Mikä on paras b segmentin auto

Anonyymi-ap

Yksineläjälle? Onko suosituksia ja perusteluja? Toyota yaris vai volkswagen polo vai mahdollisesti joku muu?

61

647

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      joku muu

    • Anonyymi

      Joku muu: Citroen C3

      Perustelut:

      -pienivikainen, kyllä, vastoin kaikkia ennakkoluuloja
      -hiljainen
      -lämmin talvella
      -hyvä ajaa, ajo-ominaisuudet kuin kertaluokkaa suuremmissa autoissa
      -pieni kulutus, no se on kaikissa tämän kokoluoka autoissa

      https://www.nettiauto.com/citroen/c3/13960681

      Just katsastettu, ilmastoitu, nokkahihna vaihdettu. Kyseisessä yksilössä lyömätön hinta/laatu-suhde, pääomakulut ja arvonalennus jää minimaalisen pieniksi,

      • Anonyymi

        Onko tuo sun auto?


      • Anonyymi

        Ajoin sijaisautona C3:lla ja totesin, että on todella ikävän tuntuinen auto.
        Polo, Fabia, Clio, siinä järkevät vaihtoehdot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajoin sijaisautona C3:lla ja totesin, että on todella ikävän tuntuinen auto.
        Polo, Fabia, Clio, siinä järkevät vaihtoehdot.

        Lisään tuohon vielä Ford Fiestan, joka on ehkä jopa numero 1.


      • Anonyymi

        Runkkarin auto on citikka, ei ehri runkkaahhan!! 😂😂😂😂😂😂🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣😅😅😅😅😅😅😅😅


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään tuohon vielä Ford Fiestan, joka on ehkä jopa numero 1.

        Ecoboost on lyhytikäinen moottori, ei ikinä.


    • Anonyymi

      Entäs Wolkswagen Nubira tai Chevrolet Golf?

      Itellä on Toyota Ceed. Tämä on kylläkin perhe auto.

      • Anonyymi

        Et taida tuntea autoja kovin hyvin.
        Toyota ja Ceed eivät kuulu yhteen.
        Ceed on joku korealainen!
        Käypä vielä tavaamassa, mitä takaluukussa lukee!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et taida tuntea autoja kovin hyvin.
        Toyota ja Ceed eivät kuulu yhteen.
        Ceed on joku korealainen!
        Käypä vielä tavaamassa, mitä takaluukussa lukee!

        Äläs nyt, eihän kommentissa ollut mitään auton ja mallin tunnistukseen viittaavia puutteita.
        Olihan ennen monellakin Opel korroosio merkkinen auto kaksivärisenä, valkoinen jossa ruskeita pilkkuja.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Entäpä kia rio? Semmoinenkin kävi mielessä.

        ap


    • Anonyymi

      Pitäisi tietää budjetti ja mitkä asiat ovat sulle tärkeitä että pystyisi vastaamaan tuollaiseen kysymykseen.

      • Anonyymi

        Suurimmalle osalle ihmisistä tärkeysjärjestys on:

        -ulkonäkö
        -väri
        -audiojärjestelmä
        -vanteet
        -miten puhelin kytkeytyy autoon


      • Anonyymi

        Ajattelin uudehkoa joka olisi myös hyvännäköinen peruutuskamera ja automaattivaihteet olisi plussaa myös led valot edes jossain edessä tai takana tai vaikka päivävalot. Olisi myös kiva jos sisustuksessa myös olisi jotain somisteita. Pelkkä musta muovinen kojelauta on vähän masentava. Jakopää ketjulla olisi iso plus.

        ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajattelin uudehkoa joka olisi myös hyvännäköinen peruutuskamera ja automaattivaihteet olisi plussaa myös led valot edes jossain edessä tai takana tai vaikka päivävalot. Olisi myös kiva jos sisustuksessa myös olisi jotain somisteita. Pelkkä musta muovinen kojelauta on vähän masentava. Jakopää ketjulla olisi iso plus.

        ap

        Vastaan vielä omaan viestiini nissan micra näyttää äkikseltään hyvältä vaihtoehdolta joka täyttää nuo kaikki toiveeni.

        ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajattelin uudehkoa joka olisi myös hyvännäköinen peruutuskamera ja automaattivaihteet olisi plussaa myös led valot edes jossain edessä tai takana tai vaikka päivävalot. Olisi myös kiva jos sisustuksessa myös olisi jotain somisteita. Pelkkä musta muovinen kojelauta on vähän masentava. Jakopää ketjulla olisi iso plus.

        ap

        Joidenkin b-segmentti uusien autojen tuotanto on lopetettu ainaki toistaiseksi. Johtuen että valmistajat odottivat Euro 7 voimaantuloa, joka ei sitten tullukkaan. En tiedä jatkavatko tuotantoa vai eivät ??

