Yläluomien leikkaus Helsingissä

Anonyymi-ap

Pitäisi mennä yläluomien leikkauksen, kun luomet roikkuvat monella vekillä silmien päällä. Menen yksityiselle, mutta minne? Pelottaa, jos tulee komplikaatioita.
Onko kellään tuoreita kokemuksia - suosituksia.

10

254

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Up! Etsinyt myös tietoa ha tuntuu että lähes kaikki kirurgit haukuttu pystyyn ja ei ole oltu tyytyväisiälopputulokseen

    • Anonyymi

      Vastaavaa suunnitteilla tuonnemmaksi, joskaa kesäkausi & aurinko arville ei kait ole se ideaali ajoitus.

      Kiinnostaisi tietää millä kriteereillä kirurgit määrittelevät poistettavan määrän, eli ei liikaa eikä liian vähän.

      Lääketieteellisten kriteerien lisäksi tuo lienee myös osin sunbjektiivinenkin arvio, sillä vaikkapa viisi eri kirurgia saattaisi päätyä ainakin osin erilaiseen poistoon potilaan x tapauksessa.

      Sitten muuan käytännön "jääkaappijuttu."

      Ilmeisesti operaation jälkeen tulisi voida pysyä parisen viikkoa poissa ihmisten ilmoilta ja siitä herääkin avoin kysymys, että miten "säilyy hnegissä" eli miten organisoi __terveellisen__ muonituksensa, jossa valmis-roskaruoka out. Elintarvikkeita ei tee mieli netin kautta tilailla.

      • Anonyymi

        Riippuu leikkaustekniikasta kuinka pian uskaltautuu ihmisten ilmoille. Laser ja radiotaajuusveitsi eivät yleensä aiheuta kuin hyvin pieniä mustelmia. Leikkaushaava peitetään yleensä ihonvärisellä haavateippisuikaleella, joten aika läheltä pitää katsoa että näkyy.

        Itse olen leikkausten jälkeen pärjännyt sillä että olen tehnyt ruokia valmiiksi pakasteeseen ja täyttänyt jääkaapin ennen leikkaukseen lähtöä.
        Ainakin S-kauppojen nettipalveluissa kerääjät kiertävät myymälässä ja ottavat samoja ruokatarvikkeita tilaukseen kuin ostaisit itsekin. Ainakin jotkut keräilijät näyttävät ottavan hyllystä vähän tuoreempaa tavaraa


      • Anonyymi

        Aina voi tarvittaessa käyttää aurinkolaseja, että en näe ongelmaa liikkua ihmisten ilmoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu leikkaustekniikasta kuinka pian uskaltautuu ihmisten ilmoille. Laser ja radiotaajuusveitsi eivät yleensä aiheuta kuin hyvin pieniä mustelmia. Leikkaushaava peitetään yleensä ihonvärisellä haavateippisuikaleella, joten aika läheltä pitää katsoa että näkyy.

        Itse olen leikkausten jälkeen pärjännyt sillä että olen tehnyt ruokia valmiiksi pakasteeseen ja täyttänyt jääkaapin ennen leikkaukseen lähtöä.
        Ainakin S-kauppojen nettipalveluissa kerääjät kiertävät myymälässä ja ottavat samoja ruokatarvikkeita tilaukseen kuin ostaisit itsekin. Ainakin jotkut keräilijät näyttävät ottavan hyllystä vähän tuoreempaa tavaraa

        Niin, en tiedä keskimääräisistä toipumisajoista sen enmpää, mutta lähipiirissä on kaksi henkilöä jotka olivat yläluomioperaation jälkeen kuin nyrkkeilymatsissa turpiinsa saaneen näköisiä ja vei melkoisen tovin ennenkuin tilanne siistiytyi. Käytetystä leikkaustekniikasta en ole tietoinen, mutta molemmilla oli aikas reippaasti poistettavaa, josko sekin vaikuttaisi asiaan.

        Parin viikon muonituksessa (johon tulisi varautua) on haasteena se, kun tuoretuotteet eivät niin kauaa säily, hedelmät & Co. Tällä hetkellä "pakkaskaappia" ei ole taloudessa. Tuoretuotteita ei tee kovin mieli tilata, sillä ne tulisi voida itse valita, kun kaikki myyntihyllyissä olevat eivät ole täydessä tikissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aina voi tarvittaessa käyttää aurinkolaseja, että en näe ongelmaa liikkua ihmisten ilmoilla.

        No, tuo riippuu täisin siitä millaisessa kuosissa tilanne on. Ne pokat kun eivät piilota niiden ulkopuolisillekin alueille levinneitä mustelmia ja turvotusta. Riippuu tapauksesta.

