"Pietari otti Hänet erilleen. "

Anonyymi-ap

Ja Jeesus lähti opetuslapsinensa Filippuksen Kesarean kyliin. Ja tiellä hän kysyi opetuslapsiltaan ja sanoi heille: "Kenen ihmiset sanovat minun olevan?" He vastasivat hänelle sanoen: "Johannes Kastajan, ja toiset Eliaan, toiset taas jonkun profeetoista". Niin hän kysyi heiltä: "Kenenkä te sanotte minun olevan?" Pietari vastasi ja sanoi hänelle: "Sinä olet Kristus". Ja hän varoitti vakavasti heitä puhumasta kenellekään hänestä. Ja hän alkoi opettaa heille, että Ihmisen Pojan piti kärsimän paljon ja joutuman vanhinten ja ylipappien ja kirjanoppineiden hyljittäväksi ja tuleman tapetuksi, ja kolmen päivän perästä nouseman ylös. Ja tämän hän puhui peittelemättä. Silloin Pietari otti hänet erilleen ja rupesi häntä nuhtelemaan. Mutta hän kääntyi, katsoi opetuslapsiinsa ja nuhteli Pietaria sanoen: "Mene pois minun edestäni, saatana, sillä sinä et ajattele sitä, mikä on Jumalan, vaan sitä, mikä on ihmisten". Ja hän kutsui tykönsä kansan ynnä opetuslapsensa ja sanoi heille: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua. Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun ja evankeliumin tähden, hän pelastaa sen. Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saisi vahingon sielullensa? Sillä mitä voi ihminen antaa sielunsa lunnaiksi? Sillä joka häpeää minua ja minun sanojani tässä avionrikkojassa ja syntisessä sukupolvessa, sitä myös Ihmisen Poika on häpeävä, kun hän tulee Isänsä kirkkaudessa pyhien enkelien kanssa."
Markus 8:27‭-‬38 FB38

https://bible.com/fi/bible/365/mrk.8.27-38.FB38

60

361

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niin kävi että Jeesus joutui vanhinten ja ylipappien ja kirjanoppineiden hyljittäväksi ja tuleman tapetuksi.

      Siis häntä vainosivat ylin uskonnollinen joukko ja lähinnä sapatin vuoksi.

      Jumalattomat roomalaiset eivät olisi halunneet Häntä missään nimessä tuomita.

      Tässä asiassa kyllä voidaan syyttää uskovia. Voi sanoa että oli uskonnon syyt että Jeesus tapettiin. Farisealaisen lakihenkisen uskon syytä. Heille Jeesus onkin yhä kova pala kun Jeesuksen risti pitäisi sovittaa jotenkin siihen että minä se tässä itse itseni vanhurskautan. He ovat siis ristin vihollisia vaikka eivät sitä myönnä. Paavalille se oli taasen tärkein asia.

      • Anonyymi

        No sattuuhan tuota, tärkeämmillekin ihmisille. Sitäpaitsi tuomiosta valitusaika on mennyt jo umpeen.
        Että voisitte viimein keskittyä olennaiseen eli nykyaikaan ja tulevaisuuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sattuuhan tuota, tärkeämmillekin ihmisille. Sitäpaitsi tuomiosta valitusaika on mennyt jo umpeen.
        Että voisitte viimein keskittyä olennaiseen eli nykyaikaan ja tulevaisuuteen.

        No jos nyt edes siihen , että mikä on Jumala ja mikä Saatana.


      • Anonyymi

        Paavalin tärkein asia oli, että kukaan ei tee ihmeitä sekä saadaan Israelin Jumala julistettua kuoliaaksi ja tilalle uhrikulttijumala muka Israelin Jumalana, ja synti-sana kehiin ihmisten kiristämiseksi. kyseessä on mafia ja rahankeruu on suojelurahan perimistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavalin tärkein asia oli, että kukaan ei tee ihmeitä sekä saadaan Israelin Jumala julistettua kuoliaaksi ja tilalle uhrikulttijumala muka Israelin Jumalana, ja synti-sana kehiin ihmisten kiristämiseksi. kyseessä on mafia ja rahankeruu on suojelurahan perimistä.