        Esim. tuota Nissan Micraa ei ole saatavilla tehdastilauksena (ainakaan nettiauton mukaan) tämän vuoden mallia. Eikä Poloa ... Autoliikkeet myyvät vain varastoja tyhjiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajattelin uudehkoa joka olisi myös hyvännäköinen peruutuskamera ja automaattivaihteet olisi plussaa myös led valot edes jossain edessä tai takana tai vaikka päivävalot. Olisi myös kiva jos sisustuksessa myös olisi jotain somisteita. Pelkkä musta muovinen kojelauta on vähän masentava. Jakopää ketjulla olisi iso plus.

        ap

        Kun tuollaisesta hajoaa automaattilaatikko, auto on romu sen jälkeen. Myöskään ketju-jakopään merkitystä en ymmärrä, ketju tuottaa useimmille valmistajille enemmän ongelmia kuin hihna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joidenkin b-segmentti uusien autojen tuotanto on lopetettu ainaki toistaiseksi. Johtuen että valmistajat odottivat Euro 7 voimaantuloa, joka ei sitten tullukkaan. En tiedä jatkavatko tuotantoa vai eivät ??

        Esim. tuota Nissan Micraa ei ole saatavilla tehdastilauksena (ainakaan nettiauton mukaan) tämän vuoden mallia. Eikä Poloa ... Autoliikkeet myyvät vain varastoja tyhjiksi.

        Tai oikeastaan se euro 7 tuli, mutta lievennettynä..
        https://tekniikanmaailma.fi/polttomoottorien-kuoliniskuksi-luonnehditut-euro-7-paastoluokitukset-lievenivat-autoala-huokaisi-helpotuksesta/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun tuollaisesta hajoaa automaattilaatikko, auto on romu sen jälkeen. Myöskään ketju-jakopään merkitystä en ymmärrä, ketju tuottaa useimmille valmistajille enemmän ongelmia kuin hihna.

        Omassa autossani on ketju mikä on tällä hetkellä se on ollut aivan huoleton. Kovin hevillä en mene takaisin remmeihin. Eikait ne automaatit mitenkään herkästi rikki mene. Vaihtaa öljyt säännöllisesti ja muutenkin pitää autostaan huolta.

        ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai oikeastaan se euro 7 tuli, mutta lievennettynä..
        https://tekniikanmaailma.fi/polttomoottorien-kuoliniskuksi-luonnehditut-euro-7-paastoluokitukset-lievenivat-autoala-huokaisi-helpotuksesta/

        Kuten mainitsin aiemmin auton ei tarvitse olla aivan uusi mutta uudehko. Ei sillä ole mitään merkitystä auton ostajalle eikä minua kiinnosta se että varastoja myydään tyhjiksi. Normaali käytäntöhän se on. Minusta tuo päästöhomma on ihan turhaa eikä se ole itselleni tärkeä kriteeri. Jos olisin varakas harkitsisin jotain jenkkiä tai jotain isoa diesel vehjettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten mainitsin aiemmin auton ei tarvitse olla aivan uusi mutta uudehko. Ei sillä ole mitään merkitystä auton ostajalle eikä minua kiinnosta se että varastoja myydään tyhjiksi. Normaali käytäntöhän se on. Minusta tuo päästöhomma on ihan turhaa eikä se ole itselleni tärkeä kriteeri. Jos olisin varakas harkitsisin jotain jenkkiä tai jotain isoa diesel vehjettä.

        Ka siis ap:n vastaus oli unohdin lisätä.

        ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omassa autossani on ketju mikä on tällä hetkellä se on ollut aivan huoleton. Kovin hevillä en mene takaisin remmeihin. Eikait ne automaatit mitenkään herkästi rikki mene. Vaihtaa öljyt säännöllisesti ja muutenkin pitää autostaan huolta.

        ap

        "Eikait ne automaatit mitenkään herkästi rikki mene."

        Esim. volkkarien DSG on ollut erinomaisen hyvä esimerkki siitä, miten ne menee herkästi rikki. Ongelmaa on tasapainottamassa korkeat korjauskulut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Eikait ne automaatit mitenkään herkästi rikki mene."

        Esim. volkkarien DSG on ollut erinomaisen hyvä esimerkki siitä, miten ne menee herkästi rikki. Ongelmaa on tasapainottamassa korkeat korjauskulut.

        "..Esim. volkkarien DSG on ollut erinomaisen hyvä esimerkki siitä, miten ne menee herkästi rikki.."

