Tesla Model 3 reputtanut ennennäkemättömällä tavalla katsastuksessa Saksassa.
TESLA Model 3 on Saksan uusimpien TÜV-katsastustilastojen ongelmallisin uudehko eli 2–3 vuotta vanha automalli. Tilasto pitää sisällään kaikkiaan yli 10 miljoonaa tänä vuonna tehtyä vuosikatsastusta.
TÜV-tilaston mukaan muutaman vuoden ikäisistä kolmos-Tesloista peräti 14,7 prosenttia ei ole läpäissyt saksalaista katsastusta lainkaan, sillä kyseistä autoista löytyi osin jopa hengenvaarallisia katsastushyväksynnän estäviä vikoja. Yleisimmin ongelmia on ollut akselistoissa, jousituksessa ja jarruissa. Myös valovikoja on esiintynyt poikkeuksellisen tiheästi.
Edes ajokilometrit eivät varsinaisesti selitä Model 3 -mallien massahylkäyksiin johtaneita vikoja, sillä Saksassa katsastukseen tulleilla kolmosilla on tilaston mukaan ajettu keskimäärin vain kohtuulliset 55 000 kilometriä.
https://www.is.fi/autot/art-2000009997786.html
Tesla 3 on umpisurkea auto
96
3102
Vastaukset
- Anonyymi
Kuten myös Tesla Model Y.
Täyttä kuraa.
https://tekniikanmaailma.fi/tesla-jai-jumboksi-tmn-suuressa-talviautovertailussa-maantieajon-arvosana-4-on-vertailun-historiassakin-harvinainen/ - Anonyymi
Tesla on kyllä yksi vitsi...
- Anonyymi
Tesla on erittäin huono auto.
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/tuv-katsastusraportti-tesla-model-3ssa-eniten-vikoja-2-3-vuotiaiden-ryhmassa/ - Anonyymi
Kaikkiin tesloihin tulee besimsuoraan takanttiin sateella
- Anonyymi
Näistä ongelmista Teslan omistajat valittavat.
Katso 29 kohdan lista.
https://autotoday.fi/naista-ongelmista-norjalaiset-tesla-omistajat-valittavat-katso-29-kohdan-lista/- Anonyymi
Wi kestä teslakaan 400 hv
- Anonyymi
Laitapa siihen toyotaasi +400 hv ja revittele jokaisessa liikennevaloissa 50 000km.n matkalla, mitenkähän luulet alustan osien kestävän?
Sadasta autosta silti 85 kpl. on ihan hyviä, eli nuo 15 niitä on niitä turhan revittelijöitä.
Luin aikoinaan jonkun artikkelin kuinka tehokkaat ns. superautot, joiden kiihtyvyys on m3 perfon luokkaa kestävät. Vuosittainen määräaikaishuolto liki 10 000€. Täydellinen jarruremontti 20 000€. Alustan osat 50 000km.n välein 15 000€ jne.
Teslaan pettävät nivelet vaihdettuna (muualla kuin Teslalla) 350€.
Ja mulla ei ole Teslaa vaikka mieli tekisi, lompakko vastustaa.- Anonyymi
Luulet siis noiden 85 auton sadasta olevan parempia kuin ne 15 ? Todennäköisesti ne kuitekin hylätään seuraavassa katsastuksessa , koska samoista heikoista palikoista ne on koottu .
- Anonyymi
Itselle ei mene jakeluun miksi pitää joka valoista kiihdytellä hullun lailla. Eikä 400 hv. Oletko pieni pippelinen pieni mies?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luulet siis noiden 85 auton sadasta olevan parempia kuin ne 15 ? Todennäköisesti ne kuitekin hylätään seuraavassa katsastuksessa , koska samoista heikoista palikoista ne on koottu .
