Mauno Mattila puhuu vanhurskaudesta, mutta hän ei tiedä edes sitä, mikä on vanhurskasta

Anonyymi-ap

Youtubessa on maallikkosaarjaania, jotka puhuvat suurella suullaan täysin epäraamatullista väärää evankeliumia. Yksi sellainen on Mauno Mattila, joka opettaa vanhurskaudesta, mutta hän ei tajua, mita evankeliumi tarkoittaa vanhurskaudella ja mikä on vanhurskasta.

Raamatun mukaan vanhurskauden voi saavuttaa vain ne, jotka uskossa Jeesukseen Kristukseen tekevät parannuksen laittomuudesta ja alkavat noudattaa Mooseksen lakia. Laki on vanhurskas ja lain noudattaminen on vanhurskasta, kuten Paavali usein opetti.

Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

Room 7:12 Niin, laki on kuitenkin pyhä ja käskysana pyhä, vanhurskas ja hyvä.

Joh 12:50 ja minä tiedän, että hänen käskynsä antaa ikuisen elämän. Kun puhun, puhun siis niin kuin Isä on minun käskenyt puhua."

Jaak 2:24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.

Lain ulkopuolella ei ole mitään vanhurskasta. Laittomuus on aina syntiä. Mitään vanhurskautta ei ole naispapeissa, sianlihan syöjissä eikä sapatin rikkojissa.

UT:ssa ei ole yhtään kohtaa, jossa sapatti olisi siirretty sunnuntaille. Saastaiset eivät peri Jumalan valtakuntaa, kuten UT toteaa monta kertaa. Sianlihan syöjät ovat saastaisia. Mauno Mattilaa ei ole Kristus puhdistanut, koska hän saarnaa ja elää epävanhurskaasti.

1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

Heb 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:

2 Kor 6:17 Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani
18 ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias".
7:1 Koska meillä siis on nämä lupaukset, rakkaani, niin puhdistautukaamme kaikesta lihan ja hengen saastutuksesta, saattaen pyhityksemme täydelliseksi Jumalan pelossa.

Ef 5:5 Tehän tiedätte hyvin, ettei kenelläkään siveettömällä eikä saastaisella ole osaa Kristuksen ja Jumalan valtakunnasta, ei myöskään ahneella, sillä hän on epäjumalanpalvelija.

Tehkää viisaasti ja lopettakaan Mauno Mattilan saarnojen kuuntelu. Pahimmillaan ne tekevät teidät synnin orjiksi ja vievät teidät kadotukseen, koska Mattila opettaa väärää evankeliumia väärässä hengessä.

Juud 1:4 Teidän joukkoonne on näet luikerrellut ihmisiä, joista jo kauan on ollut tuomio kirjoitettuna. Nämä jumalattomat kääntävät meidän Jumalamme armon riettaudeksi ....

2 Kor 11:3 Pelkään kuitenkin, että niin kuin käärme kavalasti petti Eevan, teidän mielenne turmeltuu ettekä te enää ole vilpittömiä ja puhtaita suhteessanne Kristukseen.
4 Jos joku tulee luoksenne ja julistaa toista Jeesusta kuin me olemme julistaneet, jos te saatte jonkin toisen hengen kuin sen, jonka olette jo saaneet, tai toisen evankeliumin kuin sen, jonka olette jo ottaneet vastaan, niin sellaista te kyllä hyvin siedätte.

202

688

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mauno Mattila kirjoitti toisessa keskustelussa tällä tavalla:

      "Monelle tässä ajassa uskon vanhurskas, armon ja totuuden evankeliumi sekä Uuden testamentin sanoma on kovasti vääristynyt, puuttelinen tai suoranaisesti tuntematon. Tässä raamattutunnilla avaan mikä on evankeliumi..."

      Mattila puhuu kuin itselleen. Hän ei tajua, mitä on evankeliumi, mitä tarkoittaa usko ja mikä on totuus. Siitä huolimatta hän puhuu pelastuksesta, mutta hänen saarnoilla ei voi saavuttaa pelastusta, koska hän opettaa väärää evankeliumia. Hänen saarnansa ovat täysin vääristyneet.

      • Anonyymi

        >>> mutta hänen saarnoilla ei voi saavuttaa pelastusta,<<<

        Ja tietysti sinun lainsaarnojen kautta pelastuu, niinkö?

        Joh 1:14 "Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme.
        Me katselimme hänen kirkkauttaan, sellaista kirkkautta
        kuin ainutsyntyisellä Pojalla on Isältä, ja hän oli täynnä
        armoa ja totuutta."

        16-17 "Hänen täyteydestään me kaikki olemme saaneet
        osamme ja armoa armon lisäksi, sillä laki on annettu
        Mooseksen kautta, armo ja totuus ovat tulleet
        Jeesuksen Kristuksen kautta. "

        Apt 20:24 "En kuitenkaan pidä henkeäni minkään arvoisena,
        kunhan vain vien päätökseen juoksuni ja Herralta Jeesukselta
        saamani palvelutehtävän: julistaa Jumalan armon evankeliumia."

        27 "minä en ole vetäytynyt pois julistamasta teille kaikkea
        Jumalan tahtoa."

        Mvh J - K


    • Anonyymi

      Nyt Mattila sai jälleen kuolemantuomion.

      Kyllä Herra koettelee.

      Enemmän kuin Räsästä, joka sentään vapautettiin syytteistä.

      Tosin asia oli tosinpäin. Räsästä epäiltiin tuomitsemisesta ja Mattila syytetään siitä kun ei ole syyllistävä fariseus.

      Kyllä minä kauhiasti ihmettelen tätä touhua.

      • Anonyymi

        Jos joku haluaa pelastua, hänen täytyy tulla vanhurskaaksi. Uudessa testamentissa on selvä sävelet siihen, miten se tapahtuu. Jos joku kuvittelee, että Jeesus vanhurskauttaa ne, jotka tahallaan jättävät lain noudattamatta, hän ei todellisuudessa tunne evankeliumia. Jeesus ei vanhurskauta eikä pelasta laittomuuden tekijöitä, vaikka he olisivat puhuneet kielillä ja profetoineet Jeesuksen nimessä.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Room 2:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.


      • Anonyymi

        "Nyt Mattila sai jälleen kuolemantuomion."

        Missä kohtaa joku on lukenut Mauno Mattilalle kuolemantuomion? Minä en sellaista löytänyt tästä keskustelusta.


      • Anonyymi

        "Tosin asia oli tosinpäin. Räsästä epäiltiin tuomitsemisesta ja Mattila syytetään siitä kun ei ole syyllistävä fariseus."

        Syyllistäminen ei ole sama asia kuin farisealaisuus. Jos joku nuhtelee syntistä oikein tai jopa tuomitsee hänet oikein, se ei ole fariealaisuutta. Väärät tuomiot ovat farisealaisuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Nyt Mattila sai jälleen kuolemantuomion."

        Missä kohtaa joku on lukenut Mauno Mattilalle kuolemantuomion? Minä en sellaista löytänyt tästä keskustelusta.

        "Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:

        Kun siihen liitetään Mattilan nimi, niin mikä muu se on kuin kuolemantuomio.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:

        Kun siihen liitetään Mattilan nimi, niin mikä muu se on kuin kuolemantuomio.

        Jos hebrealaiskirje lukee kuolemantuomion Mooseksen lain hylkääjille, niin kannattaako silloin hylätä lakia? Ei tietenkään. Ko. kohta puhuu jopa armon eväämisestä.

        Pitäisi ottaa järki käteen ja hylätä sellaiset saarnaajat, jotka kiivailevat lain noudattamista vastaan. Sellainen kiivailija on Mauno Mattila, joka jatkuvasti purkaa lakia omaksi kadotuksekseen.

        "Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan." (Matt 5:19,20)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:

        Kun siihen liitetään Mattilan nimi, niin mikä muu se on kuin kuolemantuomio.

        On käveleviä ihmisiä, jotka ovat elossa, mutta he ovat kuolleita jumalattomuutensa takia.

        "Sardeksen seurakunnan enkelille kirjoita: "Näin sanoo hän, jolla on Jumalan seitsemän henkeä ja seitsemän tähteä: "Minä tiedän sinun tekosi. Sinä olet elävien kirjoissa, mutta sinä olet kuollut. Herää ja vahvista sitä, mikä vielä on jäljellä, sitä, mikä jo oli kuolemaisillaan. Olen havainnut, että tekosi eivät täytä minun Jumalani vaatimusta." (Ilm 3:1,2)


      • Anonyymi

        Räsänen oli syytön, mutta Mauno ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos joku haluaa pelastua, hänen täytyy tulla vanhurskaaksi. Uudessa testamentissa on selvä sävelet siihen, miten se tapahtuu. Jos joku kuvittelee, että Jeesus vanhurskauttaa ne, jotka tahallaan jättävät lain noudattamatta, hän ei todellisuudessa tunne evankeliumia. Jeesus ei vanhurskauta eikä pelasta laittomuuden tekijöitä, vaikka he olisivat puhuneet kielillä ja profetoineet Jeesuksen nimessä.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Room 2:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Sana ilmoittaa täysin selvästi uskoon tulosta:"te ette ole käyneet sen vuoren tykö, jota voidaan käsin koskea ja joka tulessa palaa, ettekä synkeyden, ette pimeyden, ette myrskyn"... Parannuksen teossa ja Jeesuksen puoleen kääntyessä ei käydä Siinain vuorelle tekemään Jumalan kanssa liittoa ja kuuntelemaan Mooseksen lain sanoja.
        UUDESSA LIITOSSA LIITTO JUMALAN KANSSA TEHDÄÄN KÄYMÄLLÄ UUDEN LIITON YLIPAPIN JA PÄÄMIEHEN JEESUKSEN TYKÖ!
        Mooseksen lain noudattamisen vaatiminen on hulluutta!
        Uuden liiton päämies ei ole Mooses! Lopettakaa hulluttelunne! "hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut"
        Lukutaitoiset ihmiset ovat menettäneet järkensä katolilais-luterilaisen kirkon väkevässä eksytyksessä hokien: Mooses Mooses Mooses!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos joku haluaa pelastua, hänen täytyy tulla vanhurskaaksi. Uudessa testamentissa on selvä sävelet siihen, miten se tapahtuu. Jos joku kuvittelee, että Jeesus vanhurskauttaa ne, jotka tahallaan jättävät lain noudattamatta, hän ei todellisuudessa tunne evankeliumia. Jeesus ei vanhurskauta eikä pelasta laittomuuden tekijöitä, vaikka he olisivat puhuneet kielillä ja profetoineet Jeesuksen nimessä.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Room 2:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Juu riivaajien pois ajaminen ei tosiaan pelasta kuin sen riivaajista vapautetun elämän täällä arjessa. Laittomuuden tekijöitä olikin juuri rabbit juutalaiset vai mitä Juudas varas tuumaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Nyt Mattila sai jälleen kuolemantuomion."

        Missä kohtaa joku on lukenut Mauno Mattilalle kuolemantuomion? Minä en sellaista löytänyt tästä keskustelusta.

        Mooseksen synagogalla on rikottu myös käsky älä tee huorin silti huorataan tunnetaan montakin synagogan miestä naista yksinhuoltajia ja homoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tosin asia oli tosinpäin. Räsästä epäiltiin tuomitsemisesta ja Mattila syytetään siitä kun ei ole syyllistävä fariseus."

        Syyllistäminen ei ole sama asia kuin farisealaisuus. Jos joku nuhtelee syntistä oikein tai jopa tuomitsee hänet oikein, se ei ole fariealaisuutta. Väärät tuomiot ovat farisealaisuutta.

        Parasta vaan heittää itseään kivillä kun muut on vähemmän syntisiä. Laki olikin hyvä tarkoitettu ohjeeksi rakasta lähimmäistä älä kivitä vaan älä varasta muilta ohjeeksi älä raiskaa vaan auta ja muista köyhiä. Anna ALMUJA.Niin vaan kaikki ei jaksa noudattaa kaikkea eikä tarvitaan kun muistaa aina auttaa hoitaa parantaa ja ettei lyö ketään. Kivet pois ja hyvää tekemään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:

        Kun siihen liitetään Mattilan nimi, niin mikä muu se on kuin kuolemantuomio.

        Lopeta jo tollo toi idioottimaisuus kaikki tietää ettei saa varastaa silti kaikki varastaa etkö jo älyä mielenvikainen lopettaa tota sairaista syyttämistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Nyt Mattila sai jälleen kuolemantuomion."

        Missä kohtaa joku on lukenut Mauno Mattilalle kuolemantuomion? Minä en sellaista löytänyt tästä keskustelusta.

        Suuri eksyttäjä ja väärä profeetta, Luther otti katoliselta paavin kirkolta kymmenen käskyn opin ja toi kymmenen käskyn muodossa Mooseksen lain kristilliseen opetukseen. Mooseksen lain tuominen Uuden liiton Jumalan lapsille on Lutherin suurin ja laajimmalle levinnyt harhaoppi ja eksytys.
        "Taivasten valtakunta on hapatuksen kaltainen, jonka nainen otti ja sekoitti kolmeen vakalliseen jauhoja, kunnes kaikki happani". Porttokirkko, nainen on sekoittanut hapatusta Jumalan valtakuntaan.
        Ja hän (Jeesus) sanoi heille myös vertauksen: "Ei kukaan leikkaa uudesta vaipasta paikkaa ja pane vanhaan vaippaan; muutoin hän rikkoo uuden vaipan, eikä uudesta vaipasta otettu paikka vanhaan sovi. Kuitenkin Herran Jeesuksen varoituksista huolimatta, Jeesuksen seuraajat ovat leikanneet vanhasta päällysviitasta paikkoja uuteen viittaa. Näin tehden he ovat turmelleet uuden päällysviitan, Jeesuksen antaman vanhurskauden.
        Jopa ns. vapaat suunnat ovat menneet rypemään samaan rapakkoon luopiokirkon kanssa ja turmelleet uuden liiton vanhurskauden vaihtaen täydellisen päällysviitan paikattuun viittaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos hebrealaiskirje lukee kuolemantuomion Mooseksen lain hylkääjille, niin kannattaako silloin hylätä lakia? Ei tietenkään. Ko. kohta puhuu jopa armon eväämisestä.

        Pitäisi ottaa järki käteen ja hylätä sellaiset saarnaajat, jotka kiivailevat lain noudattamista vastaan. Sellainen kiivailija on Mauno Mattila, joka jatkuvasti purkaa lakia omaksi kadotuksekseen.

        "Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan." (Matt 5:19,20)

        MATTEUS KOHDASSA SYNTIÄ EI OLLUT VIELÄ SOVITETTU


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On käveleviä ihmisiä, jotka ovat elossa, mutta he ovat kuolleita jumalattomuutensa takia.

        "Sardeksen seurakunnan enkelille kirjoita: "Näin sanoo hän, jolla on Jumalan seitsemän henkeä ja seitsemän tähteä: "Minä tiedän sinun tekosi. Sinä olet elävien kirjoissa, mutta sinä olet kuollut. Herää ja vahvista sitä, mikä vielä on jäljellä, sitä, mikä jo oli kuolemaisillaan. Olen havainnut, että tekosi eivät täytä minun Jumalani vaatimusta." (Ilm 3:1,2)

        Jaaha sardeessa ollaan sitten no niin minä vuonna tää tapahtuikaan missä. No niin juutalaisia olikin tuskafestareilla niin oli kuin halloween meikit naamassa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Räsänen oli syytön, mutta Mauno ei ole.

        OTETAANKO TOI ÄLÄ VARASTA KOHTA löytyykö teidän kodista kellarista vintiltä toisilta otettua tavaraa kattiloita lautasia ruokaa kelloja koruja lakanoita kenkiä verhoja pesukonetta työkaluja lusikkaa juomalasia nuppineulaa kurimus lankoja videoita CD VHF soittimia onko otettu muilta jotain vaatetta koruja jonkun koira näpistelty kioskilta kaupasta työpaikalta otettu toisten kirjoja huonekaluja viherkasveja kukkia lamppuja tuoleja posliinia. Ottakaa oikein tutkintaan onko jollain varastettu mökki pyörä vene mopo jonkun rahoja koriste esineitä toisten matkamuistoja kehtaatte vielä myydä niitä. Jonkun asunnosta vietyjä kukkapurkkeja kasveja aurinkolaseja pipoja lapasia papereita onko tullut väärennettyä entä kenen monot luistimet kauhat haarukat kenen rahoilla entä onko annettu väärin takaisin väärennettyjä huijattu otettu väärin aiheutettu hirveästi surua menetyksiä eikä korvattu niitä onko kiusattu toisia viety takkeja pipoja kortteja kasseja. Onko tullut huijattua huumattua myytyä varastettua syytettyä syyttömiä syyttömästi tuomittua väärin osoitettua sormella muita lajiteltua ihmisiä syrjittyä entä mistä mahtaa kattolamppu olla entä sohva kenen korut sulla on myynnissä tai kamera matkalaukkuja mistä otit ne entä reppusi kenen se on. Meikkipussi mistä otit sen. Teetkö piraattia muut muiden tavaroita entä penaali mistä sen on otettu.Syötkö muiden ruokia kenen sukat sulla on mistä otit ne.Papjonko olet syyttäjällä huijannut syyttömien aikaa rahaa tavaroita mökkejä autoja farkkuja kasseja kenkiä ruokia miksi jonkun pitäisi antaa edes juuri sinulle jotain ? Etkö olekaan antaja itse palauttaja. Joku lukee varastettua kirjaa vakoilee kadehtii muita kenen valokuvia sulla on mistä otit noi stereot ? Kuka sulle antoi kahvinkeittimen entä mistä otit jonkun toisen matkamuisto esineet jälkiruoka astiat kahvikupit kenen pöytä sinulla on tuoli juomalasit kenen rahoilla ostit varastot bensaa jätitkö maksamatta veitkö takaisin. Mistä huijasit verhot myyntiin entä mistä otit keneltä talvikenkiä. Kuka varasti parvekkeelta kukkalaatikot entä kuka vei astioita takkeja kodeista. Jätä vaan se lukko auki että saan varastaa sulta varas. Kenen valokuvakehykset sinulla on entä CD soitin radio se sininen myös keneltä otit sen. Mistä varastit kännykän. Eläinlääkärit jäljittää koiravarkaita papertkin varastettu mutta tietokoneet toimii vapise varas varas menee varkaan kotiin varastaa kaiken asuu missä tahansa.


      • Anonyymi

        Kaikki hellarit judet muslimit on eronneet vaparit myös TIEDÄTTE KUN MIES SANOO MIRJAMILLE EROAN SE ON ERONNUT MUTTA JOS DEBORA SANOO MIEHELLE EROAN MIES KIVITTÄÄ NAISEN 🤡rabbinaatti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos joku haluaa pelastua, hänen täytyy tulla vanhurskaaksi. Uudessa testamentissa on selvä sävelet siihen, miten se tapahtuu. Jos joku kuvittelee, että Jeesus vanhurskauttaa ne, jotka tahallaan jättävät lain noudattamatta, hän ei todellisuudessa tunne evankeliumia. Jeesus ei vanhurskauta eikä pelasta laittomuuden tekijöitä, vaikka he olisivat puhuneet kielillä ja profetoineet Jeesuksen nimessä.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Room 2:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        LUULETKO OIKEASTI ETTÄ KUN PIDÄT KÄSKYN ÄLÄ TEE HUORIN MUTTA SULLA ON ÄPÄRIÄ ETTÄ TOI MENEE LÄPI


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:

        Kun siihen liitetään Mattilan nimi, niin mikä muu se on kuin kuolemantuomio.

        LAITTAKAA TÄLLE KUOLEMANTUOMIOITA UHOOVALLE HUUMEPIIKKI RAUHOITTAVAA NUKKUU PARI PÄIVÄÄ


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On käveleviä ihmisiä, jotka ovat elossa, mutta he ovat kuolleita jumalattomuutensa takia.

        "Sardeksen seurakunnan enkelille kirjoita: "Näin sanoo hän, jolla on Jumalan seitsemän henkeä ja seitsemän tähteä: "Minä tiedän sinun tekosi. Sinä olet elävien kirjoissa, mutta sinä olet kuollut. Herää ja vahvista sitä, mikä vielä on jäljellä, sitä, mikä jo oli kuolemaisillaan. Olen havainnut, että tekosi eivät täytä minun Jumalani vaatimusta." (Ilm 3:1,2)

        MINÄ VUONNA MAHDOIT OLLA SIELLÄ SARDEKSESSA


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mooseksen synagogalla on rikottu myös käsky älä tee huorin silti huorataan tunnetaan montakin synagogan miestä naista yksinhuoltajia ja homoja.

        Mirjam ei ole koskaan huorannut mutta se synnytti lapsen jollekin jota ei ole näkynyt Benjamin on homo mut niin sen se kumppani Adam myös.


      • Anonyymi

        Rahan ylitys on virkavallan vastustamista lain rikkomista laittomasti nyt ne kuolee


    • Anonyymi

      Lahkosaarnaat meuhkaavat kuin hevosmiesten tietotoimisto.

      Raamatun tuntemus voi perustua johonkin kirjekurssiin, mikä on valmiiksi harhaoppinen jenkkilän lahkojen kirjoittama.

      Kaikilla jenkkilahkoilla, myös hellareilla on omiin oppeihin sovitetut "raamatut" ja pyhät kirjeet ja novumit.

      Kirkkoraamattu voi olla päydällä pelkästään sen vuoksi, että luultaisiin, että kyse on oikeasta Kristinuskosta.

      • Anonyymi

        Lääkärilehdessä hypnoosiin erikoistunut lääkäri kauhisteli lahkosaarnaajien käyttämistä keinoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lääkärilehdessä hypnoosiin erikoistunut lääkäri kauhisteli lahkosaarnaajien käyttämistä keinoista.

        Hölynpölyä


      • Anonyymi

        Jehovat ei osaa vielä lukea karttaa mutta HARMAGEDDON on Israelissa


    • Anonyymi

      Sinä lainkiivailija: Onko lupa syödä strutsia, nandua, emua, tai kalkkunaa?

      Kalkkuna syö luonnossa sammakoita ja käärmeitä.

      Onko sika puhdas eläin, jos sille syötetään vain puhdasta kasvisruokaa ?

      • Anonyymi

        Sika on saatainen eläin. Tästä asiasta ei ole mitään epäselvää. Joka syö joulukinkkua ja muutenkin sianlihaa, häntä ei Kristus ota vastaan.

        5 Moos 14:8 Saastainen on myös sika, jolla tosin on kaksijakoiset sorkat mutta joka ei märehdi. Näiden eläinten lihaa älkää syökö älkääkä koskeko niiden raatoihin.

        2 Kor 6:17 Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani
        18 ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias".
        7:1 Koska meillä siis on nämä lupaukset, rakkaani, niin puhdistautukaamme kaikesta lihan ja hengen saastutuksesta, saattaen pyhityksemme täydelliseksi Jumalan pelossa.

        Ef 5:5 Tehän tiedätte hyvin, ettei kenelläkään siveettömällä eikä saastaisella ole osaa Kristuksen ja Jumalan valtakunnasta, ei myöskään ahneella, sillä hän on epäjumalanpalvelija.


