittää syntien paljouden.

Joka ei rakasta, ei tunne Jumalaa.

• Anonyymi

Lait olisikin liian lepsuja, jos kaikki niitä pystyisivät noudattamaan.

• Anonyymi

Siksi niitä uhreja juuri tuleekin.

• Anonyymi

Työnantaja vaatii että tehet vain työnantajan töitä ja kunnia kuuluu työnantajalle joka omista sinun työn, samoin olemme Jumalan luomassa maailmassa jonka tavat on myös Jumala luonut ja ne säännöt millä toimitaan. Kunnia kuuluu Jumalalle joka on meidät luonut. Hän omistaa meidän kuin robotin tai kilpahevosen.

Jos koet, että työnantajan vaatimukset rikkovat työlainsäädäntöä tai omia eettisiä tai uskonnollisia periaatteitasi vastaan, voit hakea apua ammattijärjestöltä, lakimieheltä tai muilta asiantuntijoilta, jotka voivat auttaa sinua ymmärtämään oikeuksiasi ja löytämään ratkaisun tilanteeseen.

• Anonyymi

Vastaus on a dventistien sivuilla.

• Anonyymi

Joku on joskus luullut että Jumala olisi rakkaus. Ja myös vahingossa lukenut että meillä olisi vapauden laki. Ja vielä kauheampaa, vielä uskottomampi juttu mitä Raamatusta jotkut ovat lukevinaan, että Jumala lahjoittaisi Pyhän Hengen sen ohjatessa elämää eikä muiden latelemat kuolemantuomiot jos ei keksittyjä sääntöjä noudata.

Kaikenlaista sitä vain on.

• Anonyymi

Ei Rakkaus pakota. Jeesuksen rakkauden armo on toisesta luomakunnasta, muuten sitä ei käsitetä, se on vapaa valinta.

Rakkaus sisältää usein myötätuntoa, omistautumista, huolenpitoa, hyväksyntää, luottamusta ja halua auttaa toista ihmistä. Se saa meidät tuntemaan läheisyyttä, onnellisuutta ja merkityksellisyyttä elämässä.

• Helluntailaiset pilkkaa armon Henkeä kristittyjen uudestikasteilla ja herjaamalla Putinin saamaa Pyhää Kastetta Jeesuksen veren suojaan.

😄😄😄😄😄

• Anonyymi

Helluntailaisuudessa ja muissa kristillisissä suuntauksissa voi olla erilaisia näkemyksiä kasteesta ja hengellisistä asioista yleisesti. On tärkeää kunnioittaa erilaisia uskomuksia ja vakaumuksia sekä pyrkiä keskustelemaan erimielisyyksistä rakentavalla ja kunnioittavalla tavalla.

Jos kohtaat tilanteita, joissa eri uskontokuntien jäsenet tai niiden edustajat loukkaavat toisiaan tai toisen uskonnon pyhyyttä, on tärkeää pyrkiä vuoropuheluun ja keskusteluun kunnioittaen toisten vakaumuksia ja näkemyksiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailaisuudessa ja muissa kristillisissä suuntauksissa voi olla erilaisia näkemyksiä kasteesta ja hengellisistä asioista yleisesti. On tärkeää kunnioittaa erilaisia uskomuksia ja vakaumuksia sekä pyrkiä keskustelemaan erimielisyyksistä rakentavalla ja kunnioittavalla tavalla.

Jos kohtaat tilanteita, joissa eri uskontokuntien jäsenet tai niiden edustajat loukkaavat toisiaan tai toisen uskonnon pyhyyttä, on tärkeää pyrkiä vuoropuheluun ja keskusteluun kunnioittaen toisten vakaumuksia ja näkemyksiä.

Jos tapaa jonkin, joka loukkaa pahansuopaisesti ketä tahansa, niin siihen ei kannata juurikaan puuttua eikä yrittää oikoa sellaisen käsityksiä. Hänet voi ns. jättää saatanan haltuun. Muutoin hyvin helposti käy siten että itse on kohta herjaamassa aivan huomaamattaan. Juuri siten kuten saatanan juoni on. Muiden herjat ja parjaukset ovat vain koettelemuksia ja viettelyksiä että lähdemmekö samaan riettauden lätäkköön.

• Asia on selvä.Uusiliitto kumoaa lakiliiton ja vain juutalaisille olevan liiton.
      Uusiliitto on armonliitto Jeesuksen Pelastavassa veressä ja on valmistettu koko maailmalle.
      Tämä on Totuus.

• Anonyymi

Sinä valehtelet taas kuin Saatana.

Uusi liitto on tehty Israelin ja Juudan kanssa, jossa Mooseksen laki kirjoitetaan sydämeen. Uusi liitto sisältää samat ehdot kuin vanha liitto, koska Jumala ei voi hylätä Israelia.

Ei ole olemassa mitään sellaista uutta liittoa, jossa Jumala ei vaatisi kaikilta lain noudattamista. Jos sinä et lakia noudata, et ole uudessa liitossa Herra Jeesuksen kanssa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uusi liitto on tehty Israelin ja Juudan kanssa, jossa Mooseksen laki kirjoitetaan sydämeen. Uusi liitto sisältää samat ehdot kuin vanha liitto, koska Jumala ei voi hylätä Israelia.

Ei ole olemassa mitään sellaista uutta liittoa, jossa Jumala ei vaatisi kaikilta lain noudattamista. Jos sinä et lakia noudata, et ole uudessa liitossa Herra Jeesuksen kanssa.

Tämä on tosi, että Jeesus ei tullut kumoamaan lakia ja profeettoja.

1234567---

• Anonyymi kirjoitti:

Leikkaa liimaa feikki vale juutalainen taas valehtelee.
        Ei uutta .

• Anonyymi kirjoitti:

Tämä on tosi, että Jeesus ei tullut kumoamaan lakia ja profeettoja.

1234567---

Täyttä valetta kirjoitat... kristityillä joilla Henki on sisällä eivät ole lain alla.
        Ei ole kuoleman eikä synnin lakia.
        Juutalaiset jotka luottaa lakiin tulevat tuhoutumaan lakiin.
        Nämä siis maailmanlopussa kun lakiliittoa ja tuomiota ei ole enää olemassa juutalaisilla.
        Siksi temppelikin tuhottiin n v70.
        Asia tuli selväksi kaikille paitsi tietysti näille eksyneille feikki juutalaisille.

• Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

Täyttä valetta kirjoitat... kristityillä joilla Henki on sisällä eivät ole lain alla.
        Ei ole kuoleman eikä synnin lakia.
        Juutalaiset jotka luottaa lakiin tulevat tuhoutumaan lakiin.
        Nämä siis maailmanlopussa kun lakiliittoa ja tuomiota ei ole enää olemassa juutalaisilla.
        Siksi temppelikin tuhottiin n v70.
        Asia tuli selväksi kaikille paitsi tietysti näille eksyneille feikki juutalaisille.

Sinä olet lain alla, koska et lakia noudata.

Kun Paavali puhui lain alaisista, hän tarkoitti niitä LAIN RIKKOJIA, joiden päälle putoaa lain kiroukset. Kukaan lain noudattaja ei koskaan joudu lain alle eli lain kirousten alle. Lain rikkojat ovat lain kirousten alla, kuten sinäkin olet lain alla, koska vastustat lain noudattamista.