Mulla raha baikka 4 teskan käyeisellä mutta ajan hybeiie rav 4 neliveto 222 hv 8 sek
Kaikista ympäristöystävällisin auto
Niin ja maailamna luitettvaina auto on Toyota
- Anonyymi
Teslallahan ei ole minkäänlaista määräaikaishuoltoa, joka näkyy sitten katsastusluvuissa.
- Anonyymi
Miksi luotettavuustestien viimeisellä sijalla olevaa Teslaa ostetaan??
- Anonyymi
Tämäkin auto myi aikoinaan hyvin ja sitä onkin verrattu laadultaan osuvasti Teslaan.
https://youtu.be/_aedPtqfHK8?si=GyE1c28AbUOius6q - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämäkin auto myi aikoinaan hyvin ja sitä onkin verrattu laadultaan osuvasti Teslaan.
https://youtu.be/_aedPtqfHK8?si=GyE1c28AbUOius6qJos ei kuvaa olisi niin Teslaksi sanoisin.
- Anonyymi
Koska sitä mainistetaan iin pakajon tämäänkin oli mmtv 3 ssaoikeen ohkelam akuinka hyviä
- Anonyymi
Tesla joutui ensimmäisessä katsastuksessa ajokieltoon ja huoltoon kuukausien jono.
https://tekniikanmaailma.fi/katsastaja-maarasi-teslan-ajokieltoon-mutta-teslan-sovellus-antoi-huoltoon-oli-2-kk-jonotusajan-nain-kuluttajariitalautakunta-paatti/- Anonyymi
Jokainen päivä korjaamolla on selvää säästöä.
- Anonyymi
Ei silti vakuuta, Teslan Y on silti päällimmäisenä vaihtoehtona seuraavaksi autoksi. Toki muitakin on. Polestar 2, Enyaq ja VW id4/5. Korealaisia ja kiinalaisia unohtamatta. Elämme mielenkiintoisia aikoja.
- Anonyymi
Halpaa ja mukavaa on asiointi sähköautolla. Voi hyvää päivää!
- Anonyymi
Onneksi vetyautot ja vetytankkausasemat ovat tulossa myös Suomeen.
- Anonyymi
Mikä tässä on ongelma? Tämä tulee korjaantumaan softan päivityksellä eli ei tarvitse viedä korjaamolle vaan yön aikana kun nukut niin Tesla korjaa itse itsensä.
- Anonyymi
Ihanks totta, vaihtaaks se renkaatkin ja tarvittaessa jarrut sun muut kuluvat osatkin?
Jumaliste miten helppo auto, ei vissiin tarvi katsastaakkaan vai hoitaaks softa senkin?
Voi jessusperkele, että et kyllä ole älynlahjoja liiemältäti saannut. Vai oletko tesla-kauppias? - Anonyymi
Niin olen kuullut. Teslan lämmityslaitteet, hävinneet maalit, ovien ja ikkunoiden sovitukset ja tolkuton määrä alustan niveliä Elon Musk softaa aamukahvin lomassa.
- Anonyymi
Nämä Tesla-uskovaisten kommentit ovat lähes huvittavia. Ei Teslassa voi olla vikoja, tai ne korjataan päivityksillä. On täysin mahdoton ajatus että Teslatkin ovat yksilöitä. Aivan kuin Mosse aikoinaan. Jos sattuu hyvä yksilö niin voi jopa jonain päivänä toimiakin.
- Anonyymi
Valtaosaa ongelmista ei voi softalla korjata. Typerät Tesla-fanit kuvittelee softan pelastavan kaiken. Softa-ongelmat voi korjata softalla, mutta mitään muuta ei.
- Anonyymi
Onneksi on vetyautot...50vuoden päästä
- Anonyymi
Hohhoijaa...Hurjat tehot tuovat sivuvaikutuksia, joihin ei vielä olla totuttu. Niin ja jarrut jumiutuvat kun niitä ei koskaan käytetä.