        Jeesuksen uhripalvonnalla ja ehtoollisella julistetaan Jeesuksen opettamaa Israelin Jumalaa teurastettuna uhrilampaana itsen puolesta tosi Jumalana - mikä tässä nyt on vaikea ymmärtää? Ei kai nyt Jumalaa itselkeen uhrara teurastettuna UHRILAMPAANA, vaan Saatanalle.

        Löytyy Matt.13:33 ja 1.Kor.5:7

        Mitähän jos lukisitte nyt vihdoinkin nuo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavalin tärkein asia oli, että kukaan ei tee ihmeitä sekä saadaan Israelin Jumala julistettua kuoliaaksi ja tilalle uhrikulttijumala muka Israelin Jumalana, ja synti-sana kehiin ihmisten kiristämiseksi. kyseessä on mafia ja rahankeruu on suojelurahan perimistä.

        Sieltä Roomastahan ne molemmat tulevat, kuten EU:n perustamissopimus - kaikki tiethän vievät Roomaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sieltä Roomastahan ne molemmat tulevat, kuten EU:n perustamissopimus - kaikki tiethän vievät Roomaan.

        Ja se mistä on yhdistyneet maailman tiedustelupalvelut - KGB rintarinnan CIA: n kanssa - yhtenä Mossadina maailmaa johtanut, on nimeltään P2.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jos nyt edes siihen , että mikä on Jumala ja mikä Saatana.

        Vähän fiksummat keräilee Pokemon-kortteja ja vertailee niitä.
        Niissä on sentään jotain realismia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No sattuuhan tuota, tärkeämmillekin ihmisille. Sitäpaitsi tuomiosta valitusaika on mennyt jo umpeen.
        Että voisitte viimein keskittyä olennaiseen eli nykyaikaan ja tulevaisuuteen.

        Tällä ikää näkee jo liian selvästi kuinka paljon Raamatussa on satuja ja ihmisten ajatuksia.

        Säälittävää.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Tällä ikää näkee jo liian selvästi kuinka paljon Raamatussa on satuja ja ihmisten ajatuksia.

        Säälittävää.

        Kaksi SääIittävää nàismaista ToIIoa siellä.
        🤓


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaksi SääIittävää nàismaista ToIIoa siellä.
        🤓

        Mitä muuten luulet tuolla tyylillä saavuttavasi?


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Mitä muuten luulet tuolla tyylillä saavuttavasi?

        Et saavuta tyylilläsi mitään.
        🤓


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et saavuta tyylilläsi mitään.
        🤓

        Olen kyllä. Olen kiertänyt fillarilla Suomea ja Tanskaa. Sekä ollut samassa juoksussa Virenin kanssa, ja olin lopussa edellä.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Olen kyllä. Olen kiertänyt fillarilla Suomea ja Tanskaa. Sekä ollut samassa juoksussa Virenin kanssa, ja olin lopussa edellä.

        OIet surkein ToIIo koskaan.
        🤓


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jos nyt edes siihen , että mikä on Jumala ja mikä Saatana.

        No jos nyt edes siihen , että mikä on Jumala ja mikä Saatana.

        Jumala ja allah..Islam:(


      • Anonyymi

        Etsitäänkö kartasta KESAREA


    • Anonyymi

      Itseasiassa se heijastuu tähän päivään aivan täydellisesti.

      Vaikka ehkä maailma muutoin on muuttunut tuhansien vuosien aikana, niin ei ihmisen uskonnollinen elämä millään tavalla. Aivan samat lainalaisuudet, kinat ja kiistat ovat arkipäivää.

      Fariseukset meillä on keskellämme. Jeesus ei tosin enää ole fyysisesti läsnä, mutta Jumalan Hengen kautta kyllä ja suhdekuvio on aivan sama kuin silloin.

    • Anonyymi

      Jeesus opetti Israelilaisten Jumalana edelleenkin ISRAELILAISENA ja sanoi juutalaisten Jumalaa Saatanaksi ja tapettiin jumalanpilkkasyytteellä.

      Juutalaisten Jumala puhuu 5.Moos.4:10 eteenpäin.

      Onko teidän mielrstänne taivasten valtakunnan isä Jumala?

      • Anonyymi

        Nyt on joku niin harhaoppinen että jo ajaa rajoittimia vastaan.