5 Moos 28:45 Kaikki nämä kiroukset tulevat sinun päällesi, vainoavat sinua ja saavuttavat sinut, kunnes tuhoudut, koska et kuullut Herran, sinun Jumalasi ääntä etkä noudattanut hänen käskyjänsä ja säädöksiänsä, jotka hän on sinulle antanut.

Dan 9:11 "Koko Israel on rikkonut sinun lakisi ja poikennut sinun tieltäsi eikä ole totellut sinua. Ja niin meidän päällemme kaatui se kirous ja rangaistus, joka on kirjoitettu Mooseksen, Herran palvelijan, lakiin, sillä me olemme tehneet syntiä sinua vastaan.

Armon alla ovat ne, jotka ovat tehneet parannuksen laittomuudesta uskossa Jeesukseen Kristukseen ja jotka ovat alkaneet noudattaa lakia uskonsa tähden. Koska sinä elät laittomuudessa, sinä et ole armon alla.

2 Moos 20:6 Mutta polvesta polveen minä osoitan armoni niille tuhansille, jotka rakastavat minua ja noudattavat minun käskyjäni.

Room 6:14 Synti ei enää ole teidän herranne, sillä te ette ole lain vaan armon alaisia.
        15 Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki!
        16 Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon.

Jos joku kristitty ei halua noudattaa lakia, kuten sinä et halua noudattaa, hän ei voi koskaan saavuttaa vanhurskautta Kristuksessa, kuten Paavali kirjoitti. Tätä sinä et voi mitenkään paeta, koska nämä sanat tuomitsevat sinut:

Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

Matt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.

Sinä olet väärä profeetta, jota ei kannata kuunnella ollenkaan.

Matt 7:15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
        16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
        ---
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• Anonyymi kirjoitti:

Sinä olet lain alla, koska et lakia noudata.

Kun Paavali puhui lain alaisista, hän tarkoitti niitä LAIN RIKKOJIA, joiden päälle putoaa lain kiroukset. Kukaan lain noudattaja ei koskaan joudu lain alle eli lain kirousten alle. Lain rikkojat ovat lain kirousten alla, kuten sinäkin olet lain alla, koska vastustat lain noudattamista.

5 Moos 28:45 Kaikki nämä kiroukset tulevat sinun päällesi, vainoavat sinua ja saavuttavat sinut, kunnes tuhoudut, koska et kuullut Herran, sinun Jumalasi ääntä etkä noudattanut hänen käskyjänsä ja säädöksiänsä, jotka hän on sinulle antanut.

Dan 9:11 "Koko Israel on rikkonut sinun lakisi ja poikennut sinun tieltäsi eikä ole totellut sinua. Ja niin meidän päällemme kaatui se kirous ja rangaistus, joka on kirjoitettu Mooseksen, Herran palvelijan, lakiin, sillä me olemme tehneet syntiä sinua vastaan.

Armon alla ovat ne, jotka ovat tehneet parannuksen laittomuudesta uskossa Jeesukseen Kristukseen ja jotka ovat alkaneet noudattaa lakia uskonsa tähden. Koska sinä elät laittomuudessa, sinä et ole armon alla.

2 Moos 20:6 Mutta polvesta polveen minä osoitan armoni niille tuhansille, jotka rakastavat minua ja noudattavat minun käskyjäni.

Room 6:14 Synti ei enää ole teidän herranne, sillä te ette ole lain vaan armon alaisia.
        15 Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki!
        16 Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon.

Jos joku kristitty ei halua noudattaa lakia, kuten sinä et halua noudattaa, hän ei voi koskaan saavuttaa vanhurskautta Kristuksessa, kuten Paavali kirjoitti. Tätä sinä et voi mitenkään paeta, koska nämä sanat tuomitsevat sinut:

Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

Matt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.

Sinä olet väärä profeetta, jota ei kannata kuunnella ollenkaan.

Matt 7:15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
        16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
        ---
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

Sinä vastaat aikoinaan noista valheistasi mitä teet irroittamalla lauseet sekä vanhantestamentin sekoittamisen meille joille se ei ole koskaan kuulunut.

• Anonyymi

<<Ei ole olemassa mitään sellaista uutta liittoa, jossa Jumala ei vaatisi kaikilta lain noudattamista. <<<

Vain Jeesus on täyttänyt lain, muut ovat Jumalan kirkkautta vailla, ja uskossa saavat Jeesuksen vanhurskauden armosta lahjaksi.
      Uskovat toki haluavat täyttää lain, mutta ei kukaan siihen pysty.

Jaakobin kirje: 2:10 Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin.
      Jeesuksen ristintyö olis tuha jos laki täytettäisiin.

• Anonyymi

Kymmenenkäskyn laki on kasvattaja Kristukseen. Laki on hyvä, Laki on Pyhä, ja evankeelinen.

1234567---

• Anonyymi

>>>Vain Jeesus on täyttänyt lain<<<

Ei pidä paikkansa.

Paavalin sanojen mukaan vain ne kristityt pelastuvat, jotka täyttävät lain. On siis olemassa kristittyjä, jotka ovat täyttäneet lain uskossa Jeesukseen Kristukseen. Helluntailaiset eivät täytä lakia, joten he eivät pelastu.

Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.

Raamatun mukaan Johannes Kastajan vanhemmat täyttivät lain. Samoin Paavali täytti Mooseksen lain.

Ap.t 25:8 sillä Paavali torjui syytökset ja sanoi: "Minä en ole mitään rikkonut juutalaisten lakia enkä pyhäkköä enkä keisaria vastaan".

Lain pystyy täyttämään, kun uskossa Jeesukseen Kristukseen tekee parannuksen ja alkaa noudattaa lakia. Sitä helluntailaiset eivät tee, minkä takia he eivät pelastu, vaikka olisivat puhuneet kielillä.

Matt 7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'

• Anonyymi kirjoitti:

Kymmenenkäskyn laki on kasvattaja Kristukseen. Laki on hyvä, Laki on Pyhä, ja evankeelinen.

1234567---

Laki oli juutalaisilla ja väliaikainen kunnes tuli täydellinen ja kumosi lakiliiton.
        Täysin selvä asia.

• Anonyymi

Ei Jeesuksen edes tarvinnut kumota lakia ja profettoja kun ne kumottiin jo Johanneksessa.

Siksi hän ei viettänyt sapattia ja sanoi siitä syyttäville fariseuksille, että Isäni tekee työtä alati, niin myös minä.

Niin mekin voimme seurata Jeesuksen esimerkkiä ja niin Jeesus kasvattaa meitä uuteen liittoon.

• Anonyymi

Lakia ei ole kumottu Jeesus täytti lain. Se on täytetty ristillä.
      Uskossa vanhurskas saa elää.
      Uskova on vanhurskas syntinen yhtä aikaa, - uskossa vanhurskaaksi julistettu, mutta käytännössä vielä syntinen. Taivaassa vasta saa valkoisen liina vaatteen.
      Kiitos Herran!

• Anonyymi

Matteuksen evankeliumi: 5:17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.