Ja olikos siellä muita ongelmia havaittu kuin nämä joille on aivan luonteva syy. Eipä ollut. Helppoja korjattavia ihan samalla tavalla kuin polttiksissakin.- Anonyymi
Lueskelin tuota riesalistaa. Eipä yhdessäkään syy johtunut 400hv tehoista.
- Anonyymi
Teslat saattavat muuttua ohjauskelvottomiksi kesken ajon.
https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/uunituore-tesla-muuttuu-kesken-ajon-ohjauskelvottomaksi-vaarallisesti-oikkuilevat-ohjauspyorat-johtavat-mittavaan-tutkintaan/6467976f-0de5-4f28-bc9d-fdde82041b23 - Anonyymi
On se kyllä huono.
- Anonyymi
Teslan alusta täristää ja paukkuu jo tasakaasulla niin miten se metelöi kiihdyttäessä?
- Anonyymi
Nyt varmaan sekoitit Teslan tojotaan, jossa ei tasakaasun ja kiihdytyksen eroa juurikaan pysty tuntemaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt varmaan sekoitit Teslan tojotaan, jossa ei tasakaasun ja kiihdytyksen eroa juurikaan pysty tuntemaan.
Muuta Teslassa ei siiten olekaan kuin typerä kiihtyvyys, autoksi siitä ei ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt varmaan sekoitit Teslan tojotaan, jossa ei tasakaasun ja kiihdytyksen eroa juurikaan pysty tuntemaan.
Toyota on ihmiselle hyvä auto ,toimii.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muuta Teslassa ei siiten olekaan kuin typerä kiihtyvyys, autoksi siitä ei ole.
Kuinka paljon olet Teslalla ajanut?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinka paljon olet Teslalla ajanut?
Itse olen joutunut pikku Teslalla ajamaan firman puolesta jo liikaakin. Erittäin epämiellyttävä täristäjä. Vikoja runsaasti, ja korjaukseen saanti hyvin vaikeaa.Rengaspauhu pahinta mitä olen kuullut vuosikymmeniin. Omia rahojani en pas Teslaan upottaisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse olen joutunut pikku Teslalla ajamaan firman puolesta jo liikaakin. Erittäin epämiellyttävä täristäjä. Vikoja runsaasti, ja korjaukseen saanti hyvin vaikeaa.Rengaspauhu pahinta mitä olen kuullut vuosikymmeniin. Omia rahojani en pas Teslaan upottaisi.
Mitä vikoja on ollut, mainitse niistä muutama.
Rengasmelu on pienempi kuin 300-sarjan BMW:ssä. Siitä on omakohtaista kokemusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä vikoja on ollut, mainitse niistä muutama.
Rengasmelu on pienempi kuin 300-sarjan BMW:ssä. Siitä on omakohtaista kokemusta.Jäätyneet ovenkahvat ja täysin toimimaton lämmityslaite noin alkuunsa. Autoihin vertasin rengasmelua, en Bemariin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä vikoja on ollut, mainitse niistä muutama.
Rengasmelu on pienempi kuin 300-sarjan BMW:ssä. Siitä on omakohtaista kokemusta.valitettavasti ei ainakaan teslan ulkopuolelle. teslan renkaiden vollotuksen kuulee bemarin takaa, peittäen edellä ajavan bemarin äänet käytännössä kokonaan. terkkuja pyöräilyreitin varrelta, tesla on ylivoimaisesti äänekkäin henkilöauto kun nopeutta on yli 60 km/h.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
valitettavasti ei ainakaan teslan ulkopuolelle. teslan renkaiden vollotuksen kuulee bemarin takaa, peittäen edellä ajavan bemarin äänet käytännössä kokonaan. terkkuja pyöräilyreitin varrelta, tesla on ylivoimaisesti äänekkäin henkilöauto kun nopeutta on yli 60 km/h.
Tää menee jo niin rankasti huumorin puolelle, etten oikein tiedä, kuinka siihen pitäisi suhtautua.