        Voi sen UT:n ottaa kauniiseen käteen ja lukea miten fariseukset koko ajan kyyläsivät miten Jeesus ei vietä sapattia ja päättivät sairaan parantamisen jälkeen että tappavat hänet.

        Oikeudessa eivät voineet sapattisäädöksistä syyttää, mutta yrittävät sanoa roomalaisille että sanoo olevansa Jumala jos roomalaiset eivät pitäisi siitä koska asettuu keisarin yläpuolelle maan päällä, mutta päinvastoin roomalaiset säikähtivät asiaa, että tämän miehen verta emme halua päällemme. Ei Jeesusta tuomittu virallisesti yhtään mitään. Hän joutui ristille kuin tavan mukaan yksi syytetty vapautettiin ja Jeesusta ei. halutti vapauttaa. Ristilläkin ryöväri sanoi että Jeesus on siellä syyttä ja me syyllisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on joku niin harhaoppinen että jo ajaa rajoittimia vastaan.

        Voi sen UT:n ottaa kauniiseen käteen ja lukea miten fariseukset koko ajan kyyläsivät miten Jeesus ei vietä sapattia ja päättivät sairaan parantamisen jälkeen että tappavat hänet.

        Oikeudessa eivät voineet sapattisäädöksistä syyttää, mutta yrittävät sanoa roomalaisille että sanoo olevansa Jumala jos roomalaiset eivät pitäisi siitä koska asettuu keisarin yläpuolelle maan päällä, mutta päinvastoin roomalaiset säikähtivät asiaa, että tämän miehen verta emme halua päällemme. Ei Jeesusta tuomittu virallisesti yhtään mitään. Hän joutui ristille kuin tavan mukaan yksi syytetty vapautettiin ja Jeesusta ei. halutti vapauttaa. Ristilläkin ryöväri sanoi että Jeesus on siellä syyttä ja me syyllisiä.

        Syytettiin noituudesta ja Jumalan (juutalaisten uhrikulttijumalan) pilkasta. Vastusti Jahven temppeliå, Mooseksen lakia, sekä rituaaleja (uhraaminen), eikä tarvitse kuin lukea sata kertaa laittamani wikilinkki Pyhä Stafanos, jossa viitteet Apostolien tekoihin. syytteet löytyvät myös Lutherin kirjasta Juutalaisista ja heidän valheistaan.

        Ja sitten ei tarvitse muuta lukea kuin Jeremian kirjan luku 7, jonka olen yli tuhat kertaa laittanut, kun Israelin Jumala - mihin lukuun yhdistyvät Jeesuksen sanat 'ryövärien luola' - sanoo, että juutalaiset (Benjaminin heimo, ei isrselin heimo - Israelin heimon he tappoivat) saastuttivat hänen nimiinsä laitetun temppelin viemällä sinne uhrikultti-iljetyksen ja kieltää viattoman veren vuodattamisen.

        Ja sitten Jeesus on uskovaisten teurastettu lammasuhri viattomana uhrilampaana ja tosi Jumalana kuoliaaksinkidutettuna

        Voi hyvä helvetti tätä järjen köyhyyttä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syytettiin noituudesta ja Jumalan (juutalaisten uhrikulttijumalan) pilkasta. Vastusti Jahven temppeliå, Mooseksen lakia, sekä rituaaleja (uhraaminen), eikä tarvitse kuin lukea sata kertaa laittamani wikilinkki Pyhä Stafanos, jossa viitteet Apostolien tekoihin. syytteet löytyvät myös Lutherin kirjasta Juutalaisista ja heidän valheistaan.

        Ja sitten ei tarvitse muuta lukea kuin Jeremian kirjan luku 7, jonka olen yli tuhat kertaa laittanut, kun Israelin Jumala - mihin lukuun yhdistyvät Jeesuksen sanat 'ryövärien luola' - sanoo, että juutalaiset (Benjaminin heimo, ei isrselin heimo - Israelin heimon he tappoivat) saastuttivat hänen nimiinsä laitetun temppelin viemällä sinne uhrikultti-iljetyksen ja kieltää viattoman veren vuodattamisen.