• Anonyymi

Jeesus ei täyttänyt kenenkään velvollisuutta noudattaa lakia vaan täytti vain oman velvollisuutensa ja laissa olevat Messias profetiat. Jeesus käski kaikkien täyttää lain.

• Anonyymi

Voihan sitä vängätä noita vaikka ikuisesti, mutta sanaa sanoo selvästi että profeetat ja laki oli Johannekseen asti.

Ja Jeesus ja opetuslapset toimivat sen mukaisesti. Mikä ihmeen järki olisi muutoin ollut rikkoa sapattimääräyksiä ja sanoa fariseuksille että minä teen töitä alati ja Isäni myös. Kun sapattikäskyssä nimenomaan oli kielletty lähes kaikki tekeminen. Ja oli oikeasti kielletty eikä se ollut fariseusten perinnäisääntöjä.

Ja Jeesus sanoi vain noin, ei selitellyt mitään, että arvoisat fariseukset nyt olette ymmärtäneet tämän sapatin väärin, minäpäs sanon teille miten se tulee viettää ja näytän teille oikein hyvän esimerkin, kun luovutte perinnäisäännöistä.

Mitään sellaisia juttuja ei ole missään muualla kuin harhaoppisen päässä.

Mutta jos jaksaa voi noita samoja jakeita toisella aivan kuin ne muuttaisivat Jeesuksen elämän ja sanat.

• Anonyymi

Älä ota jakeita irti asiayhteydestä. Sana sanoo selvästi, että laki ja profeetat ovat voimassa maailman loppuun asti.

Laki ja profeetat olivat ennustusta Meesiaasta Johannes Kastajaan asti, mutta sen jälkeen tuli Messias ja sitten julistettiin Messiasta. Jeesus sanoi, ettei laista katoa pilkkuakaan ja sitä pitää noudattaa uuden liiton aikana.

• Anonyymi

Harhaoppiset helluntailaiset saarnaajat sanovat, että laki on lakannut olemasta voimassa, eikä sitä tarvitse noudattaa. Jeesus sanoi, että laki on voimassa ja vielä lisäsi, että jos joku purkaa laista yhdenkin käskyn, hän menettää pelastuksensa. Koska helluntailaiset saarnaajat purkavat koko ajan lakia, he eivät saa armoa Kristukselta vaan joutuvat helvettiin.

Heb 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
        27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
        28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:

Matt 7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Harhaoppiset helluntailaiset saarnaajat sanovat, että laki on lakannut olemasta voimassa, eikä sitä tarvitse noudattaa. Jeesus sanoi, että laki on voimassa ja vielä lisäsi, että jos joku purkaa laista yhdenkin käskyn, hän menettää pelastuksensa. Koska helluntailaiset saarnaajat purkavat koko ajan lakia, he eivät saa armoa Kristukselta vaan joutuvat helvettiin.

Heb 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
        27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
        28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:

Näin on Jeesus ei tunne laittomuuden tekijöitä.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä ota jakeita irti asiayhteydestä. Sana sanoo selvästi, että laki ja profeetat ovat voimassa maailman loppuun asti.

Laki ja profeetat olivat ennustusta Meesiaasta Johannes Kastajaan asti, mutta sen jälkeen tuli Messias ja sitten julistettiin Messiasta. Jeesus sanoi, ettei laista katoa pilkkuakaan ja sitä pitää noudattaa uuden liiton aikana.

Mikä asiayhteys se tuo sitten on että ne ovat vain voimassa.

Jeesus muuten jatkaa siitä ettei laista katoa piiruaakaan ennen kuin kaikki tämä on tapahtunut eikä puhu mitään uudesta liitosta tai maailman lopusta.

• Anonyymi

<< 23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.<<

Kun ette ole ottanut Jeesuksen hankkimaa armo vastaan.
      Heb: 10:29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!

Näin he pilkkaa armon Henkeä!

• Anonyymi

Ei näköjään eroteta mikä on laki ja mikä on armo.

Ef:2:8 Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja - 2:9 ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.
      Raamattu ei valehtele!

• Anonyymi

Kyllä se tekovanhurkaus on ihmisessä todella tiukassa. Ei ole sellaista pesuainetta millä se lähtisi eikä sellaista silmäpulveria että peite silmiltä lähtisi.

Siihen saa varautua.

• Anonyymi

VUORISAARNAN LAKI

Vuorisaarna kokonaisuudessaan on hätkähdyttävää ravistelua. Se kääntää kaiken – ei nurinperin vaan takaisin oikein päin. Vuorisaarna ravistelee maailman menoa mutta myös uskonnollista ajattelua ja elämää.

Uusi laki vai vanha laki sen alkuperäiseen arvoon korotettuna?

Vuorisaarnaa on erehdytty pitämään uutena lakina, joka olisi paljon tiukempi kuin Mooseksen laki. Kun Mooses vaati vain ulkonaista hurskautta, Jeesus vaatiikin syvintä sydämen puhtautta ehdottomalla tavalla.

Jos oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se irti. Jos oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Onhan sinulle parempi, että menetät vain yhden jäsen kuin, että koko ruumiisi joutuu helvettiin. Minä sanon teille: ellette noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

Pääsetkö sinä taivasten valtakuntaan? Noudatatko sinä Jeesuksen ehdotonta opetusta? Täytätkö mitan? Montako ruumiinjäsentä olet jo repäissyt irti?

Jeesuksen ajan lainopettajat ja fariseukset olivat oman aikansa uskonnon huippuammattilaisia. He olivat kuin meidän aikamme parhaat urheilijat Rion olympialaisissa.  Mutta nyt Jeesus sanookin: Jos sinä et juokse paljon nopeammin, kuin Usain Bolt, jos sinä et heitä keihästä paljon pitemmälle kuin Saksan Thomas Rhöler tai nyrkkeile paljon paremmin kuin Suomen Mira Potkonen, sinä et kelpaa taivasten valtakunnan joukkueeseen.

Oikeastaan Jeesus vie vaatimustason jumalalliseen täydellisyyteen: Olkaa siis täydellisiä, niin kuin teidän taivaallinen Isänne on täydellinen!

Oletko sinä yhtä täydellinen kuin itse Jumala kaikessa rakkaudessaan, kaikessa hyvyydessään, kaikessa pyhyydessään? Se on sama kuin meille sanottaisiin: hyppää yhtä korkealle ja loista yhtä kirkkaasti kuin aurinko! Saa käydä kokeilemassa, vaikka heti… On ihmeellistä, että on monia lakihenkisiä kristillisiä liikkeitä, joissa ajatellaan, että tämä on mahdollista, puhumattakaan ei-kristillisistä uskonnoista.

Sama ilmiö on tuttua juutalaisuudessa. Lainopettajat ja fariseukset ajattelivat, että ihminen on pohjimmiltaan hyvä ja hän voi saavuttaa täydellisyyden ja Jumalan vertaisuuden. Ihminen voi kohota tasaveroiseksi kumppaniksi Jumalan kanssa, jolloin Jumalan pitää antaa ihmiselle iankaikkinen elämä – ei lahjana vaan ansion perusteella.

Oikeastaan tavallinen suomalainenkin ajattelee hyvin samansuuntaisesti: Minä olen ihan hyvä ihminen. Jos Jumala on, hänen pitää antaa minulle ikuinen elämä. Tämä on kuitenkin käsittämättömän syvä harha, joka paljastuu, kun vain vähän raapaisemme pintaa. Kun vain vähän katsomme ihmissydämeen ja ihmiskunnan raadollisuuteen historian ja nykyhetken valossa. Sen me varmasti tiedämme.

jatkuu...

s-seutulainen

• Anonyymi

... jatkoa

Silti – Jeesus vaatii täydellisyyttä. Miksi? Mistä on kysymys?

Vuorisaarnassa Jeesus sanoo ainakin kuusi kertaa sanat ”teille on opetettu – mutta minä sanon teille”. Jeesus asettaa vastakohdiksi lainopettajien ja fariseusten opetuksen suhteessa hänen omaan opetukseensa. Tämä kertoo siitä, että aiemmin annetussa opetuksessa oli jotain pielessä. Jotakin oli mennyt vikaan ja nyt Jeesuksen piti korjata, täsmentää, täydentää tuota opetusta. Vuorisaarnan aivan lopussa todetaankin Jeesuksesta: Hän opetti niin kuin se, jolle on annettu valta, ei niin kuin lainopettajat. Jeesus oikaisi jumalallisella arvovallalla vääristyneen inhimillisen opetuksen.

Vääristyneen juutalaisuuden perusvirhe oli siinä, että se näennäisesti korosti Jumalan lakia mutta samanaikaisesti se tyhjensi Jumalan lain sen olennaisesta sisällöstä. Toisaalla Jeesus moitti tätä väärää opetusta sanoen: Mutta voi teitä, te fariseukset, kun te annatte kymmenykset mintuista ja kaikenlaisista vihanneksista, mutta sivuutatte oikeuden ja Jumalan rakkauden!

Juutalaisuus oli ajautunut Jumalan lain ulkonaiseen, pinnalliseen, muodolliseen, epäolennaisuuksien noudattamiseen. Oli helppo määrätä, että sapattina sai kävellä vain tietyn matkaa ja keksiä satoja vastaavia inhimillisiä sääntöjä.

Paljon vaikeampaa ja tosiasiassa mahdotonta oli täyttää Jumalan lain ydin: Rakasta Herraa sinun Jumalaasi kaikesta sydämestäsi, kaikesta voimasta ja lähimmäistä niin kuin itseäsi.

Kun Jumala antoi Mooseksen lain, sen syvänä sisältönä oli rakkaus – suhteessa Jumalaan ja suhteessa lähimmäisiin niin henkilökohtaisella kuin yhteiskunnallisella tasolla.

Jumala ei koskaan tarkoittanut, että lakia noudatettaisiin vain ulkonaisesti – niin että sydämessä vihattaisiin vanhempia mutta ulkonaisesti oltaisiin mielin kielin; tai että sisäisesti olisimme täynnä vihaa, murhanhimoa, aviorikosta, varkauksia, valheita – mutta ulkonaisesti esittäisimme enkeliä.

Näin ulkoistamalla ja keskittymällä epäoleellisuuksiin juutalaisuus rikkoi lain ja laski sen ehdottomuuden riman lähes maan pinnalle. Ja varsinkin mikäli ajattelemme lakia ja ihmisen tekoja pelastustienä, laki oikeasti vaatii, että meidän tulee hypätä korkeutta taivaaseen asti. Lain rima on taivaissa. Mutta nyt fariseukset, lainopettajat ja juutalaiset olivat laskeneet sen maan tomuun kuvitellen, että sen ylittämällä he osoittautuisivat hyviksi ja pelastuisivat.

jatkuu...

s-seutulainen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

... jatkoa

Silti – Jeesus vaatii täydellisyyttä. Miksi? Mistä on kysymys?

Vuorisaarnassa Jeesus sanoo ainakin kuusi kertaa sanat ”teille on opetettu – mutta minä sanon teille”. Jeesus asettaa vastakohdiksi lainopettajien ja fariseusten opetuksen suhteessa hänen omaan opetukseensa. Tämä kertoo siitä, että aiemmin annetussa opetuksessa oli jotain pielessä. Jotakin oli mennyt vikaan ja nyt Jeesuksen piti korjata, täsmentää, täydentää tuota opetusta. Vuorisaarnan aivan lopussa todetaankin Jeesuksesta: Hän opetti niin kuin se, jolle on annettu valta, ei niin kuin lainopettajat. Jeesus oikaisi jumalallisella arvovallalla vääristyneen inhimillisen opetuksen.

Vääristyneen juutalaisuuden perusvirhe oli siinä, että se näennäisesti korosti Jumalan lakia mutta samanaikaisesti se tyhjensi Jumalan lain sen olennaisesta sisällöstä. Toisaalla Jeesus moitti tätä väärää opetusta sanoen: Mutta voi teitä, te fariseukset, kun te annatte kymmenykset mintuista ja kaikenlaisista vihanneksista, mutta sivuutatte oikeuden ja Jumalan rakkauden!

Juutalaisuus oli ajautunut Jumalan lain ulkonaiseen, pinnalliseen, muodolliseen, epäolennaisuuksien noudattamiseen. Oli helppo määrätä, että sapattina sai kävellä vain tietyn matkaa ja keksiä satoja vastaavia inhimillisiä sääntöjä.

Paljon vaikeampaa ja tosiasiassa mahdotonta oli täyttää Jumalan lain ydin: Rakasta Herraa sinun Jumalaasi kaikesta sydämestäsi, kaikesta voimasta ja lähimmäistä niin kuin itseäsi.

Kun Jumala antoi Mooseksen lain, sen syvänä sisältönä oli rakkaus – suhteessa Jumalaan ja suhteessa lähimmäisiin niin henkilökohtaisella kuin yhteiskunnallisella tasolla.

Jumala ei koskaan tarkoittanut, että lakia noudatettaisiin vain ulkonaisesti – niin että sydämessä vihattaisiin vanhempia mutta ulkonaisesti oltaisiin mielin kielin; tai että sisäisesti olisimme täynnä vihaa, murhanhimoa, aviorikosta, varkauksia, valheita – mutta ulkonaisesti esittäisimme enkeliä.

Näin ulkoistamalla ja keskittymällä epäoleellisuuksiin juutalaisuus rikkoi lain ja laski sen ehdottomuuden riman lähes maan pinnalle. Ja varsinkin mikäli ajattelemme lakia ja ihmisen tekoja pelastustienä, laki oikeasti vaatii, että meidän tulee hypätä korkeutta taivaaseen asti. Lain rima on taivaissa. Mutta nyt fariseukset, lainopettajat ja juutalaiset olivat laskeneet sen maan tomuun kuvitellen, että sen ylittämällä he osoittautuisivat hyviksi ja pelastuisivat.

jatkuu...

s-seutulainen

... jatkoa

Mitä Jeesus Vuorisaarnassa tekeekään?

Hän palauttaa Jumalan pyhän lain sen alkuperäiseen, täydelliseen, ehdottomaan kunniaan. Hän nostaa lain riman takaisin taivaisiin: Jos te todella luulette tai tahdotte pelastua lain vaatimilla teoilla, niin katsokaa, rima on tuolla taivaissa!