Rengasäänet ulospäin riippuu aivan kokonaan renkaista, siihen ei vähääkään vaikuta missä autossa ne renkaat on kiinni. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jäätyneet ovenkahvat ja täysin toimimaton lämmityslaite noin alkuunsa. Autoihin vertasin rengasmelua, en Bemariin.
Ellet Tesla 3:een saa lämmityslaitteesta lämmintä, ongelma on käyttäjässä.
Totta on, ettei ovenkahvojen rakenne ole kaikkein toimivin ratkaisu, mutta jäätymisongelmaa ei ole, kun laittaa auton lämpenemään jo etukäteen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tää menee jo niin rankasti huumorin puolelle, etten oikein tiedä, kuinka siihen pitäisi suhtautua.
Rengasäänet ulospäin riippuu aivan kokonaan renkaista, siihen ei vähääkään vaikuta missä autossa ne renkaat on kiinni.Renkaista leveyden ja profiilin takia, autosta painon takia. Rengasmerkillä vain vähäinen vaikutus.
Tesla painaa paljon ja käyttää matalaprofiilisia leveitä renkaita, siitä se vollotus on seurauksena. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Renkaista leveyden ja profiilin takia, autosta painon takia. Rengasmerkillä vain vähäinen vaikutus.
Tesla painaa paljon ja käyttää matalaprofiilisia leveitä renkaita, siitä se vollotus on seurauksena.Tesla 3 paina saman verran kuin vaikkapa E-mersu ja selvästi vähemmän kuin esim. 520 bmw.
Renkaissa ei ole mitään eroa.
Joten väitteesi on valettta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ellet Tesla 3:een saa lämmityslaitteesta lämmintä, ongelma on käyttäjässä.
Totta on, ettei ovenkahvojen rakenne ole kaikkein toimivin ratkaisu, mutta jäätymisongelmaa ei ole, kun laittaa auton lämpenemään jo etukäteen.Onko niin että jos Teslan lämmityslaite kesken ajon, koskematta mihinkään säätöön lakkaa toimimasta niin vika on käyttäjässä? Sitten parin kuukauden itsensä pakastamisen jälkeen kun "auton" sai korjaukseen niin taas osasi lämmityslaitetta käyttää. Merkillistä.
- Anonyymi
Tesllalla ei kehtaa ajella kuin yöllä kännissä.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009977850.html - Anonyymi
Ihan hirveitä nuo Teslat 😳
- Anonyymi
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/9d52a7b6-51ed-4b65-8440-fc0eb7bbc283 ....,,,...
- Anonyymi
Norjalaiset ja ruotsalaiset työntävät käytetyt Teslansa Suomeen jo ennen ensimmäistä katsastusta. Traficomin mukaan on Suomeen tänä vuonna marraskuun alkuun mennessä tuotu lähes 2900 käytettyä Teslaa.
- Anonyymi
Mitä se köyhille kuuluu, mihin varakkaat laittaa rahansa.
- Anonyymi
Oliko tässä kyse sijoittamisesta ? Laita rahasi vaikka vessan pönttöön , mutta ei Tesla siitä paremmaksi muutu .
- Anonyymi
Onneksi parempaa on tulossa 😊
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/574fabd9-8b40-45d7-b7e8-b56a17123bc7 - Anonyymi
Se on kyllä totta.
- Anonyymi
Ainakin muistaa pestä kädet kun näkee valkoisen saippualaatikon🤲
- Anonyymi
Olen ollut kerran Tesla Model 3 kyydissä kun se oli mulla taksina lentokentältä. Oli talvi. Aivan hirveää kyytiä, ihan kuin kaverin Ladassa 90-luvulla. Iso tuulilasi jäätyi koko ajan ja kuski yritti valikoista näpelöidä pyyhkimiä päälle (edes viiksiä ei ollut). Pyyhkimetkin oli ihan jäässä ja kuului hirveä ääni kun jäätyneet pyyhkimet liikkuivat jäätyneillä tuulilasilla. Kosla piti kovaa meteliä ja jousitus pomppi polanteissa eikä auto meinannut pysyä tiellä. Mamukuski ajoi kuuttakymppiä vaikka rajoitus oli 80. Muilla autoilla ei ollut ongelmia, Octavia pyyhkäisi ohi 90 lasissa. Kaiken huippu oli kun tultiin kotiin niin kuski näpelöi näyttöä taas ja yritti avata takaluukun. No, luukun päällä oli 10 senttiä lunta niin se ei jaksanut aueta. En ole noin huonossa taksissa ollut edes 80-luvulla.
- Anonyymi
Tesla on huono. Ei siitä pääse mihinkään.
- Anonyymi
Vai oli sillä edellisenä talvena Highlander Tesla Model 3.
Vittu mikä pälli olet. Yritä edes saada faktat kohdalleen valesepustuksissasi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai oli sillä edellisenä talvena Highlander Tesla Model 3.
Vittu mikä pälli olet. Yritä edes saada faktat kohdalleen valesepustuksissasi.Pönttö. Samoinko että kyseessä oli Highlander. Tapaus on täysin tosi. Olen kyllä mennyt Tesla-taksilla aikaisemminkin mutta kesällä ja Model S. Kyllä Tesla on hyvä auto esim. Kaliforniassa. Suomessa yrität sitten hanska kädessä tökkiä ruudulta pyyhkimiä päälle,
Teslan laatuhan on aivan surkea. Voimansiirto ei kestä. Saksan vikatilastoissa viimeisenä Dacian kanssa. Vaikka kuluvia osia paljon vähemmän kuin polttiksissa. Uskomattoman huono laatu, tehty niin halvalla kuin mahdollista.
- Anonyymi
Tesla on täyttä kuraa.
- Anonyymi
💩💩💩💩💩🚗
- Anonyymi
Hyu Tesla 🤮
- Anonyymi
Ladattava sähköauto on surkea 🤮
- Anonyymi
Onko, kerro toki taloudellisesta tilanteessasi?
- Anonyymi
Onneksi tuokin malli on juuri uusittu.
- Anonyymi
Mielipiteitä riittää. Mutta faktat kertovat et Tesla myy hyvin.
Tesla on tehnyt viiden miljoonannen sähköautonsa – virstanpylväsauto on Shanghaissa valmistettu Model 3; 50 000. Supercharger lisätty. Tesla ilmoitti 17. syyskuuta 2023 X-sivullaan (entinen Twitter) valmistavansa viiden miljoonannen sähköautonsa (EV).19.9.2023- Anonyymi
Ja silti Tesla ei ole edes kymmenen suurimman autovalmistajan joukossa.
- Anonyymi
Tässä se nähdään mitä tapahtuu kun Teslalla ei ole määräaikaishuoltoja. Se on kuitenkin auto siinä missä muutkin ja jarrut, puslat ym. kuluu ja hajoaa kuin missä tahansa muussakin autossa.
Artisti maksaa...- Anonyymi
Teslan omistajan rahat loppuvat, kun pitäisi hankkia uudet renkaat tai uusia etujousituksen niveliä. Aletaan etsiä halpisrenkaita ja halpaa korjaamoa. (katso Autojerry)
- Anonyymi
Artisti maksaa...mutta kokonaisuudessaan vähemmän jos määräaikaishuoltoja ei ole. Määräaikaishuolloissa vain havaitaan viat ja ne korjataan ennen katsastusta. Sillä systeemillä on jopa hieman iheme, että ensimmäisen katsastuksen läpimenoprosentti ei ole tasan 100 useimmissa autoissa. Ilmeisesti jotkut uudehkon auton omistajat (Tesla-omistajien lisäksi) menevät ensimmäiseen katsastukseen ennen vuosihuoltoa, jolloin vika bongataan katsastuksessa eikä huollossa. Tuollaista toimintaa en ymmärrä autoilijoilta, paitsi tietty takuuajan jälkeen, jolloin on ihan normaalia kerätä vikalista katsastuksesta ja korjauttaa tarvittavat asiat jälkikäteen. Teslassa tuo käytäntö sen sijaan alkaa jo ensimmäisestä katsastuksesta.