      • Anonyymi

        Ei ei ei hevosia kameleita äyriäisiä ei saa syödä kyllä niistä kuolee kuolemalla kuolee kun niitä syö siksi mm.muslimit syö niitä judet tosin MYY RAHASTA SIKAAAAA MUILLE


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sika on saatainen eläin. Tästä asiasta ei ole mitään epäselvää. Joka syö joulukinkkua ja muutenkin sianlihaa, häntä ei Kristus ota vastaan.

        5 Moos 14:8 Saastainen on myös sika, jolla tosin on kaksijakoiset sorkat mutta joka ei märehdi. Näiden eläinten lihaa älkää syökö älkääkä koskeko niiden raatoihin.

        2 Kor 6:17 Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani
        18 ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias".
        7:1 Koska meillä siis on nämä lupaukset, rakkaani, niin puhdistautukaamme kaikesta lihan ja hengen saastutuksesta, saattaen pyhityksemme täydelliseksi Jumalan pelossa.

        Ef 5:5 Tehän tiedätte hyvin, ettei kenelläkään siveettömällä eikä saastaisella ole osaa Kristuksen ja Jumalan valtakunnasta, ei myöskään ahneella, sillä hän on epäjumalanpalvelija.

        KOITAS PELLE LUKEA SIITÄ SAMASTA KOHTAA KAMELI ON KIELLETTY JÄNIS KANIT OSTERIT


      • Anonyymi

        Lintuflunssat ei on ikäviä tietysti kauniissa ankoissa puluissa jopa supikoirissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lintuflunssat ei on ikäviä tietysti kauniissa ankoissa puluissa jopa supikoirissa.

        KALOISTA saa usein matoja parasiittejä mut myös elohopeaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KALOISTA saa usein matoja parasiittejä mut myös elohopeaa

        EI SE MITÄÄN MUT HULLUNLEHMÄ TARTTUI LAMPAAN JÄTTEISTÄ SYÖKÄÄ IHMEESSÄ LAMPAAN AIVOJA


    • Anonyymi

      On viisasta mennä turvallisiin vanhoihin kirkkoihin kuulemaan Jumalan sanaa Herran pelko silmissä ja sinnekin takapenkkiin.

      Saarn. 5:1

      Älä ole kerkeä suultasi, älköönkä sydämesi kiirehtikö lausumaan sanaa Jumalan edessä, sillä Jumala on taivaassa ja sinä olet maan päällä; sentähden olkoot sanasi harvat.

      • Anonyymi

        Matt. 6:7

        "Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja. [Saarn. 5:1,2; Sir. 7:14]

        Mark. 12:40 mutta vievät leskiltä talot ja latelevat pitkiä rukouksiaan vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan heidän tuomionsa." [Matt. 6:5]

        Lahkolaiset kiertelee vanhusten tavoilla pareittain valmiiksi kirjoitetut testamenttilomakkeet salkussa. Ensin antavat leivonnaisia kahvittelevat hymyssä suin.


      • Anonyymi

        Saarnaajan kirjoittaja kuoli sitten minä vuonna erossa Jumalasta KLEOPATROJEN jumalista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matt. 6:7

        "Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja. [Saarn. 5:1,2; Sir. 7:14]

        Mark. 12:40 mutta vievät leskiltä talot ja latelevat pitkiä rukouksiaan vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan heidän tuomionsa." [Matt. 6:5]

        Lahkolaiset kiertelee vanhusten tavoilla pareittain valmiiksi kirjoitetut testamenttilomakkeet salkussa. Ensin antavat leivonnaisia kahvittelevat hymyssä suin.

        NO NO NO MATTEUS TÄSSÄ EI SYNTIÄ OLTU VIELÄ SOVITETTU MUTTA KOHTA TARKOITTAA JUUUUTALAISISAAAAA KUKA MUU VIE LESKILTÄ TALOT HUIJAA PAINOISSA HINNOISSA


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matt. 6:7

        "Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja. [Saarn. 5:1,2; Sir. 7:14]

        Mark. 12:40 mutta vievät leskiltä talot ja latelevat pitkiä rukouksiaan vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan heidän tuomionsa." [Matt. 6:5]

        Lahkolaiset kiertelee vanhusten tavoilla pareittain valmiiksi kirjoitetut testamenttilomakkeet salkussa. Ensin antavat leivonnaisia kahvittelevat hymyssä suin.

        Hellarijehovat ahneuden synnissä varas menee varkaan taloon varastaa kaiken mitä varasti muilta Mooseksen laki


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hellarijehovat ahneuden synnissä varas menee varkaan taloon varastaa kaiken mitä varasti muilta Mooseksen laki

        Myy toisilta varastettua rahasta rahastaa myy hometta ruuaksi


      • Anonyymi

        YHTÄ ÄKKIÄ TULIKIN MIELEEN ET SIITTIÖT EI MENEKÄÄN LAKANAAN KUN KONDOMIIN.


      • Anonyymi

        RAJAN YLITTÄJÄT RIKKOO LAKIA LAINRIKKOJAT LAUTTOMASTI VARASTETTU PYÖRÄ KUOLEE KUOLEMALLA KUOLEE ÄLÄ VARASTA KÄSKY RIKOTTU ESIVALTAA VASTAAN RIKOTTU KUOLE KUOLE KUOLEMALLA KUOLE


    • Anonyymi

      Mattilan pitää nyt valita ruton ja koleran väliltä.

      Onko omat jutut vai Räsäsen?

      Kummissakin tulee turpaan että raikaa.

      • Anonyymi

        Mauno Mattila kuuli päässään vääriä ääniä, joita luuli Jeesukseksi. Siten hän hylkäsi matkapuhelininsinöörin hommat Nokialla ja ryhtyi harhaoppiseksi saarnaajaksi.

        Ensin hän oli mukana äärikarismaattisessa liikkeessä ja myöhemmin kääntyi konservatiiviseen helluntailaisuuteen, vaikka on edelleen luterilaisen kirkon jäsen, mutta tälläkin äärilaidalla hän julistaa väärää laittomuuden evankeliumia ja vääristelee jatkuvasti Raamattua.


      • Anonyymi

        JUUTALAISTEN JA EGYPTILÄISTEN VITSAUKSET EI KUULU JEESUKSEN USKOISILLE VÄHÄÄKÄÄN PYSYTTE SYNAGOGALLA JA FAARAON PYRAMIDEILLA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mauno Mattila kuuli päässään vääriä ääniä, joita luuli Jeesukseksi. Siten hän hylkäsi matkapuhelininsinöörin hommat Nokialla ja ryhtyi harhaoppiseksi saarnaajaksi.

        Ensin hän oli mukana äärikarismaattisessa liikkeessä ja myöhemmin kääntyi konservatiiviseen helluntailaisuuteen, vaikka on edelleen luterilaisen kirkon jäsen, mutta tälläkin äärilaidalla hän julistaa väärää laittomuuden evankeliumia ja vääristelee jatkuvasti Raamattua.

        Judet tosiaan kärsii omien syntiensä takia niin oli alussa ja on lopussa joten muuttamaan Israeliin asumaan lopunajaksi.


      • Anonyymi

        EI NYT on menossa kyllä SARS COVID 19 VIRUS VITSAUS ja Tuberkuloosit


      • Anonyymi

        Juutalaisen naisen äpärä ei kadonnut vaikka se peseytyi mikvellä eikä kuppa mutta lapsen isä kyllä katosi


      • Anonyymi

        Laittomat vastustaa lakeja virkavaltaa rajalla kun ja kun varastaa muiden pyöriä vaatteita kuolemalla kuolee


    • Anonyymi

      Tietenkin voi tehdä myös kääntymyksen ja kääntyä ateistiksi, niin herjat vähenevät ja voi vain mukavia jutustella ihmisten kanssa.

      Jos sattuu olemaan homo, niin silloin vielä voivat uskovat ahdistella ateistinakin, mutta mitäpä se silloin haittaa ja asia on kuitenkin helpommalla tolalla kuin nyt kun herjaa tulee vasemmalta ja oikealta teki niin tai näin.

      • Anonyymi

        Ateisti ja harhaoppinen helluntailainen ovat kummatkin väärällä tiellä. Suo siellä ja vetelä täällä.


      • Anonyymi

        Juutalaiselle menossa taas oluttuoppi kabaree esitys saluunassa eikun baarissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juutalaiselle menossa taas oluttuoppi kabaree esitys saluunassa eikun baarissa.

        Kasinolla Playboy kasinolla


    • Anonyymi

      Kyllä varmin valinta on ateisti. Siinä voi elää rauhassa kaikkien ihmisten kesken. Ei tarvitse olla koko ajan herjaamassa jotakuta ja väittämässä sitä ja tätä asiasta eikä kukaan sillä tavalla henkilökohtaiesti latele kuolemantuomioita. Ellei sitten liity livijengiin ja aio siitä heti erota.

      Pienen pieni murhe on siinä että kyllä fariseukset vielä käyvät päälle jos sattuu olemaan homo, mutta pakkoko sitä on olla ja välittää silloin uskovien jutuista, vaan voi elää rauhaisaa rinnakkaiseloa ihmisten kanssa ja olla hyvä tahto ihmisten kesken.

      Voi tehdä kääntymyksen ihmiseksi.

      • Anonyymi

        Jos joku moittii homoseksuaalisuuden harjoittajia Mooseksen lain rikkojiksi, se ei ole farisealaisuutta vaan vanhurskautta.

        1 Tim 5:20 Nuhtele syntiä tekeviä kaikkien kuullen, jotta muutkin pelkäisivät


      • Anonyymi

        Hellareissa huijataan rahan takia piraattia tulvii OSTA HEI MULLE AUTO JEESUS TARVII JUST SUN AUTON JEESUS TARVII SUN KÄNNYN HEI


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos joku moittii homoseksuaalisuuden harjoittajia Mooseksen lain rikkojiksi, se ei ole farisealaisuutta vaan vanhurskautta.

        1 Tim 5:20 Nuhtele syntiä tekeviä kaikkien kuullen, jotta muutkin pelkäisivät

        Mooseksen juutalaiset homot tosiaan on myös synagogalla lesboja ohjehan oli juutalaisille rabbeille SYNAGOGAAN siinailla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos joku moittii homoseksuaalisuuden harjoittajia Mooseksen lain rikkojiksi, se ei ole farisealaisuutta vaan vanhurskautta.

        1 Tim 5:20 Nuhtele syntiä tekeviä kaikkien kuullen, jotta muutkin pelkäisivät

        ÄLÄ NYT VAAN SEKOITA TIMOTEUSTA MIHINKÄÄN JUUDAS SYNAGOGALLE


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos joku moittii homoseksuaalisuuden harjoittajia Mooseksen lain rikkojiksi, se ei ole farisealaisuutta vaan vanhurskautta.

        1 Tim 5:20 Nuhtele syntiä tekeviä kaikkien kuullen, jotta muutkin pelkäisivät

        Moni onkin ottanut strippari baarista vaimon sisäänajetun


    • Rauhan tervehdys.

      "Minä tarkoitan tätä: Jumalan ennen vahvistamaa testamenttia ei 430 vuoden perästä tullut laki voi kumota, niin että se tekisi lupauksen mitättömäksi. Sillä jos perintö tulisi laista, niin se ei enää tulisikaan lupauksesta. Mutta Aabrahamille Jumala on sen lahjoittanut lupauksen kautta. Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan siihen asti, kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu; ja se säädettiin enkelien kautta, välimiehen kädellä." - Galatalaiskirje 3:17-19

      Laki on jäljestäpäin tullut, väliaikainen ja vain Kristuksen asti, mutta on voimassa jokaisen kohdalla, joka ei ole vielä Kristuksessa Jeesuksessa.

      Siunauksin, MM.


      • Anonyymi
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        PS. Tässä raamattutunnilla käsittelen Roomalaiskirjeestä, että kuinka luvuissa 3-10 toistetaan jokaisessa luvussa ettemme ole lain alla.
        https://www.youtube.com/watch?v=xJWh8gE_Kr4

        HAHAHAHAHAH!!!!

        Mauno Mattilalle ei mene mikään perille. Hän väittää, ettei hän ole lain alla, joten hänen ei lakia tarvitse noudatta. Tämä on juuri sitä epäraamatullista opetusta, josta on käyty pitkä keskustelu toisessa ketjussa.

        Mauno Mattilan mukaan lain alla ovat ne kristityt, jotka noudattavat lakia. Paavali noudatti kaikessa lakia, joten hän oli Mattilan mukaan lain alla ja erossa Kristuksen armosta.

        Ap.t 25:8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."

        Mattila ei tajua edes kristinuskon perusasioita. Kun Paavali puhui lain alaisista, hän tarkoitti niitä LAIN RIKKOJIA, joiden päälle putoaa lain kiroukset. Kukaan lain noudattaja ei koskaan joudu lain alle eli lain kirousten alle. Lain rikkojat ovat lain kirousten alla, kuten sinäkin Mauno Mattila olet lain alla, koska vastustat lain noudattamista.

        5 Moos 28:45 Kaikki nämä kiroukset tulevat sinun päällesi, vainoavat sinua ja saavuttavat sinut, kunnes tuhoudut, koska et kuullut Herran, sinun Jumalasi ääntä etkä noudattanut hänen käskyjänsä ja säädöksiänsä, jotka hän on sinulle antanut.

        Dan 9:11 "Koko Israel on rikkonut sinun lakisi ja poikennut sinun tieltäsi eikä ole totellut sinua. Ja niin meidän päällemme kaatui se kirous ja rangaistus, joka on kirjoitettu Mooseksen, Herran palvelijan, lakiin, sillä me olemme tehneet syntiä sinua vastaan.

        Armon alla ovat ne, jotka ovat tehneet parannuksen laittomuudesta uskossa Jeesukseen Kristukseen ja jotka ovat alkaneet noudattaa lakia uskonsa tähden. Koska Mattila elää laittomuudessa, hän ei ole armon alla.

        2 Moos 20:6 Mutta polvesta polveen minä osoitan armoni niille tuhansille, jotka rakastavat minua ja noudattavat minun käskyjäni.

        Room 6:14 Synti ei enää ole teidän herranne, sillä te ette ole lain vaan armon alaisia.
        15 Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki!
        16 Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon.

        Jos joku kristitty ei halua noudattaa lakia, kuten Mattila ei halua noudattaa, hän ei voi koskaan saavuttaa vanhurskautta Kristuksessa, kuten Paavali kirjoitti. Tätä Mauno Mattila ei voi mitenkään paeta, koska nämä sanat tuomitsevat Mattilan:

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Matt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
        20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        Mauno Mattila on väärä profeetta, jota ei kannata kuunnella ollenkaan.

        Matt 7:15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
        16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
        ---
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18079386/mauno-mattila-ei-tajua-kuka-on-lain-alla


      • Anonyymi
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        PS. Tässä raamattutunnilla käsittelen Roomalaiskirjeestä, että kuinka luvuissa 3-10 toistetaan jokaisessa luvussa ettemme ole lain alla.
        https://www.youtube.com/watch?v=xJWh8gE_Kr4

        Lain alle joutuminen tarkoitti lain rikkojien saaman tuomion alle joutumista.


      • Anonyymi

        >>>Laki on jäljestäpäin tullut, väliaikainen ja vain Kristuksen asti, mutta on voimassa jokaisen kohdalla, joka ei ole vielä Kristuksessa Jeesuksessa.<<<

        Selityksesi on täysin väärä tulkinta Galattalaiskirjeestä.

        Galattalaiskirje puhuu siitä, ettei laki voi kumota Abrahamille annettua lupausta. Tämä keskustelu oli tarpeen niiden osalta, joilla oli sellainen väärä luulo. Abrahamille annettiin lupaus Israelista hänen sukunsa perintöosuutena. Paavali selventää puheitaan niin, ettei laki ole ristiriidassa lupauksen kanssa, joten lupaus ei kumoa lakia.

        Gal 3:21 21 Onko laki siis ristiriidassa Jumalan lupausten kanssa? Ei toki!

        Paavali myös sanoo, ettei usko kumoa kristittyjen velvollisuutta noudattaa lakia.

        Room 3:31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.

        Galattalaiskirje ei missään nimessä opeta, että laki olisi lakannut olemasta olemassa, kun Jeesus tuli. Mattilan opetus on täysin antikristillistä. Jeesus sanoi, ettei hän tullut lakia lopettamaan vaan sitä noudattamaan. Jeesuksen sanojen mukaan laki velvoittaa kaikkia kristittyjä maailman loppun asti. Laki on siis voimassa uuden liiton aikana, mitä Mattila vastustaa kiivaasti.

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
        19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
        20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        Galattalaiskirjeen mukaan Pyhä Hengen hedelmät ovat aina lain siis oikeuden mukaisia. Koska Mattilan tekemä hedelmä ei ole lain mukaista, niin tiedämme, ettei hänessä ole Pyhää Henkeä.

        Gal 5:22 Hengen hedelmää taas ovat rakkaus, ilo, rauha, kärsivällisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus,
        23 lempeys ja itsehillintä. Näitä vastaan ei ole laki.

        Ef 5:9 Valo kasvattaa hyvyyden, oikeuden ja totuuden hedelmiä.

        Room 7:14 Me tiedämme, että laki on hengellinen.
        ---
        8:6 Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan.
        7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua.
        8 Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen.
        ---
        13 Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää.

        Ap.t 5:32 Me olemme kaiken tämän todistajat -- samoin Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille jotka häntä tottelevat."


      • Anonyymi

        >>>mutta on voimassa jokaisen kohdalla, joka ei ole vielä Kristuksessa Jeesuksessa.<<<

        Yksikään ihminen ei ole Jeesuksessa Kristuksessa, joka ei lakia noudata. Tämän Paavali opettaa Roomalaiskirjeesssä täysin selvästi. Joka ei alistu noudattamaan lakia, hänessä ei ole Pyhää Henkeä eikä hän ole Kristuksen oma. VT:n Messias profetiat puhuvat Kristuksesta, joka saa kaikki noudattamaan lakia uudessa liitossa eikä yksikään profetia puhu Kristuksesta, joka kumoaa tai lopettaa lain.

        Room 8:1 Nyt ei siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat, niille, jotka eivät vaella lihan mukaan, vaan Hengen mukaan.
        ---
        6 Sillä lihan mieli on kuolema, mutta Hengen mieli on elämä ja rauha,
        7 sen tähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.
        8 Ne, jotka ovat lihan vallassa, eivät voi olla Jumalalle otollisia.
        9 Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa.
        ---
        13 Sillä jos lihan mukaan elätte, on teidän kuoltava, mutta jos Hengellä kuoletatte ruumiin teot, on teillä oleva elämä.
        (STLK)

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        HAHAHAHAHAH!!!!

        Mauno Mattilalle ei mene mikään perille. Hän väittää, ettei hän ole lain alla, joten hänen ei lakia tarvitse noudatta. Tämä on juuri sitä epäraamatullista opetusta, josta on käyty pitkä keskustelu toisessa ketjussa.

        Mauno Mattilan mukaan lain alla ovat ne kristityt, jotka noudattavat lakia. Paavali noudatti kaikessa lakia, joten hän oli Mattilan mukaan lain alla ja erossa Kristuksen armosta.

        Ap.t 25:8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."

        Mattila ei tajua edes kristinuskon perusasioita. Kun Paavali puhui lain alaisista, hän tarkoitti niitä LAIN RIKKOJIA, joiden päälle putoaa lain kiroukset. Kukaan lain noudattaja ei koskaan joudu lain alle eli lain kirousten alle. Lain rikkojat ovat lain kirousten alla, kuten sinäkin Mauno Mattila olet lain alla, koska vastustat lain noudattamista.

        5 Moos 28:45 Kaikki nämä kiroukset tulevat sinun päällesi, vainoavat sinua ja saavuttavat sinut, kunnes tuhoudut, koska et kuullut Herran, sinun Jumalasi ääntä etkä noudattanut hänen käskyjänsä ja säädöksiänsä, jotka hän on sinulle antanut.

        Dan 9:11 "Koko Israel on rikkonut sinun lakisi ja poikennut sinun tieltäsi eikä ole totellut sinua. Ja niin meidän päällemme kaatui se kirous ja rangaistus, joka on kirjoitettu Mooseksen, Herran palvelijan, lakiin, sillä me olemme tehneet syntiä sinua vastaan.

        Armon alla ovat ne, jotka ovat tehneet parannuksen laittomuudesta uskossa Jeesukseen Kristukseen ja jotka ovat alkaneet noudattaa lakia uskonsa tähden. Koska Mattila elää laittomuudessa, hän ei ole armon alla.

        2 Moos 20:6 Mutta polvesta polveen minä osoitan armoni niille tuhansille, jotka rakastavat minua ja noudattavat minun käskyjäni.

        Room 6:14 Synti ei enää ole teidän herranne, sillä te ette ole lain vaan armon alaisia.
        15 Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki!
        16 Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon.

        Jos joku kristitty ei halua noudattaa lakia, kuten Mattila ei halua noudattaa, hän ei voi koskaan saavuttaa vanhurskautta Kristuksessa, kuten Paavali kirjoitti. Tätä Mauno Mattila ei voi mitenkään paeta, koska nämä sanat tuomitsevat Mattilan:

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Matt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
        20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        Mauno Mattila on väärä profeetta, jota ei kannata kuunnella ollenkaan.

        Matt 7:15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
        16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
        ---
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18079386/mauno-mattila-ei-tajua-kuka-on-lain-alla

        Tietääkö kukaan missä on Rooma kun lukee roomalaisten kirjettä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lain alle joutuminen tarkoitti lain rikkojien saaman tuomion alle joutumista.

        Laki saa aikaan vihaa niinkuin on kirjoitettu HYVÄÄ JOULUA ! VAPAUDESSA. ❤️✝️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Laki on jäljestäpäin tullut, väliaikainen ja vain Kristuksen asti, mutta on voimassa jokaisen kohdalla, joka ei ole vielä Kristuksessa Jeesuksessa.<<<

        Selityksesi on täysin väärä tulkinta Galattalaiskirjeestä.

        Galattalaiskirje puhuu siitä, ettei laki voi kumota Abrahamille annettua lupausta. Tämä keskustelu oli tarpeen niiden osalta, joilla oli sellainen väärä luulo. Abrahamille annettiin lupaus Israelista hänen sukunsa perintöosuutena. Paavali selventää puheitaan niin, ettei laki ole ristiriidassa lupauksen kanssa, joten lupaus ei kumoa lakia.

        Gal 3:21 21 Onko laki siis ristiriidassa Jumalan lupausten kanssa? Ei toki!

        Paavali myös sanoo, ettei usko kumoa kristittyjen velvollisuutta noudattaa lakia.

        Room 3:31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.

        Galattalaiskirje ei missään nimessä opeta, että laki olisi lakannut olemasta olemassa, kun Jeesus tuli. Mattilan opetus on täysin antikristillistä. Jeesus sanoi, ettei hän tullut lakia lopettamaan vaan sitä noudattamaan. Jeesuksen sanojen mukaan laki velvoittaa kaikkia kristittyjä maailman loppun asti. Laki on siis voimassa uuden liiton aikana, mitä Mattila vastustaa kiivaasti.

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
        19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
        20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        Galattalaiskirjeen mukaan Pyhä Hengen hedelmät ovat aina lain siis oikeuden mukaisia. Koska Mattilan tekemä hedelmä ei ole lain mukaista, niin tiedämme, ettei hänessä ole Pyhää Henkeä.

        Gal 5:22 Hengen hedelmää taas ovat rakkaus, ilo, rauha, kärsivällisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus,
        23 lempeys ja itsehillintä. Näitä vastaan ei ole laki.

        Ef 5:9 Valo kasvattaa hyvyyden, oikeuden ja totuuden hedelmiä.

        Room 7:14 Me tiedämme, että laki on hengellinen.
        ---
        8:6 Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan.
        7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua.
        8 Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen.
        ---
        13 Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää.

        Ap.t 5:32 Me olemme kaiken tämän todistajat -- samoin Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille jotka häntä tottelevat."

        Sä löydät ton efeson turkista mitä ei vielä silloin ollut turkki on vähän aikaa ollut faaraoiden miehitys arabiasta Egyptistä mut efeso tosiaan sijaitsee siellä alueella museona oikein. Kun muutatte Jerusalemiin asumaan siellä on niitä moskeijoita


      • Anonyymi
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        PS. Tässä raamattutunnilla käsittelen Roomalaiskirjeestä, että kuinka luvuissa 3-10 toistetaan jokaisessa luvussa ettemme ole lain alla.
        https://www.youtube.com/watch?v=xJWh8gE_Kr4

        MOOSES LAISSA ONKIN ETTÄ KOSKA MOOSES LAISSA EI OLE MAINITTU PYÖRIÄ KÄNNYKÖITÄ NIIN NIITÄ SAA VARASTAA EIKÖ NIIN


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        HAHAHAHAHAH!!!!

        Mauno Mattilalle ei mene mikään perille. Hän väittää, ettei hän ole lain alla, joten hänen ei lakia tarvitse noudatta. Tämä on juuri sitä epäraamatullista opetusta, josta on käyty pitkä keskustelu toisessa ketjussa.

        Mauno Mattilan mukaan lain alla ovat ne kristityt, jotka noudattavat lakia. Paavali noudatti kaikessa lakia, joten hän oli Mattilan mukaan lain alla ja erossa Kristuksen armosta.

        Ap.t 25:8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."

        Mattila ei tajua edes kristinuskon perusasioita. Kun Paavali puhui lain alaisista, hän tarkoitti niitä LAIN RIKKOJIA, joiden päälle putoaa lain kiroukset. Kukaan lain noudattaja ei koskaan joudu lain alle eli lain kirousten alle. Lain rikkojat ovat lain kirousten alla, kuten sinäkin Mauno Mattila olet lain alla, koska vastustat lain noudattamista.

        5 Moos 28:45 Kaikki nämä kiroukset tulevat sinun päällesi, vainoavat sinua ja saavuttavat sinut, kunnes tuhoudut, koska et kuullut Herran, sinun Jumalasi ääntä etkä noudattanut hänen käskyjänsä ja säädöksiänsä, jotka hän on sinulle antanut.

        Dan 9:11 "Koko Israel on rikkonut sinun lakisi ja poikennut sinun tieltäsi eikä ole totellut sinua. Ja niin meidän päällemme kaatui se kirous ja rangaistus, joka on kirjoitettu Mooseksen, Herran palvelijan, lakiin, sillä me olemme tehneet syntiä sinua vastaan.

        Armon alla ovat ne, jotka ovat tehneet parannuksen laittomuudesta uskossa Jeesukseen Kristukseen ja jotka ovat alkaneet noudattaa lakia uskonsa tähden. Koska Mattila elää laittomuudessa, hän ei ole armon alla.

        2 Moos 20:6 Mutta polvesta polveen minä osoitan armoni niille tuhansille, jotka rakastavat minua ja noudattavat minun käskyjäni.

        Room 6:14 Synti ei enää ole teidän herranne, sillä te ette ole lain vaan armon alaisia.
        15 Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki!
        16 Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon.

        Jos joku kristitty ei halua noudattaa lakia, kuten Mattila ei halua noudattaa, hän ei voi koskaan saavuttaa vanhurskautta Kristuksessa, kuten Paavali kirjoitti. Tätä Mauno Mattila ei voi mitenkään paeta, koska nämä sanat tuomitsevat Mattilan:

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Matt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
        20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        Mauno Mattila on väärä profeetta, jota ei kannata kuunnella ollenkaan.

        Matt 7:15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
        16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
        ---
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18079386/mauno-mattila-ei-tajua-kuka-on-lain-alla

        Daniel DANIEL 9. TAKAISIN KELAUS KUKA OLI RIKKONUT KETKÄ KERROTKO NYT HITAASTI DANIEL DANIELIN KIRJAN AIKANA EI OLLUT KRISTITTYJÄ ETTÄ KUKA OLI RIKKONUT REHELLISESTI KIRJOITAT TPHÄN KUKA OLI RIKKONUT DANIEL EL EL KAIKEN. KUKA . ET VOI SYYTELLÄ KRISTITTYJÄ JUUTALAISTEN SYNNEISTÄ KUULE !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Laki on jäljestäpäin tullut, väliaikainen ja vain Kristuksen asti, mutta on voimassa jokaisen kohdalla, joka ei ole vielä Kristuksessa Jeesuksessa.<<<

        Selityksesi on täysin väärä tulkinta Galattalaiskirjeestä.

        Galattalaiskirje puhuu siitä, ettei laki voi kumota Abrahamille annettua lupausta. Tämä keskustelu oli tarpeen niiden osalta, joilla oli sellainen väärä luulo. Abrahamille annettiin lupaus Israelista hänen sukunsa perintöosuutena. Paavali selventää puheitaan niin, ettei laki ole ristiriidassa lupauksen kanssa, joten lupaus ei kumoa lakia.

        Gal 3:21 21 Onko laki siis ristiriidassa Jumalan lupausten kanssa? Ei toki!

        Paavali myös sanoo, ettei usko kumoa kristittyjen velvollisuutta noudattaa lakia.

        Room 3:31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.

        Galattalaiskirje ei missään nimessä opeta, että laki olisi lakannut olemasta olemassa, kun Jeesus tuli. Mattilan opetus on täysin antikristillistä. Jeesus sanoi, ettei hän tullut lakia lopettamaan vaan sitä noudattamaan. Jeesuksen sanojen mukaan laki velvoittaa kaikkia kristittyjä maailman loppun asti. Laki on siis voimassa uuden liiton aikana, mitä Mattila vastustaa kiivaasti.

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
        19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
        20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        Galattalaiskirjeen mukaan Pyhä Hengen hedelmät ovat aina lain siis oikeuden mukaisia. Koska Mattilan tekemä hedelmä ei ole lain mukaista, niin tiedämme, ettei hänessä ole Pyhää Henkeä.

        Gal 5:22 Hengen hedelmää taas ovat rakkaus, ilo, rauha, kärsivällisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus,
        23 lempeys ja itsehillintä. Näitä vastaan ei ole laki.

        Ef 5:9 Valo kasvattaa hyvyyden, oikeuden ja totuuden hedelmiä.

        Room 7:14 Me tiedämme, että laki on hengellinen.
        ---
        8:6 Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan.
        7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua.
        8 Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen.
        ---
        13 Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää.

        Ap.t 5:32 Me olemme kaiken tämän todistajat -- samoin Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille jotka häntä tottelevat."

        Otetaan juomalasit kännyt astiat pyyhkeet rahat palautellaan kiltisti


    • Anonyymi

      Oikeastaan nykymaailmassa pitäisi olla kaappiuskova eikä tulla sieltä ulos vapaaehtoisesti ja jos revitäänkin ulos niin kieltää kaikki eikä puhua mitään ilman asianajajaa.

      Sellaiseksi se on mennyt maailman meno.

      • Anonyymi

        Varastetut matkalaukut käy jonkun omallatunnolla pahasti ja huumeet huumepiiput


    • Anonyymi

      Paavali sanoi ettei ole rikkonut JUUTALAISTEN lakia vastaan. Ei hän sanonut että Mooseksen lakia vastaan, mikä käskee tappamaan sapattirikkoja sekä monet muut. Siitä Paavali ei puhunut mitään niistä lain piiruista viimeistä myöten.

      Paavali tarkoitti juutalaisten yhteiskuntajärjestystä, samoin kuin sanoi Keisaristakin. Piti olla sille esivallalle kuuliainen jonka vallan alla oli eikä olla anarkisti. Siitä Paavali halusi itsensä vapauttaa ja oli siinä oikeassa että oli lainkuuliainen vaikka ei noudattanut Mooseksen lakia enää vainoten uskovia ja sapattia viettäen. Hän nimenomaan puolusti itseään sitä vastaan että saattoi rikkoa Mooseksen lakia vastaan, mutta ei silti ollut yhteiskunnallisesti rikollinen.

      • Anonyymi

        >>>Paavali sanoi ettei ole rikkonut JUUTALAISTEN lakia vastaan. Ei hän sanonut että Mooseksen lakia vastaan<<<

        Puhut valhetta.

        Juutalaisten laki on Mooseksen laki. Kristuksen laki on Mooseksen laki, jonka Messias profetiat ovat toteutuneet Jeesuksessa Kristuksessa.

        Luuk 24:44 Jeesus sanoi heille: "Tätä minä tarkoitin, kun ollessani vielä teidän kanssanne puhuin teille. Kaiken sen tuli käydä toteen, mitä Mooseksen laissa, profeettojen kirjoissa ja psalmeissa on minusta kirjoitettu."
        45 Nyt hän avasi heidän mielensä ymmärtämään kirjoitukset.

        Heb 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
        27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
        28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:


      • Anonyymi

        Juutalaiset RUOSKI PAULUKSEN


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Paavali sanoi ettei ole rikkonut JUUTALAISTEN lakia vastaan. Ei hän sanonut että Mooseksen lakia vastaan<<<

        Puhut valhetta.

        Juutalaisten laki on Mooseksen laki. Kristuksen laki on Mooseksen laki, jonka Messias profetiat ovat toteutuneet Jeesuksessa Kristuksessa.

        Luuk 24:44 Jeesus sanoi heille: "Tätä minä tarkoitin, kun ollessani vielä teidän kanssanne puhuin teille. Kaiken sen tuli käydä toteen, mitä Mooseksen laissa, profeettojen kirjoissa ja psalmeissa on minusta kirjoitettu."
        45 Nyt hän avasi heidän mielensä ymmärtämään kirjoitukset.

        Heb 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
        27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
        28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:

        Mitäs on tullut väärennettyjä varastettua toisten asunnoista mattoja päiväpeitteitä seinäpeilejä


    • Anonyymi

      Ei hyvää päivää teidän harhaoppisten kanssa! HUH!

      • Anonyymi

        Sinä se harhaoppinen olet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä se harhaoppinen olet.

        VARASTETTUJA KELLOJA MILLÄS SELVITÄT VARASTETUT KÄNNYKÄT STEREOT RADIOT YHWH TAPPAA SUT


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VARASTETTUJA KELLOJA MILLÄS SELVITÄT VARASTETUT KÄNNYKÄT STEREOT RADIOT YHWH TAPPAA SUT

        Kuule kuole kuolemalla kuole varastetut tavara rikkoo Mooseksen lain


    • Anonyymi

      Paavali oli noudattanut ennen uskoontuloaan Mooseksen lakia. Hän jossain vaiheessa sanoi että oli siinä lainkiivailussa pidemmällä kuin kukaan muu. Joskin se ei ollut johtanut koviin hyviin lopputuloksiin.

      Ei Mooseksen laki ole sama kuin juutalainen yhteiskuntajärjestys eikä minkään muunkaan maan valtiolliset lait ole sama kuin Mooseksen lait. Tai toivottavasti ei ole. Myös silloin oli aivan erikseen yhteiskunnalliset lait. Myöskään Jeesusta ei voitu viedä ristille Mooseksen lain rikkomisesta roomalaiseen tuomioistuimeen kun se ei ottanut käsiteltäväkseen uskonnollisia asioita eikä niiden lakeja. Jeesuksen sapattirikkomukset eivät kuuluneet sille yhtään mitään.

      Näin Paavali vetosi juutalaisiin maallisiin lakeihin. Jos hän olisi puhunut Mooseksen laista että ennen minä sitä vasta hyvin noudatinkin ja nytkin edes vähän sinnepäin, vaikka vähän meillä on siitä kinaa kun sapatin vuoksi ei ole hyvä enää tappaa ihmisiä.

      Ja ei ihminen Jumalan Pyhässä Hengessä riko maallisia lakeja vastaan. Ei tietenkään Jumala häntä siihen johdata. Kuten ei myöskään mihinkään muuhunkaan pahuuteen tai kuolemantuomion julistamiseen muille tai toisten tuomitsemiseen. Se johdattaa ihmistä, rauhassa, raukaudessa, ilossa ja ymmärryksessä. Siinä mielessä hän oli aivan oikeassa ja on sanonut myös että minulla on hyvä omatunto ihmisten ja Jumalan edessä.

      Ei hän ollut maineestaan huolimatta sellainen farisealainen valehtelija joka valehteli oman asiansa eteen silmät ja korvat käyteen eikä välittänyt mistään muusta kuin omista toitottamistaan asioista.

      Kyllä Paavali oli tullut uskoon Kristuksessa.

      • Anonyymi

        >>>Paavali oli noudattanut ennen uskoontuloaan Mooseksen lakia. <<<

        Olet väärässä.

        Paavali ei noudattanut ennen uskoon tuloaan Mooseksen lakia. Hän noudatti vain osaa siitä ja rikkoi lain käskyä uskoa Kristusta ja rikkoi lakia vainoamalla krisittyjä. Paavali tultuaan uskoon hän teki parannuksen ja alkoi kaikessa noudattaa Mooseksen lakia uskossa Jeesukseen Kristukseen.

        Ap.t 25:8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."
        ---
        28:23 Aamuvarhaisesta iltamyöhään Paavali todisti heille Jumalan valtakunnasta ja selitti sitä. Mooseksen lakiin ja profeettoihin vedoten hän yritti taivuttaa heidät uskomaan Jeesukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Paavali oli noudattanut ennen uskoontuloaan Mooseksen lakia. <<<

        Olet väärässä.

        Paavali ei noudattanut ennen uskoon tuloaan Mooseksen lakia. Hän noudatti vain osaa siitä ja rikkoi lain käskyä uskoa Kristusta ja rikkoi lakia vainoamalla krisittyjä. Paavali tultuaan uskoon hän teki parannuksen ja alkoi kaikessa noudattaa Mooseksen lakia uskossa Jeesukseen Kristukseen.

        Ap.t 25:8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."
        ---
        28:23 Aamuvarhaisesta iltamyöhään Paavali todisti heille Jumalan valtakunnasta ja selitti sitä. Mooseksen lakiin ja profeettoihin vedoten hän yritti taivuttaa heidät uskomaan Jeesukseen.

        Miten Paavali oli voinut mennä laista sitten pidemmälle kuin muut jos oli kuitenkin laittomuuden tekijä.

        Ei Mooseksen laissa ole käskyä usko Kristukseen. Se on taasen joku perinnäissääntö.

        Paavali noudatti sitä aivan oikeaa ja aitoa Mooseksen lakia, joka käskee tappamaan ne, jotka eivät vietä sapattia. Kun alkuseurakunta ei sitä viettänyt, oli Mooseksen lain mukaan oikeus tappaa heidät. Sitä lakia Paavali noudatti ja oli siinä tavallaan kunnon fariseus. Hän ei vain silloin tajunnut että vanha liitto oli lakannut ja uusi alkanut eikä Mooseken lain mukaan enää voinut ojentautua. Joskin Jumala kyllä myöhemmin valaisi asian hänelle.

        Sitten kun Paavali oli tullut uskoon, saanut Pyhä Hengen, hänellä oli hyvä omatunto Jumalan ja ihmisten edessä.

        Eikä hän silloin tietenkään ollut lainrikkoja. Kuten ei kukaan uskova samassa tilanteessa ole vaikka ei Mooseksen lain mukaan jahtaisi niitä, jotka eivät vietä sapattia. Tai jos niin tekee ei omatunto ole kyllä puhdas. Ei Jumalan eikä ihmisten edessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten Paavali oli voinut mennä laista sitten pidemmälle kuin muut jos oli kuitenkin laittomuuden tekijä.

        Ei Mooseksen laissa ole käskyä usko Kristukseen. Se on taasen joku perinnäissääntö.

        Paavali noudatti sitä aivan oikeaa ja aitoa Mooseksen lakia, joka käskee tappamaan ne, jotka eivät vietä sapattia. Kun alkuseurakunta ei sitä viettänyt, oli Mooseksen lain mukaan oikeus tappaa heidät. Sitä lakia Paavali noudatti ja oli siinä tavallaan kunnon fariseus. Hän ei vain silloin tajunnut että vanha liitto oli lakannut ja uusi alkanut eikä Mooseken lain mukaan enää voinut ojentautua. Joskin Jumala kyllä myöhemmin valaisi asian hänelle.

        Sitten kun Paavali oli tullut uskoon, saanut Pyhä Hengen, hänellä oli hyvä omatunto Jumalan ja ihmisten edessä.

        Eikä hän silloin tietenkään ollut lainrikkoja. Kuten ei kukaan uskova samassa tilanteessa ole vaikka ei Mooseksen lain mukaan jahtaisi niitä, jotka eivät vietä sapattia. Tai jos niin tekee ei omatunto ole kyllä puhdas. Ei Jumalan eikä ihmisten edessä.

        >>>Miten Paavali oli voinut mennä laista sitten pidemmälle kuin muut jos oli kuitenkin laittomuuden tekijä.<<<

        Paavali tarkoitti niitä fariseusten perinnäissääntöjä, jotka eivät itse asiassa olleet edes Mooseksen lain mukaisia. Fariseukset eivät tajunneet, että Jeesus on Mooseksen lain ennustama Messias, koska fariseukset eivät noudattaneet lakia vaan perinnäissääntöjä.

        >>>Paavali noudatti sitä aivan oikeaa ja aitoa Mooseksen lakia, joka käskee tappamaan ne, jotka eivät vietä sapattia. <<<

        Jeesus noudatti kaikessa lakia ja noudatti myös sapattia. Fariseuksilla oli omat säännöt sapatista, jotka eivät olleet kaikessa Mooseksen lain mukaisia. Sen takia Jeesusta syytettiin sapatin rikkojaksi, koska fariseusten perinnäissäännöt eivät olleet Mooseksen lain mukaisia, mutta Jeesuksen sapatin viettäminen oli Mooseksen lain mukaista. Laki ja profeetat käskevät olemaan laupiaita hätää kärsivälle, joka on voimmassa myös sapattina, mitä Jeesus noudatti.

        Sapatti on edelleen voimassa oleva käsky kaikille kristityille. Jos joku ei sapattia halua noudattaa, hänen on mahdoton pelastua, sillä sapatin pitäminen on ikuinen merkki liitosta Herran kanssa.

        2 Moos 31:17 Pysyköön sapatti ikuisesti merkkinä liitosta, jonka olen teidän kanssanne tehnyt, sillä kuutena päivänä minä, Herra, loin taivaan ja maan, mutta seitsemäntenä päivänä en enää tehnyt työtä vaan lepäsin."

        Jes 56:6 Samalla tavoin myös muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herran palvelijoiden joukkoon, jotka rakastavat hänen nimeään ja kunnioittavat häntä, kaikki jotka varovat loukkaamasta sapatin pyhyyttä ja pysyvät minun liitossani,
        7 he kaikki saavat tulla pyhälle vuorelleni. Minä täytän heidät riemulla, kun he rukoilevat siellä. Minä hyväksyn polttouhrit ja teurasuhrit, jotka he tuovat alttarilleni. Ja minun temppelistäni tulee huone, jossa kaikki kansat saavat rukoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Paavali oli noudattanut ennen uskoontuloaan Mooseksen lakia. <<<

        Olet väärässä.

        Paavali ei noudattanut ennen uskoon tuloaan Mooseksen lakia. Hän noudatti vain osaa siitä ja rikkoi lain käskyä uskoa Kristusta ja rikkoi lakia vainoamalla krisittyjä. Paavali tultuaan uskoon hän teki parannuksen ja alkoi kaikessa noudattaa Mooseksen lakia uskossa Jeesukseen Kristukseen.

        Ap.t 25:8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."
        ---
        28:23 Aamuvarhaisesta iltamyöhään Paavali todisti heille Jumalan valtakunnasta ja selitti sitä. Mooseksen lakiin ja profeettoihin vedoten hän yritti taivuttaa heidät uskomaan Jeesukseen.

        KEISARIN UUDET VAATTEET VARASTETTUJA VILLATAKKEJA TAKKEJA KORUJA MOOSES LAKI RIKOTTU SAATANA ON VARAS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Miten Paavali oli voinut mennä laista sitten pidemmälle kuin muut jos oli kuitenkin laittomuuden tekijä.<<<

        Paavali tarkoitti niitä fariseusten perinnäissääntöjä, jotka eivät itse asiassa olleet edes Mooseksen lain mukaisia. Fariseukset eivät tajunneet, että Jeesus on Mooseksen lain ennustama Messias, koska fariseukset eivät noudattaneet lakia vaan perinnäissääntöjä.

        >>>Paavali noudatti sitä aivan oikeaa ja aitoa Mooseksen lakia, joka käskee tappamaan ne, jotka eivät vietä sapattia. <<<

        Jeesus noudatti kaikessa lakia ja noudatti myös sapattia. Fariseuksilla oli omat säännöt sapatista, jotka eivät olleet kaikessa Mooseksen lain mukaisia. Sen takia Jeesusta syytettiin sapatin rikkojaksi, koska fariseusten perinnäissäännöt eivät olleet Mooseksen lain mukaisia, mutta Jeesuksen sapatin viettäminen oli Mooseksen lain mukaista. Laki ja profeetat käskevät olemaan laupiaita hätää kärsivälle, joka on voimmassa myös sapattina, mitä Jeesus noudatti.

        Sapatti on edelleen voimassa oleva käsky kaikille kristityille. Jos joku ei sapattia halua noudattaa, hänen on mahdoton pelastua, sillä sapatin pitäminen on ikuinen merkki liitosta Herran kanssa.

        2 Moos 31:17 Pysyköön sapatti ikuisesti merkkinä liitosta, jonka olen teidän kanssanne tehnyt, sillä kuutena päivänä minä, Herra, loin taivaan ja maan, mutta seitsemäntenä päivänä en enää tehnyt työtä vaan lepäsin."

        Jes 56:6 Samalla tavoin myös muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herran palvelijoiden joukkoon, jotka rakastavat hänen nimeään ja kunnioittavat häntä, kaikki jotka varovat loukkaamasta sapatin pyhyyttä ja pysyvät minun liitossani,
        7 he kaikki saavat tulla pyhälle vuorelleni. Minä täytän heidät riemulla, kun he rukoilevat siellä. Minä hyväksyn polttouhrit ja teurasuhrit, jotka he tuovat alttarilleni. Ja minun temppelistäni tulee huone, jossa kaikki kansat saavat rukoilla.

