Onko tässä hitaassa reagoinnissa laittomaan maahanmuuttoon kyse siitä, että persuministerit ovat hämäläisiä, siis hitaita hämäläisiä? Syntyy vaikutelma, että persut ovat valmiita tosiaan kantamaan muuttajien matkalaukut. Jopa Vihreiden presidenttiehdokas arvostelee hallitusta kummallisesta ongelmien siirrosta pohjoisemmille rajanylityspaikoille. Onko nyt menossa persujen versio työperäisestä maahanmuutosta? Nuoria miehiä maataloustyöhön Itä- ja Pohjois-Suomeen ja laskettelukeskusten kausityöntekijöiksi?
Mestari on sanonut, että Suomeen suunnanneet nuoret miehet voivat olla vaikka Wagner-taistelijoita. Eikö mestarinkaan varoitukset saa Purran ja Rantasen päitä kääntymään? Maahanmuuton kitkemisenhän piti olla persujen ehdoton ykkösteema vaaleissa ja hallitusneuvotteluissa. Nyt näyttää, että persut ovat maahanmuutossa lähinnä vetovoimatekijä. Tulokkaat tietävät, että persut ovat pelkkiä suuripuheisia vellihousuja ja silloin on paras tulla, kun perstut ovat Suomen hallituksessa hidastamassa päätöksentekoa.
Persuministerit
146
2730
Vastaukset
- Anonyymi
Hitaassa reagoinnissa on kyse hallintovirkamiesten jarrutuksesta. Apulaisoikeuskansleri, tunnettu vasemmistojuristi, hankaa vastaan minkä voi. Hallitus laittaisi rajat kiinni, mutta oikeuskansleri ei.
- Anonyymi
Kyllä. Mikko Puumalainen, apulaisoikeuskansleri. Tietääkö kukaan, mikä puoluekanta?
Aloittajareppana on niin pihalla, olis reppanan aika lukea vaikka uutisia. - Anonyymi
Haluavatko persut antaa Kremlille uuden aseen Suomea vastaan sillä, että raja suljettaisiin kestämättömin perustein? Apulaisoikeuskansleri vaikuttaa olevan enemmän huolissaan Suomen turvallisuudesta kuin päättömästi ajattelevat persut. Raja pitää sulkea, mutta se pitää tehdä saumattomin perustein.
Orpon hallitus on näyttönsä antanut, että se viittaa kinttaalla hyvän päätöksenteon kriteereille. Niin tässä rajakysymyksessä kuin monessa muussakin meitä tavallisia suomalaisia koskevassa asiassakin. Jopa yleislakon uhallakin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä. Mikko Puumalainen, apulaisoikeuskansleri. Tietääkö kukaan, mikä puoluekanta?
Aloittajareppana on niin pihalla, olis reppanan aika lukea vaikka uutisia.Aloittajareppanan kanssa samaa aatetta, äärivasemmistoa on Puumalainen.
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä. Mikko Puumalainen, apulaisoikeuskansleri. Tietääkö kukaan, mikä puoluekanta?
Aloittajareppana on niin pihalla, olis reppanan aika lukea vaikka uutisia.Tarkoitatko, että apulaisoikeuskansleri johtaa nyt maata eikä pääministeri ja hänen hallituksensa. Oikeuskansleri ei ole mikään tuomioistuin. Oikeuskanslerin näkemykset ovat ennakoivia eikä presidentillä ja hallituksella on velvollisuus noudattaa niitä. Oikeuskansleri voi tietysti nostaa jälkikäteen syytteen jostain asiasta, mutta silloinkin vain lain antamissa rajoissa, kun on kyse presidentistä ja ministeristä.
Hallitushan on monekin ministerin suulla ilmoittanut, ettei rajoillemme suuntautuneessa maahanmuutosta ole todellisuudessä kyse mistään turvapaikanhakutarpeesta vaan Venäjän välineellistämästä ohjatusta ja vihamielisestä toiminnasta. Apulaisoikeuskanslerin lausunto koskee turvapaikanhakutarvetta. Mikse hallitus nyt pysy johdonmukaisesti kannassaan ja kerro, ettei kyse ole mistään turvapaikanhausta joka pitäisi turvata vaan feikkiturvapaikanhausta, joka on syytä estää.- Anonyymi
mielipidepankki kirjoitti:
Tarkoitatko, että apulaisoikeuskansleri johtaa nyt maata eikä pääministeri ja hänen hallituksensa. Oikeuskansleri ei ole mikään tuomioistuin. Oikeuskanslerin näkemykset ovat ennakoivia eikä presidentillä ja hallituksella on velvollisuus noudattaa niitä. Oikeuskansleri voi tietysti nostaa jälkikäteen syytteen jostain asiasta, mutta silloinkin vain lain antamissa rajoissa, kun on kyse presidentistä ja ministeristä.
Hallitushan on monekin ministerin suulla ilmoittanut, ettei rajoillemme suuntautuneessa maahanmuutosta ole todellisuudessä kyse mistään turvapaikanhakutarpeesta vaan Venäjän välineellistämästä ohjatusta ja vihamielisestä toiminnasta. Apulaisoikeuskanslerin lausunto koskee turvapaikanhakutarvetta. Mikse hallitus nyt pysy johdonmukaisesti kannassaan ja kerro, ettei kyse ole mistään turvapaikanhausta joka pitäisi turvata vaan feikkiturvapaikanhausta, joka on syytä estää.Siis oikeuskanslerin kannanotoista ei tarvitse välittää? Sitäkö tarkoitat. Miksi meillä sitten on sellainen virkamies?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis oikeuskanslerin kannanotoista ei tarvitse välittää? Sitäkö tarkoitat. Miksi meillä sitten on sellainen virkamies?
Oikeuskansleri valvoo, etteivät poliittiset päättäjät sorru mielivaltaiseen toimintaan päätöksenteossaan rikkomalla lakia.
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä. Mikko Puumalainen, apulaisoikeuskansleri. Tietääkö kukaan, mikä puoluekanta?
Aloittajareppana on niin pihalla, olis reppanan aika lukea vaikka uutisia.Mikko Puumalaisen puoluekanta ei liene tiedossa. Hänet nimitettiin apulaisoikeuskansleriksi vuonna 2007 Matti Vanhasen II hallituksen aikana. Valtioneuvostohan tekee esityksen nimittämisestä ja presidentti sitten nimittää pääsäännön mukaan sen mukaisesti. Presidentti Halonen nimitti siis Vanhasen oikeistohallituksen tekemän esityksen mukaan. Hallituksessa oli mukana Kepu, Kokoomus, Vihreät ja RKP. Oikeusministerinä oli Tuija Brax. Vasemmistopuolueet olivat siis oppositiossa. Ehkä tämä voisi viitata siihen, ettei apulaisoikeuskansleri Puumalainen ehkä ole kovin vasemmstolainen. Tai sitten oikeistohallitus halusi jostain syystä nimittää tehtävään vasemmistolaisen.
- Anonyymi
mielipidepankki kirjoitti:
Mikko Puumalaisen puoluekanta ei liene tiedossa. Hänet nimitettiin apulaisoikeuskansleriksi vuonna 2007 Matti Vanhasen II hallituksen aikana. Valtioneuvostohan tekee esityksen nimittämisestä ja presidentti sitten nimittää pääsäännön mukaan sen mukaisesti. Presidentti Halonen nimitti siis Vanhasen oikeistohallituksen tekemän esityksen mukaan. Hallituksessa oli mukana Kepu, Kokoomus, Vihreät ja RKP. Oikeusministerinä oli Tuija Brax. Vasemmistopuolueet olivat siis oppositiossa. Ehkä tämä voisi viitata siihen, ettei apulaisoikeuskansleri Puumalainen ehkä ole kovin vasemmstolainen. Tai sitten oikeistohallitus halusi jostain syystä nimittää tehtävään vasemmistolaisen.
Puumalainen on vihreä, ja nimenomaan vasemmanlaidan vihreitä, Tuija Brax hänet jostain vähemmistövastaavan huuhaavirasta tuohon poimi, kaveria ei jätetä silläkään suunnalla.
Vasemmistolaisuuteen viittaa mm. hänen määräämänsä suvivirren laulukielto, jonka perustuslakivaliokunta sittemmin kumosi. Vain demla juristi tuollaista edes ajattelee. Anonyymi kirjoitti:
Siis oikeuskanslerin kannanotoista ei tarvitse välittää? Sitäkö tarkoitat. Miksi meillä sitten on sellainen virkamies?
En tarkoitata, mutta hallituksella on oikeus pitää kiinni omasta näkemystään ja sillä tavoin riitauttaa apulaisoikeuskanslerin kannanotto. Apulaisoikeuskansleri lausuu turvapaikan hakemisen turvaamisesta. Se on ihan ok. Mutta hallitushan ja erityisesti sisäministeri Rantanen sekä puolustusministeri Häkkänen ovat viestineet, ettei kyse ole nyt turvapaikanhakemisesta vaan toisen valtion vihamielisestä toiminnasta, missä viattomia ihmisiä pakotetaan tulemaan Suomen rajoille hakemaan turvapaikkaoikeutta ilman todellista tarvetta siihen. Osa näistä on ilmeisesti ohjattu Suomen rajoille Baltian maiden ja Puolan rajoilta, missä he eivät ole onnistuneet ylittämään rajaa. Hallitus on siis ollut sitä mieltä, että tässä ei ole kyse todellisesta tarpeesta turvapaikan hakemiselle vaan valtiollisesta hybriditoiminnasta. Suomi siis pyrkii torjumaan hybriditoiminnan rajoillamma mutta ei todellista turvapaikanhakua. Hakijathan eivät pyri kaiketi Suomeen sen vuoksi, että Venäjä olisi heille turvaton maa. Se turvaton maa on varmaan heidän lähtömaansa esim. Lähi-idässä.
Hallituksen tarvitsee minusta välittää apulaisoikeuskanslerin kannanotosta siltä osin kuin se koskee todellista tarvetta turvapaikanhakuun. Mutta siitähän ei nyt ole kyse ja niinhän hallitus väittää.- Anonyymi
mielipidepankki kirjoitti:
En tarkoitata, mutta hallituksella on oikeus pitää kiinni omasta näkemystään ja sillä tavoin riitauttaa apulaisoikeuskanslerin kannanotto. Apulaisoikeuskansleri lausuu turvapaikan hakemisen turvaamisesta. Se on ihan ok. Mutta hallitushan ja erityisesti sisäministeri Rantanen sekä puolustusministeri Häkkänen ovat viestineet, ettei kyse ole nyt turvapaikanhakemisesta vaan toisen valtion vihamielisestä toiminnasta, missä viattomia ihmisiä pakotetaan tulemaan Suomen rajoille hakemaan turvapaikkaoikeutta ilman todellista tarvetta siihen. Osa näistä on ilmeisesti ohjattu Suomen rajoille Baltian maiden ja Puolan rajoilta, missä he eivät ole onnistuneet ylittämään rajaa. Hallitus on siis ollut sitä mieltä, että tässä ei ole kyse todellisesta tarpeesta turvapaikan hakemiselle vaan valtiollisesta hybriditoiminnasta. Suomi siis pyrkii torjumaan hybriditoiminnan rajoillamma mutta ei todellista turvapaikanhakua. Hakijathan eivät pyri kaiketi Suomeen sen vuoksi, että Venäjä olisi heille turvaton maa. Se turvaton maa on varmaan heidän lähtömaansa esim. Lähi-idässä.