Teslan omistaja joutuu siis ilman määräaikaishuoltoa kärsimään 0€ huoltokustannuksista ensimmäiset 4 vuotta ja sitten maksamaan katsastuksen antamasta vika-analyysistä 20€, eli jälkikatsastuksen hinnan. Sitten voi käydä vaihdattamassa kuluneen osan. Säästöä tässä ketyy autoilijalle yli 1000€ siihen nähden, että katsastuksesta olisi päästy moitteitta läpi ja kuluma olisi havaittu määräaikaishuollossa. Joka tapauksessahan se kulunut osa pitää vaihtaa tulee havainto huollossa tai katsastuksessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Artisti maksaa...mutta kokonaisuudessaan vähemmän jos määräaikaishuoltoja ei ole. Määräaikaishuolloissa vain havaitaan viat ja ne korjataan ennen katsastusta. Sillä systeemillä on jopa hieman iheme, että ensimmäisen katsastuksen läpimenoprosentti ei ole tasan 100 useimmissa autoissa. Ilmeisesti jotkut uudehkon auton omistajat (Tesla-omistajien lisäksi) menevät ensimmäiseen katsastukseen ennen vuosihuoltoa, jolloin vika bongataan katsastuksessa eikä huollossa. Tuollaista toimintaa en ymmärrä autoilijoilta, paitsi tietty takuuajan jälkeen, jolloin on ihan normaalia kerätä vikalista katsastuksesta ja korjauttaa tarvittavat asiat jälkikäteen. Teslassa tuo käytäntö sen sijaan alkaa jo ensimmäisestä katsastuksesta.
Teslan omistaja joutuu siis ilman määräaikaishuoltoa kärsimään 0€ huoltokustannuksista ensimmäiset 4 vuotta ja sitten maksamaan katsastuksen antamasta vika-analyysistä 20€, eli jälkikatsastuksen hinnan. Sitten voi käydä vaihdattamassa kuluneen osan. Säästöä tässä ketyy autoilijalle yli 1000€ siihen nähden, että katsastuksesta olisi päästy moitteitta läpi ja kuluma olisi havaittu määräaikaishuollossa. Joka tapauksessahan se kulunut osa pitää vaihtaa tulee havainto huollossa tai katsastuksessa.Miksi Teslaan pitää vaihdella alustan osia jo reilusti alle 100 tkm? Onko se yhtä huono kuin Rellu?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi Teslaan pitää vaihdella alustan osia jo reilusti alle 100 tkm? Onko se yhtä huono kuin Rellu?
Pistä siihen corollaasi yli 400hv ja revittele joka liikennevalossa, katso miten alustan nivelet kestää. Kaikissa tehokkaissa autoissa on alustan osat lujilla. Model 3.n osat ovat onneksi halpoja eikä useita tuhansia kuten muissa tehotykeissä, ja niitä saa jo muualtakin kuin Teslalta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pistä siihen corollaasi yli 400hv ja revittele joka liikennevalossa, katso miten alustan nivelet kestää. Kaikissa tehokkaissa autoissa on alustan osat lujilla. Model 3.n osat ovat onneksi halpoja eikä useita tuhansia kuten muissa tehotykeissä, ja niitä saa jo muualtakin kuin Teslalta.
Oletko muuten pieni mies? Pitää päteä liikennevaloissa. Ikäsi lienee alle22v.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi Teslaan pitää vaihdella alustan osia jo reilusti alle 100 tkm? Onko se yhtä huono kuin Rellu?