        Kuole varas kuole varas varas menee varkaan kotiin kenkävaras varas varastaa varkaan kaiken radiot myös varas Mooses laki kuolettaa sut tappaa kenen pyyhe sulla on mistä otit ton


    • EIPÄS!!!!! Vaan MAuno MAttila opettaa Raamattua TÄSMÄLLEEN OIKEIN!!! täällä on liikaa Teppo Salmelan adventismi-oppeja kuunnelleita sekoilemas!!

      • Anonyymi

        Mauno Mattila ei opeta oikein. Sinä et tätä tajua, koska et osaa Raamattua.

        Tässä on kaksi jaetta UT:sta, jotka kumoavat Mauno Mattilan väärän vanhurskauttamisopin.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Jaak 2:24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mauno Mattila ei opeta oikein. Sinä et tätä tajua, koska et osaa Raamattua.

        Tässä on kaksi jaetta UT:sta, jotka kumoavat Mauno Mattilan väärän vanhurskauttamisopin.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Jaak 2:24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.

        ULKOKULTAISUUS SISÄLTÄ TÄYNNÄ ILKEYTTÄ SAASTAA huumehelvettiä


    • Anonyymi

      Hyvin kirjoitit.

      1234567---

    • Anonyymi

      Ei kukaan muu kuin fariseukset sanoo että lakia rikotaan. Ei ihminen Hengessä riko lakia, hän elää Jumalan tahdon. Joskaan hän ei sen mukaam vanhurskaudu, eikä kiihkoile vaan rakkauden mukaan ojentautuu.

      • Anonyymi

        Mauno Mattilalla ei ole Pyhää Henkeä, minkä takia hän ei lakia noudata eikä näytä sitä edes osaavan kunnolla. Mattila kiivailee jatkuvasti lain noudattamista vastaan, joten hän ei voi saavuttaa vanhurskautta eikä pelastua, kun otamme huomioon nämä kohdat UT:sta:

        Matt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
        20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Ap.t 5:32 Me olemme kaiken tämän todistajat -- samoin Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille jotka häntä tottelevat."

        Room 7:14 Me tiedämme, että laki on hengellinen.
        ---
        8:6 Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan.
        7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua.
        8 Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen.
        ---
        13 Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää.


    • Anonyymi

      Henget koetellaan hengen mukaan. Ei hengetön voi henkiä koetella omilla höpötyksillään eikä raamatun lainsuksilla. Niin voi tehdä vaikka paholainen. Ei siihen uskoa tarvita.

    • Anonyymi

      Hurhamhenget koittaa vieroittaa ihmisiä pois Jumalan käskyjen noudattamisesta villitsevien henkien voimien valtaan, jotka tulevat henkimaailmasta, ne eksyttävät jos mahdollist valitut eli Juutalaiset.

      Hellareiden tulee pysyä erossa valituista eli Juutalaisista.

      • Anonyymi

        Kaikki apostolit olivat juutalaisia. Jeesus oli juutalainen.


    • Anonyymi

      Tuon vuoksi ei uskossa ole järkeä jos ei Hengestä ymmärrä mitään. Se on pelkkää farisealaisuutta ilman henkeä.

    • Aloittaja on pahin eksyttäjä mitä palstalla pyörii.
      Näemme aikanaan hänet tuomiolla vääryyksistään.

      • Anonyymi

        Aloittajalla on Raamatun paikat kommenttinsa tueksi. Sinulla ei ole mitään todisteita muuta kuin vain omat mielipiteesi.

        Oikeastaan sinun langettama tuomio aloittajalle on väärä tuomio. Teet juuri sitä, mikä Jeesus kielsi: tuomitset väärin ja tuomitse toiset ilman tuomiovaltaa. Joka tuomitsee niin, hän saa itse tuomion.

        "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi."
        - Mt 7:1


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aloittajalla on Raamatun paikat kommenttinsa tueksi. Sinulla ei ole mitään todisteita muuta kuin vain omat mielipiteesi.

        Oikeastaan sinun langettama tuomio aloittajalle on väärä tuomio. Teet juuri sitä, mikä Jeesus kielsi: tuomitset väärin ja tuomitse toiset ilman tuomiovaltaa. Joka tuomitsee niin, hän saa itse tuomion.

        "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi."
        - Mt 7:1

        Aloittaja on valehtelija ja juuri noin tehdään raamatusta valhekirja.
        Leikkaa liimaa tyylillä.
        Kun kerron kuinka raamatun teksti menee kokonaisvaltaisesti niin näette.
        Keräään tässä aloittajan ja parin muun valheita yhteen.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Aloittaja on valehtelija ja juuri noin tehdään raamatusta valhekirja.
        Leikkaa liimaa tyylillä.
        Kun kerron kuinka raamatun teksti menee kokonaisvaltaisesti niin näette.
        Keräään tässä aloittajan ja parin muun valheita yhteen.

        Sinä MrPahis puhut kuin Saatana.

        Aloittaja käyttää Raamattua oikein.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä MrPahis puhut kuin Saatana.

        Aloittaja käyttää Raamattua oikein.

        Te feikki juutalaiset ette ymmärrä Jumalan asioista yhtään mitään.
        Häpäisette Jeesuksen siinä sivussa.
        Olette todella surkeita tyyppejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittajalla on Raamatun paikat kommenttinsa tueksi. Sinulla ei ole mitään todisteita muuta kuin vain omat mielipiteesi.

        Oikeastaan sinun langettama tuomio aloittajalle on väärä tuomio. Teet juuri sitä, mikä Jeesus kielsi: tuomitset väärin ja tuomitse toiset ilman tuomiovaltaa. Joka tuomitsee niin, hän saa itse tuomion.

        "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi."
        - Mt 7:1

        TEHÄN SYYTÄTTE MUITA SAMOISTA SYNNEISTÄ MITÄ ITSEKIN TEETTE


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Te feikki juutalaiset ette ymmärrä Jumalan asioista yhtään mitään.
        Häpäisette Jeesuksen siinä sivussa.
        Olette todella surkeita tyyppejä.

        Saatanan sybagogaa


    • Anonyymi

      Aloituksen Raamatunpaikoista ei mikään liity mitenkään oikeastaan Mattilaan eikä hänen juttuihinsa. Ei edes se, että hänelle langetetaan kuolemantuomio. Ei sillä oikeasti ole mitään raamatullisia perusteita. Ei raamatunpaikkojen heittely ole raamatullisuutta. Eivät ne selitä yhtään mitään siitä miten ihminen vanhurskautuu. Mistä pitäisi olla kysymys eikä toisen kuolemantuomiosta.

      Jos lainaa Raamattu kohdasta missä lukee että kyykäärmeen sikiöt ja sanoo että olet se, niin ei se ole raamatullista vaikka on Raamatusta lainattu. Se on sama tapa käyttää sanaa mitä paholainen käytti kun kiusasi Jeesusta. Vanhurskauttaminen pitäisi osata kertoa paremmin kuin jollain irtonaisella jakeella joilla jakaa kuolemantuomioita. Se ei oikein evankeliumilta vaikuta.

      • Anonyymi

        >>>Aloituksen Raamatunpaikoista ei mikään liity mitenkään oikeastaan Mattilaan eikä hänen juttuihinsa.<<<

        HAHAHAHAHAH,

        Ko. raamatunpaikat liittyvät olennaisesti Mattilan lausuntoihin ja saarnoihin, mistä on ollut puhe.

        >>>Ei raamatunpaikkojen heittely ole raamatullisuutta.<<<

        Kristinusko perustuu Raamattuun, ei sinun jumalattomiin mielipiteisiisi.

        >>> Vanhurskauttaminen pitäisi osata kertoa paremmin kuin jollain irtonaisella jakeella<<<

        Vanhurskaus ei ole sitä, mitä sinä haluaisit sen oleva. Vanhurskaus on juuri sitä, mitä Raamattu asiasta ilmoittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Aloituksen Raamatunpaikoista ei mikään liity mitenkään oikeastaan Mattilaan eikä hänen juttuihinsa.<<<

        HAHAHAHAHAH,

        Ko. raamatunpaikat liittyvät olennaisesti Mattilan lausuntoihin ja saarnoihin, mistä on ollut puhe.

        >>>Ei raamatunpaikkojen heittely ole raamatullisuutta.<<<

        Kristinusko perustuu Raamattuun, ei sinun jumalattomiin mielipiteisiisi.

        >>> Vanhurskauttaminen pitäisi osata kertoa paremmin kuin jollain irtonaisella jakeella<<<

        Vanhurskaus ei ole sitä, mitä sinä haluaisit sen oleva. Vanhurskaus on juuri sitä, mitä Raamattu asiasta ilmoittaa.

        Eikä koko aloituksessa edes sanota mitä Mattila opettaa väärin. Herjataan vain häntä joidenkin Raamatunpaikkojen kautta ja langetetaan kuolemantuomio.

        Sehän on pelkkää henkilökohtaista herjaa.

        Jos olisi lakihenkinen, niin sanoisi että 8.käskyn räikeeä rikkomista, laittomuuden tekemistä ja voisi kaikki samat lainaukset Raamatusta heittää vastapalloon.

        Oikeastaan onkin sen käskyn räikeää rikkomista jos ei kerrota miten opettaa väärin ja mitä lakia on milläkin tavalla rikkonut.

        Oikeastaan tuosta kuuluisi antaa tuomio, mutta oikea uskova ei ketään tuomitse, vaan antaa tuomiovallan Jumalalle ja jos joku tekee vääryyttä itseään kohtaan, niin pyytää heidän puolestaan Jumalalta anteeksi, että he eivät tiedä mitä he tekevät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä koko aloituksessa edes sanota mitä Mattila opettaa väärin. Herjataan vain häntä joidenkin Raamatunpaikkojen kautta ja langetetaan kuolemantuomio.

        Sehän on pelkkää henkilökohtaista herjaa.

        Jos olisi lakihenkinen, niin sanoisi että 8.käskyn räikeeä rikkomista, laittomuuden tekemistä ja voisi kaikki samat lainaukset Raamatusta heittää vastapalloon.

        Oikeastaan onkin sen käskyn räikeää rikkomista jos ei kerrota miten opettaa väärin ja mitä lakia on milläkin tavalla rikkonut.

        Oikeastaan tuosta kuuluisi antaa tuomio, mutta oikea uskova ei ketään tuomitse, vaan antaa tuomiovallan Jumalalle ja jos joku tekee vääryyttä itseään kohtaan, niin pyytää heidän puolestaan Jumalalta anteeksi, että he eivät tiedä mitä he tekevät.

        Aloitus viitannee tähän viime aikoin Mauno Mattilan tekemään avaukseen ja niihin saarnoihin, mihin hän on laittanut linkkejä kommentteihinsa.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18066023/etsitko-voimaa-vai-vanhurskautta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä koko aloituksessa edes sanota mitä Mattila opettaa väärin. Herjataan vain häntä joidenkin Raamatunpaikkojen kautta ja langetetaan kuolemantuomio.

        Sehän on pelkkää henkilökohtaista herjaa.

        Jos olisi lakihenkinen, niin sanoisi että 8.käskyn räikeeä rikkomista, laittomuuden tekemistä ja voisi kaikki samat lainaukset Raamatusta heittää vastapalloon.

        Oikeastaan onkin sen käskyn räikeää rikkomista jos ei kerrota miten opettaa väärin ja mitä lakia on milläkin tavalla rikkonut.

        Oikeastaan tuosta kuuluisi antaa tuomio, mutta oikea uskova ei ketään tuomitse, vaan antaa tuomiovallan Jumalalle ja jos joku tekee vääryyttä itseään kohtaan, niin pyytää heidän puolestaan Jumalalta anteeksi, että he eivät tiedä mitä he tekevät.

        >>>Jos olisi lakihenkinen, niin sanoisi että 8.käskyn räikeeä rikkomista, laittomuuden tekemistä<<<

        Sinun puheesi ovat sekavat ja keskenää ristiriitaiset.

        Raamatussa ei ole mainittu sanaa lakihenkinen, eikä koskaan arvosteltu ketään lakihenkisyydestä. Sen sijaan Raamatun mukaan laki on hengellinen ja Pyhästä Hengestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä koko aloituksessa edes sanota mitä Mattila opettaa väärin. Herjataan vain häntä joidenkin Raamatunpaikkojen kautta ja langetetaan kuolemantuomio.

        Sehän on pelkkää henkilökohtaista herjaa.

        Jos olisi lakihenkinen, niin sanoisi että 8.käskyn räikeeä rikkomista, laittomuuden tekemistä ja voisi kaikki samat lainaukset Raamatusta heittää vastapalloon.

        Oikeastaan onkin sen käskyn räikeää rikkomista jos ei kerrota miten opettaa väärin ja mitä lakia on milläkin tavalla rikkonut.

        Oikeastaan tuosta kuuluisi antaa tuomio, mutta oikea uskova ei ketään tuomitse, vaan antaa tuomiovallan Jumalalle ja jos joku tekee vääryyttä itseään kohtaan, niin pyytää heidän puolestaan Jumalalta anteeksi, että he eivät tiedä mitä he tekevät.

        >>>Oikeastaan onkin sen käskyn räikeää rikkomista jos ei kerrota miten opettaa väärin ja mitä lakia on milläkin tavalla rikkonut.<<<

        Tämän keskustelun alussa on kommentteja, joissa on kerrottu, miten Mauno Mattila opettaa väärin ja viitattu tähän keskusteluun, jossa hänen opetuksensa virheitä käydään läpi laajemmin.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18079386/mauno-mattila-ei-tajua-kuka-on-lain-alla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Jos olisi lakihenkinen, niin sanoisi että 8.käskyn räikeeä rikkomista, laittomuuden tekemistä<<<

        Sinun puheesi ovat sekavat ja keskenää ristiriitaiset.

        Raamatussa ei ole mainittu sanaa lakihenkinen, eikä koskaan arvosteltu ketään lakihenkisyydestä. Sen sijaan Raamatun mukaan laki on hengellinen ja Pyhästä Hengestä.

        Et kuitenkaan ole rikkonut 8.käskyä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Oikeastaan onkin sen käskyn räikeää rikkomista jos ei kerrota miten opettaa väärin ja mitä lakia on milläkin tavalla rikkonut.<<<

        Tämän keskustelun alussa on kommentteja, joissa on kerrottu, miten Mauno Mattila opettaa väärin ja viitattu tähän keskusteluun, jossa hänen opetuksensa virheitä käydään läpi laajemmin.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18079386/mauno-mattila-ei-tajua-kuka-on-lain-alla

        Ei sielläkään sanota miten Mattila on lakia rikkonut, mitä käskyä ja millä tavalla. Samanlaisia kuolemantuomioita sielläkin hänelle annetaan vihapuheen omaisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sielläkään sanota miten Mattila on lakia rikkonut, mitä käskyä ja millä tavalla. Samanlaisia kuolemantuomioita sielläkin hänelle annetaan vihapuheen omaisesti.

        Kyllä on sanottu, miten Mauno on rikkonut lakia. Sinä vain et nyt ole viitsinyt perehtyä koko asiaan kunnolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä on sanottu, miten Mauno on rikkonut lakia. Sinä vain et nyt ole viitsinyt perehtyä koko asiaan kunnolla.

        Niin olikin sanottu. Hän on sapattina avannut tietokoneen ja se on vähän kuin tulen tekemistä ja siinä tehnyt laittomuutta. Siitähän on kova kielto VT:ssä ettei pidä tehdä sapattina leiritulia vaikka vähän paleltaisi. Ehkä myös käynyt sapattina ruokakaupassa ja se vasta synti on mikä pitää synniksi julistaa. Vähän kuin keräisi mannaa sapattina. Ei muuta kuin kuolemantuomio.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin olikin sanottu. Hän on sapattina avannut tietokoneen ja se on vähän kuin tulen tekemistä ja siinä tehnyt laittomuutta. Siitähän on kova kielto VT:ssä ettei pidä tehdä sapattina leiritulia vaikka vähän paleltaisi. Ehkä myös käynyt sapattina ruokakaupassa ja se vasta synti on mikä pitää synniksi julistaa. Vähän kuin keräisi mannaa sapattina. Ei muuta kuin kuolemantuomio.

        Sinä puhut valhetta. Kukaan ei ole väittänyt, että tietokoneen avaaminen olisi aina sapatin rikkomista. Sapattina saa opettaa evankeliumia ja saarnat saa lukea tietokoneelta. Jos ihminen alkaa sapattina tekemään tietokoneella kauppaa ja ansiotyötä, silloin hän rikkoo sapattia.

        Luuk 4:16 Jeesus tuli Nasaretiin, missä hän oli kasvanut, ja meni sapattina tapansa mukaan synagogaan. Hän nousi lukemaan,
        17 ja hänelle ojennettiin profeetta Jesajan kirja.

        Mitä tulee tulen tekemiseen, otat jakeita irti asiayhteydestä ja siivuutat Raamatun muun opetuksen. Papit saivat laittaa tulen alttarille sapattina, koska Herra oli niin käskenyt. Tässä tapauksessa tulen tekeminen ei ollut sapatin rikkomista.

        Tulen tekeminen on silloin sapatin rikkomista, kun se liittyy johonkin ansiontyön tekemiseen yms. vastaavaan työhön. Metsätyöt, puiden kantaminen, kauppatavaroiden kantaminen torille myytäväksi yms. ovat sapatin rikkomista. Sapattina ei kaupat saa olla auki. Ostokset voi tehdä ennen sapatin alkamista.

        Aam 8:5 Te sanotte: "Milloin päättyy uudenkuun juhla, että saamme myydä viljaa, milloin sapatti, että saamme avata varastot? Silloin voimme taas pienentää mittaa, suurentaa hintaa ja pettää väärällä vaa'alla.

        Jos kristitty ei halua noudattaa sapattia, hän ei ole silloin enää liitossa sapatin Herran Jeesuksen kanssa, koska sapatin pitäminen on ikuinen liiton merkki, kuten Herra on asiasta säätänyt. Helluntailaiset eivät kunnioita sapattia, koska helluntailaisuus ei ole Jumalasta ja helluntailaisuus on muutenkin sellainen laittomuuden lahko, minkä kautta ei voi muutenkaan kukaan pelastua.

        2 Moos 31:17 Pysyköön sapatti ikuisesti merkkinä liitosta, jonka olen teidän kanssanne tehnyt, sillä kuutena päivänä minä, Herra, loin taivaan ja maan, mutta seitsemäntenä päivänä en enää tehnyt työtä vaan lepäsin."

        Jes 56:6 Samalla tavoin myös muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herran palvelijoiden joukkoon, jotka rakastavat hänen nimeään ja kunnioittavat häntä, kaikki jotka varovat loukkaamasta sapatin pyhyyttä ja pysyvät minun liitossani,
        7 he kaikki saavat tulla pyhälle vuorelleni. Minä täytän heidät riemulla, kun he rukoilevat siellä. Minä hyväksyn polttouhrit ja teurasuhrit, jotka he tuovat alttarilleni. Ja minun temppelistäni tulee huone, jossa kaikki kansat saavat rukoilla.

        Matt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
        20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä koko aloituksessa edes sanota mitä Mattila opettaa väärin. Herjataan vain häntä joidenkin Raamatunpaikkojen kautta ja langetetaan kuolemantuomio.

        Sehän on pelkkää henkilökohtaista herjaa.

        Jos olisi lakihenkinen, niin sanoisi että 8.käskyn räikeeä rikkomista, laittomuuden tekemistä ja voisi kaikki samat lainaukset Raamatusta heittää vastapalloon.

        Oikeastaan onkin sen käskyn räikeää rikkomista jos ei kerrota miten opettaa väärin ja mitä lakia on milläkin tavalla rikkonut.

        Oikeastaan tuosta kuuluisi antaa tuomio, mutta oikea uskova ei ketään tuomitse, vaan antaa tuomiovallan Jumalalle ja jos joku tekee vääryyttä itseään kohtaan, niin pyytää heidän puolestaan Jumalalta anteeksi, että he eivät tiedä mitä he tekevät.

        Taas antanut väärin rahasta takaisin kopioinut pankkikortteja lypsänyt muiden ja väärentänyt parittajia naittajia ottanut toisilta ottanut kassoista varastanut viherkasveja ruukkuja muiden asunnoista KUOLE KUOLE KUOLEMALLA KUOLE mistä varastit noi kengät


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Jos olisi lakihenkinen, niin sanoisi että 8.käskyn räikeeä rikkomista, laittomuuden tekemistä<<<

        Sinun puheesi ovat sekavat ja keskenää ristiriitaiset.

        Raamatussa ei ole mainittu sanaa lakihenkinen, eikä koskaan arvosteltu ketään lakihenkisyydestä. Sen sijaan Raamatun mukaan laki on hengellinen ja Pyhästä Hengestä.

        Pysykää kaukana synagogilta ne varastaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä on sanottu, miten Mauno on rikkonut lakia. Sinä vain et nyt ole viitsinyt perehtyä koko asiaan kunnolla.

        Varastettu ruoka on yhtä paha asia kuin varastettu kattila tai kenkä takki känny


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä puhut valhetta. Kukaan ei ole väittänyt, että tietokoneen avaaminen olisi aina sapatin rikkomista. Sapattina saa opettaa evankeliumia ja saarnat saa lukea tietokoneelta. Jos ihminen alkaa sapattina tekemään tietokoneella kauppaa ja ansiotyötä, silloin hän rikkoo sapattia.

        Luuk 4:16 Jeesus tuli Nasaretiin, missä hän oli kasvanut, ja meni sapattina tapansa mukaan synagogaan. Hän nousi lukemaan,
        17 ja hänelle ojennettiin profeetta Jesajan kirja.

        Mitä tulee tulen tekemiseen, otat jakeita irti asiayhteydestä ja siivuutat Raamatun muun opetuksen. Papit saivat laittaa tulen alttarille sapattina, koska Herra oli niin käskenyt. Tässä tapauksessa tulen tekeminen ei ollut sapatin rikkomista.

        Tulen tekeminen on silloin sapatin rikkomista, kun se liittyy johonkin ansiontyön tekemiseen yms. vastaavaan työhön. Metsätyöt, puiden kantaminen, kauppatavaroiden kantaminen torille myytäväksi yms. ovat sapatin rikkomista. Sapattina ei kaupat saa olla auki. Ostokset voi tehdä ennen sapatin alkamista.

        Aam 8:5 Te sanotte: "Milloin päättyy uudenkuun juhla, että saamme myydä viljaa, milloin sapatti, että saamme avata varastot? Silloin voimme taas pienentää mittaa, suurentaa hintaa ja pettää väärällä vaa'alla.

        Jos kristitty ei halua noudattaa sapattia, hän ei ole silloin enää liitossa sapatin Herran Jeesuksen kanssa, koska sapatin pitäminen on ikuinen liiton merkki, kuten Herra on asiasta säätänyt. Helluntailaiset eivät kunnioita sapattia, koska helluntailaisuus ei ole Jumalasta ja helluntailaisuus on muutenkin sellainen laittomuuden lahko, minkä kautta ei voi muutenkaan kukaan pelastua.

        2 Moos 31:17 Pysyköön sapatti ikuisesti merkkinä liitosta, jonka olen teidän kanssanne tehnyt, sillä kuutena päivänä minä, Herra, loin taivaan ja maan, mutta seitsemäntenä päivänä en enää tehnyt työtä vaan lepäsin."

        Jes 56:6 Samalla tavoin myös muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herran palvelijoiden joukkoon, jotka rakastavat hänen nimeään ja kunnioittavat häntä, kaikki jotka varovat loukkaamasta sapatin pyhyyttä ja pysyvät minun liitossani,
        7 he kaikki saavat tulla pyhälle vuorelleni. Minä täytän heidät riemulla, kun he rukoilevat siellä. Minä hyväksyn polttouhrit ja teurasuhrit, jotka he tuovat alttarilleni. Ja minun temppelistäni tulee huone, jossa kaikki kansat saavat rukoilla.

        Matt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
        20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        VARASTETTU VIHERKASVI JA RUUKKU AMPPELI KATTOLAMPPU MATTO KUKA SULLE ON ANTANUT OIKEUDEN VARASTAA JA RIKKOA MOOSEKSEN LAKI ÄLÄ VARASTA KOHTA


      • Anonyymi kirjoitti:

        >>>Aloituksen Raamatunpaikoista ei mikään liity mitenkään oikeastaan Mattilaan eikä hänen juttuihinsa.<<<

        HAHAHAHAHAH,

        Ko. raamatunpaikat liittyvät olennaisesti Mattilan lausuntoihin ja saarnoihin, mistä on ollut puhe.

        >>>Ei raamatunpaikkojen heittely ole raamatullisuutta.<<<

        Kristinusko perustuu Raamattuun, ei sinun jumalattomiin mielipiteisiisi.

        >>> Vanhurskauttaminen pitäisi osata kertoa paremmin kuin jollain irtonaisella jakeella<<<

        Vanhurskaus ei ole sitä, mitä sinä haluaisit sen oleva. Vanhurskaus on juuri sitä, mitä Raamattu asiasta ilmoittaa.

        Aloitukseksen älykääpiö ei tiedä raamatusta yhtään mitään.
        Sen tekee että ottaa irtolauseet irti ja sehän osoittaa vaan kuinka vähille on jäänyt.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Aloitukseksen älykääpiö ei tiedä raamatusta yhtään mitään.
        Sen tekee että ottaa irtolauseet irti ja sehän osoittaa vaan kuinka vähille on jäänyt.

        Aijaa. Aloitus on looginen ja muutenkin hyvin perusteltu ao. raamatunviittauksin. Sinä näytät kiukuttelevan koko ajan, koska et hyväksy, mitä Raamatussa lukee.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aijaa. Aloitus on looginen ja muutenkin hyvin perusteltu ao. raamatunviittauksin. Sinä näytät kiukuttelevan koko ajan, koska et hyväksy, mitä Raamatussa lukee.

        Aloitus on täysi valhe kuten kaikki tuo valhesynagoogan kirjoitukset.
        Noin tehdään juuri harhaopit.
        Otetaan lause välistä irti tekstin merkityksestä palvelemaan harhaoppia eli tässä tapauksessa valhejuutalaisten kuoleman oppia.
        Ne jotka lakiin turvaavat ne laista hukkuvat niinkuin tulemme näkemään aikanaan tuon porukan huutamassa armoa.


    • Anonyymi

      Jos lakia ryhdytään noudattamaan-siis aivan oikeasti eikä muiden herjaamisen tarpeessa-niin pitäisi olla kauhean tarkka säädäntö siihen mikä on lain rikkomista.

      Ei mitkään yleismalkaiset Raamatun lainailut siihen riittä, että tämä se osoittaa että olet lainrikkoja, laittomuuden tekijä ja ansaitset kuolemantuomion. Ei sillä kukaan osaa eikä pysty lakia noudattamaan, että laki on hyvä ja pyhä. Ei se kerro ihmiselle mitään kuten ei sekään ettei siitä katoa yksikään piirto.

      Jos vaikka otetaan 8. käsky, älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi, niin pitää ensin selventää mitä todistuksen antaminen tarkoittaa. Onko se vain jonkin asiapaperin todentamista, netissä kirjoittamista, puhumista toisesta jotain vai mikä on se asia missä ei saa puhua vastoin totuutta.

      Käsittääkö se myös vihapuheen sillä tavalla että toisessa on aivan oikeasti jotain vikaa tai vääryyttä, niin onko sen julkituominen väärän todistuksen antamista vai pitääkö vain puhua myönteisiä asioita, vaikka pahaa olisi tehty. Ja saako tosiasioiden sekaan liittää henkilökohtaisia herjoja ja arvioita siitä millainen toinen ihminen on.

      Käsittääkö käsky myös isomman ryhmän lähimmäisiä, vai pelkästään yksittäisen ihmisen. Voiko siten sielunsa kyllyydestä herjata isompaa joukkoa keksien mitä mahdottomampia herjoja ilman että kuitenkaan on laittomuuden tekijä.

      Oikeastaan pitäisi jokaisesta käskystä kirjoittaa selventävä kirja ja jokaisen tulisi lukea sekä muistaa miten lakia missäkin tilanteessa tulkitaan. Ja miten jos vahingossa rikkoo lakia kun ei tiennyt jonkin olevan tulkittu siten että siinä rikotaan lakia ja myöhemmin sitten tajuaa että tässä mennäänkin laittomuuden puolelle.

      Ja kuka se on ylin tuomari, jos joku vain aukoo päätään toisesta mitään käskystä välittämättä, joka sanoo sen missä se synnin raja oikein menee ja julistaa synnin synniksi.

      Oikeastaan näiden asioiden selventäminen olisi paljon tärkeämpää kuin kuolemantuomion jakeleminen vielä nimetylle ihmiselle. Se on itseasiassa aikaa törkeää vaikka muka omasta mielestä on vain raamatullista.

      • Anonyymi

        Jokainen kristitty tuomitaan lain noudattamisen mukaan. Tässä keskustelussa on tuotu riittävät perustelut sen asian toteamiseksi, että Mauno Mattila purkaa lakia ja jättää muutenkin lain noudattamatta.

        Sinä haluat kyseenalaistaa asian, koska haluat vain tukkia korvasi ja sulkea silmäsi siltä totuudelta, että maunomattilaisuus ja helluntailaisuus ovat muutenkin laittomuuden lahkoja, joiden kautta ei voi edes pelastua.

        Room 2:12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
        13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.

        Room 2:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.


      • Anonyymi

        'Älä sano väärä todistusta'-käsky koski oikeudessa annettua väärää lausuntoa ja syytöstä. Kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuolemaan tuomittu surmattakoon; yhden ainoan todistajan todistuksen nojalla älköön häntä surmattako.
        Väärän todistuksen antamisesta seurasi rangaistus: os väärä todistaja nousee jotakuta vastaan ja syyttää häntä jostakin rikkomuksesta,
        niin astukoot molemmat riitapuolet Herran eteen, pappien eteen ja niiden eteen, jotka siihen aikaan ovat tuomareina.
        Ja tuomarit tutkikoot tarkoin asian, ja jos todistaja on väärä todistaja, joka on tehnyt väärän syytöksen veljeänsä vastaan,
        niin tehkää hänelle samoin, kuin hän aikoi tehdä veljellensä. Poista paha keskuudestasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen kristitty tuomitaan lain noudattamisen mukaan. Tässä keskustelussa on tuotu riittävät perustelut sen asian toteamiseksi, että Mauno Mattila purkaa lakia ja jättää muutenkin lain noudattamatta.

        Sinä haluat kyseenalaistaa asian, koska haluat vain tukkia korvasi ja sulkea silmäsi siltä totuudelta, että maunomattilaisuus ja helluntailaisuus ovat muutenkin laittomuuden lahkoja, joiden kautta ei voi edes pelastua.

        Room 2:12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
        13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.

        Room 2:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Kommenttisi ensimmäinen lause oli totta ja Sanan mukainen: Jokainen kristitty tuomitaan lain noudattamisen mukaan. Kyseinen laki on Kristuksen laki, siis tlähimmäisen auttaminen ja rakastaminen: Kantakaa toistenne kuormia, ja niin te täytätte Kristuksen lain. Kristuksen laki on kirjoitettuna Jeesuksen omien sydämeen ja näin he luonnostaan tekevät, mitä uskon eli Kristuksen laki vaatii. "minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne".
        Mutta viimeisellä tuomiolla ei kysytä: "käytitkö tupsuja viittasi helmoissa, tai kivititkö sapatinrikkojat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        'Älä sano väärä todistusta'-käsky koski oikeudessa annettua väärää lausuntoa ja syytöstä. Kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuolemaan tuomittu surmattakoon; yhden ainoan todistajan todistuksen nojalla älköön häntä surmattako.
        Väärän todistuksen antamisesta seurasi rangaistus: os väärä todistaja nousee jotakuta vastaan ja syyttää häntä jostakin rikkomuksesta,
        niin astukoot molemmat riitapuolet Herran eteen, pappien eteen ja niiden eteen, jotka siihen aikaan ovat tuomareina.
        Ja tuomarit tutkikoot tarkoin asian, ja jos todistaja on väärä todistaja, joka on tehnyt väärän syytöksen veljeänsä vastaan,
        niin tehkää hänelle samoin, kuin hän aikoi tehdä veljellensä. Poista paha keskuudestasi.

        On täysin kiistatonta, että Mauno Mattila on purkanut lakia. Hän on toistuvasti saarnannut, ettei lakia tarvitse noudattaa ja laki on lakannut olemasta voimassa, mikä rikkoo räikeästi Jeesuksen käskyjä vastaan. Hänellä on jopa saarna Youtubessa siitä, ettei edes sapattia tarvitse noudattaa. Näistä synneistä Matilalle seuraa juuri se, mistä Jeesus varoitti: Mattila ei pääse taivasten valtakuntaan.

        "Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan." (Matt 5:19,20)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On täysin kiistatonta, että Mauno Mattila on purkanut lakia. Hän on toistuvasti saarnannut, ettei lakia tarvitse noudattaa ja laki on lakannut olemasta voimassa, mikä rikkoo räikeästi Jeesuksen käskyjä vastaan. Hänellä on jopa saarna Youtubessa siitä, ettei edes sapattia tarvitse noudattaa. Näistä synneistä Matilalle seuraa juuri se, mistä Jeesus varoitti: Mattila ei pääse taivasten valtakuntaan.

        "Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan." (Matt 5:19,20)

        Onnistuuko sinulta Mooseksen lain noudattaminen paremmin kuin fariseuksilta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On täysin kiistatonta, että Mauno Mattila on purkanut lakia. Hän on toistuvasti saarnannut, ettei lakia tarvitse noudattaa ja laki on lakannut olemasta voimassa, mikä rikkoo räikeästi Jeesuksen käskyjä vastaan. Hänellä on jopa saarna Youtubessa siitä, ettei edes sapattia tarvitse noudattaa. Näistä synneistä Matilalle seuraa juuri se, mistä Jeesus varoitti: Mattila ei pääse taivasten valtakuntaan.

        "Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan." (Matt 5:19,20)

        Lainkiivailija, osaatko vastata? Sana ilmoittaa: Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan siihen asti, kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu;
        Siis kuinka kauan, mihin asti Mooseksen laki oli voimassa? Ikuisuudenko? Vai onko määräaika lain voimassa olemiselle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lainkiivailija, osaatko vastata? Sana ilmoittaa: Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan siihen asti, kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu;
        Siis kuinka kauan, mihin asti Mooseksen laki oli voimassa? Ikuisuudenko? Vai onko määräaika lain voimassa olemiselle?

        Jeesuksen sanojen mukaan laki on voimassa mitään siitä pois ottamatta maailman loppuun asti. Paavali ei kumonnut Jeesuksen sanoista mitään.

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.


      • Anonyymi

        Tuutte toisten uskontojen tiloihin ahneudesta syömään muiden ruokia eksyttämään pois ristiltä ja varastamaan. Pellet.


    • Anonyymi

      Mitenkäs ap selittää sen kun Pietarille sanottiin näyssä monenlaisen epäpyhän syötävän suhteen että "teurasta ja SYÖ"???

      • Anonyymi

        Luuletko, että Jumalan halusi kumota laissa olevan käskyn, älä syö sikaa? Ei tienkään halunnut. Sitä näky ei tarkoita.

        Jos osaisit Raamattua tietäisit, että Pietari joutui saman tilanteen eteen, missä oli Hesekiel ollut. Tiedätkö edes sen kohdan, mihin viittaa Hesekielin kirjassa? Jotta ymmärtäisit tämän asian, sinun tulee osata se kohta.

        Näkyn purjekankaasta oli tarkoitus opettaa juutalaiselle Pietarille, ettei hän saa sanoa sellaisia pakanoita saastaiseksi, jotka olivat kääntyneet messiaanisiksi juutalaisiksi, lopettaneet itsensä saastuttamisen saastaisen sianlihan syömisellä ym. synnillä, jolloin Jumala oli puhdistanut pakanat. Juutalaisilla oli tapana sanoa pakanoita sioiksi ja koiriksi, koska he elivät saastaiseksi.

        Jumalan opetti Pietarille, ettei saanut sanoa sellaista ihmistä enää saastaiseksi, jonka Jumala oli puhdistanut. Apostolien tekojen kirja kertoo selvästi, ettei kyse ollut saastaisista eläimistä vaan ihmisistä, mikä antaa ratkaisevan tulkintaohjeen näyn ymmärtämiseksi oikein. Sen jälkeen Pietari lähtikin saarnaamaan evankeliumia roomalaisen sotapäällikön kotiin.

        Ap.t 10:11 Hän näki taivaan avoinna, ja taivaasta tuli alas ikään kuin suuri purjekangas, joka laskettiin maahan neljästä kulmastaan kannateltuna.
        12 Siinä oli kaikenlaisia maan eläimiä, nelijalkaisia ja matelijoita, sekä taivaan lintuja.
        13 Samassa hän kuuli äänen: "Nouse, Pietari! Teurasta ja syö!"
        14 Mutta hän vastasi: "Ei, ei, Herra! En ole koskaan syönyt mitään epäpuhdasta tai kiellettyä."
        15 Silloin ääni puhui uudelleen: "Minkä Jumala on puhdistanut, sitä älä sinä sano epäpuhtaaksi."
        16 Tämä tapahtui kolmesti. Heti sen jälkeen kangas nostettiin taivaaseen.
        17 Kun Pietari vielä ihmetteli, mitä hänen näkynsä oikein tarkoitti, Corneliuksen lähettämät miehet ilmaantuivat portille.
        ---
        28 Hän sanoi heille: "Niin kuin tiedätte, juutalaisen ei ole sallittua seurustella toiseen kansaan kuuluvien kanssa eikä mennä heidän luokseen. Jumala on kuitenkin osoittanut minulle, ettei ketään ihmistä saa pitää epäpuhtaana tai saastaisena.
        29 Siksi lähdin vastustelematta, kun minua tultiin hakemaan. Nyt tahtoisin tietää, miksi te pyysitte minua tulemaan."

        VERTAA:

        Hes 4:12 Syö leipäsi ohuina kakkuina, jotka paistat heidän nähtensä ihmislannalla."
        13 Ja Herra sanoi: "Näin joutuvat israelilaiset leipänsä syömään, saastaisen leipänsä vieraissa maissa, joihin minä heidät karkotan."
        14 Minä sanoin: "Voi, Herra! Koskaan en ole koskenut mihinkään saastaiseen. Lapsuudestani tähän päivään saakka en ole syönyt itsestään kuollutta tai petojen raatelemaa eläintä enkä pannut suuhuni saastaista lihaa."
        15 Silloin Herra sanoi: "Saat käyttää karjanlantaa ihmislannan asemesta, paista leipäsi sillä."
        16 Herra sanoi minulle: "Ihminen, minä ehdytän jerusalemilaisilta leivän saannin. He joutuvat punnitsemaan leipänsä ja syömään sen ahdistuksen vallassa. Vettä he saavat vain määrämitan, ja he juovat sen pelko sydämessä.
        17 Heillä ei ole leipää eikä vettä, kaikki he ovat kauhuissaan, ja he menehtyvät syntiensä tähden.

        Lain käskyt ovat edelleen voimassa. Sikaa ei saa syödä. Herra Jeesus palatessaan takaisin tuhoaa ne, jotka syövät joulukinkkua ja muuta sianlihaa samalla tavalla, miten Jeesus tuhosi sikalauman ajamalla sen mereen.

        5 Moos 14:8 Saastainen on myös sika, jolla tosin on kaksijakoiset sorkat mutta joka ei märehdi. Näiden eläinten lihaa älkää syökö älkääkä koskeko niiden raatoihin.

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

        Jes 66:15 Katso, Herra saapuu tulenlieskassa, hänen vaununsa ovat kuin pyörretuuli. Hänen vihansa purkautuu tulenhehkuna, hänen jyrinänsä liekkeinä.
        16 Niin Herra toteuttaa oikeutensa tulella, hänen miekkansa lyö ihmissukua, ja monet kaatuvat sen lävistäminä:
        17 nuo, jotka puhdistautuvat ja valmistautuvat palvontatarhojen menoihin johtajansa ympärillä, nuo, jotka syövät kaikkea iljettävää, sian lihaa, rottia -- minä tunnen heidän tekonsa ja ajatuksensa, ja he kaikki saavat loppunsa, sanoo Herra

        Matt 8:32 "Menkää!" Jeesus sanoi. Silloin henget lähtivät miehistä ja menivät sikoihin, ja koko lauma syöksyi jyrkännettä alas järveen ja hukkui.


    • Anonyymi

      Jumala sanoo: Kaikki, mikä liikkuu ja elää, olkoon teille ravinnoksi; niinkuin minä olen antanut teille viheriäiset kasvit, niin minä annan teille myös tämän kaiken. Jumala ei puhunut mitään saastaisista eläimistä Nooalle. Mutta Nooa itse päätti ja piti joitakin eläimiä inhottavia.
      Vanhan liiton käskyjen yksi tärkeimmistä tehtävistä oli luoda kahdestatoista heimosta yksi ja yhtenäinen Israelin kansa. Mooseksen säädökset puhtaista ja saastaisista eläimistä annettiin, jotta koko kansalla olisi ollut samat tavat ja samat säännöt. Ruokasäädökset pitivät Israelin kansan erillään muista kansoista. Lisäksi ruokasäädöksillä on hengellinen merkitys.
      Sianlihan trikiinit ovat ellenin eksytystä. Ne, "jotka syövät sianlihaa ja muuta inhottavaa sekä hiiriä, niistä kaikista tulee loppu, sanoo Herra", olivat Jumalan israelilaisten kanssa tekemän liiton rikkojia. Liiton rikkojista tulee loppu.
      Jeesuksen omat eivät mene Siinaille asutukseen Mooseksen lakiliittoon, "vaan te olette käyneet Siionin vuoren tykö ja elävän Jumalan kaupungin, taivaallisen Jerusalemin tykö, ja kymmenien tuhansien enkelien tykö,taivaissa kirjoitettujen esikoisten juhlajoukon ja seurakunnan tykö, ja tuomarin tykö, joka on kaikkien Jumala, ja täydellisiksi tulleitten vanhurskasten henkien tykö,
      ja uuden liiton välimiehen, Jeesuksen, tykö, ja vihmontaveren tykö, joka puhuu parempaa kuin Aabelin veri.
      Jumala ei luonut pahaa ja epäpyhää. Minä tiedän ja olen varma Herrassa Jeesuksessa, ettei mikään ole epäpyhää itsessään; vaan ainoastaan sille, joka pitää jotakin epäpyhänä, sille se on epäpyhää.
      Jos joku pitää jotain eläintä inhottavana, niin kyseessä on ihmisen oma valinta.
      Kaikki on puhdasta puhtaille; mutta saastaisille ja uskottomille ei mikään ole puhdasta, vaan heidän sekä mielensä että omatuntonsa on saastainen.

      • Anonyymi

        >>>Jumala sanoo: Kaikki, mikä liikkuu ja elää, olkoon teille ravinnoksi; niinkuin minä olen antanut teille viheriäiset kasvit, niin minä annan teille myös tämän kaiken. Jumala ei puhunut mitään saastaisista eläimistä Nooalle.<<<

        Mistä sinä tiedät, mitä Jumalan puhui Nooalle. Nooa tiesi eron puhtaiden ja saastaisten eläinten välillä, joten hän tiesi mitä voi syödä ja mitä ei.

        1 Moos 7:1 Ja Herra sanoi Nooalle: "Mene sinä ja koko perheesi arkkiin, sillä sinut minä olen tässä sukukunnassa havainnut hurskaaksi edessäni.
        2 Kaikkia puhtaita eläimiä ota luoksesi seitsemän paria, koiraita ja naaraita, mutta epäpuhtaita eläimiä kutakin yksi pari, koiras ja naaras.

        >>>Kaikki on puhdasta puhtaille; mutta saastaisille ja uskottomille ei mikään ole puhdasta,<<<

        Tällaista opetusta ei ole Raamatussa. Paavali ei väittänyt kaiken lihan olevan puhdasta ja syömäkelpoista. Kaikki ei ole puhdasta, vaan on myös epäpuhdasta. Jos joku kieltää syömästä puhdasta lihaa, kuten Kolossassa epäjumalanpalvelijat tekivät, niin siihen voi sanoa, että puhtaille puhtaat eläimet ovat puhtaita syötäväksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Jumala sanoo: Kaikki, mikä liikkuu ja elää, olkoon teille ravinnoksi; niinkuin minä olen antanut teille viheriäiset kasvit, niin minä annan teille myös tämän kaiken. Jumala ei puhunut mitään saastaisista eläimistä Nooalle.<<<

        Mistä sinä tiedät, mitä Jumalan puhui Nooalle. Nooa tiesi eron puhtaiden ja saastaisten eläinten välillä, joten hän tiesi mitä voi syödä ja mitä ei.

        1 Moos 7:1 Ja Herra sanoi Nooalle: "Mene sinä ja koko perheesi arkkiin, sillä sinut minä olen tässä sukukunnassa havainnut hurskaaksi edessäni.
        2 Kaikkia puhtaita eläimiä ota luoksesi seitsemän paria, koiraita ja naaraita, mutta epäpuhtaita eläimiä kutakin yksi pari, koiras ja naaras.

        >>>Kaikki on puhdasta puhtaille; mutta saastaisille ja uskottomille ei mikään ole puhdasta,<<<

        Tällaista opetusta ei ole Raamatussa. Paavali ei väittänyt kaiken lihan olevan puhdasta ja syömäkelpoista. Kaikki ei ole puhdasta, vaan on myös epäpuhdasta. Jos joku kieltää syömästä puhdasta lihaa, kuten Kolossassa epäjumalanpalvelijat tekivät, niin siihen voi sanoa, että puhtaille puhtaat eläimet ovat puhtaita syötäväksi.

        Sinun sydämesi e saastainen ja paha. Niinpä olet ulkoistanut sisäisen pahuutesi oppiin puhtaista ja saataista eläimistä.
        Kaikki on puhdasta puhtaille; mutta saastaisille ja uskottomille ei mikään ole puhdasta, vaan heidän sekä mielensä että omatuntonsa on saastainen. Kaikki tarkoittaa kaikkia, joka ikistä eikä mikään jää kaiken ulkopuolelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Jumala sanoo: Kaikki, mikä liikkuu ja elää, olkoon teille ravinnoksi; niinkuin minä olen antanut teille viheriäiset kasvit, niin minä annan teille myös tämän kaiken. Jumala ei puhunut mitään saastaisista eläimistä Nooalle.<<<

        Mistä sinä tiedät, mitä Jumalan puhui Nooalle. Nooa tiesi eron puhtaiden ja saastaisten eläinten välillä, joten hän tiesi mitä voi syödä ja mitä ei.

        1 Moos 7:1 Ja Herra sanoi Nooalle: "Mene sinä ja koko perheesi arkkiin, sillä sinut minä olen tässä sukukunnassa havainnut hurskaaksi edessäni.
        2 Kaikkia puhtaita eläimiä ota luoksesi seitsemän paria, koiraita ja naaraita, mutta epäpuhtaita eläimiä kutakin yksi pari, koiras ja naaras.

        >>>Kaikki on puhdasta puhtaille; mutta saastaisille ja uskottomille ei mikään ole puhdasta,<<<

        Tällaista opetusta ei ole Raamatussa. Paavali ei väittänyt kaiken lihan olevan puhdasta ja syömäkelpoista. Kaikki ei ole puhdasta, vaan on myös epäpuhdasta. Jos joku kieltää syömästä puhdasta lihaa, kuten Kolossassa epäjumalanpalvelijat tekivät, niin siihen voi sanoa, että puhtaille puhtaat eläimet ovat puhtaita syötäväksi.

        Olet pihalla kuin lumiukko: "Mistä sinä tiedät, mitä Jumalan puhui Nooalle." Min voin lukea Raamatusta, sen mitä Jumala puhui Nooalle: Kaikki, mikä liikkuu ja elää, olkoon teille ravinnoksi; niinkuin minä olen antanut teille viheriäiset kasvit, niin minä annan teille myös tämän kaiken.
        Siat liikkuvat ja puput liikkuvat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet pihalla kuin lumiukko: "Mistä sinä tiedät, mitä Jumalan puhui Nooalle." Min voin lukea Raamatusta, sen mitä Jumala puhui Nooalle: Kaikki, mikä liikkuu ja elää, olkoon teille ravinnoksi; niinkuin minä olen antanut teille viheriäiset kasvit, niin minä annan teille myös tämän kaiken.
        Siat liikkuvat ja puput liikkuvat.

        Se, mikä on salassa, se on Herran, meidän Jumalamme; mutta mikä on ilmoitettu, se on meitä ja meidän lapsiamme varten ikuisesti, että me pitäisimme kaikki tämän lain sanat."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet pihalla kuin lumiukko: "Mistä sinä tiedät, mitä Jumalan puhui Nooalle." Min voin lukea Raamatusta, sen mitä Jumala puhui Nooalle: Kaikki, mikä liikkuu ja elää, olkoon teille ravinnoksi; niinkuin minä olen antanut teille viheriäiset kasvit, niin minä annan teille myös tämän kaiken.
        Siat liikkuvat ja puput liikkuvat.

        Älä ota jakeita irti asiayhteydestä. Kaikki mikä liikkuu viittasi siihen, että ihminen sai luvan syödä lihaa. Sitten Jumala opetti Nooalle myös eron puhtaiden ja saastaisten eläinten välillä. Mooseksen lakiin tuli sitten selvä säädös, ettei sikaa saa syödä, mikä on edelleenkin voimassa koko maailmassa.

        1 Moos 7:1 Ja Herra sanoi Nooalle: "Mene sinä ja koko perheesi arkkiin, sillä sinut minä olen tässä sukukunnassa havainnut hurskaaksi edessäni.
        2 Kaikkia puhtaita eläimiä ota luoksesi seitsemän paria, koiraita ja naaraita, mutta epäpuhtaita eläimiä kutakin yksi pari, koiras ja naaras.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun sydämesi e saastainen ja paha. Niinpä olet ulkoistanut sisäisen pahuutesi oppiin puhtaista ja saataista eläimistä.
        Kaikki on puhdasta puhtaille; mutta saastaisille ja uskottomille ei mikään ole puhdasta, vaan heidän sekä mielensä että omatuntonsa on saastainen. Kaikki tarkoittaa kaikkia, joka ikistä eikä mikään jää kaiken ulkopuolelle.

        Kaikki puhdas on puhdasta puhtaille, mutta saastaisesta ei tule puhdasta ruokaa. Sika on edelleen saastaista ja kiellettyä syötävää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä ota jakeita irti asiayhteydestä. Kaikki mikä liikkuu viittasi siihen, että ihminen sai luvan syödä lihaa. Sitten Jumala opetti Nooalle myös eron puhtaiden ja saastaisten eläinten välillä. Mooseksen lakiin tuli sitten selvä säädös, ettei sikaa saa syödä, mikä on edelleenkin voimassa koko maailmassa.

        1 Moos 7:1 Ja Herra sanoi Nooalle: "Mene sinä ja koko perheesi arkkiin, sillä sinut minä olen tässä sukukunnassa havainnut hurskaaksi edessäni.
        2 Kaikkia puhtaita eläimiä ota luoksesi seitsemän paria, koiraita ja naaraita, mutta epäpuhtaita eläimiä kutakin yksi pari, koiras ja naaras.

        Luet Raamattua niin kuin isäsi perkele ja saatana!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä ota jakeita irti asiayhteydestä. Kaikki mikä liikkuu viittasi siihen, että ihminen sai luvan syödä lihaa. Sitten Jumala opetti Nooalle myös eron puhtaiden ja saastaisten eläinten välillä. Mooseksen lakiin tuli sitten selvä säädös, ettei sikaa saa syödä, mikä on edelleenkin voimassa koko maailmassa.

        1 Moos 7:1 Ja Herra sanoi Nooalle: "Mene sinä ja koko perheesi arkkiin, sillä sinut minä olen tässä sukukunnassa havainnut hurskaaksi edessäni.
        2 Kaikkia puhtaita eläimiä ota luoksesi seitsemän paria, koiraita ja naaraita, mutta epäpuhtaita eläimiä kutakin yksi pari, koiras ja naaras.

        Kaikk,i mikä liikuu on se kaikki, mikä liikkuu! Jumala ei antanut Nooalla salaista listaa puhtaista ja saastaista eläimistä. Puhtaat ja saastaiset eläimet olivat Nooan oma mielipide!


    • Anonyymi

      Eihän oikeasti lain kirjaimella ole käytännön elämässä ole mitään merkitystä edes fariseuksille.

      Se on vain oppi, se on vain tapa toteuttaa oppia että lainaa samat kohdat Raamatusta ja kinastelee siitä että toiset ovat muka hyljänneet lait ovat laittomuuden tekijöitä. Sillä mitä kukin elämässään oikeasti ei ole mitään merkitystä eikä sitä kukaan koskaan tule katsomaan eikä selvittämään. Mattilan syyttelykin on siten vain tuuleen huutamista.

      Se on heille sanakiistojen kipeyttä, omin opin toteuttamista vain sanoina miten on opetettu ja mitkä samat asiat on miljoonaan kertaan jankutettu.

      Oikeasti millään jutuilla ei ole mitään muuta merkitystä kuin ne ovat vain ajan tuhlausta.

    • Anonyymi

      Sinänsä on vakava asia kuitenkin vääristellä Jumalan pelastussuunnitelma, se miten Jumala on valmistanut ihmiselle pelastuksen Kristuksessa ja kuinka haluaa tarjota hänelle Hengessään vanhurskaan ja vapaan tien taivaaseen.

      Sen sotkeminen omavanhurskaudella sekä sen teeskenteleminen että se onnistuu lain kirjaimen kautta ja että vain se olisi oikea tie Kristuksen luo, ei ole vain harhappia, vaan se on saatanan katala juoni ihmisen eksyttämiseksi. Ja sen eksyttämisen saatana pyrkii ihmisen kautta tekemään vääristelemällä Jumalan sanassaan ilmoittamaa pelastusta. Se tapahtuu jankaamalla samoja asioita, pyrkimällä aivopesemään ja syyllistämään ihmisiä. Lainaamalla yksittäisiä jakeita Raamatusta, jotka eivät ole tarkoitettu ihmisen pelastussuunnitelmaan saatana pyrkii hengessään heikkoja ihmisiä lankeamaan omavanhurskauteen jossa ei ole mitään mitä Jumala antaa, vaan pelkästään ihmisen lihallista uskonnollisuutta ja sen ankeutta.

      Niille, jotka haluavat tuhota Jumalan tarjoaman pelastuksen, pitää sanoa että mene pois edestäni saatana, sinä et ajattele sitä mikä on Jumalan, vaan ihmisten.

      • Anonyymi

        >>>Lainaamalla yksittäisiä jakeita Raamatusta, jotka eivät ole tarkoitettu ihmisen pelastussuunnitelmaan saatana pyrkii hengessään heikkoja ihmisiä lankeamaan omavanhurskauteen jossa ei ole mitään mitä Jumala antaa, vaan pelkästään ihmisen lihallista uskonnollisuutta ja sen ankeutta.<<<<

        Tämä kommenttisi on paksu valhe.

        Kristinusko perustuu Raamattuun. Jos joku lainaa Uudesta testamentista jonkun käskyn ja sitten vaatii sen noudattamista, niin kyse ei ole millään tavalla omavanhurskaudesta tai lihallisuudesta. Jumalan käskyt kuuluvat pelastussuunnitelmaan ja evankeliumiin. Vaatimus noudattaa lakia on osa evankeliumia, kuten Paavali opetti.

        1 Tim 1:8 Me tiedämme, että laki on hyvä, jos sitä käytetään lain tarkoituksen mukaisesti.
        ---
        11 Näin sanoo iäti ylistettävän Jumalan kirkkautta julistava evankeliumi, joka on minulle uskottu.

        Omavanhurskaus tarkoittaa sitä, että yrittää pelastua noudattamalla lakia siten, ettei kuitenkaan täytä lain käskyä uskoa Kristusta. Koko laki pitää täyttää, jotta voi olla vanhurskas. Pitää uskoa Jeesukseen Kristukseen ja noudattaa lakia, jotta olisi vanhurskas. Jos helluntailaiset jättävät pois lain noudattamisen, kuten he tekevätkin, niin he eivät saavuta koskaan vanhurskautta, vaikka olisivat huutaneet Jeesukselle "Herra, Herra" ja puhuneet kielillä.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Room 7:12 Niin, laki on kuitenkin pyhä ja käskysana pyhä, vanhurskas ja hyvä.

        Joh 12:50 ja minä tiedän, että hänen käskynsä antaa ikuisen elämän. Kun puhun, puhun siis niin kuin Isä on minun käskenyt puhua."

        Jaak 2:24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.


    • Anonyymi

      Heikkouskoista onkin helppo eksyttää Raamatun sanalla jakelemalla niitä kuin aamiaspuuroa että sana sanoo näin, näin sinun nyt pitää tehdä kuin juuri tässä nimenomaisessa kohdassa juuri näin sanotaan. Lukematta Jumalan kokonaisilmoitusta ihmiselle ja selittämällä tyhjiin kohdat, jotka eivät tue omaa tuomiovaltaa.

      Se on aina ollut saatanan ja harhaoppisten tapa eksyttää. Niin saatana kiusasi Jeesusta vuorella, että kirjoitettu on. Samoin fariseukset toivat Jeesuksen eteen naisen, joka oli tavattu aviorikoksesta, että nyt kivitä tämä kun sana niin sanoo. Ei fariseusten idea siinä ollut olla uskollinen eikä lain noudattaja, vaan pelkkä saatanallinen kiusaaja. He sanan kautta kiusasivat Jeesusta. Eikä suinkaan Jeesus alkanut heidän kanssaan inttämään miten sana piti tulkita, oliko nainen varmasti tavattu oikealla tavalla rikoksesta, vaan hän kumosi heidän saatanallisen uskonnollisuutensa omin sanoin sanomalla että joka teistä on synnitön, heittäköön ensimmäisen kiven.

      Eikä Jeesus siinä kehoittanut laittomuuden tekemiseen, ei puolustellut syntiä eikä sen tekemistä, vaan johdatti uskossa siihen mikä on tärkeintä. Katsoa itseensä, katsoa omaan vaellukseensa ettei se ole saatanan johdattelemaa uskon kiihkossa jossa voidaan leikitellä lähimmäiselle langetettavalla kuolemantuomiolla.

      • Anonyymi

        Sinä vääristelet Raamattua, koska et sitä osaa.

        Kun fariseukset toivat Jeesuksen eteen haureudesta kiinni jääneen naisen, Jeesus ei estellyt heitä kivittämästä naista kuolikaaksi Mooseksen lain säädöksen mukaan, vaan sanoi, että synnitön heittököön ensimmäisen kiven.

        Mitä Jeesus tällä tarkoitti? Laissa on käsky, että todistajien on heitettävä ensimäiset kivet. Nyt kivitettävänä oli vain nainen, mutta lain mukaan olisi pitänyt olla myös se mies, joka teki haureutta naisen kanssa. Jeesus ei siis hyväksynyt, että vain nainen kivitetään, koska haureutta harjoittaneet miehet olisi myös tullut kivittää. Jos todistajien joukossa oli ne miehet, jotka olivat maanneet naisen kanssa, niin he eivät saa heittää kiveä, vaan heidätkin tulisi kivittää. Tämän takia todistajille tuli pisto sydämeen ja he poistuivat paikalta niin, ettei yhtään todistajaa jäänyt paikalle.

        Lain mukaan kuolemantuomion antamiseen pitää olla vähintään kaksi todiistajaa. Koska paikalla ei ollut enää yhtään todistajaa, niin Jeesuskaan ei voinut tuomita naista kivitettäväksi. Sen takia Jeesus sanoi, ettei hänkään naista tuomitse, koska miehet poistuivat paikalta. Lopuksi mies lähetti naisen pois ja sanoi, ettei nainen saa tehdä enää syntiä.


    • Anonyymi

      EIPÄS!!!!! Vaan MAUNO MATTILA opettaa OIKEAA Evankeliumia Raamatun KOKONAIS-ILMOITUKSEN MUKAAN!!! eikä silottele syntiä vaan TUOMITSEE SEN!!! sen sijaan ADVENTISTIT riehuu täällä seottuaan TEPPO SALMELAN höpinöistä ja kuunneltuaan vuorokauden sitä SEULONTA -sarjaa.. YENKKI-lahkot kuten ADVENTISMI ovat tahtoneet OMIA Herran itselleen ja eivät osaa tulkita Raamattua OIKEIN - kuten Helluntaiseurakunta osaa tehdä.. SIllä TOTUUDEN SANA tulee JAKAA OIKEIN - eikä omia sitä jonkun höyrypäisen naisen perustaman kultin sisälle!!!!!!!!!

      • Anonyymi

        Mauno Mattila ei opeta oikeaa evankeliumia. Hän opettaa toista Jeesusta ja toista evankeliumia toisessa hengessä. Mattilan opetuksen eksytysket on voitu tuoda esille monissa keskustelussa. Kukaan ei voi pelastua Mattilan väärällä evanikeliumilla.

        Juud 1:4 Teidän joukkoonne on näet luikerrellut ihmisiä, joista jo kauan on ollut tuomio kirjoitettuna. Nämä jumalattomat kääntävät meidän Jumalamme armon riettaudeksi....

        2 Kor 11:3 Pelkään kuitenkin, että niin kuin käärme kavalasti petti Eevan, teidän mielenne turmeltuu ettekä te enää ole vilpittömiä ja puhtaita suhteessanne Kristukseen.
        4 Jos joku tulee luoksenne ja julistaa toista Jeesusta kuin me olemme julistaneet, jos te saatte jonkin toisen hengen kuin sen, jonka olette jo saaneet, tai toisen evankeliumin kuin sen, jonka olette jo ottaneet vastaan, niin sellaista te kyllä hyvin siedätte.


    • Anonyymi

      Kerro, koska Mooseksen laki on astunut Suomessa voimaan?

      • Anonyymi

        Se on ollut voimassa Ruotsin kuninkaiden aikana, jolloin haureudesta tuli kuolemantuomio Leviticuksen mukaan, mutta Turun hovioikeus muuttu tuomion usein ankaraksi sakkotuomioksi. Asiakirjat löytyvät Turun hovioikeuden arkistosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on ollut voimassa Ruotsin kuninkaiden aikana, jolloin haureudesta tuli kuolemantuomio Leviticuksen mukaan, mutta Turun hovioikeus muuttu tuomion usein ankaraksi sakkotuomioksi. Asiakirjat löytyvät Turun hovioikeuden arkistosta.

        Ja onko yhä voimassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja onko yhä voimassa?

        Vähän ennen Venäjän vallan alkua, Ruotsin myöhemmät kuninkaat luopuivat pikkuhiljaa Leviticuksesta ja Ruotsiin tuli poliittisia puolueita ja lopulta demokratia.


    • Anonyymi

      Lainatkaa uudesta testamentista sitten niitä käskyjä. Siis käskyjä eikä vain jakeita missä on sana laki tai käsky. Ei sellainen ole käsky missä ei kielletä mitään tekemästä.

      Joskin onhan siellä annettu ohjeita pakanoille että niille on vain ne välttämättömät että tulee karttaa verta, lihaa josta verta ei ole laskettu ja haureutta. Nämä ohjeet on annettu siis vain eikä muiden käskyjen päälle kuten harhaoppinen haluaa nähdä.

      Ja Paavali käski naisten olla hiljaa seurakunnan kokouksessa, mutta sitä ei voi ymmärtää myöskään Jumalan käskyksi.

      Jos siis puhutaan käskyistä ja annetaan niitä kuolemantuomioita, niin pitäisi lainata niitä käskyjä ei muuta mitkä eivät ole käskyjä eikä niistä kukaan ymmärrä mitään rikkovansa.

      Ja jos Mattila rikkoo sapattia, pitäisi UT:sta näyttää se käsky ja sitten sanoa miten touhottanut liikaa sapattina. Tai siis jos ollaan rehellisiä eikä korkkiruuvin kieroja harhaoppisia.

      • Anonyymi

        >>>>Joskin onhan siellä annettu ohjeita pakanoille että niille on vain ne välttämättömät että tulee karttaa verta, lihaa josta verta ei ole laskettu ja haureutta. Nämä ohjeet on annettu siis vain eikä muiden käskyjen päälle kuten harhaoppinen haluaa nähdä.<<<<

        Olet väärässä. Apostolien kokous ei poistanut pakanauskovilta velvollisuutta nuodattaa Mooseksen lakia. Tätä sinä et tajua, koska et osaa Raamattua.

        Apostolien kokous käsitteli vain sitä asiaa, pitääkö Kreikassa asuvien pakananuskovien ottaa Mooseksen laissa tarkoitettu ympärileikkaus, jotta he voivat pelastua. Apostolit eivät vaatineet heiltä ympärileikkausta, koska Mooseksen laissa ei käsketä ympärileikkaamaan ulkomailla asuvia pakanoita. Jos apostolit olisivat sitä vaatineet, se olisi ollut enemmän, mitä laki vaatii.

        Pakanoita ei vapautettu lain noudattamisesta, mutta apostolit vaativat kuitenkin vastakääntyneitä pakanoita noudattamaan heti neljää lain käskyä. Sen lisäksi apostolit sanoivat, etteivät he halua sen enempää häiritä pakanoiden lain opiskelua, mitä he tekivät sapattina synagogissa.

        Ap.t 15 Biblian mukaan:

        19 Sentähden minä päätän, ettemme niitä häiritsisi, jotka pakanoista Jumalan tykö kääntyvät;
        20 Vaan kirjoittaisimme heille, että he välttäisivät epäjumalain saastaisuutta, ja salavuoteutta, ja läkähtynyttä ja verta.
        21 Sillä Moseksella on muinaiselta jokaisessa kaupungissa niitä, jotka häntä saarnaavat, koska se joka sabbatina synagogassa luetaan.

        Tässä kannattaa myös huomata, että apostolien tekojen kirjan seuraavassa luvussa Paavali kuitenkin ympärileikkaa kreikkalaisen Timoteuksen, jolloin hänestä tuli Israelin kansalainen ja oikeudettu tulemaan Paavalin kanssa temppeliin. Laki antaa mahdollisuuden pakanalle ottaa ympärileikkaus, joka on silloin tarpeen, kun hän tulee Jerusalemin temppeliin tai muuttaa Israeliin.

        Ap.t 16:3 Paavali halusi ottaa Timoteuksen matkalle mukaan, ja siksi hän ympärileikkasi tämän. Näin hän teki niiden seutujen juutalaisten tähden, sillä kaikki tiesivät, että Timoteuksen isä oli kreikkalainen.

        2 Moos 12:48 Jos luonasi asuu maahan muuttanut siirtolainen, joka tahtoo viettää pääsiäistä Herran kunniaksi, hänen on ympärileikkautettava itsensä ja jokainen perheeseensä kuuluva mies ja poika. Silloin hän voi tulla mukaan pääsiäisen viettoon, ja hänet katsottakoon maan pysyväksi asukkaaksi, mutta kukaan ympärileikkaamaton ei saa syödä pääsiäislammasta.
        49 Sama laki koskee sekä syntyperäistä israelilaista että keskuuteenne asumaan muuttanutta siirtolaista."

        Mooseksen laki velvoittaa kaikkia kristittyjä muuten. Sapatit ja ruokasäädökset koskevat kaikkia kansoja. Paavali opetti sen mukaan roomalaisia pakanoita:

        Room 2:9 Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.
        10 Kirkkaus, kunnia ja rauha taas tulee jokaisen osaksi, joka tekee hyvää, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen,
        11 sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä. [Ap. t. 10:34+]
        12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
        13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Ap.t 10:34 Pietari rupesi puhumaan. Hän sanoi: "Nyt minä todella käsitän, ettei Jumala erottele ihmisiä.
        35 Hän hyväksyy jokaisen, joka pelkää häntä ja noudattaa hänen tahtoaan, kuului tämä mihin kansaan tahansa.


      • Anonyymi

        >>>Ja jos Mattila rikkoo sapattia, pitäisi UT:sta näyttää se käsky<<<

        UT toistaa sapattikäskyn, joten se sitoo edelleen kristittyjä.

        Heb 4:9 Jumalan kansalla on siis yhä sapattijuhla edessään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Ja jos Mattila rikkoo sapattia, pitäisi UT:sta näyttää se käsky<<<

        UT toistaa sapattikäskyn, joten se sitoo edelleen kristittyjä.

        Heb 4:9 Jumalan kansalla on siis yhä sapattijuhla edessään.