        Joo meni joskus alkuaikoina 20 vuotta sitten, muttei enää. Itse olen ajanut 6 vuotiaalla pololla 150 000km, jossa 7 vaihteinen DSG ilman mitään ongelmia. Toimii kuin uusi.


    • Anonyymi

      Käytetty Tesla? Onhan se vähän noloa, mutta hoitaa hommansa

      • Anonyymi

        Polo tai Fiesta.


      • Anonyymi

        Ei kiitos. Ei ole minua varten sähköiset ajoneuvot eivätkä sovi käyttötarkoituksiini enkä edes luota oikein niihin.

        ap


    • Anonyymi

      "Suurimmalle osalle ihmisistä tärkeysjärjestys on:
      -ulkonäkö
      -väri"

      Miten kukaan ulkopuolinen voisi tietää millaisesta muotoilusta tai väristä tämä aloittaja pitää?

      • Anonyymi

        Kyllä. Ulkonäkö ja väri on tärkeitä varsinkin kun ostaa itselle autoa ja se pitäisi omaa silmää miellyttää kerran siihen laittaa sievoisen summan omaa rahaa. Ei ainakaan valkea ja tiettyjä harmaita sävyjä karsastan.

        ap


      • Anonyymi

        No ei todellakaan ole, ei noita Toyotia kukaan ostaisi jos olisi niin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä. Ulkonäkö ja väri on tärkeitä varsinkin kun ostaa itselle autoa ja se pitäisi omaa silmää miellyttää kerran siihen laittaa sievoisen summan omaa rahaa. Ei ainakaan valkea ja tiettyjä harmaita sävyjä karsastan.

        ap

        Ja ne harmaan sävyt on suosituimpia ja käytössä parhaita kun niissä lika näkyy vähiten.


    • Anonyymi

      Toyota Ceed tai Nissan Nynny voisivat sopia minulle, jos harmaita tai muita synkkiä värejä.

      Vielä tuli pari vaihtoehtoa mieleen: Honda Almera ja Toyota Kalos.

      -Ap

    • Anonyymi

      Tein valintani, ostan Honda Auriksen tai Toyota Civicin.

      ap

      • Anonyymi

        Jahas joku innostui pilailemaan.

        Oikea ap


      • Anonyymi

        Osta sinä vale ap vaikka sitte lada camaro tai fiat corvette 😜

        oikea ap


    • Anonyymi

      Niin ja mitä sisustukseen tai verhoiluun tulee niin käykääs ihan piruuttaan nettiautossa vilkaisemassa nissan micran sisätiloja ja sitte skoda fabian. Ero kuin yöllä ja päivällä. Fabiassa minun mielestä ankeimman ja muovisimman näköinen sisusta joka ei herätä mitään kivoja omistamisen ilon fiiliksiä. Micra on magee 😃

      ap

    • Anonyymi

      Jep, Skoda Fobia kiinnostaa nyt älyttömästi!

      Sen verran itä kiinnostaa kun nytkin rajalla tapahtuu kaikenlaista. 🕌

    • Anonyymi

      Unohdin aloittaja tunnukseni, mutta tässä se on vikalla rivillä😃

      ap

    • Anonyymi

      Toki mietin vielä Nissan Nitroa🤔

      ap

    • Anonyymi

      Tärkeintä on se että auto kulkee sukkamehulla, koska bensan hinta on melko korkea.

      Eli siis auton pitää olla pieni, mutta ei niin pieni josta sanotaan että jos käyttää turvavöitä niin se katsotaan selkärepuksi!

      ap

    • Anonyymi

      Hei, joku pilailee! Minä olen ap!

    • Anonyymi

      Jep, jep! Kukahan mahtaa olla oikea ja alkuperäinen ap?

      Minä olen, älkää enään esittäkö minua.
      Minä olen minä ja te muut olette halpoja kopioita!

      Onko Niuvan tiedoituskanava yhä auki.

      Alan jo itse seota. Kuinka pitkä matka on Kotkasta Kuopioon?🤪

    • Anonyymi

      Ei kovin pitkä matka. Auto on jo tilattu.
      Odota kotonasi kaikessa rauhass💊💉💊💉😜

    • Anonyymi

      Hei hei, olen oikea ap.

      Mitä toi pilailu oikein tarkoittaa?

      Kysyin vain teiltä arvon tietäjät kysymyksiä ja nyt joku esiintyy minuna.

      Tunnen että mieleni pirstoutuu, olen nyt skitsofrenian pauloissa.

      Vaimo, kuinka pitkä matka on vielä Kuopioon?