        Ja sitten Jeesus on uskovaisten teurastettu lammasuhri viattomana uhrilampaana ja tosi Jumalana kuoliaaksinkidutettuna

        Voi hyvä helvetti tätä järjen köyhyyttä!

        Ja nämä kaikki lukemattomat kirjoitusvirheet syntyvät siitä, kun samaan aikaan seison nuoralla yhdellä jajalla, kun tarkoitus on päästä toiseen päähän ennen kuin tämä teidän paska pallonne pamahtaa.


    • Anonyymi

      Sen jonkun harhaoppisen nimi on Raamattu, joka totuutena ei suostukaan taipumaan teidän valheisiinne - on kutsuttu myös Jumalan Sanaksi.

      • Anonyymi

        Lisäystä - uskovaiset, teidän valheillenne on tullut peräseinä vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäystä - uskovaiset, teidän valheillenne on tullut peräseinä vastaan.

        Ilmestyskirjasta voitte lukes, että.mitä teille nyt tapahtuu seuraavaksi - nokkiiko petolinnut rastonne vai upotetaanko Saatananne kanssa tuliseen järveen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmestyskirjasta voitte lukes, että.mitä teille nyt tapahtuu seuraavaksi - nokkiiko petolinnut rastonne vai upotetaanko Saatananne kanssa tuliseen järveen.

        Ja minun ei tarvitse Jumalan Sanasta tikkuakaan tinkiä, joilla sanoilla voin täysin vapaasti ronkkia teidän silmiänne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja minun ei tarvitse Jumalan Sanasta tikkuakaan tinkiä, joilla sanoilla voin täysin vapaasti ronkkia teidän silmiänne.

        Se on sitten toinen asia, että onko tämä mitenkään miellyttävä osajako maailmassa - voisi sen minun puolesta tehdä vaikka naapurikin.


    • Anonyymi

      Takaapäi miehekkäästi?

    • Anonyymi

      Sieltä Raamatustahan se luetaan ilman höyrypäisyyttä, että miten Jeesuksella on fariseuksilla oli kitkaa sapatista. Fariseusten mielestä Jeesus ei ensinnäkään viettänyt sapattia ja kaiken lisäksi meni parantamaan sairaan sapattina. Siitä kimpaantuivat aivan kuten kunnon fariseuksen tuleekin ja päättivät että Jeesus tapetaan. Mitään muuta syytä he eivät siihen nähneet. Tai ainakaan kertomus Jeesuksesta UT:ssa ei sitä kerro. Jos netistä löytää jotain hassuja tarinoita, niin se on jo toinen tarina se.

      Jeesuksen syyttäminen meni siten että fariseukset eivät voineet sanoa tietenkään että tämä mies ei vietä sapattia kun roomalaiset olivat kurkkua myöten täynnä juutalaisten uskonkiistoja. Sitä höyrypäisyyttä, syyttelelyä ja itsevarmuutta mitä se luo. Jeesukselle piti keksiä joku muu syyte. Yritettiin keksiä että sanoo olevansa Jumala, mikä sai tosiaan pakanalliset, jumalattomat roomalaiset säikähtämään, että jos onkin totta. Sitä riskiä ei oteta. Kiihkofariseukset kyllä saattoivat sen riskin ottaa ja pyysivät että Jeesuksen veri tulee heidän päälleen.

      Eihän tässä kaikessa sinällään ole yhtään mitään ihmeellistä. Ei mitään sen ihmeellisempää kuin muissakaan UT:n tarinoissa. Ne kertovat yhtä tänäkin päivänä milllaisia höyrypäitä fariseukset ovat.

      • Anonyymi

        Oliko oikein äänityslaitteet päällä, kun kinasivat ja nauhan voi kuunnella youtubesta, niin katoaa höyrypäisyys?


      • Anonyymi

        "Sieltä Raamatustahan se luetaan ilman höyrypäisyyttä, että miten Jeesuksella on fariseuksilla oli kitkaa sapatista. "

        Samoin Raamatusta luetaan ilman höyrypäisyyttä, että Jeesus sanoo hänet lähettäneen isän olevan ihminen.