Jeesus ei siis tuo uutta, tiukempaa lakia, vaan hän soveltaa Mooseksen lakia niin kuin Jumala oli sen alun perin tarkoittanutkin: syvälle sydämen tasolle, laaja-alaisesti kaikkea elämää koskien.

Ihmisen suhde lakiin ja Jumalan sanaan

Jeesus siis kunnioitti Jumalan lakia sen alkuperäisessä, ehdottomassa, täydellisessä merkityksessä. Tästä kertoo Jeesuksen sanat:

Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.

Jeesus täytti lain mutta vääristynyt juutalaisuus halusi tyhjentää lain sen olennaisesta sisällöstä ja tarkoituksesta. Torjuessaan Sanan he torjuivat Jumalan ja elivät hänestä kaukana. Jumala ei saanut sijaa heidän sydämissään.

Ihminen voi torjua Jumalan monellakin tavalla.

Hän voi tehdä sen hyvin uskonnollisin sanakääntein ja rituaalein kuten fariseukset.

Ihminen voi olla myös maallistunut ja epäuskonnollinen. Hän saattaa kieltää Jumalan ja Raamatun avoimesti ja suoraan: ei kiinnosta, täysin hölynpölyä.

Miten on meidän aikanamme? Oikeastaan molemmat tavat ovat läsnä. Monet suomalaiset ovat maallistuneet ja vieraantuneet kristillisestä uskosta. Elämän täyttää kaikki muut asiat. Kirkot ja seurakunnat ovat tyhjillään. Ei kiinnosta.

Samalla kansamme keskuudessa vaikuttaa uusi, moderni, aikaamme päivitetty kristillisyys. Se verhoutuu kristillisiin kaapuihin ja tunnusmerkkeihin. Se käyttää keskeisiä kristillisiä sanoja kuten Jumala, Kristus ja rakkaus. Mutta kuten juutalaiset tekivät (tyhjensivät lain sen todellisesta sisällöstä) nämäkin kristilliset sanat on tyhjennetty ja korvattu sisällöllä, jonka lähde ei olekaan Raamattu vaan oman aikamme ihanteet, media ja liberaali teologia. Jäljellä on pelkät ulkonaiset kuoret ja vääristynyt sisältö.

Ajatellaan, että ihminen on juutalaiseen tapaan pohjimmiltaan hyvä ja Jumala – millainen hän sitten onkaan – varmasti pelastaa jokaisen ihmisen ja kaikki pääsevät taivaaseen sellaisenaan, ilman todellista muutosta. Kristus on vain kaunis esimerkki, joka ei todellisuudessa sovittanut ketään eikä noussut kuolleista. Apostolinen uskontunnustuskin on vain sanaleikkiä ilman vastinetta todellisuudessa.

Monet uskonnon asiantuntijat julistavat tätä mantraa kyseenalaistaen Raamatun ja antaen kristillisille termeille aivan uuden sisällön. Tätä kaikkea media mielellään julistaa ja sitä kansa mielellään kuuntelee.

Oikeastaan apostoli Johanneksen kirjeet olisivat kaikkein ajankohtaisin opetus juuri tätä harhaa vastaan. Ensimmäisessä Johanneksen kirjeessä sanotaan: He ovat maailmasta; sen tähden he puhuvat, niin kuin maailma puhuu, ja maailma kuulee heitä. Me olemme Jumalasta. Joka tuntee Jumalan, se kuulee meitä; joka ei ole Jumalasta, se ei kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen. (1 Joh 4:5-6).

He puhuvat niin kuin maailma puhuu. He korvaavat ja täyttävät kristillisen uskon sisällöllä, joka kumpuaa syntisestä maailmasta, ei Raamatusta. Ja maailma kuulee heitä. Maailmalle käy kaikki muut uskonnot ja aatteet, mutta ei Raamattu. Muinainen, synkretistinen Pan-jumaluuden palvonta oli tuttua Israelissakin, pakanoiden keskuudessa.

Tällaisessa modernissa antikristillisyydessä monet Jumalan lain käskyt ja ohjeet ovat vähintään vanhanaikaisia, suorastaan jopa vahingollisia. Moderni antikristillisyys julistaa valon pimeydeksi ja pimeyden valoksi; jumalallisen rakkauden ahdasmieliseksi synniksi ja synnin todelliseksi rakkaudeksi.

Vaikka on epämuodikasta ja suorastaan vaarallista puhua synnistä, sen vakavuudesta ja helvetistä, Jeesus, maailman Vapahtaja tekee sen, suorastaan äärimmäisen rajulla tavalla. Kun joku uskaltaa horjuttaa ihmisten itsepetoksen naamareita yhteiskunnassa tai kirkossa, hän on todellisessa vaarassa. Hänet halutaan vaientaa kuten Jeesus. Vuorisaarna on kova, sietämätön puhe. Mutta kova on ihmisen sydänkin. Siinä Jumala laittaa kovan kovaa vastaan.

Jumalan sana, kuten Vuorisaarna on yhä tänään voimassa kuten Herramme Jeesus sanoi:

Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. 

jatkuu...

s-seutulainen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

... jatkoa

Mitä Jeesus Vuorisaarnassa tekeekään?

Hän palauttaa Jumalan pyhän lain sen alkuperäiseen, täydelliseen, ehdottomaan kunniaan. Hän nostaa lain riman takaisin taivaisiin: Jos te todella luulette tai tahdotte pelastua lain vaatimilla teoilla, niin katsokaa, rima on tuolla taivaissa!

Jeesus ei siis tuo uutta, tiukempaa lakia, vaan hän soveltaa Mooseksen lakia niin kuin Jumala oli sen alun perin tarkoittanutkin: syvälle sydämen tasolle, laaja-alaisesti kaikkea elämää koskien.

Ihmisen suhde lakiin ja Jumalan sanaan

Jeesus siis kunnioitti Jumalan lakia sen alkuperäisessä, ehdottomassa, täydellisessä merkityksessä. Tästä kertoo Jeesuksen sanat:

Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.

Jeesus täytti lain mutta vääristynyt juutalaisuus halusi tyhjentää lain sen olennaisesta sisällöstä ja tarkoituksesta. Torjuessaan Sanan he torjuivat Jumalan ja elivät hänestä kaukana. Jumala ei saanut sijaa heidän sydämissään.

Ihminen voi torjua Jumalan monellakin tavalla.

Hän voi tehdä sen hyvin uskonnollisin sanakääntein ja rituaalein kuten fariseukset.

Ihminen voi olla myös maallistunut ja epäuskonnollinen. Hän saattaa kieltää Jumalan ja Raamatun avoimesti ja suoraan: ei kiinnosta, täysin hölynpölyä.

Miten on meidän aikanamme? Oikeastaan molemmat tavat ovat läsnä. Monet suomalaiset ovat maallistuneet ja vieraantuneet kristillisestä uskosta. Elämän täyttää kaikki muut asiat. Kirkot ja seurakunnat ovat tyhjillään. Ei kiinnosta.

