Hei.
Olen ollut erikoisairaanhoidon piirissä syntymästä lähtien. Fyysinen krooninen sairaus. Eli minulla on pysyvä hoitosuhde.
Nut kun käyttöön otettu Omakanta niin olen huomannut että sinne on kirjattu vääriä tietoja, olen yrittänyt näitä muuttaa oikaisupyynnöllå ilman tuloksia.
Epäilen myös että tietojani on katseltu ilman oikeuksia. Siis Omakanta vuotaa, yksityisyydestä ei tietoakaan.
Olen totaalisen kyllästynyt koko Omakantaan, virheellisiin kirjauksiin.
Voinko vaatia että Omakanta otetaan pois käytöstä ja mikäli tämä ei onnistu kenelle valitan?
Miten katkaisen / lopetan hoitosuhteen tuonne erikoissairaanhoitoon?
Hoitosuhteen päättäminen potilaan toimesta?
4
196
Vastaukset
- Anonyymi
Omakannasta ei pääse eroon, voit vain lopettaa sen käytön jos haluat. Tietosi on ja pysyy Kanta-palvelussa, sillä se korvaan aiemmat sairaaloiden ym. paperiset arkistot joissa sinunkin tietoja on ilmeisesti edelleen.
Kanta-palvelun virheitä voi yrittää korjata raportoimalla virheistä tiedon kirjoittaneelle taholle. Voi kuitenkin olla ettei tietoja "korjata" jos lääkäri tai muu tiedon kirjoittaja katsoo sen olevan oikein.
Jos epäilee että tietoja on katseltu asiattomasti, sen voi osin tarkistaa itsekin omakannasta, mutta kerran listaa tutkiessani totesin että olin itse se ainoa sivullinen tietoja katsellut. Tietoja katselleista voi pyytää lokitieoston ja jos sieltä löytyy mielestäsi asiattomia katseluja, asiasta voi tehdä kantelun. Mutta pitää huomioida että esimerkiksi toimistohenkilön tekemä tietojen katselu on asiallista kun olet soittanut hänelle ja varannut vaikkapa lääkäriaikaa.
Eiköhän hoitosuhteen voi lopettaa sillä että ilmoittaa hoitavalle lääkärille että hoidot voidaan lopettaa. Ketään ei pakoteta ottamaan vastaa hoitoja (paitsi tahdonvastaisessa mielenterveyshoidoissa). - Anonyymi
OmaKantaan voi tehdä tietojen luovutus kiellon.
- Anonyymi
Ei apua aloittajan ongelmiin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72498- 1161709
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill371449Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1221318Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1641272- 1461240
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1511209- 521178
- 571103
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.47995