        Johanneksen evankeliumi:

        8:16 Ja vaikka minä tuomitsisinkin, niin minun tuomioni olisi oikea, sillä minä en ole yksinäni, vaan minä ja hän, joka on minut lähettänyt.
        8:17 Onhan teidän laissannekin kirjoitettuna, että kahden ihmisen todistus on pätevä.
        8:18 Minä olen se, joka todistan itsestäni, ja minusta todistaa myös Isä, joka on minut lähettänyt."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sieltä Raamatustahan se luetaan ilman höyrypäisyyttä, että miten Jeesuksella on fariseuksilla oli kitkaa sapatista. "

        Samoin Raamatusta luetaan ilman höyrypäisyyttä, että Jeesus sanoo hänet lähettäneen isän olevan ihminen.

        Johanneksen evankeliumi:

        8:16 Ja vaikka minä tuomitsisinkin, niin minun tuomioni olisi oikea, sillä minä en ole yksinäni, vaan minä ja hän, joka on minut lähettänyt.
        8:17 Onhan teidän laissannekin kirjoitettuna, että kahden ihmisen todistus on pätevä.
        8:18 Minä olen se, joka todistan itsestäni, ja minusta todistaa myös Isä, joka on minut lähettänyt."

        Jeesuksen puhuma isä Jumala on ihminen. Ilman höyrypäisyyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen puhuma isä Jumala on ihminen. Ilman höyrypäisyyttä.

        Siinä Jeesus nyt keskustelee ja kinaa fariseusten kanssa ja sanoo samassa yhteydessä näinkin:

        8:42 Jeesus sanoi heille: "Jos Jumala olisi teidän Isänne, niin te rakastaisitte minua, sillä minä olen Jumalasta lähtenyt ja tullut; en minä ole itsestäni tullut, vaan hän on minut lähettänyt.
        8:43 Minkätähden te ette ymmärrä minun puhettani? Sentähden, että te ette kärsi kuulla minun sanaani.
        8:44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.

        Huomatkaa persoona 'hän'.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä Jeesus nyt keskustelee ja kinaa fariseusten kanssa ja sanoo samassa yhteydessä näinkin:

        8:42 Jeesus sanoi heille: "Jos Jumala olisi teidän Isänne, niin te rakastaisitte minua, sillä minä olen Jumalasta lähtenyt ja tullut; en minä ole itsestäni tullut, vaan hän on minut lähettänyt.
        8:43 Minkätähden te ette ymmärrä minun puhettani? Sentähden, että te ette kärsi kuulla minun sanaani.
        8:44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.

        Huomatkaa persoona 'hän'.

        Näin Jeesuksen sanoin juutalaisten isä Jumala on Perkele tunnetaan myös nimellä Saatana - on sillä nimellä 1992 käännöksessä. Todistettu Baal-jumalaksi myös arkeologisin löydöksin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin Jeesuksen sanoin juutalaisten isä Jumala on Perkele tunnetaan myös nimellä Saatana - on sillä nimellä 1992 käännöksessä. Todistettu Baal-jumalaksi myös arkeologisin löydöksin.

        Emme usko 🙊
        Emme usko 🙈
        Emme usko 🙉


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin Jeesuksen sanoin juutalaisten isä Jumala on Perkele tunnetaan myös nimellä Saatana - on sillä nimellä 1992 käännöksessä. Todistettu Baal-jumalaksi myös arkeologisin löydöksin.

        Jeesuksen nimeen.
        Katoa täältä ainiaaksi.
        Jumala aiheuttakoon rajun suonitukoksen aivoihisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Emme usko 🙊
        Emme usko 🙈
        Emme usko 🙉

        Niin, ette usko Jeesusta - onhan tämä nyt tullut jo monta kertaa selville.


    • Anonyymi

      On se Jeesuksen ja juutalaisten kina youtubessa, opetuslapset kuvasivat sen vuorotellen ettei herätä fariseusten huomiota. Aivan kuten nykyisin kuvataan jos joku tulee ämpyilemään jostain vaikka mopolla ajosta.