      Niuva ja teho-osasto!

      Apua, apua🤪💊💉

    • Anonyymi

      Huoh!! Minä olen se alkuperäinen ap!

      Älkää enää jaksako pilailla!

      Mietin vain Micraaa, mitä hittoa, hoitaja tulee etuajassa 💉💉💉😱

    • Anonyymi

      Jaahas. Joku häiriintynyt henkilö näköjään haluaa huomiota ja varmaan myös sitä saakin.

      Sopiiko millään että kaikenlainen pilailu lopetetaan ja eletään taas ihmisiksi?

      Pyydän!

      Niin olen se alkuperäinen ap ja harmittaa vietävästi kun tänne voi kirjoittaa myös mielenterveyspotilaat hoitajilta huomaamatta.

      Elikkäs ehdotan että tästä lähtien.. sorry anteeksi, lopettaa pitää, kuulen hoitaja tulossa iltalääke, tärkeä lääke, pistos tulleee koht....

    • Anonyymi

      No jopas jopas melkein 10 ap:tä meni ihan höpsis ketjuksi en seuraa enää tätä. Omikoot sitte ja valehdelkoot mitä haluavat.

      Aloittaja

      • Anonyymi

        Tämä on tyypillistä tällä suoli24 palstalla että täältä ei saa muuta kuin wit&%tuilu vastauksia.
        Paras käydä koeajamassa tai edes koeistumassa muutama suosikki joita olet katellu nettiautosta. Pelkkien kuvien tai videoiden perusteella ei kannata autoa ostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on tyypillistä tällä suoli24 palstalla että täältä ei saa muuta kuin wit&%tuilu vastauksia.
        Paras käydä koeajamassa tai edes koeistumassa muutama suosikki joita olet katellu nettiautosta. Pelkkien kuvien tai videoiden perusteella ei kannata autoa ostaa.

        On Skoda Lada, mut se on paska


    • Anonyymi

      Mites tämä vale ap vielä meuhkaa ja väittää olevansa aloittaja.

      Niin, minä itse aloitin tämän ketjun asiallisen kysymyksen kera.

      Tänne on on tullut kaikenlaisia vähemmän asiallisia kirjoituksia, jotka ovat toki hauskoja, olen nauranut aivan kippurassa, mutta joku on kirjoittanut ne kuin olisin itse ne kirjoittanut.

      Lopetan osaltani tämän aiheen vatkaamisen, eli hyvää jatkoa kaikille!

      T. Aloittaja

      ap.

    • Anonyymi

      Vatkaa vaan vaikka munias, mutta olet se joka pilas minun aloittaman keskustelun.

      ap.

    • Anonyymi

      Niinkö? Minähän se aloittaja olin, et sinä.

      Teveisin: Aloittaja

      ap

    • Anonyymi

      Perushyvä b- segmentin auto on Ranault Clio.

      Vaikkakin tämä on se kuuluisa rapea ranskalainen, niin silti tämä malli on suosikkina Wuroopassa . Eniten keski-Wuroopassa.

      • Anonyymi

        Ensimmäiseen katsastukseen pitää vaihtaa jo repullinen alustan ja ohjauksen osia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensimmäiseen katsastukseen pitää vaihtaa jo repullinen alustan ja ohjauksen osia.

        Ei pidä paikkaansa.


    • Anonyymi

      Sittehän sillä ajaa taas seuraavaan katsastukseen.
      Jäähän tästä vielä yli tyhjä reppu jota voi käyttää johonkin muuhun tarkoitukseen.

    • Anonyymi

      Renault Clio on poikamiehen perheauto!

    • Anonyymi

      Niin on ja se in hyvä auto uutena.🍟

    • Anonyymi

      Honda Jazz hybrid . Automaattina kulutus maltillinen, kun vastaavankokoiset bensa-automaatit vie kuitenkin sen 7 litraa. Itse harkitsisin myös astetta isompaa dieselfarkkua paksuksi rekisteröitynä, jos 2 paikkaisuus riittää ( Honda frv 3paikkaisena ) ois ajotuntuma etenkin matka-ajossa miellyttävämpi. Isomman auton vuotuiset kulut ei nyt kuitenkaan hirveän paljon isommat ole.

    • Anonyymi

      Ok, kiitos!

      ap

    • Anonyymi

      Mitäs jos autossa rattiin pitäisi myös ylettyä? Ainakin yaris, Renut ja Citikat jää tällöin pois. Niissä ei ole ratin säätöä lähemmäs, vain kauemmas.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1867
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1709
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      17
      1563
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1266
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1214
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1212
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1176
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1151
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1150
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      9
      1140
    Aihe