Samalla kansamme keskuudessa vaikuttaa uusi, moderni, aikaamme päivitetty kristillisyys. Se verhoutuu kristillisiin kaapuihin ja tunnusmerkkeihin. Se käyttää keskeisiä kristillisiä sanoja kuten Jumala, Kristus ja rakkaus. Mutta kuten juutalaiset tekivät (tyhjensivät lain sen todellisesta sisällöstä) nämäkin kristilliset sanat on tyhjennetty ja korvattu sisällöllä, jonka lähde ei olekaan Raamattu vaan oman aikamme ihanteet, media ja liberaali teologia. Jäljellä on pelkät ulkonaiset kuoret ja vääristynyt sisältö.

Ajatellaan, että ihminen on juutalaiseen tapaan pohjimmiltaan hyvä ja Jumala – millainen hän sitten onkaan – varmasti pelastaa jokaisen ihmisen ja kaikki pääsevät taivaaseen sellaisenaan, ilman todellista muutosta. Kristus on vain kaunis esimerkki, joka ei todellisuudessa sovittanut ketään eikä noussut kuolleista. Apostolinen uskontunnustuskin on vain sanaleikkiä ilman vastinetta todellisuudessa.

Monet uskonnon asiantuntijat julistavat tätä mantraa kyseenalaistaen Raamatun ja antaen kristillisille termeille aivan uuden sisällön. Tätä kaikkea media mielellään julistaa ja sitä kansa mielellään kuuntelee.

Oikeastaan apostoli Johanneksen kirjeet olisivat kaikkein ajankohtaisin opetus juuri tätä harhaa vastaan. Ensimmäisessä Johanneksen kirjeessä sanotaan: He ovat maailmasta; sen tähden he puhuvat, niin kuin maailma puhuu, ja maailma kuulee heitä. Me olemme Jumalasta. Joka tuntee Jumalan, se kuulee meitä; joka ei ole Jumalasta, se ei kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen. (1 Joh 4:5-6).

He puhuvat niin kuin maailma puhuu. He korvaavat ja täyttävät kristillisen uskon sisällöllä, joka kumpuaa syntisestä maailmasta, ei Raamatusta. Ja maailma kuulee heitä. Maailmalle käy kaikki muut uskonnot ja aatteet, mutta ei Raamattu. Muinainen, synkretistinen Pan-jumaluuden palvonta oli tuttua Israelissakin, pakanoiden keskuudessa.

Tällaisessa modernissa antikristillisyydessä monet Jumalan lain käskyt ja ohjeet ovat vähintään vanhanaikaisia, suorastaan jopa vahingollisia. Moderni antikristillisyys julistaa valon pimeydeksi ja pimeyden valoksi; jumalallisen rakkauden ahdasmieliseksi synniksi ja synnin todelliseksi rakkaudeksi.

Vaikka on epämuodikasta ja suorastaan vaarallista puhua synnistä, sen vakavuudesta ja helvetistä, Jeesus, maailman Vapahtaja tekee sen, suorastaan äärimmäisen rajulla tavalla. Kun joku uskaltaa horjuttaa ihmisten itsepetoksen naamareita yhteiskunnassa tai kirkossa, hän on todellisessa vaarassa. Hänet halutaan vaientaa kuten Jeesus. Vuorisaarna on kova, sietämätön puhe. Mutta kova on ihmisen sydänkin. Siinä Jumala laittaa kovan kovaa vastaan.

Jumalan sana, kuten Vuorisaarna on yhä tänään voimassa kuten Herramme Jeesus sanoi:

Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. 

jatkuu...

s-seutulainen

... jatkoa

Jumalan laki, joka kertoo mitä todellinen rakkaus on, kaikesta epäuskosta ja vääristelystä huolimatta on täydellisesti voimassa. Ei kukaan ihminen kykene kumoamaan Jumalan lakia ja sitä, että Jumala itse sitoutuu omaan Sanaansa ja toimii sen mukaan.

Jumalan ehdottoman, täydellisen lain mukaan jokainen ihminen lopulta tuomitaan. Jumalan laki, varsinkin Vuorisaarnan valossa paljastaa kipeästi ja karusti, että kenessäkään ihmisessä itsessään ei ole rakkautta, edes tässä modernissa maailmassa. Vain Jumala on rakkaus.

Lain tehtävät

Onko Jumala sitten niuhottaja tai epäreilu, kun hän vaatii täydellisyyttä?

Rakkauden laki, pyhä laki ilmentää Jumalan itsensä olemusta rakkautena ja pyhänä. Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen, jonka tuli elää tässä Jumalan rakkauden ja pyhyyden todellisuudessa. Kun näin toimisimme, maapallo ja elämä olisi todella paratiisia, täydellistä onnellisuutta.

Mutta kuten tiedämme, todellisuus on aivan jotain muuta. Kaikki se, mikä rikkoo rakkautta ja pyhyyttä, tekee elämästä onnetonta ja ahdistavaa. Me ihmiset jatkuvasti kaipaamme ja janoamme rakkautta, mutta kärsimme, koska sellaista rakkautta emme löydä itsestämme, toisesta ihmisestä tai koko maailmasta. Maailma ja ihminen on sairastunut, mennyt rikki ja pilalle, turmeltunut.

Vaikka todellisuus on tämä, Jumala yhä tänään kantaa sydämessään täydellistä rakkauden unelmaa. Hän ei ole luovuttanut. Hän loi kaiken hyväksi ja vaikka se on turmeltunut, hän tulee kerran luomaan kaiken uudeksi. Ja tähän uuteen, tähän taivasten valtakunnan todellisuuteen meitä kutsutaan. Ei lakia noudattamalla omavoimaisesti vaan Kristuksen armossa ja rakkaudessa.

Vuorisaarnan lailla on tärkeä, tuttu tehtävä:

Jumalan laki kertoo sen, mistä elämässä on kysymys: rakkaudesta! Laki kuvaa konkreettisella tavalla, miten rakkaus toteutuu käytännön elämässä niin yksilöiden kuin koko yhteiskunnan kohdalla. Rakkaus ei ole vain sana vaan sillä on konkreettinen, täsmällinen sisältö.

Jumalan ehdoton rakkaudenlaki paljastaa ihmisen ja ihmiskunnan syvimmän todellisuuden. Laki on kuin röntgen- tai magneettikuvauslaite, joka läpivalaisee kaiken: me olemme syntisiä. Jos vain vertaamme itseämme toisiimme, emme tunnista syntiä, koska me kaikki olemme syntisiä. Vasta meidän ulkopuolinen, täydellinen totuuden peili paljastaa väärentämättömän kuvan meistä.

Jumalan ehdoton laki eliminoi kaikki ihmistekoiset yritykset pelastaa itse itsensä.
        Ihminen voi kyllä ulkonaisesti kaunistella käytöstään mutta sisintään hän ei kykene muuttamaan. Hän ei voi voittaa syntiä eikä kuolemaa.

Jumalan laki ohjaa ihmistä turvautumaan Jumalan armoon Jeesuksessa Kristuksessa.

Vuorisaarna julistaa meille karun, järkyttävän diagnoosin. Meille sanotaan: sinulla on syöpä ja elinaikaa vain muutama kuukausi. En tiedä, oletko sinä tai läheisesi joskus kokenut tällaisen hetken.

Usein vasta tässä tilanteessa ihminen herää todellisuuteen. Hän on kuin puristamossa, jossa kaikki oma voima puserretaan pois. Hän joutuu karistamaan kuvitelman, että eläisi ikuisesti ja että voisi itse määrittää oman elämänsä sisällön. Hän joutuu luopumaan omavoimaisuudesta ja turvautumaan toisten, jopa Jumalan apuun.

Siksi Jeesuksen ehdottomat, karut sanat ovatkin täynnä rakkautta ihmistä kohtaan, jotta tämä heräisi todellisuuteen, turvautuisi yksin häneen ja saisi lahjaksi elämän – ajallisen ja iankaikkisen.

( Lähde: RAAMATTU AJASSAMME/Vuorisaarnan ehdoton laki)

s-seutulainen

• Anonyymi

Pienet mahkut olisi taivaaseen kun voisi pärjätä Mira Potkoselle kun jo lopettanut uran ja niin pieni. Muutaman omankin kopin voisi ottaa taivaspaikkaa vastaan.

Jeesus ei kylläkään selventänyt yhtään vuorisaarnassa sapattikäskyä vaikka farsiseukset sen rikkomisesta halusivat hänet tappaa. Olisi luullut vähän edes sivuavan aihetta kun kerran niin läheltä liippaa ja jos siitä tulee myöhemmin sellainen kauhea kiistakysymys. Olisi voinut Jeesus reilusti kertoa mikä on pelin henki eikä heitellä jäseniään Jerusalemin kaatopaikalle.

Muutenkaan paljosta höpinästä ei selvennyt mitään kuinka sinne taivaaseen sitten pääsee jo Mira vetäiseekin kanveesiin heti eka erässä kuten Heliniukselle tuppaa käymään.

Mennäänkö hattu kädessä Jeesuksen tai Jumalan luo, että mitäs nyt tehdään kun omat iskut eivät tehonneet ja vastustaja pani läskin tummumaan.

Tärkein asia jäi pois. Konkreettinen tärkein asia.

• Anonyymi

Vuorisaarna on taivaasta Se on Puhdas ja Pyhä, kuten Jumala on Hyvä ja Puhdas.
      Jeesus tuli Taivaasta, siellä on Jeesuksen alkuperä.

• Anonyymi

Vuorisaarnassa Jeesus vaati kaikkia noudattamaan lakia pilkun tarkasti. Jeesus asetti lain noudattamisen sen ehdoksi, että pelastuu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vuorisaarnassa Jeesus vaati kaikkia noudattamaan lakia pilkun tarkasti. Jeesus asetti lain noudattamisen sen ehdoksi, että pelastuu.

Jeesus ei todellakaan tunne laittomuuden tekijöitä.

1234567---

• Anonyymi

Mutta silti Jeesus ei selventänyt sitä pilkuntarkaa sapattikäskyä mistä joutui ristille.

Ei meitä auta yhtään se piirun tarkkuus jos emme tiedä mitä se tarkoittaa. Niin meistä tulee automaattisesti laittomuuden ihmisiä ja tuomion omia. Aivan omaa tietämättömyyttämme.

Ja jos Jeesuksesta pitää ottaa mallia, niin kun fariseukset sanoivat että nyt kyllä piirun tarkasti noudata sapattia, niin hän ei sitä mitenkään tarkennellut miten pitää tehdä, vaan sanoi että minä teen alati töitä kuten Isäni. Ei siinä ollut tietoakaan piiruista eikä pilkuista, vaan täysin huoleton suhtautuminen sapattiin. Teen mitä teen.

Kun näin vain lasetamme toisille tuomiota ja käskyä käskyn päälle, läksyä läksyn päälle asetamme niitä vaikeasti kannettavia taakkoja toisten päälle, mitä emme pysty itsekään kantamaan.

Puemme itsellemme fariseuksen viitan ja muut joutuvat sanomaan kuten Jeesus että teen töitä alati, kuten Jumala.

• Anonyymi

Jeesus ei rikkonut koskaan lakia. Hänet tuomittiin väärien syytösten seurauksena.

• Anonyymi

Me tosiaan olemme törkeitä fariseuksia jos latelemme vain raamatunjakeita että näin piiruntarkasti laki pitää pitää tai tulee kuolemanrangaistus. Eikä ole mitään tietoa mitä tuo piiruntarkkuus esim. sapatin kohdalla tarkoittaa. Ei edes mitään hajua.

Raamatulla vain päähän laittomuuden tekijöitä niin kyllä se siitä.

• Anonyymi

Laittomuuden tekijät tuomitaan helvettiin. Tämän Raamattu ilmoittaa selvästi. Jos sinun mielestä se on löymistä Raamatulla päähän, niin joudut tätä menoa helvettiin laittomuuden tekijänä.

Matt 7:23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• Anonyymi

Raamatulla päähän, se riittääkin.

• Anonyymi

Mosse oli pahimman luokan uskontohuijari.
      Häpeäksi ihmiskunnalle

• Anonyymi

Matteuksen evankeliumi:
      9:13 Mutta menkää ja oppikaa, mitä tämä on: 'Laupeutta minä tahdon enkä uhria'. Sillä en minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä."

Kuka on synnitön?

• Oletteko mitätöineet Jeesuksen uhri , pystyttämällä sapattiuhrit tilalle. ?????

Sentakia ei pidetään Mooseksen lakia.

• Anonyymi

Lain noudattaminen ei mitätöi millään tavalla Kristuksen uhria. Sen sijaan tahallinen laittomuus polkee maahan armon Hengen. Kristuksen armo ei ole tarkoitettu laittomuudessa elämistä vaan parannuksen tekoa varten.

3 Moos 19:2 "Sano Israelin kansalle: Olkaa pyhät, sillä minä, Herra, teidän Jumalanne, olen pyhä.
        3 "Jokainen teistä kunnioittakoon äitiään ja isäänsä. Pitäkää kunniassa sapatti ja määräykset, jotka olen siitä antanut. Minä olen Herra, teidän Jumalanne.
        ---
        37 Sen tähden noudattakaa kaikkia minun lakejani ja käskyjäni ja täyttäkää ne. Minä olen Herra."

1 Piet 1:14 Olkaa kuuliaisia lapsia älkääkä taipuko noudattamaan himoja, joiden vallassa ennen, tietämättömyytenne aikana, elitte.
        15 Niin kuin hän, joka teidät on kutsunut, on pyhä, niin tulkaa tekin pyhiksi kaikessa mitä teette.
        16 Onhan kirjoitettu: "Olkaa pyhät, sillä minä olen pyhä."
        17 Ja jos kerran te rukoillessanne kutsutte Isäksi häntä, joka puolueettomasti tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan, niin eläkää jumalanpelossa tämä muukalaisuutenne aika.
        18 Tiedättehän, ettei teitä ole lunastettu isiltä perimästänne tyhjänpäiväisestä elämästä millään katoavalla tavaralla, hopealla tai kullalla,
        19 vaan Kristuksen, tuon virheettömän ja tahrattoman karitsan, kalliilla verellä.