      He kuvasivat senkin kun Jeesus sanoi fariseuksia kyykäärmeen sikiöiksi, valkeaksi kalkituksi haudaksi ja sanoi että olette kaikki ne aikaisemmatkin tappaneet mitkä Jumala on lähettänyt. Sitten opetuslapset kuvasivat sen kun Jeesus paransi sairaan ja sitten kun fariseukset tulivat hänelle siitä kiivailemaan eikä Jeesus välittänyt mitään, vaan sanoi että Isäni tekee työtä alati, myös minä. He saivat myös sen kuvattua kun fariseukset päättivät että nyt riitti, tapetaan tuo mies kun häpäisee noin sapatin.

      Video oli youtubessa, mutta poistivat sen kun katsoivat olevan sen liian rasistinen juutalaisia kohtaan sekä antavan kuvan miten haluavat viattomia ihmisiä tappaa.

      • Anonyymi

        Jos olisi, niin olisi jo sensuroitu Israelin tilanteen vuoksi, kun kaikki olisivat Hamasin puolella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olisi, niin olisi jo sensuroitu Israelin tilanteen vuoksi, kun kaikki olisivat Hamasin puolella.

        Haluatko lainauksia Jumalan sanasta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Haluatko lainauksia Jumalan sanasta?

        Vaikka kirkossa sanotaan aina, että "tämä on Jumalan sanaa", niin se ei pidä paikkaansa.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Vaikka kirkossa sanotaan aina, että "tämä on Jumalan sanaa", niin se ei pidä paikkaansa.

        Emme voi paeta totuutta.

        Siellä kaksi nàismaista.
        🤓


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Vaikka kirkossa sanotaan aina, että "tämä on Jumalan sanaa", niin se ei pidä paikkaansa.

        No, ei kirkossa voikaan pitää paikkaansa, koska juutalaisten huijauksella, kun he veivät uhrikultin Israelin Jumalan nimiin laitettuun temppeliin jumalana onkin saatana,jos uskonto perustuu juutalaisuuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, ei kirkossa voikaan pitää paikkaansa, koska juutalaisten huijauksella, kun he veivät uhrikultin Israelin Jumalan nimiin laitettuun temppeliin jumalana onkin saatana,jos uskonto perustuu juutalaisuuteen.

        Sitten se voisi pitää paikkansa, jos saarnattaisiin, ettei viatonta verta saa vuodattaa. Ja saarnattaisiin oikeudenmukaisuudesta vastata omista teoistaan ja niiden seurauksista.

        Myös kun saarnataan, että pitää pitää heikompien puolta, sekä opetettaisiin taivasten valtakunnan olevan meissä ja meidän ympärillämme, koska Jumala teki ikuisen liiton ksiken luomansa kanssa, on Jumalan valtakunta sisällisesti myös kaikissa ja kaikessa.


      • Anonyymi

        Oliko sille videolle saatu myös se kohta, kun Jeesus sanoi juutalaisten jumalaa saatanaksi? Ei ihme jos sensuroitiin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten se voisi pitää paikkansa, jos saarnattaisiin, ettei viatonta verta saa vuodattaa. Ja saarnattaisiin oikeudenmukaisuudesta vastata omista teoistaan ja niiden seurauksista.

        Myös kun saarnataan, että pitää pitää heikompien puolta, sekä opetettaisiin taivasten valtakunnan olevan meissä ja meidän ympärillämme, koska Jumala teki ikuisen liiton ksiken luomansa kanssa, on Jumalan valtakunta sisällisesti myös kaikissa ja kaikessa.

        Ei Luojajumalan valtakunta ole mikään uskonasia, se vain on olemassa meissä, kun se on kerran luotu.

        Saatanan valtakunta Jumalan valtakunnan tilalla on uskonasia, kun palvot Jeesusta kirottuna (Israelin) tosi Jumalana (Gal.3:13), ja viattomana uhrina tämän vuodatetun veren voimalla, sekä perkaat juutalaisen sanoin taivasten valtakunnan pois ja vaihdat sen syntien valtakunnaksi (1.Kor.5:7 ja Matt.13:33).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Luojajumalan valtakunta ole mikään uskonasia, se vain on olemassa meissä, kun se on kerran luotu.

        Saatanan valtakunta Jumalan valtakunnan tilalla on uskonasia, kun palvot Jeesusta kirottuna (Israelin) tosi Jumalana (Gal.3:13), ja viattomana uhrina tämän vuodatetun veren voimalla, sekä perkaat juutalaisen sanoin taivasten valtakunnan pois ja vaihdat sen syntien valtakunnaksi (1.Kor.5:7 ja Matt.13:33).