Varmaan yhtä huono kuin rellu ja samoin yhtä huono kuin 80% autoista joihin vähintään koiranluita vaihdellaan alle 100 tkm, useimpiin myös alatukivarren palloniveliä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmaan yhtä huono kuin rellu ja samoin yhtä huono kuin 80% autoista joihin vähintään koiranluita vaihdellaan alle 100 tkm, useimpiin myös alatukivarren palloniveliä.
Koiranluut on riisipussien ongelmia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koiranluut on riisipussien ongelmia.
Sillä nimelläkö Passattia nykyään kutsutaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Artisti maksaa...mutta kokonaisuudessaan vähemmän jos määräaikaishuoltoja ei ole. Määräaikaishuolloissa vain havaitaan viat ja ne korjataan ennen katsastusta. Sillä systeemillä on jopa hieman iheme, että ensimmäisen katsastuksen läpimenoprosentti ei ole tasan 100 useimmissa autoissa. Ilmeisesti jotkut uudehkon auton omistajat (Tesla-omistajien lisäksi) menevät ensimmäiseen katsastukseen ennen vuosihuoltoa, jolloin vika bongataan katsastuksessa eikä huollossa. Tuollaista toimintaa en ymmärrä autoilijoilta, paitsi tietty takuuajan jälkeen, jolloin on ihan normaalia kerätä vikalista katsastuksesta ja korjauttaa tarvittavat asiat jälkikäteen. Teslassa tuo käytäntö sen sijaan alkaa jo ensimmäisestä katsastuksesta.
Teslan omistaja joutuu siis ilman määräaikaishuoltoa kärsimään 0€ huoltokustannuksista ensimmäiset 4 vuotta ja sitten maksamaan katsastuksen antamasta vika-analyysistä 20€, eli jälkikatsastuksen hinnan. Sitten voi käydä vaihdattamassa kuluneen osan. Säästöä tässä ketyy autoilijalle yli 1000€ siihen nähden, että katsastuksesta olisi päästy moitteitta läpi ja kuluma olisi havaittu määräaikaishuollossa. Joka tapauksessahan se kulunut osa pitää vaihtaa tulee havainto huollossa tai katsastuksessa.Tuo mitä kuvaat on täysin vierasta minulle. En ymmärrä tuota käytöstä ollenkaan.
Minun mielestä auton pitää olla kunnossa joka päivä. Katsastus ei eroa muista päivistä mitenkään.
Model Y : TM talvitestihistorian surkein auto ajettavuudeltaan. "vaarallinen". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pistä siihen corollaasi yli 400hv ja revittele joka liikennevalossa, katso miten alustan nivelet kestää. Kaikissa tehokkaissa autoissa on alustan osat lujilla. Model 3.n osat ovat onneksi halpoja eikä useita tuhansia kuten muissa tehotykeissä, ja niitä saa jo muualtakin kuin Teslalta.
Eli Teslojen omistajat ovat idiootteja, sitäkö sinä tarkoitat? Vain typerykset revittelevät liikennevaloissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli Teslojen omistajat ovat idiootteja, sitäkö sinä tarkoitat? Vain typerykset revittelevät liikennevaloissa.
Tesloista 80% menee katsastuksesta läpi. Kyllä ikävä kyllä näitä revittelijöitä ja kaahaajia on Teslankin kuskeina sen 20%. Jotkut haluaa nauttia usein autonsa tehoista kun sitä on. Toyolla sitä iloa ei ole saatavilla.
Toisaalta Model 3.n saa nuo pettävät osat parilla satasella + työ satasen.
Muihin saman teholuokan autoihin nuo maksaa tonneja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tesloista 80% menee katsastuksesta läpi. Kyllä ikävä kyllä näitä revittelijöitä ja kaahaajia on Teslankin kuskeina sen 20%. Jotkut haluaa nauttia usein autonsa tehoista kun sitä on. Toyolla sitä iloa ei ole saatavilla.