        Sinä pakanjuutalanen, joka vaadit pakananoilta Mooseksen lain täyttämistä, olet lain rikkoja. Laissa on kirjoitettuna kymmeniä kertoja: "Puhu israelilaisille ja sano". Valhetellen olet vääristänyt Sanaa ikään kuin Mooseksen lakiin olisi kirjoitettu: 'Puhu koko maailman pakanakansoille ja sano' Mooseksen lakia piti noudattaa Israelin porttien sisäpuolella. Ja minun Herra silloin käski opettaa teille käskyt ja säädökset, että te seuraisitte niitä siinä maassa, jota te menette ottamaan omaksenne.
        Suomi ei sijaitse Israelin porttien sisäpuolella, näin ei myöskään Mooseksen laki ei ole koskaan ollut voimassa Suomessa.
        OLET VALHEEN ISÄN ORJA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Ja jos Mattila rikkoo sapattia, pitäisi UT:sta näyttää se käsky<<<

        UT toistaa sapattikäskyn, joten se sitoo edelleen kristittyjä.

        Heb 4:9 Jumalan kansalla on siis yhä sapattijuhla edessään.

        Tuot vanhan liiton käskyt uuteen liittoon. Eikö Jumala ole koskaan puhunut sinulle, kuuletko ainoastaan Mooseksen ääneen?
        "Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta.
        Se aika, jolloin Jumala puhui profeettain ja Mooseksen kautta, on jo mennyt. Oletko niin harhoissa, ettet tiedä mikä vuosituhat on meneillään?
        "on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi"
        Oletko koskaan huomannut Jeesuksen olevan eri henkilö kuin Mooses? Onko liian vaikea käsittää, etteivät Jeesus ja Mooses eivät ole sama henkilö?
        Jeesus opetti: "ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan". Mooseksen käskyjä noudattamalla ei ylety taivasten valtakuntaan.
        Jeesus opettaa: Te olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä tapa', ja: 'Joka tappaa, se on ansainnut oikeuden tuomion'. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ”Älä tapa”-käsky löytyy vanhan liiton lain käskyistä.
        Osaatko lukea? Siis sanoiko Jeesus minä sanoin Siinain vuorella: "Älä tapa"??? Vai: "Vanhoina aikoina on sanottu?" Jatkoiko Jeesus: Sanoin Siinailla: Älä tapa, mutta nyt olen muuttanut mieleni ja sanon: "joka vihastuu veljeensä"?
        Ymmärrätkö laisinkaan tavallista suomen kielen tekstiä???

        Kenen kautta Jumala puhuu näinä viimeisinä päivinä, Mooseksenko vai Jeesuksen kautta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>>Joskin onhan siellä annettu ohjeita pakanoille että niille on vain ne välttämättömät että tulee karttaa verta, lihaa josta verta ei ole laskettu ja haureutta. Nämä ohjeet on annettu siis vain eikä muiden käskyjen päälle kuten harhaoppinen haluaa nähdä.<<<<

        Olet väärässä. Apostolien kokous ei poistanut pakanauskovilta velvollisuutta nuodattaa Mooseksen lakia. Tätä sinä et tajua, koska et osaa Raamattua.

        Apostolien kokous käsitteli vain sitä asiaa, pitääkö Kreikassa asuvien pakananuskovien ottaa Mooseksen laissa tarkoitettu ympärileikkaus, jotta he voivat pelastua. Apostolit eivät vaatineet heiltä ympärileikkausta, koska Mooseksen laissa ei käsketä ympärileikkaamaan ulkomailla asuvia pakanoita. Jos apostolit olisivat sitä vaatineet, se olisi ollut enemmän, mitä laki vaatii.

        Pakanoita ei vapautettu lain noudattamisesta, mutta apostolit vaativat kuitenkin vastakääntyneitä pakanoita noudattamaan heti neljää lain käskyä. Sen lisäksi apostolit sanoivat, etteivät he halua sen enempää häiritä pakanoiden lain opiskelua, mitä he tekivät sapattina synagogissa.

        Ap.t 15 Biblian mukaan:

        19 Sentähden minä päätän, ettemme niitä häiritsisi, jotka pakanoista Jumalan tykö kääntyvät;
        20 Vaan kirjoittaisimme heille, että he välttäisivät epäjumalain saastaisuutta, ja salavuoteutta, ja läkähtynyttä ja verta.
        21 Sillä Moseksella on muinaiselta jokaisessa kaupungissa niitä, jotka häntä saarnaavat, koska se joka sabbatina synagogassa luetaan.

        Tässä kannattaa myös huomata, että apostolien tekojen kirjan seuraavassa luvussa Paavali kuitenkin ympärileikkaa kreikkalaisen Timoteuksen, jolloin hänestä tuli Israelin kansalainen ja oikeudettu tulemaan Paavalin kanssa temppeliin. Laki antaa mahdollisuuden pakanalle ottaa ympärileikkaus, joka on silloin tarpeen, kun hän tulee Jerusalemin temppeliin tai muuttaa Israeliin.

        Ap.t 16:3 Paavali halusi ottaa Timoteuksen matkalle mukaan, ja siksi hän ympärileikkasi tämän. Näin hän teki niiden seutujen juutalaisten tähden, sillä kaikki tiesivät, että Timoteuksen isä oli kreikkalainen.

        2 Moos 12:48 Jos luonasi asuu maahan muuttanut siirtolainen, joka tahtoo viettää pääsiäistä Herran kunniaksi, hänen on ympärileikkautettava itsensä ja jokainen perheeseensä kuuluva mies ja poika. Silloin hän voi tulla mukaan pääsiäisen viettoon, ja hänet katsottakoon maan pysyväksi asukkaaksi, mutta kukaan ympärileikkaamaton ei saa syödä pääsiäislammasta.
        49 Sama laki koskee sekä syntyperäistä israelilaista että keskuuteenne asumaan muuttanutta siirtolaista."

        Mooseksen laki velvoittaa kaikkia kristittyjä muuten. Sapatit ja ruokasäädökset koskevat kaikkia kansoja. Paavali opetti sen mukaan roomalaisia pakanoita:

        Room 2:9 Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.
        10 Kirkkaus, kunnia ja rauha taas tulee jokaisen osaksi, joka tekee hyvää, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen,
        11 sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä. [Ap. t. 10:34 ]
        12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
        13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Ap.t 10:34 Pietari rupesi puhumaan. Hän sanoi: "Nyt minä todella käsitän, ettei Jumala erottele ihmisiä.
        35 Hän hyväksyy jokaisen, joka pelkää häntä ja noudattaa hänen tahtoaan, kuului tämä mihin kansaan tahansa.

        Sapattivouhotus joutuu jumalattomien ihmisten eksytyksestä ja pahuudesta ja tottelemattomuudesta, siitä että maailman ihmiset haluavat hallita ja omistaa Jumalan Sanan ja omien selitystensä kautta painostaa ja kiusata Jeesuksen omia.
        Sana ilmoittaa: minä olen sitä mieltä, ettei tule rasittaa niitä, jotka pakanuudesta kääntyvät Jumalan puoleen,
        vaan heille kirjoitettakoon, että heidän pitää karttaman epäjumalien saastuttamaa ja haureutta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, sekä verta. Siis tähän veran Jerusalemin vanhimmat ottivat ohjeita Mooseksen laista, ei kymmentä käskyä ei sikaa ei sapattia, vaan aivan kuin vanhimmat totesivat neljäntoista vuoden kuluttua ensimmäisestä päätöksestä: Mutta uskoon tulleista pakanoista me olemme päättäneet ja kirjoittaneet, että heidän on välttäminen epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta.
        Valhejuutalaset eli uskosta osattomat pahat ihmiset väittävät ja valehtelevat eksyttäen: ensin Mooseksen laista annettiin verensyönti- ja haureuskielto, sen
        jälkeen paljon muutakin, mutta adventistit on kieroja ja valehtelevat näin sanoessaan.
        Sanasta löytyy vain: vaan heille kirjoitettakoon, että heidän pitää karttaman epäjumalien saastuttamaa ja haureutta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, sekä verta.
        Raamattu varoittaa:
        Älä lisää hänen sanoihinsa mitään, ettei hän vaatisi sinua tilille ja ettet valhettelijaksi joutuisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuot vanhan liiton käskyt uuteen liittoon. Eikö Jumala ole koskaan puhunut sinulle, kuuletko ainoastaan Mooseksen ääneen?
        "Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta.
        Se aika, jolloin Jumala puhui profeettain ja Mooseksen kautta, on jo mennyt. Oletko niin harhoissa, ettet tiedä mikä vuosituhat on meneillään?
        "on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi"
        Oletko koskaan huomannut Jeesuksen olevan eri henkilö kuin Mooses? Onko liian vaikea käsittää, etteivät Jeesus ja Mooses eivät ole sama henkilö?
        Jeesus opetti: "ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan". Mooseksen käskyjä noudattamalla ei ylety taivasten valtakuntaan.
        Jeesus opettaa: Te olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä tapa', ja: 'Joka tappaa, se on ansainnut oikeuden tuomion'. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ”Älä tapa”-käsky löytyy vanhan liiton lain käskyistä.
        Osaatko lukea? Siis sanoiko Jeesus minä sanoin Siinain vuorella: "Älä tapa"??? Vai: "Vanhoina aikoina on sanottu?" Jatkoiko Jeesus: Sanoin Siinailla: Älä tapa, mutta nyt olen muuttanut mieleni ja sanon: "joka vihastuu veljeensä"?
        Ymmärrätkö laisinkaan tavallista suomen kielen tekstiä???

        Kenen kautta Jumala puhuu näinä viimeisinä päivinä, Mooseksenko vai Jeesuksen kautta?

        >>>Tuot vanhan liiton käskyt uuteen liittoon.<<<

        Sinä et tajua, mikä on uusi liitto. Uusi liitto solmitaan Israelin ja Juudan kanssa, koska silloin uudistetaan vanha liitto, jotta Jumala ei hylkäisi Israelia. Uudessa liitossa Mooseksen laki kirjoitetaan sydämeen. Jeesus Kristus asetti tämän uuden liiton, jossa kaikkien on noudatettava Mooseksen lakia. Jeesus ei tullut kumoamaan lakia vaan asettamaan sen taas voimaan.

        Jer 31:31 "Tulee aika", sanoo Herra, "jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa.
        32 Tämä liitto ei ole samanlainen kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sen liiton he rikkoivat, vaikka minä olin ottanut heidät omakseni, sanoo Herra.
        33 "Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.


    • Anonyymi

      Eikä harhaopin ainut saatanallisuus ole siinä että se vääristelee Jumalan sanaa, etsi siitä asioita mitä ei ole, kuten Jumalan käskyjä UT:sta. Ja harhaoppinen vääristelee aina kun sanotaan ettei ole käskyjä UT:ssa, että ai sitten voi tehdä mitä tahansa, voi tappaa ja varastaa. Jo se kertoo ihmisen asenteesta, että sittenkö voidaan panna ranttaliksi kaikessa siinä mitä Jumala ei kiellä. Vaikka miten olisi ne käskyt, niin aina jää jotain kieltämättä, jää joku hyvinkin synnillinen asia ettei sitä ole sen ajan Raamattuun kirjoitettu.

      Paha juttu tulee siitä, että harhaoppi antaa yleisesti uskonnosta typerän ja naurettavan kuvan että se on vain käskyjä ja kieltoja. Sellaisia mistä koko ajan kinataan sekä kiistelläänkö onko niitä oikealla tavalla noudatettu. Jo se ajatuksena karkottaa ihmisiä uskon piiristä. Juuri se on harhaopeissa saatanan tarkoitus. Ei vain niiden ihmisten eksyttäminen jotka ovat siinä mukaa vaan luoda uskosta kuva ettei siinä ole mitään järkeä ja se on vain ainaista kinastelua siitä mikä on syntiä ja mikä ei ole.

      • Anonyymi

        Solunäytejuutalaiset siis noudattavat koko Mooseksen lakia, mistään käskystä poikkematta oikealle tai vasemmalle, hyvä niin, mutta minä pelastun uskon kautta armosta.


      • Anonyymi

        Oletko itse aivan varmasti noudattanut lakia, ja niin ettet ole purkanut yhtä ainoaa käskyä, vaan olet täyttänyt kaikki lain määräykset: Esimerkiksi käsky, joka toistuu laissa kymmeniä kertoja: "Puhu myös israelilaisille ja sano" Oletko juutalainen ja asutko Israelissa?
        Entä tämä käsky: "minä olen opettanut teille käskyt ja säädökset, niinkuin Herra, minun Jumalani, on minua käskenyt, että seuraisitte niitä siinä maassa, jota te menette ottamaan omaksenne" Luvatun maan rajat kerrotaan Mooseksen ja Joosuan kirjoissa. Muinainen Israel ei mitenkään ulottunut Suomeen asti, täysin selvää. Niin miten saavutat vanhurskaiden lain kautta, joka on vain huultesi liikettä? Muista: Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko itse aivan varmasti noudattanut lakia, ja niin ettet ole purkanut yhtä ainoaa käskyä, vaan olet täyttänyt kaikki lain määräykset: Esimerkiksi käsky, joka toistuu laissa kymmeniä kertoja: "Puhu myös israelilaisille ja sano" Oletko juutalainen ja asutko Israelissa?
        Entä tämä käsky: "minä olen opettanut teille käskyt ja säädökset, niinkuin Herra, minun Jumalani, on minua käskenyt, että seuraisitte niitä siinä maassa, jota te menette ottamaan omaksenne" Luvatun maan rajat kerrotaan Mooseksen ja Joosuan kirjoissa. Muinainen Israel ei mitenkään ulottunut Suomeen asti, täysin selvää. Niin miten saavutat vanhurskaiden lain kautta, joka on vain huultesi liikettä? Muista: Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Mooseksen laki velvoittaa kaikkia kristittyjä noudattamaan lakia. Sapatit ja ruokasäädökset koskevat kaikkia kansoja. Paavali opetti sen mukaan roomalaisia pakanoita:

        Room 2:9 Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.
        10 Kirkkaus, kunnia ja rauha taas tulee jokaisen osaksi, joka tekee hyvää, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen,
        11 sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä. [Ap. t. 10:34+]
        12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
        13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Ap.t 10:34 Pietari rupesi puhumaan. Hän sanoi: "Nyt minä todella käsitän, ettei Jumala erottele ihmisiä.
        35 Hän hyväksyy jokaisen, joka pelkää häntä ja noudattaa hänen tahtoaan, kuului tämä mihin kansaan tahansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mooseksen laki velvoittaa kaikkia kristittyjä noudattamaan lakia. Sapatit ja ruokasäädökset koskevat kaikkia kansoja. Paavali opetti sen mukaan roomalaisia pakanoita:

        Room 2:9 Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.
        10 Kirkkaus, kunnia ja rauha taas tulee jokaisen osaksi, joka tekee hyvää, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen,
        11 sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä. [Ap. t. 10:34 ]
        12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
        13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Ap.t 10:34 Pietari rupesi puhumaan. Hän sanoi: "Nyt minä todella käsitän, ettei Jumala erottele ihmisiä.
        35 Hän hyväksyy jokaisen, joka pelkää häntä ja noudattaa hänen tahtoaan, kuului tämä mihin kansaan tahansa.

        Vain Jumala voi säätää lakeja. Ei kukaan ihminen.

        Mooses oli vain kirjuri ja kuulutti lait kansalle tiettäväksi.

        Pyhä Henki ja Jeesus on sidottu Jumalan säätämiiin lakeihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain Jumala voi säätää lakeja. Ei kukaan ihminen.

        Mooses oli vain kirjuri ja kuulutti lait kansalle tiettäväksi.

        Pyhä Henki ja Jeesus on sidottu Jumalan säätämiiin lakeihin.

        Saatana pyrkii tapansa mukaan erottamaan Isän, Pojan ja Pyhän Hengen toisistaan erillisiksi lain säätäjiksi, joilla kaikilla on eri lait.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mooseksen laki velvoittaa kaikkia kristittyjä noudattamaan lakia. Sapatit ja ruokasäädökset koskevat kaikkia kansoja. Paavali opetti sen mukaan roomalaisia pakanoita:

        Room 2:9 Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.
        10 Kirkkaus, kunnia ja rauha taas tulee jokaisen osaksi, joka tekee hyvää, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen,
        11 sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä. [Ap. t. 10:34 ]
        12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
        13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Ap.t 10:34 Pietari rupesi puhumaan. Hän sanoi: "Nyt minä todella käsitän, ettei Jumala erottele ihmisiä.
        35 Hän hyväksyy jokaisen, joka pelkää häntä ja noudattaa hänen tahtoaan, kuului tämä mihin kansaan tahansa.

        Kyse oli siitä oletko noudattanut kaikkia lakeja? Se oli olennaista. Jokainen lukutaitoinen kyllä tietää mitä Raamattuun on kirjoitettu. Keskiajalla ehkä oli vielä toisin ja ihmisille saattoi kertoa mitä Raamatussa luki. Nyt jos toisen kysymykseen vastaa Raamatunlauseella se on silkkaa typeryyttä ja sitä ettei ymmärrä kyseistä asiasta mitä kysytään yhtään mitään.

        Ja jos niitä lakeja ei kiinnosta noudatella, turha niistä viittauksia muille esitellä. Siis vain viittauksia, ei mitään mitä se laki oikeasti pitää sisällään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse oli siitä oletko noudattanut kaikkia lakeja? Se oli olennaista. Jokainen lukutaitoinen kyllä tietää mitä Raamattuun on kirjoitettu. Keskiajalla ehkä oli vielä toisin ja ihmisille saattoi kertoa mitä Raamatussa luki. Nyt jos toisen kysymykseen vastaa Raamatunlauseella se on silkkaa typeryyttä ja sitä ettei ymmärrä kyseistä asiasta mitä kysytään yhtään mitään.

        Ja jos niitä lakeja ei kiinnosta noudatella, turha niistä viittauksia muille esitellä. Siis vain viittauksia, ei mitään mitä se laki oikeasti pitää sisällään.

        Johannes Kastajan vanhemmat täyttivät lain. Sellaisia ihmisiä on olemassa myös nykyaikana.

        Luuk 1:5 Herodeksen, Juudean kuninkaan, aikana eli pappi Sakarias, joka kuului Abian pappisosastoon. Hänen vaimonsa Elisabet oli hänkin Aaronin jälkeläisiä.
        6 He olivat kumpikin Jumalan silmissä hurskaita ja elivät nuhteettomasti kaikkien Herran käskyjen ja säädösten mukaan.


    • Anonyymi

      Mauno Mattilan saarnat kumoaa yksi Paavalin lause. Tätä Mauno Mattila ei pääse pakoon:

      Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

      • Anonyymi

        Vieläkään hirvittävän jorinan jälkeen ei ole käynyt selville mitä Jumalan pyhää lakia vastaan Mattila on rikkonut?

        Normaalissa oikeudenistunnossa ensin kerrotaan rikos mistä syytetään, mitä syytetty on tehnyt ja sitten vaaditaan rangaistusta.

        Ei siten että ensin annetaan kuolemanrangaistus ja sitten ryhdytään miettimään että mitä onkaan oikein tehnyt ja mistä mahdollisesti voisi löytyä se lakipykälä mitä vastaan on rikkonut. Nyt ei ole kumpaakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vieläkään hirvittävän jorinan jälkeen ei ole käynyt selville mitä Jumalan pyhää lakia vastaan Mattila on rikkonut?

        Normaalissa oikeudenistunnossa ensin kerrotaan rikos mistä syytetään, mitä syytetty on tehnyt ja sitten vaaditaan rangaistusta.

        Ei siten että ensin annetaan kuolemanrangaistus ja sitten ryhdytään miettimään että mitä onkaan oikein tehnyt ja mistä mahdollisesti voisi löytyä se lakipykälä mitä vastaan on rikkonut. Nyt ei ole kumpaakaan.

        Sinä olet sitten kuuro ja sokea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet sitten kuuro ja sokea.

        Saako siitäkin kuolemantuomion?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saako siitäkin kuolemantuomion?

        Ottamatta kantaa yksittäiseen ihmseen, niin kuurous ja sokeus Jumalan Sanalle johtaa kuolemantuomioon.

        Jes 6:9 Hän sanoi: -- Mene ja sano tälle kansalle: Kuulemalla kuulkaa älkääkä käsittäkö. Katsomalla katsokaa älkääkä ymmärtäkö.
        10 Paaduta tämän kansan sydän, sulje sen korvat, sokaise sen silmät, ettei se silmillään näkisi, ei korvillaan kuulisi eikä sydämellään ymmärtäisi -- ettei se kääntyisi ja tulisi terveeksi.
        11 Minä kysyin: -- Kuinka pitkäksi aikaa, Herra? Hän vastasi: -- Siksi kunnes kaupungit ovat autioina, asukkaita vailla ja talot tyhjillään, kunnes tyhjillä pelloilla vallitsee autius.
        12 Herra vie ihmiset kauas, ja tyhjänä leviää hylätty maa.
        13 Jos väestä on jäljellä vaikka vain kymmenesosa, vielä sekin raastetaan maasta, kaadetaan niin kuin puu, kuin tammi. Mutta puustakin jää kanto, ja siitä kannosta kasvaa pyhien suku.


    • Anonyymi

      Onhan kierot harhaoppiset tosin selittäneet että Mattila on tallonut jalkojen alle. Jumalan Pyhän lain.

      Ottanut Moosekselta ne lain taulut kädestä, heittänyt maahan ja hyppinyt niiden päällä, että mitä sinä ukonkuvatus oikein tälläisiä tänne raahaa että joku näitä jaksaisi lukea ja vielä täällä erämaassa kun on riittävästi vaivaa jo muutoinkin pitäisi muka näiden mukaan elää. Ja onhan ne taulut menneet aika murskaksi kun Mattila on isokokoinen. Mooses sitten siinä murheissaan katsellut että näistä ei enää erkkikään saa selvää mitä se Jumala haluaisi meidän oikein tekevän, enkä ilkeä mennä enää uudestaan pyytämään että tee noista kopio kun pääsi liuskahtamaan kädestä ja yksi paimentolainen vielä hyppi niiden päällä kun ei jaksanut niitä lukea tai ei osannut.

      Onhan niillä harhaoppisilla selityksiä.

      Joskin kaikesta muusta paitsi siitä miten lakia pitäisi oikeasti noudattaa.

      Jotenkin muutoin kuin kiivailla siitä päättömästi.

      • Anonyymi

        Jos joku kielillä puhuva helluntailainen ei halua noudattaa Mooseksen lakia, hän saa varman tuomion tuliseen järveen. Tässä sekin lukee, mutta mahtaako helluntailaisia oikeasti kiinnostaa, mitä Jumala on sanonut asiasta?

        1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

        Heb 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
        27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
        28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:


    • Anonyymi

      Mikä ihmeen uusi liitto niiden Parhamin ja Olsenin sydämeen oli kirjoitettu?

      Molemmat oli kovia seksimiehiä.

      • Anonyymi

        Hurmoshenkien kanssa liittoon meneminen on paholaisen kanssa liiton tekemistä.