• Anonyymi

• Savis
        Anonyymi kirjoitti:

No sinä joka on ottanut sapattiuhrit Jeesuksen tilalle, kuuluu >> 29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!
        30 Sillä me tunnemme hänet, joka on sanonut: "Minun on kosto, minä olen maksava"; ja vielä: "Herra on tuomitseva kansansa".
        31 Hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin.

jätit tahallaan pois 29 jae ja noi pari sen jälkeen , koska Jumalan henki syyttää sinua pakottamaan vääryydellä ja valheella Uuden Liitossa oleville yrittäkseen saada meitä Vanhan Liiton vertauskuviin.. Olet perceleestä..

• Anonyymi

<<Lain noudattaminen ei mitätöi millään tavalla Kristuksen uhria. <<
      Kukaan ei täytä lakia. Siksi tarvitaan Jeesuksen armo, ei pakoteta.

Psalmit: 130:3 Jos sinä, Herra, pidät mielessäsi synnit, Herra, kuka silloin kestää?

• Anonyymi

Mitäs jos alkaisin noudattamaan Mooseksen lakia?

Kun menen kaupunkiin bussilla, pitää kysyä onko joku kuukautistilassa ollut nainen istunut samalla tuolilla. Ei Mooses sano, että siinä tuolissa pitäisi näkyä mitään, riittää, että on siinä istunut. Pitää pestä vaatteet, ja olla saastainen iltaan asti, mikä on helppoa pohjoisessa, kun ilta talvella tulee puoliltapäivin. Sitten kai pitäisi syödä kalkkunaa, vaikka olenkin vegetariaani, kalkkunaahan kaikki lainkiivailijat syövät, koska Mooses ei siitä tiennyt mitään.
      Koska minäkin lienen jotain pahaa tehnyt, taidan sitten mennä uhraamaan temppeliin, jota ei ole. En siis koskaanm pääse vapaaksi synneistäni, joten peli on minun osaltani ohi.
      Voin kuitenkin olla olevinani lain noudattaja ja kiivailen vaikka sapatinvietollani. Täytyy vain järjestää sähkölämmitys, koska en saa puilla lämmittää talvellakaan. Tai ehkä sittenkin: jos sytytän ison kynttilän perjantaina, voin sillä sytyttää polttopuut ilman että sytytän tulta, sehän oli jo sytytetty perjantaina. Siinä hellalla lämpenee perjantaiset sapuskat, joten voin syödä lämmintä ruokaa.
      Olisi kiva mennä vaikka kokoukseen, mutta kun matkaa on useampi kilometri, niin pitäisi matkustaa bussilla, ja joutuisin käsittelemään raha.asioita.....

En tietenkään voi mennä kaupungissa syömään ravintolaan, koska siellä käsitellään liha- ja maitotuotteita samanaikaisesti. Ja miten maksaisin sotkeutumatta taas raha-asioihin?

No voisinhan olla kotona. Voisin muuten katsella jotain suosikkiohjelmaani televiosta, mutta siinäkin joutuu painamaan viirankatkaisijaa, jolloin siinä iskee sähkökipinä, mikä on tulentekoa.
      Voisin muuten rakastella vaimoni kanssa, mutta siitäkin tulee saastaiseksi, enkä viitsisi taas mennä suihkuun ja olla saastainen iltaan asti, varsinkaan kun nyt on aurinko jo laskenut, ja joutuisin odottamaan seuraavan illan tuloa.

Jotenkin ntuntuu siltä, etrttä taidan jättää sen Mooseksen lain muille, ja elän rakkauden lain ja kymmenen käskyn mukaan. Pyydän tuttuja illalliselle ja paistan vaikka pannukakkuja liedellä.
      Ai niin, sapatti loppuikin jo kello 13 kun tuli pimeää täällä pohjoisessa. Nythän on jo viikon ensimmäinen päivä. Mikä vapautus! Lähdetäänkin kaupungille syömään pizzaa yhdessä.

• Anonyymi

Tuo nyt olisi vielä pikkujuttua kun jokainen piirto tulisi noudatettavaksi tai muutoin viikatemies heiluu.

Siinä kyllä pitää olla aika tarkka jokaiseen hetkeen ettei mene laittomuuden puolelle. Eikä vaan sapattina, vaan joka hetki.

Mutta jos olet kunnon fariseus, niin et välitä siitä mitä Mooseksen lakiin on kirjoitettu, vaan luot oma perinnäissäännöt asioille. Kaiken tekemisen voit aina jotenkin selitellä. Ajattelet että teet sapattina vain hyviä asioita. Voi tehdä tulet, kun et polta naapurin taloa. Voi ajaa autoa kun et aja kenenkään päälle. Kaikki käy, kunhan et tapa ketään tai jos tapat että sanot että se oli vahinko.

Mutta tämä koskee vain sinua.

Muut tuomitse jokaisen lain piirun mukaan.

Se itseasiassa on siinä se tärkein juttu. Itse lakia ei tarvitse omalla kohdalla edes miettiä miten menee.

• Anonyymi

Mooseksen laki ja Jumalan antamat 10 käskyä eivät ole ihan sama asia. Mooseksen laki annettiin ainoastaan Israelille noudatettavaksi vanhan liiton aikana, kun Jumalan omaisuukansan piti oppia kuuliaisuutta ym. Tähän liittoon ja lakiin ne 10 käskyäkin kyllä sisältyvät, mutta paljon muutakin siis kuuluu Mooseksen lakiin kuin ainoastaan ne.

Jeesus sanoi, että uudessa liitossa kaikki laki ja profeetat sisältyvät rakkauden kaksoiskäskyyn. Rakkaushan ei tee kenellekään mitään pahaa. Joka siis pitää rakkauskäskyn, ei voi rikkoa muitakaan Jumalan käskyjä vastaan. Rakkauskäsky siis täyttää Jumalan koko tahdon, jos sitä oikein noudatetaan. Ja tähän noudattamiseen uuden liiton uskova saa avukseen Pyhän Hengen, joka ihmisessä vaikuttaa Jumalan tahdon mukaista elämää, koska uudessa liitossa ei enää "noudateta" lainomaisesti eli omassa voimassa yrittäen, vaan uudessa liitossa opitaan ja kasvetaan lainkuuliaisuuteen.

• Anonyymi

<Mooseksen laki annettiin ainoastaan Israelille noudatettavaksi vanhan liiton aikana,<

Mooseksen laki annettiin peiliksi joka paljastaa synnin. Jos siihen pystyttäisi, ei Jeesuksen armoa tarvita; lahja vanhurskautta.

Pilkkaavat armon Henkeä! Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
      He luottavat omiin tekoihin.

• Siis juuri noin pilkkaavat armon henki !!! Aivan Rakas !!!

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      98
      2550
    2. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      30
      2345
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      19
      2088
    4. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      1672
    5. Oletko sä luovuttanut

Mun suhteeni
      Ikävä
      112
      1547
    6. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      162
      1287
    7. Aatteleppa ite!

Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      265
      1095
    8. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      994
    9. Onko se ikä

Alkanut haitata?
      Ikävä
      79
      946
    10. Omalääkäri hallituksen utopia?

Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha
      Maailman menoa
      178
      920
    Aihe