Hallituksen tarvitsee minusta välittää apulaisoikeuskanslerin kannanotosta siltä osin kuin se koskee todellista tarvetta turvapaikanhakuun. Mutta siitähän ei nyt ole kyse ja niinhän hallitus väittää.Apulaisoikeuskansleri perustaa kantansa juuri sille, että nämä tulijat tai ainakin osa heistä on aitoja turvapaikanhakijoita, ja siksi hallitus ei voi päättää sulkea rajoja kokonaan.
Oikeuskanslerin virasto on hallituksen toimien laillisuuden valvoja, sen lausuntoa voidaan sen vuoksi pitää sitovina, koska muutoinhan hallitus toimisi vastoin lakia, asian laillista käsittelyjärjestystä tai voimassa olevia säännöksiä rikkoen.
Muitetaan nyt, että kyseinen apulaisoikeuskansleri on muutoinkin useaan otteeseen herättänyt vähintäänkin kummastusta. Saattaa olla hänelle uran loppu. Mutta nyt mennään hänen ohjeiden mukaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloittajareppanan kanssa samaa aatetta, äärivasemmistoa on Puumalainen.
https://i.ibb.co/hLqn3Ly/IMG-20220326-WA0005.jpg äärivasemmistoa on
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloittajareppanan kanssa samaa aatetta, äärivasemmistoa on Puumalainen.
SDP ollut. Halonen nimitti.
Anonyymi kirjoitti:
Puumalainen on vihreä, ja nimenomaan vasemmanlaidan vihreitä, Tuija Brax hänet jostain vähemmistövastaavan huuhaavirasta tuohon poimi, kaveria ei jätetä silläkään suunnalla.
Vasemmistolaisuuteen viittaa mm. hänen määräämänsä suvivirren laulukielto, jonka perustuslakivaliokunta sittemmin kumosi. Vain demla juristi tuollaista edes ajattelee.Oikeistolainen valtioneuvosto häntä ehdotti. Brax oli oikeusministerinä vastuuministeri, mutta eikö nyt sentään tunnut oudolta, että Kokoomus-Kepu oikeisto on niin kädetön, että se antaisi kenen tahansa ministerin päättää täysin toista laitaa edustavan henkilön nimittämisestä näinkin tärkeään tehtävään. Kyllä porvaristo on puumalaisensa ansainnut, jos on kerran hänen nimittämistään puoltanut. Esitystän on valtioneuvoston kuten laissa edellytetään.
Anonyymi kirjoitti:
Apulaisoikeuskansleri perustaa kantansa juuri sille, että nämä tulijat tai ainakin osa heistä on aitoja turvapaikanhakijoita, ja siksi hallitus ei voi päättää sulkea rajoja kokonaan.
Oikeuskanslerin virasto on hallituksen toimien laillisuuden valvoja, sen lausuntoa voidaan sen vuoksi pitää sitovina, koska muutoinhan hallitus toimisi vastoin lakia, asian laillista käsittelyjärjestystä tai voimassa olevia säännöksiä rikkoen.
Muitetaan nyt, että kyseinen apulaisoikeuskansleri on muutoinkin useaan otteeseen herättänyt vähintäänkin kummastusta. Saattaa olla hänelle uran loppu. Mutta nyt mennään hänen ohjeiden mukaan.Missä on sanottu, että apulaisoikeuskanslerin lausunnot olisivat hallitusta sitovia? Oikeuskansleri sen paremmin kuin apulaisoikeuskanslerikaan eivät ratkaise sitä, mikä on voimassa olevan lainsäädännön lopullinen tulkinta. Sen voi tehdä presidentin ja valtioneuvoston osalta vain tuomioistuin eli virkatoimien osalta valtakunnanoikeus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä. Mikko Puumalainen, apulaisoikeuskansleri. Tietääkö kukaan, mikä puoluekanta?
Aloittajareppana on niin pihalla, olis reppanan aika lukea vaikka uutisia.Kremlin kommunisti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä. Mikko Puumalainen, apulaisoikeuskansleri. Tietääkö kukaan, mikä puoluekanta?
Aloittajareppana on niin pihalla, olis reppanan aika lukea vaikka uutisia.Puumalainen on Halosen nimittämä Vihreiden esityksestä. Eiköhän siinä ole tarpeeksi vihjettä Puumalaisen puoluekannasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haluavatko persut antaa Kremlille uuden aseen Suomea vastaan sillä, että raja suljettaisiin kestämättömin perustein? Apulaisoikeuskansleri vaikuttaa olevan enemmän huolissaan Suomen turvallisuudesta kuin päättömästi ajattelevat persut. Raja pitää sulkea, mutta se pitää tehdä saumattomin perustein.
Orpon hallitus on näyttönsä antanut, että se viittaa kinttaalla hyvän päätöksenteon kriteereille. Niin tässä rajakysymyksessä kuin monessa muussakin meitä tavallisia suomalaisia koskevassa asiassakin. Jopa yleislakon uhallakin.Orpo toistaa sitä samaa pään hakkamista mäntyyn mitä hänelle opetti entinen esimiehensä Sipilä.
- Anonyymi
mielipidepankki kirjoitti:
Mikko Puumalaisen puoluekanta ei liene tiedossa. Hänet nimitettiin apulaisoikeuskansleriksi vuonna 2007 Matti Vanhasen II hallituksen aikana. Valtioneuvostohan tekee esityksen nimittämisestä ja presidentti sitten nimittää pääsäännön mukaan sen mukaisesti. Presidentti Halonen nimitti siis Vanhasen oikeistohallituksen tekemän esityksen mukaan. Hallituksessa oli mukana Kepu, Kokoomus, Vihreät ja RKP. Oikeusministerinä oli Tuija Brax. Vasemmistopuolueet olivat siis oppositiossa. Ehkä tämä voisi viitata siihen, ettei apulaisoikeuskansleri Puumalainen ehkä ole kovin vasemmstolainen. Tai sitten oikeistohallitus halusi jostain syystä nimittää tehtävään vasemmistolaisen.
Älä pilaa hyvää tarinaa ikävällä faktalla. Se ei ole tunnetusti persuille mieleen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis oikeuskanslerin kannanotoista ei tarvitse välittää? Sitäkö tarkoitat. Miksi meillä sitten on sellainen virkamies?
No miksi nunnalla on nännit? Ja paavilla pippeli?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis oikeuskanslerin kannanotoista ei tarvitse välittää? Sitäkö tarkoitat. Miksi meillä sitten on sellainen virkamies?
Miksi nunnalla on nännit?
- Anonyymi
Pitkä matkahan tästä on vielä persujen edelliseen ennätykseen vuodelta 2015.
Mutta saattaa se ylittyä nyt, kun persu on peräti sisäministerinä ja 2015 vuoden sisäministeri Orpo pääministerinä toheloimassa.- Anonyymi
Demariäijähän juuri ilmotti, et "vähänhän niitä on".
- Anonyymi
Tätä voisi luulla tekoälyn kehittelemäksi botiksi, mutta kun siitä puuttuu se äly.
- Anonyymi
Persut asettavat ihmisarvon ensisijaiseksi. Eivät he halua, että rajalla olevat matkamiehet palelevat.
- Anonyymi
Onpa Riikka muuttunut hyväsydämiseksi niistä ajoista, kun kaipaili asetta lapsia ampuakseen.
:DDDDDDDDDDDDDD - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onpa Riikka muuttunut hyväsydämiseksi niistä ajoista, kun kaipaili asetta lapsia ampuakseen.
:DDDDDDDDDDDDDDPersuja kiinnostaa vain halpa kalja, vaikka Wagnerin porukkaa tunkee yli itärajan?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000010006221.html - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Persuja kiinnostaa vain halpa kalja, vaikka Wagnerin porukkaa tunkee yli itärajan?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000010006221.htmlWagner oli Hitlerin suosiossa.
https://www.suomenwagnerseura.org/k03/jokis.html
Tuli vaan mieleen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Wagner oli Hitlerin suosiossa.
https://www.suomenwagnerseura.org/k03/jokis.html
Tuli vaan mieleen.Äärioikeistonatseja on paljolti persutkin. Kainalon tuulettajia. Joskin aika sekalaista populaatiota, joita yhdistää näkyvimmin vain vähä-älyisyys ryyditettynä kiihkomielisyydellä. Tietääköhän ne oikein itsekään, mitä ne luulee edustavansa tyhmyytensä lisäksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Äärioikeistonatseja on paljolti persutkin. Kainalon tuulettajia. Joskin aika sekalaista populaatiota, joita yhdistää näkyvimmin vain vähä-älyisyys ryyditettynä kiihkomielisyydellä. Tietääköhän ne oikein itsekään, mitä ne luulee edustavansa tyhmyytensä lisäksi?
F*ck the SML nazis!
- Anonyymi
Minun puolestani terroristit saiskin jäätyä sinne. Kyl pedot huolehtii raadot veks
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
F*ck the SML nazis!
No entäs persunatsit? Haistatit vain persujen farmipuolueen natseille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onpa Riikka muuttunut hyväsydämiseksi niistä ajoista, kun kaipaili asetta lapsia ampuakseen.
:DDDDDDDDDDDDDDVihervassarin aivot ovat kääntäneet asian päässäsi noin. Tyhmä sinä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Wagner oli Hitlerin suosiossa.
https://www.suomenwagnerseura.org/k03/jokis.html
Tuli vaan mieleen.Arabitkin II maailmansodassa. Islamia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Äärioikeistonatseja on paljolti persutkin. Kainalon tuulettajia. Joskin aika sekalaista populaatiota, joita yhdistää näkyvimmin vain vähä-älyisyys ryyditettynä kiihkomielisyydellä. Tietääköhän ne oikein itsekään, mitä ne luulee edustavansa tyhmyytensä lisäksi?
Mitä luulet pystyväsi tekemään kohdatessasi yhdenkään persun kadulla? Sitähän minäkin - ET MITÄÄN. Nössö olet. :)))
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
F*ck the SML nazis!
Samr to Palestine hamas nazis
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No entäs persunatsit? Haistatit vain persujen farmipuolueen natseille.