    • Anonyymi

      Kun se Mattila oli tallonut ne Mooseksen kovalla työllä ja tuskalla raahaamat kivitaulut sinne alas vuorelta ja näyttänyt ne Mattilalle, oli hän vain ylimalkaan todennut, että mitä sinä vanha mies tuollaisia isoja kivitauluja raahaat, on helpompi näitä liikutella kun hyppään pari kertaa niiden päälle. Taulut olivat tietenkin menneet murskaksi ja vaikka Mooses oli rauhallinen mies, Jumalan mies, niin silti hermostui ja alkoi herjata Mattilaa, että nyt sinä tempun teit, ensin Jumala raapusti nämä taulut, minä ne kovalla työllä toin alas, ja sinä vain huolettomasti hypit niiden päällä. Nyt sinulle kyllä tulee tästä kova rangaistus, jopa kuolemantuomio.

      Mattila siihen, että mitenkäs sinä ukkeli nyt minut tuomitset kun ei ole millä tuomita. Mitäpä minä olen väärää sinun taulujesi mukaan tehnyt kun niitä ei edes ole. Itse syyllistyt silloin pahuuteen ja on turha mennä Jumalalta anelemaan uusia lain tauluja vaikka näytät niihin olevan niin rakastunut.

      Niin on Jeesuskin murskannut lain taulut siten ettei syyttäjä meitä enää syytä, eivät herjaajat voi meitä enää herjata, vaan tekevät sitä vain omaksi vahingokseen.

      Ja yleensä kun usko ja järki loppuu, alkaa herjat.

      • Anonyymi

        Jeesus ei ole murskannut lain tauluja mihinkään, eikä kumonnut lakia myöskään. Jeesus luki kadotustuomion niille, jotka purkavat lakia.

        Jos sinä ivaat ja vastustat lakia, menetät siitä pelastuksesi. Vaatii todella suurta röyhkeyttä, ylpeyttä ja tyhmyyttä alkaa vastustamaan Mooseksen lakia.

        Matt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
        20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.


    • Anonyymi

      Tai ei se järki lopu, kun sitä ei ole koskaan ollutkaan.

    • Anonyymi

      " Ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan."

      Siinä toraisteille ja muille lainkiivailijoille vähän pohtimista!

      • Anonyymi

        Itsehän ne käyttää tuota samaa kohtaan kun langettavat kuolemantuomioita.

        Että lakia pitää noudattaa vielä paremmin kuin viimmeistä piirtoa myöten.

        Siis huom! muiden.

        Ei se omaa itseään eikä omia touhua koske.


      • Anonyymi

        Jeesus ei moiti ketään lain noudattamisesta tai toraisteja vaan niistä raamatunopettajia, jotka purkavat lakia ja sanovat, ettei lakia tarvitse noudattaa. Nämä tuomion sanat osuvat mm. helluntailaisiin kielilläpuhujiin, koska he eivät halua lakia noudattaa. Sen sijaan Jeesus korottaa suureksi ne, jotka lakia noudattavat ja sitä seurakunnalle myös opettavat.

        Matt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
        20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        Matt 7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsehän ne käyttää tuota samaa kohtaan kun langettavat kuolemantuomioita.

        Että lakia pitää noudattaa vielä paremmin kuin viimmeistä piirtoa myöten.

        Siis huom! muiden.

        Ei se omaa itseään eikä omia touhua koske.

        Jos joku kielillä puhuva helluntailainen ei halua noudattaa Mooseksen lakia, hän saa varman tuomion tuliseen järveen. On suorastaa tyhmää ivata ja arvostella lakia, koska se johtaa armon menettämiseen. Sellaisia täynnä ylpeyttä ja röyhkeyttä olevia helluntailaisia on tälläkin foorumilla, jotka suutaa aukomalla vetävät päälleen helvetintuomion.

        1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

        Heb 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
        27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
        28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:


    • Anonyymi

      Lakihenkiset fariseukset ovat siitä idiootteja että he kuvittelevat että kaikki muut ihmiset paitsi he rikkovat lakia.

      Että kun ihminen ei ole vanhan liiton hapatuksen mukaisessa uskossa, niin hän rikkoo kaikkia lakia tietoisesti.

      He siis tuomitsevat ihmisiä umpimähkään vain ihmisten ajatusten vuoksi eikä sen mukaan mikä on oikea tuomio.

      Ihminen Jumalan lapsena nimenomaan ei riko lakia eikä mitään muutakaan sellaisia määräyksiä vastaan jotka hänelle on asetettu uudessa liitossa. Ne lait eivät vain enää ole kirjoitettu lakitauluihin eikä niitä kukaan sieltä lue eikä väittele niiden tulkinnasta, vaan ne ovat kirjoitettu hengellä sydämen lihatauluun. Eikä niiden taulujen mukaan kukaan tule langettamaan kuolemantuomioita. Eikä ihminen silloin voi toimia vastoin Jumalan tahtoa. Se asia mistä harhaoppiset syyttävät on käytännössä mahdoton. Silloin Jumala tuomitsisi itse itsensä ja oman Pyhä Henkensä.

      Se saattaa olla mahdollista ettei Pyhä Henki ole kirjoittanut mitään sydämeen, että ihminen vain niin kuvittelee tai niin uskottelee. Niinhän oli alkuseurakunnissa kun Paavali joutui heitä ojentamaan että vaellatte pahemmin kuin pakanat. Ei hän kuitenkaan heille lakia saarnannut, eikä lain kirjaimella kuolemantuomioita langettanut, vaan ohjeisti että nyt ei ole oikea Henki kysymyksessä eikä se Kristuksen vapaus saa olla yllykkeenä lihalle.

      Harhaoppiset eivät ymmärrä edes perusasiaa uuden liiton uskosta. Eikä se ymmärrys sillä lisäänny että. jakelee samoja tuhat miljoona kertaa lainattuja raamatunjakeita, jotka kyllä jokainen tietää olevan Raamatussa.

      • Anonyymi

        >>>Lakihenkiset<<<

        Raamatussa ei ole mainittu kertaakaan sanaa lakihenkinen tai legalisti. Raamattu ei koskaan arvostele ketään lain noudattamisesta, mutta arvostelee kovin sanoin lain rikkomisesta.

        >>>Harhaoppiset eivät ymmärrä edes perusasiaa uuden liiton uskosta<<<

        Sinä et tajua uudesta liitosta mitään. Sinä jaarittelet pitkiä kommentteja, joissa on paljon turhia sanoja.

        Uudessa liitossa Mooseksen laki kirjoitetaan sydämeen. Ihminen saa Pyhän Hengen, joka vaikuttaa niin, että ihminen alkaa noudattaa lakia. Jos ihminen ei noudata lakia, hän ei ole Pyhässä Hengessä vaan lihassa.

        Jer 31:31 "Tulee aika", sanoo Herra, "jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa.
        32 Tämä liitto ei ole samanlainen kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sen liiton he rikkoivat, vaikka minä olin ottanut heidät omakseni, sanoo Herra.
        33 "Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.

        Hes 36:26 Ja minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen.
        27 Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne.

        Ap.t 5:32 Me olemme kaiken tämän todistajat -- samoin Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille jotka häntä tottelevat."


    • Anonyymi

      Eihän se galatalaiskirje kovistele lakihenkisyydestä kun sen selittää siten ettei se niin tekee. Selittää sen siten että vaikka Paavali siinä kyselee että lain tekoja tekemälläkö saitte uskon vain miten, ettei se tarkoita sitä ettei pitäisi lakia toitottaa, vaan se tarkoittaa sitä että on unohdettu uskoa Jeesukseen. Mistäkin on kirjoitettu laki Mooseksen lain tauluihin ja sitä galatalaiset eivät muistaneet noudattaa.

      Selittelemällä se Raamatun sana saadaan sopimaan omaan harhaoppiin.

      Mutta Raamattu on ollut jo suomennettuna niin kauan että jokainen kyllä tietää mitä siellä lukee.

      Eri asia on sitten miten harhaoppiset sitä tulkitsevat.

      Siinä se ongelman ydin on.

      Asiat eivät ole siten kuten kirjoitettu on, vaan siten kuten selitetään niiden olevan.

      • Anonyymi

        Galattalaiskirje ei opeta, että laki olisi lakannut olemasta olemassa, kun Jeesus tuli. Mattilan opetus on täysin antikristillistä.

        Jeesus sanoi, ettei hän tullut lakia lopettamaan vaan sitä noudattamaan. Jeesuksen sanojen mukaan laki velvoittaa kaikkia kristittyjä maailman loppun asti. Laki on siis voimassa uuden liiton aikana, mitä Mattila vastustaa kiivaasti.

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
        19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
        20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        Galattalaiskirjeen mukaan Pyhä Hengen hedelmät ovat aina lain siis oikeuden mukaisia. Koska Mattilan tekemä hedelmä ei ole lain mukaista, niin tiedämme, ettei hänessä ole Pyhää Henkeä.

        Gal 5:22 Hengen hedelmää taas ovat rakkaus, ilo, rauha, kärsivällisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus,
        23 lempeys ja itsehillintä. Näitä vastaan ei ole laki.

        Ef 5:9 Valo kasvattaa hyvyyden, oikeuden ja totuuden hedelmiä.

        Room 7:14 Me tiedämme, että laki on hengellinen.
        ---
        8:6 Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan.
        7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua.
        8 Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen.
        ---
        13 Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää.

        Ap.t 5:32 Me olemme kaiken tämän todistajat -- samoin Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille jotka häntä tottelevat."


    • Anonyymi

      Kyllä kaikki tosiaan tietää mitä Raamatussa lukee ja myös sen kohdan galatalaiskirjeestä josta ei uskallettu lainata, että te älyttömät galatalaiset. Hengessä aloititte ja lihassa lopetitte. Ja että ne lihan teot ovat ilmeiset, mutta ei halaistua sanaa että ne olisivat jonkin lain rikkomista.

      Ihmiset valitettavasti tietävät mitä Raamatussa lukee vaikka vain lainailee kohtia jotka eivät liity edes siihen mikä on galatalaiskirjeen varsinainen sanoma. Kyllä jokainen tietää mitä siinä lukee ja myös sen mitä muualla Raamatussa lukee. Ei sitä voi muuttaa sillä että leikkii kuuropiiloa raamatun tekstien kanssa ja luulee että se mitä ei lainaa, sitä ei kukaan muka tiedä.

      Raamattu on jo julkaistu suomeksi ja kirjapainotaito on keksitty.

      • Anonyymi

        Galattalaiskirje ei kumoa laista mitään, mutta arvostelee niitä entisiä kristittyjä, jotka luopuivat uskosta Jeesukseen Kristukseen ja kääntyivät takaisin vanhoille teilleen.

        Gal 1:6 Olen hämmästynyt, kun te näin pian olette luopumassa hänestä, joka on armossaan kutsunut teidät, ja olette siirtymässä toisenlaiseen evankeliumiin.

        Galattalaiskirjeen mukaan Pyhän Hengen hedelmät ovat aina Mooseksen lain mukaisia.

        Gal 5:22 Hengen hedelmää taas ovat rakkaus, ilo, rauha, kärsivällisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus,
        23 lempeys ja itsehillintä. Näitä vastaan ei ole laki.

        Paavali käsittelee näitä asioita myös Roomalaiskirjeessä.

        Paavalin mukaan Mooseksen laki on hengellinen ja Pyhästä Hengestä. Joka ei alistu noudattamaan lakia, hän ei ole Kristuksessa, ei Kristuksen oma eikä Pyhässä Hengessä vaan syntisessä lihassa. Pyhä Henki antaa ihmiselle voiman hylätä synti ja alkaa noudattaa lakia.

        Room 7:14 Me tiedämme, että laki on hengellinen.
        ---
        8:6 Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan.
        7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua.
        8 Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen.
        9 Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa.
        ---
        13 Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää.


    • Anonyymi

      Kyllä kaikki osaavat Raamatun ulkoa ja tietävät mitä siellä lukee, ei niitä tarvitse toistella jos ei muutoin uskosta mitään ymmärrä eikä uskalla lainata niitä kohtia galatalaiskirjeestä jossa itse asia sanotaan. Että Hengessä aloititte ja lihassa lopetitte. Lainkiivailijoille on kaikki kohdat missä mainitaan Jumalan Pyhä Henki kauhistus. Mutta kyllä ihmiset tietävät mitä Raamattu sen osalta kirjoittaa ja miten galatalaiskirje ei moiti siitä ettei lakia noudateta, vaan siitä ettei vaelleta Hengessä, vaan nimenomaan lakihenkisessä lihallisuudessa.

      • Anonyymi

        Paavalin mukaan Mooseksen laki on hengellinen ja Pyhästä Hengestä. Joka ei alistu noudattamaan lakia, hän ei ole Kristuksessa, ei Kristuksen oma eikä Pyhässä Hengessä vaan syntisessä lihassa. Pyhä Henki antaa ihmiselle voiman hylätä synti ja alkaa noudattaa lakia.

        Room 7:14 Me tiedämme, että laki on hengellinen.
        ---
        8:6 Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan.
        7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua.
        8 Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen.
        9 Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa.
        ---
        13 Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää.

        Pyhä Henki annetaan vain niille, jotka haluavat noudattaa lakia.

        Ap.t 5:32 Me olemme kaiken tämän todistajat -- samoin Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille jotka häntä tottelevat."


    • Anonyymi

      Kaikki tietävät nuo raamatunpaikat. Ei niissä ole kellekään mitään uutta eikä ne ole ketään vastaan. Ei siinä langeta kellekään ihmiselle kuolemantuomiota mistään syystä.

      Samoin kuin galatalaiskirjeessä tosi selkeästi moititaan lihallisuudesta. Ei siitä ettei uskota Jeesukseen tai ei noudateta lakia, vaan siitä että luotetaan omaan lihaan. Siis omaan uskonnollisuuteen mikä tekee kaikki pyrkimykset turhiksi siinä mielessä että vasta Hengessä ihminen on Jumalalle otollinen. Ei opin mukaan että lyö toisia päähän kirjoituksilla missä on Henki, vaan sillä että hän elää Hengen elämää lihallisen elämän vastakohtana.

      Ei missään kohden Paavali vetoa johonkin lakiin kun syyttää muita ihmisiä jostain toimista. Ei kun riitelelystä, epäsovusta, kärjäjöinnistä, sanakiistojen kipeydestä, haureudesta, vaan hän ojentaa Hengessä siinä hetkessä siten kuten Hengessään kokee. Niin meidänkin on eläminen jos Jumala antaa meille siihen valtuudet. Jos ei anna, niin turha on Raamattua lainailla ja jaella kuolemantuomioita. Ei Jumala ole sen touhun takana.

      • Anonyymi

        >>>Ei missään kohden Paavali vetoa johonkin lakiin kun syyttää muita ihmisiä jostain toimista.<<<

        Sinä esität tyhmiä kysymyksiä, koska et osaa Raamattua ja olet umpipaatunut syntiseen laittomuuteesi.

        Paavali vetoaa usein lakiin, kun syyttää seurakuntaa lain rikkomisesta. Esim. tässä, kun hän käskee naisia olemaa vaiti seurakunnan kokouksessa, muuten he menettävät pelastuksensa:

        1 Kor 14:33 sillä Jumala ei ole epäjärjestyksen vaan rauhan Jumala. Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa,
        34 naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.
        ---
        37 Jos joku uskoo olevansa profeetta tai saaneensa muita Hengen lahjoja, hänen tulee tietää että tämä, mitä kirjoitan, on Herran käsky. [2. Kor. 10:7]
        38 Jos joku ei tätä tunnusta, Jumala ei tunnusta häntä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Ei missään kohden Paavali vetoa johonkin lakiin kun syyttää muita ihmisiä jostain toimista.<<<

        Sinä esität tyhmiä kysymyksiä, koska et osaa Raamattua ja olet umpipaatunut syntiseen laittomuuteesi.

        Paavali vetoaa usein lakiin, kun syyttää seurakuntaa lain rikkomisesta. Esim. tässä, kun hän käskee naisia olemaa vaiti seurakunnan kokouksessa, muuten he menettävät pelastuksensa:

        1 Kor 14:33 sillä Jumala ei ole epäjärjestyksen vaan rauhan Jumala. Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa,
        34 naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.
        ---
        37 Jos joku uskoo olevansa profeetta tai saaneensa muita Hengen lahjoja, hänen tulee tietää että tämä, mitä kirjoitan, on Herran käsky. [2. Kor. 10:7]
        38 Jos joku ei tätä tunnusta, Jumala ei tunnusta häntä.

        Naiset siis sulkevat suunsa seurakunnassa. Eikä se tarkoittanut mitään seurakunnan virkoja ei mitään naispapeutta, vaan sitä että ei yleensä eivät puhu mitään vaikka istuvat kirkon penkissä.

        Mutta yllätys yllätys!

        Kun Paavali lopettaa tuon että tulee tietää tämä, että mitä kirjoitan, on Herran käsky, hän jatkaa, että MUTTA JOS JOKU EI SITÄ YMMÄRRÄ, NIIN OLKOON YMMÄRTÄMÄTTÄ eikä että joka ei tätä tunnusta, Jumala ei tunnusta häntä.

        Että sellainen oli se Herran käsky. Sen saattoi ymmärtää tai olla ymmärtämättä eikä siitä mitään kuolemantuomiota langetettu, vaan ratkaisu jätettiin ihmiselle itselleen.


        Juuri tyypillinen harhaoppinen tapa luoda aivan vääriä käsityksiä Raamatusta ja sitoa ihmiset todellakin lain pauloihin, siihen että heissä on lain kirous, läksyä läskyn päälle, käskyä käskyn päälle.

        Ja se tehdään toisten päälle, ei oman itsensä päälle kuten kunnon fariseus tietenkin tekeekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naiset siis sulkevat suunsa seurakunnassa. Eikä se tarkoittanut mitään seurakunnan virkoja ei mitään naispapeutta, vaan sitä että ei yleensä eivät puhu mitään vaikka istuvat kirkon penkissä.

        Mutta yllätys yllätys!

        Kun Paavali lopettaa tuon että tulee tietää tämä, että mitä kirjoitan, on Herran käsky, hän jatkaa, että MUTTA JOS JOKU EI SITÄ YMMÄRRÄ, NIIN OLKOON YMMÄRTÄMÄTTÄ eikä että joka ei tätä tunnusta, Jumala ei tunnusta häntä.

        Että sellainen oli se Herran käsky. Sen saattoi ymmärtää tai olla ymmärtämättä eikä siitä mitään kuolemantuomiota langetettu, vaan ratkaisu jätettiin ihmiselle itselleen.


        Juuri tyypillinen harhaoppinen tapa luoda aivan vääriä käsityksiä Raamatusta ja sitoa ihmiset todellakin lain pauloihin, siihen että heissä on lain kirous, läksyä läskyn päälle, käskyä käskyn päälle.

        Ja se tehdään toisten päälle, ei oman itsensä päälle kuten kunnon fariseus tietenkin tekeekin.

        Olet väärässä.

        Paavali nimenomaan kieltää kaiken puhumisen ja opettamisen seurakunnassa. Pappeus ja raamatunopetus kuuluvat yksin miehille.

        1 Tim 2:11 Naisen tulee kuunnella opetusta, hiljaa ja kuuliaisena. [1. Kor. 14:35]
        12 Sitä en salli, että nainen opettaa, enkä sitä, että hän hallitsee miestä; hänen on elettävä hiljaisesti.
        13 Ensinhän luotiin Aadam ja sitten Eeva,
        14 eikä petetyksi joutunut Aadam, vaan nainen antoi pettää itsensä ja rikkoi käskyn.
        15 Lasten synnyttäjänä hän on kuitenkin pelastuva, jos vain pysyy uskossa ja rakkaudessa ja viettää hillittyä, Jumalalle pyhitettyä elämää.

        1 Kor 14:32 Profeetat pystyvät hallitsemaan henkilahjojaan,
        33 sillä Jumala ei ole epäjärjestyksen vaan rauhan Jumala. Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa,
        34 naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.
        35 Jos he tahtovat tietoa jostakin, heidän on kysyttävä sitä kotona omalta mieheltään, sillä naisen on sopimatonta puhua seurakunnan kokouksessa.
        36 Teidänkö luotanne Jumalan sana on lähtenyt liikkeelle? Tai onko se tullut pelkästään teidän luoksenne?
        37 Jos joku uskoo olevansa profeetta tai saaneensa muita Hengen lahjoja, hänen tulee tietää että tämä, mitä kirjoitan, on Herran käsky.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet väärässä.

        Paavali nimenomaan kieltää kaiken puhumisen ja opettamisen seurakunnassa. Pappeus ja raamatunopetus kuuluvat yksin miehille.

        1 Tim 2:11 Naisen tulee kuunnella opetusta, hiljaa ja kuuliaisena. [1. Kor. 14:35]
        12 Sitä en salli, että nainen opettaa, enkä sitä, että hän hallitsee miestä; hänen on elettävä hiljaisesti.
        13 Ensinhän luotiin Aadam ja sitten Eeva,
        14 eikä petetyksi joutunut Aadam, vaan nainen antoi pettää itsensä ja rikkoi käskyn.
        15 Lasten synnyttäjänä hän on kuitenkin pelastuva, jos vain pysyy uskossa ja rakkaudessa ja viettää hillittyä, Jumalalle pyhitettyä elämää.

        1 Kor 14:32 Profeetat pystyvät hallitsemaan henkilahjojaan,
        33 sillä Jumala ei ole epäjärjestyksen vaan rauhan Jumala. Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa,
        34 naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.
        35 Jos he tahtovat tietoa jostakin, heidän on kysyttävä sitä kotona omalta mieheltään, sillä naisen on sopimatonta puhua seurakunnan kokouksessa.
        36 Teidänkö luotanne Jumalan sana on lähtenyt liikkeelle? Tai onko se tullut pelkästään teidän luoksenne?
        37 Jos joku uskoo olevansa profeetta tai saaneensa muita Hengen lahjoja, hänen tulee tietää että tämä, mitä kirjoitan, on Herran käsky.

        >>Paavali nimenomaan kieltää kaiken puhumisen ja opettamisen seurakunnassa.<<

        Tarkoitin, että Paavali nimenomaan kieltää kaiken NAISTEN puhumisen ja opettamisen seurakunnassa.


    • Anonyymi

      Eikä sellainen ole mitään uskoa että jakelee sieltä täältä Raamatunlauseita aivan kuin niillä olisi joku merkitys johonkin asiaan tai ne edes kertoisivat jonkin uskosta. Ne ovat kyllä Jumalan sanaa ja niissä on totuus ja Jumalan ilmoitus, mutta ei niillä ole mitään yleistä merkitystä kellekään kun niitä vain lainaillaan sieltä täältä. Mitä ne kellekään merkitsevät. Eivät yhtään mitään lainaajalle eikä muillekaan.

      Jos pappikin vain pitäisi saarnan, lainaisi muutaman kohdan Raamatusta ja sitten seurakunta lähtisi kotiin, niin ajattelisivat että mitä tätäkin piti tulla kuulemaan, kyllä me Raamattua osaamme lukea kotonakin.

      Ja jos pappi vielä joka sunnuntai latelisi aivan samat raamatunkohdat, niin voisi olla seurakunta aika kypsynyt vaikka miten on sitä Raamatun sanaa mutta kun kaikki osaisi ne jo ulkoa.

      • Anonyymi

        Sinulla ei ole mitään uskoa.


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      65
      1468
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1309
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1152
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1109
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      26
      891
    6. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      775
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      51
      674
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      88
      618
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      181
      617
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      614
    Aihe