Toisaalta Model 3.n saa nuo pettävät osat parilla satasella työ satasen.
Muihin saman teholuokan autoihin nuo maksaa tonneja.Mutta sellainen, joka revittelee jossain liikennevaloissa on henkisesti teinin tasolle jäänyt idiootti. Kukaan järkevä ihminen ei ole niin typerä, että revittelisi liikennevaloissa. Itse asiassa useimmille kiihtyvyys ei merkitse mitään. Sillä ei ole mitään väliä liikenteessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta sellainen, joka revittelee jossain liikennevaloissa on henkisesti teinin tasolle jäänyt idiootti. Kukaan järkevä ihminen ei ole niin typerä, että revittelisi liikennevaloissa. Itse asiassa useimmille kiihtyvyys ei merkitse mitään. Sillä ei ole mitään väliä liikenteessä.
Lisään... Ja oikeasti kukaan ei liikenteessä piittaa paskankaan vertaa kuinka nopeaa toisten autot kiihtyvät. Eli tuollainen kiihdyttely on naurettavan typerää, koska kukaan ei siitä piittaa.
- Anonyymi
Tehoa on mahdottomasti tarttis ajella vain puoliteholla ja muistaa herkistää jallut välillä.👩🏫
- Anonyymi
Kalliita huoltaa ....ajelen bensalla..buhahhahhaa..
- Anonyymi
Saksassa ei ole autokatsastusta. Joten siinä eka virhe.
- Anonyymi
Höpöhöpö. Ota asioista selvää. Miksiköhän TÜV julkaisee katsastusraportin joka vuosi. Tiedot perustuvat 9,6 miljoonaan määräaikaiskatsastukseen Saksassa. Tojokansalle karvasta kalkkia.
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/tuv-katsastusraportti-kertoo-mersu-audi-ja-porsche-karjessa-toyota-pudonnut/
- Anonyymi
Paras ostos... Mikäpä muu kuin Tesla!
https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/fc97ca13-dec3-4169-9d3e-01c31bbd90a9?fbclid=IwAR3buH8LR_py7lobEIp-q2yfcbJWk45RKKCrtJ7JgM1hPEwvxeF8CPj0HHM - Anonyymi
Teslaa ei kannata ostaa ellei halua ongelmia.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/656b6f5c-f143-4436-b121-ab9c3fe64929- Anonyymi
Jos kaivelee yksittäistapauksia niin minkään merkkistä autoa ei kannata ostaa.
Se, etä Tesla nostetaan lehdistön toimesta tikun nokkaan yksittäistapauksista johtuu pelkästään puuttuvista mainostuloista. Kun ei positiivista mainosta kustanneta saa kyseinen automerkki ilmaista negatiivista mainosta.
- Anonyymi
Tesla on Ruotsissa kielletty merkki.
Ei siksi saa edes rekisteriin🏴☠️ - Anonyymi
Samaa mieltä
Vesikin tuleetakantiinsisään ja valot ei toimi - Anonyymi
Kun ostat Teslan niin huolettomat päivät ovat historiaa.
- Anonyymi
Kun ostat Teslan, niin huoltokulut on historiaa.
- Anonyymi
Se todellakin on!
- Anonyymi
Mainiota.
- Anonyymi
Morris Marina, Fiat Ritmo, Vauxhall Viva ja Tesla. Siinäpä Suomen nauretuimmat autot Mossen, Ladan ja Toyotan lisäksi.
- Anonyymi
Mutta, hyvin se myy !!!
Palstalla vaan p-aukiset huutelee !! - Anonyymi
Nyt tuli uusi Model 3 ja testissä sitä kehuttiin vuolaasti ja jopa sisustaa kehuttiin todella laadukkaaksi.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581361Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491185Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä221084Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2101043- 1261030
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307937- 42919
- 72885
- 72833