Äitisi oli persu kun sinut maailmaan pukkasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä luulet pystyväsi tekemään kohdatessasi yhdenkään persun kadulla? Sitähän minäkin - ET MITÄÄN. Nössö olet. :)))
Ymmärtää sen, että hakkaamalla persuista ilmat pihalle saa saman syytteen kuin ihmistenkin hakkaamisesta.
- Anonyymi
Kyse on siitä, että jotkut vasemmistotutkijat ja heidän yllyttämänään oikeuskansleri Puumalainen pitävät maahantunkeutumista laillisena eivätkä hyväksy hallituksen ehdotuksia rajojen sulkemiseksi.
Tämän siitä saa kun demlajuristit pääsevät korkeisiin virkoihin, perrkeleen pärkkele, pitäsi salvoa tuollaiset typerykset,- Anonyymi
Tämä Puumalainen oli pari vuotta sitten kieltämässä suvivirren koulujen kevätjuhlissa.
Täysi tolvana on, ja nyt taas estämässä järjen käytön rajalla. - Anonyymi
Pistätkö sinä persujen taitamattomuuden ja osaamattomuuden muiden piikkiin?
Ei hallituksen tarvitse noudattaa apulaisoikeuskanslerin mielipiteitä, jos eivät halua ja pitävät näkemystä oikeudellista virheellisenä. Orpoha yrittää kaiken aikaa laistaa vastuutaan. Hän kertoo, että antaa rajaviranomaisten antaa lausuntoja, vaikka ohjeiden ja määrysten antaminen tällaisessa ei-rutiininomaisessa tilanteessa hallituksen vastuulla. Nyt hallitus menee varmaan apulaisoikeuskanslerin selän taakse. Tähän asti hallitus on väittänyt, että se toimet perustuvat lakiin. Miksi kertomusta nyt aletaan muuttaa. Eikö se kerro hallituksen kyvyttömyydestä?
- Anonyymi
mielipidepankki kirjoitti:
Ei hallituksen tarvitse noudattaa apulaisoikeuskanslerin mielipiteitä, jos eivät halua ja pitävät näkemystä oikeudellista virheellisenä. Orpoha yrittää kaiken aikaa laistaa vastuutaan. Hän kertoo, että antaa rajaviranomaisten antaa lausuntoja, vaikka ohjeiden ja määrysten antaminen tällaisessa ei-rutiininomaisessa tilanteessa hallituksen vastuulla. Nyt hallitus menee varmaan apulaisoikeuskanslerin selän taakse. Tähän asti hallitus on väittänyt, että se toimet perustuvat lakiin. Miksi kertomusta nyt aletaan muuttaa. Eikö se kerro hallituksen kyvyttömyydestä?
Lakia joudutaan tulkitsemaan, ja oikeuskanslerin, tunnetun demlajuristin, mukaan olisi lainvastaista sulkea kaikki itärajan ylityspaikat.
Onko meillä mielestäsi siis todellakin noin surkeaa virkaamieskuntaa oikeuskanslerin virastossa, etteivät ymmärrä Suomen lakia? - Anonyymi
mielipidepankki kirjoitti:
Ei hallituksen tarvitse noudattaa apulaisoikeuskanslerin mielipiteitä, jos eivät halua ja pitävät näkemystä oikeudellista virheellisenä. Orpoha yrittää kaiken aikaa laistaa vastuutaan. Hän kertoo, että antaa rajaviranomaisten antaa lausuntoja, vaikka ohjeiden ja määrysten antaminen tällaisessa ei-rutiininomaisessa tilanteessa hallituksen vastuulla. Nyt hallitus menee varmaan apulaisoikeuskanslerin selän taakse. Tähän asti hallitus on väittänyt, että se toimet perustuvat lakiin. Miksi kertomusta nyt aletaan muuttaa. Eikö se kerro hallituksen kyvyttömyydestä?
Hallitus on selvästikin alkanut välttelemään vastuuta siirtämällä sitä viranomaisten kontolle. On todella huolestuttava piirre siinä mielessä, että kun päätöksenteko on kuitenkin hallituksella, jonka päätöksiä taas viranomaiset odottavat, jotta nämä voivat toimia valtion antaman ohjeistuksen pohjalta. Olet siis täysin oikeassa näkemyksessäsi hallituksen kyvyttömyydestä. Millaisen viestin se antaa Kremlin suuntaan? Sellaisen että Venäjän hybridivaikuttaminen puree suoraan valtioneuvostoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hallitus on selvästikin alkanut välttelemään vastuuta siirtämällä sitä viranomaisten kontolle. On todella huolestuttava piirre siinä mielessä, että kun päätöksenteko on kuitenkin hallituksella, jonka päätöksiä taas viranomaiset odottavat, jotta nämä voivat toimia valtion antaman ohjeistuksen pohjalta. Olet siis täysin oikeassa näkemyksessäsi hallituksen kyvyttömyydestä. Millaisen viestin se antaa Kremlin suuntaan? Sellaisen että Venäjän hybridivaikuttaminen puree suoraan valtioneuvostoon.
OSUMA!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lakia joudutaan tulkitsemaan, ja oikeuskanslerin, tunnetun demlajuristin, mukaan olisi lainvastaista sulkea kaikki itärajan ylityspaikat.
Onko meillä mielestäsi siis todellakin noin surkeaa virkaamieskuntaa oikeuskanslerin virastossa, etteivät ymmärrä Suomen lakia?Demla-lakimies? Tälläkö sinä yrität siirtää huomion pois hallituksen kyvyttömyydestä?
Sattuuko käkikellossasi soittamaan laisinkaan, että mikäli hallitus tekee lainvastaisen päätöksen, niin Kremlissä tartutaan välittömästi siihen ja aletaan parkumaan sitä, kuinka Suomi rikkoo lakia?
Näin surkea älyn taso persuleirissä? Puumalainen on Vanhasen II hallituksen, joka oli oikeistohallitys, tehtävään esittämä. Miksi porvarihallitus siis nimittäisi tehtävään demlajuristin, jos Puumalainen sellainen olisi. Ei ehkä ole.
- Anonyymi
mielipidepankki kirjoitti:
Puumalainen on Vanhasen II hallituksen, joka oli oikeistohallitys, tehtävään esittämä. Miksi porvarihallitus siis nimittäisi tehtävään demlajuristin, jos Puumalainen sellainen olisi. Ei ehkä ole.
Muisteleppa tarkemmin. Tuija Brax, eikö hän yhtään kilisytä kelloja sinulla? Hän "löysi" Puumalaisen, joka näin pääsi pikkuvirkamiehestä kerralla korkeaan asemaan. Sulle mulle näitä virkoja jaetaan. Vihreät saivat haluamansa, ja nyt siitä kärsii kaikki.
Anonyymi kirjoitti:
Lakia joudutaan tulkitsemaan, ja oikeuskanslerin, tunnetun demlajuristin, mukaan olisi lainvastaista sulkea kaikki itärajan ylityspaikat.
Onko meillä mielestäsi siis todellakin noin surkeaa virkaamieskuntaa oikeuskanslerin virastossa, etteivät ymmärrä Suomen lakia?En tiennyt, että Puumalaien on tunnettu demlajuristi. Ainakin häntä esitti tähän tehtävään tunnetusti Matti Vanhasen porvarihallitus vuonna 2007. Ehkä se oli sitten demlahallitus.
Hallitus on koko ajan viestinyt siitä, että lainsäädäntö on kunnossa ja että hallitus voisi keskittää turvapaikanhaun esim. Helsinki-Vantaan lentoasemalle. Tarkoittaako tämä nyt sitä, että hallitus on kerta kaikkiaan hutiloinut asiassa. Kaikki ei ollutkaan hallituksen mainostamassa kunnossa. Miksei esim. ministeri Rantanen ole kysynyt jo hallituskauden alussa oikeuskanslerin kantaa tällaiseen asiaan, koska tämä hybridiuhka on ollut koko ajan esillä. Siksi, että kyse on laiskuudesta, ammattitaidottomudesta ja persupopulismista.
Oikeuskanslerin virastossa varmaan ymmärretään lakia. Se että ymmärretään ei tässä tapauksessa ole ollut näemmä hallituksen tiedossa, kun ohjetta aletaan kysellä siinä vaiheessa kuin p-a on pöksyissä.
Hallituksen kannattaisi myös olla johdonmukainen. Se haluaa pysäyttää hybridioperaation eikä todellista tarvetta turvapaikanhakuun. Venäjän voisi tehdä jatkossa kiusaa ja lähettää puolet kansastaan hakemaan turvapaikkaa Suomesta, jolloin virkamiesten aika menisi hakemustulvan käsittelyyn. Puoustusministeri Häkkänen sanoi, ettei nyt pidä erehtyä juristeriaan vaan ymmärrettävä, että kyse on Venäjän hybrisodankäynnistä ja Suomen turvallisuudesta. Nyt nähdään sitten pysyykö hallitus tässä teemassa vaan meneekö pupu pöksyyn.- Anonyymi
mielipidepankki kirjoitti:
En tiennyt, että Puumalaien on tunnettu demlajuristi. Ainakin häntä esitti tähän tehtävään tunnetusti Matti Vanhasen porvarihallitus vuonna 2007. Ehkä se oli sitten demlahallitus.
Hallitus on koko ajan viestinyt siitä, että lainsäädäntö on kunnossa ja että hallitus voisi keskittää turvapaikanhaun esim. Helsinki-Vantaan lentoasemalle. Tarkoittaako tämä nyt sitä, että hallitus on kerta kaikkiaan hutiloinut asiassa. Kaikki ei ollutkaan hallituksen mainostamassa kunnossa. Miksei esim. ministeri Rantanen ole kysynyt jo hallituskauden alussa oikeuskanslerin kantaa tällaiseen asiaan, koska tämä hybridiuhka on ollut koko ajan esillä. Siksi, että kyse on laiskuudesta, ammattitaidottomudesta ja persupopulismista.
Oikeuskanslerin virastossa varmaan ymmärretään lakia. Se että ymmärretään ei tässä tapauksessa ole ollut näemmä hallituksen tiedossa, kun ohjetta aletaan kysellä siinä vaiheessa kuin p-a on pöksyissä.
Hallituksen kannattaisi myös olla johdonmukainen. Se haluaa pysäyttää hybridioperaation eikä todellista tarvetta turvapaikanhakuun. Venäjän voisi tehdä jatkossa kiusaa ja lähettää puolet kansastaan hakemaan turvapaikkaa Suomesta, jolloin virkamiesten aika menisi hakemustulvan käsittelyyn. Puoustusministeri Häkkänen sanoi, ettei nyt pidä erehtyä juristeriaan vaan ymmärrettävä, että kyse on Venäjän hybrisodankäynnistä ja Suomen turvallisuudesta. Nyt nähdään sitten pysyykö hallitus tässä teemassa vaan meneekö pupu pöksyyn.Ainakin demlan jäsenluettelosta Puumalainen löytyy. Voit sen sieltä tarkistaa.
Vihreiden nostamana hän tuohon virkaan pääsi, vihreät olivat Vanhasen hallituksen "punainen puolue".
Hallitus löytää keinot pysäyttää laiton maahantunkeutuminen, mutta ikävää on huomata kuinka ideologia saattaa virkamiehen sokaista niin, että pistää tuolla tavalla kapulaa rattaisiin.
Venäjä pyrkii nimenomaan hyödyntämään näitä Puumalaisen kaltaisia hyödyllisiä idiootteja luomalla eriseuraisuutta niiin päättäjie kuin kansan keskuuteen, ja vaikeuttamalla hallituksen toimintaa. Sinä olet hyvä esimerkki tuolla hallituksen haukkumisellasi, että Venäjä myös onnistuu tavoitteessaan.
Presidentti Niinistö näyttää ottavan kaikki puolueet puhutteluun juurikin tuon eriseuraisuuden vähentämiseksi, mutta teitä hyödyllisiä idiootteja sekään tuskin hiljentää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pistätkö sinä persujen taitamattomuuden ja osaamattomuuden muiden piikkiin?
Mitä oppositio siellä ulisee?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä oppositio siellä ulisee?
Räyh räyh, kuten otsarillimies?
Anonyymi kirjoitti:
Lakia joudutaan tulkitsemaan, ja oikeuskanslerin, tunnetun demlajuristin, mukaan olisi lainvastaista sulkea kaikki itärajan ylityspaikat.
Onko meillä mielestäsi siis todellakin noin surkeaa virkaamieskuntaa oikeuskanslerin virastossa, etteivät ymmärrä Suomen lakia?Kyse ei ole siitä, että Suomen lakia ei ymmärrettäisi. Olen pitkän urani aikana kohdannut paljon sellaisia oikeudellisia ratkaisuja, joissa tuomerien näkemykset tulkinnasta ovat poikenneet toisistaan. Laajemminkin juridissa asioissa ollaan usein eri mieltä oikeasta laintulkinnasta. Siitä kiistely on pääsääntö. Kehotan sinuakin menemään seuraamaan oikeuskäsittelyjä käräjäoikeuksissa. Ne ovat täynnänsä erilaisia tulkintoja ja tulkintojen esittäjät ovat lähes poikkeuksetta juristeja.
Lainsäädäntö on usein varsin abstraktia eikä kykene antamaan sen vuoksi täysin varmaa ohjetta erilaisiin konkreettisiin yksittäistapauksiin. Turvapaikan haussa on kyse kansainvälisen oikeuden ja kansallisen oikeuden yhteensovittamisesta. Näkemyseroissa toiset painottavat kv. oikeuden säännöksiä, toiset taas näkevät asian suomalaisten turvallisuutta koskevana kysymyksenä tässä tapauksessa. En itse ole varma, mikä tässä on juridisesti paivampi peruste. Kallistun kuitenkin siihen, että kansallinen peruste, koska turvapaikanhaku on välineellistetty osaksi Venäjän hybriditoimintaa eikä siten ole aitoa turvapaikanhakua. Toki tässä voidaan silloin evätä turvapaikanhaku todellisiltakin tarvitsijoilta kuten Venäjällä kaltoin kohdelluilta venäläisiltä. Luulen vaan, että sellaisia ei nykyoloissa päästettäisi Venäjän puolella 10 km lähemmäs rajaa.Anonyymi kirjoitti:
Muisteleppa tarkemmin. Tuija Brax, eikö hän yhtään kilisytä kelloja sinulla? Hän "löysi" Puumalaisen, joka näin pääsi pikkuvirkamiehestä kerralla korkeaan asemaan. Sulle mulle näitä virkoja jaetaan. Vihreät saivat haluamansa, ja nyt siitä kärsii kaikki.
Ei Puumalainen ole ollut mikään pikkuvirkamies. Hänellä on sekä kotimaista että kv. kokemusta eri tehtävistä. Hän toiminut mm. lainsäädäntöneuvoksena oikeusministeriössä ja eri tehtävissä valtioneuvostossa.
En osaa sanoa, ketkä kaikki hakivat vuonna 2007 apulaisoikeuskanslerin paikkaa. Sehän ei ole mikään kutsuvirka vaan edellyttä hakemusta. Aiemmin täällä vihjattiin Puumalaisen tulleen vasemmiston leiristä. Nyt sinä tiedät, että hän olikin Vihreiden löytö. Kohta varmaan joku tulee kertomaan, että se olikin Timo Soini, joka kaukonäköisesti osasi ehdottaa hallituksen ulkopuolelta, että hevosmiesten tietotoimiston ehdokas on ihan hyvä.
Kukaan ei kärsi apulaisoikeuskanslerista. Hänen lausuntonsa eivät ole millään lailla sitovia, mutta tietenkin ne pitää ottaa vakavasti ja katsoa, miltä osin ne käsittelevät nyt ajankohtaista tilannetta, jonka hallitus tulkitsee olevan muuta kuin kv. sopimusten määrittelemää turvapaikanhakua. Jos hallitus pitäytyy tulkinnassaan, mikä on minusta oikea, kyse on siitä, miten rajojen sulkeminen vaikeuttaa aidon turvapaikan haun toteutumista. Oma käsitykseni on se, ettei se vaaranna aitoa turvapaikan hakemista, koska Venäjän viranomaiset eivät päästä rajanylityspaikoille sellaista väkeä, joka tulisi vainotuksi tai kaltoin kohdelluksi Venäjällä.Anonyymi kirjoitti:
Ainakin demlan jäsenluettelosta Puumalainen löytyy. Voit sen sieltä tarkistaa.
Vihreiden nostamana hän tuohon virkaan pääsi, vihreät olivat Vanhasen hallituksen "punainen puolue".
Hallitus löytää keinot pysäyttää laiton maahantunkeutuminen, mutta ikävää on huomata kuinka ideologia saattaa virkamiehen sokaista niin, että pistää tuolla tavalla kapulaa rattaisiin.
Venäjä pyrkii nimenomaan hyödyntämään näitä Puumalaisen kaltaisia hyödyllisiä idiootteja luomalla eriseuraisuutta niiin päättäjie kuin kansan keskuuteen, ja vaikeuttamalla hallituksen toimintaa. Sinä olet hyvä esimerkki tuolla hallituksen haukkumisellasi, että Venäjä myös onnistuu tavoitteessaan.
Presidentti Niinistö näyttää ottavan kaikki puolueet puhutteluun juurikin tuon eriseuraisuuden vähentämiseksi, mutta teitä hyödyllisiä idiootteja sekään tuskin hiljentää.En voi tarkistaa. Minulla ei ole pääsyä Demlan jäsenrekisteriin. Sinä taidat olla Demlan toimihenkilö, jolla on pääsy tällaisiin tietoihin.
Puumalainen ei pistä mitään kapuloita rattaisiin vaan pyrkii tietysti ratkaisemaan asian oikeudellisin perustein. Monetkin oikeistieteilijät ovat kommenteissa huomauttaneet samoista asioista, mihin apulaisoikeuskansleri nyt puuttuu. Oikeusvaltiossa oikeusviranomaisten on tietenkin pakko pitäytyä laissa eikä antaa tarkoituksenmukaisuuskysymysten vaikuttaa päätöksiinsä. Itse kylläkin epäilen päätöksen juridistakin pitävyyttä. Sen vuoksi, että aidoilla turvapaikanhakijoilla Venäjän puolella ei ole tosiasiallista mahdollisuutta päästä hakemaan turvapaikkaa näistä laillisista rajanylityspaikoista kuin ehkä vahingossa tai salaa Venäjän viranomaisilta. Aitoja turvapaikanhakijoita Venäjä ei päästä lähellekään Suomen rajaa, jos heistä on tykinruuaksi Ukrainaan.
Niinistön vaikutteista sinulla on kovin lapsekas näkemys.- Anonyymi
mielipidepankki kirjoitti:
En voi tarkistaa. Minulla ei ole pääsyä Demlan jäsenrekisteriin. Sinä taidat olla Demlan toimihenkilö, jolla on pääsy tällaisiin tietoihin.
Puumalainen ei pistä mitään kapuloita rattaisiin vaan pyrkii tietysti ratkaisemaan asian oikeudellisin perustein. Monetkin oikeistieteilijät ovat kommenteissa huomauttaneet samoista asioista, mihin apulaisoikeuskansleri nyt puuttuu. Oikeusvaltiossa oikeusviranomaisten on tietenkin pakko pitäytyä laissa eikä antaa tarkoituksenmukaisuuskysymysten vaikuttaa päätöksiinsä. Itse kylläkin epäilen päätöksen juridistakin pitävyyttä. Sen vuoksi, että aidoilla turvapaikanhakijoilla Venäjän puolella ei ole tosiasiallista mahdollisuutta päästä hakemaan turvapaikkaa näistä laillisista rajanylityspaikoista kuin ehkä vahingossa tai salaa Venäjän viranomaisilta. Aitoja turvapaikanhakijoita Venäjä ei päästä lähellekään Suomen rajaa, jos heistä on tykinruuaksi Ukrainaan.
Niinistön vaikutteista sinulla on kovin lapsekas näkemys.Puumalainen tekee juuri sitä, mihin Putin pyrkii. Hankaloittaa hallituksen työtä, ja kylvää eripuraa Suomen poliittiseen keskusteluun. Vasemmistoliiton ja vihreiden rivistä on jo esitettykin paljon kritiikkiä jo tehtyjen raja-asemien sulkemisesta, ja monet "asiantuntijat", esimerkkinä Martin Scheinin, pelaavat samalla tavalla Putinin pussiin.
Kansalaiskeskusteluun Putin pyrkii myös vaikuttamaan, ja saakin hyödylliset idiootit, kuten sinut, hallituksen kimppuun. Kreml osaa hyödyntää tuota sinullekin niin syvään juurtunutta persukaunaa, ja teidät idiootit kirjoittelemaan noiuta somejuttujanne. - Anonyymi
mielipidepankki kirjoitti:
En voi tarkistaa. Minulla ei ole pääsyä Demlan jäsenrekisteriin. Sinä taidat olla Demlan toimihenkilö, jolla on pääsy tällaisiin tietoihin.
Puumalainen ei pistä mitään kapuloita rattaisiin vaan pyrkii tietysti ratkaisemaan asian oikeudellisin perustein. Monetkin oikeistieteilijät ovat kommenteissa huomauttaneet samoista asioista, mihin apulaisoikeuskansleri nyt puuttuu. Oikeusvaltiossa oikeusviranomaisten on tietenkin pakko pitäytyä laissa eikä antaa tarkoituksenmukaisuuskysymysten vaikuttaa päätöksiinsä. Itse kylläkin epäilen päätöksen juridistakin pitävyyttä. Sen vuoksi, että aidoilla turvapaikanhakijoilla Venäjän puolella ei ole tosiasiallista mahdollisuutta päästä hakemaan turvapaikkaa näistä laillisista rajanylityspaikoista kuin ehkä vahingossa tai salaa Venäjän viranomaisilta. Aitoja turvapaikanhakijoita Venäjä ei päästä lähellekään Suomen rajaa, jos heistä on tykinruuaksi Ukrainaan.
Niinistön vaikutteista sinulla on kovin lapsekas näkemys.Yksi totaalisimmin YYA-kaudella kommunistien käsiin joutunut yhteiskunnan alue oli oikeuslaitos.
Kommunistien lakimiesjärjestö DEMLA oli jäsen Suomi-Neuvostoliitto seurassa sekä Rauhanpuolustajissa ym. Sen jäseniä olivat yhteen aikaan useimmat keskeiset oikeushallinnon virkailijat, erityisesti Tarja Halosen kaudella. Puumalainen on tuon ajan ja tuon yhdistyksen henkilöitymä.
Seuran taloudenhoito on ollut hyvin harvan hoidossa ja tiedossa, koska seura sai rahoitusta Tehtaankadulta.
Kommunismin haaksirikkouduttua, DEMLA:n jäsenet ovat ottaneet toimintansa peitenimeksi "ihmisoikeudet". Perusidea ei kuitenkaan ole muuttunut. Edelleen he ajavat ulkovaltojen etua suomalaisten kustannuksella. Etenkin Veenäjän etua. Kuten Martin Scheinin, ja nyt Puumalainen. Anonyymi kirjoitti:
Yksi totaalisimmin YYA-kaudella kommunistien käsiin joutunut yhteiskunnan alue oli oikeuslaitos.
Kommunistien lakimiesjärjestö DEMLA oli jäsen Suomi-Neuvostoliitto seurassa sekä Rauhanpuolustajissa ym. Sen jäseniä olivat yhteen aikaan useimmat keskeiset oikeushallinnon virkailijat, erityisesti Tarja Halosen kaudella. Puumalainen on tuon ajan ja tuon yhdistyksen henkilöitymä.
Seuran taloudenhoito on ollut hyvin harvan hoidossa ja tiedossa, koska seura sai rahoitusta Tehtaankadulta.
Kommunismin haaksirikkouduttua, DEMLA:n jäsenet ovat ottaneet toimintansa peitenimeksi "ihmisoikeudet". Perusidea ei kuitenkaan ole muuttunut. Edelleen he ajavat ulkovaltojen etua suomalaisten kustannuksella. Etenkin Veenäjän etua. Kuten Martin Scheinin, ja nyt Puumalainen.Demlan toiminta on ollut pitkään varsin vähäistä. Näin on ollut arviolta 1980-luvulta nykypäiviin saakka. Toiminnan ydin ollut Oikeus-lehden toimittaminen ja julkaiseminen yhdessä Oikeuspoliittisen yhdistyksen kanssa. Lehti on tieteellinen tutkimusorientoitunut julkaisu, missä jaetaan tietoa ajankohtaisesta tutkimustoiminnasta yms. Lehden sisältö on kenen tahansa arvioitavissa. Toinen perinteinen toimintamuoto on ollut Lahden kesäseminaari, missä on käsiteltu yhteiskunnallis-oikeudellisia aiheita. Omien havaintojeni mukaan alan tutkimuksesta kiinnostunut juristikunta ja yhteiskuntatutkimukseen osallistujat ovat puoluekannastaan riippumatta kiinnostuneita toiminnan em. sisällöstä.
Perusidea on vuosikymmenten mittaan muuttunut ja paljon. Alunperin yhdistys oli kommunistien ja kansandemokraattien järjestö, mutta muuttui myöhemmin demarien ja keskustalaisten järjestöksi. Puoluepoliittinen sitoutuneisuus on jäsenten keskuudessa ymmärtääkseni hyvin väljää.
Mitään Venäjän etua yhdistys ei tietenkään aja. Nämä höpinäsi on tyypillisiä persujen viljelimiä salaliittoteorioita, missä kaikki muut kuin perust koetaan kommunisteina.
Kommunistiksi luetaan ilmeisesti entinen oikeuskansleri Paavo Nikula ja Kepun entinen puheenjohtaja Anneli Jäätteenmäki, jotka molemmat ovat toimineen Demlan puheenjohtajina. Juuri tämä kertoo, ettei Demla ollut enää 1980-luvulla mikään vasemmistolainen saati kommunistinen yhdistys.- Anonyymi
mielipidepankki kirjoitti:
Demlan toiminta on ollut pitkään varsin vähäistä. Näin on ollut arviolta 1980-luvulta nykypäiviin saakka. Toiminnan ydin ollut Oikeus-lehden toimittaminen ja julkaiseminen yhdessä Oikeuspoliittisen yhdistyksen kanssa. Lehti on tieteellinen tutkimusorientoitunut julkaisu, missä jaetaan tietoa ajankohtaisesta tutkimustoiminnasta yms. Lehden sisältö on kenen tahansa arvioitavissa. Toinen perinteinen toimintamuoto on ollut Lahden kesäseminaari, missä on käsiteltu yhteiskunnallis-oikeudellisia aiheita. Omien havaintojeni mukaan alan tutkimuksesta kiinnostunut juristikunta ja yhteiskuntatutkimukseen osallistujat ovat puoluekannastaan riippumatta kiinnostuneita toiminnan em. sisällöstä.
Perusidea on vuosikymmenten mittaan muuttunut ja paljon. Alunperin yhdistys oli kommunistien ja kansandemokraattien järjestö, mutta muuttui myöhemmin demarien ja keskustalaisten järjestöksi. Puoluepoliittinen sitoutuneisuus on jäsenten keskuudessa ymmärtääkseni hyvin väljää.
Mitään Venäjän etua yhdistys ei tietenkään aja. Nämä höpinäsi on tyypillisiä persujen viljelimiä salaliittoteorioita, missä kaikki muut kuin perust koetaan kommunisteina.
Kommunistiksi luetaan ilmeisesti entinen oikeuskansleri Paavo Nikula ja Kepun entinen puheenjohtaja Anneli Jäätteenmäki, jotka molemmat ovat toimineen Demlan puheenjohtajina. Juuri tämä kertoo, ettei Demla ollut enää 1980-luvulla mikään vasemmistolainen saati kommunistinen yhdistys.No niin, kukapa se siinä puolustaa Demlaa, hohhohooohoooooo sinua. Paljastit taas äärivasemmistolaisuutesi.
- Anonyymi
Ulkokumi puhjennut ministeriössä, karvalakkia vain päähän ja takas siberiian.🤭
- Anonyymi
"Ennen natsit juoksi mamujen perässä niitä potkimassa nykyisin ne juoksee persujen perässä vasara kädessä."
...ja puolueesta pihalle potkittu ääliöoikeistolainen vainoaa&mustamaalaa persuja pakkomielteisesti 18-22h/365vrk vuodessa suoli24:lla Iuotsinpestin suojista ("Roskaväellä on roskaväen huvit").
ps
Eikö ole mielenkiintoista vttuile persuille ylläpidon suojeluksessa palstan persuista pihalle potkittu natsikorttia persujen suuntaan heiluttava rotuoppia julistava antipersuluotsi kuinka SUOMI24 PALSTOILLE SAA BANNIT KUN ARVOSTELEE PERSUISTA PIHALLE POTKITTUJA NATSEJA?- Anonyymi
Ja taas leikkitekoäly jankuttamassa.
- Anonyymi
Persut ovat yllättävän kovia mamuttamaan.
- Anonyymi
Ja sinä antipersu olet kova POIKA sensuroimaan kun tulet jauhotetuksi 🤣🤣🤣🤣
ps.
F*ck the SML nazis! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sinä antipersu olet kova POIKA sensuroimaan kun tulet jauhotetuksi 🤣🤣🤣🤣
ps.
F*ck the SML nazis!Kopiopersulta alkavat kopiot loppumaan. Kopiopersun kuuma linja kremliin pätkii?
- Anonyymi
Ei yhtä kovia kuin vihreät, vassarit demarit ja RKP!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei yhtä kovia kuin vihreät, vassarit demarit ja RKP!
Nyt persu valehtelee. Ylittääkö nykyinen oppositio mamutusmäärissään PersKeKo-hallituksen ja nykyisen perskokkarehallituksen saavutuksia? Ei takuulla ylitä.
- Anonyymi
Tässähän alkaa olla vihreiden jäsentenvälisestä kyse.
Tuija Braxin "löytö" apulaisoikeiskansleriksi, itsekin vihreä Mikko Puumalainen, yrittää torpata hallituksen rajoituksia, samaan aikaan vihreiden pressaehdokas vaatii rajoja kiinni heti.
Aikanaan Puumalaisen nimitys herätti juristipiireissä melkoista kummeksuntaa, ja kummaa hänen toimintansa on ollutkin. Suvivirsi olisi pitänyt panna pannaan, ja paljon muutakin outoa. Nyt tämä.
Nämä vihreiden riveistä ponnistavat virkamiehet ovat aika vekkuleita, muuan Yli-Viikari muistetaan yhtenä heistä.- Anonyymi
Älä höpötä, osta sitä halpaa persuryssän pensaa vaan:)))
Ja miten mahtaa nyt olla senkin asian kanssa, mistä persut ovat useamman vuoden ajan huutaneet. Maahanmuutto pitäisi pysäyttää ensimmäiseen EU-maahan, missä turvapaikkahakemus voidaan käsitellä. Tämä siis tarkoittaisi sitä, että tulipa Venäjältä kuinka paljon maahanmuuttajia tahansa, heidät tulisi pysäyttää ensimmäiseen maahan eli Suomeen eikä laskea eteenpäin muiden maiden riesaksi kuten tapahtui vuosien 2015-2016 maahanmuutoissa kuin porukka tuli pääosin etelästä eikä idästä.
- Anonyymi
Siis pitääkö heidät nyt mielestäsi päästää maahan? Äskenhän vaadit rajoja kiinni
Vai mitä nyt koetat sepustaa? - Anonyymi
Et sinä tätä nyt saa persujen syyksi millään. Koeta keskittyä asiaan, jätä tuo persukaunasi nyt vähemmälle esiintumiselle. Kyllä me se on jo nähty, ja uskotaan sekin, ettet asiasta ymmärrä, kunhan räksytät
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et sinä tätä nyt saa persujen syyksi millään. Koeta keskittyä asiaan, jätä tuo persukaunasi nyt vähemmälle esiintumiselle. Kyllä me se on jo nähty, ja uskotaan sekin, ettet asiasta ymmärrä, kunhan räksytät
Ja näin sitä taas persu tulikin osoittaneeksi, miten persut ovat ulkoistaneet oman vastuunsa hallituspuolueena. "Ei ole meidän syy.....!"