        Tietysti aina voi asialle viitata kintaalla ja antaa palaa vain, vaikka olisikin mukavempi toipua diskreetosti karanteenissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, en tiedä keskimääräisistä toipumisajoista sen enmpää, mutta lähipiirissä on kaksi henkilöä jotka olivat yläluomioperaation jälkeen kuin nyrkkeilymatsissa turpiinsa saaneen näköisiä ja vei melkoisen tovin ennenkuin tilanne siistiytyi. Käytetystä leikkaustekniikasta en ole tietoinen, mutta molemmilla oli aikas reippaasti poistettavaa, josko sekin vaikuttaisi asiaan.

        Parin viikon muonituksessa (johon tulisi varautua) on haasteena se, kun tuoretuotteet eivät niin kauaa säily, hedelmät & Co. Tällä hetkellä "pakkaskaappia" ei ole taloudessa. Tuoretuotteita ei tee kovin mieli tilata, sillä ne tulisi voida itse valita, kun kaikki myyntihyllyissä olevat eivät ole täydessä tikissä.

        Toipumisaika on sentään suhteellisen lyhyt, joten kyllä sen kestää ilman päivittäistä tuoretta salaattiannostakin. Ruokavaliota voi muuttaa siksi ajaksi. Tuo ettei taloudessa ole pakastinta, tuntuu nykypäivänä todella oudolta, mutta kasvikset voi korvata myös juureksilla jotka säilyvät jääkaapissakin. En minäkään tilaisi pakasteita kotiin toimituksena (enää, kokemusta on), koska olen nähnyt niiden keräilyn ja ne ehtii sulamaan ainakin osittain ennen kuin viedään kaupan pakastimeen odottamaan toimitusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toipumisaika on sentään suhteellisen lyhyt, joten kyllä sen kestää ilman päivittäistä tuoretta salaattiannostakin. Ruokavaliota voi muuttaa siksi ajaksi. Tuo ettei taloudessa ole pakastinta, tuntuu nykypäivänä todella oudolta, mutta kasvikset voi korvata myös juureksilla jotka säilyvät jääkaapissakin. En minäkään tilaisi pakasteita kotiin toimituksena (enää, kokemusta on), koska olen nähnyt niiden keräilyn ja ne ehtii sulamaan ainakin osittain ennen kuin viedään kaupan pakastimeen odottamaan toimitusta.

        Toipumisaika, nyt oli kyse varautumisesta kahden viikon karenssiin. Kun on tottunut siihen, että terveys on lautasella, niin ruokavalion muutos roskaruoan suuntaan, vaikka vain viikoksikin on varsin vastenmielinen ajatus. Ensimmäinen viikkohan menisi ihan ok, mutta toinen viikko olisi ruoan suhteen se haasteellinen.

        Oli myöskin kyse tuoretuotteiden tilaamisesta (jotka tulisi voida itse valita), ei pakasteiden tilaamisesta.

        Kauan sitten luovuin pakkasesta kun sille oli lopputulemana varsin vähän käyttöä, eikä sitten muutojen myötä ole tullut sellaista hankittua, ei edes yhdistelmäkaappina. Tokihan vaikka hyvän yhdistelmäkaapin pakkanen voisi joissakin tilanteissa olla hyvä apupyörä, kuten nyt avauksen aihepiirissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toipumisaika, nyt oli kyse varautumisesta kahden viikon karenssiin. Kun on tottunut siihen, että terveys on lautasella, niin ruokavalion muutos roskaruoan suuntaan, vaikka vain viikoksikin on varsin vastenmielinen ajatus. Ensimmäinen viikkohan menisi ihan ok, mutta toinen viikko olisi ruoan suhteen se haasteellinen.

        Oli myöskin kyse tuoretuotteiden tilaamisesta (jotka tulisi voida itse valita), ei pakasteiden tilaamisesta.

        Kauan sitten luovuin pakkasesta kun sille oli lopputulemana varsin vähän käyttöä, eikä sitten muutojen myötä ole tullut sellaista hankittua, ei edes yhdistelmäkaappina. Tokihan vaikka hyvän yhdistelmäkaapin pakkanen voisi joissakin tilanteissa olla hyvä apupyörä, kuten nyt avauksen aihepiirissä.

        Pieni lisäys edelliseen ja jääkaappijuttuun.

        Terveellisessä ravitsemuksessa antiinflamatoorista ruokavaliota voisi pitää punaisena lanakana suunnilleen kaikkeen. Se on hyväksi sydän-verisuonistolle, aivoille, sisäelimille, kuin vatsan floorallekin, vatsa on ihmisen toiset aivot.

        Bonuksena ihokin voi paremmin ja painokin säylyy hyvänä.

        Aiheesta on kirjoitettu kiinnostavia kirjojakin.

        "Tulehdusta alentava ruokavalio"

        - https://suomenterveysravinto.fi/blogi/tulehdusta-alentava-ruokavalio/


    • Anonyymi

      Ei sitä etukäteen voi tietää miten ne just sulla paranee, että kirraako arpi ja meneekö silmäs enää kunnolla kiinni kuuna päivänä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5338
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2396
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1917
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      45
      1625
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1571
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1368
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      7
      1248
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1219
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe