Suomessakin tapahtuu vetytaloudessa, mutta saa sitten aikanaan nähdä josko siitä riittää vihreää vetyä teollisuuden ja raskaan kaluston lisäksi myös pakuihin ja yksityisautoihinkin sitten joskus. Alkuun kaikki olisi toki kallista.
Polttokennoauton yhtenä etuna on puhdistaa ilmaa kahden dieselin verran, ei lainkaan hassumpi suoritus.
"Suomessa on tapahtumassa kaikessa hiljaisuudessa vetyvallankumous – katso kartalta, yltääkö vihreä siirtymä kotikuntaasi"
"Yli puolet Ylen tavoittamista vihreän vedyn laitoksista aikoo tehdä vedystä polttoainetta. Näin toimii myös Nordic Ren-Gas, joka rakentaa vetylaitoksia peräti viiteen suomalaiskaupunkiin yhteistyössä paikallisten energiayhtiöiden kanssa."
- https://yle.fi/a/74-20014811
Suomessa on tapahtumassa kaikessa hiljaisuudessa vetyvallankumous
6
210
Vastaukset
- Anonyymi
Johan Suomessa on tehty dieselin polttoainetta vedystä ja hiilidioksidista, e-dieseliä. Se ei ole kummoinenkaan temppu. AInoa rikka rokassa on sen polttoaineen hinta, 117.000€/litra, siis ilman veroja. Tuote on hyvä, nyt vain odotellaan hinnan asettuvan käyttäjien kukkarolle sopivalle tasolle.
- Anonyymi
Jep, vallankumous on alkanut niin että jatkuvia vetyavauksia tehdään väärälle sähköautojen palstalle, koska oma vetyautot palsta ei riitä kun tiedetään ettei sitä juuri kukaan viitsi lukea. :D
Todellisuudessa vety ei kiinnosta juuri ketään vaikka niin netissä valheellisesti uskotellaan. Sen kertoo keskustelupalstojen jäsenmäärät ja keskustelujen taso.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17743607/vetytekniikka-ei-kiinnosta-juuri-ketaan- - Anonyymi
😫😨😰
- Anonyymi
Pääpaino sanalle "hiljaisuudessa". Hiljaista on, vuodesta toiseen. Aina ensi vuonna avataan niitä vetyasemia jne.
2022 vetyautojen myynti putosi 30% maailmanlaajuisesti. Päästäänkö vuonna 2023 samoihin pudotuksiin? - Anonyymi
Hiljaa hyvä tulee, kuten vanha sanonta osaa kertoa.
"Tarvitaan uusia polttoaineita" ... siis monikossa.
"Kokkola haluaa Suomen vetypääkaupungiksi – tavoitteena vähentää teollisuuden ja liikenteen päästöjä"
"Vedyn avulla esimerkiksi raskaasta kumipyöräliikenteestä ja meriliikenteestä on mahdollista tehdä hiilivapaata."
"Aholan mukaan sähkö on edelleen yksi vaihtoehto. Raskaassa liikenteessä se on kuitenkin ongelmallinen, koska akut ovat painavia ja niiden lataaminen kuormittaa liikaa isojen kaupunkien sähköverkkoja. Tarvitaan uusia polttoaineita, ja vety voi olla sellainen."
- https://yle.fi/a/74-20061110
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh422442Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia
Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-201729423012014- 221826
- 241605
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘241445- 431338
- 1001329
En ymmärrä käytöstäsi
Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek1391285Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta371181- 361046