Kyvyttömyytennekään ei ole teidän syy? Anonyymi kirjoitti:
Siis pitääkö heidät nyt mielestäsi päästää maahan? Äskenhän vaadit rajoja kiinni
Vai mitä nyt koetat sepustaa?Hallitushan päästää koko ajan väkeä Venäjältä maahan. Nämä ovat feikkiturvapaikanhakijoita. Tällaisellä päivävauhdilla päästään useisiin tuhansiin vuodessa. Minun mielestäni heitä ei tulisi päästää maahan, mutta nyt päästetään. ja kun päästetään, persut ovat olleet sitä mieltä, ettei tästä sitten yhtään eteenpäin. Ensimmäisen turvallisen maan, joka EUn puolella on nyt Suomi, pitää hoitaa tulijat. Vuonna 2016 persut olivat sitä mieltä, että heidät olisi pitänyt pysäyttää Kreikkaan, Italiaan ym. ensikosketuksen maahan. Nyt me olemme tämän persuperiaatteen äärellä, kun Suomi on se ensikosketuksen EU-maa.
- Anonyymi
mielipidepankki kirjoitti:
Hallitushan päästää koko ajan väkeä Venäjältä maahan. Nämä ovat feikkiturvapaikanhakijoita. Tällaisellä päivävauhdilla päästään useisiin tuhansiin vuodessa. Minun mielestäni heitä ei tulisi päästää maahan, mutta nyt päästetään. ja kun päästetään, persut ovat olleet sitä mieltä, ettei tästä sitten yhtään eteenpäin. Ensimmäisen turvallisen maan, joka EUn puolella on nyt Suomi, pitää hoitaa tulijat. Vuonna 2016 persut olivat sitä mieltä, että heidät olisi pitänyt pysäyttää Kreikkaan, Italiaan ym. ensikosketuksen maahan. Nyt me olemme tämän persuperiaatteen äärellä, kun Suomi on se ensikosketuksen EU-maa.
Käsittääkseni yhtään turvapaikan hakijaa ei ole Suomesta ohjattu eteenpäin muualle EU alueelle.
Syksyn mittaan tulleiden turvapaikkahakemuksia on myös käsitelty, ja niistä suurin osa on saanut kielteisen päätöksen. Eli heidät voitaisiin karkoittaa alkuperäiseen lähtömaahansa. Suomessa on vaan näitä "ihmisoikeusjuristeja", joiden johdattelemana päätöksistä valitetaan useita kertoja ja niin laiton maassaolo saa jatkua. Tämä hallitus on luvannut tehdä siihen korjauksen, eli pakkopalautukset pikakomennolla, mutta sitä lainsäädäntöä hallitus ei vielä oel kerennyt muuttaa. Ja varmasti nämä Martin Scheinin kaltaiset idiootit tekevät kaikkensa, ettei palautuksia tehosteta. - Anonyymi
Tänehän ne on tulossakin Suomeen ja jäävät. Mitä uliset?
- Anonyymi
Porukka tuli LÄNNESTÄ 2015-2016 Ruotsista Suomeen, sitä ennen usean eri turvallisen maan kautta.
- Anonyymi
mielipidepankki kirjoitti:
Hallitushan päästää koko ajan väkeä Venäjältä maahan. Nämä ovat feikkiturvapaikanhakijoita. Tällaisellä päivävauhdilla päästään useisiin tuhansiin vuodessa. Minun mielestäni heitä ei tulisi päästää maahan, mutta nyt päästetään. ja kun päästetään, persut ovat olleet sitä mieltä, ettei tästä sitten yhtään eteenpäin. Ensimmäisen turvallisen maan, joka EUn puolella on nyt Suomi, pitää hoitaa tulijat. Vuonna 2016 persut olivat sitä mieltä, että heidät olisi pitänyt pysäyttää Kreikkaan, Italiaan ym. ensikosketuksen maahan. Nyt me olemme tämän persuperiaatteen äärellä, kun Suomi on se ensikosketuksen EU-maa.
Samoja feikkiturvapaikanhakijoita sinä ihastelit 2015-2016. Torniion kautta tulleita rakastit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käsittääkseni yhtään turvapaikan hakijaa ei ole Suomesta ohjattu eteenpäin muualle EU alueelle.
Syksyn mittaan tulleiden turvapaikkahakemuksia on myös käsitelty, ja niistä suurin osa on saanut kielteisen päätöksen. Eli heidät voitaisiin karkoittaa alkuperäiseen lähtömaahansa. Suomessa on vaan näitä "ihmisoikeusjuristeja", joiden johdattelemana päätöksistä valitetaan useita kertoja ja niin laiton maassaolo saa jatkua. Tämä hallitus on luvannut tehdä siihen korjauksen, eli pakkopalautukset pikakomennolla, mutta sitä lainsäädäntöä hallitus ei vielä oel kerennyt muuttaa. Ja varmasti nämä Martin Scheinin kaltaiset idiootit tekevät kaikkensa, ettei palautuksia tehosteta.Näin on mpp sekoilee taas sienissään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käsittääkseni yhtään turvapaikan hakijaa ei ole Suomesta ohjattu eteenpäin muualle EU alueelle.
Syksyn mittaan tulleiden turvapaikkahakemuksia on myös käsitelty, ja niistä suurin osa on saanut kielteisen päätöksen. Eli heidät voitaisiin karkoittaa alkuperäiseen lähtömaahansa. Suomessa on vaan näitä "ihmisoikeusjuristeja", joiden johdattelemana päätöksistä valitetaan useita kertoja ja niin laiton maassaolo saa jatkua. Tämä hallitus on luvannut tehdä siihen korjauksen, eli pakkopalautukset pikakomennolla, mutta sitä lainsäädäntöä hallitus ei vielä oel kerennyt muuttaa. Ja varmasti nämä Martin Scheinin kaltaiset idiootit tekevät kaikkensa, ettei palautuksia tehosteta.Onkos presidenttikin sitten näiden mainitsemiesi "ihmisoikeusjuristien" kaveri?
"Sauli Niinistö: Turvapaikanhakijoita mahdotonta palauttaa"
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/3da28ee0-b280-452f-a8c4-2703321f1065
Mitkä olisivat nämä persujen omat palauttamisen tehostamiskeinot? Polkea esim. Scheinin maanrakoon? Entäs kun esim. jemeniläisiä ei voida yksinkertaisesti vaan palauttaa yhtään mihinkään, koska maan sisäinen tilanne ei sitä mahdollista? Heikoille jäille kävelemään ja toivotte vaan, ettei jää kestäisi? - Anonyymi
mielipidepankki kirjoitti:
Hallitushan päästää koko ajan väkeä Venäjältä maahan. Nämä ovat feikkiturvapaikanhakijoita. Tällaisellä päivävauhdilla päästään useisiin tuhansiin vuodessa. Minun mielestäni heitä ei tulisi päästää maahan, mutta nyt päästetään. ja kun päästetään, persut ovat olleet sitä mieltä, ettei tästä sitten yhtään eteenpäin. Ensimmäisen turvallisen maan, joka EUn puolella on nyt Suomi, pitää hoitaa tulijat. Vuonna 2016 persut olivat sitä mieltä, että heidät olisi pitänyt pysäyttää Kreikkaan, Italiaan ym. ensikosketuksen maahan. Nyt me olemme tämän persuperiaatteen äärellä, kun Suomi on se ensikosketuksen EU-maa.
Apulaisoikeuskansleri vetoaa mm. EU:n oikeuteen ja Euroopan ihmisoikeussopimukseen, sekä muihin ihmisoikeussopimuksiin joita EU on ratifioinut
Tässä näemme taas kerran, kuinka EU tuo meille kaikkea hyvää, emme voi sulkea rajoja ja jättää ihmisiä ottamatta vastaan kun EU on niin määrännyt.
Mielipidepankki on aina muistanut kertoa, kuinka EU on erinomainen, ja tämäkin sen tosiaan todistaa. - Anonyymi
mielipidepankki kirjoitti:
Hallitushan päästää koko ajan väkeä Venäjältä maahan. Nämä ovat feikkiturvapaikanhakijoita. Tällaisellä päivävauhdilla päästään useisiin tuhansiin vuodessa. Minun mielestäni heitä ei tulisi päästää maahan, mutta nyt päästetään. ja kun päästetään, persut ovat olleet sitä mieltä, ettei tästä sitten yhtään eteenpäin. Ensimmäisen turvallisen maan, joka EUn puolella on nyt Suomi, pitää hoitaa tulijat. Vuonna 2016 persut olivat sitä mieltä, että heidät olisi pitänyt pysäyttää Kreikkaan, Italiaan ym. ensikosketuksen maahan. Nyt me olemme tämän persuperiaatteen äärellä, kun Suomi on se ensikosketuksen EU-maa.
Oppositiossa oleva SDP:kin kummastelee apulaisoikeuskanslerin toimintaa.
Harvinaisen fiksua puhetta muuten demareilta, olisko niin, että siellä on nyt ymmäretty Suomen etu.
Mielipidepankin mesoamiseen verrattuna SDP:n järkevää kannanottoa on mukava lukea, juuri noin, ei Putinin pussiin pelaamalla kuten Puumalainen ja MPP, vaan yhdessä päättäväisesti ratkaisut etsien.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000010007423.html Anonyymi kirjoitti:
Käsittääkseni yhtään turvapaikan hakijaa ei ole Suomesta ohjattu eteenpäin muualle EU alueelle.
Syksyn mittaan tulleiden turvapaikkahakemuksia on myös käsitelty, ja niistä suurin osa on saanut kielteisen päätöksen. Eli heidät voitaisiin karkoittaa alkuperäiseen lähtömaahansa. Suomessa on vaan näitä "ihmisoikeusjuristeja", joiden johdattelemana päätöksistä valitetaan useita kertoja ja niin laiton maassaolo saa jatkua. Tämä hallitus on luvannut tehdä siihen korjauksen, eli pakkopalautukset pikakomennolla, mutta sitä lainsäädäntöä hallitus ei vielä oel kerennyt muuttaa. Ja varmasti nämä Martin Scheinin kaltaiset idiootit tekevät kaikkensa, ettei palautuksia tehosteta.Ei tietenkään vielä, kun määrät ovat pieniä. Mutta sitten kun alkaa tulla tuhansia muuttajia, niin kyllä se parku silloin alkaa. Ole huoleti.
Miten mihinkään alkuperäiseen maahan voidaan karkottaa, jos ko. maa ei suostu ottamaan heitä vastaan. Pudotetaanko heidät laskuvarjolla lentokoneesta vai millä tavoin?Anonyymi kirjoitti:
Tänehän ne on tulossakin Suomeen ja jäävät. Mitä uliset?
Kun heitä tuli tuhansittain vuosina 2015-2016, niin eivät suinkaan jääneet Italiaan ja Kreikkaan vaan tulivat ihan tänne Pohjan perille Tanskan ja Ruotsin kautta. Jos nyt alkaa virta voimistumaan niin, että puhutaan vastaavasta ryntäyksestä, voi tulla mieleen vaatimus, että muutkin EU-maat ottavat heistä osansa. Vai ovatko persut todellakin sitä mieltä, että Suomen tulee vastata kaikista olipa tulijoita sata tai satatuhatta.
Anonyymi kirjoitti:
Samoja feikkiturvapaikanhakijoita sinä ihastelit 2015-2016. Torniion kautta tulleita rakastit.
En ihastellut. Sipilän hallitus ehkä ihasteli. Tarjosihan pääministerimme omaa asuntoaansakin heidän käytettäväkseen. Orpo oli silloinkin mukana.
Anonyymi kirjoitti:
Apulaisoikeuskansleri vetoaa mm. EU:n oikeuteen ja Euroopan ihmisoikeussopimukseen, sekä muihin ihmisoikeussopimuksiin joita EU on ratifioinut
Tässä näemme taas kerran, kuinka EU tuo meille kaikkea hyvää, emme voi sulkea rajoja ja jättää ihmisiä ottamatta vastaan kun EU on niin määrännyt.
Mielipidepankki on aina muistanut kertoa, kuinka EU on erinomainen, ja tämäkin sen tosiaan todistaa.Emme näe. Puumalainen viittaa perustuslakiin, EU-lainsäädäntöön. Euroopan ihmisoikeussopimukseen ja kv. ihmisoikeussopimuksiin. Suomea todennäköisesti sitoisivat normaalina länsimaana kaikki muut näistä normeista paitsi EU-oikeus, jos Suomi ei olisi EUn jäsen. Moniin sopimuksiin Suomi on liittynyt jo ennen kuin liityimme EUhun. Jos Suomi ei olisi näissä sopimuksissa mukana - mikä tietysti olisi mahdollista, jos emme olisi liittyneet EUhun vaan jättäytyneet Valko-Venäjän tapaiseksi Venäjän etupiirivaltioksi.
EU on erinomainen. Sen avulle kykeneímme irtaantuminen Venäjä-yhteydestä. Näinä aikoian voimme nähdä, että se oli siunaus ja onnenkantamoinen Suomelle ja kaikille suomalaisille.- Anonyymi
mielipidepankki kirjoitti:
Emme näe. Puumalainen viittaa perustuslakiin, EU-lainsäädäntöön. Euroopan ihmisoikeussopimukseen ja kv. ihmisoikeussopimuksiin. Suomea todennäköisesti sitoisivat normaalina länsimaana kaikki muut näistä normeista paitsi EU-oikeus, jos Suomi ei olisi EUn jäsen. Moniin sopimuksiin Suomi on liittynyt jo ennen kuin liityimme EUhun. Jos Suomi ei olisi näissä sopimuksissa mukana - mikä tietysti olisi mahdollista, jos emme olisi liittyneet EUhun vaan jättäytyneet Valko-Venäjän tapaiseksi Venäjän etupiirivaltioksi.
EU on erinomainen. Sen avulle kykeneímme irtaantuminen Venäjä-yhteydestä. Näinä aikoian voimme nähdä, että se oli siunaus ja onnenkantamoinen Suomelle ja kaikille suomalaisille.Hauska mies tämä Puumalainen.
Jonain pikkuhuuhaavirkamiehenä (vähemmistövaltuutettu) ollessaan puuhaili Brunbergin nee**risuukkojen kieltämiseksi, Eskimo jäätelöpuikkojen kieltämiseksi jne.
Demla tovereidensa Braxin (esittelijä) ja Halonen (nimittäjä) turvin pääsi apulaisoikeuskansleriksi, ja päätti kieltää mm. Suvivirren laulamisen kouluissa. No, sen sentään perustuslakivaliokunta torppasi. Nyt sitten toimi Putinin käsikassarana Suomen hallitusta vastaan.
Kuvastaa myös Suomen oikeuslaitoksen ja juristikunnan tasoa. Eipä ole hurraamista siinä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja näin sitä taas persu tulikin osoittaneeksi, miten persut ovat ulkoistaneet oman vastuunsa hallituspuolueena. "Ei ole meidän syy.....!"
Kyvyttömyytennekään ei ole teidän syy?Kyvyttömyys ei ole syy vaan puute. Ja sitähän persuilla riittää. Esitä heille fakta niin johan alkaa ulina ja uikutus joka johtuu siitä etteivät kykene ymmärtämään sitä faktaa. Koettavat peittää sen puutteen sillä ulinallaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Apulaisoikeuskansleri vetoaa mm. EU:n oikeuteen ja Euroopan ihmisoikeussopimukseen, sekä muihin ihmisoikeussopimuksiin joita EU on ratifioinut
Tässä näemme taas kerran, kuinka EU tuo meille kaikkea hyvää, emme voi sulkea rajoja ja jättää ihmisiä ottamatta vastaan kun EU on niin määrännyt.
Mielipidepankki on aina muistanut kertoa, kuinka EU on erinomainen, ja tämäkin sen tosiaan todistaa.Ihmisoikeudet olemme kylläkin ratifioineet YK:n kanssa. YK:n ihmisoikeussopimukset on hyväksytty vuonna 1966, tuli kansainvälisesti voimaan vuonna 1976. Suomi ratifioi sopimuksen vuonna 1976. Valvova komitea: YK:n ihmisoikeuskomitea kokoontuu yleensä kolme kertaa vuodessa New Yorkissa ja Genevessä, raportoi talous- ja sosiaalineuvoston kautta yleiskokoukselle. Eli taas nähtiin persun syvä ja perusteellinen tiedon puute. Kokeilepa ulista ja uhriutua vähän aikaa. Jos saisit sillä kiinnitettyä huomion muualle.
- Anonyymi
mielipidepankki kirjoitti:
Kun heitä tuli tuhansittain vuosina 2015-2016, niin eivät suinkaan jääneet Italiaan ja Kreikkaan vaan tulivat ihan tänne Pohjan perille Tanskan ja Ruotsin kautta. Jos nyt alkaa virta voimistumaan niin, että puhutaan vastaavasta ryntäyksestä, voi tulla mieleen vaatimus, että muutkin EU-maat ottavat heistä osansa. Vai ovatko persut todellakin sitä mieltä, että Suomen tulee vastata kaikista olipa tulijoita sata tai satatuhatta.
YK:n pakolaisjärjestö UNHCR:n Global Trends raportin mukaan Euroopassa oli vuonna 2020 6,5 miljoonaa pakolaista, 1,2 miljoonaa turvapaikanhakijaa ja 2 miljoonaa kotimaan sisällä siirtymään joutunutta. Ja tästä https://pakolaisapu.fi/pakolaisuus-suomessa/ voi tarkastella Suomeen tulleiden pakolaisten määrää. Ei päästä sataantuhanteen pitkälläkään tarkastelujaksolla. Sori siitä että teksti on persulle liian pitkä.
- Anonyymi
Lue tuosta persujen kanta
https://www.is.fi/politiikka/art-2000010007208.html- Anonyymi
Kato, pensan hinnan alentajapersu ottaa kantaa. Molopää, eihän tuo tajua edes tuota prosessia, jonka mukaan apulaisoikeuskansleri on toiminut. Persutollo-Mauri politisoi tuonkin asian ja näyttää aina vaan yhtä tyhmältä kuin on ikänsä ollut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kato, pensan hinnan alentajapersu ottaa kantaa. Molopää, eihän tuo tajua edes tuota prosessia, jonka mukaan apulaisoikeuskansleri on toiminut. Persutollo-Mauri politisoi tuonkin asian ja näyttää aina vaan yhtä tyhmältä kuin on ikänsä ollut.
Uli uli moktar
- Anonyymi
Kaikki vuotaa, kyllä kumi ja pimppa ostataan paikata?🤮
- Anonyymi
KYLLÄ SE VÄHÄN SILTÄ NÄYTTÄÄ, ETTÄ HIDASTELLAAN JA HITAAT KUOLEVAT ENSIN.
--
SUOMI EI TULE SELVIÄMÄÄN PAKOLAISISTA, ILMAN ETTÄ EIKÖ VALTA, ENNEMMIN TAI MYÖHEMMIN TULE VAIHTUMAAN HAMASILLE. - Anonyymi
En tiiä persuista, mutta hidasta on reagointi myös kokkareilla ja rantaruottalaisilla. Aseisiin tässä pitäs vissiin ryhtyä. Mutta olen rajavartiolaitoksen kouluttama sissirj. Ei minulla mitään sodossa mitään tee, koska Suomen politiikkojen suurin virhe oli jalkaväkimiinojen kielto. Järjetön päätös, vaikka tiedettiin ettei Venäjän liity sopimukseen. Sillä sopimuksella Suomi poisti 200 000 reserviläistä nostoväkeen.
- Anonyymi
Kyllä jv miinat otetaan käyttöön jos tarvitaan ja jokainen kunnon sotilas osaa niitä valmistaa, mutta se säilyköön salaisuutena. Terv. Res.Pion.Kers.
- Anonyymi
Onhan se pakko todeta, että hallitus on sössinyt asiat pahasti ja tilanteeseen on varauduttu tosi huonosti. Suurimpia syyllisiä on persujen sisäministeri
Rantanen, joka on seissyt tumput suorana koko ajan. Hän ei osaa ottaa vastuuta eikä hän ole tilanteen tasalla. Ei pääministerimmekkään ole ollut turhan vakuuttava.
Suurin ongelma on siinä, että mitään järkevää suunnitelmaa ei ole, eikä eri tilanteiden ennakoivia tehtäviä ole tehty. Esimerkki tästä on tämänpäiväinen tilanne, jossa itäraja pitäisikin sulkea kokonaan.- Anonyymi
Putin nauttii persujen sekoilusta täysin siemauksin ja lähettää uusia mamulaumoja kohti suomen rajaa tietäen, että täällä heidät otetaan avosylein vastaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Putin nauttii persujen sekoilusta täysin siemauksin ja lähettää uusia mamulaumoja kohti suomen rajaa tietäen, että täällä heidät otetaan avosylein vastaan.
Siemailkaa poikaystäväsi kanssa toistenne palleja.
- Anonyymi
Hallitushan on toiminut varsin hyvin ja näillä palstoilla on riidankylväjinä äärivasemmistolaiset Putinin toverit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hallitushan on toiminut varsin hyvin ja näillä palstoilla on riidankylväjinä äärivasemmistolaiset Putinin toverit.
Kansalliskonservatiivinen Putin äärivasemmistolaisten kaveri? Ei taida olla edes tavallistenkaan vasemmistolaisten kaveri radikaalioikeistolaisena diktaattorina. Sen sijaan persuille suorastaan aateveli.
- Anonyymi
Rantaselta kun kysytään jotain, on hän pudottavinaan kynän lattialle ja toivoo että joku muu ehtisi vastata ensin. Ja jos ei kukaan muu vastaa, tulee Rantasen vierelle avustaja joka kuiskaa hänelle mielestään oikeat vuorosanat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hallitushan on toiminut varsin hyvin ja näillä palstoilla on riidankylväjinä äärivasemmistolaiset Putinin toverit.
Johan kuuluu kummia. Minä kun olen aina luullut monen muun tavoin että Putin on hyvinkin äärioikeistolainen. On ne persut fiksuja kun ovat huomanneet asian oikean laidan. Käynkin tästä lähettämässä Putinille punaisen sirppi ja vasara lipun.
- Anonyymi
Jos Bensa-Maukka Peltokangas ja muut persut olisivat Puumalaista
fiksumpia ja tietävämpiä ei niiden tarvitsisi olla persukansanedustajia.- Anonyymi
Mikäs hölmö sinä olet?
- Anonyymi
Persut luulee, että rasismi pätevöittää kaikkeen.
- Anonyymi
Vaikka se ei persuille sopisikaan, niin
SUOMI ON OIKEUSVALTIO, jonka toiminta on sidottu oikeuteen.
Oikeusvaltioperiaatteen mukaisesti kaikilla valtion kansalaisilla ja viranomaisilla on velvollisuus noudattaa oikeussääntöjä.
Eiks ookii ihan hirveetä, persut?!!- Anonyymi
Persut haluaa tänne ihan samat ihmisoikeudet kuten Unkarissa ja Venäjällä on.
- Anonyymi
Persut luulevat voivansa sairaalloisesti huutamalla voivansa tehdä mutä tahansa älyttömyyksiä.
Sekopäinen paniikissa rääkyminen näkyy jo olevan ihan tavallista käytöstä eduskunnassa nyös persuministereillä.
Hyhhyhhyh ...- Anonyymi
Vastuu alkaa painamaan, mikä oli odotettavissakin.
Purrankin hermot jo niin riekaleina, että eduskunnan puhemiehistön pitäisi puuttua Purran epäasialliseen ja eduskuntaa halventavaan käytökseen.
Melkoinen ministeri ja vielä kaiken kukkuraksi varapääministeri! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vastuu alkaa painamaan, mikä oli odotettavissakin.
Purrankin hermot jo niin riekaleina, että eduskunnan puhemiehistön pitäisi puuttua Purran epäasialliseen ja eduskuntaa halventavaan käytökseen.
Melkoinen ministeri ja vielä kaiken kukkuraksi varapääministeri!"no niin persupakkomielteinen persuista pihalle potkittu rotuopin julistaja, nappi huuleen, nalle kainaloon, tuti suuhun ja tutimaan että jaksat aamulla nousta taas reippaana poikana itkemään persujen perään."
- Anonyymi
Vasurit on umpinuijia paskanjauhajia, tänään tätä huomenna tuota, riippuu mistä ilmansuunnasta tyhjään päähän tuulee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vasurit on umpinuijia paskanjauhajia, tänään tätä huomenna tuota, riippuu mistä ilmansuunnasta tyhjään päähän tuulee.
Jos puhut takinkäännöstä, on meillä vassareilla siinä lajissa paljon opittavaa persuilta.
- Anonyymi
Mites se nyt anarkistia kiinnostaa tämä että matuilta suljetaan raja???? Vastahan anarkisti huusi ettei rajoja saa sulkea matuilta????? Mites se viisari siellä yläkerrassa heiluu miten sattuu?? Tänään pitää täällä sulkea rajat ja huomenna torilla toverien seurassa huudetaan että rajat pitää auki. edellisen hallituksen aikana anarkisti oli niin matujen puolta ja niitä pitää saada suomi täysi ja nyt yhtäkkiä se viisari onkin toiseen suuntaan?? Tai olla anarkistilla se yläkerran viisari vähän sekaisin.
- Anonyymi
Kopiopersulla heittää päivä päivältä yhä pahemmin. Valitettavasti.
- Anonyymi
Demareiden viisarit on kaakossa ja mylly keittää, engine kaput.
- Anonyymi
mielipidepankki ,,olet erittäin hyvin onnistunut olemaan typerä idiootti !!
- Anonyymi
Ja nyt odotat vastauksena "ite oot" ?
- Anonyymi
Hallitus on toiminut kriisissä todella tehokkaasti ja kiitos tästä kuuluu sisäministeri Rantaselle PS. Orpokin on toiminut todella hienosti ja jämäkästi. On todella jumalan siunaus, että meillä on kristitty hallitus. Orpo tai Riikka voivat siis jatkaa vuosia vuosia hallituksissa.
- Anonyymi
Vassarit ei ole vielä kömpineet edes piiloistaan...
- Anonyymi
Sinimusta hallitus on pitänyt erittäin tehokkaasti rajat AUKI, ja pitää jatkossakin. Jouluksi aukeavat sitten kaikki padot. Rajan takana odottaa mamuja mustanaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinimusta hallitus on pitänyt erittäin tehokkaasti rajat AUKI, ja pitää jatkossakin. Jouluksi aukeavat sitten kaikki padot. Rajan takana odottaa mamuja mustanaan.
Orpo osoittaa samanlaista jämäkkää johtajuutta kuin Marinkin tiukassa tilanteessa. Kyllä arvostan molempia isosti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Orpo osoittaa samanlaista jämäkkää johtajuutta kuin Marinkin tiukassa tilanteessa. Kyllä arvostan molempia isosti.
No - jos ei pääministeristä noin yksinkertaisen asian hoitamiseen olisi, niin kyllä aivan väärissä hommissa olisi. Mutta mitäs "jämäkkää" se Marin teki ? Velkaa ihan helvetisti ja kuluja tuleville hallituksille, mutta noin niinkuin muuten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Orpo osoittaa samanlaista jämäkkää johtajuutta kuin Marinkin tiukassa tilanteessa. Kyllä arvostan molempia isosti.
Ero on siinä että se Orpon jämäkkyys on vain sanan toistamista. Marinilla se oli tekemistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No - jos ei pääministeristä noin yksinkertaisen asian hoitamiseen olisi, niin kyllä aivan väärissä hommissa olisi. Mutta mitäs "jämäkkää" se Marin teki ? Velkaa ihan helvetisti ja kuluja tuleville hallituksille, mutta noin niinkuin muuten.
On päässyt unohtumaan koronatoimet ja Natoon liittyminen, vai olivatko nekin kokoperseiden toimia joita Marin yritti vastustaa ?
- Anonyymi
Persuparat törmäsivät sellaiseen heille ennestään tuntemattomaan asiaan kuin laki ja kv. sopimukset. Oliko yllätys ?
- Anonyymi
Kerrotko hiukan tarkemmin, sillä apulaisoikeuskansleri ei tuollaisia löytänyt.
- Anonyymi
Alle 1000 tulijaa, ei vielä maata kaada. Tämä tilanne saadaan kuntoon aikanaan, mennään portaittain eteenpäin.
- Anonyymi
Päättäjät hyperventiloi jo pelkästä mielikuvasta, että tässä nyt muuten rikotaan kaikenmaailman jo aikansa eläneitä ihmisoikeus-, perustuslaki-, kansainvälinen suojelu tarve ym. ym. Jos sieltä tulisi 3 miljoonaa kolmansien maiden kansalaista ja jokainen heistä pyytää turvapaikkaa, niin tietenkin ne tänne otetaan, kun on kerran olemassa lait ja asetukset, että ne on vastaanotettava. Saa sitä tiukkana olla nyt sen tuhannen hakijan kanssa, mutta miten hoituvat asiat, kun tulokasmäörä kasvaa ja saa sellaiset mittasuhteet, että mistä se raha otetaan näiden elättämiseen. No kantaväestöltä tietenkin. Eihän ne oman maan ihmiset päättäjien vaakakupissa mitään paina. En haluaisi sitä päivää nähdä enkä kokea, jos tilanne riistäytyisi käsistä. Toivotaan siis edelleen, että tilanne on hallinnassa nyt ja aina.
- Anonyymi
Rantanen eikä muut ministerit osaa töytäään. Heti pois virasta ja kielto tulla edusskuntan.
- Anonyymi
Onko metsän kautta mahdollista tulla, eli mikä on vaikeusaste, tietääkö kukaan helppoja kohtia.
- Anonyymi
Missä kohtaa Puumalainen on ollut persu? Eilen vai tänään? Sillä hänestähän tämä rajojen sulkeminen on kiinni. Jos et tajua, olet vähän tyhmä.
- Anonyymi
Oikein turkoosipussi odottaa,voi vide.Minua koskaan kukaan pajannut.
- Anonyymi
Kaikki puolueet vaatii rajat kiini ja äkkiä. Vain muutama poikkeus vasureissa ja yksi ruotsalaisessa puolueessa. Pressut on ollut ihan kaikessa oikeassa jo vuosia. Nyt vihervasuritkin vaatii nopeita toimenpiteitä ja syyttävät Pressuja hitaudesta. Mahtava suunnanmuutos on tapahtunut tässä maassa.
- Anonyymi
Puumalainen on vihreä ja Pöysti sdp
- Anonyymi
Perussuomalaiset vastustavat yhä laitonta maahanmuuttoa. He eivät vastusta kaikkea maahanmuuttoa. Perussuomalaiset saivat hallitusohjelmaan paljon omia tavoitteitaan läpi, mutta eivät kaikkia. Jokaisen pitää joustaa. Bensan hinta laskee ja maahanmuuttopolitiikkaa tiukennetaan. Hyvä niin.
- Anonyymi
-Puumalainen työskenteli työministeriössä vähemmistövaltuutettuna (2002-2007)
Kuka sen siihen nimitti ?
Työministeri Tarja Filatov 25.2.2000 -17.4.2003 Sosiaalidemokraatit
-Puumalainen apulaisoikeusministeri 2007-
Kuka sen siihen nimitti ?
Oikeusministeri Tuija Brax 19.4.2007 22.6.2010 Vihreät
Kuka sen nimityksen vahvisti ?
TARJA HALONEN sdp-DDR
Eikö jo surkeimmallakin DDR-viherpunikilla ala kuupassa säteilemään ?- Anonyymi
Kuunnelkaa mukavaa kappaletta!
https://f.ylilauta.org/3b/a4/3ba497c207d94c14.mp4
mpp moktar.gubta
- Anonyymi
Jepulis, mutta demukit ei ole hämäläisiä, varsinkin Marin teki nopeita päätöksiä jotka menivät päin vittua ja maksoivat Suomelle miljadeja. Marin sanoikin Marja Veitolan ohjelmassa että päätöksiä tehdessään hän elää hetkessä, sen sitten näkee oliko ne oikeita vai vääriä.
Että silleen. - Anonyymi
HYVÄ ME PERUSSUOMALAISET! ONNEA SUOMI JA ISÄNMAA!!!
- Anonyymi
Hitaanpuoleinen sytytys tuntuu persuilla olevan. Valitettavasti.
Ketjusta on poistettu 31 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 781012
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm86788J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp81735- 119734
- 59727
- 108666
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante112577- 47560
- 18518
- 41498