        Ja näin myös juutalainen Paavali tunnustaa, että Jeesuksen opetus taivasten valtakunnasta meissä ja meidän ympärillämme, on kaiken perustana, koska käskee häntä uskomalla perkaamaan sen pois ja vaihtamaan sen synnin valtakunnaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja näin myös juutalainen Paavali tunnustaa, että Jeesuksen opetus taivasten valtakunnasta meissä ja meidän ympärillämme, on kaiken perustana, koska käskee häntä uskomalla perkaamaan sen pois ja vaihtamaan sen synnin valtakunnaksi.

        Tämä on koko Paavalin itse luoman evankeliumin ydin, ja hänet itse sanomansa totuus, mutta tällä kohdalla sitten jälleen loppuukin paavaliuskovien raamatunlukutaito ja ymmärryskyky.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on koko Paavalin itse luoman evankeliumin ydin, ja hänet itse sanomansa totuus, mutta tällä kohdalla sitten jälleen loppuukin paavaliuskovien raamatunlukutaito ja ymmärryskyky.

        Yleensä kuuluu, että teidän keskuudessanne harjoitetaan haureutta, jopa semmoista haureutta, jota ei ole pakanainkaan keskuudessa, että eräskin pitää isänsä vaimoa. Ja te olette paisuneet pöyhkeiksi! Eikö teidän pikemminkin olisi pitänyt tulla murheellisiksi, että se, joka on tuommoisen teon tehnyt, poistettaisiin teidän keskuudestanne? Sillä minä, joka tosin ruumiillisesti olen poissa, mutta hengessä kuitenkin läsnä, olen jo, niinkuin läsnäollen, puolestani päättänyt, että se, joka tuommoisen teon on tehnyt, on — sittenkuin olemme, te ja minun henkeni ynnä meidän Herramme Jeesuksen voima, tulleet yhteen — Herran Jeesuksen nimessä hyljättävä saatanan haltuun lihan turmioksi, että hänen henkensä pelastuisi Herran päivänä. Ei ole hyvä, että kerskaatte. Ettekö tiedä, että vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan? Peratkaa pois vanha hapatus, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä onhan meidän pääsiäislampaamme, Kristus, teurastettu. Viettäkäämme siis juhlaa, ei vanhassa hapatuksessa eikä ilkeyden ja pahuuden hapatuksessa, vaan puhtauden ja totuuden happamattomuudessa. Minä kirjoitin teille kirjeessäni, ettette seurustelisi huorintekijäin kanssa; en tarkoittanut yleensä tämän maailman huorintekijöitä tai ahneita tai anastajia tai epäjumalanpalvelijoita, sillä silloinhan teidän täytyisi lähteä pois maailmasta. Vaan minä kirjoitin teille, että jos joku, jota kutsutaan veljeksi, on huorintekijä tai ahne tai epäjumalanpalvelija tai pilkkaaja tai juomari tai anastaja, te ette seurustelisi ettekä söisikään semmoisen kanssa. Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella? Mutta ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."
        1. Korinttilaiskirje 5:1‭-‬13 FB38

        https://bible.com/fi/bible/365/1co.5.1-13.FB38


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleensä kuuluu, että teidän keskuudessanne harjoitetaan haureutta, jopa semmoista haureutta, jota ei ole pakanainkaan keskuudessa, että eräskin pitää isänsä vaimoa. Ja te olette paisuneet pöyhkeiksi! Eikö teidän pikemminkin olisi pitänyt tulla murheellisiksi, että se, joka on tuommoisen teon tehnyt, poistettaisiin teidän keskuudestanne? Sillä minä, joka tosin ruumiillisesti olen poissa, mutta hengessä kuitenkin läsnä, olen jo, niinkuin läsnäollen, puolestani päättänyt, että se, joka tuommoisen teon on tehnyt, on — sittenkuin olemme, te ja minun henkeni ynnä meidän Herramme Jeesuksen voima, tulleet yhteen — Herran Jeesuksen nimessä hyljättävä saatanan haltuun lihan turmioksi, että hänen henkensä pelastuisi Herran päivänä. Ei ole hyvä, että kerskaatte. Ettekö tiedä, että vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan? Peratkaa pois vanha hapatus, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä onhan meidän pääsiäislampaamme, Kristus, teurastettu. Viettäkäämme siis juhlaa, ei vanhassa hapatuksessa eikä ilkeyden ja pahuuden hapatuksessa, vaan puhtauden ja totuuden happamattomuudessa. Minä kirjoitin teille kirjeessäni, ettette seurustelisi huorintekijäin kanssa; en tarkoittanut yleensä tämän maailman huorintekijöitä tai ahneita tai anastajia tai epäjumalanpalvelijoita, sillä silloinhan teidän täytyisi lähteä pois maailmasta. Vaan minä kirjoitin teille, että jos joku, jota kutsutaan veljeksi, on huorintekijä tai ahne tai epäjumalanpalvelija tai pilkkaaja tai juomari tai anastaja, te ette seurustelisi ettekä söisikään semmoisen kanssa. Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella? Mutta ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."
        1. Korinttilaiskirje 5:1‭-‬13 FB38

        https://bible.com/fi/bible/365/1co.5.1-13.FB38

        Kenenkä MEIDÄN keskuudessa?! Minä ole ihan yksin kyllä Jeesuksen opetuksin tässä todistamassa Paavalin opin valheista?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kenenkä MEIDÄN keskuudessa?! Minä ole ihan yksin kyllä Jeesuksen opetuksin tässä todistamassa Paavalin opin valheista?!

        Ja tuossa kohdassa Paavali juuri itsekin todistaa valheensa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Emme voi paeta totuutta.

        Siellä kaksi nàismaista.
        🤓

        Panettaa ihanasti huomaan.


    • Anonyymi

      "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua. Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä,

      Mitä Kristus tarkoitti? Ei kirkkoa,ei lahkoa..
      Hän tarkoitti : joka tahtoo pelastaa elämänsä oppii mitä on RAKKAUS !

      • Anonyymi

        Niin säästetäänköhän Kristus nimitys, kun on Jeesuksen uusi tuleminen?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin säästetäänköhän Kristus nimitys, kun on Jeesuksen uusi tuleminen?!

        Kristus on täysin eri asia kuin Jeesus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristus on täysin eri asia kuin Jeesus.

        Tulee kolminaisuusopista ja löytyvät erikseen tärkeimmistä tunnustuksista sekä Raamatusta - Kristus on kirottu tosi Jumala - on vaikea ajatella, että sitä voidaan käyttää Jeesuksen uuden tulemisen yhteydessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulee kolminaisuusopista ja löytyvät erikseen tärkeimmistä tunnustuksista sekä Raamatusta - Kristus on kirottu tosi Jumala - on vaikea ajatella, että sitä voidaan käyttää Jeesuksen uuden tulemisen yhteydessä.

        Miten Jeesus voisi paluuna olla kirottu Jumala ?! Ja tästä syystä juuri Jeesuksen uusi tuleminen on sama kuin antikristuksen tuleminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten Jeesus voisi paluuna olla kirottu Jumala ?! Ja tästä syystä juuri Jeesuksen uusi tuleminen on sama kuin antikristuksen tuleminen.

        Tunnustuksissa se näkyy siten, että Kristus on teurastettu uhri tosi Jumalana ja Jeesus se, joka tulee lukemaan tuomion. Paavalin opissa on kyse Jeesuksen pettämisestä lähtemällä tämän murhaajan mukasan, kun hän sabotoi Jeesuksen opetukset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunnustuksissa se näkyy siten, että Kristus on teurastettu uhri tosi Jumalana ja Jeesus se, joka tulee lukemaan tuomion. Paavalin opissa on kyse Jeesuksen pettämisestä lähtemällä tämän murhaajan mukasan, kun hän sabotoi Jeesuksen opetukset.

        Paavalin oppi on Matteus 7 Jeesuksen sanoma kadotukseen vievä tie.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 195
      2709
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      236
      2607
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      64
      2349
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      195
      1829
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      12
      1318
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1297
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      21
      1259
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1234
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1128
    Aihe